Posted by: pinkturtle2 | Mei 2, 2010

Jarang anak muda di Malaysia mempunyai bakat sebesar ini…

Blogger Kickdefella akhir-akhir ini teruk “diserang” oleh musuh PAS iaitu UMNO kerana kelantangannya “mempertahankan” YAB Menteri Besar Kelantan dan juga parti PAS.

Saya fikir, sudah sampai masanya Kerajaan PAS Kelantan mengiktiraf jasa-jasa Blogger Kickdefella sejak mula beliau menabur bakti di Kelantan sehinggalah kesaat ini. jasa beliau bukan kecil-kecil anak. Kerajaan PAS Kelantan wajar mengiktiraf jasa-jasa beliau memandangkan tanpa usaha beliau, Kerajaan PAS Kelantan tidak mungkin dapat bertahan dalam PRU-12. Baca selanjutnya di SINI

gambar terbaru tok guru yang sempat aku rakam pagi kelmarin selepas solat subuh di masjid Pulau Melaka.Tok guru sedang menyampaikan kuliah subuh sebaik saja selesai solat subuh.

habis saja kuliah subuh,terus diletakkan di sebelah kanannya hampir 15 orang bayi oleh bapa masing-masing untuk dibelah mulut dan dicukurkan oleh Tok Guru..Nasib baik pagi sabtu,kalau pagi subuh Jumaat kelmarin hampir 30 orang bayi beratur menunggu giliran masing-masing depan Tok Guru.Sampai saya dengar salah seorang bapa itu berkata “saya sanggup tunggu sampai pukul 8pagi,sekadar tok guru doakan untuk anak saya sudah cukup”
Advertisements

Responses

  1. salam.

    Bakat budak2 camtu berlambak dan jenuh boleh di perolehi tapi bakat macam TGNA tu cukup payah la nak dapat.

    ””iman..ikhlas…ehsan”””…bkn. ripley beleive it or not only

    “”””””for those beleiver””””””

    Budak2 kena balik kerap2 jengok tok….

    • baghu tok boleh perturun..
      bkn. takat mlm saja balik dok rumah

  2. salam bro n sis…………..

    untk GC………….
    nak bagi pingat apa kat dia ni… nie?
    al-manna wal aza………..
    ungkit dan menyakiti………hanguih laa jwbnya……..

    banyak tu nak sebut “jasa”..???…..peeeraaahhhhhhhh

    mcm perangai puak-puak yg dok jemberang pi blah grombolan saja……..
    lepaih tu ungkit kata buat jasa sana buat jasa sini……
    awat??……….depa ingat kalu tak dak depa…. pas ke…..PR ke………boleh lingkup kot?????…………

    ikut kaedah ilmu……..
    kalu kita pecaya mcm tu……….silap tak silap boleh ‘syirik’ namanya………….
    cth macam kita kata……”kalau aku tak dak…..hang mesti tak dapat keroja punya”…..
    ucapan mcm nie boleh lingkup syahadah……
    dah masuk jenih takabburrrrrrr daaaa……….

    sekadaq kena terima qadha dan qadar…………

  3. Nak belajag tulih macam Nasik Kandag.

    salam bro n sis…
    Kalau nak bagi pingat kat budak muda….yang layak Sayfool Bohari…

    lagi sorang budak yang nak bunoh TGNA…..
    seteruihnya bagi kat yb budak tadika…..ijau

    Budak berdua ni cukup alertgic ngan nama
    Tok guru…….

    Hang bole tolong rekomen kat Umngok….kot????

  4. […] https://pinkturtle2.wordpress.com/2010/05/02/29158/ Possibly related posts: (automatically generated)Kita semua ada tanggungjawabKetokohan Prof.Zulkiflee Muhammad.Saya ke Yala hari ini…Saya Demam   […]

  5. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.
    Salam great chief.
    Salam nasik kandaq.
    Salam Kucing Kota.

    Kita dah lama tulis.
    Melayu Islam dengan Fulus.
    Lebih dahsyat.
    Lebih dahsyat dari.
    Irama dan Lagu.
    Tak boleh dipisahkan.
    Langsung.

    TGNA tahu.
    Nak cakap lagu mana.
    Nak buat lagu mana.
    Dah letih dah TGNA tu.
    2o tahun pon.
    Tak ke mana.

    Tu yang kita mintak sangat tu.
    Mintak TGNA bersara.
    Anwar pon dah cakap.
    Tentang leadership is the problem.

    Leadership TGNA pon ada problem.
    Problem tak sampai hati.
    Nak kick the fella.

    Nak mintak tolong great chief.
    Dia asyik main daun kat Padang Kota.

    Nak mintak tolong nasik kandaq.
    Sapa pulak nak kandaq nasik nya.

    Nak mintak tolong Kucing Kota.
    Setakat mata terkelip, kelip saja, boleh lah.
    Nak kick the fella, takut jugak.

    Sekadaq apa ada pada bakat.
    Kalau tidak buat perkara yang baik.

  6. Jangan dipandang ringan bakat anak muda itu.
    Jangan hanya dikutuk penulis blog itu.
    Jangan asyik katakan dia tidak betul.
    Jangan katakan hanya TGNA sahaja yg betul.

    Jangan-jangan kita semua tertipu!

    • o DUDUK BUMI ALLAH,
      MENTEKEDARAH REZEKI ALLAH,
      BERNANYAWA DENGAN UDARA ALLAH.
      TIME MERINTAH ,,, LORD RIED JADI PILIHAN.
      jika orang pasik dipuji, allah murka dan kerananya arasy bergegar – hadis.
      KAPIAG – syak, dhan dan waham akan kesempurnaan allah, kitab, rasul, kadha’ dan qadar, hari kiamat.
      yakin – percaya 100%
      syak – banyak tak caya dari caya
      dhan – antara caya dan takcaya 50-50
      waham- banyak caya dari tak caya
      PASIQ- caya yang stiap hukum samada wajib,sunat harus, makruh,haram adalah
      perintah allah. maknanya depa beriman
      tapi tak nak beramal.
      MUNAFIQ – berpura2 islam tapi peganganya kapiag

  7. salam BT………….

    hang cakap………
    “Kita dah lama tulis.
    Melayu Islam dengan Fulus.”……..
    betoi tu Bt………bagi hangpa laa

    memang puak hangpa grombolan tu..tak boleh dipisahkan ngan pitih nieeeeee……..
    depa dok ratib…..money…money…..money…..

    hangpa pilih ‘leader’ nak buat ‘ladder’ pasai kot dpt masyuuuukkkkk……..boleh panjat……..kamjat……..
    kami pilih pemimpin………tengok kebolehan….bukan tengok sapa boleh huloq……..
    hangpa nie kalu sapa boleh huloq………kira jadi tuan laa…….boleh teruih pangkah….
    last sekali..baru tau…..punggahhhhhhh…..

    hang tengok s’pura……..index rasuah dia ‘very good’…….pasai dia pilih ‘leader’ yg tau buat keroja……..bukan main hantam mcm puak hangpa tu……….tak main suap-suap punya……..

    orang cina pandai pilih pemimpin banding ngan grombolan………
    depa pilih yg boleh suarakan hak dan boleh bekeroja……..
    kalu tak dak ciri pemimpin…….depa…puak cina nie lempaq buang ‘pemimpin’ dia……..bukan mcm bagan pinang tu………..

    sekadaq cina lebih ceghodik pilih pemimpin dari puak grombolan………………

    • Salam nasik kandaq.

      Hang cakap saja.
      Bila orang kata nasik hang sedap.
      Hang senyum.
      Sampai tak terkandaq senyum hang.
      Hang bagi diskaun.
      Rasuah lah tu,

      Hang tak perasan.
      Hang buat ibadat yang sunat2.
      Hang nak pahala lebih.
      Hang dok kira pahala hang.
      3 kali, 7 kali, 100 kali, 1,000 kali ganda.
      Sampaikan agama kena bagi pahala berganda, ganda.’
      Baru hang nak buat.
      Rasuah lah tu.

      Yang hang tak perasan tu lah.
      Yang Melayu Islam dok terbawak, bawak.
      Nak fulus lebih.
      Siang malam, dok kira fulus.
      Siang malam, dok idam BMW.
      Kerja mesti diupah.
      Naik bendera hijau putih pun.
      Mesti diupah.
      Bukan kerana Allah.

      Sekadaq Islam lah kita.

  8. Ada budak belum dibelah mulutnya. Ulama ubn terlupa.

    • PDRIS ni.
      Apa ke jadahnya.
      Nak kata nama, bukan bunyi nama.
      Nak kata pasukan, pon tak boleh.

      Jenis kurang membaca kot.
      Tulis macam tu saja.
      BO BO Isi lah.

      Sekadaq bagilah salam.
      Kalau Islam lah.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: