Posted by: pinkturtle2 | Mei 4, 2010

Sodomy II: Anwar loses final appeal


Responses

  1. Haaaa!!!…..dah mola dah……
    Episod nak memasung DSAI dalam penjara…

    Sapa ketua Hakim negara?
    Dia dari ahli parti mana?

    Siapa yang atoq nama2 hakim
    yang akan mengadili kes fitnah DSAI ini?
    Cuba tengok rekod tuntutan hakim2 ini semasa bertugas?.
    Ada tak, mereka buat tuntutan atau guna peruntukan secara haram hasil dari cukai rakyat?.

    Kalau ada. Bolehkah mereka yang makan tuntutan dan menggunakan peruntukan hasil dari wang rakyat ini boleh berlaku adil?

    Boleh tak kalau hakim jatuhkan hukuman
    seperti kes DS Nizar kalah dalam kes tututan sapa yang sah jadi MB.

    Keputusan penghakiman Ds Nizar bukan berdasarkan perbicaraan mengikut perlembagaan negeri perak. Tetapi…
    kerana Sultan yang lantik dan sahkan Zamry Kadir yang jadi MB. Bukan perlembagaan yang lantik dan sahkan…

    Ni! mai kita tengok kod undang2 tang mana pulak, yang akan diguna pakai jika DSAI didapati bersalah.

    Pembodohan mencabar minda intelek rakyat, telah dimulakan……

    • Salam KK,

      Nak permudahkan senang saja.
      Suroh koboi buat kerja macam
      budak amirul tu..SETTLE…

      Jangan bagi npk kat APACHE…
      Nanti siat kulit muka koboi tu.

    • Hai Manusia setiap nama ada maksud.Jadi aku guna nama ini.Satu keistimewaan orang gila dia nampak perkara yang ghaib yang orang lain tak nampak.
      Dalam kes Anwar ini aku pernah berdialog dengan malaikat langit dan malaikat bumi.Mereka bersedia untuk menolong Anwar ibrahim kerana doa yang tak tertolak ialah orang yang teraniaya.

      Pertolongan yang pertama kami akan turunkan banjir besar yang akan menengelamkan sebahagian besar Kuala Lumpur.Tempohnya sebelum habis bulan Mei ini.

      Mereka menjawab: Maha suci engkau!Tiada sepatutnya kami mengambil pelindung selain daripada engkau.Tetapi mereka dan bapa-bapa mereka engkau beri kecukupan harta benda,sampai mereka melupakan pengajaran dan mereka kaum yang binasa
      18 AlFurqan

  2. salam 1 maaysia,,
    tak ada siapa yg kebal dlm kes mahkamah
    tapi kalau dah diberi tangguh kes sampai 30 kali itu dikira hebat juga..
    sapa boleh dapat????
    pun masih ada mangkuk2 yg dok kata fitnah
    nak kata bengong…dak kot!!!
    nak kata bangang…takkan kot!!!

    • salam,

      Heret la masuk makhamah koboi.
      Koboi kan ramai…hehehehe

  3. Akal bodoh semacam unta!
    Orang membaca awak pun membaca.
    Yang putag belit yang ada kuasa.
    Yang kena tipu rakyat jelata.

    Rakyat yang ceredik yang celik mata
    Yang tak ceredik ceredik encik Authar…

    • salam 1 malaysia,,
      kucing ni dibayar dgn snappy tom’s sj…
      dia jadi jinak…otak snappy…
      macamlah anuar tu baguih sangat!!!!!
      semua orang nak buat fitnah kat dia…
      mangkuk hayun betul!!!

      • ANJIN……….ANJIINNNNNNNN………
        ( tadak maruah dihina, dimaki sampai kat emakpon tadak memberi kesan
        untuk anjin ameno muka tebai nih)
        HANG TOSAH NAK MERATUIH KAT SINI LA ……… TADAK KESIAN LA AKU NGAN HANG. MAI NAK AJAK PUAK KITA MASUK JAMBANTAIK KA.

        NGAN SAPA LA MAK KAPIAQ AFTAR NI BELAKI SAMPAI TERBEGHANAK KAT KAPIAQ DOK BAK PEGHANGAI BEGHOK KULUM PELIAQ. ENTAH MAK KAPIAQ NI JALANG…….. SAPA BAPAK ADIK KAPIAQ NI DR CHUA SOI LEK KA

        gurauan yang ada iso 2000 untuk adik kapiag AFTAR sambil mberi nasihat

      • aku pening dengan salam 1 mesia, nak jawab lagu mana pun taktau. aku dah cuba bagi” salam 1mesia” tapi depa jawab “altantuya warga monggolia” salam yg takdak makna dan pahala. ikut buatpa benda yg takdak paedah. tak boleh ka pebetui benda songsang ni dulu berapa mesia ? Hangpa yg dok guna salam 1mesia ni ikut sunah ke ? Kalau nak sokong pun jgn dok bawa benda pelik nak muntah kami. Dulu ” KERANAMU MALAYSIA ” bukan kerana ALLAH TAALA kemudian ISLAM HADHARI,lepas salam 1 mesia apa la pulak labuuuuu………

  4. salam..

    peluang terbaik buat karpal (thun 1998 karpal yg mola2 tuduh anwar liwat dlm parlimen n suruh diambil tindakan) menyoal mangsa (saiful) karpal kn pandai awat nk tangguh2. klau tak pndai masakan org terpandai dlm semua bidang anwar nk ambil dia.
    karpal juga suruh anwar bertaubat
    “ANWAR IBRAHIM PERLU BERTAUBAT” kata karpal la, apa maksud dia?
    anyway…aku pon tak taw n hampa pon tak taw the truth. so let the courts n the lawyers grill those involved.
    kalau semua nak tuduh konspirasi, things will never end, be matured la..

  5. Toksah kata Karpal, Mat Sabu, Almarhum Ust. Fadhil dan semua orang terkejut tahun 1998 tu.

    Ai mau tak terkejut! Timbalan presiden Umngok dituduh macam tu rupa oleh presiden dia seniri.
    Pembangkang tentulah amik peluang menggodam Umngok,
    Apa perlu nak amik tau konspirasi ka bukan!. takdak kena mengena dengan pembangkang.

    Yang penting Presiden parti melayu Islam takdak rasa malu menuduh Tim. Presiden parti yang juga orang Islam dengan tuduhan yang tidak mencerminkan iman sebagai orang Islam.

    Presiden parti nilah yang cerca Nabi s.a.w.dan undang2 Islam, tu pun…kalau rujuk akidah Islam, inilah presiden parti melayu islam yg pertama dikategorikan murtad dlm semua presiden parti melayu Islam.

    Almarhum Ust. Fadhil lebih mengenali DSAI lebih dari sahabatnya yang lain semasa berjuang dalam Abim juga sebagai seorang sahabatnya yang pernah ditawarkan oleh Pas untuk memimpin parti ini.

    Atas sifat seorang sahabat, Almarhum tidak dapat terima tuduhan TKT ini. Anwar mendapat pembelaan dari Almarhum dengan menubuhkan GERAK untuk menyebarkan maklumat kepada rakyat yang Tim. Presiden Umngok menghadapi konspirasi yang dirancang oleh Presiden dan beberapa menteri kabinetnya demi mempertahankan kerusi presiden yang telah diwarwarkan akan dicabar oleh DSAI.

    Pertelingkahan DSAI dan TKT telah bermula dlm perhimpunan agung Umngok tahun 1994 dan mejadi jelas pada perhimpunan Agung Umngok tahun 1996, kononnya Brutus akan merampas takhta Julius Ceasar yang dicanangkan oleh TKT dlm perhimpunan itu.
    Tahun 1998 September Anwar telah dijatuhkan melalui fitnah, dibelasah separuh mati seperti apa yang dilakukan oleh Hitler dan Mossolini kepada orang nombor 2 mereka.

    Inilah ajaran Macheveilli penyebar ajaran politik sekular berbangsa Yahudi yang kini sedang dan akan diteruskan oleh DS. Najib yang diturunkan oleh mentornya Tun Kepa Taik (TKT).

    Anwar akan berhadapan agenda Yahudi buat kali kedua. Tak percaya cuba baca kenyataan ini :-

    ANWAR KHIANATI KAWAN.

    KUALA LUMPUR 4 Mei – Tindakan Datuk Seri Anwar Ibrahim menuduh kerajaan menggunakan khidmat firma perhubungan awam pro-Israel APCO Worldwide dan kononnya Polis Diraja Malaysia (PDRM) menggunakan khidmat bekas ejen Israel dalam projek berkaitan pengurusan maklumat dan komunikasi, dikecam hebat oleh sebuah laman web berhaluan kanan Amerika.

    Melalui tulisannya dalam ‘The New Ledger’, sebuah penerbitan Internet Amerika yang menyiarkan pendapat golongan yang menyokong sistem kapitalis dan konservatif, Rachel Motte berkata, Anwar telah membuang kawan lamanya di Washington dan menjadikan kontrak APCO Worldwide sebagai asas untuk mereka cipta teori konspirasi mengenai penguasaan Yahudi, rancangan Zionis dan kegiatan subversif di Malaysia.

    Katanya, beberapa orang kanan Anwar juga telah melemparkan pelbagai tuduhan, termasuk kononnya kerajaan Malaysia telah menggunakan khidmat sebuah syarikat yang mempunyai hubungan rapat dengan rejim Zionis di Israel berkaitan projek maklumat dan komunikasi.

    Dalam tulisan bertajuk “The Reversal of Anwar Ibrahim”, Motte mendakwa Anwar, yang dianggapnya sebagai ahli politik berbisa dan berkarisma, menjadi punca munculnya semangat anti Yahudi di Malaysia.

    Katanya, ini bukan kali pertama “beliau mengambil jalan ini” dan beliau “mempunyai sejarah menggigit Yahudi (sikap prejudis atau bermusuh dengan Yahudi) apabila keadaan memerlukan beliau berbuat demikian.

    Sebagai contoh, kata penulis itu, menjelang pilihan raya umum pada 2008, dalam satu wawancara dengan IslamOnline, Anwar berkata, beliau mempunyai bukti bahawa kerajaan bukan saja memberi sokongan kepada puak pelobi Yahudi di Amerika tetapi juga kepada beberapa pihak di Israel.

    Motte berkata, beliau berterima kasih kepada pengundi di Malaysia kerana tindakan mereka menyebabkan gabungan parti pembangkang yang diterajui Anwar tidak mendapat undi majoriti pada pilihan raya itu.

    Katanya, sejurus selepas Anwar dibebaskan dari penjara kira-kira 10 tahun lepas, beliau datang ke Washington, D.C. dan menghabiskan masa sejak 10 tahun lepas bagi menampilkan imejnya sebagai seorang yang penuh bersopan santun dan berperibadi mulia di Barat.

    “Hasilnya, pemerhati hal ehwal luar Amerika menganggapnya sebagai contoh pemimpin Islam yang demokratik dan pejuang pentadbiran yang liberal dari Asia Tenggara.

    ”Beberapa tahun lepas, beliau dijemput mengajar selama setahun di Johns Hopkins School of Advanced International Studies dan di situ, beliau menjalin persahabatan dengan Yahudi Amerika seperti Paul Wolfowitz — sebagai suatu cara untuk menunjukkan betapa beliau telah jauh berubah daripada imejnya sebagai seorang militan Islam suatu ketika dulu.

    “Malah, pada 2008, (bekas naib presiden) Al Gore — yang terkenal sebagai lelaki yang bijak dan tajam persepsinya — terdorong untuk menulis dalam laman blognya bagi mempertahankan maruah Anwar apabila beliau dikritik.

    “Beliau adalah antara tokoh hebat dari Barat yang tidak boleh dibeli — tetapi seseorang itu boleh rapat dengan beliau sekiranya beliau bermusuh dengan pihak tertentu dan mempunyai hubungan dengan media yang berpengaruh dalam Beltway (perkataan yang digunakan bagi merujuk kepada sebahagian daripada sistem politik Amerika sebenar atau yang dibayangkan dan mengambil sempena nama lebuh raya antara negeri yang melingkari ibu negara Amerika),” kata penulis itu.

    Motte berkata, hubungan antara Anwar dan tokoh-tokoh Yahudi Amerika yang berpengaruh begitu rapat hinggakan jika ditanya kepada rakyat Amerika siapakah tokoh demokrat liberal di Malaysia bagi tempoh 1999 hingga 2009, mereka dengan mudah akan menjawab tokoh itu ialah “Anwar Ibrahim.” “Tapi, adakah apa yang digambarkan oleh Anwar Ibrahim tentang dirinya di luar Malaysia sama dengan tindakan yang dilakukannya di negaranya sendiri?,” tanya penulis itu.

    Motte berkata, apabila berada jauh dari CNN, Al Gore dan Johns Hopkins, Anwar menampilkan dirinya sebagai penghasut yang menyemarakkan semangat anti-Amerika dan anti-Yahudi.

    Kata Motte lagi, “dalam mencari siapa yang boleh dijadikan rakan Amerika di dunia Islam, memang sukar untuk membezakan antara kawan yang baik dan kawan yang jahat.”

    “Bagaimanapun, lazimnya, ahli politik yang memperjuangkan teori konspirasi anti-Yahudi bukanlah rakan Amerika,” katanya bagi merujuk kepada Anwar.

    Motte berkata, perkembangan di Malaysia beberapa bulan lepas menyerlahkan perubahan yang mengejutkan apabila ketua Pembangkang Anwar Ibrahim meniupkan semangat anti-Yahudi, manakala Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak pula berdiri teguh bersama Presiden Barack Obama dan Amerika.

    Penulis itu mengulangi kenyataannya bahawa memang sukar untuk meneka siapakah yang boleh dijadikan kawan oleh Amerika di dunia Islam, selain Raja dan Permaisuri Jordan, beberapa orang di Emiriyah Arab Bersatu dan keluarga diraja Saudi.

    “Sebagai contoh, lihatlah sesuatu yang aneh di Malaysia. Negara itu dan parti yang memerintahnya sedia bekerjasama dan bersikap konstruktif terhadap Amerika, tetapi lain pula halnya dengan parti politik pembangkangnya. Keanehan inilah yang sering digambarkan oleh media Barat,” katanya.

    Motte berkata, kepimpinan Malaysia sekarang bersikap pro perniagaan, pro Amerika dan berani berterus terang kepada dunia Islam bahawa ia adalah sekutu strategik Amerika.

    Malah, katanya, pada Sidang kemuncak Keselamatan Nuklear di Washington baru-baru ini, Najib berikrar akan membantu Amerika dalam pelbagai bidang.

    Katanya, nama baik Malaysia sebagai sebuah negara majoriti Islam yang stabil dan berpendirian sederhana begitu menyerlah pada dekad ini hasil usaha keras dan kepimpinan perdana menterinya sekarang dan perdana menteri sebelum ini, Tun Abdullah Ahmad Badawi. – BERNAMA

    • a’ah betul tu kucing kota.. smpi terdiam le pengacara “Hard Talk” tu mase interview anwar.. . ke anwar yg terdiam yek… hahaha cube cek sape yg kena…

  6. salam,

    Kalau betul2 prihatin dan betul2 percaya pd. yg haq
    “””beleiver””” kes seperti ni merupakan 1 priority
    yg perlu kena settle.

    ANDA “””percaya pd TOGHUT”””

  7. Hai Manusia setiap nama ada maksud.Jadi aku guna nama ini.Satu keistimewaan orang gila dia nampak perkara yang ghaib yang orang lain tak nampak.
    Dalam kes Anwar ini aku pernah berdialog dengan malaikat langit dan malaikat bumi.Mereka bersedia untuk menolong Anwar ibrahim kerana doa yang tak tertolak ialah orang yang teraniaya.

    Pertolongan yang pertama kami akan turunkan banjir besar yang akan menengelamkan sebahagian besar Kuala Lumpur.Tempohnya sebelum habis bulan Mei ini.

    Mereka menjawab: Maha suci engkau!Tiada sepatutnya kami mengambil pelindung selain daripada engkau.Tetapi mereka dan bapa-bapa mereka engkau beri kecukupan harta benda,sampai mereka melupakan pengajaran dan mereka kaum yang binasa
    18 AlFurqan

  8. Kesiaaannn!!!! Encik Autar ni…
    Sudah lama dah berhujjah. kita bagi dia fakta, baik dalam hal politik dan yang berkaitan dengan Islam dan iman sama ada dengan allah dan dengan kalmaullah.

    Setakat ini dia tak pula boleh bagi hujjah yang kita tak boleh patahkan hujjah dia.
    Dia kata dia nak tengok kebenaran. Mungkin dia nak tunggu kita bagi fakta ikut bible atau Taurat new tasteman. Sebab kitab tu yang dapat penuhkan hasrat dan naluri dia nak tengok kebenaran.

    Kita pulangkan kepada allah menilai akal dan iman encik Autar ini.

  9. salam 1 malaysia,,
    tak payah rasa riak dgn copy & paste panjang2….

    ‘dulu hangpa tuduh najib bunuh altantuya
    mana buktinya????…’
    dosa fitnah sama dgn dosa membunuh
    tolong copy & paste fakta dan bukti!!!
    see u kucing…dah makan snappy??

    • ANJIN……….ANJIINNNNNNNN………
      ( tadak maruah dihina, dimaki sampai kat emakpon tadak memberi kesan
      untuk anjin ameno muka tebai nih)
      HANG TOSAH NAK MERATUIH KAT SINI LA ……… TADAK KESIAN LA AKU NGAN HANG. MAI NAK AJAK PUAK KITA MASUK JAMBANTAIK KA.

      NGAN SAPA LA MAK KAPIAQ AFTAR NI BELAKI SAMPAI TERBEGHANAK KAT KAPIAQ DOK BAK PEGHANGAI BEGHOK KULUM PELIAQ. ENTAH MAK KAPIAQ NI JALANG…….. SAPA BAPAK ADIK KAPIAQ NI DR CHUA SOI LEK KA.

      bahlol.

  10. salam,

    Nampak kalut,krosot,letih,lesu,serabut,raplah jingga,
    lemah,hanyut,gelaba bewak,tiidoq tak lena,meracau,
    meroyan,meraban,sonsang…bla..bla..bla..

    “”””TIMBANG ANALOG DAH TAK BOLEH PAKAI”””

    PELANGAN SELALU KENA TIPU……
    SUDAH KENA TUKAQ PD DIGITAL..

  11. Bodo piang betuila mangkuk ayun ni.
    Yang hang dok gaduh kat copy paste tu pasai apa?.
    Yang pentingnya hang kena faham apa yang ditulih dan diberitakan oleh wartawan BERNAMA tu!!!

    Dulu hang yang dok kata Anwar berkawan dengan yahudi!. Berkawan tak salah. Yang salahnnya mengambik dasar yahudi dan buat perjanjian dengan yahudi yang hanya pakai hukum akal tu…sebagai cara hidup dia. masalahnnya pasai Umno berkongsi dengan yahudi..

    Makin lama makin bangang tukang authar ni!!!


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: