Posted by: pinkturtle2 | Mei 14, 2010

Wee Choo Keong Isytihar Keluar PKR dan menjadi wakil rakyat bebas

Wee Choo Keong Isytihar Keluar PKR

Jumaat Mei 14, 2010 MYT 4:32:00 PM

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Wangsa Maju dari PKR Wee Choo Keong isytihar keluar parti dan menjadi wakil rakyat Bebas.

-BERNAMA

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Ahli parlimen Wangsa Maju, Wee Cho Keong hari ini mengumum keluar dari PKR dan menjadi ahli Bebas.

Dalam sidang media yang diadakan secara tergesa-gesa di pusat khidmatnya di Wangsa Maju, Kuala Lumpur, Wee berkata tindakannya itu berkuat-kuasa hari ini.

vk lingam hearing wee choo keong pc thirunama 180108 sternMenurut Wee, beliau meninggalkan PKR kerana kecewa dengan cara parti itu dan kerajaan negeri Selangor dalam menangani skandal pasir menerusi Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB).
Wee juga mengumumkan meletakkan semua jawatan partinya, termasuk ketua PKR Wilayah Persekutuan.

Pada 21 April lalu, Malaysiakini menyiarkan laporan khabar angin yang bertiup kencang bahawa Wee adalah pemimpin PKR yang bakal melompat tetapi beliau enggan mengulas apabila diajukan soalan berkenaan.

Beliau tidak mengesahkan ura-ura itu mahupun menafikannya tetapi sebaliknya berkata wartawan lebih mengetahui perkara berkenaan.

“Anda tahu segala-galanya. Kenapa perlu bertanya lagi? Anda lebih mengetahui, mengapa tidak anda siarkan berita itu terlebih dahulu?” katanya.

azlanBeliau juga menyerang media baru yang dilabelkannya sebagai tidak bertanggung-jawab.

“Saya akan hanya bercakap dengan media tertentu kerana sesetengah media adalah tidak bertangung-jawab,” katanya.

Menurut Wee sesetengah portal berita tidak boleh dipercayai kerana “mereka akan hanya memutar-belitkan kata-kata saya…mereka akan tukar B ke A dan A ke B”.

Malaysiakini


Advertisements

Responses

  1. sedih… kecewa & takut….

    itu saja yang dapat digambarkan ketika ini…

    kini rejim LAKNAT umno/apco/bn cuma memerlukan 1ekor saja lagi katak untuk mencukupkan kuota bagi mereka mengganas di parlimen!

    & jika ini berlaku… amat malang lah bagi lebih separuh rakyat Malaysia yang telah memberi mandat kepada alhi yang berhormat PAKATAN RAKYAT untuk berjuang menjaga kepentingan mereka di tanah air yang sedang dijajah oleh rejim umno/apco/bn!!!! mandat tersebut kini dikhianati… demi membuncitkan perut mereka sendiri!!!!

    & jika ini menjadi kenyataan, maka tiada lagi perdebatan GSt, kenaikan harga gula, minyak, & barang keperluan lainnya & juga pengubahan undang2 termasuk persempadanan semula kawasan pilihanraya… dengan mejoriti 2/3 di parlimen maka semuanya akan diluluskan secara atomatik!!!!!

    dalam keadaan kerajaan rejim umno/apco/bn yang belum cukup mejoriti ini pun, rakyat sudah cukup tertekan & sengsara… bayangkanlah jika mereka berjaya menguasai semula mejoriti 2/3 parlimen?

    hanya pada ALLAH YANG MAHA ESA sajalah tinggalnya tempat mengadu!

    YA ALLAH YA TUHAN SEKELIAN ALAM…
    KAU Musnahkanlah rejim umno/bn dari MukaBumi MU ini!

    AMIN YARABBALALAMIN….

  2. Cabang PKR dan Pas Kawasan Wangsa Maju perlu bersemuka dengan Wee Choo Keong.

    Mangkuk Ayun ni semasa pemilihan calon untuk PRU12 dulu lagi telah menunjuk2 siri kesombongan dirinya seoalah olah dia dah hebat sangat.
    Kerana kesombongan itulah. DAP telah mencampak mangkuk ini keluar parti.

    Malangnya PKR telah menjemput Mangkuk ini menyertai PKR dan memilih mangkuk ini sebagai calon mereka….

    Sekarang kerusi mangkuk ini telah dijual kepada UBN yang sedang mencari lagi MP PR terutamanya dari PKR.. Usaha ini untuk mendapat majoriti 2/3 MP menyokong UBN dalam Parlimen untuk meluluskan Bajet mengguna wang negara mengikut kehendak dan sesuka hati mereka..

    Inilah manusia2 celaka dalam PKR.

  3. bangsat…………

    ini laa jenih bangsat mcm dua tiga kerat katak yg dok melompat…….
    depa nie jenih tak tau malu punya……..

    kalau hang ada maruah……integriti……..lepaskan kerusi hang tu…….kita nak tengok………hang boleh betahan ke lagi………

    untuk PKR…..hangpa tengok betoi-betoi.muka boleh harap sikit……..jngn pakai seghebu pilih calon……..

    alooo apek !!!………berapa lu dapat????
    boleh buat kenduli sikit looo………
    nasik kandaq pun jadi laa………………

    see u

    • Salam nasik kandaq.

      Tak baik, hang dok panggil dia.
      Bangsat.
      Dia kaya.
      Hang saja, kata dia bangsat.

      Sekadaq duatiga kerat tu pun, tak bangsat.

  4. x-dap …hurmm..dasar xkenang budi…aku harap DSAI dpt pengajaran dari kes ini , but dunt wory rakyat xheran pun .PKR ditubuhkan bukan dari froggy2 nie..go ahead all froggy..selamat berbelanja dari $ yg x halal nie…pasnie pkr akan terus kuat bersama2 ngan DAP , PAS …

  5. setiap kali ada yg jadi bebas jer mesti salahkan umnola…bn la….tapi tak pernah salahkan parti sendiri………..apalah……1 jari menunding ke lawan 4 jari menunding ke diri sendiri….

    • சிபு நாடாளுமன்ற தொகுதியில் இடைத்தேர்தல் இன்று மே 16 இல் தொடங்கியது
      May 16, 2010 | 9:42 am | மலேசியாஇன்று | – வாக்களிப்பு காலை மணி 8.00 லிருந்து மாலை மணி 5.00 வரையில். ஆனால், சில வாக்களிப்பு நிலையங்கள் முன்னதாகவே மூடப்படும். இரவு மணி 9.00 வாக்கில் தேர்தல்…

  6. Salam 1Malaysia.
    Salam 2sukusakat
    Kucing Kota
    nasik kandaq
    Semua tua2 belaka.

    Yang tua2.
    Kena banyak membaca.
    Kena mencari ilmu.
    Kena ada ilmu.

    Kalau dah ada ilmu.
    Baru ada prinsip.
    Orang yang ada prinsip.
    Tak lompat sana.
    Lompat sini.
    Tak macam kandaq.
    Bolah kandaq sana, kandaq sini.

    Kalau ada prinsip.
    Dia tak keluaq parti saja.
    Dia akan letak jawatan.
    Kosongkan kerusi.
    Menang dulu kerana dia bersama PKR.
    Sekarang keluaq PKR, kosongkanlah kerusi.

    Tapi, dia ni,jenis tak berani.
    Macam Kucing Kota jugak.
    Kalau dia letak jawatan, bertanding semua.
    Dia akan kalah.
    Mata terkelip, keliplah matanya.

    Sekadaq TGNA dah tak tau nak buat apa.

  7. Salam.

    lompat si katak lompat
    lompat la tinggi-tinggi
    apa si katak dapat
    uwang berguni-guni….

    kepada pnyokong2 PR
    kalau kita maki apek nie pun tak dak paedahnya
    buat tambah dosa ja..

    dicadangkan…
    kita pakat2 la doakan apek nie
    semoga beliau dilangar oleh lori indah water..

    disarankan jugak berdoa untuk
    katak2 yang telah melompat,
    yang belom melompat,
    dan yang bercadang2 nak lompat….

    supaya mereka MATI KATAK…

    • Salam 1Malaysia aka
      Salam TGNA suka.
      Salam Gubiq.

      Tang ni lah, yang TGNA marah.
      Mana ada orang dok doa, macam tu.
      Hang belajaq kat mana.
      Kat pondok mana.
      Mintak2nya janganlah, Pokok Sena.

      Ustaz mana, yang ajaq hang.
      Kita orang Islam, tak boleh doa macam tu.
      Marah macam mana pun.
      Tak boleh doa begitu.

      Sekadaq nak pesan, kat hang lah.

  8. Salam
    salam 1mesia1israil dak to di ka suke…

    bersemangat sungguh hang noo.
    buku dah baca ka..

    rasa2 sibu bee eNd ada harapan ka…

    orng yang macam nie
    dalam perjuangan dikira pengkhianat.
    hang tau ka
    apa maksud ‘pengkhianat’
    kalau tak tau kena bnyak baca lagi la.

    kita malas nak terang kat hang
    kalau terang pon hang bukannya faham pon..
    sama lah macam awang adek
    yang tak faham pasal judi..

    menteri2 Bee eNd pun 2×5 ja
    sama macam hang jugak
    tak faham….. tambah2 lagi jibmah..
    perabih duit rakyat depa pandai
    sokong la lagi……

    • Salam Gubiq.

      Hang, kalau dok doa macam tu lah.
      Bagi malu orang Kedahlanie saja.
      Bagi malu Ustaz Azizan saja.

      Hang dok belajaq kat mana.
      Hang dok belajaq dengan sapa.
      Jangan2 hang belajaq kat Bayan Lepas.
      Dengan ustaz2 haji mat tu.

      Tu lah hang.
      Hang dok baca Al Quran.
      Fahamnya tidak.
      Hang dok kira.
      Dengong dengan syahdunya, saja.
      Patutnya hang kena faham.

      Seekadaq nak pesan lagi.
      Jangan dok doa macam tu.

      • Hai Budak Tadika!

        Penulisan hang benar-benar menunjukkan hang budak tadika.
        percakapan tanpa alasan.Cakaplah apa yang hang suka

        Mereka bersumpah kepada tuhan dengan sepenuhnya bahwa kalau datang kepada mereka seorang yang memberi peringatan tentulah mereka akan lebih mengikuti pimpinan yang benar itu,lebih dari umat yang mana pun.TETAPI SETELAH ORANG YANG MEMBERI PERINGATAN DATANG KEPADA MEREKA;KEDATANGANNYA HANYALAH MENAMBAH MEREKA LARI DARI KEBENARAN

        42 AL FATHIR

        Aku orang gila pun pandai nilai pendapat orang.

  9. Dalam keadaan kerajaan rejim PAKATAN TAIK KUCING KAUM LUT yang belum cukup mejoriti ini pun, rakyat sudah cukup tertekan & sengsara… bayangkanlah jika mereka berjaya menguasai semula mejoriti 2/3 parlimen?

    hanya pada ALLAH YANG MAHA ESA sajalah tinggalnya tempat mengadu!

    YA ALLAH YA TUHAN SEKELIAN ALAM…
    KAU Musnahkanlah rejim umno/bn dari MukaBumi MU ini!

    AMIN YARABBALALAMIN….

  10. Satu lagi Cina Paria, sama seperti budak tadika anak haram jadah. Cakap macam mabuk todi. Suruh orang baca tapi adakah dia baca? mungkin dia dok baca ABC saja kot sebab tu dia tak faham asas logika.

  11. hanya kerana skandal pasir kuar parti…bukan nak mmbantu MB selangor tapi memburuk-buruk MB selangor…krajaan selangor ada SELCAT so biarlah SELCAT tue wat keje dia..satu lagi MP mike ckp xguna ..tunjukkan bukti , bawak g SPRM or xnak bawak gie SELCAT abes crita..nie mlalak kat paper watpe..siap ugut lagi dah mcm politik budak2…

  12. YA ALLAH YA TUHAN SEKELIAN ALAM…
    KAU Musnahkanlah rejim umno/bn dari MukaBumi MU ini!

    AMIN YARABBALALAMIN….
    (Doa dari yang pakai nama nik aziz bodo..)

    Bagi kita itulah yang kita harapkan. Semoga Allah maqbul doa ini…Biar Umno yang musnah daripada Allah musnahkan Malaysia ini, harapan kita sekiranya setelah allah beri peluang kita mentadbir Malaysia, walaupun mengambil masa 100 tahun untuk membetulkan kerosakan sistem ekonomi, undang2, moral dan mental yang dimusnahkan oleh Islam UBN.

    Insyaallah dengan izinnya seperti yang difirmankan dalan Quran dan disebutkan didalam hadith yang Islam akan menguasai dunia sebelum berlakunya kiamat..

  13. Amiinnnnnnn…….

  14. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Yang tua, tua.
    Kena ingat.
    Kena banyak membaca.
    Baca buku yang baik2.
    Moga2 boleh membina minda.
    Mendapat minda yang baik.

    Minda yang baik.
    Tahu yang dia.
    Islam.
    Atau.
    Mengaku Islam.
    Kerana.
    Yang Islam dan yang mengaku Islam.
    Ada beda.
    Minda yang baik saja, dapat membeda.

    Yang tua, tua.
    Kena bela anak baik, baik.
    Jangan pakai lepais saja.
    Jangan pakai mengaku saja.
    Kena suruh anak membaca.
    Membaca buku yang baik2 saja.
    Barulah boleh.
    Anak2 menulis dengan baik.

    Yang tulih2.
    Dengan bahasa yang hodoh tu.
    Kerana.
    Orang tua2 depa, kurang membaca.
    Depa2 pon, kurang membaca.
    Otak tak bekerja.
    Minda tak dak harga.

    Sekadaq itulah hasilnya.
    cu, kata nasik kandaq.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: