Posted by: pinkturtle2 | Mei 19, 2010

Bung Mokhtar dijatuhi hukuman penjara sebulan dan denda seribu

Mahkamah Rendah Syariah Hukum Bung Mokhtar Sebulan Penjara & Denda RM1,000

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Mokhtar Radin hari ini dijatuhi hukuman penjara sebulan dan denda RM1,000 kerana berpoligami tanpa kebenaran Mahkamah Syariah.

Hukuman tersebut dijatuhkan oleh Hakim Wan Mahyuddin Wan Muhammad di Mahkamah Rendah Syariah Gombak dekat sini awal pagi ini.

Manakala isterinya, pelakon Zizie Izette A. Samad dikenakan denda maksimum RM1,000 atau sebulan penjara jika gagal membayar denda hari ini.

Sementara itu, mahkamah berhenti rehat sehingga pukul 12 tengah hari bagi membolehkan pihak pembelaan mengemukakan afidavit untuk menangguhkan hukuman.

Bung,51, telah berkahwin dengan Zizie,32, hujung tahun lalu.

Dalam perbicaraan awal mereka di mahkamah yang sama pada 20 April baru-baru ini, Bung telah mengaku bersalah kerana melangsungkan perkahwinan keduanya tanpa izin dan kebenaran pendaftar nikah dan mahkamah terlebih dahulu.Mstar

Advertisements

Responses

  1. Salam,

    Ikut sunnah…yg lain jgn punah.

  2. Walaikumsalam!!

    Kalau hakim mahkamah tinggi syariyah “stand” dengan kesalahan enakman ini MP Kenabatang ini kena masuk penjara sebulan dan denda, maka parlimen Kenabatangan bakal musnah dan punah lah agaknya.

    Itu pun kalau boleh rujuk GO yang diguna pakai kat pegawai kerajaan, jika didapati bersalah didenda dan ditahan dalam penjara. Dalam Bab D tatatetib, pesalah kena buang kerja.
    Kalau MP kena kosongkan kerusilah agaknya..

    Pagi jatuh hukum!. Petang buat penangguhan, nak buat rayuan ke mahkamah tinggi syariah…
    Kemudian bicara lagi sekali.

    Pastue otak hakim mahkamah tinggi syariah pulak, sama dengan otak hakim cekelat “HACK”. kes dah jadi kes profile tertinggi pasai melibatkan kerusi parlimen dan pilihanraya..tentu pakai duit berjuta juta lagi…Jadi nak selamatkan kerusi dan duit pilihanraya….Agak agak apa yang UBN nak buat?
    Teka silang paha Zizie ngan Bung Mokhtar…
    Dak tadika downn syndrom, sat lagi dia masuk jawab…

  3. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suke.
    Salam 2tigasukusakat.
    great chief dan Kucing Kota.

    Apa dah jadi, dengan great chief.
    Itu saja komen.

    Tu lah yang susah.
    Dulu2 tak rajin baca buku.
    Kalau rajin, kan.
    Kucing Kota dah dapat ijazah undang2.
    Kucing Kota, jadi hakim lah.
    Katakan.

    Ini, bukan sahaja tak rajin membaca.
    Orang suruh banyak membaca, pon kutuk.
    Hakim2 pon kena kutuk.
    Sampai kata otak hakim cekelat.
    Apalah, Kucing Kota ni.

    Nanti, TGNA marah, baru tau.

    Sekadaq dua dua, kena banyak membaca.

    • Assalamualaikum

      BT….. tak payah la hang nak komen orang kalau hang sendiri pon tak dak modal nak berhujah. Kalo setakat komen hang tahap TADIKA, tak payah la… pi la dok diam2 baca buku-buku tahap TADIKA hang tu, itu saja yang sesuai dan taraf hang…

      • Salam KeLi.

        Hang ni.
        Sampai hati, hang kata kat kita.
        Mentang2lah komen kita.
        Tak kutuk2.

        Kita pon, baru tau.
        Yang tua2 macam hang.
        Bukang saja malais baca buku.
        Ropanya, suka kutuk2.
        Kalau kutuk, baru namanya komen.
        Kalau tulih baik2, bukang komen.

        Hang belajaq kat mana.
        Pondok mana.
        Ustaz mana.
        Tok Guru mana.

        Sekadaq nak tau jugak.

    • Salam saudara BT,

      Kalau kita boh panjang berjela
      pening lalat plak nnt. dok baca.
      Dah la warna hijau kepala donga
      dok mai hurong kita bkn.nya dok
      kandaq taik.
      Dah buat benda yg elok kita sokong la.
      Benda yg halal.
      Mengkala kata nombot 2 awat la kaum
      lelaki kebanyakkannya suka sembunyi2.
      Tang ni kena war2kan la supaya tak timbul
      pitnah kemudian hari.
      Toksah dok loghat la kat dia..
      Bagilah dia sronok…
      Kita loghat kat yg dok usong merata
      tapi tak nikah….usong plak kak atau
      adik kita tak ka haru…punca sudah mari

      c u or see u ….make a choice

  4. Walaikumsalam!!

    Ish!!…Tepat jangkaan Kucing…
    Kan dia dah mai jawab….pun.

    • Jawab pun macam tak jawab
      cara umno jawab

      bagus lagi budak bisu

  5. salam……….
    slamat malammm…………

    kegheja kawin-kawin ni……..
    cukup syoq laa……..
    tapi kan………..
    awat yg payah sangat kat mesia nie……

    bung kita ni kira dah betoi le tu….
    kawin dah elok……….
    kira cantik laa……….
    tapi bung kita nie lupa nak mintak izin n kebenaran mahkamah syariah……..
    so n so……….dapat habuan lee……….

    kat mesia nie……..
    anak dara…..
    janda..
    ibu tunggai……..
    belambak hak……….
    ramai tak dak pasangan…
    dok meloho sajaaa……….
    kalau tak boleh pasang lebih…….kan ke naya namanya tu……..
    pasai tu maksiat banyak kat mesia nie……..
    mau pasang lebih……..punya laa susah…….

    aku teringat satu kisah macam mana Hj Agus Salim…seorang pendakwah tersohor dari Jawa.menaiki keretapi nak balik kg…….di sebelahnya seorang paderi……..sambil berborak……padri tu semawa makan kat hj Agus Salim………..Hj. Agus menolak lembut dgn berkata, “kami tidak boleh makan daging ini (khunzir)………agama kami menegah”,………

    kata paderi tadi,”alangkah ruginya tuan, ini laa daging yg paling sedap sekali……..sayang agama tuan menegah”………

    keretapi terus bergerak…..destinasi paderi udah sampai…..Hj Agus menyapa, “Tolong sampaikan salam saya kepada isteri tuan”……..

    “Maaf……..kami kaum biskop aka paderi tidak dibenar berkahwin”……ujar paderi dengan spontan……..
    …….”sayang sekali agama tuan menegah n melarang berkahwin………kalau tuan nak tau…itu lah daging yg paling sedap sekali mengatasi daging khinzir yg tuan nak berikan saya tadi”…….ujar Hj Agus Salim, sebelum paderi tsbt berlalu……………

    budak-budak yg belum kawin harap besabor……
    pi masuk jawi dulu…….
    pi kursus dulu………
    jngn dok pakai seghebu saja….mau pakai topi keledar…….

    see u…………

  6. Waalaikumsaam!
    Bukan tak mau masuk jawi.
    budak tadika down syndrome bulat buntal…
    Kita pun semua tau, kalau budak macam ni…..,
    bila masuk sekolah menengah baru buleh…
    Tok mudim tak buleh buat…. Doktor mungkin kut..

    Ni! nanti dia mengamuk dalam N3…sampai dia nak tujuk kat kita….tapi mcam mana….
    Takpa suroh dia lukih ikut saiz…kalau betoi laa…

  7. Salam…

    budak tadika boleh msuk jawi ka??
    jngan2 dia kaum yg lagi satu kot.

    hehehe….

  8. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.
    Salam limaempat3sukusakat.
    great chief.
    nasik kandaq.
    Kucing Kota.
    KeLiWoN.
    Gubiq.
    Semuanya susah nak membaca.
    Baca sikit, teruis terlena.

    Topik ni, memang hangpa suka.
    Mata hangpa terbeliak buka.
    Menangkala.
    great chief terasa muda.
    nasik kandaq teringin nak kawin jugak.
    Kucing Kota mula tengok Kucing Betina.
    KeLiWoN dok KeLiRu nak merawan macam mana.
    Gubiq pulak terasa nak ke seberang sana.

    Hangpa teringin, nak kawin.
    Kawinlah.
    Tengok Bung Mokhtaq.
    Sikit punya hebat.
    Kawin muda, bukang sebarang muda.
    Seorang artis dinikah oleh brothernya.
    Masuk penjara, masuk lah.
    Apalah nak dihairankan.
    Bung Mokhtaq sikit punya senyum.
    Sikit pon tak kisah.

    Yang sukusakat, dok berkisah, pasai apa.
    Ini mesti, pasai cemburu.
    Ini mesti, pasai kurang membaca.
    Baca dua mukasurat, dah terkatup mata.
    Bila pasai Bung Mokhtaq kawin.
    Terbeliak mata.

    Adakah.
    Patutkah.
    Gitukah.

    Sekadaq Presiden PAS pon kawin muda.
    Dok jadi Presiden jugak.

  9. Salam BT

    hang tu sebab baca buku-buku yang tak berguna, buka tahap TADIKA, TU LA PASAL HANG TU BENGAP TAHAP GABAN, BIUL, SIOT.

    Orang dalam ni bincang pasal undang-undang bukan pasal kawin, hang tu yang sibuk pasal kawin pasai apa? sebab hang tu BUDAK TADIKA, tak cukup umoq nak kawin dan tak paham bukan apa yang orang bincangkan.

    tu la, lain kali kena rajin membaca, paham apa yang dibaca. apa pon tak salah kat hang la, budak tadika tak paham apa-apa pon, masih dok pakai pampers subsidi lagi tu pasai hang mcm budak terencat akai dari dulu, kini dan selamanya…

    • Salam KeLi.

      Nak bincang pasai undang2.
      Muka2.
      Limaempat3sukusakat hang nak bincang.
      Undang2.
      Hang ni kelakaq lah KeLi.

      Tulih pon tak reti.
      Kalau tulih cantik2 tu, cut n paste lah namanya.

      Baca pon malais.
      Kalau baca pon.
      Dua muka surat, dah tidoq.
      Dan bukang faham pon.

      Dok ikut budaya KeLi lah.
      Dok KeLiRu semacam.

      Kalau tak baca undang2 kat u.
      Setakat dok dengaq ceramah UA dan TGNA.
      Tak jadi.
      Kalau setakat membaca harakah.
      Mungkin menjadi.
      Menjadi katun.

      Sekadaq hang ni kelakaq lah KeLi.

  10. Salam BT

    hang tu sebab baca buku-buku yang tak berguna, buka tahap TADIKA, TU LA PASAL HANG TU BENGAP TAHAP GABAN, BIUL, SIOT.

    Tu la, lain kali kena rajin membaca, paham apa yang dibaca. apa pon tak salah kat hang la, budak tadika tak paham apa-apa pon, masih dok pakai pampers subsidi lagi tu pasai hang mcm budak terencat akai dari dulu, kini dan selamanya…

    BT baca pon malais. Ini pasai kurang membaca.
    Baca dua mukasurat, dah terkatup mata.
    Kalau baca pon, bukan hang faham pon.

  11. Waalaikummussalam yb – bt.

    Hari ini kat kelas pagi tadi. Hang cebok sendiri ka..
    atau che gu yang cebok….

    Kepala paip kat tandas tu, hang tutup dak?
    Takut ayag tangki habih…..esok macam mana nak cebok?


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: