Posted by: pinkturtle2 | Jun 3, 2010

Kita tak boleh bantah kekejaman Israel di kuala Lumpur esok ??

The coffin of a victim of the Israeli naval commandos raid , is carried by people at the end of the funeral religious service at the Fatih mosque in Istanbul, Turkey, Thursday, June 3, 2010. Israel has rejected calls from the U.N. and others for an international investigation of its deadly raid on a Gaza-bound aid flotilla.

Jenazah yang terkorban akibat serangan komando angkatan laut Israel, diarak oleh orang ramai di hadapan Masjid Fatihsebelum dimakamkan di tanah perkuburandi Masjid Fatih di Istanbul, Turki, pada hari ini Kamis, 3 Jun 2010. Israel telah menolak desakan daripada PBB dan negara-negara  lain untuk penyiasatan antarabangsa ke atas serangan kapal mavi marmara yang telah mengorbankan aktivis kemanusiaan ke Gaza.

Mourners pray by the coffins of victims of the Israeli naval commando raid, as they are carried at the end of the religious funeral service at the Fatih mosque in Istanbul, Turkey, Thursday, June 3, 2010. In a stunning reversal that illustrated the severity of the diplomatic fallout from its bloody raid on a Gaza-bound flotilla, Israel on Wednesday dropped plans to prosecute dozens of the captured pro-Palestinian activists, moving instead to deport all of them quickly.

Mourners pray by the coffins of victims of the Israeli naval commando raid, as they are carried at the end of the religious funeral service at the Fatih mosque in Istanbul, Turkey, Thursday, June 3, 2010. In a stunning reversal that illustrated the severity of the diplomatic fallout from its bloody raid on a Gaza-bound flotilla, Israel on Wednesday dropped plans to prosecute dozens of the captured pro-Palestinian activists, moving instead to deport all of them quickly.

The coffin of a victim of the Israeli naval commando raid is carried at the end of the religious funeral service at the Fatih mosque in Istanbul, Turkey, Thursday, June 3, 2010. In a stunning reversal that illustrated the severity of the diplomatic fallout from its bloody raid on a Gaza-bound flotilla, Israel on Wednesday dropped plans to prosecute dozens of the captured pro-Palestinian activists, moving instead to deport all of them quickly.

Demonstrators chant slogans and flash the V sign as they greet Turkish activists expelled from Israel, at Istanbul's airport on June 3, 2010. Hundreds of activists from the Gaza-bound aid flotilla seized by Israeli commandos arrived in Turkey, as Israel's prime minister denounced some of them as 'violent supporters of terrorism.' A crowd of about a thousand people, some chanting anti-Israeli slogans, welcomed the three planes carrying 488 activists at Istanbul airport as they arrived in the small hours of the morning.

Demonstrators chant slogans and flash the V sign as they greet Turkish activists expelled from Israel, at Istanbul’s airport on June 3, 2010. Hundreds of activists from the Gaza-bound aid flotilla seized by Israeli commandos arrived in Turkey, as Israel’s prime minister denounced some of them as ‘violent supporters of terrorism.’ A crowd of about a thousand people, some chanting anti-Israeli slogans, welcomed the three planes carrying 488 activists at Istanbul airport as they arrived in the small hours of the morning.

A Turkish demonstrator carries a Palestinian flag during an anti-Israeli protest in front of the Israeli Consulate in Istanbul on May 31, 2010. Israeli warships stormed of flotilla of aid ships, among them Turkish vessels, early on May 31, killing between 10 and 15 people and wounding 30 others off the coast of the Gaza Stip. Turkey condemned the attack, saying the Israeli operation may lead to 'irreparable consequences' in bilateral ties.

A Turkish demonstrator carries a Palestinian flag during an anti-Israeli protest in front of the Israeli Consulate in Istanbul on May 31, 2010. Israeli warships stormed of flotilla of aid ships, among them Turkish vessels, early on May 31, killing between 10 and 15 people and wounding 30 others off the coast of the Gaza Stip. Turkey condemned the attack, saying the Israeli operation may lead to ‘irreparable consequences’ in bilateral ties.

Jangan sertai perhimpunan esok – Ketua Polis Kuala Lumpur

03/06/2010 8:40pm

KUALA LUMPUR 3 Jun – Orang ramai dinasihatkan supaya tidak menyertai demonstrasi yang dijangka diadakan di beberapa tempat di sini selepas solat Jumaat esok bagi membantah serangan Israel atas kapal bantuan kemanusiaan ke Gaza.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Wira Muhammad Sabtu Osman berkata, polis telah menerima maklumat mengenai perhimpunan akan diadakan oleh pertubuhan tertentu, ahli politik dan badan bukan kerajaan.

Pihak polis tidak menerima sebarang permohonan untuk mengadakan perhimpunan dan menyifatkannya sebagai perhimpunan haram, katanya dalam satu kenyataan.

“Perhimpunan ini juga dikhuatiri akan membahayakan keselamatan awam dan mendatangkan unsur keganasan,” katanya.

Pergerakan Pemuda UMNO dijangka akan mengadakan perhimpunan bagi mengutuk serangan berdarah tentera Israel itu di Masjid Negara selepas solat Jumaat, manakala pergerakan Pemuda Pas mengadakan perhimpunan di Masjid Jamek Kampung Baru dan berarak ke Kedutaan Amerika Syarikat. – Bernama

About these ads

Respon

  1. Pencegahan itu lebih baik daripada memberi jawapan.Kalaulah kedua2 kumpulan itu bertembung…… bayangkan apa yang akan berlaku.Kita tidak tahu siapa didalam kumpulan berkenaan yang akan mengambil kesempatan !
    Bersikap RESIONAL adalah ubat yang mujarab daripada menjerit2 tak tentu hala…..
    TOLONGLAH ! Jangan di”SPIN” pengorbanan PDRM !

    • Apa salahnya kalau bertembung?
      Tak bolehkah diketepikan seketika
      sentimen politik masing-masing
      demi menunjukkan satu suara,
      satu solidariti, satu keyakinan,
      yang seluruh Umat Islam di Malaysia
      bersatu menentang kekejaman Zionis?

      Siapa yang mempolitikkan kekejaman Yahudi sebenaqnya?

      Siapa yang jadi Pak Turut Yahudi sebenaqnya?

      Si Berahim King Katak yang buat demo
      “Perkakaih” baru-baru ni,
      tak pulak dilarang polis?

      Atau,

      Pak Arab Palestine yang mengelar badannya dengan pisau itu,
      sengaja dirancang, bagi mengharamkan demonstrasi besar-besaran
      hari ini (Jumaat 4 Jun)…???

      Takut makin ramai mencederakan diri sendiri
      konon-kononnya…..????

      Atau,

      Takut perhimpunan di Masjid Negara anjuran Pemuda UMNO
      langsung tak dapat sambutan, tapi perhimpunan di Masjid
      Jamek Kg. Baru mendapat sambutan yang cukup luar biasa?

      Pemuda UMNO takut malu?

      Lebih malu kalau jemaah solat Jumaat
      di Masjid Negara tak sampai separuh masjid?
      Sekaligus menggambarkan rakyat dah cukup meluat
      dengan sandiwara lakonan UMNO yang
      “kunun-kununnya” membenci Yahudi,
      tetapi hakikatnya, menjalin kerjasama dengan
      APCO-Israel?

      • salam,

        Sat2 hantaq bantuan…
        Pas tu mai bab himpun..
        Baru bab nak himpun dah
        “”””SERABUT”””
        camana esok nnt. bila nak
        angkat senjata….ini bkn. soal
        tak baca..ini tahap tak mengaji.

        Apa sebenaqnya tersurat
        Apa sebenaqnya yg tersirat….

        “””u MALAYSIAREAL”””

      • aslmkum,
        si ikut ceramah ni tak tahulah samada dia kafir, batu api, atau munafikun yg menjelma,memang sejenis syaitan yg menyerupai manusia,,,
        bila berkata tu sedar sedarlah sama,, berastagfarlah sama,
        knp sampai ketahap ini org yg mengaku islam tapi dah tak nampak mcm perangai org islam,
        sikafir yg tak pernah bersyukur inilah rupanya.
        tak habis habis dgn mengeji , mengutuk ,
        contoh anak bangsa yg diresapi penyakit HASAD DENGKI,DENDAM KESUMAT,JIJIK HATI DAN PERASAANNYA.

      • MEMANG MALAYSIA AKAN JDI NEGARA SIAL, BILA MEMPUNYAI ANAK BANGSA YG SEMACAM INI…

      • Sebenarnya kepalaotak yang munafik,anti islam. jangan pandai tuduh orang. Inikah orang UMNO yang islam?,

        Umno tidak keji PAKATAN? UMNO baik dengan PAKATAN?.

        RM77 juta umno sedekah pada ISRAIL

        Siapa kianati ISLAM?.

      • Jika ada yang perpendirian diluar skop POLITIK …. sangatlah dialu2kan..
        1Matlamat…..
        Cuma jangan di”SPIN”…….
        Biarkan POLITIK Yang KOTOR berlalu….

      • salam 1 malaysia,
        yg menjadi talibarut yahudi::
        bukan baru tapi sejak dia jadi menteri, TPM lagi
        lihat saja lah gambar2nya bersama pemimpin israel terdahulu,
        dia yg menjadi rakan karib dgn ramai pemimpin yahudi dan negara2
        penyokong yahudi…dia juga salah seorg lembaga pengarah yg
        mengiktiraf negara israel…dan menjadi dalang apco
        usahlah membuat fitnah lagi dan propaganda yg memutar belitkan fakta sebenar kpd
        org2 yg tidak byk membaca…
        (kpd org2 yg tidak kenal siapa anwar sebenarnya)
        tidak dapat dinafikan bahwa yahudi ada juga yg baik hati, begitu juga dgn kepandaian dan kepakaran mereka dlm bidang2 tertentu…ini memang tidak dapat disangkal kalau masih ada juga yg nak bantah atau nak mengutuk cuba cubalah buka al-quraan ,, rajin rajinlah membacanya

        yg kejam itu rejim zonis dan di sini ingin saya katakan rejim ini tidak kena mengena dgn apco.. rejim zionis ni terang terangan
        ingin melenyapkan org islam di atas muka bumi ini kpd yg tidak tahu apa2 jgnlah disebut2 tentang zionis ini,
        kekejaman mereka tidak akan terbayang oleh minda kita….
        ingin saya tegaskan bukan semua org yahudi itu jahat kejam…
        kalau kata selama ini umno berbaik dgn mereka selama 52 tahun ini telahpun lenyap bumi malaysia ini diratah rakus oleh rejim ini..
        dan tidak dinafikan juga kepakaran dlm bidang2 tertentu mereka inilah diguna pakai oleh satu dunia termasuk negara kita
        yg tercinta ini…(fikir fikirkan)

      • UMNO bayar APCO RM77 juta. Aku rasa sudah cukup membuktikan kerajaan mempunyai hubungan rapat dengan Yahudi. Yahudi yang jahat.

        Yahudi akan ratah slow-slow dengan dakyah-dakyah.
        Tengok Pulau Batu Putih dan pun lenyap dari Bumi Malaysia. Siapa yang dapat. Anwar Ibrahim yang beri pada singapore?,

        Kamu tidak nampak atau pura-pura tidak nampak?. Kamu jangan ingat rakyat lupa. Kamu yang buta.

        Kalau dah Yahudi tidak perlu menyuruh orang membaca quran sedangkan kamu sokong rejim Yahudi yang mengambil hasil Malaysia.

        Mungkin Melayu UMNO yg mudah lupa.

        Ada akal fikir baik-baik.

      • salam,

        Perangai Yahudi dah serap masuk
        lama dah….tengok hari Sabtu

        terloncat2 macam kera anak2
        muda kita

        hancusssssssssssssss

        jgn kata yg muda2 yg.
        tua2 pon sama naik…

        kita naik kubota saja
        plan plan pi
        relax saja….

        yahudi kata buang masa
        tak payah habiskan peluru
        depa ngan kita dah serupa

  2. kenapa pulak kalau bertembung?? satu sokong israel, satu lawan israel ke???

    kalau dah tujuan sama-sama nak lawan israel… risau hapa kalau bertembung???

    kalau macam tu… elok tak bagi permit untuk perlawanan bola sepak… baik cegah dari beri jawapan kan???

    • Aduhhhh garang sungguh mu !
      Sabar itu sebahagian daripada IMAN….

    • Salam…

      apabenda la ko cari perumpamaan dengan bolasepak…
      kan ke penyokong bola selalunya dia dah asingkan…
      ko ni kena belajar dengan kepalahotak…
      macam mana nak gunakan hotak ko tu…

  3. Oii kepalahotak…

    Marah sangat kat aku nampak….

  4. Ya “sheikhul aftar al-merapu”…..

    Rejim Zionis tak ada kena mengena
    dengan APCO?

    Bekas TPM dulu pernah berkawan
    dengan seorang ahli lembaga pengarah
    Yahudi?

    Bukan semua Zionis itu kejam?
    Ada yang baik hati?

    Hang masih nak cakap,
    kalau ada yang masih nak bantah,
    suruh rujuk al-Quran?

    Habaq mai,
    surah mana, ayat berapa yang mengatakan
    sebahagian Yahudi itu baik hati?

    Siapa nama ahli Lembaga Pengarah
    Yahudi yang berkawan dengan bekas TPM dulu?

    Kalau betul pun dia berkawan,
    apa salahnya?

    Hang jugak yang habaq bukan semua
    Yahudi jahat kan?

    Apa hujjah yang hang nak pakai,
    yang APCO tak ada kena mengena dengan Zionis?

    Dalam Surah a-Baqarah ayat 120, Allah s.w.t. (baca betul-betul, Allah s..w.t, bukan Allah s.a.w macam yang disebut oleh Sayfool al-Jubori).

    Berbalik kepada firman Allah dalam surah al-Baqarah ayat 120;

    “Tidak sekali-kali akan redha orang-orang YAHUDI dan Nasrani, selagi kamu tidak mengikut “millah” yakni telunjuk mereka…”

    Saudara aftar,

    Jelas di dalam al-Quran, Allah menyebut
    “Tidak sekali-kali akan redha orang Yahudi…”

    Allah tidak menyebut,
    “Tidak sekali-kali akan redha Zionis….”

    Hang masih nak mempertikaikan
    apa yang Allah firmankan…???

  5. salam ikutCeramah……….

    shiekh aftar al-putar tu bukan baca dan faham pun quran tu……..
    tu pasal laa dia dok putaq wal mutaq dgn kepalahotak biul tu……..

    dah kena dah dua sukusakat tu…………….


Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 61 other followers

%d bloggers like this: