Posted by: pinkturtle2 | Jun 4, 2010

60:40, apa kata penduduk Kg. Baru?

Advertisements

Responses

  1. salam bro n sis……..

    pasai apa nak bagi nisbah macam tu????………
    mana dok mai ni???……..

    KG BARU…100% mim punya……..dok tak dok depa nak faraid sampai 40% kat bukan mim……..pasai apa???….aku tanya lagi pasai apa???…….
    bulan posa dok pekena buboq lambuk kat semejid Kg Baru berapa punya syok……..kalu faraid dah tentu dok mai jemaah lain kot???……..

    kalu gentleman….kita nak bagi lagi anak bangsa maju ke depan…….kita buat program yg menguntungkan anak bangsa………nie tidak…….kira nak pelingkup saja……..awat tak cukup lagi ka dok bagi kat depa tu???????atau ada udang besaq balik nasi beriani????

    Kg baru dah elok dah…….warisan unggul melayu…….apa yg nak pi dok kacau-kacau…….buloq sangat ke ngan RM RM nie…….tak cukup lagi ka dok faraid sana sini………tak cukup lagi kaa yg dok masyuuukkk tu???

    ni tentu nak bagi kat cukong……..boleh masyukk…….masyuukkk……janji boleh masyukkkkk……..
    apa nak jadi kat bangsa sendiri…….hangpa punya pasai…..boleh melingkup……………

    pasai apa tak mau bagi 40% kat petaling street kat mim….kita kongsi pulak……..
    40% lagi kat Brickfield ka……40% kat Pudu ka………apa macam……..tak kan nak lari kat sijangkang kot???………..
    cuba kita kongsi pulak kat situ……..ada berani ke?…….
    BT n the sukusakat…..boleh mai jwb laa…….
    ajak pekasam sekali……..
    tak dengaq pulak depa nak melalak pasai ni……..
    kan ke pekasam tu pejuang bangsa………
    tak kan mata masuk habuk kot………kah kah kah

    apa punya turrrrrrrr daaaaaaaa……..

  2. salammmm,
    ini baru cadangan, belum apa apa lagi
    jarum dah jalan,, utk menipu rakyat,,
    sudah sudah lah buat kerja sebegini..
    dok tipu benda belum jadi, kalau tak setuju kita bantah saja..tak payah propaganda!

    yg dah terjadi punya yg ni, kat penang gerai do re mi penyokong pas gerai mereka di robohkan..hang dok gelak sj tengok
    hang tak pi tolong pun… mereka di dlm kesusahan apabila mata pencari mereka telah di rampas oleh kerajaan guan eng idola nasik kendoq, awat hang tak berani nak buka mulut kat sini dok mai tunjuk dahsyat ,, konon!!!
    kalau hangpa tak tolong org melayu sptmana yg hangpa dok salak menyalak
    sapa lagi nak tolong??
    satu benda kecik tu pun tak boleh settle ke tanpa menyakiti hati org yg menyokong hangpa!!

    • Awat hang ingat Melayu
      zaman la “bodo”
      macam hang ka….???

  3. cadangan lain tak ada ada ker?. Asyik candangan nak musnahkan melayu. Apa punya teruk manusia macam ni.
    hak melayu nak cadang beri pada bukan melayu .

    Gerai DO RE MI atas pokok. Elok diruntuhkan. Gerai tu dah teruk dan kotor. tidak sesuai di zaman moden in masih ada gerai atas pokok. Kalu nak buat juga, buat la elok-elok sedikit.

    Nampak kotor. Pelancong pun tak suka.

    • aslmkum,
      nampaknya kalau esok ni pakatan memerintah
      beginilah caranya dalam menangani masalah
      dgn menggunakan kekerasan,, roboh jgn tak roboh,
      melayu ke islam ke, sokong pas ke apa ke..
      roboh dgn tanpa belas kasihan..
      cakap tak serupa bikin..

      • Habaq mai,

        Apa bendanya
        yang nak dirobohkan
        oleh Pakatan….????

  4. Bismillahirahmaanirrahiim !

    ***PEMBAGUNAN KAMPUNG BAHRU DAN TANAH KEPUNYAAN MELAYU DI KUALA LUMPUR.***

    Pada 11 Mei 1993 saya telah MENULIS SURAT KEPADA DATUK BANDAR KUALA LUMPUR, DATUK DR MAZLAN BIN HAJI AHMAD MENEGUR DAN MENCADANGKAN
    SUPAYA TANAH ORANG MELAYU DIKONGSI DENGAN LEMBAGA TABUNG HAJI (LTH)

    Surat itu di beri salinan kepada
    1. DS Dr Mahathir, P.M.
    2. DS. Haji Anwar bin Ibrahim TPM
    3. Dk. SUlaiman bin Hashim, Pengurusi LTH
    4. Pengurusi Dewan Perniagaan Melayu
    Malaysia.
    Kepada LTH saya mencadangkan menambah dengan memeihon supaya diberikan biasiswa kepada anak pemegang saham dan pekerjaan kepada orang Melayu berkaitan dengan tanah dan pembangunan yang begitu luas.

    LTH ada menjawab panjang …dan merujuk bahawa Akta 8, LTH 1969 dan Akta 168…sebuah badan berkanun milik penuh oleh Kerajaan Malaysia.

    Jawapan dan surat kepada pemimpin UMNO dan lain, seperti soal pendidikan, bahasa, ekonomi dan pertanian boleh dibaca dalam buku berbentuk Majallah :

    Dr Ahmad Kamar : MANIFESTO kITA. (60 halaman)
    Majallah tersebut boleh dibaca dan perpustakaan universiti dan Perpustakaan Negara.
    BAGI SAYA PERIBADI BERPEGANG BAHAWA SESUATU BANGSA YANG TIDAK PUNYA KUASA DI ATAS TANAH, AIR, API DAN ANGIN [ALAM SEKITAR dan KOMUNIKASI] ADALAH BANGSA YANG BANGSAT.
    MAAF. ~Ahmad Kamar

  5. salam,

    Masa akan dtg. anak cucu nnt bersora

    DULU tanah ni tok aku yg punya…….
    KINI tiada lagi yg ku harapkan………
    Ia pergi buat SELAMANYA…………….

    Permulaan 60 besaq 40 kecik…
    Akhiaq 40 karau semua….
    macam main pakau
    KECIK BESAQ ATAIH BAWAH

    Kpg. Baru akan lebih cantik berubah wajah.
    kerana SEBELUM & SELEPAS.

    tak pa la
    benda yg. tak kekal
    hak sementara
    hanya pinjaman
    amanah dari dia suruh mentadbir dgn. baik
    adil dan saksama…
    membawa berkat

  6. Begitulah rupanya JUARA bangsa Melayu Kita. Kaut harta bangsa sendiri, lepas tu salahkan bangsa lain kerana rampas harta bangsa. Bangsa lain mana ada kuasa untuk rampas harta kita. Jangan termasuk perangkap JUARA bangsa Melayu kita. Depa cuba memarakkan lagi sentimen perkauman yang amat dilarang oleh agama Islam kita.
    Jangan lupa sekali sekala paling ke belakang supaya kita tau akan tujuan kita ke depan. Puak munafikun sentiasa cuba mengajak kita ke arah jalan yang boleh merugikan kita. Jadi gunakanlah akal yang dikurnia oleh Allah swt. Takut-takut kita akan menjadi insan yang bukan saja rugi di dunia malahan di akhirat nanti.

    • UMNO ni Juara segala slogan
      aje sebenaqnya.

      Tapi satu habuk pun
      tak kekai lama….


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: