Posted by: pinkturtle2 | Jun 5, 2010

Jika ada beratus-ratus kapal, apa yang boleh Israel lakukan? – Khairy J

KJ: If there hundreds of ships, what can Israel do?

Israel tak akan guna tentera..Israel Laknatullah akan letak mangkuk-mangkuk sahaja di tepi pantai… Bila Kapal-Kapal yang banyak itu menghampiri dekat dengan perairan Israel,mereka segera berlabuh kerana askar-askar Israel tak ada…depa tengok mangkuk-mangkuk saja yang ada kat tepi pantai…Maybe Israel laknatullah suka dengan mangkuk-mangkuk.sebab itu mereka susun mangkuk-mangkuk di tepi sempadan mereka. Kebetulan kalau Khairy ada sekali di atas kapal itu, Khairy akan lihat mangkuk-mangkuk di tepi pantai itu akan bertambah bilangannya tak sampai sekelip mata . Kenapalah banyak sangat mangkuk ni??


Responses

  1. Nak ambik kat mana beratuih ratuih kapai ni tak tau?
    Cara ni saja laa kut…
    Turkey bagi = 10 kapai,
    Iran bagi = 10 ,,
    Syria bagi = 10 ,,
    Saudi bagi = 10 ,,
    Mesir bagi = 10 ,,
    Kuwait bagi = 10 ,,
    Liybia bagi = 10 ,,
    Qatar bagi = 10 ,,
    Emirate = 10 ,,
    Indonesia = 10 ,,
    Malaysia = 10 ,,
    Brunei = 10 ,,
    ————————
    Jumlah = 120 Kapai.

    Sapa yang bagi arahan sediakan 120 kapai ni ?.
    Ketua Pemuda Umno Malaysia, Khairy Jamaludin.

    Dengan arahan Khairy ini, maka tergigil gigillah ketua2 kerajaan negeri diateh menyiapkan 10 buah kapai dari setiap buah negeri..

    Dengan 120 buah kapai ni, tanpa bawak sebarang senjata, depa berkumpoi kat pelabohan Anatolia di Turkey.
    Segala muatan makanan, minuman, ubat ubatan dan berbagai keperluan untuk seluroh rakyat Palastine padat didalam kapai2 tersebut.

    Maka belayaglah kapai itu berkomboi ke Gaza Palastine dengan kibaran bendera semua negara Islam yang menyumbang sambey menyanyi lagu patriotik negara masing2 dengan banga dan megah.

    Apabila masuk saja diperairan antarabangsa yang dekat dengan wilayah Israel, telah kelihatan beratus kapai mirip kapai perang yang mengibarkan bendera Amerika dan PBB, sementara diudara kelihatan pula berpuluh helikopter dan jet pejuang mengelilingi komboi kapai misi bantuan Gaza diketuai oleh Khairy ini.

    Berpandukan kepada kibaran bendera Amerika dan PBB pada kapai perang itu, semua anak kapai misi bantuan Gaza, berasa seronok dan gumbira pasai usaha depa mendapat sokongan dan perlindungan dari Amerika dan PBB.

    Seronok depa rupanya tak lama bila semua kapai perang sudah menghampiri kapai misi, bendera PBB dah tak nampak lagi, pasai sudah diganti dengan bendera Israel.

    Semua Komando Israel telah masuk ke kapai Misi, membawa bergununi peluru berpandu dan louncher buatan Russia dan menawan anak kapai tersebut, siap dengan rakaman video untuk nak membuktikan kapai misi ini menyamar sebagai kapai bantuan. Buktinya ialah peluru berpandu dan senjata buatan Russia ada didalam kapai tersebut. Gambar senjata yang divideokan telah disiarkan diseluruh Eropah dan Amerika.

    Kapai dan semua anak kapai telah ditunda masuk kepelabuhan Israel.
    Seluruh rakyat yahudi Israel menyambut kepulangan wira mereka sambil menjerit ” Power of Jewis, God bless Us” , kerana bukan saja berjaya mematahkan serangan musuh bahkan telah membawa balik bertimbun timbun makanan, minuman, ubat ubatan dan lain2 memewahkan lagi rezeki mereka.

    Esoknya dimuka media kelihatan seorang anak muda diiringi oleh menteri pertahanan Israel sambil menepuk nepuk bahu anak muda itu sementara menunggu pesawat penerbangan transit ke Amerika untuk balik ke Malaysia.

    Menteri itu mengucapkan
    “Thank you for copration with Apco”.

    Diseluruh dunia Islam kelihatan rakyat berdemo dan membakar bendera Israel lagi.

  2. salam 1 malaysia,

    memang sukar utk diterima cadangan yg seperti ini, tak masuk akal
    tapi bila difikirkan negara israel dikelilingi oleh negara2 islam yg tidak mahu bersatu
    masing2 menjaga kepentingan sendiri sedangkan saudara islam yg disebelah mereka diperlakukan spt binatang inilah contoh sejak azali lagi dizaman rasullulah s.a.w umat islam yg tidak bersatu akan menerima padah.
    sama lah juga spt di malaysia apabila umat islam berpecah menjadi kelompok2 kecil dan tidak bersatu bangsa lain akan mengambil kesempatan ke atas kita dgn menukar kita menjadi spt pendatang dibumi sendiri…
    di sini ingin sy bertanya apakah pula cadagan pemimpin2 pas yg bijak pandai???
    cukupkah dgn berdemo dan solat hajat shj.

    untuk menjadi seorang pengutuk, pengeji,
    pencaci memang senang,
    tapi untuk menjadi seorang pendamai, pengaman, seru kpd kebaikan dan persaudaraan amatlah sukar,

    lihat saja RASULLULAH S.A.W

    yang mana lebih mulia???

    • salam,

      apa la dok merepek

      • salam,
        aku merepek atau hang yg tak faham?
        susahlah org melayu tak faham bahasa sendiri.

    • Oii Aftar,

      habih tu. si KJ tu lebih mulia
      daripada Rasulullah ke…???

      • Salam…

        apabendala ko ni…

        aftar cuma suruh ikut contoh Rasulullah…
        yang ko bandingkan dengan KJ tu pasal apa…
        tak boleh macam tu…
        lain kali baca ikut akal…
        jangan baca ikut perasaan…

      • Sebab aftar tu tulih
        ikut nafsu,
        bukan berasaskan ILMU…

        Si KJ tu baik sangatkah orangnya?
        KJ tak pernah kutuk orang?
        KJ tak percah caci orang?

        Yang KJ pi kutuk Mathias Chang bertubi-tubi pasal Che Det gaduh dengan Pak Lah dulu, apa kejadahnya?

        KJ tu lebih baik ke dari Mathias Chang?

        Kafir-kafir Mathias Chang pun,
        dia ikut gak naik kapai Rachel Corrie ke Gaza,
        sampai kena tahan dek Israel.

        Berani si KJ tu naik Rachel Corrie..???

      • si baghal mana pulak ni,
        kalau tak faham jgn menyampok la
        bila aku sama kan kj dgn rasullulah…ha bahalol!!

      • siapa mamat ikutceramah ni…sewel semcam

        sekurang2nya si KJ tu beri cadangan untuk buat baik…

    • salam,

      Hang ckp pasai islam ka
      atau pasai bangsa.Skit saja
      aku nak copy paste ayat hang.

      “”sama lah juga spt di malaysia apabila
      umat islam berpecah menjadi
      kelompok2 kecil dan tidak bersatu
      bangsa lain akan mengambil
      kesempatan ke atas kita dgn
      menukar kita menjadi spt
      pendatang dibumi sendiri…””

      kalau bangsa itu cina tapi dia
      muslim menguasai 1 m’sia dan tunduk
      patuh pd yg. maha esa lagu mana pulak…
      kena ikut kepala hotak penuh taik hang ka.

      hang tgh. krosot tu..

      • ni lagi sekor..tak faham..
        patut lah hangpa jadi penyokong taksub puak pakatan yg bengong.

      • salam,

        Kalau seekor boleh letak
        akai di satu tempat walaupon
        rendah maka seorang sepatutnya
        kena letak akainya di tahap yg.
        lebih tinggi.

        seekor kejadianya ada menafaat
        utk. seorang.
        Seekor juga ada di guna pakai
        utk. pembersihan…bilamana
        seorang di lahirkan bersih
        jadi sunnah guna pakai seekor
        selepas esok
        kembalinya seorang tu
        mestilah keadaan yg bersih.

        seekor pon kena bersih
        tak kan
        seorang tak mau bersih..

  3. salam kucing kota………..

    kalu itu laa standard berhujah ketua pemuda grombolan……..padan pun pee emm dia tak bagi masuk bakui menteri…….buat malu kompeni saja……..low class n low qualiti……….dok tak gi….no go no go

    kapai layaq lama depa dulu ni ada laa lagi kot…..boleh laa ajak BT pi sama……..bawak rempah sekali..nanti gulai tak sedap pulak……..oppsss kena siap sama padang golf mini ataih kapai tu……..sukusakat BT nak main sama…………kah kah kah

    depa ingat nak himpun kapai mcm tanak serawa pulut kot???apa punya bangang laa depa nie………

    rentikanlah idea mengarut grombolan tu………

    teringat kapai Rajula n Chindabaram dulu kala…….banyak bakti bawak jemaah haji………….

    • salam,
      walau mcmana pun tabik pd Tun M
      sbg penggerak utama dlm menghantar sukarelawan malaysia
      menyertai misi ini.
      kalau nak harapkan pemimpin lain…hampaeh
      cakap sj…

      ‘sekadar buat demo parti tupperware bolelah’

      • Tun Dr M pi panggil pemain
        kriket Israel datang ke Malaysia
        dulu, hang masih nak tabik kat
        dia lagi?

        Pasukan Israel bukan pandai main
        tara mana pun.

        Kita malu pada ketika itu kerana Pakistan,
        nama besar dalam sukan kriket
        menarik diri dalam “tournament” berkenaan
        sebagai membantah tindakan Malaysia
        selaku tuan rumah kejohanan
        menjemput Israel.

      • Salam.

        Baru misi hantaq bantuan
        pemimpin tak pi sedangkan
        di medan perang Nabi atau
        para sahabat di bahagian hadapan.

  4. aslmkum,
    memang pm pun dah tahu,
    pasal tulah dia diketepikan,
    takkan puak pakatan baru tahu,

    lambatlah!

    • Biar lambat asal selamat.

      Kerana apa?

      Kerana sifat terburu-buru itu daripada syaitan…

      • dengar ceramah ikut otak…jangak emosi…nampak macam ludah ke langit kena muka sendiri…

        tak pernah join misi…tak payahlah kondem orang..nampak cam bodoh…

    • aslmkum,
      ikut ceramah memang terserlah kebodohannya,
      knplah buta hati nya engkau,
      kalau nak ikut pemain bolasepak ramai org yahudi
      knp tak boikot saja, tak payah tayang lah ‘world cup’ tu
      dimalaysia pun ramai org yahudi tinggal di sini, knp ikut ceramah tak pi bunuh mereka.
      kalau tak takkan kat penang ada jalan nama ‘yahudi road’
      kalau dah bodoh memang nampak ketara.

      • Aku nak bunuh orang
        Yahudi kat Malaysia?

        Hang ingat aku ni bodo ka?

        Hang nak aku ditangkap,
        pastu masuk lokap,
        pastu aku ke tali gantung….

        Pastu…
        Hang lega sebab kelibat ikutCeramah tak wujud lagi
        untuk “tibai” gerombolan bahalol macam hang…

        Tu sebab hang suruh aku bunuh Yahudi
        kat Malaysia kan..???

        Rasulullah pun tak pernah bunuh Yahudi
        kat Madinah laa….

        Memang sah hang ni buta sirah nabawiyyah…

  5. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.
    Salam jugak pada suku2sakat.
    Yang dah tua2.
    Dah mula suka membaca.

    Jangan marah.
    Itu satu saranan yang baguis.
    Kita minta KJ mulakan usaha itu.
    Kita mintak KJ dapat beratus, ratus kapal.
    Kapai layaq, kapai tak layaq pon tak pa.

    Bila dah banyak kapai.
    Suku2sakat yang tua2.
    nasik kandaq.
    great chief.
    Kucing Kota.
    KeLiWoN.
    Gubiq.
    ikuCeramah.
    Bolehlah pegi sama.
    Sekarang mana ada peluang.
    Tu yang suku2sakat dok marah.

    Tapi, apa2 pon.
    Israel tu cerdik.
    Depa tau bagaimana nak menananginya.
    Hantaqlah 1,000 kapal pon.
    Tetap kena blok.

    Sekarang.
    Sampailah masanya.
    Kena guna ilmu.
    Berbaik dengan Israel.
    Demi kepentingan Pelastine.

    Kita perlu TGNA.
    TGNA kena bersara.
    Jadi wakil Malaysia.
    Jumpa Netanyahu, minum kopi.
    Jumpa Pemimpin Israel, minum teh.
    Bawak keropok lekor.
    Bawak budu sikit.
    Berbincang, berdailog.
    Bagi Israel suko.
    Baru ada peluang.
    Berdamai.
    Hidup berjiran.
    Dengan aman dan damai.

    Sekadaq kena tunggu TGNA jugak lah.

    • salam BT,

      Yahudi bagi kerih saja semua
      tangkap lentok…cair….

      habih semua pakat2 kerumun
      pi cium kerih tu….

      wadah perjuangan tak sama
      nak ikut lagu mana………
      lagi pon Nabi habaq kalau
      kita keluar bermusafir lebih
      dari 2 org. lantik lah di kalangan
      kamu seorang imam….
      Jadi kalau imam tu dia campuq
      aduk toghut dgn. yg maha esa
      pukoi serupa saja …jadi gelong la.
      tak krosot ka kalau lagu tu…

      hang kena rajin2 ikut ceramah sama.

      • Salam great chief.

        Sukusakat hang dah 5 orang.
        nasik kandaq.
        Kucing Kota.
        KeLiWoN.
        Gubiq Kedahlaih.
        Termasuk hang.
        Sapa hangpa lantik jadi iman.

        Jadi iman.
        Dan.
        Ada iman.
        Berbeza.
        100% beza.
        Kalau jadi iman, tapi takdak iman.
        Itu yang gelong.
        Bila gelong, krosot lah.
        Setujulah dengan hang.

        Sekadaq macam nasik campuq.
        Bukan nasik kandaq.

      • salam BT,

        Ada beza nasi kandaq
        dgn. nasi campoq bila
        mai time nak settle bil.
        Kalau dok mai ckp. kat
        mamak nasi kandaq berape
        harge time minta bil ..dia
        geleng kepala tulih mai
        45 ringgit.Kita pon mencelah
        masuk mamak lu kira lagi
        satu kali …teruih dapat discount
        jadi 41 ringgit sbb. loghat punya
        pasai.Awat kira tarak betoi.Dia nnt ckp
        itu baru mari punya worang..dia tak
        rheti…kdg.2 member kl mai depa plak nak
        settle.Dah mai tempat kita semua ataih kita
        la..tu jgn. dok tunjok joraaaaaaaaaaaaa.

        umno lebih urang macam tu la.
        Semua hal nak jadi joraaaaa
        Dah 52 tahun 30% DEB pon x tercapai.
        La dok mai plak MEB sbb nak jaga ramai puak.
        Camtu tu lah dok menipu sana sini
        Sampai bila dok nak hidup perangai lagu tu
        Gelong dan krosot byk. yg tak muktamad
        Dok wang wee wang wee..
        tau nak pekena orang saja.
        macam mamak nasi kandaq tu.
        geleng pusing kepala ..dah elok dah
        semua boleh kat depa..

        member aku nasik kandaq ja
        line clear……………….
        kpg melayu n.k pujaan hati ku

      • Budak Tadika mana nak
        ikut ceramah.

        Kalau nak pi
        dangdut ka,
        karaoke ka,
        maulah jugak dia pi….

        Kelas A B C pun malih nak pi….

    • Hang tak mai ikut skali ka
      budak tadika?

      Hang takut?

      Lagak berani ja lebih…???

    • Kena guna ilmu,
      berbaik dengan Israel?

      Kepala hotak hang lah budak tadika!!!

      Hang pi rujuk balik Tafsir al-Quran,
      surah al-Baqarah ayat 120.

      Apa yang Allah ingatkan dalam ayat tu…????

  6. x yah pakai beratus kapal lah.yang perlu semua negara islam perlu lumpuhkan ekonomi israel sahaja.nih tidak dok pakai khitmat orang-orang israel.

  7. Yang ada kuasa dalam negeri sendiri pun tak mampu dilaksanakan. Ni nak tunjuk jaguh kat Israel. Bagi tau kat ketua hang dulu (PM). Tunjukkan yang dia tu marah dgn Israel. Buang APCO tu. Jangan buat tak serupa bikin. Kan tu munafikun nampaknya. cakap berbelit-belit macam aftar dan anak haram BT tu, tak lupa akan wali israel juga.

    • Salam…

      ini satu lagi manusia…
      bangun subuh je dah buat dosa dengan menggelar orang guna perkataan tak baik…
      tok guru kan dah ajar…
      jangan tulis ikut perasaan…

      • Aku cabaq hang pi bagi nasihat
        kat blog celupaq PapaGomo
        dan ParpuKari.

        Depa lagi kurang ajaq daripada
        geng-geng aku kat sini.

        Cuba hang tengok, PapaGomo dan ParpuKari bubuh hang balik lagu mana….

  8. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.
    Salam pada suku2tigasukusakat.
    Yang dah tua2, tapi malais membaca.
    Dok ikutCeramah TGNA kita.
    Tapi tak2 faham apa ke benda.

    Membaca kena yang baik2 belaka.
    Supaya minda jadi sihat senantiasa.
    Supaya jiwa jadi murni mulia..

    Yang hodoh2, burok2, janganlah baca.
    Yang hodoh2, burok, kena masuk tong sampah.
    Kerana otak penulis, penuh dengan sampah.
    Beratus2 kapa1 bawak pon.
    Tetap sampah jua.

    Bagi yang tak banyak membaca.
    Hanya tahu beza.
    Nasik kandaq dan nasik campoq.

    Sekadaq TGNA kena bawa nasik yang dikandaq.
    Jupo Netanyahu juo.

    • Lagi Hodoh dan burok
      orang yang tak baca al-Quran…

      macam hang….!!!!

  9. Salam ikutceramah…

    orang kurang ajar… kita jangan ikut…
    aku suka baca kat sini pasal ada gambar tok guru…
    boleh dapat pahala…
    aku pun geng ko juga…
    kita semua satu geng…geng Islam…
    betul tak???
    ini mesti dah lama tak ikut ceramah…
    dah lupa pesan tok guru…

  10. jangan layan si ikut ceramah
    bangsa yg tak kenang budi, celupar
    dan kureng…perasan teror
    jenis ni lah yg akan angkat komunis jadi pm mereka komunis yg menyamar khalifah umar..
    hahaha.

  11. salam

    setuju ngan eddy…walaupun nama cam omputih…komen lagi bernas dari yg dok pi ikut ceramah….hampeh… hati keras n bersih.

  12. thank you, manis!!!!!!!

  13. Insafnya aku…

    KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH….!!!


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: