Posted by: pinkturtle2 | Jun 7, 2010

Hanya cadangan untuk orang lain bertindak bukan untuk Msia bertindak – Mahfuz


Responses

  1. MANA BERANI PUAK-PUAK UMNO NI…DAH MAKAN BUDI DENGAN YAHUDI TUU…….

    SAYANG , MASIH ADA LAGI MELAYU YANG SANGGUP UNDI UMNO…PELIK,HAIRAN DAN AJAIB….JENIS APA LAH AGAKNYA?

    • salam u s yahudi……………

      jenih munkee………
      rata pokok dok keghabat……..
      tak kira sapa punya……….
      janji kenyang………………..

      kah kah kah

      • Salam nasik kandaq.
        Yang dah tua.

        Inilah angkara.
        Kalau tak baca buku yang baik2.

        Setakat baca harakah.
        Dok hara, hara lah.
        Adik beradik huru, hara.
        Kemudian gelak.
        kah, kah, kah.

        Sekadaq jangan bagi TGNA gelak.

      • aslmkum,
        oi kandaq, hang kutuk siapa??
        kutuk puak hang sendiri ke??
        terlampau exited nak kutuk org….terkutuk puak sendiri
        bengaplah hang ni, kandaq.
        kadang2 aku nak tergelak baca tulisan hang
        memang tahap orgtua nyanyuk.

        jgn marah ye! ikhlas dari aku.

    • Salam…

      Malaysia adalah sebuah negara demokrasi…
      tak semestinya semua orang setuju dengan apa yang kita setuju dan begitu sebaliknya…
      kalau mereka tak sependapat dengan kita pun…
      janganlah perlekehkan mereka…
      mungkin mereka ada sebab tersendiri…
      kita tunjukan keperibadian yang tinggi sebagai orang Islam…
      mungkin satu hari nanti mereka akan sependapat dengan kita…
      ikutlah contoh Rasulullah…

  2. assalamualaikum.

    MAAF YE, MINTA LALUAN

    SESIAPA YANG ADA @ TAHU KAT MANA SAYA BOLEH BELI BIJI KOPI KERING. SAYA ADA DENGAR DI JOHOR, KEDAH, DAN SELANGOR BANYAK LADANG.

    KALAU ANDA SEORANG PELADANG ATAU PEMBORONG KOPI, SILA TELEFON SAYA DI TALIAN: 013 9983540. KALAU BOLEH SEBELUM RAMADHAN SEBAB SAYA NAK PROSES KOPI BERMULA RAMADHAN.

    013 9983540

    TERIMA KASIH

  3. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Memang.
    Malaysia ramai politiTIKUS.
    Perangai macam TIKUS.

    Masa ini.
    Kita marah pada Israel.
    Ada pulak poliTIKUS2.
    Yang dok gerit merata.
    Dah lupa matlamat.
    Tak fokus.
    Tak dak kesatuan.
    Manalah nak menang.

    Sekadaq TGNA kena tegoq.

    • salam

      “Ketahuilah bahawa Penganut agama Yahudi hari ini mempercayai empat rukun yang telah dipinda serta disesatkan adalah seperti berikut :

      1. Yahudi menganggap mereka adalah bangsa yang dipilih oleh Allah SWT manakala bangsa-bangsa lain adalah ‘binatang-binatang’ yang dijadikan rupa manusia yang membolehkan mereka melakukan apa sahaja termasuk membunuh bangsa lain.

      2. Yahudi berhasrat untuk mendirikan Haikal Sulaiman iaitu kuil yang mereka dakwa pernah didirikan oleh Nabi Sulaiman a.s. dan tapak kuil itu ialah Masjidil Aqsa yang menjadi tempat Israk Nabi Muhamad s.a.w.

      3. Bangsa Yahudi mahu mendirikan negara besar dunia yang berpusat di Israel di mana seluruh dunia akan tunduk kepadanya.

      4. Yahudi menunggu al-Maseh. Al-Maseh ialah yang memimpin Yahudi untuk menakluk dunia. Kepada kita orang Islam, al-Maseh ialah ‘dajjal’ yang dijanjikan oleh Nabi s.a.w.”

      cantik logo BT, warna ijau tapi bentuk “salib”… hebat hebat

      • Salam KeLi.

        1. Yahudi boleh anggap apa saja. Kita jangan kisah.
        Kita mesti mulia.
        Yang mulia tetap mulia.
        Permata dalam pasir, tetap permata.
        Pasir dalam gulai tempoyak pun, tetap pasir.
        Jadi apalah isunya.

        2. Yahudi ada niat. Semua orang ada niat dan cita2.
        Yang pak2 Arab dok bergaduh tu, pasai apa.
        Senang sangatlah, Yahudi capai cita2nya.
        Jangan perangai pak2 Arab berjangkit pada tua2 Melayu.
        Cukuplah.

        3. Kalau dah tahu matlamat Yahudi nak takluk dunia.
        Yang pak2 Arab tak2 habis bergaduh tu, pasai apa.
        Pak2 Arab tak tahu koot. Kotlah.
        Yang tahu tua2 Melayu.
        nasik kandaq, great chief, Kucing Kota, gubiq dan KeLi.
        Tapi, heran jugak.
        Tak banyak membaca pun.
        Tahu jugak.
        Mungkin ikutCeramah punya pasai koot. Kotlah.

        4. Yahudi dok tunggu. Tak tunggu pon.
        Yang tua2 perasan saja yang Yahudi dok tunggu.
        Macam nasik yang dikandaq.
        Dok tunggu bawah pokok, koot.
        Koot lagi.
        Kotlah.

        Sekadaq Tok Nik pon suka dengan logo kita.
        Warna hijau putih.
        Macam warna Parti Arab SeMalaysia.
        PAS lah.

  4. Pasai apa logo ijau budak tadika tu dah jadi lain.

    Tu logo Kristian!. Patut la komen ikut macam logo.

    Patut la bila kita bawa hujah Quran, dia meraban nak jawap….

    • eh senang ko pegi sane lah.. asik ko je komen.. naik muak plak aku tgk…

  5. salam bro n sis………

    aloooo kepalahotak…….

    aku heran mcmana puak hangpa aka grombolan baca dan faham tulisan kami………

    aku pikiaq hang yg nyanyok……..lagi bingai….macam BT tu………tak ketahuanhala apa benda yg dia tulih……..mcm hang jugak………
    cuba hang perati elok-elok……

    aku jwb soalan usy @ umno sekutu yahudi.bila dia tanya “masih ada lagi ka melayu yg dok sanggup undi grombolan aka umno tu??”>>> JENIS APA LAH AGAKNYA?…….
    usy tanya jenih apa puak-puak umno yg mcm tu tu????………
    jadi jwpan dia mcm aku tulih tu laa………
    jenih munkee……….
    tu pun hang nak putaq balik kat aku……..mcm si authar geng hang tu………
    hang salah tempat laa mau tunjuk lawa………

    tu laa hangpa………
    bingai wal serabut……banyak tu pun tak boleh nak kawtim……tak reti………dah bahlol tak mau mengaku pulak………
    tu pun jangannnnnnn………..nama saja kepalahotak…………tapi kepala bo hotak……..

    padan pun belum naik matahari lagi………dah nak pi pangkah grombolan……….
    kot boleh dpt nasik lemak sebungkuih……………

    aku kadang kesian kat hangpa……..balaghah tahap tadika tu pun hangpa kantoi…….mcmana laa kalau tahap tulisan kucing kota tu atawa GC tu…….hangpa lagila tak boleh nak fahammmmmm……..

    aku ngan U S Y….kira kamcing laaa……..no kecoh-kecoh punya………..

    lain kali pakai kepalahotak mutut punya……jngn pakai kepala lutut…………kah kah kah

    • salam…

      sayang…sebab mengaku menyokong syariat islam…tapi tulisan, bahasa, baran & mungkin perwatakan tak mencerminkan macam islam… heran sungguh

      maaf, sekadar tulis apa yang nampak.

  6. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.
    Salam jugak pada yang duatua.
    KeLiWoN dan nasik kandaq.

    Patutlah malais membaca.
    Mata dah rabun.
    Dah tua, mana tak rabun.

    Apa tak, rabunnya.
    Tak tahu nak beza.
    Mana permata, mana pasiq.
    Yang pasiq dikata permata.
    Yang permata dikata pasiq.

    Kalau pasiq tu.
    Termasuk dalam nasik kandaq pon.
    Tetap pasiq.
    Tapi KeLi sapu jugak.

    Sekadaq hikayat nasik kandaq.
    Berlauk ikan keli.

    • cantik logo BT, warna ijau tapi bentuk “salib”… hebat hebat

  7. salam,

    Semua jenih membaca
    “”””sedih”””
    kefahaman dlm. jiwa ta rak..
    nak tangkap feel tu tak sampai..
    tak betul2 menjiwai….

    Ajak kita bersatu tapi kena ikut cara depa.
    Kita kata ikut cara
    “””zalikalkita bularoibafi hihudallilmuttaqim”””
    depa konar pi kot lain.Depa dok bertojai pasai
    perwatakan org. tu la..org ni la…dari teropong
    KPI vision malap depa.Bukan depa nak tunuk
    pd. ayat2 power tu.

    lenyai,kendoq,lembab,kedot,longgak,hooih,gelong,krosot sereba meneka mengalahkan rojak macam mana nak mai power umat islam.Jiwa kacau mari semua.

    hanya dpt. tangkap feel dlm.
    akedemi fantasia saja sampai kiamat…

    “””1 m’sia,1 daulah,1 khalifah,1 umat”””
    “””” S E M P O I””””

  8. KEPALA BUTUH LA MAHFUZ, CAKAP BOLEH LA KALAU BERANI KENAPA TAK PI GAZA HARI TU, SEKOR PUN TAK DAK ORANG HANG PI GAZA

  9. Minta Cik manis komen pulak bahasa mangkuk diateh ni…

    Ini yang menyebabkan lord reid sanggup guna bahasa terkeluar dari orbit peradaban manusia..

  10. salam manis………

    hang orang mana???……..
    hang bahasa kat aku nooooooo…….

    kami orang utara……
    bahasa utara memang nampak kasaq…….
    nampak saja kasaq……..
    tapi tara tu masih kira manis lagi laaa…….

    kucing tanya hang tu……..
    mangkuk n a b tu guna bahasa apa???

    aku tak sampai lagi tahap tu…….
    tak sampai nak guna bahasa mcm tu…….
    tak sampai nak gelaq tokoh Islam macam n a b bubuh kat nama dia tu……..

    sekadaq masih ada sempadan………..

  11. alooooooo che manis……..

    baguih laa……..
    dok nasehat mcm tu………

    bahasa hang pulak nampak manis……..
    nampak saja manis………
    tapi hempedu…….pait bedenungggggggg…..

    aku petik balik apa hang tulih kat atas sana tu……
    bila kucing kata kena ikut syariat Islam……
    hangpa pulak dok dolak dalik……..
    sebijik macam perangai al-yahud………

    yg nie yg hang tulih tu…….
    “bukan tak mau…tapi negeri2 yang kononnya diperintah yang bersyariat islam tu…nampak tak makmor…tak meyakinkan…”

    “nak salah sapa? aku jugakkah? atau TGNA pun patut dipersalahkan?”…….oleh manis

    kalu ikut abang kelabu hang aka lord ried…….dia dah benam hang…….
    kalu hang ngaku Islam……….kena yakin syariat Islam paling tinggi…….tak dak benda lain ataih dari Islam lagi……..ini akidah……ini keyakinan………ini yg diajaq Islam…….

    hang buat asumsi sendiri dok kata negeri yg Islam perintah nampak tak makmoq……..
    mana hang dok dpt idea karut nie???
    idea ni idea yahudi………..idea al-yahud…
    ni laa idea musuh Allah…….

    yahudi ni pikiaq pasai makmoq saja…….pasai duit ringgit…….pikiaq mcmana nak buncitkan perut dan kantong sendiri…….
    pasai tu depa yahudi nie tak terima jawapan Rasulullah mengenai jibril yg dok rapat ngan para anbiya’…….depa yahudi nie kata boleh terima kalau mikail yg bawa rahmat dan kemakmoran……sampai macam tu perangai yahudi…………

    yg hang dok babit TGNA kat sini tu pasai apa??………….
    kalu hang nak tau……kelantan bepuluh kali lebih makmoq dari negeri lain……..yang tu hang tak nampak……..
    hang nampak kemakmoran dari segi matabenda saja………
    dasar hangpa memang cari benda saja ……..
    ni pun idea grombolan daaaaaaaaa……

    bersihkan kepala dari karat akidah aka karat yahudi

    see u…………..

    • Salam nasik kandaq.

      Kesian betoi lah, kat hang ni.
      Hang sebok dengan pengandaq hang.
      Hang sampai tak banyak membaca.

      Kita tahulah.
      Hang seorang pejuang Islam.
      Tapi, kalau hang malais membaca.
      Kalau hang baca pon, tak banyak.
      Macam mana lah, hang nak pejuangkan Islam.
      Kadang2 hang krosot.
      Kadang2 hang gelong.
      Kadang2 hang KeLiRu.
      Kadang2 hang KelabU.
      Kadang2 hang merapu.

      Kesian kat TGNA.
      Hang bukan pandai.
      Tulis skrip ucapan TG.
      TG pon tak tau nak cadang.
      Harap kat Mahfuz pon.
      Tak boleh.

      Sekadaq kandaq beg TG.
      Hang bolehlah.

  12. salam BT…………..
    salam budak tua……..

    haru laa hang nie……..
    cuba hang komen apa yg Yb Mahfuz cakap……..
    yg tu baru isu………

    nie hang dok komen nk………
    nk bukan isu……..
    kk bukan isu……….
    gc bukan isu…………….

    hang lastik tak kena laaaaa…….
    hang pakai lastik getah kot…..tu yg dok bidaih balik kat hang tu…..cua hang pakai batu goli………

    yg malaih baca tu sebenaqnya hang sendiri………tu yg tak dak pa benda hang nak tulih……….habih sangat dok kandaq kayu golf pompuan……….lepaih tu hang dok merepet……hang tala lastik hang merata……..bila bidaih balik kat hang……..baru hang loncat……….

    hang pun nak jadi tok penghulu kg pening lalat jugak ka?????

  13. abang mahfuz pon elok gak pegi sana tu… bawak sekali satu parlimen lah senang cerita.. biar masing lawan pak2 komando tu… yg komen2 kat atas ni taknak pegi ke???? semangat je kata orang tak baca.. tak pandai tak sekolah.. takkan sembang je…

  14. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.
    Salam jugak pada nasik kandaq.

    Kita bukan apa.
    Kesian kat hang dan suku2sakat hang lah.

    Apa Mahfuz cakap.
    Semua hangpa setuju.
    Hangpa tak boleh fikiq kah.
    Atau.
    TG hangpa dok ajaq hangpa.
    Macam tu ka.
    Atau.
    Ini kes kurang membaca.
    Ka.

    Sekadaq bukan kesian kat TGNA.
    Saja.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: