Posted by: pinkturtle2 | Jun 17, 2010

Pindah parlimen ke Putrajaya: Satu pembaziran

Pindah parlimen ke Putrajaya: Satu pembaziran


Responses

  1. semuanya pembaziran…
    tak payah buat apa..
    balik rumah , tidurrrrrr
    zzzZZZ…….
    tak akan ada pembaziran..

    • Habis, menara
      Parlimen nak buat apa?

      Nak dibiarkan kosong berhantu?

    • Puak BODOH & TIDAK BERTAMADUN. INILAH PUAK UMCO.

      Bagus jangan dilayan. Tidak ada guna nya berhujah dengan orang-orang macam ni. hati dah berkarat. Otak pun dah dungu disebabkan cinta pada YAhudi.

  2. kalau kepalahotak dah penuh taik….

    org ajak makan taik……….
    makannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

  3. MAHFUZZZZZZZZZ……
    Dulu semasa pembinaan Putra Jaya , PR sibuk SPIN cerita tentang pembaziran sehingakan nak dilelong !
    Sekarang ni mengapa berebut2 hendakan Putra Jaya.
    Malulahhhhhhhh

    • Putrajaya adalah
      pusat pentadbiran.

      Parlimen adalah dewan
      yang menghimpunkan semua
      ahli Parlimen.

      Putrajaya merupakan satu premis yang tidak ada imuniti.

      Parlimen pula didalamnya ada Dewan “yang Mulia”
      yang memiliki imuniti.

      Hang tau tak Dirham, apa yang dimaksudkan imuniti?

      Maknanya, sapa-sapa MP pun boleh kutuk mana-mana MP
      tanpa rasa takut kerana kutuk-mengutuk itu tidak akan
      boleh diambil tindakan undang-undang.

      Situasi ini hampir sama dengan Dewan Undangan Negeri (DUN)
      di semua negeri dimana ADUN-ADUN berhimpun untuk bersidang.

      Hang nak samakan Putrajaya dan Parlimen?

      Apa hujah hang?

      Sebelum Putrajaya dibina pun,
      dah ada kompleks kerajaan di Damansara.
      Bila Putrajaya siap, semua diarah pindah ke Putrajaya.

      Putrajaya dah siap, kenapa nak halang
      Pakatan Rakyat daripada menguasai Putrajaya
      kalau depa menang PRU-13?

      BN tak mau terima kekalahan?
      Dah kalah nanti, masih tak nak serah kunci Putrajaya?
      BN masih nak buat “muka tembok”
      macam di Wilayah Persekutuan,
      cuma menang 1 kerusi kat KL,
      tapi semua jawatan penting di DBKL dikuasai geng BN?

      Kalau diikutkan, BN patutnya jadi pembangkang di DBKL.

      Allahyarham Datuk Ustaz Fadzil Noor dah menjelaskan,
      yang nak dilelong adalah kediaman Perdana Menteri sahaja,
      BUKAN keseluruhan Putrajaya.

      Lain kali jangan cuma baca Usetan Meloya dan Berita Hairan aje.

      Pastu pi SPIN berita tanpa hujung pangkai.

      Hang kena baca juga HARAKAH.

    • Duit aku pun ada juga sikit di Putrajaya.
      Berebut pasal dah dibazirkan wang aku. mahu tidak mahu kena lah juga.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: