Posted by: pinkturtle2 | Jun 19, 2010

Jui Meng stripped of yet another medal


Responses

  1. Pulangkan saja la Mr. Chua..ketiga2 pingat tu…Nilai pingat yang membawa gelaran Datuk ini, dah takdak nilai2 apa2 lagi.
    Cuba ingat balik dalam sebuah majalah kartun yang menyindir gelaran Datuk ini, bila seorang penjaja kacang putih juga akan mendapat gelaran Datuk satu hari nanti, jika UBN terus memerintah…Kalau memerintah la…kalau bungkus tak ada lah lagi gelaran Datuk ni kut….

    Lagi banyak gelaran Datuk diberi, lagi banyak lah jenayah penipuan kepada rakyat dan pengguna yang akan menjadi mangsa….

    Gelaran Borjois menindas marhen……

  2. salam…

    apalah ada pada gelaran yang beri oleh pihak2 berkenaan….

    rakyat menilai dari apa yang kita lakukan, sumbangan kita, peranan kita kepada rakyat. Gelaran-gelaran yang dikurniakan sudah tidak ada nilai lagi jika dilihat kebanyakan yang bergelaran itu hanyalah kaki ampu, kaki rasuah, kaki tipu, tokey judi dan arak.

    serahkan saja pingat-pingat tu, takda maknanya pada rakyat, rakyat mahukan sumbangan dan jasa

  3. Salam,

    Ini bukan cerita rekaan dan bukan lawak jenaka.Cerita ini benar2 berlaku di kawasan kediaman aku al kisah jiran tetangga seorang wanita berbangsa cina.Just sharing the whole dam story la.Bukan nak mengutok atau pon mengata berlaku 5 years back lebih kurang lagu tu lah.

    Wanita cina ni memang kuat beribadat.Ikut cara dia la.Tempat beribadat hanya berukuran 1 x 1 kaki yg lazimnya kita nampak di dalam rumah mereka tetapi ini di tepi lonkang dan building yg dia tinggal.Nampak laeh dan usang maklumlah di sirami hujan dan panas tampa ada apa yg manahan atau menutup…berkeadaan bogel….
    fully naked…buah pear,apple,oranges yg segar2 di hidangkan sehingga busuk di tukar ganti yg baru.Berasap tiap2 hari dgn. gaharu…

    Setelah berbulan lamanya baru aku sedari bahawa renovation berlaku (upgrading)diatas tapak rumah ibadat tu.Agak besar juga sizenya
    4 x 4 kaki.Mungkin gembira sungguh tokong tu mandapat hadiah dari pengikutnya yg setia.Selepas siap di bina selang beberapa hari maka upacara perasmian berlaku dan banner
    tersergam indah dgn. tulisan “””DATUK HIJAU”””
    di lekatkan di hadapan kekal sehingga hari ini.
    Rupa2nya kerana datuk berkhidmat utk. rakyat
    rakyat membalas jasa datuk…rakyat strike no. ekok.

    So,kalau rasa nak gelaran datuk mai la jumpa wanita ni….bagi no. saja bermodaikan ayaq lioq.

    BT pon sesuai gak…warna pon dah hijau….
    mai mai cek mai….

  4. kalau gelaran ‘datuk’ sudah tidak berguna
    lagi saya harap dari pihak pakatan semua pemimpin nya boleh serahkan balik gelaran atau pingat kpd kerajaan.
    jgn cakap tak serupa bikin. mcm kucing kurap sj.
    melalak melalak melalak…
    dah makan kenyang pun lagi melalak…

    • Kepalabapak hang.

      Ada apa pada pingat tu. Pingat tu bukan boleh masuk surga.

      beritahu pada kerajaan Israil malaysia LAIN KALI semua pingat -pingat beri pada CINA dan iNDIA sahaja.

      Tarik balik pingat yang telah diberi pada orang MELAYU PAKATAN.

      aKU PUN DAPAT PINGAT JUGA. TETAPI KERAJAAN TIDAK MAHU TARIK BALIK. AKU NAK SERAH JUGA TETAPI KERJAAN bN KATA DERHAKA LA PULA.

      sIAPA YANG CAKAP TIDAK SERUPA BIKIN?. kERAJAAN ISRAIL KEPALA BAPAK HANG LA BODOH.

      oIII BARUA amco

      iNI PINGAT TIDAK ADA NILAI LA.

  5. hahaha….
    dapat pingat juga ke….
    nak tergelak…
    dapat pingat juga la
    ‘lari dalam guni’
    nak bagi balik..kerajaan tak nak terima????
    pingat sekadar lari dalam guni sapa pun tak mau …… simpan je lah untuk anak cucu.
    hahaha!!!!!


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: