Posted by: pinkturtle2 | Julai 16, 2010

PRU 13: Warga asing dapat status penduduk tetap


Responses

  1. suatu hari nanti siapakah yang akan dipersalahkan?

    patutlah aku perhati di seluruh negara kita ni dah jadi negara mereka, dah jadi negara mak bapak mereka.mereka bebas sebebas-bebasnya. tidak peduli kepada undang-undang apa pun. kita ni dah jadi rakyat kelas bawah. macam kita pulak dok menumpang mereka.

    percayalah akhirnya rakyat yang salah, tak prihatin, tak sensitif, tak ambil kisah, tak salur maklumat, tak tanggungjawab, tak bersatu dan tak macam-macam lagi, malangnya sudah terlambat. nasi sudah menjadi bubur.

    semalam 3 saja usul kerajaan nak hapus:

    1. Nak hapus rasuah;
    2. Nak hapus jenayah; dan
    3. Nak hapus dadah (kununnya…)

    malangnya tidak pernah ada hasrat kerajaan nak hapus pendatang tanpa izin (PATI). patutlah puuuun…..berduyun-duyun. mari mari mari…..!

  2. he he

  3. Aslkm,

    Kita nak tengok apa komeng kepalahotak, autar dan suku sakatnya…

    Itu baru 1 orang 1 KP… kat Sabah ni ada 1 orang 2 KP pun saya pernah nampak la… mungkin juga KP palsu…atau mungkin juga KP projek M???

    Kepalahotak, autar , budak tadika dsb akan tetap melaungkan slogan hidup UMNGOK…hidup BoNgok… sebab dia orang ni pun entah entah produk projek KP… itu sebab tarak sayang Mesia

    • Salam Neutron.

      Hang ber ia ia.
      Mengaku Islam.

      Ni, apa dah jadi.
      Dok mengata orang.

      Nak tanya sikit la.

      Islam hang, macam tu ka.
      Hang ikutCeramah kat mana.
      Hang OKU kot.

      Sekadaq nak tanya lah.

  4. Aslkm,

    Nak tambah lagi… mungkin inilah dasar UMNGOK… 1Mesia 1 Undi 1KP…

  5. La baru tau ka dato mahfuz.selama ni buat apa. depa dapat status tetaps ebab dok sponser umno dalam apa-apa progrem.saya ada bukti. contohs eoirang rakyat bangladesh. baru dapat taraf penduduk tetap. dengan sekarang pakai honda crv.selalu berhubungan dengan ketua putri umno. saya sendiri tengok surat taraf penduduk tetap yg dia dapat tandatangan hishamuddin.

  6. Aku tak belajar sejarah tapi aku pernah dengar cerita bekas tentera zaman konfrantasi di tahun 66 dulu diceritakan begini:

    …. Pada satu hari 40 komando indonesia menyerang tanah melayu telah mendarat di Labis dalam agenda sukarno ganyang malaysia. Askar Melayu serang dan tembak mereka habis mati kecuali seorang ketua dia Lft Sutikno tidak mati ditangkap hidup2…ditahan dilokap….askar melayu masih ikut serang ke balai nak habiskan Lft Sutikno tetapi nasib dia baik konfrantasi tamat Sutikno pun dihantar balik ke Indonesia. Konfrantasi tamat 1967 apabila Sukarno diguling oleh Ided malangnya Ided seorang pro komunis. Maka General Nasution mengarahkan Knl Suharto (jawatan dia pada masa itu) untuk membuat kepungan di Telaga Maut, Indonesia….sehingga beliau berjaya mengambil alih kuasa sebagai Presiden. Itu je cerita yang aku dengar dari penceritaan lisan oleh bekas askar yang terlibat dalam serangan komando indonesia dalam gagasan Malindo (melayuraya).

    Menteri Dalam Negeri Waktu itu ialah Tun Dr. Ismail. Bohong dia bohonglah aku.Tolonglah betulkan supaya kita sama-sama tahu sejarah…..

    Yang penting perbandingan dengan sekarang apa ya pak?:

    44 tahun dulu komando 40 orang yang masuk tapi sekarang ? juta anak cucu komando pulak yang masuk…….kita tak kenal siapa mereka.Tak kena tembak pun?

    Alangkah baiknya kalau prinsip Tun Dr. Ismail masih ada pada Menteri Dalam Negeri sekarang ini…….!

    Kalau dulu sangat sukar batas sempadan negara kita ditembusi tetapi sekarang kenapa terlalu mudah saja siapa-siapa pun boleh masuk tanpa sebarang dokumen yang tak terkira lagi jumlahnya.

    Mana yang lebih tajam ancaman keselamatan negara dulu atau sekarang?

    Adakah mereka masih berniat sama macam dulu cuma caranya saja berbeza? Kalau gitulah sebenarnya mereka sudah berjaya mengganyang kita tanpa komando. Pastinya mereka punyai perancangan yang kemas dan tersusun sehinggakan kita sudah tersepit.

    Terlalu banyak lagilah persoalan bodoh aku ni untuk kita sama-sama berkongsi di sini.Renung-renungkanlah wahai sekalian wargaku sampai bilakah kita nak hidup begini!!!!!.

    Apakah pengorbanan kita susah payah membangunkan negara yang kita cintai selama ini semata-mata untuk dinikmati oleh mereka sehinggakan kita sendiri menjamah sisa-sisanya sahaja?

    Terima kasih kerana baca…..

  7. indon byk di keramat

  8. Malaysia akhirnya akan tergadai dan menjadi milik bersama dengan warga asing,ini lah maruah politik yang dibawa olih umno,kerana kuasa politik ,umno jual hak rakyat sendiri.

  9. di keramat saja ke?. No no no!!!!
    indonesia saja ke?. No no no!!!

    semua butakan mata pekakkan telinga bisukan kata

    rakyat diancam rompak samun rogol bunuh!

    semua masih boleh berdiam diri!!!! kenapa, kenapa, kenapa?

    sah bahawasanya kita semua sedang daif dan berpecah belah.

  10. Utusan Malaysia muka depad hari ini: Pemandu teksi warga asing kuasai Lembah Klang?….TM JPM, Datuk T. Murugiah……

    Baru sedar ke YB Datuk? Kesiaaaaan!

    Mai aku nak tolong bagitau:

    dalam komuter, LRT, erl, bas, keretapi, teksi, perhentian awam,………….

    dalam restoran, restoran 24 jam, rumah kedai, kompleks perdagangan, pejabat kerajaan, pejabat swasta, warong makan, rumah urut, premis hiburan, stesen minyak,………

    klinik, hospital, pusat rawatan,……..

    di tapak pembinaan, pasar borong, pasar tani, kedai runcit, kedai runcit 24 jam…..

    di flat, apartment, deretan kedai taman perumahan…….

    di hotel, pusat peranginan, genting highlands, cameron highlands, pulau peranginan, pulau pangkor, pulau langkawi, pulau tioman……..

    di rumah kediaman, kotaraya, tengah jalan, tepi jalan, kebun sayur, estet getah, kelapa sawit, sawah bendang, kebun sayur, kampong, mukim,desa,…….

    sekolah tempat anak-anak kita belajar,……

    rumah anggota tertinggi polis dipecah disamun, rumah ahli politik dipecah disamun, rumah ahli perniagaan di samun dibunuh, tiap-tiap malam ada saja rumah yang kena pecah kena samun, kena parang, kena culik, kena rogol, kena bunuh, kena apa lagi,….

    rumah orang macam kita ni tak usah cakaplah,….

    ragut samun parang dijalanan tak usah cakaplah,….

    ibu yang baru balik kerja baru nak masuk rumah kena samun?…

    mangsa dalam kereta sedang berhenti di lampu isyarat kena samun?…

    ramai anak-anak dicolek dilarikan, entah dijual, entah diapakan?….

    pelajar-pelajar orang awam diragut diancam?……

    berapa ramai orang awam sedang berjalan tepi jalan di tempat awam, di jalan raya, di taman perumahan dan di mana-mana dcolek diugut disamun dirogol,……

    golongan cendikiawan, novelis, cerpenis, ahli fikir, ahli agama, ahli akademik, ahli politik, , ahli masyarakat, ahli perniagaan, pegawai kerajaan,……. semua masih butakan mata pekakkan telinga bisukan kata.
    semua masih boleh berdiam diri!!!! kenapa, kenapa, kenapa?

    sah bahawasanya kita semua sudah daif dan berpecah belah…….jaga perut sendiri-sendiri.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: