Posted by: pinkturtle2 | Julai 30, 2010

Berita Kelmarin… Bila lagi nak dakwa Bekas bosnya

Malaysia's former transport minister Ling Liong Sik (C) arrives at  the courthouse in Putrajaya outside Kuala Lumpur July 29, 2010.  Malaysia's government charged the veteran ethnic Chinese politician with  graft on Thursday in a corruption case that has worried bondholders and  tarnished the country's investment image.

Former Malaysian Transport Minister Ling Liong Sik, center, is  escorted as he arrives at a court in Putrajaya, outside Kuala Lumpur,  Malaysia, Thursday, July 29, 2010. A former Cabinet minister was charged  Friday with cheating in a billion-dollar port scandal that had  embarrassed the government and sparked public criticism of a lack of  transparency in state-linked initiatives. (AP Photo) ** MALAYSIA OUT.

Kawan Rapat Mahathir didakwa tipu kerajaan..

PUTRAJAYA 29 Julai – Dalam apa yang dianggap mengejutkan, bekas Menteri Pengangkutan, Tun Dr. Ling Liong Sik hari ini dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini atas tuduhan menipu kerajaan Malaysia berhubung skandal Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) melibatkan pembelian tanah bernilai RM1.08 bilion, hampir lapan tahun lalu.

Bekas Presiden MCA itu mengaku tidak bersalah dan meminta dibicarakan atas satu tuduhan utama dan satu tuduhan pilihan menipu Jemaah Menteri untuk memberikan persetujuan terhadap pembelian tanah di Pulau Indah bagi projek PKFZ (dahulu dikenali sebagai Mega Distribution Hub) di Pelabuhan Klang.

Sambil mengangguk kepala tanda memahami pertuduhan yang dibacakan kepadanya setelah diterjemah ke dalam bahasa Inggeris, beliau dengan nada suara perlahan berkata: ‘‘Plead not guilty (mengaku tidak bersalah)’’.

Beliau yang memegang jawatan Menteri Pengangkutan selama 14 tahun juga kelihatan tenang semasa berada di kandang tertuduh sepanjang prosiding.

Bagi kedua-dua tuduhan, beliau didakwa melakukan perbuatan itu di antara 25 September 2002 dan 6 November 2002 di Tingkat 4, Pejabat Perdana Menteri, Bangunan Perdana Putra di sini.

Hakim Suzana Hussin membenarkan bekas pemimpin politik itu diikat jamin RM1 juta dengan seorang penjamin dan menetapkan kesnya disebut pada 3 September ini.

Liong Sik, 66, yang tidak digari hadir ke mahkamah pukul 4 petang ditemani isteri, Toh Puan Ena Ling dan keluarga terdekat sambil diiringi beberapa pegawai polis.

Bagi tuduhan utama, Liong Sik didakwa menipu berhubung pembelian tanah berdasarkan terma-terma yang dipersetujui di antara Kuala Dimensi Sdn. Bhd. dengan Lembaga Pelabuhan Klang (LPK) yang antara lainnya adalah:

l Luas tanah adalah 999.5 ekar (43,538,200 kaki persegi)

l Kadar pembelian tanah sebanyak RM25 satu kaki persegi (skp) menjadikan jumlah pembelian bernilai RM1,088,456,000

l Tempoh pembayaran balik berdasarkan kaedah deferred payment (bayaran tertangguh) selama 15 tahun dengan kadar faedah sebanyak 7.5 peratus setahun (berjumlah RM720,014,600).

Bekas menteri Kabinet itu didakwa secara curang menyembunyikan fakta ke atas tanah tersebut iaitu kadar RM25 skp bagi tempoh bayaran balik 10 tahun atau RM25.82 skp bagi tempoh bayaran balik 15 tahun adalah termasuk kadar kupon/faedah yang boleh dikenakan untuk tempoh itu.

Fakta berkenaan merupakan penilaian dari Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta, Kementerian Kewangan.



Penyembunyian fakta itu mendorong Jemaah Menteri bersetuju terhadap pembelian tanah tersebut sedangkan beliau mengetahui perbuatannya boleh menyebabkan kerajaan menanggung kerugian.

Bagi tuduhan itu, beliau didakwa mengikut Seksyen 418 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

Liong Sik turut didakwa atas tuduhan pilihan menipu Jemaah Menteri dengan menyembunyikan fakta serupa pada waktu dan di tempat yang sama.

Bagi tuduhan tersebut, beliau didakwa mengikut Seksyen 417 kanun serupa yang memperuntukan hukuman penjara maksimum lima tahun atau denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

Pada prosiding pendakwaan yang dimulakan hampir sejam kemudian, Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail menawarkan jaminan RM1 juta.

Beliau menyatakan, oleh kerana kesalahan itu boleh dijamin, pihak pendakwaan tidak memohon agar dokumen perjalanan tertuduh diserahkan kepada mahkamah sebagai syarat jaminan.

Abdul Gani dibantu oleh Ketua Bahagian Pendakwaan, Jabatan Peguam Negara, Datuk Tun Abdul Majid Tun Hamzah; Ketua Unit Pelucuthakan Harta, Bahagian Pendakwaan, Dzulkifli Ahmad; dan Timbalan Pendakwa Raya, Manoj Kurup.

Sementara itu, peguam Datuk R. R. Sethu yang mewakili tertuduh tidak membantah terhadap jaminan RM1 juta.

Liong Sik meninggalkan pekarangan mahkamah pukul 5.30 petang dan hanya menggeleng-gelengkan kepala ketika diminta oleh pemberita mengulas pendakwaan terhadapnya.

Bekas pemimpin itu merupakan individu kelima didakwa setelah projek PKFZ yang dibina di kawasan seluas 400 hektar sebagai hab penghantaran kargo bersepadu itu menimbulkan kontroversi apabila kosnya melambung daripada RM2 bilion kepada RM4.6 bilion.

Berikutan itu, Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara yang mengadakan satu siasatan telah memperakukan agar Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan polis menyiasat beberapa individu termasuk seorang lagi bekas Menteri Pengangkutan, Tan Sri Chan Kong Choy.Utusan

………………………………..

Kawan rapat dia ni masih lagi bebas.. bila nak dakwa bekas bos dia ni..

Malaysia's former prime minister Mahathir Mohamad, flanked by Group  Chief Executive Officer of AirAsia Tony Fernandez (L) and Chairman and  chief executive officer of Malaysia's Berjaya Corporation Berhad Vincent  Tan, arrives for the Asian Bloggers and Social Media Conference in  Kuala Lumpur July 28, 2010.

Malaysia's former prime minister Mahathir Mohamad, flanked by Group  Chief Executive Officer of AirAsia Tony Fernandez (L) and Chairman and  chief executive officer of Malaysia's Berjaya Corporation Berhad Vincent  Tan, arrives for the Asian Bloggers and Social Media Conference in  Kuala Lumpur July 28, 2010.


Responses

  1. salam bro n sis………..

    kes nie mengikut cerita….kes tipu kabinet………..

    kah kah kah…….kabinet pun boleh kena tipu kaa????……….boleh kena authar kaaa????…..boleh kena putar ke????……….

    ingat budak-budak tadika saja boleh kena tipu……..boleh kena authar putar…….
    tak sangka……..tak sangka………

    kah kah kah………

    • kira bagus juga kerajaan malaysia nie…
      dulu hampa kata kerajaan rasuah….

      • penipu kata bagus. Apa punya mangkok.

      • salam tok…………

        dulu pun memang rasuah tok………
        la nie pun………lagi depa dok pulun….lagi kamjat……….
        awat tok tak perasan ke??……
        kasihannnnnnnnnn…….
        maklumlah saluran satu………
        bagi tongkoi pun……..depa pangkah……….
        kan ka tok jenih saluran satu????…………….
        elok pi jaga cucu lagi baik…………

        see u……….

  2. Ikut hati mati ikut rasa binasa. Janganlah kita emosi sangat dengan Tun Mahafirauan ni. Kasihan dia. Umurnya sudah hampir tamat senja. Rumah sentiasa menyuruh dia pergi dan kuburan sentiasa melambai-lambainya. Kita minta Tun, kalau ada rasa takut pada Allah, bertaubatlah sebelum terlambat. Allah maha pengampun. Kalau dah insaf bertaubat nasohalah. Habiskan sisa2 hidup Tun dengan melakukan sebanyak mungkin ibadat. Tun sumbangkanlah harta2kekayaan Tun (yang diperolehi secara halal) yang tersimpan diluar negara kepada kerja2 memertabat agama Allah di atas muka bumi ini, termasuklah sekolah2 Agama Rakyat yang Tun lumpuhkan dulu. Jangan lupa Tun, harta2 kekayaan yang Tun kumpulkan secara haram tu, Tun pulangkan kepada rakyat dan kerajaan. Takdak mana Tun kesana kemari berucap bergegar-gegar (mencari populariti yang semakin menghilang) sebab hayat emas Tun dah sampai ke hujung. Innalillah………..

  3. KES NI KES KABINET ? MAKNANYA KABINET DIPENUHI OLEH LEMBU-LEMBU YG DIPAWAH LA ! HAHAHA BILA PEMBANGKANG SOAL SEMUA DITOLAK & TAK RELEVEN,INILAH LEMBU-LEMBU MALAYSIA YG MENIPU RAKYAT MALAYSIA YG MELANTIK MEREKA ! TAHNIAH ATAS JASA-JASA PEMIMPIN MALAYSIA ! LEMBU YG PANDAI BUAT DUIT ! SATU MALAYSIA BOLEH

  4. hu hu

    kesian kat rakyat malaysia……
    8 tahun dah kena tipu….kena autar
    tak sedaq….

    penguat kuasa undang2 di mesia ni…
    buat apa ha?
    buat siasatan sampai 8 thn…
    sungguh cekap……
    pasai kena puak larak depa 8 thn…
    kalau kena kat hang nk aku ingat hang dah berusung dah……

    apek nie…. dap ka mca ???????
    dok gadoh pas baik dgn dap…
    nie yang dok buat kerja jahanamkan negara nie sapa?
    dap ka mca?
    nak tanya jugak budak tadika tritunggal ketoi taik……
    pasai dia kuat membaca..

    he he

    • Cina DAP elok dari Cina Bn ni.

      Ahli umno – sama lah juga.

      sori le.

      Hidup dengan tertipu sahaja.
      Tuntun

  5. Assalamualaikum

    kalau dah menteri-menteri kabinet pon kena tipu, apatah lagi rakyat…… lagi la banyak kena tipu dek menteri dan wakil rakyat BN, hebat sungguh menteri-menteri dan wakil rakyat BN, sesama sendiri pon leh tipu menipu, rompak merompak, rasuah merasuah….. patut la negara abeh bankrup dan kena jual, dalam keadaan kegawatan macam ni pon, PM tetap juga bercuti keluar negara.

  6. 1 org mca boleh tipu beribu2 org amno…syabas!…

  7. Cina tipu melayu umno. Melayu umno kena tipu sahaja. padan muka.

    Wahai orang-orang umno cadang anugerah tertinggi pada cina ni. beri lagi 1 gelaran tertinggi kerana pandai menipu.
    Jadi TUN TUN LONG SIK.

    hahahaha

    hidup BN, Hidup umno

  8. Tun Dr. Ling lion Sik, masa dia dituduh menipu kabinet dia juga seorang menteri kabinet.
    Apakah pula yang menteri kabinet yang lain2 itu tidak ada yang menipu?.

    Kalau dalam filem P. Ramle ada dialog seorang raja berkata ” Kartun ligan kartun”. Tak ada bezanya kalau kita pula berkata ” Kartun tipu kartun”.

    Begitulah rupanya kabinet kerajaan UBN Malaysia yang sudah lama menipu rakyat Malaysia.

    Nak buat macam mana!. sebab rakyat Malaysia masih ramai yang suka ditipu. Lebih2 lagi melayu UmnGok . Tak caya?. Berapa ramai melayu kena tipu dengan skim cepat kaya.

    Fulus dan umpan dengan Fulus menjana jumlah melayu jadi bodoh. Inilah yang jadi senjata UBN masih bertahan kuasa dan akan terus berusaha mendapatkan fulus dari sumber berbagai penipuan dan rasuah, kerana mereka tahu rakyat UmnGok boleh dibodo kan dari masa kesemasa.

  9. Bekas Menteri Pengangkutan, Tun Dr. Ling Liong Sik dihadapkan ke Mahkamah sebenarnya adalah cara kerajaan Barisan Nasional mengalihkan cerita seram “PAS tolak UMNO kedalam tong taik” kepada cerita lawak dalam mahkamah bertajuk “Cina bodoh tipu kerajaan cerdik”.

    Kepada para pekerja parti Pakatan Rakyat, sila jangan leka dan keliru dengan tayangan yang ditayang dimahkamah. Certia itu telah diedit terlebih dahulu dan bukannya siaran langsung seperti pertandingan bola sepak dunia. Kita boleh agak apa kesudahan cerita itu nanti.

    Pilihanraya ke 13 telah hampir tiba. Jangan hilang fokas kononnya kerajaan amat telus seperti yang didakwa oleh Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, pendakwaan terhadap bekas Menteri Pengangkutan Tun Dr Ling Liong Sik membuktikan sistem perundangan dan kehakiman negara tidak berat sebelah sebagaimana yang sering didakwa pihak pembangkang.

    Sebenarnya ini hanyalah satu kes yang ditonjolkan sebagai hiburan sedangkan ada beribu kes yang tidak didakwa tetapi disorokan dibawah karpet mahkamah.

    Biarkan mereka syok bermain dengan isu yang mereka cipta sendiri.

    Bagi kita yang mahukan pembaruan dalam negara perlu menyiapkan diri dengan ilmu sebelum menerima tugas berat yang bakal dipikul bila tiba masanya nanti

    Semuga PKR,DAP dan PAS sentiasa bersatu dalam satu payong Pakatan Rakyat.

    • salam,,
      ilmu menfitnah, mengutuk, mengeji…
      main wayang seperti ketua pembangkang
      hari hari cucuk belakang..

      tipu daya pr.. tidak akan menjadi
      rakyat pun dah tahu…

      • sokong cina mca

  10. depa semua ni menteri “kabinat lemari lauk” saja kot..

    • vincent
      sokong mca lagi baguih…jinak
      sokong dap….liar…tak boleh jinak munya
      lu tau sikalang itu pas sudah masuk kandang…wo
      bukan die kasi jinak dap tapi dia yg masuk kandang

      hehehe…soli aaar

  11. salam bro n sis………

    takat nie puak sukusakat grombolan tak jengok entry ni lagi laaa????………. dah masuk tiga hari………dok baca buku lagi laa tu…………..

    Bt tengah meneraih…….tengah buat karangan…….macamana nak kepak komen2 yg dok masuk nie……..
    woittt……hang BT…rajin-rajin laa hang baca buku tu…….selak laa puas-puas…..mana tau ada buku tu kat kelas tadika……..

    kah kah kah……..kasihannnnnnnnnn…….
    solang apek saja…..sulah mali pukoi sama itu gelombolan………..

    wayang tetap wayang……..
    Gc mesti tau “‘ wayang tongkoi “‘ …..
    tatak caya kalu….tunggu !!!….
    wa gelenti mesti happy ending punya………..

    kah kah kah

    • Salam Nk,

      Wayang kulit dgn. makyong mai
      Tengelam la wayang tongkoi..

      lepas tu

      depa pakat ramai2….”””CINGAY LA”””

      apa lagi…yak yak yea

    • Salam nasik kandaq.

      Kita ingat gerai hang saja.
      Yang selekeh.
      Ropa, ropanya, tulih hang.
      Pon selekeh.

      Hang tau tak.
      Makan nasik hang tu, sedap.
      Tu, yang great selalu dok pekena.

      Tapi.
      Kalau makan nasik kotoq selekeh.
      Depa jadi benak.
      Bila benak.
      Macam kena dadah.
      Depa dok lali.
      Bila lali.
      Kena tipu lah.

      Sekadaq nasik kandaq selekeh.
      Punya pasai lah.

    • Salam BT,

      Buka pasai makan nasi selekeh

      Pasai timbang dah gelong
      Timbang ada profit sharing
      Babi dgn. lembu boleh guna timbang yg. sama
      Bukan takat timbang saja boleh share
      Kabinet pon boleh letak babi ngan lembu sama.
      Kabinet dgn. timbang brand yg sama.
      Dok dalam 1 mangkok.
      Tatang mangkok tu baik2
      Kuah pon kena jaga sama
      Jangan bagi tireh….
      Kalau tireh kacau sudah mari…

      1 B BERTERABOQ ATAIH JALAN
      JENUH KUTIP
      SEDAQ2 CONGAK SAMPAI S’PORE.

      “””kita dok tang ni juga la..tgk. saja”””

  12. aslmkum,
    tahap melayu di malaysia ini
    hanya kutuk sesama sendiri
    kau kutuk aku, aku kutuk kau
    tidak adakah kerja yg lebih berfaedah??
    ini menunjukkan bahwa melayu
    tidak pernah berubah!!!
    agama islam yg dipeluk selama ini
    hanya pada nama shj.
    islam yg pelajari tidak membawa apa apa
    erti
    melayu tidak akan berubah
    selamanya akan jadi spt melayu melayu
    di atas kutuk sesama sendiri
    tanpa rasa segan atau malu
    sbg seorang islam.

    tanpa rasa malu pada bangsa lain
    yg sedang memerhatikan bangsa
    melayu yg begitu rendah maruah
    apabila hanya aktiviti mengutuk
    menjadi satu keseronokkan kpd mereka
    sama spt buli membuli
    org melayu paling gemar membuli org
    tambah tambah seorg dibuli oleh beberapa
    orang..
    sampai bila baru akan sedar??

  13. he he

    akai ahmed dok dalam lubang jamban…..
    bengong……tahap cap kapai layaq + kerih…..
    INILAH TAHAP PHD MELAYU”

    he he

    inilah pemikiran yang umngok nak sangat…..
    jadila macam ahmed…….
    org nak pemikiran macam ahmedinejad…..
    setakat akai kebabian ahmed nie tok sah dok bawak mai la……
    elok la hang kluaq dari pas….
    org2 macam hang memang tak di perlukan…
    pi la jilat lubang jamban tuh…..
    dok kisah sangat pasai dap…
    52 tahun hampa dok dakap mca,gerakan….
    awat depa tu sapa…..
    bukan kapiaq ka?

    bodo punya pikiaq ahmed niee…
    budak tadika tritunggal patut suruh ahmed ni pi balik baca buku lagi……
    baghal…….
    pasai tu la dok tang tu jugak…
    komen pun cam tu jugak…

    he he

  14. he he

    tiap2 n3 hang nak paste ka?

    betui2 la hang nie mat kapai taik….

    he he

  15. salam 1 malaysia,,,,

    puak puak taksub dgn gembiranya…
    mengutuk bila yg bersalah ditangkap
    mengutuk juga bila tidak ditangkap menfitnah tun…inilah puak yg melaungkan negara islam…hehehe!!!!

    Aku juga gembira……kerana
    selama ini puak2 taksub yg selalu diperbodohkan ini dan terbukti bodoh
    mengatakan –
    SPRM – RASUAH
    KERAJAAN BARISAN NASIONAL – RASUAH
    POLIS – RASUAH
    UMNO – RASUAH
    semua badan dituduh rasuah..
    dgn terbongkarnya kes ini maka terbuktilah
    bahwa rasuah itu difilemkan oleh PR
    pelakun2 tambahan seperti diatas.. depa pula seperti kera kena belacan…

    TERBUKTI KERAJAAN TELUS!!!

    “‘selalu sangat perkena nasi kandaq basi
    jadi lagu tu lah””

  16. ada orang gheja die suka tulis pasal taik.
    islam ke kafir laknatullah
    atau memang die dah lama tak mkn taik ke??
    tak ade benda lain nak tulis ke???
    tulisan tahap haprak!!
    bagilah peluang orang beri pendapat
    jgn suka menonjolkan otak sendiri yg penuh taik…

  17. salam eddy,
    u jgn layan si gila talak tu,, nama pun dah binatang.. sondol cam binatang.
    perasan cam pandai!!!
    penulis kat sini perangai serupa je
    bila kelepap kena batang depa …
    depa akan maki kita..tahap pa..a
    tapi mereka nak tubuhkan negara islam
    kerana merekalah cermin org2 islam
    islam yg boleh diubah2…mengikut kesesuaian nafsu mereka.
    mereka sayang dap kerana mereka ada
    sekor khalifah kapiaq klon umar…yg mkn babi tapi mereka sanjung tinggi…

    • sokong la Cina yg menipu wang rakyat. Lu orang pun makan babi juga ke?

      • hehehe….
        kita olang makan babi ke.. makan anjing ke..
        lu apa peduli…..lu boleh balik tong san sana
        lu boleh mampus sana timpat…sapa pun tarak peduli.
        lu mau bikin kandang babi besar munya..lu boleh bikin
        di kpg malayu maaa….di kedah…di kelantan…dia olang
        mesti suka munya..

  18. SPRM – RASUAH
    KERAJAAN BARISAN NASIONAL – RASUAH
    POLIS – RASUAH
    UMNO – RASUAH
    semua badan dituduh rasuah..
    dgn terbongkarnya kes ini maka terbuktilah
    bahwa rasuah itu sudah menjadi darah daging BN…

    TERBUKTI KERAJAAN TELUS??? mana dia kes-kes yang telah didedahkan sebelum ini? diperam dan menjadi pekasam dan tak timbul2…. kes Muhamad Muhd Taib menyeludup duit kt Australia dulu? mana dia kes Rahim Tambi Chik rogol kanak2 bawah umur? mana dia kes rasuah Isa Samad, KJ, mana dia kes Jamaluddin Jarjis raba pungkok? mana dia kes Yaib Mahmud miliki harta berbilion ringgit diluar negara? mana dia kes enjin jet yg dikambing hitamkan keatas dua org bawahan TUDM? mana dia kes PERWAJA? mana dia kes kerugian Bank Negara berbilion ringgit oleh Nor Muhamad? mana dia kes Khir Toyo dan bininya yg melesapkan wang tabung persatuan? tak tersenarai rasanya KETELUSAN yang dibanggakan oleh “aftar” dan geng-gengnya….

    • salam,,,
      aku tak kata pun yg aku sokong menteri2 yg bermasalah spt itu
      cuba baca balik posting aku yg lepas lepas..
      aku dah tulis supaya menteri2 spt ini dibuang saja..menteri2 yg hanya tahu perabis duit rakyat..memang yg bengong yg tak tahu buat kerja..
      kalau kena gigit ngan satu dua ekor nyamuk,,,puak hangpa nak bakar sekali satu kondo…bodohlah namanya..hanya kerana nak ganti ngan jubah
      dan ketayap putih..yg tu pun belum tentu suci dan ikhlasnya..
      nama pun manusia…..selagi nama manusia…..nafsu tak lepas kemana…

  19. he he

    aftar aka autar…… marah tak tentu hala pasai apa?

    apek di ataih tu keluaq selubang dengan hang ka?
    atau sepupu dgn eddy van taik…….(vokalis beend taik)

    52 tahun hampa dok dakap apek tu …
    patut marah sangat….

    dia dah autar rm 1.08 bilion kabinet beend…
    hampa dua ekoq dapat tempias2 kut?

    hang ni autar macam jalan tar…. nama pun autar..
    org dok gelek hari2
    dok macam tu jugak….
    hitam merelit……

    he he

  20. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.
    Salam jugak pada suku tua2.
    Tua2 yang tak suka membaca.

    Yang kena tipu.
    Orang2 yang kurang membaca.
    Orang2 yang membaca, tapi tak faham.
    Orang2 yang cerdik sombong.
    Orang2 yang betoi bendoi.
    Orang2 yang bodoh terlebih dunggu.

    Yang pandai menipu tu.
    Orang2 yang cerdik putaq belit.
    Orang2 pandai lubricate.
    Orang2 yang tak tahu malu.

    Selalunya bangsa Melayu lah yang baik.
    Kebaikan dilihat sebagai kelemahan.
    Sebab baik kerana kurang membaca.

    Itulah sebabnya.
    great chief kata.
    Malaysia is the best place to live.
    Tidak.
    Takkan dari pengunungan Bolivia pon.
    great chief datang.

    Yang dok kena tipu tu, sukusakat.
    nasik kandaq.
    Kucing Kota.
    KeLi de WoN.

    Puji sikit, dah tersengeh suka.
    Belanja kopi secawan, abis dicerita.
    Sponsor umrah, dia akan balais jasa Sponsor.
    Kerja kuat siang malam.
    Puji Sponsor siang malam.
    Macam dok puji orang Melaka tu.
    Seropalah.

    Sekadaq kena satu satu, tak boleh gopoh.

    • merapulah hang BT ooiii tak tentu hala dan tak tentu punca, satu bijik buah dan kematangan fikiran yang yang tulis sejak dari dulu sampai la sekarang ni, dok macam tu jugak la dengan kedunguan, kebengongan, kedangkalan fikiran dan menyerlahkan kebodohan hang….. patutlah kena tipu sepanjang hayat, dok tahap tadika jugak la hang selamanya…..

      habeh satu parlimen yg terdiri dari menteri UMNO kena tipu dek menteri MCA dan Gerakan serta MIC pon hang masih dok bangga lagi? apa punya kepala hotak la hang ni…….

      • yang kena tipu menteri2 kabinet saja…budak tadika bijak,tak boleh kena tipu,sebab dia banyak membaca…menteri2 kabinet tu sah malas membaca…!!!

      • Salam KeLi.

        Hang baca.
        Komen mat di bawah.
        Kan baguis.
        Tu bukti yang dia faham.

        Hang ni.
        Tak faham, faham.
        Hang nak jadi apa.

        Tu yang TGNA tak suka.

  21. kembang la BT kena puji dek si mat tu….. tak leh kena tipu? nak tegelak aku…. dah berpuluh tahun dah BT n the geng dok kena tipu masih tak sedaq2 lagi. BT harap orang lain dok defend dia konon dia bijak tapi sebenarnya b***h. Si mat tu sebenarnya perli hang tapi hang tak faham dan tak sedar…..

  22. Bilakah geng munafikun nak insaf? Oooo silap AKU. Munafikun mana boleh insaf. Putar belit fakta kerja depa. AKU sayang Melayu tapi AKU lebih menyayangi Islam. AKU tak benci Cina, India, …. tapi AKU benci depa yang rasuah walaupun dia Melayu. Bekerjasama dengan Melayu yang Rasuah jauh sekali sebab bagi AKU, perbuatan depa tu macam makan daging babi dan ini yang akan jadi bahan bakar di neraka Allah swt. Jadi AKU tak sanggup bersekongkol dengan depa tu.
    Yang menghairankan AKU ialah depa tu kata depa sayang Melayu tetapi depa tu juga yang bawa Melayu ke neraka.
    Bagi AKU, Tun Ling memang dah lama makan rasuah. Cuba fikirkan bagaimanakah anaknya boleh perolehi harta 2.9 bilion ketika umurnya hanya mencapai 29 tahun. Tun Mahathir bukan tak tahu? Inilah cara UBN. Lu jaga Gua, Gua jaga Lu. Entahlah sebab masih ada Melayu yang sanggup bersekongkol dengan puak ini? Itulah sebabnya ada kedengaran ramai orang Melayu la ni dah dan sedang memakan ‘daging babi’. Mungkinkah geng BT, Aftar, Tok. Ahmed ….. tergolong …… ? Entahlah.

    • salam AKU…………..

      grombolan memang tak mentekedarah ‘babi’…….
      tapi taukeh ‘babi’ banyak ada……..
      duit ‘babi’ depa sentai………..bagi kat sukusakat………..

      aku teringat kata-kata Allahyarham Prof. Zulkifli Mohammad dlm satu ceramah dia dulu, ada mengatakan, aku ubah ayat sikit laa……tapi maksudnya sama………….
      “gromboln ni …..kalau lalu kok depan kedai babi…..bukan main lagi depa dok khiaq tuih…….khiaq tuih…..(ludah laa tu)…benci konon…..tapi bila tengok ayaq dlm botoi………meleleh ayaq lioq depa………….

      kah kah kah………

      • pasal tak mentekedarah babilah…
        puak hangpa nak buat ladang babi terbesar di selangor
        di kampung melayu pulak tu…
        hang tak pi mintak kerja ke…jadi ‘jaga’
        tolong buka gate kandang…bagi babi makan..

        kah kah kah…
        kah kah kah…

  23. Salam,

    Cina MCA mmg. kaki balun.

    Mai pulak penganti presiden RAJA BALUN.

    Dakap lah kuat2 dgn depa…

    …….Baguih lagi cina DAP…….

  24. Salam suku ke tua2.
    Ke tua2 malais baca.

    Hangpa ni rugilah.
    Hangpa mengaku Islam.
    Perangai.
    Tak ikut ajaran Islam.

    Bahasa pon tidak.
    Ayat pon tidak.
    Isi lagi lah tidak.
    Yang ikut ajaran Islam.

    Sekadaq ke tua tu chief lah.

  25. he he

    untuk mereka yang kuat membaca….
    tapi tak paham apa yang di baca……
    tak pa la …… rugi tang perangai…

    kalau aqidah….. tak ikut ajaran Islam…
    dok ikut ajaran kristian sama macam logo….
    untung tang mana pulak???

    he he

    sekadaq lu pikir larr sendiri…….

  26. kan tok guru mereka kata
    ‘allah pun mencarut’.. tulah pasal
    bahasa mereka mcmtu..
    aqidah mereka baguih…islam…hehehe
    cuma bahasa saja cam nakharam

    • mereka lupa bahwa,,,
      “bahasa menunjukkan bangsa”
      sampai singh pun kutuk melayu punya bahasa…

  27. salam 1 malaysia,,,
    aku cabar puak2 taksub di p.p ;;;;

    ada berani ke nak suruh kalipah kapiaq hangpa robohkan gerai gerai ‘HARAM’ bangsa cina di p.p..minta disegerakan!!!

    ada berani ka nak minta bagi pas pulak jadi KM p.p jika menang pru13…minta tengok!!!
    jgn ckp lah pasal krajaan dulu tak buat..
    kalau yg dulu tak buat..yg lani pun tak ubah bermakna samalah…dua2 pun sama..

    ada berani ke minta satu sekolah untuk semua…tak payahlah nak pergi lain2 sekolah..satu sekolah cukup.

    minta dia segerakan roboh perkampungan
    orang cina seperti yg dia katakan..jgn hanya balun kampung melayu shj
    salak kuat tapi tarak bunyilah…

    minta pemaju2 perumahan cina menyediakan rumah2 kos rendah dgn harga yg murah utk rakyat miskin jgn asyik bina rumah mewah saja.utk bangsa dia dan setiap taman di sediakan tapak surau untuk kemudahan penduduk islam..

    kilang2 dan pejabat2 swasta yg dimonopoli
    oleh bangsa cina ini ..minta mereka utamakan bahsa MELAYU BUKAN BAHASA
    MANDARIN ATAU KANTONIS yg kini semakin ketara dan menjadi jadi di pejabat mereka
    UTAMAKAN BAHASA RASMI.

    minta mereka yg mengutuk agama islam
    yg dulu memperlekeh agama islam supaya meminta maaf…yg mengatakan org islam pengganas..minta maaf!!!! ada berani ke???

    minta dia mohon maaf secara terbuka kepada ktngnnya dimana dia telah melayan mereka ini seperti pencacai dia shj…
    minta dia supaya bercakap benar apa yg terjadi bukan hanya tahu menipu dan berbohong..
    .inilah apabila mengangkat kapiaq jadi pemimpin…menipu/berbohong adalah perkara biasa pd si kapiaq..
    lepas ni nanti ada si bengap akan serbu
    mengatakan mca dan mic yg diangkat menjadi pemimpin…hehehe….

    minta dia hapuskan tol bagan ajam-b’worth
    dan tol sg nyiur…dulu si cina ni janji klau menang nak hapuskan tol2 ni sume..
    skrg dia buat tuli pulak…dah 2 tahun apa pun tarak…
    mesti dia akan tipu lagi..puak2 taksub..yg bodoh2 ni..dia akan kata itu bukan bawah kuasa dia….hehehe….
    kalau dari dulu si kapiaq ni dah tahu itu bukan kuasa dia buat apa hang janji dulu
    nampak sgt hang ni memang nak tipu rakyat p.p supaya undi hang..lepas menang
    sume org kena tipu!!! hehehe….

    1 vote 4 pr = menyokong dap = mengangkat kapiaq jadi ketua = menolak negara islam.

  28. Salam,

    1 vote 4 pr = menyokong dap = mengangkat kapiaq jadi ketua = golongan org. Yg tidak mengetahui = menolak negara islam = kaum yg ingkar.

    1 vote 4 BN = MENYOKONG UMNO = MENGANGKAT MELAYU/ISLAM JADI KETUA = GOLONGAN ORG. YG MENGETAHUI = MEMERINTAH SKRG. INI = TIDAK MELAKSANAKAN ISLAM SECARA TOTAL = KAUM YG. INGKAR = lagu Zainal Abidin “”””KITA SERUPA”””

    Nanti esok di sana..di sana…di sana

    LGE kata : halo kawan u pon ada sini ka

    Dato’ melayu : what to do (kaleh belakang)

    Apek Blue Filem : welcome to the club

    “”””Both formula boleh apply…””””

    • salam 1 malaysia,,
      hai takkan kalipah amar maarof nahi mungkar pun masuk sana??
      sama tempat dgn apek blue??? apalah hang gc…tak patut hang
      kata mcm tu..dia kan nak islam tunggu bapak dia gol baru nak masuk..tapi
      sementara belum masuk lagi nih..sepak teranjang dulu melayu2
      tolol yg taksub dgn die..punggai betul2 harta2 yg tinggal..

      dulu hang kata tinggal Bayan Lepas ngan Balik Pulau sj kpg melayu yg tinggal … tapi skrg ni dia dah ceroboh pun….
      tanah2 tol di B.Pulau semua dia bagi geran kat bangsa2 dia…
      lepas tu dengar pulak nak buat U … lionpura punya U kat situ…

      Apalah sudah jadi???? nampak gayanya sudah selesai satu negeri
      dipecah pecahkan…

  29. salam sukusakat…….
    salam putar mutar……….

    hang ada lagi ke???..
    aku ingat dah melingkup dahhhhhhh….
    mi dok tongkat sukusakat ke???……
    nampak sukusakat dah lemaih ke???…….

    takat tu sajalah yg hang tau….
    takat tu saja hang dok boleh menyalak…….
    sikit-sikit gerai haram…….

    aku ingat hang saja ceghedik dlm kompuak sukusakat hangpa……..ropanya hang pun sebakul mcm sifu hangpa budak tadika tu……..
    bekawan ngan budak-budak…….akai pun akai budak…….tak berkembang langsung……dok kena buli ngan grombolan pun..dok tak sedaq situ laaa……..kena mandi bunga hangpa nie……………

    aku nukil sikit dari beberapa blog…..hang baca sat….
    dari blog malaysiawaves.com/2010/

    Sunday, February 7, 2010
    UMNO Pembohong Besar. Gerai di Pulau Pinang Dirobohkan Atas Arahan UMNO

    PEMBOHONG!!!!!!

    Terdedah lagi pembohongan UMNO di Pulau Pinang. Gerai2 yang dirobohkan oleh MPPP adalah atas arahan UMNO. Keputusan tersebut adalah keputusan UMNO dan arahan tersebut adalah arahan UMNO. Ia tidak pernah dirujuk kepada Ahli-Ahli Majlis Pakatan Rakyat.

    Artikel di bawah menjelaskan situasi yang sebena. UMNO menggunakan beberapa ahli mereka dan menubuhkan SEDAQ untuk kerja2 “pelacuran” mereka.

    Mereka yang berdemo ini, bukan Melayu pun, adalah baru2 UMNO yang digunakan kerana mereka bodoh dan mereka ahli UMNO. Sememangnya ahli2 UMNO suka membodohkan diri mereka dan dilatih menyebar fitnah.Salah seorang “kawan” saya dalam Facebook bernama Armand YB PJU. Pada mulanya mamat ni bercakap terlampau baik dan lembut. Kononnya mahu PAS dan UMNO berkerja sama seperti saudara dalam Islam.

    Tapi, bulan lepas, beliau datang ke Kawasan Parlimen saya dan beliau telah memberi ceramah dengan memfitnah PAS. Antara fitnah yang beliau layangkan adalah kononnya PAS diperkudakan DAP. Kami ada merakan setiap ucapan mamat UMNO yang penipu ini.

    Di sini, saya sendiri melihat penipuan juak2 UMNO secara pribadi. Jelas, jeghaung-jeghaung UMNO ini tidak layak dijadikan kawan atau pun sahabat. Telunjuk mereka lurus tapi kelingking mereka berkait. Ramai kawan2 saya yang mahu memulakan perniagaan akan mengelak melakukan perniagaan atau persahabatan dengan ahli-ahli perniagaan UMNO.

    Perangai penipu orang-orang UMNO sangat terkenal. Mereka ni lebih teruk dari pembohong dan penipu yang biasa kita jumpa. Mereka ini seperti tiiada agama. Mereka adalah penganut agama sendiri, yakni agama UMNO.

    Bagi mereka duit adalah segala-galanya. Mereka tidak hirau halal dan haram. Malaysia ini tidak akan aman kalau puak-puak ini terus memerintah Malaysia

    aku kutip satu lagi komen dari H. Jamaludin dlm blog yg sama………baca jngan tak baca……..

    hj jamaludin said…

    Bismilah Hir Rahman Nir Rahim

    Sifat perniaga Melayu tidak akan berubah sampai bila bila . Tak malu ke kita yang berbangsa Melayu hanya level “BERNIAGA di gerai WARUNG DAN DI TEPI LONGKANG DAN DI TEPI JALAN RAYA atau GERAI BEGERAK shaja” .

    Bangsa Melayu Thai atau Mamak mampu menyewa Gerai di shoplot . Walhal Bangsa Melayu Malaysia telah diberi berbagai bagai imbuhan dan pinjam oleh TEKUN Dan Mikro , kenapa sampai sekarang Perniaga Melayu Malaysia masih berniaga di warung di tepi longkang

    Kita lihat Bangsa Melayu Thai mampu membuka Gerai TOM YAM dan malah mampu menyewa gerai di shoplot tanpa bantuan TEKUN Dan MIKRO dan Bangsa Mamak pun mampu menbuka BISTRO 24 Jam di shoplot tanpa bantuan TEKUN Dan MIKRO.

    Kepada Kumpulan SEDAQ dan NGO NGO yang berdemo pada hari Jumaat yang lalu jangan anda semua memperbodohkan Perniaga Melayu Malaysia untuk berdemo kerana perniaga Melayu Malaysia berniaga di tepi longkang dan di tepi jalan . Kenapa Kumpulan SEDAQ dan NGO NGO yang di tunjangi oleh UMNO BN tidak mahu membantu Perniaga Melayu Malaysia mendapatkan atau menyewa gerai dishoplot.Kita dah masuk zaman 20han , kenapa level kita masih berniaga di tepi longkang dan di tepi jalan .
    Wahai Perniaga Melayu Malaysia tak malu ke kita dengan Warga Bangsa Melayu Thai dan Bangsa Mamak . Perniaga Melayu Thai dan Perniaga Mamak tanpa bantuan pinjaman TEKUN Dan MIKRO mereka mampu sewa gerai shoplot dan mereka berniaga mempunyai lesen dari PBT. Bangunlah Perniaga Melayu Malaysia jangan jadi katak ( macam ibrahim ali ) di bawah tempurung .
    ALLAH tidak akan merubah sesuatu kaum melainkan kaum e2 sendiri merubah. Tinggalkan UMNOBN kalau tidak Perniaga Melayu Malaysia akan sampai mati berniaga ditepi longkang dan di tepi jalanraya .Perniaga Melayu Pulau Pinang tolonglah berdemo lah kat bangunan UMNO bahgian masing masing , minta UMNOBN dapat gerai dishoplot untuk berniaga kalau benar mereka mahu tolong bangsa melayu untuk berniaga jangan jadi macam ” LEMBU DI TARIK HIDUNG JE “. Saya rakyat 1 Malaysia menyeru kepada Perniaga Melayu Malaysia terutama di pulau pinang jangan berkawan dengan UMNOBN kalau mereka tidak dapat membantu anda untuk mendapat atau bantu sewaan gerai shoplot untuk anda berniaga seperti Bangsa Melayu Thia dan perniaga Mamak . Dan berdemolah kat Bangunan Mara , memohon akar Mara membuat gerai deretan untuk anda berniaga .

    satu lagi komen dari

    Sebatang kara said…

    Kami oghang Penang celup tengok takdak apa-apa yang pelik pung pasal oghang Melayu/Islam. Semuanya aman dan harmoni. Sebelum oghang UMNO haprak(mintak maap bahasa kasaq) tuh nak tunjukkan keprihatinan mereka kat oghang Melayu Penang, tengoklah Oghang Melayu Penang kat Mana semenjak 50 tahun masa UBN pegang. Dahlah oghang melayu Penang takdak tanah rezab Melayu, tanah wakaf pun UMNO haprak pun sapu buat bangunan UMNO. Lani Bangunan UMNO Penang lebih 90% kosong. Tak lama lagi nak kena juai kut. Mana tahu UMNO nih, janji nampak duit, mereka juai. Kalau UMNO nih juara melayu sangat, apa jadi ngan oghang Melayu kat Kampung Halimah kat Gelugoq dulu.

    Satu jerr kelebihan semenjak DAP berkuasa kat Penang nih, dakwah Islam semakin mudah dan berkembang. Kalau dulu, nak buat ceramah agama pasal pengurusan jenazah pun, nak kena mengadap sampai kat tingkat paling atas SB. Saya ingat oghang UMNO ni tak akan mati kut. Sekarang nih, nak buat banyak mana kelas agama kat masjid pun lantak pii lah. Cumanya oghang Penang jerr, tak berapa minat nak pi masjid/surau lagi.
    February 8, 2010 11:27 AM

    untuk hj jamaludin dan Sebatang kara…..mintak maaf pasai kutip komen tu………

    cukup laa dulu………….
    putaq laa tempat lain………..

    untuk renungan….authar…ayat akhir komen hang tu…….

    jwbn aku…….sejak bila pula PP masa grombolan jadi negara Islam………darul maisir wal khamar adalaaa masa hangpa dulu……..

    kah kah kah………

    • Salam nasik kandaq.

      Kita simpati kat hang.
      Kita kesian kat hang.
      Awat.
      Gerai hang kena roboh ka.

      Kalau kena roboh tu.
      Bukang pasai politik lah.
      Ini samua pasai selekeh.

      Yang hangpa impot dari Melaka tu.
      Dia tak suka yang selekeh, selekeh.
      Dia, kalau boleh.
      Dia nak tiru macam Lionpura.
      Kemas, bersih.

      Cuma sekarang ni.
      Dia dok pi mai, pi mai tu.
      Sebab.
      Dia segan dengan great keTUA.
      Tambah pulak.
      Ramai sangat ke TUA2.
      Yang malais membaca.

      Nak cakap dengan yang ke TUA2 malais membaca.
      Susah.
      Bukang depa paham.

      Jadi.
      Yang mai dari Melaka tu.
      Ubah strategi.
      Terpaksa ambik hati.
      Dia huloq sana, dia huloq sini.
      Maka ke TUA2 Penang pon.
      Senang hati.
      Suka hati.
      Bukang satu Padang Kota.
      Satu dunia depa dok cerita.
      Saru dunia depa dok puji.
      Dapat kat nasik kandaq.
      Dia kandaq merata.

      Sekadaq TGNA pon pening kepala.

    • salam 1 malaysia,,,,
      9 soklan…….hanya satu yg mampu dijawab dgn pjg lebar
      itupun dikutip dari blog org yg kecewa … kecewa kerana tak
      dapat projek…tak dapat tender…tak dapat jadi exco..

      mampuih mcm nih…
      mesti fail spm dulu nih….
      see u….

  30. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Baguis sungguh posting nasik kandaq.
    Soal malu mesti lah baguis.

    Yang patut malu.
    Mesti lah.
    Melayu Pulau Pinang.
    Kena malu dulu.
    Baru yang lain.
    Boleh ikut malu.

    Sekadaq TGNA tak suruh malu.
    Suruh senyum sokmo.

  31. Salam,

    Kita kena tanya ketua pembangkang dulu
    Dato’ Azhar….
    Kalau dia rasa malu
    Kita pulak rasa tak malu
    Tapi kalau dia rasa tak malu
    Kita rasa malu la.

    Lebih kurang macam tu la.
    al maklum lah 52 tahun tak besa
    jadi pembangkang….

    Bila jadi pembangkang ni semua kerja jahat saja
    depa buat.Yang puak2 baik la dok canang selalu.
    Kalau di sebelah pusat puak pembangkang demo
    nampak tak baik.Tapi kalau di sebelah negeri
    puak pembangkang buat nampak semuanya baik sampai topi merah pon join skali.Tak tau lah puak pembangkang mana yg. tak rheti bahasa & tak tau malu.

    “”” plan plan kayuh dok cari yg. mana rheti malu…””””

    pelakun blue pon tak rasa malu…
    boleh gitu-gitu lagi….gitu-gitu

    • Salam great chief.

      Hang ni lena sunggoh.
      Yang berkuasa di Pulau Pinang tu.
      Hang lah.

      Gabenor tak great.
      Chief Minister pon tak great.
      Ketua Pembangkang lagi lah, tak great.

      Chief yang great.
      Hang sorang saja.

      Sekadaq great chief.

      • Salam BT,
        Tau x pa..
        ”’Jgn. dok pi canang merata”””
        kita dua tau sudah la…

        alif mim nun wau
        alif tendang wau“””sarkis”””

        mim tikam nun “”””AW””””

        ya aa aw ..anak la ayam
        ya a aw..ya a aw
        anak ayam turun sepuloh
        ya a aw ya a aw

  32. merapu dana…si nasik kandaq…
    lain soalan lain jawapan..
    tanya lain jawab lain..
    tak faham kaaaaaa???

    • salam tok………….

      hang ni tok ke atawa mengantok…….atau dah kena keghetok ????………..
      hang jangan buat sirulah……..awat letih jaga cucu ke????…….
      kalau tanya 100 soalan sekali pun……..tapi tahap soalan mcm budak tadika ngan putaralam yg orang semua dah tau……..tak perlu jwb……..buang masa saja……..
      cukup satu saja…….tu pun hangpa dah tak rot nak balas balik…….

      kah kah kah…………

  33. dia tak faham apa dia baca…
    ada akai..tapi mcm bangkai

    sabik depa jadi cina buta..

  34. Salam 1Malaysia.
    Salam jugak pada suku ke TUA2.

    Susah sunggoh.
    Susah sunggoh nak berhujah.
    Dengan orang2 Pulau Pinang.

    Depa tak paham, paham.
    Sebab kurang membaca.
    Depa tak tau, tak tau.

    Di Pulau Pinang tu.
    Yang berkuasa, bukang chief minister.
    Dia setakat chief minister saja.
    Mana dia great.

    Yang berkuasa.
    Yang great sebenaqnya.
    great chief la.
    Sapa lagi.

    great chief.
    Yang nasik kandaq, dok kandaq2 tu.
    Yang KeLiWoN dok won, won tu.

    Yang patut malu pon.
    great chief la.
    Dia orang Pulau Pinang.
    Bukang sebarang orang.
    Seorang chief.
    Yang great.

    Selama ni dia tak buat apa2.
    Dok lena, dok tidoq.
    Dengan Kucing Kota, peliharaannya.
    Kenyang dok selinap.
    Nasik kandaq dengan KeLi.
    Sampai saah.

    Sekadaq tu TGNA dok KeLiRu sangat.

  35. assalamualaikum

    hujah orang bodoh dan tak akai betoi la BT ni…. apa yang hang dok merapu dan meraban takdak sapa paham pon…. hujah hang tak masuk akai, tak logik dan dan tak ilmiah langsung seperti yang dok bangga sesangat kononnya hang banyak membaca, tapi satu habuk ilmu pon takdak dalam hujah hang…

    • Salam KeLiWoN.

      Hang ni betoi2 betuah.
      Dapat boss, bukang sebarang boss.
      Boss yang lebih great dari chief minister.
      Orang Pulau Pinang seantero pon betuah.
      Negeri lain, mana ada.
      great chief.

      Tentang tulih kita.
      Hang jangan marah la.
      Kalau nak tulih pada yang ikutCeramah.
      Tak kira, great ka.
      Tak great ka.
      Orang Perak kata, seropa.
      Kena tulih lagu tu lah.
      Baru TUA2 ikutCeramah.
      Faham.

      Sekadaq TGNA pon paham.

  36. Salam,

    Kabinet rumah kita kalau cina bikin
    Bukan nak kata lah..mmg. sempoi
    marveloues…
    Tapi kalau melayu kita pulak kalau bikin
    Bukan nak kata npk. laeh dan tak umph..
    Kalau nak pi rekomen kat member pon
    Jenoh pikiaq 10 kali
    Depa pusing ckp. kat kita
    Inilah melayu tak boleh tolong melayu
    Walhal workmanship dan standard low class
    Camna kita nak bantu dan tolong
    Kabinet yg. banyak dok ada pon
    Tak cantik…aura ta rak..malap
    Kalau kita pileh juga..maka kita kurang ceredik
    Kita kurang baca la …

    Kabinet kita cina bikin
    Kabinet depa PON cina bikin
    KABINET YG. SAMA MACAM KITA
    BEZANYA KITA MURAH DEPA MAHAL
    sapa bodoh di sini
    Kita yg. bodoh depa yg. pandai
    Pandai tang mana

    “”””SONGLAP”””

    • alif mim nun wau

      alif tendang wau
      “””sarkis”””

      mim tendang nun
      “”””AW””””

      boleh dok cium kerih saja la

  37. dulu hang kata tinggal Bayan Lepas ngan Balik Pulau sj kpg melayu yg tinggal … tapi skrg ni dia dah ceroboh pun….
    tanah2 tol di B.Pulau semua dia bagi geran kat bangsa2 dia…
    lepas tu dengar pulak nak buat U … lionpura punya U kat situ…

    Apalah sudah jadi???? nampak gayanya sudah selesai satu negeri
    dipecah pecahkan…

  38. Aslkm,

    Lama dah cek tak singgah… Aftarautar, BT… apa yang hangpa dok merapu ni… hanya dengan tengok TV hangpa terus kutuk LGEng?? Hangpa tau ka berapa banyak gerai Cina yang disuruh roboh?? Masalahnya yang kena roboh mana ada keluar TV… Lagi pun bila kena notis Cina Cina ni depa tak la melalut dan melawan macam kta Melayu…

    Depa tak panggil pulak TV1…TV3 … kalau panggil pun saya ingat wartawwan tak mai punya…pasai tu gerai Cina… nanti terbukti LGEng tak pilih bulu…

    Saya melayu jugak… tapi saya tau la cerita gerai Cina di suruh roboh sebab saya orang Pg… Hang saja Autar yang taksub melulu..

    Tanah ka Pg dari zaman BoNgok lagi dah tergadai kat Cina….. Melayu UmNgok ada pun bukan boleh tolong Melayu pun…

    Sekurang kurangnya sekarang kerajaan Pg lebih telus dalam semua urusan nya… Yang dok jadi dajal dan sabotaj ialah kakitangan awam yang puak UmNgok… kerja tak profesional..

    Kerja dengan kerajaan baru ni susah sikit nak ‘mengular’…

  39. Salam 1Malaysia.

    Kesian noo.

    great chief dari PPinang.
    ust Neutron Al Muna dari PPinang.
    nasik kandaq dari PPinang.

    Ketiga, tiga dari PPinang.
    Semua handai, handai belaka.

    Tapi noo.
    Dah abis dah tergadai.

    Sekadaq kena tipu lah tu.

  40. salam bro n sis…….

    untuk bt yg membaca buku merapu…….

    index terbaru bancian kemiskinan………alkisah maka negeri antah berantah yg bernama PERAK ni……..dikhaborkan bahawa ia adalah negeri yg termiskin sekali di Benua Malaysia………….

    kah kah kah…………….

  41. Kira okey la tu. orang lama yang bodoh. hang tunjuk bukti sat kat mana Tun mahathir kumpul harta cara haram. aku nak tau gak. cuba tunjuk bukti atau kau memang melayu tak sedar diri

  42. kekayaan nggak akan di bawa mati, ingat

  43. eddy,,,hg ni..melayu ka omputeh…ptut tak paham…psai umno dok jga penang lama..dah senang lenang orang melayu no…tup2…pr printah,,,orng melayu jd susah….bdak tdika pun x pecaya…
    lg satu hg dok kutuk tok guru psai pa…hg tgok la kerja tok guru…gaya hidup dia…bkn cam pmmipim umno tu…tg tu pun tak yau nak bnding ka….nk pilih pun tak reti….dan hg dok maki cina pasai pa,,,,yg bodo umno,,,cina kaya pasai depa usaha…kalau yg tipu atau rasuah pun…yg ambik rasuah tu ..umno juga…hang tau ka…bila x dapt …ooo…kata melayu dianiaya,,,woi…jgn tipu daa…yg dia tipu ,,umno juga…macam diatas tu…he hee…tobat takleh jawab ni….merapu boleh la…umnongok…

  44. budak tadika…yg tergadai tu…umno yg gadai …plau batu puteh …gadai bahasa melayu…gadai tanah ktm,,,gdai…tanah rizab melayu…gadai agama islam…sapa lgi kalu bkn umno…mau pikiaq..bkan cakap melalut…aku tau hg bdak tadika…cuba cerdik sikit…

  45. This Is A great article, keep writing…. I (Malam Minggu Miko)support you


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: