Posted by: pinkturtle2 | Ogos 6, 2010

Kerajaan Tidak Ada Yang Kekal Selama-lamanya – Presiden PAS

Umno bertahan dengan tentera upahan


Responses

  1. UMNO hanya buruk dimata penganut PAS sebab mereka irihati dengan pencapaian UMNO dan ada yang kata kejayaan UMNO adalah kerana mereka mempunyai kuasa dan wang untuk menjalankan aktiviti dan kepentingan mereka. Kalaulah pihak PAS juga demikian…mereka mengaku mereka juga akan berjaya juga ada peluang sedemikian tapi mereka harus sedar bahawa kuasa dan wang yang UMNO perolehi adalah atas perjuangan UMNO sewaktu menentang penjajah dan ianya tidak datang bergolek begitu sahaja…Perjuangan itu adalah kerana agama, bangsa dan negara! PAS cuba merebut kekuasaan itu atas alasan agama sahaja yang dah memang UMNO perjuangkan..
    Kita telah lihat PAS menyalahgunakan harta kerajaan/rakyat untuk kepentingan mereka malahan wang zakat juga mereka selewengkan demi mencapai maksud jahat mereka..!

    • Oi Nur Eisha bahalul…!!!

      Habaq mai,
      tang mana yang
      hang kata PAS salah guna
      wang zakat..???

      • salam…

        saja nak tanya…

        ada tak orang PAS tanya “mana akaun untuk duit2 yang dikutip masa ceramah2 yang ikut ceramah dok pi”

        ishk..

      • Kalau depa tanya pun,
        apa hang peduli…???

        Hang jeleskan,
        sebab ceramah BN
        tak dapat sambutan…

        Lebih kerusi daripada orang…!!!

        KAH…!!! KAH….!!! KAH….!! KAH….!!!

        Kerusi mana nak bagi derma…!!!!

        KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

      • Wang hasil kutipan derma kepada PAS tidak ada akaun. Duit ini dikira sedekah. Orang yang tidak pernah bersedekah akan tanya akaun.

      • tipikal orang PAS, kalo berhujah mesti nak memaki atau mencarut.
        aku rasa orang kafir pun tak reti nak memaki macam orang-orang PAS ni..

    • Correct,correct,correct…

  2. salam 1 malaysia,
    baguslah kalau ada keyakinan boleh menang semua kerusi yg ditandingi tapi kalaulah kalah jangan kata pulak ada
    pengundi pontianak
    pengundi toyol ke pulak….tak sedap dengar kalau begitu..
    bila menang …bagus, happy, seronok
    bila kalah… umno tipu, rasuah, toyol, pontianak semua ada belako!!

    apabila kita berjanji semasa pilihanraya
    mestilah tunaikan..jgnlah hanya pandai buat janji tapi tak pernah tunai…
    janji tinggi menggunung lps menang pemimpin je yg duduk atas gunung..naik helikopter
    rakyat masih merangkak nak naik….

    salam…selamat berpuasa utk semua kwn
    kwn islam di blog yg aku sayang ini…

    • ALOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU……..

      KERIH DAH JADI RITUAL PUAK2 PARTI BEWAK. SABIK TU LA MENDERA PARTI BEWAK ADA LAMBANG KERIH. KALU MELAYU SAJA TAPI TADAK KERIH, SEROPA NGAN MUTOQ TADAK PENYETAT. KALU TADAK PENYETAT NAK IDUPKAN MUTOQ TU KENA LA TOLAK BAGI KASI IDUP.

      KETUA2 PEMUDA PARTI BEWAK MISTI BAK KERIH TIAP2 KALI PERIMPUNAN AGUNG PARTI BEWAK. UCAPAN TADAK SEMANGAT KALU TADAK CIUM KERIH. DULU MASA NAJIB JADI KETUA PEMUDA PARTI BEWAK DIA MENGHUNUIH KERIH SAMBIL HABAQ ” langkah mayat pemuda dulu kalu sapa2 nak gugat kedaulatan pulau batu putih” LA NI PULAU BATU PUTIH TADAK DAH……YANG ADA DUA BUTIQ BATU PELIAQ NAJIB.

      KERIH JUGA DIGUNA UNTUK PEMUJAAN( pemujaan dan sebati ngan puak2 parti bewak ). MONA PANDI GUNA KERIH UNTUK WAT PEMUJAAN ILMU ITAMNYA BERSAMA TOKONG KECIK. PENDEK KATA KERIH NI DAH JADI SUMBER SYIRIK DAN SANGAT TIDAK BERPEKDAH LANGSUNG KALU NAK MEMELIAKAN KERIH DALAM ZAMAN YANG TADAK TAHYUL LANI.

      SATU LAGI PERKAGHA YANG JADI KEMELIAAN UNTUK PARTI BEWAK ADALAH SONGKOK. SETINGGI MANA SONGKOK DEPA, SETINGGI ITU LA TEMPRETURE KEBEWAKAN YANG MENYELUSUT JIWA RAGA PEMAKAINYA.
      HABAQ MAI….SAPA2 YANG TADAK PAKAI SONGKOK DAPALAM PERIMPUNAN PARTI BEWAK….

      SESUAI NGAN PARTI BEWAK JENIH UGAMA SUKU POLITIK SUKU, SONGKOK PILIHAN PARTI BEWAK SABIK BULIH BAK PI SOLAT DAN BULIH JUGAK WAT PI JOGET.

      he he he
      attarbiatun fil bewakun kaaafirun.

  3. salam…semua,
    ini ada satu cerita yg aku nak kongsi bersama,,
    aku ke p.pinang baru2 ini utk bertemu kawan2 lama di sana ketika sedang berbual dgn seorg rakan cina di sebuah pejabat
    terdengar seorg rakan cina yg lain bertanya
    kpd rakan ku ini..mereka berbual dlm bahasa
    cina….
    rakan cina ini mmg kawan lama yg boleh dipercayai..dia memberitahuku sebenarnya
    mereka ramai2 telah menukar pusat undi di p.p. ahli keluarga yg tinggal jauh dari p.p semuanya nak tukar ke p.p
    kerana nak menentukan agar p.p kekal
    ditgn mereka….
    tak tahulah samada kwn aku ni dia terkeluar cakap atau dia sendiri pun tak setuju dgn kerajaan negeri skrg!!!!
    dari situ..aku sendiri pun tertanya juga
    kenapa mereka begitu inginkan sangat negeri itu????
    fikir fikirkan….

    • SALAM MENTEKEDARAH TAIK SEROPA NGAN SALAM 1 MALAYSIA…….

      SAPA2 PON DARI PAS YANG CUBA HULUQ PALA UNTUK DISEMBELIH KAT BEWAK MISTI KENA LAKNAT PUNYA.

      UMUM DAH TAU LANI RAKYAT MALAYSIA TELAH MELAKSANAKAN PROJEK PELUPUSAN BEWAK SUPAYA PUAK2 BEWAK NI TERLUPUS SELEWAT2NYA PRU 13 NI.
      PATUT LA KALU KENA SEKEH PON KALU
      PELAHAT SANGAT NAK BERKAWAN NGAN MENATANG YANG AKAN DILUPUSKAN.

      PROJEK PERLUPUSAN BEWAK NI DIKEPALAI SENDIRI OLEH TGNA. SABIK TU KALU ADA MALAON2 DALAM PAS NI DOK GATAI NAK JADI BEWAK…….MISTI KENA PULAIH TELINGA.

      HULUQ TANGAN PERSOBATAN KAT BEWAK BERERTI SEKOQ TU MEMPROJEK PEMBIAKAN BEWAK. PATUT LA BEWAK2 NI….BILA DEPA LIHAT NIK AZIK DEPA GERUN LAGI BABI NGILU TENGOK BEDIL.

      he he he
      jom pakai lastik bewak.
      * MALAYSIA AMAN TANPA BEWAK.

      • Salam LR,

        Tak payah habih duit dan tenaga
        pi buat terebay…tunjuk saja bewak2
        tu kat pendatang VIETNAM.Anjing
        kurap pon sama.Habih depa tlng
        clear utk. kita…depa habaq jenuh..

        “””selamat menyambut ramadhan”””

    • Apa nak diherankan,
      kalau cina-cina semua
      pakat pi tukaq pusat pengundian
      ke Penang?

      Apa yang nak ditakutkan,
      kalau strategi itu membawa maksud,
      mengekalkan Penang di tangan DAP?

      Kenapa perlu takut dengan DAP?

      Tak takut pulak dengan Gerakan dan MCA?

      Daripada kita “fikir-fikirkan” kenapa depa ramai-ramai
      pi tukaq pusat pengundian, lebih baik kita sama-sama
      “fikir-fikirkan” kenapa masih ramai orang Melayu yang
      dah cukup umur 21 tahun, belum mendaftar sebagai
      pengundi.

      Ada yang dah daftar pun, bukan semuanya pi keluaq mengundi
      bila ada pilihanraya.

    • salam…

      tu la strategi depa….

      suatu masa nanti…great chief n nasi kandaq mai Perak kena pakai passportla…

      tapi depa tak sedaq lagi…sebab depa percaya..bumi Tuhan milik semua…tapi adakah depa fikir Guan Eng dan suku sakat juga fikir bumi Tuhan tu depa nak kongsi ngan kita? fikir2 la… ingat saja2 Guan Eng pi Penang…tapi orang Penang….mai la, mai la…khalifah tu

      experience aku, mana ada geng cina dok kata melayu bagus…tapi dalam geng melayu…ramai dok agung2 kan cina bagus…

      bagi aku…kat Penang tu…sapa2 perintah pun sama ada mca, gerakan, la ni dap…sama ja…pelan2 Penang nak jadi Singapore dah… bukan susah nak hambat melayu Penang…kalau kat taman2 bela sekor anjing…melayu tak selesa…akhirnya pindah pi tempat lain…dak pun buh satu tokong merah kecik, sapa pun tak berani kacau…lama2 pelan besar la…strategi tu…

      kami tumpang tengok ja…sorry la bro great chief n nasi kandaq…dok saja2 sambil pekena kopi tu…fikir2 la

      “sekolah kat Penang dulu…merentas desa pun kena panjat jerat cina…”

      • Masa hang
        merentas desa
        kat Penang dulu,
        sampai pi panjat
        jirat Cina,
        sapa yang perintah
        Penang masa tu?

        DAP ka, atau Gerakan?

        Kenapa tak ada sorang pun Cina kata Melayu baguih?

        Sebab memang Melayu bahalol…!!!

        Kecuali Melayu yang undi Pakatan Rakyat…!!!

      • salam…

        bila dok baca komen2 ikut ceramah ni…boleh agak karektor orangnya…nak kata stupid…dok ikut ceramah selalu…

        tak payah la fanatik sangat…tak dapat apa. bangun tidoq kena pi kerja juga…apa PR bagi kat hang setakat ni? selain dosa sebab dok hina orang kerana tak pangkah PR…huh

      • Siapa yang fanatik
        sebenaqnya?

        Geng-geng aku ka,
        atau kewan-kawan hang
        yang bahalol tak ada akai?

    • Bagus. UMNO menang pun beri pada cina juga. nak kisah apa. kekayaan Malaysia UMNO sedekah pada cina. nak contoh?. Jgn buat bodoh dibulan Ramdhan

  4. salam bro n sis………

    macamana depa grombolan tak kerah dan tak guna ‘khidmat’ orang lain……..tak upah orang lain………bagi ceramah pun, kerusi saja yg dengar……..
    teramatlah kasihannnnn…………..
    maka kerusi pun diperbodohkanlah…………..

    aku teringat ashkar British guna lashkar gurkha dulu-dulu tu…………betapa gurkha terkenal dengan ‘taat setianya’ terhadap british………maka bertuanlah gurkha dengan Tuan British nya………..sampai British mengundurkan diri…………maka kekal lah perkataan “gurkha” diguna pakai bagi menggambarkan taat setia yg membuta tuli terhadap sesiapa saja yg jadi ‘tuan’nya….yg boleh bagi ‘sireh’ untuk dikunyah………

    sekarang……..gombolan menjadi “tuan” saentero malaisia…..
    tak tau lah pulak sapa yg sanggup jadi ‘gurkha’………..
    sekarang.. “tentera uphan” kembali lagi…….
    kembali dengan ‘taat setia” yg tidak berbelah bahagi………
    dalam n3 ni pun…….banyak yg sanggup jadi “gurkha”……..tapi gurkha kat sini special sikit daaa……..free of charge……..pasai kat sini banyak yg authar putarmutar…….sampai budak-budak tadika pun mau jadi “gurkha” jugak…….
    dalam dok tengok sang kalibut wal serabut yg grombolan dok bikin hari-hari…….gurkha-gurkha kat sini tetap mempertahankan dengan penuh iltizam dan taat setia yg tidak berbelah bagi lagiiiiiiiiii………

    jadi apa sangat nak diheran
    kan………..

    kah kah kah……………

  5. mu orang asyik dok bertekak sesama sendiri.

    Konvensyen Tahunan ke-33 MCA Kedah di Alor Star, hari ini 6 ogos, apa chua soi lek kata?.

    tak malu muka mu orang melayu/islam….?

    walau pun dia kata orang lain yang kata, cakapnya berlapik-lapik pusing sana pusing sini pokoknya orang melayu islam adalah:

    konservatif
    tak pragmatik
    rasuah
    menjejaskan keadaan sosial dan pembangunan ekonomi negara.
    kurang demokrasi
    mengamalkan monarki mutlak;
    dan membuat dasar yang tidak setara dengan pembangunan global.
    fundamentalists

    katanya lagi seolah-olah nasib baiklah di malaysia ada BN……
    BN tu sape? takkan mu orang tak faham-faham lagi.

    soi lek ni ialah seekor kuman/virus pembawa influenza BABI.

  6. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Kita lama dah kata.
    Kuatkan UMNO.
    Kuatkan PAS.
    Dua2 kuat.
    Yang kuat tolong yang kuat.

    Ingatkan.
    Presiden nak kata cara, bagaimana.
    PAS nak jadi kuat.
    Ni.
    Presiden cakap perkara.
    Orang dah tau.
    Budak tadika pon tau.

    Kot, koot pon.
    Generasi TUA2, yang malais membaca.
    Yang tak tau.
    Presiden sendiri kena bagi tau.

    Sekadaq dah terangkat pengandaq.

    • Corrrect,correct,correct…. VK Lingam juga yg baik dikacatmata UMNO. Ornag melayu UMNO ni tahu ker siapa VK LIngam

  7. Salam,

    Kenyataan pelakun blue :

    … “Jangan optimistik bahawa jika PAS memerintah, negara ini akan bebas daripada rasuah dan segala masalah lain akan lenyap. Perlu diingat ada antara negara yang mengamalkan rasuah terdiri daripada negara yang mempunyai majoriti masyarakat Islam,” katanya. –

    Dia dok pukoi sama rata.Bagi dia beranggapan bahawa melayu dgn. ISLAM tu sama.Yang samdol
    pedukang ayaq acaq dok 52 tahun gitu-gitu dgn.
    depa MCA bukan nak terang bezanya melayu dgn. ISLAM.Melayu bewak melantak pedukang ayaq acaq punya kerja ISLAM tercemar.

    Nak heran apa takat kenyataan dia JENIH sembah tokong sedangkan org. melayu yg sembah ALLAH pon dok keluaq kenyataan macam tu…..””TU AUTAR PUTAQ ALAM””””

    “”””YAKIN SEPENUHNYA ISLAM SATU CARA HIDUP””

    alif min nun wau
    alif tendang wau…sarkis
    min tikam nun……aw

    • Salam great chief.

      Komen hang kali ini.
      Memang baik.

      Kalau hang dok komen lagu ni.
      Hang tentu jadi lebih great.

      Sekadaq TGNA pon suka.

      • Komen great chief
        selama ni semuanya baguih,
        semuanya baik.

        Aku tak pernah jumpa
        komen great chief yang tak baik.

        Yang melambak bagi komen tak baguih tu,

        ….BUDAK TADIKA….!!!!

        KAH….!!! KAH….!!! KAH….!!! KAH….!!!

  8. Soi Lek ni manusia ke apa? kalau manusia pun ialah manusia rosak moral, muka tak malu dan tak ada maruah. Suka hati dialah nak cakap apa pun. Yang bodoh dan celakanya ialah orang-orang MCA sendiri yang tonggong p pilih Soi Lek jadi ketua buat apa?. Maknanya manusia yang sokong orang yang sudah rosak moral dan tak ada maruah itu ialah orang-orang yang samalah macam dia malahan lagi teruk daripada dia!!!

    • Apa nak diherankan
      dengan pe’el si Soi Lek ni?

      Dah nama pun Cina MCA.
      Boleh percaya ka dengan MCA ni?

      Pi mintak kerusi wakil rakyat kat kawasan majoriti Melayu,
      pi mintak tambah lagi jawatan Menteri yang sebelum ini dipegang Melayu,
      Pi mintak jugak hak kesama-rataan macam bumiputera Melayu,

      Macam ni punya perangai MCA,
      masih nak sokong UMNO yang bersekongkol dengan MCA?

      Lebih baik sokong DAP,
      Lim Guan Eng tu pun tak suka judi.

      Siap nak jadikan Pemerintahan Umar Abd Aziz sebagai contoh lagi kat Penang nun.

      Ada MCA nak buat macam Guan Eng?

      Nama Khalifah Umar Abd Aziz pun depa tak pernah dengaq…!!!

  9. Salam & selamat menyambut ramadhan semuanya.

    DEPA guna plan B pulak dah.
    Guna cina pelakun blue ni berpangkat Jeneral sayap kanan tentera Barisan Nonsense.

    Cuba perati dan lihat
    Mana dia perkasa dan Alif Min Nun Wau.
    Dok diam dalam guri jadi pekasam
    Lagi satu dok diam perasap kerih dgn. limau sintok.

    Toksah dok ambik pot kenyataan artist blue ni .
    Lagi pon rakan akrab dia ada
    Dia bagi cipap dgn. ayaq mahai settle semua.
    Depa masing2 ada persamaan…

    Kalau kita bangkit buat tak senonoh depa puak sana suka la.Akan nampak kita ni pengganas
    dari kaca mata kaum asing lebih2 lagi pd. kaum cina kerana depa amat memerlukan pengundi
    cina pd PRU 13 yg akan datang.

    “””Yahudi apco banyak strategi”””

    Awas dan waspada ……….PR

  10. Beberapa Pemimpin PAS pernah berkata sebelum ni.

    Bagi mereka, kalah pilihanraya adalah perkara biasa.

    Tetapi menang pilihanraya, adalah sesuatu yang luar biasa.

    Bagi puak geng gerombolan pulak, kalah bukan setakat luar biasa bagi mereka,

    Tapi….

    PANTANG SEBUT KALAH DEPAN PAK MONGGOLIA…!!!!

    KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

  11. Salam semua,

    BUKAN NAK KATA LAH KETUA MENTERI AKU
    Ambik sat dari m’kini.
    Kalau berkawan dgn. ulamak cara
    kita hidup harian kita ada valuenya.Ada etika hidup.Tapi kalau dah berkawan dgn. jebon maka keseluruhannya perangai mai macam jebon la.Jangan heran la artist blue filem ni berguru dgn. sapa.

    SEADEY RAAAAAAAAAH LGE.

    Negara Islam Tak Progresif: DAP Bidas MCA
    post info
    By Anwar Ibrahim

    Dari Malaysiakini
    Oleh Susan Loone

    Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menganggap pandangan presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek yang memberi gambaran bahawa negara-negara Islam sebagai tidak progresif dan mengamalkan rasuah sebagai mengarut.

    Menurut Lim, Chua pada Konvensyen Tahunan ke-33 MCA Kedah di Alor Star, semalam telah memberi tanggapa negatif kononnya negara-negara Islam itu “tidak progresif, korup, miskin dan terkebelakang”.

    Katanya, Chua sepatutnya mendidik dirinya sendiri dalam sejarah tamadun Islam yang bukan hanya mengenai empayar global tetapi kaya dengan pelbagai khazanah seperti seni, ilmu hisab, perubatan, algebra dan astronomi.

    “Negara-negara Islam juga dilanda masalah yang sama seperti India dan China sebelum ini. Hanya apabila India dan China menjadi bebas dan dimerdekakan oleh penjajah, barulah mereka menyedari potensi masing-masing dan mengambil tempat sewajar mereka di pentas dunia,” katanya ketika berucap di Persidangan Intergriti Antarabangsa di Pulau Pinang hari ini.

    “Saya yakin negara-negara Islam mampu mengembalikan kegemilangan silam mereka, jika negara-negara berkenaan tidak lagi dikongkong seperti India dan China,” katanya.

    Lim, yang juga adalah setiausaha agung DAP berkata sejarah membuktikan negara-negara Islam juga boleh mempunyai urus tadbir seperti yang berlaku semasa pemerintahan Umar Abdul Aziz yang menyaksikan jajahan Ummaiyyah menjadi pusat pendidikan dan perundangan yang cemerlang.

    “Pilihannya adalah sama ada kita ikuti jejak atau model Umar Abdul Aziz berhubung mentadbir dengan integriti dan melasanakan urus tadbir yang baik ataupun memilih cara pentadbiran secara kukus besi dan mengamalkan rasuah,” tambahnya.

    Lim merujuk kepada ucapan Chua semalam yang membidas kedua-dua Umno dan PAS kerana menggunakan agama bagi meraih sokongan di kalangan masyarakat Melayu.

    Menurut Chua, apabila dua parti Melayu yang dominan itu bersaing, kesannya akan wujud dasar-dasar yang tidak progresif – menyebabkan negara terperangkap dalam kategori penduduk berpendapatan sederhana untuk lebih 10 ntahun.

    Beliau juga berkata Umno telah menjadi lebih konservatif untuk bersaing dengan PAS bagi mendapatkan sokongan Melayu.

    Katanya, isu berkenaan sengaja ditimbulkan supaya masyarakat Cina di negara ini boleh berfikir memikirkan sejenak berhubung kerjasama DAP dengan PAS.

    Chua juga mengingatkan masyarakat Cina di Malaysia supaya jangan terlalu optimistik dengan anggapan jika PAS memerintah, negara ini akan bebas daripada rasuah dan segala masalah lain akan lenyap. Katanya, ada antara negara yang mengamalkan rasuah terdiri daripada negara yang mempunyai majoriti masyarakat Islam.

  12. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Yang hampa dok kisah sangat.
    Buat apa.
    Kita orang Islam mesti kenai diri kita.
    Kita mesti yakin.

    Janganlah.
    Bila orang puji, kita dok syok.
    Bila orang kata.
    Kita melenting.

    Biaq dia kata.
    Baru kita tau ati perut dia.
    Busuk ke tidak.

    Yang penting sekarang.
    Kita kena ulas kenyataan Presiden PAS.
    Ada uuuummmmmp atau tidak.
    Rasanya tidak.

    Ni, tak lama lagi.
    Kita nak dengaq ucapan Ulangtahun.
    Kemerdekaan pulak.

    Yang ikut-ikutCeramah tu.
    Yang tua2 tu.
    Kenalah tolong prepare script.

    Sekadaq jangan tak tolong.

    • Daripada aku pi
      dengaq ucapan
      ulangtahun kemerdekaan
      Pak Monggol yang melalut
      merapu tak tau ujung-pangkai tu,
      lebih baik aku tengok dan dengaq suara Imam Masjidil Haram
      “lead” solat tarawikh kat Makkah…..

      • salam…

        jangan cakap ja… jom pi Gaza..dak pun jom pi umrah bulan posa ni…

      • Toksah nak bagi
        nasihat kat orang la.

        Cermin dulu diri hang tu.

        Gaza pun tak pi. Pastu nak nasihatkan
        orang lain pi sana.

        Umrah?

        Aku tak mampu
        nak bayaq kapai terbang.

        Islam tidak pernah
        memberatkan umatnya
        dalam beribadat.

        Sebab tu dalam bab haji, Allah s.w.t. hanya mereka yang mampu sahaja mengerjakannya.

        Kalau kita baca definisi “berkemampuan” yang dimaksudkan syara’, apa kriteria-kriteria “mampu” itu sebelum mengerjakan Haji, silap-silap memang kita takkan mampu sampai bila-bila.

        Hang tak percaya?

        Rujuk sendiri kitab
        Bahrul Mazi dalam Bab HAJI.

    • Correct,correct,correct, kenal ini VK lingam, tok guru umno

  13. salam bro n sis………..
    salam sukusakat………

    aku nak response sat apa yg sukusakat baru dok jaja mai dlm blog nie………Nur Eisha Fatihah…….

    aloo sdri……..tengok ke nama hang nie…..nama generasi baru laa……..orang lama tak boh nama mcm tu…….nama tu dah baguih…….tapi otak dok karat biru pekat lagi…….
    hang jngn dok pi mengaji tambah ngan BT atawa authar putarmutar……..depa tu dah kematu dah…….dah jadi golmar….jadi karbata……kamjat melebih sangat………

    1. ameno ni bukan saja buruk di mata orng pas…tapi rakyat malaisia berbilang kaum dah telampau meluat dgn prangai dan kelaku jugak kerja buat hangpa……..dari atas sampai ke bawah………..usus dah pecah…………

    2. ameno sebenaqnya tak dak buat kejayaan apa sangat……..cuma pasai jadi kerajaan….dia boleh guna 3 TA dengan macam-macam helah…..banyak intrument & institusi yg jadi kuda kepang dia………tak kan yg tu nak dabik dada kot???………tok sah dok merepet laaa……dok buat kejayaan konon dengan harta orang………..berapa banyak hutang ameno yg tak bayaq kat mcm-mcm vendor masa dok buat berbagai promosi……ameno sebenaqnya bukan ada pitih…….dok mengebat dgn harta orang saja…….harta rakyat………MIC dan MCA ada jugak varsiti depa…….hang tunjuk mai varsiti mana yg ameno punya……..jngn dok tunjuk hat gomen punya………

    3. tak dak sapa dok iri hati kat ameno…..kat pencapaian dia???……..pencapaian apa yg ameno buat???……tolong list out mai….jngn dok dakwa dakwi mcm tu……..kalu kejayaan menggunakan pitih gomen….tak payah cakap laa……memang kerja gomen mana pun mesti buat kebajikan kpd rakyat……..kalu tak boleh…….berentilah jadi gomen………semua orang bayaq cukai maaa…..

    4. kuasa dan wang yg ameno perolehi bukan semasa menentang penjajah……..hang kena baca sejarah lagi laa kalau dok dakwa mcm tu……..hang pi tanya BT yg rajin baca buku tu……sejarah tadika………
    ameno laa yg jadi talibarut penjajah…bila masa dia menentang penjajah????……..tak pernah dengaq pun….kalau ada pun dia main tempek saja…….lepas tu mengaku dia punya………ameno dulu nie cukup lembut dengan penjajah……..sampai laa nie dok mcm tu jugak………
    dasar jus soli dan jus sanguinis…….sapa yg setuju terima???….tak ameno ka???…..itu laa dasar merugikan bangsa……..

    5. hang kata ameno berjuang kerana agama, bangsa dan negara???????……….kah kah kah………jngn bagi sampai aku tak boleh berenti gelak……….kah kah kah ……..
    bila masa yg ameno nie berjuang mcm tu…..kalau th 46 mungkin ya……..tapi bila ghanimah dok melimpah mai……depa tak senang nak duduk dah……..gatai tangan…..
    orang-orang bwh aka ahli-ahli totok ameno temasuk makcik dan pakcik di kg-kg dok macam tu lagi……..jkkk dok lwn berebut…….pasai apa???…..hang jwb sendiri laa………

    6. jngn dok tuduh orang lain salah guna harta dan kuasa………semua dah maklum sapa yg jadi gomen lebih 50 tahun….sapa yg salah guna harta bumiputra finance dulu……..sapa yg pelingkup ekonomi sekarang nie…….kenapa ringgit malaisia jatuh merudum…….wang petronas semua orang tau apa depa buat…….kes rasuah banyak yg dah lapor…….tapi masih dok kat dapoq lagi……..sapa punya angkara???….duit kwsp???….sime darby?????
    sapa yg kaut banyak dengan dasar penswastaan dulu???….banyak lagi tak larat nak karau…………..
    banyak tanah strategik dok serah kat cukong………sapa punya kegheja tu???????……..

    rentikan lah utopia tu cik adik oiiiiiii……..

    see u………..

    • Aku tak rasa
      si Nur Eisha
      otak karat biru tu
      nak baca tulisan bernas hang ni.

      Lagi-lagi kalau geng Puteri UMNO
      yang cuma tahu bergaya berlebih-lebih,
      tapi akai tarak…!!!!

  14. rasanya nur eisha tu nama menyamar je,bukan pompuan pun tapi laki.ntah2 orang yang dah biasa post kat sini…papepun dari cakapnya itu menunjukkan bahawa sumber rujukan utamanya adalah utusan malaysia,rtm,tv3 dan buku teks sejarah malaysia.

  15. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Apalah nak jadi dengan.
    Suku2sakat2Tua2.

    Bila ada nama pompuan tulih.
    Mulalah melelong.
    Ceramah ke mana.
    Kandaq ke mana.
    Itu baru nama.

    Kalau betoi ada pompuan.
    Bukang saja kandaq kemana.
    Bukang saja ceramah kemana.
    Sampai ketayap, serban pon.
    Kemana-mana.

    Itu yang TGNA tak suka.

    Sekadaq Mursyid PAS pulak kena bagi.
    Ucapan Ulang Tahun Kemerdekaan.

    • Salam BT,

      Jangan lupa kat songkok sama.
      Tak mau mai tumpang sekaki ka.
      Macam AUTAR tgk. Manis
      Songkok pon letak tepi…
      hehehehe

      Selamat menyambut Ramadhan
      kpd. semua n3….

    • Correct,correct,correct – Imam tua umno

  16. assalamualaikum semua….

    Ramadhan menjenguk lagi. Dan sedari awal kedatangannya memang dinanti. Inilah
    masa yang paling sesuai untuk merebut ganjaran pahala yang berlipat kali ganda tanpa diganggu-gugat oleh syaitan dan iblis, hanya nafsu yang perlu dikawal.

    SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN KEPADA SEMUA MUSLIMIN DAN MUSLIMAT….

    • Selamat menjalani
      ibadah puasa kepada
      semua geng Pakatan
      yang berkunjung
      di blog PinkTurtle ni.

      Tak lupa juga,
      kepada geng-geng
      penyibuk gerombolan…!!!

  17. salam…

    haha…gc wat lawak….he

  18. Kerajaan tak ada yang kekal selama lamanya.
    Tajuk blog ini.

    Tapi hari ini Dr. M dah tak sabag suruh rakyat tukag kerajaan. Kalau lambat sangat dapat tukag kerajaan, dia suroh orang Umno tukag Najib.

    Nak ganti dengan sapa?. Dia sendiri ka Mahyudin?.

    He! he! he! Macam2 lah Umno ni.

    Buatla macam mana pun.
    Selamat berposalah semua yang dok tulih ngan yang dok baca blog ni.

  19. Kekanda dan adindaku sekalian ,tak salah kita berjuang namun mengapa kita perlu bersengketa? hanya kerana menganggap kita benar dan dia salah?Apa yang saya harapkan adakah persengketaan kita akan membagunkan negara? Apakah jaminan sekiranya @ andai katalah kamu yang benar? Bolehkah yang benar itu mampu memajukan negara lebih dari hari ini? jika hal politik,semua sama jak…sejarah membuktikan yang berkuasa akan tetap menjaga kroninya!! jangan lupa berpecah akan lemah? lepas itu tak sedar kita sebenarnya dah jadi orang asing di bumi sendiri?

  20. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Masyarakat kita kena banyak membaca.
    Kena baca buku yang baik2.
    Bacaan yang baik2.
    Menjadi zat kepada minda.
    Bila minda sihat dan segar.
    Maka kuranglah bersengketa.
    Dan kuranglah kata mengata.

    Sekadaq itu yang TGNA suka.
    Tak percaya, tanyalah dia.

  21. salam sheikh sabak……..

    hang ni mai dari sabak bernam ke???….
    atawa hang jenih sebak………meghamu ayaq mata kaa???…….kasihannnnn.

    gaya tulih tu nampak macam neutral……….tapi berat belah umngok jugak nie……………

    kita kat sini tak dak sengketa apa-apa…….cuma mental exercise saja………….hang tok sah dok gaduh laa……..

    soal benar dan palsu tetap maujud dlm pemikiran dan tindakan………jangan hang buat tak tau pasai nie……..al-Quran ada menyebut…….bila datang kebenaran…pasti kebatilan akan hilang jauh………….kabatilan dikira palsuuuu………

    yg BENAR memang akan sentiasa memajukan negara……….kerana sekarang yg palsu cuba majukan……..ternyata hanya ‘limited edition’ saja yg maju…….lain-lain pocikkkkkkkk maaa….

    hal politik??? hang kata semua sama???….hang pi mengaji lagi laa…….hang baca sejarah apa??..sejarah tadika…atau sejarah authar putarmutar???……..
    baca laa sejarah Islam…….
    pasai sejarah Islam benar laaa……Nabi saw ada mengatakan :, “Kalau Fatimah yg mencuri.nescaya aku potong tangannya”……maksud al-Hadith………..
    Nabi saw tidak tunduk kepada kroninya…….yg beriman akan dijaga……..yg ingkar akan ditarbiah dan dihukum……..
    kroni hanya ada dlm grombolan….ibarat tidak lekang dek hujan……tidak kering dek panas…………..
    kah kah kah……..

    berpecah akan lemah???…..betoi kata hang…….tapi berpecah atas dasar apa???……..
    grombolan dah dikira berpecah…dan dia jugak cuba pecah-pecahkan pakatan………terutama pas,,,,,
    yg ditakuti kalau Islam berpecah…….tapi kalau grombolan asabiyyah berpecah………memang patut pun…….asas tak betoi…….lambat laun dia akan lingkup jugak……..pasai dok pakat berebut ghanimah yg banyak tuuuuuuu………hasad dengki sama-sama puak grombolan dah jadi darah daging depa dah………dah kena dah…….penyangak juai penyamun…..apa salahnya???………

    sapa yg jadikan kamu sheikh sabak jadi orang asing di bumi sendiri?????……..hang tau pun……tau tak pa…….
    sapa yg dok bawak masuk pekerja asing beduyun-duyun tu……..
    sapa yg dok sekat kegheja kpd garaduan melayu tu???????kes pengangguran di kalangan ceghedik pandai dah melimpah ruah…….tak tau nak boh tang mana dah…………..
    kekayaan malaisia cukup untuk rakyatnya………tapi kekayaan tu dok berpusing kat ’round about’ PJ saja………dan lain-lain round about tertentu………..pasai tu hang terasa lagu tu………

    jumpa lagi…………..

    • Bila cakap pasai
      pengangguran di kalangan
      cerdik pandai dah
      melimpah-ruah,
      kita kena bersedia dengan
      “worst case scenario”.

      Ekonomi Malaysia
      mungkin jatuh,
      jauh lebih teruk
      daripada apa yang kita sangkakan.

      Bersedialah menghadapi malapetaka,
      tetapi jangan berhenti berdoa,
      agar Allah menyelamatkan kita semua.

  22. Bulan Ramadhan bulan berganda. Setiap apa saja yang dilakukan akan mendapat balasan berganda. Malahan nafsu kita juga turut berganda walaupun pada bulan ini syaitan dirantai oleh Allah. Ini adalah kerana nafsu telah bertapak di hati dan bermaharajalela.
    Saudara-saudari,
    Apabila kita membuat kesilapan kita sering menyalahkan syaitan dan iblis yang menggoda kita. Tetapi mengapakah kesilapan yang sama turut berlaku dalam bulan Ramadhan? Adakah rantai-rantai yang membelit kaki-kaki syaitan itu terlalu panjang hingga dapat memberi ‘petunjuk’ kepada kita?
    Sabda Rasulullah saw.:
    “Apabila datang bulan Ramadhan, dibukakan pintu langit dan ditutup pintu neraka serta dibelenggu segala syaitan.”
    Semoga dengan keberkatan Ramadhan ini kita akan dapat menggilap kembali hati kita yang pudar dan melumpuhkan nafsu-nafsu hitam yang bertahta di hati kita selama ini. Oleh itu, inilah masa yang perlu digunakan sebaik mungkin untuk mendidik kembali nafsu kita yang selama ini dikongkong oleh syaitan. Berpuasa bukanlah sekadar berlapar semata-mata. Tetapi puasa adalah berlapar di samping mendidik nafsu dan peribadi manusia. Ini adalah jihad yang maha besar yang perlu dihadapi oleh setiap umat Islam.
    Nabi Muhammad saw pernah bersabda:
    “Berjihadlah kamu dengan lapar dan dahaga kerana pahalanya seperti pahala mujahid di jalan Allah (fi sabilillah) dan sesungguhnya tiada amalan yang lebih diperkenankan oleh Allah selain menahan lapar dan dahaga”
    Saudara-saudari,
    Bulan Ramadhan ini adalah anugerah Allah sebagai lambang kasih sayang kepada hamba-hamba Nya. Allah tidak mensia-siakan keletihan umatnya yang berpuasa hinggakan tidur di waktu siang juga diberikan pahala. Begitu besarnya kasih sayang Allah pada kita. Oleh itu marilah bersama-sama kita menilai diri kita. Semoga tahun ini amalan kita akan semakin bertambah dan sempurna perlaksanaannya. Insya Allah. Janganlah kita termasuk dalam golongan yang menganiayai diri
    sendiri.
    Sabda Rasulullah saw:
    “Barangsiapa yang mendirikan Ramadhan dengan penuh keimanan nescaya diampunkan segala dosa-dosanya yang lalu.”

  23. Ramadhan bulan berganda. Setiap apa saja yang dilakukan akan mendapat balasan berganda. Malahan nafsu kita juga turut berganda walaupun pada bulan ini syaitan dirantai oleh Allah. Ini adalah kerana nafsu telah bertapak di hati dan bermaharajalela.
    Saudara-saudari,
    Apabila kita membuat kesilapan kita sering menyalahkan syaitan dan iblis yang menggoda kita. Tetapi mengapakah kesilapan yang sama turut berlaku dalam bulan Ramadhan? Adakah rantai-rantai yang membelit kaki-kaki syaitan itu terlalu panjang hingga dapat memberi ‘petunjuk’ kepada kita?
    Sabda Rasulullah saw.:
    “Apabila datang bulan Ramadhan, dibukakan pintu langit dan ditutup pintu neraka serta dibelenggu segala syaitan.”
    Semoga dengan keberkatan Ramadhan ini kita akan dapat menggilap kembali hati kita yang pudar dan melumpuhkan nafsu-nafsu hitam yang bertahta di hati kita selama ini. Oleh itu, inilah masa yang perlu digunakan sebaik mungkin untuk mendidik kembali nafsu kita yang selama ini dikongkong oleh syaitan. Berpuasa bukanlah sekadar berlapar semata-mata. Tetapi puasa adalah berlapar di samping mendidik nafsu dan peribadi manusia. Ini adalah jihad yang maha besar yang perlu dihadapi oleh setiap umat Islam.
    Nabi Muhammad saw pernah bersabda:
    “Berjihadlah kamu dengan lapar dan dahaga kerana pahalanya seperti pahala mujahid di jalan Allah (fi sabilillah) dan sesungguhnya tiada amalan yang lebih diperkenankan oleh Allah selain menahan lapar dan dahaga”
    Saudara-saudari,
    Bulan Ramadhan ini adalah anugerah Allah sebagai lambang kasih sayang kepada hamba-hamba Nya. Allah tidak mensia-siakan keletihan umatnya yang berpuasa hinggakan tidur di waktu siang juga diberikan pahala. Begitu besarnya kasih sayang Allah pada kita. Oleh itu marilah bersama-sama kita menilai diri kita. Semoga tahun ini amalan kita akan semakin bertambah dan sempurna perlaksanaannya. Insya Allah. Janganlah kita termasuk dalam golongan yang menganiayai diri
    sendiri.
    Sabda Rasulullah saw:
    “Barangsiapa yang mendirikan Ramadhan dengan penuh keimanan nescaya diampunkan segala dosa-dosanya yang lalu.”

  24. Bulan Ramadhan bulan berganda. Setiap apa saja yang dilakukan akan mendapat balasan berganda. Malahan nafsu kita juga turut berganda walaupun pada bulan ini syaitan dirantai oleh Allah. Ini adalah kerana nafsu telah bertapak di hati dan bermaharajalela.
    Saudara-saudari,
    Apabila kita membuat kesilapan kita sering menyalahkan syaitan dan iblis yang menggoda kita. Tetapi mengapakah kesilapan yang sama turut berlaku dalam bulan Ramadhan? Adakah rantai-rantai yang membelit kaki-kaki syaitan itu terlalu panjang hingga dapat memberi ‘petunjuk’ kepada kita?
    Sabda Rasulullah saw.:
    “Apabila datang bulan Ramadhan, dibukakan pintu langit dan ditutup pintu neraka serta dibelenggu segala syaitan.”
    Semoga dengan keberkatan Ramadhan ini kita akan dapat menggilap kembali hati kita yang pudar dan melumpuhkan nafsu-nafsu hitam yang bertahta di hati kita selama ini. Oleh itu, inilah masa yang perlu digunakan sebaik mungkin untuk mendidik kembali nafsu kita yang selama ini dikongkong oleh syaitan. Berpuasa bukanlah sekadar berlapar semata-mata. Tetapi puasa adalah berlapar di samping mendidik nafsu dan peribadi manusia. Ini adalah jihad yang maha besar yang perlu dihadapi oleh setiap umat Islam.
    Nabi Muhammad saw pernah bersabda:
    “Berjihadlah kamu dengan lapar dan dahaga kerana pahalanya seperti pahala mujahid di jalan Allah (fi sabilillah) dan sesungguhnya tiada amalan yang lebih diperkenankan oleh Allah selain menahan lapar dan dahaga”
    Saudara-saudari,
    Bulan Ramadhan ini adalah anugerah Allah sebagai lambang kasih sayang kepada hamba-hamba Nya. Allah tidak mensia-siakan keletihan umatnya yang berpuasa hinggakan tidur di waktu siang juga diberikan pahala. Begitu besarnya kasih sayang Allah pada kita. Oleh itu marilah bersama-sama kita menilai diri kita. Semoga tahun ini amalan kita akan semakin bertambah dan sempurna perlaksanaannya. Insya Allah. Janganlah kita termasuk dalam golongan yang menganiayai diri
    sendiri.
    seperti Sabda Rasulullah saw:
    “Barangsiapa yang mendirikan Ramadhan dengan penuh keimanan nescaya diampunkan segala dosa-dosanya yang lalu.”

    • Nak ceramah ugama konon. ini tentu ulama UMNO/Bn yg sokong judi. nama pun dah menghina ulama.

      kamu dirikan ramadhan dengan Iman ke? Beriman dengan VK lingam.

      Correct, Correct, Correct

  25. Presiden 1Malaysia(BN) akan menimamkan solat terawikh diPutra jaya. Dijemput dtg beramai-ramai. sila bawa kad ahli umno untuk dapat minyak & gula percuma.

    Untuk ahli umno sahaja. Puak PAKATAN sila beli sendiri.

  26. KUALA LUMPUR, 16 Ogos – Dasar Kerajaan Dap Pulau Pinang secara sistematik menyingkir, menindas dan membuat masyarakat Melayu negeri itu bertambah miskin, kata Ketua Pemuda UMNO Bahagian Permatang Pauh, Mohd Zaidi Mohd Said.

    “Sejak Dap dan pakatan pembangkang memerintah, kisah Bazar Ramadan diganggu atau dilarang ini bukan baru. Dulu berlaku perkara yang sama di (Bazar Ramadan) Penang Road, tahun ini di Komtar pula.

    “99% peniaga ini adalah orang Melayu yang bukan kaya raya pun, banyak sederhana agak-agak boleh cari makan. Apabila dihalang begini, mereka hilang mata pencarian, berpuasa, sambut raya (Aidilfitri) di dalam keadaan kekurangan.

    “Maknanya perbuatan Dap ini memang terancang dan sistematik, saya yakin mereka tahu apa kesannya kepada peniaga terlibat dan orang Melayu,” katanya kepada UMNO-Online, hari ini.

    Beliau berkata demikian ketika diminta engulas tindakan pihak pengurusan Komtar, Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) iaitu sebuah agensi kerajaan negeri menghalang para peniaga Melayu daripada berniaga di Bazar Ramadan yang diwujudkan di tingkat tiga kompleks tersebut pada bulan puasa ini.

    Semua 27 peniaga terbabit hanya dimaklumkan Jumaat dua minggu lalu tentang keputusan PDC itu sedangkan persiapan telah dibuat untuk mereka memulakan perniagaan. Ketua Menteri, Lim Guan Eng kemudiannya tampil bukan untuk mencari penyelesaian, sebalik menambah ketegangan dengan menuduh Persatuan Peniaga Komtar (KMA) pecah amanah.

    Zaidi yang juga Penyelaras BN DUN Permatang Pasir berkata, beliau bukan bercakap mengenai orang UMNO saja. “Mereka yang berniaga di Bazar Ramadan ini orang Melayu dari semua latar belakang, orang Pas pun ada, PKR pun ada, memang orang Melayu jadi mangsa.”

    “Selepas itu, Guan Eng janji pula RM1,000 untuk warga emas, ingat rakyat buta? Yang dulu pun janji RM100 pun berkali bayar saja, janji masa kempen pilihan raya macam nak bagi ‘cash’ (tunai), tapi jadinya lain, mereka bayar bil air pula.

    “Anwar (Ibrahim, penasihat PKR) anak Pulau Pinang yang juga jadi penasihat ekonomi Selangor, diam pula… tidak berbunyi langsung, apa lagi membela peniaga-peniaga dan nasib Melayu Pulau Pinang… apakah dia (Anwar) dan Pas restu perbuatan Dap ini?” tegas Zaidi. –

  27. knape IKUT CERaMAH asyik dok ngata org je,,,,
    islam xmngajar kjhatan dbls ngn kjhatan,,,,
    niu dok mki2 org yg dye sndri xtau ksah sbnrnye,,,,
    jd jgnla hang dok tmbh dosa ngn hina2 org len,,,,

    just tgu n lhat,,,
    DUNIA NAK KIAMAT,,,,

    salam IKUT CERMAH!!


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: