Posted by: pinkturtle2 | Ogos 9, 2010

Khalid Ibrahim: Khir Toyo, You Started All These Problems

Advertisements

Responses

  1. Mampoih Umno!

    Allooo!!! Dr. Gigi…
    Kamu kena kalut sikit, kena cepat bertindak merampeh Selangor ni cepat2. Kalau tidak Umno akan berkubog teruih selepeh Pru 13 nanti.

    Datuk Khalid ni bukan pandai sangat pasai politik. Cuma dia cukup pandai nak mengurus duit rakyat negeri Selangog, pasai dia minat dan dah pakar urus duit PNB yang berbilion dulu tu laa…tambah pulak dia jenih seronok tengok rakyat dapat nikmat dari hasil mahsul negeri Selangog yang kaya ni…

    Wooii!!! Dr. Gigi! baik hang berpakat dengan Noh omag, cari jalan macam mana nak rampeh balik Selangong ni. Toksah dok berebut nak cari pengaroh, konon masing2 berangan nak jadi menteri besag selangog bila menang PRU 13 nanti.
    Susah sangat ka nak jatuhkan Mb Khalid ni? Hangpa kan pandai main politik putag belit dan menipu. MB Khalid ni luruih bendui, jadi sebelum dia pasang Su Politik yang mahir dengan sepak teghajang hangpa, baik hangpa berpakat. Walaupun hangpa bodo, tapi hangpa tetap ceredik dalam bab macam mana nak kona duit kerajaan Selangong ni!.

    Tengok!
    Bodonya Dr. Gigi ni. Dia boleh setuju cadangan menswastaka Ayag Selangong untuk diuruihkan oleh Syabas dan Puncak Niaga dengan tak payah semak perjanjian. Janji sain saja perjanjian tu..
    Pasai tak payah semak tuulaa..dia boleh dapat komisyen perjanjian dan tahunan setiap kali harga ayag dinaikan..Tu tak masuk lagi dia ditumbuk rusuk untuk korek pasiag dimerata rata tempat dinegeri Selangong ni..
    Dalam kepala dia, tak terlinteh yang Selangog ni akan jatuh ketangan PR.

    Tapi pasai bodo tu jugaklah dia dah ada istana bernilai 27 juta. Kalau harap dengan gaji Mb selama 2 penggal dengan juai gigi, mana boleh nak buat harta yang berjuta2.

    Tak caya tanya dekat Mike Tayson?

    Laani bila dia dok kalut tak tentu hala. Kerajaan PR bukak la kerja mangkuk yangdia dok buat selama dia jadi Mb dulu..

    Kita suka kalau dia jadi bertambah kalut, pasai lagi dia kalut dia akan tersasul membukak pekong sendiri. Mampoih Umno Selangog!….

    • orang melayu kalau berpolitik memang hodoh. mencarut, menghina orang memang pakar, tak kira umno ke, pas ke ,pkr ke, semua sama. pulak tu semua orang islam pulak tu. kalo nabi muhammad hidup lagi, ada kat malaysia lak tu, mau menangis baginda… masyaalah…

  2. Oii…
    Wak Khir Toyo…!!!

    Yang hang kalut semacam
    pi hentam Tan Sri Khalid ni,
    pasai apa?

    Ghaplah sebab dah
    tak dapat komisen
    pasiaq kat Selangor ke?

    Hang takut “tak cukup modai”
    nak bayaq Istana Bali hang
    kat Shah Alam tu kan…???

  3. salam bro n sis……….
    salam kk……..

    walau pun kerosakan demi kerosakan yg diberak oleh BN selangor..ameno laa tu…….kerajaan PR dok kena basuh pungkoq depa…taik pula meleleh merata……liat pula tu…….tu pun tak mengaku depa yg berak…………

    pepatah arab ada mengatakan…….depa pukul kita…….depa teriak……..depa kata kita pulak pukul depa……….kah kah kah

    isu pasiaq di selangor adalah rekaan K. Toyo ngan Noh Omaq nak tunjuk pengaruh masing masing…….sapa lebih kuat..lebih terer………. awwwwwww……

    depa dua orang nie dok tunjuk ‘silat ayaq’ dengan ‘silat pasaiaq’ agar jngn terlepas peluang menjadi menteri besaq……… jika dalam pilihan raya umum ke-13 nanti pengundi pilih depa balik…….grombolan……….
    tu pasai dok perang sakan tu…….

    lepas tu yg jadi kambing hitam tentulah PR selangor………tak pasai-pasai satu kegheja pulak nak basuh taik depa……dah laa berak tak reti nak basuh…….lepas tu dok sua pungkoq kat PR pulak suruh basuh…..aromanya boleh tahan daaaa

    isu berkaitan pasiaq dan ayaq ini sudah berpuluh tahun berlaku….. pi mana puak-puak ni meresap selama ini?

    isu ayaq dan pasiaq ini telah dipolitikkan……. depa cuba kaleh isu…..kaleh pandangan rakyat dari kelemahan depa sendiri……..kepada membesaqkan isu pasiaq ini ………last sekali dua-dua depa dok begaduh………..kah kah kah

    masa khir toyo jadi khalifah selangor dulu tu……isu pasiaq atawa ayaq tak boleh nak selesaikan……….orang minta tt……….tak dak nak tengok dahhhhhh…..mahai ke murah ayaq tu……..pakai hantam sain saja………..lepas tu baru ketahuan…………kah kah kah

    silat politik KT ngan NO nie……..nampak sangat sebagai ‘stepping stone’……….cari pengaruh yg kian pudaq……..

    Sejak PR pegang selangor………… tersangatlah ramailah pencacai,tukang sorak dan tukang pukol gendang grombolan hilang habuan dan sumber cari makan………………

    berapa ramai kutu grombolan yg tak dak kerja tetap……….
    depa dok harap “ehsan” wakil-wakil rakyat ameno …….ketua bahagian dan ketua cawangan saja……….
    Ini cerita lama maaaaa……semua orang tau…. tapi memang sudah jadi budaya ameno……
    tanpa depa ni………..
    juak-juak ameno susah nak berpolitik…….
    Sudah jadi macam aur dengan tebing………
    cuba imagine tengok…….
    jika punca rezeki tak masuk…….
    dah kurang dan jadi kering…….. maka tersangatlah ramai pencacai………tukang sorak ….tukang gendang ni jadi kuruih…………

    pasai tu laa depa dok pakat berebut tu……..
    bukan pasai apa pun…………..

    kah kah kah

    • Salam NK,

      Semalam aku ke Sg. Nibong
      Tapak Pesta.Depa pecacai umno
      terepa mai kat aku masa
      YB Sim tgh. dok
      berucap.Mai bagi salam pas tu
      tanya aku “”tak pelik ka”””
      Aku tanya balik “”pelik tang mana”””
      Depa tanya mana geng saya semua.
      Geng apa aku tanya balik.
      Depa jam…dgn. ayaq tu depa pon belah..
      Depa silap org….piras punya kaki..
      khianat la tu ceramah org. mai nak
      buat havoc..kerana ceramah depa
      bercakap dgn. kerusi macam cakap
      dgn. tunggoi.

      DEPA 1 M’SIA FOR THE RICH..awnar kata
      KITA PR 1 M’SIA FOR THE POOR…

      Kerajaan negeri penang nak bagi
      RM 1000 KHAIRAT KEMATIAN kpd.
      ahli keluarga yg kehilangan bermula
      bulan ni.Bayangkan tampa peruntukan
      dari Kerajaan Pusat yg. khianat.
      Bagi peluang PR ke PUTRAJAYA.
      INSYALLAH byk. lagi rakyat akan kecapi
      kemudahan in future.

      TU YG KHALID IBRAHIM DOK BUAT LA.
      DEPA MATI AKAI DAH…

      “”””cap kerih la ni elok baca yasin la””””

      • Salam great chief.

        Lain kali, kalau depa tanya lagi.
        Hang katalah.
        Yang geng hang sekarang.
        Tak berapa minat ikutCeramah.
        Ramai dok baca buku sekarang.
        Baca pon, buku yang baik2.

        Sekadaq hang silap jawab la.

      • Salam BT & Selamat beramadhan
        buat anda & sekeluarga.

      • Salam great chief.

        Terima kasih.

        Kita ucapkan Selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak kepada saudara dan keluarga. Semoga mendapat segala keberkatan dariNya.

        Sekadaq ikhlas dari saya.

  4. Khir Toyo masa gnaji kat Asasi UM dulu bukan nya hansem pun..budak panggil Wak je…

  5. Beghita petang ni!
    Penyokong Dr. gigi bergadoh dengan penyokong Noh Omag dalam satu majlis penutup rodshow penerangan Umno Selangog,

    Nak tengok gambag depa bergaduh, sila masuk blog TT Tukar tiub.

    • Aku dah baca
      blog TukarTiub.

      Memang gaduh sakan
      puak gerombolan lanie…

      Awat la “bodo” sangat depa nie…

  6. salam gc………
    salam kk……….

    puak ameno yg hang sebut tu…kalau kita mengeraih sikit…….depa dah jadi tak ketahuan hala dah…….
    sama laa di balik pulau kemarin pun……depa dok buat siru jugak….

    khairat kematian yg seribu kerajaan negeri nak bagi tu…….bukan terhad kat orang PR saja tapi semua sekali……..tu pun depa bukan nampak benda-benda mcm ni…….nak bagi tau kat depa….peruntukan tu bukan sikit maa……..juta-juta……..cuba kalau depa tak dapat……….mengamuk habih puak nie…..

    yg noh omaq pulak dok kalut cabar selangor tutup premis hiburan bulan puasa nie………
    sekali khalid samad hentam suruh depa dulu tutup di negeri bn yg banyak tu…….baru terkedu dibuatnya…………

    berita panas……..
    puak eeeeeeee ngan parpu kari tanjung nak buat demo pasai kerajaan negeri tak bagi niaga bulan puasa nie di komtar……..mk

    bulan puasa…….siang-siang tok sah laa dok meniaga……ramai sangat yg nak beli bungkuih……..faham-faham lah……..
    itu laa cara pakatan nak didik rakyatnya…….
    jng ingat PP dap punya sorang……..dia negeri dlm pakatan………..jadi ini laa masanya nak didik orang Islam menjayakan ramadhan dengan betul…….
    kalau nak meniaga pun mintak laa gerai atau bazar ramadan…….pukul 3 atau 4 petang baru boleh orerasi…….untuk orang buka puasa….tapi kalau dari pagi dok lantak meniaga……apa maknanya tu…….kan kah syubhat namanya tu………..

    diucapkan..
    ramadhan Kareem………
    moga amalan kita diterima Allah………..

  7. ampa suma sembang deghaih tapi abok pon tarak..kepala2 al-juburi suma idup senang lenang ampa suma tongkoi kayu “maskin kelabu”

    • Memang kepala2
      al-Jubori
      macam Sayfool
      hidup senang lenang….

      Dah dapat banyak duit
      pi fitnah DSAI…!!!

  8. Beghita baru lagi satu

    Seorang bekas anak tokoh Umno secara tidak sengaja menceritakan kegelisahan dan kebimbangan Muhyiddin. Beliau menceritakan Muhyiddin telah menceritakan kebimbangan itu dalam satu perjumpaan dengan Umno bahagian, Paguh baru-baru ini. Menurutnya Muhyiddin secara berterus terang menceritakan yang Umno kini dalam keadaan terancam. Bahagian Paguh ialah bahagian Muhyiddin.

    Muhyiddin juga menurut anak tokoh Umno itu Muhyiddin tidak percaya dan bimbang kepada undi kaum Cina untuk parti berkenaan. Bukan saja di negeri-negeri di Utara dan Pantai Barat, tetapi di Johor juga. Katanya, sekurang-kurang enam kerusi di Johor yang mana kedudukan undi Cina melebuhi undi Melayu sukar untuk dipertahankan dan akan hanyut dalam pilihan raya akan datang. Katanya mood pengundi Cina berubah secara total.

    Justeru katanya, Muhyiddin bekerja keras untuk menyelamtkan Umno. Baginya Umno perlu diselamat kerana selepas ini beliau yang bakal mengambil alih teraju kepimpinan Umno dan seterusnya perdana menteri. Tentulah Muhyddin tidak mahu kalau Umno akan berkubur sebelum beliau dinobatkan sebagai perdana menteri dan beliau hanya meninggalkan legasi sebagai TPM terakhir dari Umno.

    Dalam pada itu jelas anak tokoh dan aktivis politik itu, Muhyiddin berpendapat satu-satu cara bagi menyelamatkan Umno ialah dengan mengajak Pas bekerjasama dengan Umno. Pas adalah tali hayat terakhirnya. Alasan mengenai perpecahan Melayu, dan Melayu kehilangan kuasa majoriti perlu dipergunakan. Lantaran itu katanya baru-bnaru ini Muhyiddin telah membuat offer kepada Pas untuk bekerjasama dengan Umno walaupun Pas sudah berkali-kali mengatakan nahe nahe.

    Muhyiddin begitu ghairah untuk ini. Katanya beliau (Muhyiddin) terpaksa menengur Najib Razak yang baru-baru ini mengeluarkan kenyataan berbau ego mengatakan Umno masih kuat dan tidak perlu kerjasama dengan Pas. “Selepas Muhyiddin tegur itulah maka Najib terpaksa mengubah kenyataan kerasnya beberapa hari selepas itu,” jelas aktvis berkenaan.

    Memahami apa yang dirasai dan digeruni Muhyiddin kini, tidak mustahil Umno akan terus berusaha untuk memujuk Pas agar berkerjasama dengan mereka. Situasi ini harus dilayan penuh berhati-hati oleh Pas. Sekiranya ada mereka yang mudah kesian dengan Umno, bahayanya akan menimpa Pas.

    Pas harus bersetuju menerima pandangan sekiranya Umno ingin bersatu biarlah ianya dibuat dengan memenuhi syarat-syarat yang dikenakan oleh Pas. Pas harus mengenal pasti keikhlasan Umno. Satu syarat besar yang harus Pas kenakan jika Umno ingin bersahabat dengan Pas atas kepentingan Melayu dan Islam, mereka harus mengundang sama Anwar Ibrahim dan PKR. Dalam pada itu Pas juga juga harus istikarah apakah angan-angan mereka dengan Pakatan Rakyat menguntungkan agama dan bangsa.
    MSO.

    • Sempat ka
      Muhyiddin nak jadi PM?

      I don’t think so…

      Silap-silap,
      kena penerajang
      dek Pak Monggol Jantan Takubin
      dalam PRU-13 akan datang….!!!

  9. salam kk……….

    berita yg hang bawak tu memang betoi……..
    laa ni grombolan dok sakit perut…..
    macam-macam angin dok mai…….
    mula-mula angin kus-kus……..tapi depa takut sekali angin ahmar laa………kalau hinggap boleh ‘stroke’ punya………..pru 13 nanti…….laa nie depa dok rasa lengoh badan……urat sendi semua tegang…….dok kegheja telan pain killer saja hari-hari………….tu yg dok ketagih nak padu-padu tu……….

    isu padu-padu nie mainan ameno saja……..tak boleh pakai langsung……..
    hari ni mahfuz dah keluaq satu kenyataan….kalau nak padu…. boleh……..tapi ameno kena mai laa pakat masuk pas……padu ataih dasar Islam……baru melayu selamat…….
    kalau kita nak pi kat depa sorry laa……tok sah dok bawak mai apa syarat pun……tak leh caya punya……….authar ngan putaq saja lebih………
    budak tadika boleh laa depa pelemah…….

    berita terbaru……..

    Para peniaga bazaar Ramadhan di Komtar tidak boleh berniaga tahun ini ekoran dari tindakan penganjur bazar itu tidak membayar sewa kepada Lembaga Pembangunan Pulau Pinang (PDC) walaupun telah mengutip yurannya dari peniaga.

    demikian dijelaskan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dalam laman komuniti Twitternya.

    “Mengapa penganjur tak bayar PDC wang sewa yang dkutip daripada 27 peniaga Melayu? Bazar Ramadan tunggu bayar sewa.Tahun depan deal terus dengan peniaga,” tulis beliau dalam twiiternya.

    Sementara itu, beliau juga berkata, satu surat kelulusan telah dikeluarkan kepada penganjur iaitu Persatuan Peniaga Komtar melalui naib pengerusinya yang bernama Ghani.

    Utusan Malaysia, media Umno, hari ini menyiarkan di muka depannya laporan kononnya kerajaan negeri Pulau Pinang menyekat peniaga Melayu membuka bazar Ramadhan di Komtar.

    Laporan bertajuk “Melayu terus ditindas” itu jelas cuba memainkan isu perkauman terhadap kerajaan negeri Pulau Pinang pimpinan Lim Guan Eng itu…………

    dari harakah daily………

    puak eeeeeee ngan melayu grombolan dok buat siru lagi……..
    sewa pun tak mau bayaq……..habih tu kalau orang gam dari meniaga……baru nak kalut……..
    meniaga boleh…..sewa tak mau bayaq……..
    malu laa sikit……..

    kah kah kah………….

    • Aku takkan
      percaya berita
      yang dibawa oleh
      Utusan yang menjadi
      USETAN…!!!

  10. Kelulusan dah dibagi dekat pengerusi nama Ghani.
    Kalau depa peniaga ni dah bayag duit yuran.
    Duit yuran tu, bagi kat sapa?

    Ghani ni Pengerusi jenama Umngok kut!
    Umngok kalau dengan duit macam itik dengan ayag laa…
    Dia sengaja tak bayag yuran yang dikutip.
    Atau dia sengaja buat macam tu, pasai disuroh!.

    Bila dah kecoh Umngok bolelah buat isu macam yang keluag dalam sorat habg Utusan Meloya.

    Peniaga melayu pulau Pinang ditindas!.
    Sampai orang nak cari rezeki pun depa nak jadikan Politik.

    Mampoih Umno.

  11. Aslkm,

    Apa apa pun kepada sahabat dan yang tak mau bersahabat tetapi beragama Islam…

    SELAMAT MENGERJAKAN IBADAH PUASA DENGAN TENANG DAN SEMOGA KITA SUDI BERMAAFAN.. HULURKAN SALAM SILATURAHIM

    MUHASABAH DIRI …ISTIGHFAR DAN LETAKKAN ISLAM DI ATAS SEGALANYA… SEMOGA ALLAH MEMBERKATI KITA, KELUARGA, MASYARAKAT DAN NEGARA TERCINTA… AMIN….

  12. Salam Ramadhan.

    Moga2 great chief, nasik kandaq, Kucing Kota, KeLiWoN, Gubiq, Neutron, mat, ikutCeramah, atipanas, AKU, BOBOI, semua mendapat keberkatan Ramadhan.

    Sekadaq ikhlas dari saya.

    • Allah s.w.t.
      ada berfirman,

      “Berdoalah padaKu,
      nescaya akan aku perkenankan”.

  13. salam adik beradik…….

    diucapkan Ramadhan Kareem……..

    “mereka yg berpuasa dgn penuh makna iman dan ihtisab……..nescaya Allah akan ampuni kesalahan-kesalahan yg lalu”…….maksud hadis……….

    semoga Ramadhan ini memberi pertunjuk dlm mencari keredhaan amalan semua…….amiennn.

  14. Assalamualaikum semua saudara-saudara dan saudari-saudari

    Ramadhan menjenguk lagi. Dan sedari awal kedatangannya memang dinanti. Inilah
    masa yang paling sesuai untuk merebut ganjaran pahala yang berlipat kali ganda tanpa diganggu-gugat oleh syaitan dan iblis, hanya nafsu yang perlu dikawal.

    SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN

  15. Salam…

    Selamat menyambut bulan Ramadhan. Moga diberkati semua umat Islam di Malaysia.
    Jauhkan dari perpecahan dan fitnah-memfitnah.
    Elakkan dari kemurkaan ALLAH…amin…

    • Siapa sebenaqnya
      yang menjadi magsa fitnah
      selama ini?

      Gerombolan BN…????

      KAH…!!! KAH….!!! KAH…!!!

      Nampak aje Melayu
      dah tak sokong UMNO,
      mulalah nak menyalak pasai perpaduan,
      mulalah nak bercakap pasai JANGAN MEMFITNAH…!!!

  16. Bulan Ramadhan bulan berganda. Setiap apa saja yang dilakukan akan mendapat balasan berganda. Malahan nafsu kita juga turut berganda walaupun pada bulan ini syaitan dirantai oleh Allah. Ini adalah kerana nafsu telah bertapak di hati dan bermaharajalela.
    Saudara-saudari,
    Apabila kita membuat kesilapan kita sering menyalahkan syaitan dan iblis yang menggoda kita. Tetapi mengapakah kesilapan yang sama turut berlaku dalam bulan Ramadhan? Adakah rantai-rantai yang membelit kaki-kaki syaitan itu terlalu panjang hingga dapat memberi ‘petunjuk’ kepada kita?
    Sabda Rasulullah saw.:
    “Apabila datang bulan Ramadhan, dibukakan pintu langit dan ditutup pintu neraka serta dibelenggu segala syaitan.”
    Semoga dengan keberkatan Ramadhan ini kita akan dapat menggilap kembali hati kita yang pudar dan melumpuhkan nafsu-nafsu hitam yang bertahta di hati kita selama ini. Oleh itu, inilah masa yang perlu digunakan sebaik mungkin untuk mendidik kembali nafsu kita yang selama ini dikongkong oleh syaitan. Berpuasa bukanlah sekadar berlapar semata-mata. Tetapi puasa adalah berlapar di samping mendidik nafsu dan peribadi manusia. Ini adalah jihad yang maha besar yang perlu dihadapi oleh setiap umat Islam.
    Nabi Muhammad saw pernah bersabda:
    “Berjihadlah kamu dengan lapar dan dahaga kerana pahalanya seperti pahala mujahid di jalan Allah (fi sabilillah) dan sesungguhnya tiada amalan yang lebih diperkenankan oleh Allah selain menahan lapar dan dahaga”
    Saudara-saudari,
    Bulan Ramadhan ini adalah anugerah Allah sebagai lambang kasih sayang kepada hamba-hamba Nya. Allah tidak mensia-siakan keletihan umatnya yang berpuasa hinggakan tidur di waktu siang juga diberikan pahala. Begitu besarnya kasih sayang Allah pada kita. Oleh itu marilah bersama-sama kita menilai diri kita. Semoga tahun ini amalan kita akan semakin bertambah dan sempurna perlaksanaannya. Insya Allah. Janganlah kita termasuk dalam golongan yang menganiayai diri
    sendiri.
    Sabda Rasulullah saw:
    “Barangsiapa yang mendirikan Ramadhan dengan penuh keimanan nescaya diampunkan segala dosa-dosanya yang lalu.”

  17. SEPANDAI-PANDAI TUPAI MELOMPAT, AKHIRNYA TERLOMPAT2 JUGAK LA KERJANYA..DAH DEDAHKAN MACAM 2 HAL PUN, ADA HATI NAK MENEGAKKAN BENANG YANG BASAH..BOLEH ANGKAT MUKA LAGI TU…


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: