Posted by: pinkturtle2 | Ogos 11, 2010

Rehatkan kerajaan yang sedia ada, kita ambil alih Putrajaya – Datuk Husam Musa


Responses

  1. Metos umno akan berakhir disini…setelah agenda menipu rakyat sudah pecah ….lihat lah pemimpin orang-orang umno punya moral…astafirullahulazi..membunuh diri dan di bunuh ,serta pembunuh,merogol,rasuah,pecah amanah..dan seribu satu cerita…DAP lebih mulia dari umno…SIAPA yang membunuh ibrahim Libya..bukan parti DAP tetapi Parti UMNO dan menteri umno yang memerintah..usahlah lagi memomokan rakyat dan usah lagi melagakan rakyat kami sudah tahu semuanya…TANPA MU UMNO KAMI SEMUA AMAN SEJAHTERA.

    • habis kalo kita rehatkan kerajaan umno ni, sapa nak memerintah negara?
      kerajaan PAS?! jawabnya makin ramailah golongan-golongan yang suka memaki mencarut nanti.. .

      • Aku rasa
        ahli-ahli UMNO
        lagi ramai yang
        kaki carut
        berbanding PAS…

  2. Jangan! Jangan! rehatkan Umno.
    Merehatkan Umno, ertinya Umno kena bungkus dan meninggalkan takhta dan kuasa.
    Kena tinggalkan Putrajaya.

    Kenapa kita tidak bersimpati langsung dengan Umno ni!. Udahlah Dr. M suroh tukar kerajaan yang ada ni. Kalau tak mau tukar kerajaan, takpa. Paling tidak tukar Ds. Najib. Terok betullah Dr. M. ni!.
    Apa salah Umno yang sampai mesti kena tukag ni!. Salah sikit2 tu besalaa…

    Takkanlah Umno tipu melayu, hangpa nak marah kutt…Kalau kata tipu semua rakyat pun tak banyak mana sangatt…

    Hangpa ingat kami tak Islam ka?. Cuba hangpa tengok macam mana Soi Lek hentam kami macam Pas la jugak…Dia kata Islam Malaysia tak produktif tak efisyen. guna Islam untuk dapat kuasa.. haaa!!! tengok tak islam lagi ka UMno ni?.

    Yang lain2 apa sangat yang hangpa tak suka kat Umno! ni..Habag mai! Habag mai la!!! kami nak dengag. Jangan dok cakap saja….

    • Salam Kucing Kota.

      Hang punya syok dengan mimpi.
      Mimpi kat bulan tu.
      Sampai masuk, tak bagi salam.

      Tak payah habaq mai la.
      Hang bukang dengaq.
      Kalau dengaq pun.
      Hang bukang paham.

      Sekadaq TGNA pon kadang2 tak paham.

      • Aku rasa,
        Budak Tadika
        lagi benak nak paham…

        Yelah…
        Baru nak belajaq A B C…
        Macam mana nak paham..!!!

        KAH…!!! KAH…!!! KAH,,,!!! KAH…!!!

  3. Sian kat depa, buat apa nak bagi rehat plak…takut nanti rehat lama jadi baloq liat plak. Kita perlukan depa utk check and balance pentadbiran kita nanti. macam anjing yang dok menyalak tu la lebih kurang.

  4. salam kucing……..

    cantikkkkkkkkk……..
    hang guna game mantiq…….mantiq qadeem……..game mafhum…….mafhum muwafaqah untuk kita…..mukhalafah untuk depa….
    bayan yg hang tulih jelas…………

    tapi……..apa laa hang kucing………
    tulih cam tu mana depa nak reti……..depa dok ingat depa betoi laaaaaa tu…….

    aku risau satu saja…….kalau rehatkan ameno nie……tak dak spesis pulak untuk anthropologist nak buat kajian……….kah kah kah……..
    so n so kena tinggai jugak sikit……..buat denak……kah kah kah

    tapi kena ingat satu perkara……..
    impian nie baguih….cukup baguih………
    anak-anak muda kena laa daftar mengundi……
    aku dok tengok ramai sangat anak muda dok khayal lagi……..grombolan cukup suka fenomena ini………..TIRAM jangan tinggai kulit saja…….

    tabung impian ini mesti direalitaskan dgn memasukan anak-anak muda yg dah cukup umoq untuk daftar……..kegheja nie mesti dibuat tanpa henti dari sekarang…..
    budak-budak tadika yg tak cukup umoq lagi jangan dok ambik pot……….biaq depa mengaji dulu,,,,,baca buku bagi rajin sikit…….budak tadika main saja lebih…….baca buku malaih………….kah kah kah

    kalau anak-anak muda masuk list dafrar…..baru laa impian ke PJ dapat diimpikan…….

    baru laaa kita rehatkan govt of the day………

    • Salam nasik kandaq.

      Hang kata tu betoi.
      Impian memang baguis.

      Cuma impian kena jugak bermimpi.
      Bukang sebarang mimpi.
      Kena bermimpi kat cekerawala.

      Sekadaq jangan mimpi dengan bulan.

  5. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Biarlah Ramadhan Al Mubarak ini.
    Memberi segala keberkatan.
    Kepada usaha2.
    Kepada kerja2 kuat.
    Kepada kerajinan membaca.
    Bangsa Melayu yang menganut Islam.

    Dengan mendapat keberkatan dariNya.
    Maka segala cita2 akan tercapai.
    Segala doa akan dimakbulkan.

    Tak salah bercita2 tinggi.
    Tak salah nak ambik alih.

    Sekadaq TGNA tersenyum lebar.

  6. Salam,

    Kalau dah tua dan dah tak dak tempat di Putrajaya,adik beradik yg kaya raya tak boleh nak membantu oleh kerana bz dgn. tugas dan bzness terepa mai la ke PENANG jumpa KM aku LGE minta tolong.Dia boleh sediakan tempat kat Sg. Dua (old folks home).Dapat elaun warga emas RM 100 plak tu.

    “””something is better than nothing”””

    tak la rasa kesunyian…dah la ramai dok nampak bercakap dgn. kerusi..mana dgn. dok gila talak lagi…bukan apa takut melarat

    “””dok pegang stering kreta menz dgn. berkaki ayam tak pakai baju dok berlari sambil mulut dok buat bunyi enjin kreta berjalan pusing
    kat building Putrajaya tiap2 hari””””

    tak ka haru…..mai na..jgn. tak mai
    Penang dia mesra alam….

  7. Dilaporkan TGNA pernah berkata: “pergi jahannam dengan umno”…..itu bahasa lembut tu….

    Dalam kata lain yang aku faham samalah juga dengan: “g mapuhlah dengan umno”….atau….” mapuh glah dengan umno”….

    ia bermaksud ‘go to hell’ umno….

    Jadi molek sangat direhatkanlah kerajaan yang sedia ada ni…..sudah terlalu banyak kerosakkan dilakukan sebelum nasi menjadi bubur.

  8. Salam,

    Laporan UM 11 Ogos, ms 16 Warga asing jadi pengawal, Milik lesen dan kawal stor simpan senjata api…..

    Apa tu???…..

    Nak ambik alih kerajaan ke?. Sudah tentu jawabnya TIDAK. Tetapi cuba bayangkan apakah risikonya akan berlaku…..

    Cerita lanjut laporan tersebut ialah pasal Mykad palsu…….sudah ada lesen senjata, sudah ada lesen memandu, sudah ada surat beranak anak-anak.Sudah ada harta kekayaan. Sudah jadi tekong. Patutlah ramai sangat yang sudah senang lenang di sini.

    Aduuuuh!….tak perlulah aku nak ulas lagi.

    Kenapa dah sampai ke tahap ini? Apa jaminan kerajaan yang sedia ada dalam urusan keselamatan negara kita?. Balik-balik cerita Oh Bangau, oh Bangau!!!!! selesai masalah kerajaan. Yang jadi mangsanya ialah kita rakyat.Terjadi apa-apa nak minta tolong dengan siapa lagi selepas ni?.

  9. Bulan Ramadhan bulan berganda. Setiap apa saja yang dilakukan akan mendapat balasan berganda. Malahan nafsu kita juga turut berganda walaupun pada bulan ini syaitan dirantai oleh Allah. Ini adalah kerana nafsu telah bertapak di hati dan bermaharajalela.
    Saudara-saudari,
    Apabila kita membuat kesilapan kita sering menyalahkan syaitan dan iblis yang menggoda kita. Tetapi mengapakah kesilapan yang sama turut berlaku dalam bulan Ramadhan? Adakah rantai-rantai yang membelit kaki-kaki syaitan itu terlalu panjang hingga dapat memberi ‘petunjuk’ kepada kita?
    Sabda Rasulullah saw.:
    “Apabila datang bulan Ramadhan, dibukakan pintu langit dan ditutup pintu neraka serta dibelenggu segala syaitan.”
    Semoga dengan keberkatan Ramadhan ini kita akan dapat menggilap kembali hati kita yang pudar dan melumpuhkan nafsu-nafsu hitam yang bertahta di hati kita selama ini. Oleh itu, inilah masa yang perlu digunakan sebaik mungkin untuk mendidik kembali nafsu kita yang selama ini dikongkong oleh syaitan. Berpuasa bukanlah sekadar berlapar semata-mata. Tetapi puasa adalah berlapar di samping mendidik nafsu dan peribadi manusia. Ini adalah jihad yang maha besar yang perlu dihadapi oleh setiap umat Islam.
    Nabi Muhammad saw pernah bersabda:
    “Berjihadlah kamu dengan lapar dan dahaga kerana pahalanya seperti pahala mujahid di jalan Allah (fi sabilillah) dan sesungguhnya tiada amalan yang lebih diperkenankan oleh Allah selain menahan lapar dan dahaga”
    Saudara-saudari,
    Bulan Ramadhan ini adalah anugerah Allah sebagai lambang kasih sayang kepada hamba-hamba Nya. Allah tidak mensia-siakan keletihan umatnya yang berpuasa hinggakan tidur di waktu siang juga diberikan pahala. Begitu besarnya kasih sayang Allah pada kita. Oleh itu marilah bersama-sama kita menilai diri kita. Semoga tahun ini amalan kita akan semakin bertambah dan sempurna perlaksanaannya. Insya Allah. Janganlah kita termasuk dalam golongan yang menganiayai diri
    sendiri.
    Sabda Rasulullah saw:
    “Barangsiapa yang mendirikan Ramadhan dengan penuh keimanan nescaya diampunkan segala dosa-dosanya yang lalu.”

  10. Ish! Setuju sangatlah dengan hadith sabda Rasulullah saw ni:
    “Barangsiapa yang mendirikan Ramadhan dengan penuh keimanan nescaya diampunkan segala dosa-dosanya yang lalu.”

    Bila sebut Ramadhan tentu saja dikaitkan dengan berpuasa.
    Berpuasa ini sejuzuk dari rukun Islam yang ke5. Selepas berikrar dengan dua syahadah dan mendirikan solat 5 kali pada 5 waktu sehari semalam.

    Bila disebut pula berikrar dengan dua syahadah. Ia adalah satu kesaksian yang diucapkan dengan lidah dan ditasdiqkan didalam hati…
    Kesaksian pertama berikrar dengan lidah, ertinya mengakui keesaan Allah yang disebut sebagai tauhid uluhiyyah.
    Sementara beriman dengan melihat dan mendengar seluruh alam ciptaan Allah termasuk Alquran yang juga mencatatkan segala hukum dan peraturan Allah itu, disebutkan sebagai Tuhid rububiyyah.
    Yang ketiga disebutkan sebagai Tauhid Al Asmai’ wassifat seperti yang difirmankan
    ” Tidak ada yang menerupainya sesuatupun, dan dia Maha mendengar dan Maha melihat”: dalam surah (As Syuro ayat 110).

    Inilah asas akidah kepada muslim yang beriqtikad dengan rukun Islam dan beriman dengan rukun Iman.
    Dalam sebuah buku peringatan kepada jamaah haji yang ditulis oleh mantan mufti Saudi Arabia. Abdul Aziz bin Baaz.
    Beliau telah mensenaraikan 10 perkara yang membatalkan keIslaman seseorang.
    Diantara firman Allah yang disandarkannya,

    ” Demikian itu adalah kerana mereka benci terhadap apa yang diturunkan oleh Allah, maka Allah akan menghapuskan amal mereka”
    (Surah Muhammad ayat 9)

    Firman Allah ” Katakanlah (wahai Muhammad) Adakah sekelian mereka memperolok olok ayat Allah serta Rasulnya?. Tiada ertinya kamu meminta ampun kerana kamu telah kafir setelah beriman”.
    (Surah Almaidah ayat 65-66)
    Ada 8 ayat dinaskan oleh buku tulisan mantan mufti ini.

    Oleh yang demikian sebelum manusia muslim yang mengaku beriman dengan Allah dan Islam. Adalah menjadi kewajipan hamba2 tersebut meletakan Aqidah paling awla sebelum melakukan rukun ibadat dan amal amal shaleh supaya ia sejajar dengan Ikrar dan kesaksian.

    Terkeluar dari orbit Aqidah, ertinya anda telah melakukan Ibadat dan amalan yang ditakrif oleh manusia sebagai baik, tetapi disisi Allah ia tetap tidak punya nilai apa apa.

    Rujuk Tafsir Alquran Pimpinan Rahman untuk mengesahkan tulisan ini.

  11. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Selalunya, di bulan2 yang lain.
    Bila kita buat yang TAK baik.
    Bila kita buat yang hodoh.
    Kita salahkan syaitan.
    Kita salahkan iblis.

    Dalam bulan Ramadhan pula.
    Katanya.
    Iblis dan syaitan diikat, digari.

    Jadi, dalam Ramadhan.
    Kalau ada yang masih.
    Buat yang TAK baik.
    Buat yang hodoh.
    Maka itu, sebenaq-benaqnya.
    Perangai kita sendiri.
    Bukang kerja iblis.
    Bukang kerja syaitan.

    Sekadaq tak susah nak tahu.

  12. he he

    Salam 1Malaysia salam yang tak wajib jawab….
    tak ikut sunnah pun… tak jawab pun tak bedosa….
    salam yang budak tadika akai taik suka…..
    dok kata tgna suka… pasai teringin sangat nak padu2 la….tu.
    salam najis cipta nak suruh tgna suka……
    nampak sangat ketaikan yang dok dlm kepala….

    kalau perangai dah memang macam syaitan dan iblis…..
    tak payah tunggu bulan apa pun….
    kalau dah tak mau meletakkan syariat Islam dlm pemerintahan….
    nak ikut sapa??????????
    Allah ka?
    Syaitan?

    tak payah la kita nak tunggu bulan……
    bulan apa pun mulia……
    cuma barakah dan rahmat yg Allah beri….agak berbeza..

    Kalau dah kita jalankan kehidupan total secara Islam……
    lantak p la kat syaitan tu…….

    kot…kot la kita yang nak jadi syaitan……
    take over tempat syaitan pulak tak tau la aku….
    hasad….
    dengki….
    khianat…
    riak…..
    sombong….
    semua dok pupuk dlm jiwa…….nak rantai apa????

    sekadaq nak suruh berakai sikit……

    he he

  13. DS Najib akam mengImankan solat terawikh di masjid PutraJaya. Sila dtg beramai-ramai bagi mengimarahkan lagi bulan ramadhan ini.

  14. Salam,

    Bukan nak nafikan lah
    Bukan nak kata lah
    Memang cayalah
    Rating KPI EXCEPTIONAL
    4,5,6 senawi ataih mai tang bab posa.
    Camni lah kita mau…upgrade…
    Hentian R&R lebuhraya PLUS pon ada upgrading
    Inikan pula namanya manusia.

    “””Kira berkesan sungguh khutbah
    juma’at mengenai posa”””

    Ni yg kata kemuliaan ramadhan.
    Oooph sebelom tu jgn. lupa pulak
    turunnya qur’an di bulan ini juga.

    Awat dok qiyamul ramadhan habih
    30 juzu’ bertahun2 dok nampak laghu
    tu juga…tang ni senawi pon hilang

    “””loghat sangat tang posa hanya lapaq
    & dahaga”””

    “””nak kena berenang lautan api tak pernah loghat pon””””

    tak pa lah ..nak buat laghu mana
    “”plan plan kayuh””””

  15. he he

    betui tu gc..
    jom la…….
    pelan pelan kayuhhh

    he he

    • Salam,

      Barak Obama nak buat
      masjid atas tapak Ground Zero
      Pak Ali pulak nak buat Sek. perut buncit.

      “iblis & setan pon krosot
      ada yg suka & ada yg. berduka”

      M’sia sempoi raaaaaaaaaah
      apa2 pon buat lah yg. mana patut
      plan…plan…..kayuh

      • Salam great chief.

        Bukang Barak Obama yang nak bina.
        Orang Islam kat New York yang nak bina.

        Mana hang tau setan & iblis pon krosot.
        Hang ni lah.
        Takkan hang bekawan dengan depa.
        Koot.

        Malaysia sempoi.
        Baguslah tu.

        Yang tak baguisnya.
        Yang dok.
        Tak gi, tak gi.

        Sekadang hang tau lah.

  16. mimpi di siang hari bulan posa husam musa adik kembak anwar ibrahim dalam pas. perangai dgn kecenderungan seksual mamat ni aku tak tau macam mana. ada sapa-sapa tau perangai dia ni

  17. Cerita Guan Eng
    Sokongan ramai pengundi Melayu kepada pakatan pembangkang di Pulau Pinang yang diperolehi daripada pengaruh Pas terutamanya pada pilihan raya umum lalu, ternyata tidak diterjemahkan sewajarnya oleh DAP.

    Malah Ketua Menteri, Lim Guan Eng sedikit demi sedikit mengkhianati suara pengundi terutama Melayu dan India. Banyak gerai penjaja Melayu dirobohkan. Penempatan Melayu juga menjadi sasaran. Kampung Buah Pala yang merupakan penempatan popular kaum India turut lenyap.

    Perarakan Maulidur Rasul untuk umat Islam pernah dibatalkan. Sekatan terhadap media juga semakin ketara di Pulau Pinang termasuk ke atas akhbar terbitan Kumpulan Utusan. Kebebasan media dan keterbukaan yang dijanjikan semasa kempen pilihan raya umum, hanya palsu. Bukan setakat itu, Utusan Malaysia dilabelkan sebagai penjahat oleh Guan Eng hanya kerana tidak membawa aspirasi DAP (yang cenderung untuk merungkai Perlembagaan negara). Rasanya belum pernah ada mana-mana pemimpin di dunia melabelkan akhbar sebagai penjahat kecuali beliau. Bagi ramai pengamal media di negeri itu, Guan Eng tidak boleh dikritik. Beliau mudah melatah dan bertindak balas.

    Awang juga masih ingat bagaimana Setiausaha Agung DAP itu pernah mendakwa Setiausaha Politik Exco Selangor, Teoh Beng Hock mati dibunuh sedangkan siasatan dan inkues hanya baru bermula. Kenyataan tersebut berbaur hasutan dan bercanggah dengan prinsip undang-undang.

    Terbaru, beliau menghina dan memperlekehkan penjawat awam iaitu Pegawai Kemajuan Negeri (SDO) Nik Ali Mat Yunus secara terbuka berhubung isu curi pasir.

    Nik Ali turut mendakwa beliau dilemparkan kata-kata kesat oleh Guan Eng kerana kononnya tidak menyediakan tempat duduk kepada beliau pada satu majlis rasmi di Bukit Bendera pada Oktober 2009. Bagaimanapun berdasarkan gambar yang disiarkan oleh media kelmarin, jelas menunjukkan Guan Eng duduk di kerusi kenamaan pada majlis tersebut. Banyak pihak terkejut dengan sikap Guan Eng termasuk Naib Presiden Parti Cinta Malaysia (PCM), Huan Cheng Guan. ‘‘Sebagai ketua kerajaan, Guan Eng sepatutnya malu dengan tindak-tanduknya,” kata beliau.

    Awang hairan mengapa beliau perlu mengambil pendekatan konfrantasi terhadap pegawai awam. Persoalan yang berlegar apakah Guan Eng bersikap rasis dan mungkinkah beliau akan mengambil tindakan yang sama jika pegawai awam itu adalah seorang Cina?

    Itu belum lagi menyentuh isu cubaan untuk merobohkan bangunan tambahan sekolah TUDM. Mujurlah majlis daerah bertimbang rasa bagi membolehkan perbincangan diadakan.

    Banyak lagi kritikan terhadap beliau. Misalnya orang ramai masih bercakap isu sistem tender terbuka yang dijanjikan telus tetapi ternyata tidak. Ada pendedahan oleh seorang pemimpin pembangkang sebelum ini bahawa Guan Eng sendiri mempengerusikan lembaga tender. Beliau juga pernah mencetuskan bantahan ramai apabila mahu mengadakan pilihan raya bagi Majlis Pihak Berkuasa Tempatan, yang kita tahu apa motifnya.

    Lalu Awang teringat komen seorang tokoh, lagi banyak media arus perdana mendedahkan kelemahan kerajaan Pulau Pinang, ia akan menguntungkan politik Guan Eng. Analisis beliau, lagi Guan Eng ditekan lagi kuat sokongan kaum Cina kepada beliau.

    Awang tidak mahu bercongak tentang politik. Yang tidak betul mesti disanggah. Jika ada yang baik sebagaimana gaya kepimpinan Menteri Besar Kedah, Azizan Abdul Razak, ia wajar dihargai tanpa mengira sama ada ia pimpinan pembangkang. Pertimbangan Awang adalah rakyat. Ada juga yang berpendapat, biarkan sahaja Guan Eng bermaharajalela kerana lagi banyak kesilapannya, lagi menguntungkan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya akan datang. Sekali lagi pertimbangan Awang adalah rakyat, yang tidak seharusnya menjadi korban. Rakyat bukan bahan eksperimen politik.

    Apa pula rumusan terhadap kepimpinan Guan Eng setakat ini? Awang menyertai sentimen orang ramai dan pelbagai pihak bahawa beliau seorang diktator dan makin angkuh. Sikap rasisnya pula menebal. Juga kian jelas ialah kegelojohan beliau untuk menjadikan Pulau Pinang bagaikan pemerintahan republik dan seolah-olah negeri itu beliau yang punya. Sebenarnya Guan Eng belum cukup masak untuk diangkat menjadi Ketua Menteri. Ramai tahu, beliau naik cepat dalam pendakian politik kerana statusnya sebagai anak pemimpin utama DAP, Lim Kit Siang. Ada beberapa lagi pemimpin muda DAP yang berbakat dan berkebolehan tetapi semuanya terpinggir kerana Kit Siang mahukan anaknya menjadi pengganti beliau. Anak bapaklah katakan. Kronisme memang hebat dalam DAP berbanding parti lain. Awang ingin mencadangkan penubuhan sebuah panel penasihat bagi membantu Guan Eng agar tidak terus menjadi liabiliti kepada pakatan pembangkang. Orang yang paling sesuai mengetuai panel itu ialah Kit Siang sendiri. Tolonglah ajar anak anda.

  18. sokong mat romeo. hanya orang buta hati saja yang mengatakan PR lebih baik daripada BN. tak nampak ke apa yang kerajaan PR buat terhadap orang melayu. semua hak orang melayu dipertikaikan. ada kita dengar ahli politik PR mempertikaikan hak-hak orang cina atau india… cuba fikirkan…

  19. 1) Ekuiti Bumiputera cecah 45% melebihi Sasaran (research Asli)

    2) Melayu juga kaum pendatang ( Adun Pulau Jerjak)

    3) Isu Kalimah Allah

    4) JeffOii Sifatkan JIM Pertubuhan Ekstrimis

    5) Ronie Liu Campurtangan rampasan Arak di kedai K K Mart oleh MBSA.

    6) AP Rasah/ Ketua Pemuda DAP tulis artikel Hina Islam, Sultan Perak dan Raja Muda Perak.

    7) Ap Rasah Hina Ridhuan Tee berkaitan Teoh Beng Hock ” Has Everything be reduced to your FUCKING Religion ( Islam)?

    8) Tony Pua Cadang diskaun Bumiputera diu hapuskan dalam Selangor.

    9) Karpal Singh TOLAK Gagasan Negara Islam.

    10) Guang Eng Hina Nik Ali, Pegawai Persekutuan Melayu.

    11) Persenda ayat Al Quran di kempen Politik

    12) Pijak gambar YB Melayu

    13) Ajar Nizar jadi KAFIR ikut upacara Pegang Lilin kepada si Mati.

    14) Sivakumar Hina speaker Dewan.

    15) Tuduhan UMNO punca 13 May Tragedi Berdarah.

    16) Menyokong Chin Peng Ketua Komunis yang membunuh ramai orang Melayu balik ke Malaysia.

    17) Mendakwa Tan Sri Muhyiddin Yassin RACIST. ( Malay Firts)

    18) Lim Kit Siang Hina Pusat Zakat Islam.

    19) Sokong penghinaan Lagu Negaraku kepada Negarakuku.

    20) Meminta Hak orang Melayu, Islam di Hapuskan.

    Itu semua senarai 20 isu penting yang telah di mainkan oleh DAP dalam menghapuskan kedudukan orang melayu di Malaysia ini. Ini merupakan satu pekara yang jelas bahawa DAP yang mana penubuhannya sejak dulu masih di landasan yang sama iaitu Hak Sama Rata, Sama Rasa seolah oleh Malaysia ini tidak Bertuan dan tidak Berdaulat.

    • Oii… Eddy…

      Hang ingat,
      semudah tu ka
      rakyat boleh percaya
      semuaa 20 pertuduhan hang ni?

      Bukan semua rakyat
      Malaysia bodo macam hang…

      Bila masa DAP minta
      hak orang Melayu/Islam dihapuskan?

      Habaq mai,
      habaq tarikhnya bila,
      kat mana statement tu dibuat,
      sapa nama pemimpin DAP yang pi keluaqkan statement tu…???

      Dalil mana hang pakai,
      yang sebut kalau pegang lilin jadi kapiaq?
      Habaq mai nas dan dalilnya…?
      Surah mana? Ayat berapa? Hadis mana?

      Sivakumar hina speaker dewan?
      Hang maksudkan speaker DUN Perak ka?
      Takkan Sivakumar nak hina diri sendiri,
      sebab dia Speaker yang sah,
      Bukan Ganesan si muka tembok,
      yang tak menang pilihanraya pon…!!!

      Isu kalimah Allah?

      Sejak bila UMNO beriya-iya nak jadi
      pejuang kepada kalimah Allah?
      Hukum Allah tak sokong pun…!!!

      Aku nak tanya hang satu soklan,
      Hang ni,
      jenih orang jaga solat fardhu 5 waktu ka?

      Kalau hang tak luluih 5 waktu ni,
      hang tak layak nak cakap benda-benda “20 isu” merapu tu….

      Cermin diri tu sikit…

  20. KUALA LUMPUR, 16 Ogos – Dasar Kerajaan Dap Pulau Pinang secara sistematik menyingkir, menindas dan membuat masyarakat Melayu negeri itu bertambah miskin, kata Ketua Pemuda UMNO Bahagian Permatang Pauh, Mohd Zaidi Mohd Said.

    “Sejak Dap dan pakatan pembangkang memerintah, kisah Bazar Ramadan diganggu atau dilarang ini bukan baru. Dulu berlaku perkara yang sama di (Bazar Ramadan) Penang Road, tahun ini di Komtar pula.

    “99% peniaga ini adalah orang Melayu yang bukan kaya raya pun, banyak sederhana agak-agak boleh cari makan. Apabila dihalang begini, mereka hilang mata pencarian, berpuasa, sambut raya (Aidilfitri) di dalam keadaan kekurangan.

    “Maknanya perbuatan Dap ini memang terancang dan sistematik, saya yakin mereka tahu apa kesannya kepada peniaga terlibat dan orang Melayu,” katanya kepada UMNO-Online, hari ini.

    Beliau berkata demikian ketika diminta engulas tindakan pihak pengurusan Komtar, Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) iaitu sebuah agensi kerajaan negeri menghalang para peniaga Melayu daripada berniaga di Bazar Ramadan yang diwujudkan di tingkat tiga kompleks tersebut pada bulan puasa ini.

    Semua 27 peniaga terbabit hanya dimaklumkan Jumaat dua minggu lalu tentang keputusan PDC itu sedangkan persiapan telah dibuat untuk mereka memulakan perniagaan. Ketua Menteri, Lim Guan Eng kemudiannya tampil bukan untuk mencari penyelesaian, sebalik menambah ketegangan dengan menuduh Persatuan Peniaga Komtar (KMA) pecah amanah.

    Zaidi yang juga Penyelaras BN DUN Permatang Pasir berkata, beliau bukan bercakap mengenai orang UMNO saja. “Mereka yang berniaga di Bazar Ramadan ini orang Melayu dari semua latar belakang, orang Pas pun ada, PKR pun ada, memang orang Melayu jadi mangsa.”

    “Selepas itu, Guan Eng janji pula RM1,000 untuk warga emas, ingat rakyat buta? Yang dulu pun janji RM100 pun berkali bayar saja, janji masa kempen pilihan raya macam nak bagi ‘cash’ (tunai), tapi jadinya lain, mereka bayar bil air pula.

    “Anwar (Ibrahim, penasihat PKR) anak Pulau Pinang yang juga jadi penasihat ekonomi Selangor, diam pula… tidak berbunyi langsung, apa lagi membela peniaga-peniaga dan nasib Melayu Pulau Pinang… apakah dia (Anwar) dan Pas restu perbuatan Dap ini?” tegas Zaidi. –

    • Buat apa
      nak suruh DSAI
      bersuara kalau
      apa yang DAP buat tu,

      MEMANG BETUL…!!!

      Yang tak betui tu…

      UMNO ONLINE daaaaan

      …. ZAIDI SAID SI KAKI BODEK…!!!

  21. rehat la bee end , rehat la amno,mca,mic,ppp,gerakan & yang sekutu dgnnya…bagi la peluang org lain pulak…rakyat da bosan..nampak dacing

    • Dah tua dah..akai pon dah
      ingat ingat lupa….malam tidok
      pakai pampes…sedaq ..sedaq
      bau taik…elok lah pi rest in peace..
      ada pon dok bau busok merata cerok..
      tak terkampoi nak bagi wangi..

  22. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Mana tak suka.
    Dulu TG ingat Husam ni terer.
    TG ingat boleh ganti dia.
    Kot, kot Kelate leh gi.
    Abih, abih.
    Dia nak lopat teruss ke Putrajaya.
    Mana TG TG nak suka.
    Mursyid tak suka.
    Presiden lagi lah tak suka.
    Dia ingat senang.
    Kelate tu, dok tak gi, tak gi.
    Nanti.
    Putrajaya pulak no go, no go.

    Sekadaq dok lagu tu lah.

  23. salam gc……….

    budak tadika tua dah start pakai pampers…..kah kah kah
    tu pasai dia berak merata……..
    orang keliling dah habih basuh kaler biru dah….dah tonyoh sampai huih………bt dok tak sedaq lagi…dok angan-angan naik kapai layaq lama……….

    awat hang bt oiiiii………
    dok ingat nostalgia lama ka lagi???……..

    hang tak sedaq lagi ka????? pelakon blue pun dok hantam sama itu panglima kerih…….sama-sama dok mengata…….tu kira bunga nak lingkup laa tu…….PR ada can laaaaaa……very great chances 2 go 2 PJ daaa……..
    lagi gamat depa bertokak….lagi mabut laaa……..kah kah kah

    kat teganu tu…….ramai dok bertokak hang aku….
    musim nie ramai natang bewok dok bekelahi…….depa dok berebut apa tu bt???,,,,,tak kan hang tak tau kot??…..hang sahabat kharib depa?? kah kah kah

    lagi kuat puak hangpa begocoh……lagi syok maaa…….

    tapi untuk PR……..
    selalunya bila depa begocoh kuat….jaga!!!!!!……ada makna tu…….tak pasai-pasai nanti………depa tala balik kat puak PR………..

    kah kah kah
    say no 2 haru BIRU BIRU………….

    • Salam nasik kandaq.

      Hang bagi salam pada gc.
      Hang mengata kita.
      Lain kali, hang bagi salam kat kita.
      Lepas itu, hang katalah.
      Bekandaq, kandaq pon tak apa.

      Kita baca buku.
      Kita mendukung Perjuangan Islam.
      Kita tahu keagungan Islam di masa silam.
      Masa silam saja, tak guna.
      Kita nak sekarang.

      Kita mahu berjuang berlandaskan Islam.
      Bukan berjuang kerana.
      Nak mengaku great.
      Nak menjuai nasik kandaq.

      Kalau setakat.
      Nak mengaku great.
      Dan nak menjuai nasik kandaq.
      Tak payah berjuanglah.
      Pi mengaku kat Padang Kota.
      Pun cukup.
      Nanti LGE kesian.
      Dia bagi lah apa2.

      Kita ni suka jugak kat Husam.
      Kita rasa dialah yang cerdik sikit dalam puak2 tu.
      Tapi rasanya dia dah mula malas membaca.
      Dia dok terikut, rikut dengan ceramah.
      Maka mulalah.
      Merapu.

      Sekadaq TGNA dah membisu.

  24. salam bro n sis…………

    hang jngn buat lawak laa BT oiiiii…….
    aku beguling punya gelak kat hang………

    hang dukung saja perjuangan Islam……tapi hang tak berjuang pun…hang sembang saja deraih….
    salam 1 mesia hang bukan ada sunnah pun…….bukan ikut Islam pun……..habih tu jngn dok mengarut laa dok habaq mai mendukung perjuangan Islam konon………

    hang kata tau keagungan Islam di masa silam……..setakat tau saja laaa……tapi hang tak buat apa pun nak bagi agung puak hang………melingkup lagi ada laaaa…….

    apa yg hang dok mengarut marut ni nak berjuang berlandaskan Islam?????…….bila yg dok berjuang tu……..hari tu judi pun hangpa kira ok……buat sekolah hamil pulak…..ramai jugak geng hangpa dok pelece Islam….tak pernah dengaq depa bertaubat pun…….nie semua cerita nak melingkup……kah kah kah

    say no 2 haru BIRU BIRU ………….

    • Tambah sket…

      Kalau sokong
      BIRU-BIRU,

      Tentu HARU-BIRU jadinya…

      • ikutCeramah ni.
        Logo pun warna ungu.
        Tambah D.
        Jadi Dungu lah.

        Sekadaq nak beri ceramah sikit.

      • Logo pun
        mau jadi
        isu ka…????

        Sama macam masa
        nak tukaq logo
        Petronas dulu
        sebab tak nak ada
        rupa bulan mengambang….

        Terbayang muka TGNA kat logo Petronas tu kot…

        KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

        Penakut nak “mampos” puak-puak gerombolan ni…!!!

    • SALAM,

      Mamak… nasik tambah satu lagi,
      Kuah taruh ataih
      Tuloq setgh bendi 2
      Cukup..angkat mari…

      Macam mana tak haru biru
      Bawa konsep 1 M’sia…
      Sembang deraih..kencing pon deraih
      Hunuih kerih puaka kat
      Hero pelakon blue rakan kongsi depa..
      Cacat cela banyak sangat..

      Nombot 1 ni elok tukaq la pi nombot lain
      2 ka 3 ka atau 8 .cina kata ong mali
      ..tok sah dok perasan lebih nombot 1 tu

      “”‘Biaq surah al ikhlas menerangkan yg. kata 1 tu”””

      Yang lain mai nombot 1 …auta saja lebih..
      macam mereyam buloh..bunyi saja gah

    • Salam nasik kandaq.

      Hang tengok logo hang.
      Biru muda.
      Macam biru belum masak lagi.

      Tengok logo kita.
      Hijau dan putih.
      Warna sapa tu.

      Sekadaq nak tanyalah.

  25. Bagaimana Umno mentarbiah Soi Lek MCA dan bt beserta dengan spesis yang sefahaman dengannya. Itulah rupa amalan Islam yang dibawa ulamak Umno, Ridhuan Tee dan pemimpinnya.

    Cahaya kebenaran Islam sedang turun bersama perjuangan, Najib, Ali Rustam. Rahim Thamby Cik, Bung Mokhtar, Mike Tayson, Tajudin Rahman, diikuti oleh Gani Patail, Sayfool Bohari, tak lupa juga nenek Rafidah dan Big Mama dan lain2.

    Sekian. Yang baik datang dari Allah dan yang Jahat datang dari Umno.

  26. Salam,

    Cayalah KM aku LGE walaupon aku freelance
    tumpang gumbira kerana beliau dapat menyalurkan
    sumbangan sebanyak RM400 KPD. SEMUA KAKITANGAN PERKHIDMATAN AWAM……

    Sedikit sebanyak ringan lah bebanan utk. menghadapi raya kerana ramai di kalangan perkhidmatan awam majoritinya org. melayu.
    “””kerajaan negeri tampa peruntukan dari pusat””””

    Kalau kuasai pusat….raya sakan la…PENANG…

    WOWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW

    • Felda sembang bilion2
      takat RM350 SAJA…
      LGE UP 50….SEADEY RAAH

  27. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Itulah sebab.
    Penang tergadai.
    Boleh dibeli.
    Bukang mahai pun.
    Kali ini RM400.
    Heboh seantero Malaysia.

    Dulu2.
    Dapat se pinggang nasik kandai.
    Tambah dengan bendi sikit.
    Habis dicerita.
    Dari Padang Kota Lama.
    Sampai Telok Tempoyak.
    Dari satu ceramah ke satu ceramah.

    LGE yang suka membaca.
    Berkata, kata.
    Tatak baca punya olang.
    Celamah ikut saja.
    Kena bagi itu macam.
    Tatak susah.

    Sekadaq tatak, tatak saja.

    • Salam,

      Cakap bagi ada fact la.
      Kalau kata S’pore tergadai…betoi la
      Pulau Batu Putih..boleh la(win2 situation) hehe
      Penang tergadai IC dok warna biru juga
      Pasport kalar merah.
      Alamat akhiaq skali Malaysia.
      Tang mana yg. kata tergadai.

      Tu la kaum puak haru biru
      hari2 kereja dok platu dia
      Dok canang kata dia anti melayu
      Cina komunis
      Sebenaq nya kaum puak sinun la yg komunis.
      Tak boleh tgk. org. senang.
      Kerja nak mengacau
      Macam org. dah hilang akai

      Kalau dia anti melayu
      Buat apa dia nak hamboq bonus tu.
      Rata2 mmg. majoriti perkhidmatan
      awam org. melayu.
      Mana dia ada pikiaq apa kaum cina
      nak kata…

      Melayu mana bleh buat lagu ni
      Depa selalu ingat adik beradik
      Yang lain mampuih pi
      Melayu kuno otak dalam guri..
      tak mau kluaq2…

      tau guri apa..
      tau tak pa…

      “””otak pon masam”””

      • hai.. baru suap rm400 terus puji kerajaan DAP

        tak tau ke dia bagi 400 kat kita,
        4000 dia ambik dari hak kita, tak sedar pun….

        tak sedar-sedar lagi lah orang melayu pp ni…

      • salam,

        Kita kena puji la
        Dia ikhlas buat utk. rakyat
        dia di Pulau Pinang.
        Sebelum ni mana ada lagu ni.
        Kita sedaq eihhh..lama dah
        Bukan kena tipu dgn. DAP.
        Kena tipu dgn. LANUN kamceng
        GERAKAN.Lanun haru biru cap kerih.
        Dia kandaq mereyam buloh merata
        cerok di kampong2 melayu.
        Harap bunyi saja gah…..

        4000 ribu ambik dari kita pon kecik sangat.
        bukan ambik 4 atau 8 billion TAU KA…

        Kena banyak baca..
        Hang bagi malu keluarga BT.

        LAIN KALI MASUK PON BAGI LA SALAM.
        apa..kata..lebih respect ahli umno
        UMNO AJAQ HANG LAGU NI LA
        cantik la tu…
        MARAH SAMPAI TAHAP GABAN..
        cool la brother…dunia punya hal..
        “””mau kasi cantik saja”””
        kita nak memakmurkan bumi ALLAH.
        MANA YG ELOK KITA KATA ELOK LA
        JGN. BENDA YG BUROK PON KENA KATA ELOK.

  28. Assalamualaikum semua..
    walau apa pun yang hangpa dok kata kat kerajaan P.Pinang, ternyata kerajaan sekarang jauh lebih baik drpd kera.. dulu..

    baru 2 tahun lebih memerintah, dah banyak kebaikan yang rakyat P.Pinang kecapi.. Syabas LGE..

    berbanding kera.. yang dulu, 51 tahun berkuasa, habis melayu P.Pinang cunggit, mai belah tanah besaq..

    kami rakyat P.Pinang akan teguh mempertahankan kerajaan sekarang, dari kerakusan kera.. yang dulu..

    Insya’Allah kami akan cuba sedaya upaya untuk merehatkan
    ataupun lebih baik memencenkan terus kera.. yang menguasai Putrajaya lani..
    bagi depa makan ayaq asam..

    • Bagi depa
      makan ayaq asam…???

      Kesian sangat tu….

      “Naik taraf”lah sikit…

      Aku cadangkan,

      ….bagi makan belacannn…!!!

      KAH…!!! KAH….!!! KAH….!!! KAH….!!!!

  29. Great Chief
    Ayat “kita nak memakmurkan bumi ALLAH.
    MANA YG ELOK KITA KATA ELOK LA
    JGN. BENDA YG BUROK PON KENA KATA ELOK.”

    aku sokong seratus peratus.
    selamat berbuka.. aku nak balik rumah dah ni..
    sambung esok..

  30. nak tergelak aku baca…hujah bengap..
    isi tarak….dok sangkal sampai ke akhir..
    dok habaq mai..
    dok tang ni..dok tang tu..habaq mai..habaq pi..
    yang tu saja dia tahu…hahaha…..
    takat itu saja yg dia tahu tulis…

    dia ni sebenarnya berasal dari puak rendah IQ
    sebab bila dijanjikan syurga dia jadi lupa diri
    dia rasa bila sokong bermatian matian walaupun
    lubang tu lubang neraka sekali pun dia jadi gila nak sokong juga nak sokong juga….
    sebab tok guru dah janji dapat syurga…
    sebab tulah jadi macam tu… kesian sungguh
    aku kesian kpd penyokong2 yg rendah IQ yg tidak cerdik ini…senang diperbodohkan.

    mintak2 Allah beri petunjuk…supaya dia sedar rugi sokong bermatian matian kerana syurga tetap hak Allah yg menentukannya.

    mereka ini yg sama juga yg dulu tidur atas jalanraya di perak yg menghalang pemangku sultan perak ..lebih kurang sama dgn dia ni..
    mereka lebih taat kpd syurga yg dijanjikan
    oleh seorang manusia yg sama spt mereka dari pada takutkan Allah yg maha Besar..

    entahlah …..susah bila berhujah dgn sibebal
    kerana akal mereka terletak di mulut mereka..

    tapi itulah kita tidak undang…dia yg serbu kita

    • wah ai eddy…si bebal ialah ialah kumpulan2 yg tak melaksanakan hukum Islam sejak 53 tahun …….bebal ,,,kerana tak mau ikut al-quran,,,,bebal kerana walau pun dah dibentangkan kpd mereka kewajipan,,tersebut,,,,bebal,,kerana walaupun dibuktikan pemimpin umno tidak berminat kpd Islamm..bebal dan menyokong….bebal,,,,kerana ..walau isu telah dijawab oleh pembangkang dgn dalil dan fakta …masih menuduh mmbabi buta,,,bebal ialah dari kamu dan umno kamu tu….wahai eddy woi…

  31. dan aku tengok di sini
    dia SERBU hampir semua forumer di sini
    dia suka menyampuk dgn menunjukkan
    kerendahan IQnya …entah apa apa..

    sebenarnya parti pas mempunyai ramai lagi penyokong2 yg serupa dgn dia ni…
    mereka sendiri tidak sedar apa yg mereka perjuangkan…

  32. seperti kata gc..
    kita kena sokong kalipah mereka kerana dia buat utk rakyat…
    hehehe…..

    dia ambil tanah pun tak apalah..dia buat utk rakyat
    dia maki dia kata lidah biawak kat kakitgn dia pun tak apalah….dia buat utk rakyat…
    dia pecahkan kampung melayu pun tak apalah…dia buat utk rakyat..
    dia bagi tanah Balik Pulau utk buat Universiti Singapura pun tak apalah….dia buat utk rakyat..
    dia perkudakan ahli pas pun tak apalah… dia buat utk rakyat..
    dia bagi 400 ringgit pun tak apalah…dia ambil satu negeri nak buat mcm singapura…tak apalah..
    dia buat utk rakyat…..

    alahai….gc…

    • Buat universiti
      Singapura di Balik Pulau?

      Apa nama universiti tu?

      Nanyang Polytehnic?

      National University of Singapore?

      Atau,

      UNIVERSITI TODAK…!!!???

      KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

      Hang dah lupa nak mainkan satu isu “universiti luar”
      paling gempaq dalam satu lagi negeri Pakatan – Selangor.

      Ada UNIVERSITY OF NOTTINGHAM.

      Universiti ni dah lama wujud.

      Pi lah pukui canang pasai Universiti ni…

      Lagi besaq punya isu…

      Universiti ni mula ditubuhkan masa zaman
      Wak Khir Toyo si doktor gigi jadi MB.

      Tak heboh pon….!!!

      Nottingham kat UK.

      UK maknanya British.

      British ada secret agent.

      Hang tak menyalak pulak Wak Khir Toto,

      Oppss… Silap.

      Wak Khir Toyo bawak masuk JAMES BOND….!!!

      KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH….!!!

      Tu belum lagi cakap pasai
      BRITISH MALAYSIA INSTITUTE,
      takkan James Bond lagi punya kerja.

      GERMAN-MALAYSIA INSTITUTE,
      ada ejen jugak ka?

      Macam mana pulak dengan
      MALAYSIA-FRANCE INSTITUTE?

  33. Salam,

    Kita kalau tak boleh nak accept changes jadi payah la.Ini kalau dah tak boleh nak terima maka dok tahap tu la kita.Tak pi kemana….

    Perlu ingat saudara EDDY bahawa hidayah itu hak ALLAH.Sekiranya hidayah itu sampai kpd. kalifah yg kamu ucapkan itu maka tiada siapa yg dapat menahanya atau menolaknya seperti mana berlaku terhadap Saidina Umar…………..salam….

  34. semua org mahukan perubahan, tapi perubahan yg baiklah, kalo perubahan yg menjahanamkan bangsa dan agama buat ape

    kadang-kadang kita tak dpt berfikiran rasional bila kita dah set minda kita dgn satu-satu aliran. cuba kita bersikap neutral, duduk beristiharaf sorg-sorg, masa tulah kita dapat menentukan yg mana baik dan buruk..

    dan itulah namanya hidayah yg sebenar-sebenarnya…

  35. salam,

    Pembetulan sikit kerana kita tidak set diri kita ini pd. 1 aliran.Kita globalisasi punya mind.Dimana ada kebenaran dan keadilan terbukti haq di situ kita akan berdiri mempertahankan haq itu.Kalau besertakan dalil & nas..lagi kita suka..itu lah cara kita…Jadi kalau nak mai ajak kita ikut sapa2 pon bawa lah nas dan dalil yg kuat sebab kita pon tak mau sesat.Kita bukan tengok songkok sapa tinggi dan sereban sapa besaq.Ingat NABI saw pon kena teguq dgn. ALLAH pasai org. buta nak tanya ttg. islam kpd beliau.Tak semestinya org. yg matanya celik akan beriman kpd. mu…penyakit yg payah di ubati bila sudah sebati..hilang cahaya nur meraba2 dalam gelap….

    “”plan plan kayuh”””

  36. Salam great chief.

    Baguis.
    Baguis lah.
    Accept changes.

    Penang.
    Dah mula tukaq, macam2.

    Sekadaq nanti jangan serabut.

    • Yang tengah
      dok serubir lanie,

      Pak Monggolia..!!!

      Bukan Penang…!!!

      KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH….!!!

      • ni.
        mesti dok ikutCeramah.
        great chief atau
        nasik kandaq.

        sekadaq nampak ada.
        D kat warna.

      • Salam BT,

        Semua serabut dah hilang dgn.
        kerajaan baru DAP.Yang dok bawa
        mai serabut sampai krosot tu dtg.nya
        dari pihak yg. kecewa terbawa2 sampai
        la ni.Agenda dan motif sebenar belum
        tercapai.Kena banyak usaha lagi.
        Kita dah cakap kena plan plan kayuh.
        Depa dok mai serang buta tuli habis2an.
        Jadi haru biru kalar bendera sama..biru biru
        Manalah mamu dan mami faham kalau
        di Tanjung ni.Kena ubah kata serbu…
        Habaq kat Zaid Hamidi…kita serbu….

        Kalau berbuka posa dgn. ikan terubok
        Hati2 sama ikan tu banyak duri
        bukan tulang…bahasa menunjukkan
        bangsa…..cerita pon tak guna……

        “””posa & qiyamul ramadhan tu plan plan kayuh””””


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: