Posted by: pinkturtle2 | Ogos 27, 2010

Isunya, Apa Pandangan UMNO Tentang Hudud – DSAI

Advertisements

Responses

  1. salam…

    MP Serdang Teo Ni Ching, masuk ke dewan solat surau al-huda dengan berbaju kebaya ketat dan tanpa bertudung.

    Ahli parlimen Serdang Teo Nie Ching berkata beliau tidak faham kenapa lawatan ‘kontroversinya’ ke sebuah surau di Kajang Ahad lalu “dipermainkan-mainkan” kerana beliau berniat ikhlas.

    “Lawatan ke surau Al Huda adalah satu lawatan yang mesra, (dan) ikhlas untuk berjumpa dengan penduduk di situ. Mereka menerima kehadiran saya.

    “Saya tidak faham mengapa lawatan kecil ini dipermain-mainkan,” katanya.

    Sementara itu, mengulas isu kemasukannya ke dalam ruang solat di surau itu, Teo berkata beliau hanya memenuhi jemputan.

    “Pada hari tersebut mereka menjemput saya masuk. Saya double check sama ada boleh masuk atau pun tidak.

    ni link pi tgk gambar.

    http://www.malaysiakini.com/news/141261

    macam mana nak buat hudud ni.
    perkara kecik mcm ni pon tak boleh nak tegakkan hukum allah????

    • Oii…
      Rempahman badigol…!!!

      Si Rosmah Mansor
      laki Najib Pak Monggol tu,
      pakai tudung betui-betui
      ikut syara’ ka….???

      • Rosmah telanjang pun umno kata baik. Inilah dasar umno. Nak marah pun kena hormat bulan Ramadhan, bodoh betul umno.

        Ikut syara` ala umno ala apco ala umco.

      • Sebagai wanita Islam, kita percaya bahawa anda mempunyai hasrat untuk memakai tudung kepala, tetapi hasrat tersebut mungkin masih belum menjadi kenyataan hingga sekarang.

        Bagaimanapun, kita sentiasa berharap dan berdoa kepada Allah supaya dibukakan hati anda untuk memakai tudung kerana bertudung dan menutup aurat adalah suatu yang wajib bagi seseorang wanita beragama Islam.

        Memang benar, perubahan sebenarnya tidaklah sepayah yang kita sangkakan. Cuma perlu niat yang ikhals, ketabahan dan kesungguhan selain kebergantungan kita kepada Allah s.w.t. Yakinlah apabila kita menetapkan hati mengikut perintah Allah, setiap perkataan sinis yang keluar dari mulut manusia bukanlah menjadi satu halangan yang menjatuhkan semangat kita.

        Sempena Ramadhan ini, masih belum terlambat untuk kita memohon ampun atas kesilapan kita dan memulakan hidup baru untu menjadi hamba yang bersyukur dan hamba terbaik untuk Allah s.w.t.
        Jadi, tidak salah jika kita sebagai muslim yang bersaudara berdoa supaya isteri Perdana Menteri Malaysia serta wanita-wanita lain dibukakan hati mereka untuk memakai tudung.

        itulah sebaik baik doa…doa sesama islam
        bukan puak taksub pi berdoa untuk kesejahteraan kapiaq
        yg terang terangan menentang islam..cubalah jangan terpedaya
        dgn lakunan mereka..
        atau mintalah petunjuk Allah agar dibukakan akai yg tertutup itu.

      • Doa la bertahunx wahai ulama UMNO.
        Dulu Hasmah isteri TUn Mathadir – x pakai sampai skg pun.
        Kini rosmah isteri PM 1Malaysia umno – tunggu doa para ulama umno baru nak pakai tudung.

        Majlis Bacaan Yasin untuk Kamalnatah di Hulu selangor. Adakah PAS yang buat majlis itu?. Jgn buat-buat bodoh di Bulan Baik ini. kalau bodoh memang dah bodoh pun. Dulu k9ini dan selamanya.

        Bela jgn tidak bela. Dapat komisyen.

        Kapal selam umno beli tidak boleh selam. Umno bagus
        Pulau Batu putih disedekah pada singapura – UMNO bagus
        Pelantar Minyak sedekah pada Brunei – UMNO bagus.

        3 diatas telah menunjukkan betapa bagus nya UMNO.

      • Kamalnathan kafir. Orang umno kata islam.

  2. Itu lah kefahaman Jambantaik mengenai hukum hakam agamanya.

    Ilmu agama Islam yang dia belajag sejak tingkatan Lima masa SPM tu lah yang menjadi amalan Umngok sampai laani…

    Dia copy paste berita. tapi dia tak bahas pun perkara kecik yang dia tulih…
    Kalau perkara kecik pun dia tak boleh bahas untuk jelaskan hukum Islam.
    Kenapa orang bukan Islam tak boleh masuk rumah ibadat orang Islam.. ikut yang dia faham..cara faham dia laa….

    Tapi Tak tulih pun hak yang dia faham tu….
    macam mana kita nak bahas?..
    Bahas ikut cara kefahaman tingkatan lima pun tak pa!… nanti kita uleh la ramai2….

    • Aku nak tanya
      kat Puak-puak
      UMNO-Israel ni…

      Dalam sehari,
      berapa kali hampa
      pi solat berjamaah
      kat surau…???

      Hampa bukan selalu ke surau pon…!!!

      • salam…

        konon2 dia bermegah2 puak2 dia pi surau.
        Allah memang suka dgn orang bermegah megah kan kan kan.

      • Hang habaq
        lagu tu,
        confirm hang
        jarang sangat ke surau kan…???

        Atau,

        langsung tak pernah ke surau…!!!

        Pastu,

        nak cakap lebih-lebih pasai non-Muslim masuk surau,
        konon macam hang tu jaguh surau….!!!

        Piiirah…mabuk..!!!!

      • mmg ade hadis orang macam ni.. dia selalu pi surau mesti tau nye..

    • sudahlah kk dan iC dibulan puasa ni..dok jambantaik..jambantaik
      apa ni islam ke ni..???puasa kah bersikap mcm ni???
      tak abis abis dok merendah rendahkan org????

      tinggi sangatkah ilmu anda berdua???
      alim dan bagus sangatkah anda berdua???
      dibulan yg mulia ni sampai tidak tahu nak menghormati org yg berpuasa …

      • Hang toksahlah
        nak pertikai ilmu
        aku dan kawan aku KK.

        Kalau ilmu hang tu
        memang tak tinggi mana,
        jangan nak pertikai
        kewibawaan orang lain….!!!

  3. Haa..contohnya macam ni kalau ada sapa2 yang nak bagi tau yang orang bukan Islam boleh masuk masjid jika dengan tujuan kebaikan.

    Persoalan besar timbul ialah apakah hukum orang bukan Islam memasuki masjid?

    Berdasarkan

    Pendapat Mazhab Syafie, orang bukan Islam dilarang secara mutlak memasuki Masjidil Haram seperti dinyatakan firman Allah bermaksud: “Wahai orang yang beriman. Sesungguhnya (kepercayaan) orang kafir musyrik itu najis, oleh itu janganlah mereka menghampiri MASJID – ALHARAM sesudah tahun ini dan jika kamu bimbangkan kepapaan, maka Allah akan memberi kekayaan kepada kamu daripada limpah kurnia-Nya, jika Dia kehendaki. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.” (Surah at-Taubah, ayat 28)

    Masjid lain pula pada pandangan ulama Syafi’iyah adalah diharuskan jika bertujuan baik. Ulama ini berpegang pada hadis sahih diriwayatkan Bukhari, menjelaskan bahawa sekumpulan tentera Islam yang baru kembali dari medan perang Nejad membawa seorang tawanan perang bernama Tsumamah Utsaal dari Bani Hanifah yang ketika itu belum beragama Islam dan mengikatnya pada tiang dalam sebuah masjid.

    Kemudian Rasulullah SAW menuju kepada tawanan itu seraya bersabda: “Lepaskanlah Tsumamah.” Kemudian Tsumamah berangkat menuju ke kebun kurma berdekatan masjid dan mandi. Selepas itu Tsumamah masuk semula ke dalam masjid sambil melafazkan kalimah dua syahadah menjadi seorang muslim.”

    Berdasarkan hadis itu nyata bahawa jika tindakan membawa seseorang bukan Islam ke dalam masjid menjadi satu kesalahan tentu sekali Rasulullah SAW akan menegur tindakan sahabat membawa masuk Tsumamah ke dalam masjid itu.

    • Salam KK,

      Mana depa nak rheti.
      Depa tau cedok tambah2
      bulan ramadhan ni dok buat
      macam cedok buboq habuan
      bagi org. makan.Depa ingat
      sah kata cedok mai kita bleh
      teruih makan….

      Drpd. dok mai buat jadi
      jendalu supaya org. bergaduh
      lebih baik hangpa pi PEBETOI
      dan tolong KJ dok tangkap KATAK.
      Pakat ramai2 …pelan-pelan kayuh.

      • Aslkm,

        Ramai antara depa tau sikit tapi nak ulas panjang…. tak tau la depa berani bahas dengan KK tidak…. wa respek lu KK … Budak Tadika kalau cakap hang tak cukup baca… saya tak tau la dia ni tahap apa….

        Ilmu saya pun sikit sangat banding dengan sedara KK… syabas…

      • Salam Ustaz Neutron.

        KK akhiq2 ini dah suka membaca.
        Dah baguis, dah kurang ikutCeramah.

        Tapi, sayangnya.
        KK suka baca yang merapu.
        Dia isi minda/otaknya.
        Dengan hamPAS-hamPAS.
        Tak ada zat.
        Manalah minda/otak nak sihat.

        Tapi.
        Kalau KK baca buku yang baik2 saja.
        Buku2 berbagai bidang.
        Dia tak jadi Kucing Kota lagi.
        Dia akan jadi.
        Ketua Kampong.

        Sekadaq Ketua Kampong pon KK jugak.

      • Menurut Imam Al-Mawardi As-Syafie memetik kata-kata Al-Muzani, salah seorang anak murid Imam As-Syafie. Menurut Al-Muzani, TIDAK HARUS seorang bukan Islam memasuki masjid apatah lagi menetap di dalamnya. Sebabnya, jikalau golongan kafir dibenarkan berbuat begitu, sudah tentulah KEUTAMAAN perlu diberikan kepada orang Islam yang berjunub atau perempuan yang haid. Sedangkan ayat Allah Taala pula melarang golongan berjunub memasuki masjid kecuali sekadar melintasinya sahaja.

    • salam puak taksub,,
      tak mau tanya ka duit sumbangan tu datang dari mana…
      magnum ke, 4 digit ke, toto ke, carlsberg ke, rumah urut yg mana..atau kopitiam yg hidang lauk katak kepunyaan dap yg puak puak taksub suka dok pelahab sangat…

      bab ni mungkin dah jadi halal kot!!!

      • Yang pi
        luluihkan magnun
        & toto tu sapa?

        MANGKUK….!!!!

  4. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Nak tanya UMNO, buat apa.
    Nak tahu pandangan UMNO, buat apa.

    Dah PR minat.
    Buat lah.
    Kita orang Islam, sokong.

    Tak usah tanya UMNO.
    Kalau tanya, maka dah jadi politik.

    Tok-Tok Guru.
    Ulamak-ulamak.
    Dalam PR.
    Guballah undang2 Hukum Hudud.
    Buat diam2, jangan dok heboh.

    Ini, semacam nak timbul isu.
    Nak dapat political mileage.
    Nanti, mileage tak dapat.
    Dapat hamPAS.

    Sekadaq TGNA pon dah diam.

    • Oii…
      Budak Tadika bahalul…!!!

      Yang nak timbulkan isu tu sapa?

      Bukannya Pakatan….!!!

      • setuju. bodoh sampai kemampus

  5. Salam,

    Melayu pon payah mai utk. memeriahkan semejid
    orang lain mai depa dok buat kalut.Haru biru sunggoh la puak-puak jebon ni.Bukan agama tu mai nak ajaq bagi jadi manusia.Agama tu mai kat depa bertukaq utk. jadi hewan…suka2 nak buat bagi jadi gaduh.Mujoq la ada ilmu skit2 habuan kita boleh nilai apa motif & agenda depa.
    “””Mengkala kata kita mata buta pon boleh dapat
    lihat lah…dari jauh boleh bau nak habaq mai””””

    “””tak rheti ka nak buat kerja berpaedah utk. kesejahteraan semua”””

  6. Badut tua
    Kalau dah petik ayat Quran dan hadith dikira merapu baguih lah fahaman agama hang tu…

    Nak tanya hang selama hang dok berforum dalam blog ini, berapa kali dah hang bawak mai ayat2 Quran dan hadith yang boleh menafikan ayat2 dan hadith yang Kucing tulih tu salah, pasai hang rasa ada ayat2 lain yang lebih betoi dari yang kucing tulih! Bawak mai lah kita baca pulak…

    Orang macam hang ni lah…. sama dengan Abu Lahab yang panggei celaka yang disebut dalam surah Tabbat Juzuk Amma….

    • Salam Kucing Kota.

      Kalau setakat.
      Cut n paste.
      Salin dari sana, salin dari sini.
      Tak payah tulih, lah.

      Orang boleh baca sendiri.
      Takkan nak belajaq dari Kucing, koot.
      Kalau belajaq dari great chief.
      Bunyinya pon great.
      Chief pulak.

      Tentang agama, kalau nak belajaq.
      Bukang dari sebarang orang.
      Bukang dari Kucing.
      Kadang2 yang tulih pon, tak paham.
      Dok ingat jambantaik (tulisan mu di atas).
      Saja.

      Kesianlah kat mu.
      Ada agama, tak tahu nak menafaat darinya.
      Orang tulih tentang Hudud.
      Mu pun nak tulih.

      Sekadaq mu kena baca dan paham.

      • Assalamualaikum

        ANTARA PERKARA YG MEMBATALKAN ISLAM

        1)meragui/tidak yakin/menghina/mempersendakan/protes@x puas hati akan sesuatu perkara yang amat jelas datangnya dari alQuran.Bahkan tidak bersetuju dngn satu baris ayat shja di dlm alQuran maka telah terbatal islam dlm diri,inikan pula tidak sependapt pada mana2 bahagian/ayat di dlm alQuran.Contohnya meragui/tidak yakin/menghina/protes suruhan Allah seperti kewajiban menutup aurat,kewajiban solat 5 waktu,wajib berurus niaga berdasarkan muamalat islam yg halal,wajib haji dan segala2 yg Allah wajibkan.

        2)meragui/ menghina/mempersendakan/protes@x puas hati akan sesuatu perkara yg amat jelas datangnya dari hadith rasulullah..contohnya perkara-perkara sunnah seperti menyimpan janggut,berserban dan segala amalan hidup rasulullah dan juga segala nasihat2@pesanan baginda kemudian kita menghina/mempersenda/ataupun protes maka perbuatan ini telah pun membatalkan islam dlm diri kita tampa kita sedari.nauzubillah

        Namun ada ulama yg berpendapat jika kedua-dua perkara ini dilakukan oleh si jahil agama yg tidak tahu yg mana ianya dtng dr alQuran dan hadith maka tidak terbatal islamnya.TETAPI jika telah dijelaskn akan perkara ini dtngnya dr alQuran dan hadith,ataupun telah diketahuinya ianya dtng dr alQuran dan hadith,kemudian dia masih meragui/mempersendakan/menghina/protes maka telah terbatalah islam didalam dirinya.(menjadi kafir).wallahua’lam.

        Adakah maksud BT, rempahman aftar, ma tromeo dll mahu menterjemah dan mentafsir Al-Quran dan Hadith mengikut selera sendiri? Adakah Agama Allah mesti mengikut kehendak UMNO/BN/Melayu atau sebaliknya? Pilih lah yang mana satu.. nak jadi Melayu samppai mati atau menjadi ISLAM yang diredhai olehNya….

  7. salam bro n sis……….
    salam sukusakat @BT @rempahratuih n the gangs…….

    aku heran betoi laa dgn puak sukusakat ni……lebih manis…….puak grombolan laa……..
    kalau kebenaran datang…….dari sapa pun kena ambik laa……..
    yg jadi masalah dgn puak-puak taasub grombolan nie…..belum pikiaq lagi dah start seghebu……nak tegak juga perangai ketegaq depa tu……..

    kucing dah bagi satu athar sahabat yg memang berlaku sebagai hujjah seorang kafir diharuskan masuk ke dlm mesjid (kecuali masjidil Haram) dengan tujuan yg baik……….hujjah tu memang benar……..soal copy n paste…..itu soal ke dua……….

    budak tadika pakai seghebu jingga saja…….
    kalau kucing copy n paste pun ….apa salahnya???…mau kongsi ilmu maa………hang jngn tau mengata saja………
    coba hang buka Mukhtasar Ibn Abi Jumrah….kalau tidak pun hang buka Syarah Imam Nawawi…..
    kalau tak jumpa jugak……..buka Sunan Sittah……..
    hang pasti jumpa benda nie…………

    ini pula sindiran rempah…..
    “macam mana nak buat hudud ni.
    perkara kecik mcm ni pon tak boleh nak tegakkan hukum allah????”…….

    aloooooooo rempah….
    memang perkara nie kecik saja…….bagi bantuan untuk surau……..yg jadi besaq nie pasai puak hangpa laa…….pebesaq benda yg kecik…….enlarge maaaaa……..nampak besaq laa……kalau tak pebesaq……..dok nampak 52b saham b/putra yg dok lingkup……..jadi try tutup laa tu………

    banyak sangat songeh hangpa nie…….bagi alasan tak tutup kepala laa……..tak mandi junub laa……….
    yg puak putri umngok tu dok tutup aurat sangat ke???…..

    JKKK ameno boleh laa buat kajian tengok ramai ke puak depa dok pi peramai mesjid………..

    mesjid negara….mesjid shah alam…….lain-lain mesjid ramai non muslim dok masuk buat lawatan……..awat hangpa tak riuh pun……..sampai ada pakai seluaq katok lagi………tapi senyap sunyi aje……..kah kah kah…

    Jakim pernah bagi petua yang non muslim boleh masuk mesjid dengan motto”mesjid sebagai destinasi pelancongan” yg nie pernah keluaq dlm Berita Harian Mac 2008…so jangan hangpa ludah ke langit laai…

    elok sangat laa kalau hanpa refer kitab E’lam as- Sajid bi Ahkam al-Masajid yg dikarang oleh Muhammad Abdullah az-Zarkasyi…….semoga kekeliruan hanpa dpt dihindarkan……….
    baca buku nie…….ada justifikasi hukum bagi non muslim masuk mesjid seperti dakwaan kucing kat ataih tu………………..

    satu lagi…….elok ulama ameno jawab boleh tak solat hajat dan baca yasin untuk yb kamalanathan ketika prk hulu selangor dulu tu???????………..

    pasal beri sumbangan dalam masjid………….bersepah wakil rakyat grombolan bagi sumbangan kepada orang ramai dalam masjid
    soal dia tak pakai tudung dalam masjid……………..
    bersepah pemimpin wanita ameno tak bertudung ke mana-mana……………..
    takkan pakai tudung dalam masjid je???????
    tiada paksaan dalam memeluk agama Islam untuk bukan Islam tetapi menjadi kewajipan wanita islam menutup aurat
    takkan ulama umno buat tak nampak kot??????……..

    orang dah ceghedik dah laa nie……..so grombolan kena cari modai lain la pulak…………
    kah kah kah

    last sekali kalau nak rasa hebat……..nak rasa great……..
    baca laa utusan melayau………… kah kah kah

    • salam gc
      tak mau tanya ka duit sumbangan tu datang dari mana…
      magnum ke, 4 digit ke, toto ke, carlsberg ke, rumah urut yg mana..atau kopitiam yg hidang lauk katak kepunyaan dap yg puak puak taksub suka dok pelahab sangat…

      bab ni mungkin dah jadi halal kot!!!

    • Salam NK,
      Teirma berita ex-national soccer
      player ISA BAKAR kembali ke RAHMATULLAH hari ni.
      al fatihah..

      • salam GC……….

        ramai orang dok ziarah laa nie…….
        hang tak pi kaa???…….
        boleh jumpa memba lama………

        striker lama…….misai melintang……….
        kalau dia main……lawan lintang pukang……..

        itu laa trade mark isa bakaq…….

        al-fatihah…………..

  8. Kenapa pulak aftar,semua benda tu haram ke???kalau haram kenapa berlambak sangat menda tu semua kat Malaysia ni,dah berpuluh2 tahun pulak tu???Mungkin ada yang halal dan ada yang haram kot???Atau dulu2 halal sekarang baru jadi haram!!!

  9. Salam,

    1) ORANG ASING MAI MASUK MASJID DEPA BISING.
    ORANG SENDIRI TAK MAI MASJID LANSUNG DEPA TAK BISING.

    2) ORANG BERDOA SUPAYA MENDAPAT HIDAYAH DGN. KEMASUKKAN KPD. ISLAM DEPA MARAH TAK BAGI ORG. NI MASUK ISLAM.

    3) LEPAIH TU ORG. JENIH BANYAK SOKSEH NI YG. DOK JADI BATU PENGHALANG TANYA KITA BAB HALAL & HARAM.

    “””TANYA UTK. APA CEK””””
    CEK PI RAGAIH KOMTAR LA TEMPAT BERTANYA

  10. Untuk nak bawak keluar fatwa Kucing kena baca Quran sendiri dan cari dalam hadith sendiri. Kucing kena tulih ayat dan rangkap ikut kaedah kucing kalau boleh jangan sama macam tafsir AlQuran dan terjemahan Hadith, Nanti badut tua hentam kata copy n paste.
    Kalau badut tua pandai baca sendiri termasuk buku2 agama Islam. Hang komen laaa….apa jugak pasai Islam. Hang jangan dok melabun…

    Yang dok melabun pasai Islam ni Abu Lahab dan keturunannya…

    Yang ni ni macam mana Kucing nak susun pakai ayat sendiri…Kita tengok jawapan Abu Lahab yang dicelakakan Oleh Allah..

    Muzakarah Kali Ke-90 jawatankuasa tersebut yang bersidang pada 1 Mac 2010 lalu telah memutuskan bahawa pelancong bukan Islam diharuskan memasuki masjid dan ruang solat dengan syarat mendapat keizinan pihak pengurusan masjid dan perlakuan serta tingkah laku mereka tidak mencemarkan kesucian masjid dan sentiasa terkawal dan beradab.

    Walaubagaimanapun, mengikut keputusan itu, perbuatan berdoa atau bertafakur oleh pelancong bukan Islam mengikut cara agama mereka dalam keadaan yang boleh menimbulkan fitnah adalah dilarang.

    Yang baik datang dari Allah…
    Yang melabun dan munafik dari budak …..

    • Salam Kucing Kota.

      Kesianlah kat hang ini.
      Hang teringin nak jadi ustaz.
      Hang teringin nak jadi penceramah.
      Tapi ilmu, hang tak dak.
      Setakat copy n paste.
      Bolehlah.
      Lebih dari tu.
      Tak gi lah.
      Dok lagu tu lah.

      Tak ade lah.
      Kalau dah nama pun Kucing.
      Setakat Kucing Kota.
      Yang tak tahu berusaha.
      Tahu terkelip, kelip mata.
      Tunggu orang buang.
      Tahu tekebil, kebil mata.
      Tak tahu nak berusaha.

      Nak angkat jadi Lebai pun payah.
      Ilmu hang pun tak setara mana.
      Bila lihat yang hang dok tulih.

      Sekadaq TGNA pun tak terima.

  11. alahai cik kucing,,,naik angin cakar abis
    dah jadi tak tentu…
    apa yg budak tadika tulih memang benar..
    kena betul betul ke muka kucing hitam

    kalau dah nama pun kucing..
    nak tafsir pulak ayat quran..

    • Hang jangan
      nak perlekeh kucing.

      Hang dah lupa
      seorang sahabat nabi
      nama Abu Hurairah?

      Apa makna Abu Hurairah?

      Dari segi bahasa,
      maknanya Bapa segala Kucing.

      Bapa segala kucing ni
      banyak meriwayatkan hadis tau…!!!

      • Apa maknanya Bapa segala Kucing?

        Kalau takut kat tikus.
        Tekebil, kebil mata tengok tikus.
        Nak makang pun.
        Tunggu orang buang tulang.

      • Kucing yang
        takut kat tikus tu,
        TOM AND JERRY,
        bukannya sahabat nabi
        yang digelaq Abu Hurairah ni.

        Opppss… aku lupa.

        Budak Tadika memang suka tengok kartun.
        Sebab tu dia cuma tau,
        kucing taku kat tikus…!!!

        Mana ada budak tadika nak baca buku-buku ilmiah.
        Nak pi dengaq ceramah apatah lagi….

        Pi ngaji muqaddam pun,
        curi-curi keluaq balik
        bila tau kartun TOM AND JERRY dah start….
        takut kena sebat dengan ustad…!!!

        KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

      • rendah IQ nya…jenis tidur atas jlnraya

  12. apalagi yg boleh ditanya dan dipersoalkan
    cik mat oi…takat tu sajalah…
    tapi di mata rakyat nampak puak taksub sedang melakukan kemungkaran demi kemungkaran…………….

    lagi lama hangpa
    berlakun lagi banyak hangpa lupa skrip…

    • Siapa yang
      banyak buat
      kemungkaran
      sebenaqnya?

      Pakatan ka BN?

      Yang buat program hiburan
      melambak kat Malaysia ni,
      sapa punya kerja…???

      Bukan kemungkaran ka tu…???!!!

      • Yang ramai buat kemungkaran?

        Tak lain dan tak bukang.
        Yang suka ikutCeramah, le.
        Tapi.
        Malais membaca.

        Tak kang tu pun tak tau.

      • ikut ceramah
        hang kata
        kemungkaran…???

      • bodohnya cikgu ni….

  13. betul gak ckp GC….org bukan islam nak dekat ngan islam dimarahnya…nape amno takut sgt benda nie jadi…salah kah mereka nak tau ttg keindahan & kecantikan islam ….satu lagi aku nak ckp…tak salah kite nak membantu sedara seislam kite di palestin….tpi sejak akhir2 nie aku tgk da jadi mcm stu trend lak..pas stu team gie team lain lak gie sana..sampai satu tahap aku terpikir dorg nie nak gie sama ada nak mmbantu atau nak cri glamer?…sedangkan ada rakyat dlm negara sendiri terbiar tanpa sebrg pembelaan…sedih2..

  14. Dah baca ka? Cara kumpulan Abu Lahab
    berforum….
    Tunggu tak lama lagi akan ada yang masuk lagi dengan jawapan yang datang dari kepala lutut…

    • Hang dan tigasukusakat hang lah.
      Yang kena baca.

      Sebab.
      Tigasukusakat hang kena banyak membaca.
      Kerana.
      Sebelum ini, tiga2sukusakattua2 kurang membaca.

      Tak kang tu pun.
      Hang tak tau.
      Apalah hang ni.
      Kucing Kota.

      Buat malu kat.
      Kucing Kampong saja lah.

      • Mazhab Syafie, Hanbali dan Hanafi membenarkan bukan Islam untuk memasuki masjid-masjid lain dengan syarat-syarat tertentu. Beliau juga menegaskan kebenaran ini cukup kuat dari dalil tawanan perang bernama Thumamah tersebut.

        Imam Nawawi menghuraikan :
        Melihat kepada hadis ini, harus hukumnya mengikat tawanan dan menahannya serta harus juga seorang yang bukan Islam untuk memasuki masjid.

        Mazhab Syafie : menyatakan keharusannya dengan syarat terdapat keizinan dari umat Islam sama ada kafir itu dari kalangan ahli Kitab atau selainnya. Namun Khalifah Umar bin Abd Aziz, Qatadah dan Imam Malik tidak mengharuskannya. (Syarah Sohih Muslim, 12/87)

        Imam Al-Mawardi As-Syafie membawakan pula teks kata-kata Imam Syafie dalam hal ini iaitu :-

        ولا بأس أن يبيت المشرك في كل مسجد إلا المسجد الحرام
        Ertinya : Tiada masalah untuk seorang bukan Islam menetap di setiap masjid kecuali masjidil Haram. ( Al-Hawi Al-Kabir, 2/268)

        Permasalahannya hanya satu, kerana si pelaku bukan UMNO. Kalau UMNO dia menjadi halal semata. Ketika orang lain dilarang berceramah didalam masjid tetapi untuk UMNO halal. Ketika orang lain haram mendedahkan aurat dalam masjid tetapi jika UMNO jadi halal. UMNO nampaknya hanya layak menjadi terompah untuk ke jamban masjid sahaja. Inilah sebenarnya punca pencemaran terhadap Islam di Malaysia sebagai wakil penjajah selepas kemerdekaan. Munasabahlah mereka mengambil APCO Zionis sebagai penasihat hanya untuk mengkucar-kacirkan umat Islam di Malaysia. Penaja 1 Malaysia ini sebenarnya pengamal teroris di Malaysia.

        UMNO dan PERKASA telah meletakkan ISLAM sebagai satu agama “extremis” dan menghalang bangsa lain dari mendekati dan memahami keindahan, kesucian dan kelembutan serta keramahan Islam… UMNO telah mempolitikkan agama.

  15. Salam KK & BT,

    Ini bukan kepala lutut ,
    Ini jenih teran “”kepala taik””.
    Angin jenuh…pasang

    • Salam great chief.

      Hang, kalau tang.
      taik.
      Hang tau sungguh.
      noo.

      Sekadaq Lebai nk pon.

    • Salam BT,

      Kepala taik yg ketegaq tu
      hang kena korek…..
      lebih kurang besaq bola golf
      juga la…
      baghu rasa lega…
      tu yg slalu tak blaga angin..

      plan-plan korek…selamat berbuka

      hahaahahaha

      • Salam great chief.

        Hang ni lah.
        Orang ingat Allah, setiap ketika.
        Nak tulih, kena ingat.
        Nak fikiq kena ingat.

        Ni.
        Hang, tak dak lain.
        Dok tulih TAIK sahaja.
        Apa nak jadi dengan hang ni.
        Patutlah Penang melalut.
        Ropa2nya, orang macam hang.
        Dok buat orang, korosot.

        Kalau macam ni.
        Nak angkat hang jadi.
        Lebai pun payah, aih.

        Sekadaq hang yang dok ketegaq.

  16. malam tadi saya betul2 terasa geli hati campur pening sikit2 bila tengok buletin utama,bila dibaca berita mengenai wakil rakyat cina yang menghina agama islam sebab masuk surau tanpa menutup aurat.Yang menjadi masalahnya ialah si pembaca berita tu sendiri seorang perempuan muslim yang tak menutup aurat pun.Timbul persoalan,dia ni tak malu ke nak bicara soal aurat kat orang bukan islam,sedagkan diri sendiri duk jaja aurat,atau dia sendiri tak faham apa itu aurat.

    • mat.

      mana boleh hang.
      geli hati + pening sikit2.
      tentu hang pening kepala.
      betoi2.

      tapi hang.
      kalau pakai serban.
      tentu hang tak pening kepala.
      setakat geli hati saja.
      koot.

    • Orang UMNO tak perlu tutup aurat. Org umno buat apa pun boleh. Umno katakan. Orng kafir kena tutup aurat. kalut umno ni.

      Dalam dunia islam UMNO yg paling ramai alim ulamak.

      hahaha

  17. Assalamualaikum

    ANTARA PERKARA YG MEMBATALKAN ISLAM

    1)meragui/tidak yakin/menghina/mempersendakan/protes@x puas hati akan sesuatu perkara yang amat jelas datangnya dari alQuran.Bahkan tidak bersetuju dngn satu baris ayat shja di dlm alQuran maka telah terbatal islam dlm diri,inikan pula tidak sependapt pada mana2 bahagian/ayat di dlm alQuran.Contohnya meragui/tidak yakin/menghina/protes suruhan Allah seperti kewajiban menutup aurat,kewajiban solat 5 waktu,wajib berurus niaga berdasarkan muamalat islam yg halal,wajib haji dan segala2 yg Allah wajibkan.

    2)meragui/ menghina/mempersendakan/protes@x puas hati akan sesuatu perkara yg amat jelas datangnya dari hadith rasulullah..contohnya perkara-perkara sunnah seperti menyimpan janggut,berserban dan segala amalan hidup rasulullah dan juga segala nasihat2@pesanan baginda kemudian kita menghina/mempersenda/ataupun protes maka perbuatan ini telah pun membatalkan islam dlm diri kita tampa kita sedari.nauzubillah

    Namun ada ulama yg berpendapat jika kedua-dua perkara ini dilakukan oleh si jahil agama yg tidak tahu yg mana ianya dtng dr alQuran dan hadith maka tidak terbatal islamnya.TETAPI jika telah dijelaskn akan perkara ini dtngnya dr alQuran dan hadith,ataupun telah diketahuinya ianya dtng dr alQuran dan hadith,kemudian dia masih meragui/mempersendakan/menghina/protes maka telah terbatalah islam didalam dirinya.(menjadi kafir).wallahua’lam.

    Adakah maksud BT, rempahman aftar, ma tromeo dll mahu menterjemah dan mentafsir Al-Quran dan Hadith mengikut selera sendiri? Adakah Agama Allah mesti mengikut kehendak UMNO/BN/Melayu atau sebaliknya? Pilih lah yang mana satu.. nak jadi Melayu samppai mati atau menjadi ISLAM yang diredhai olehNya….

    • Salam KeLiWoN.

      Kadang2 hang bagi Salam.
      Kadang2 hang tak bagi Salam.
      Takkan.
      Kepercayaan hang terhadap memberi Salam.
      Pun bermusim.

      Baguis sungguh hang noo.
      Hang belajaq kat sapa.
      Hang ikutCeramah Lebai nasik kandaq.
      Ka.

      Atau ikutCeramah Ustaz Neutron.
      Atau.
      Hang ikutperangai Kucing Kota.
      Yang suka jambantaik.

      Sekadaq hang xdak standard lah.
      Orang Perak kata, koman lah.

  18. Isunya, Apa Pandangan UMNO Tentang Hudud.

    harap BT, Rempahman, Mat Romeo, Aftar, Eddy, TokarabMelayu dan lain-lain tolong jawab secara ilmiah dan realistik.

  19. assalamualaikum.. Apa Pandangan UMNO Tentang Hudud.. sah2 merapu punya..

    • Laaa… rupa-rupanya Pas hanya bermimpi di siang hari apabila berjuang untuk melaksanakan hukum hudud jika pakatan pembangkang memerintah Malaysia. Sebabnya Pas tidak akan mungkin dapat menggubah perlembagaan dan membentuk undang-undang hudud selagi mereka tidak memperolehi kerusi terbanyak dalam dewan berbanding rakan pakatan lain.

      Itu bukan aku kata, tapi Zaid Ibrahim yang kata. Katanya, secara praktikal undang-undang hudud tidak boleh dilaksanakan oleh sebuah parti semata-mata (Pas-lah tu) dan ia memerlukan sokongan besar dalam dewan. Masalahnya Pas tidak boleh dapat banyak kerusi dalam Parlimen sebab mereka hanya bertanding di beberapa kerusi sahaja. Itu pun kalau menang.

      Maknanya kalau Pas nak juga tubuhkan undang-undang hudud, parti itu perlu berperanan macam UMNO dalam BN. Pas tak boleh bergantung kepada PKR dan DAP. PKR walaupun banyak di kalangan mereka adalah beragama Islam termasuk Anwar Ibrahim tetapi mereka belum tentu akan menyokong undang-undang hudud. Tambahlah si Anwar tu. DAP pula jelas-jelas menentang.

      Lalu apa akan jadi perjuangan undang-undang hudud Pas? Ia sebenarnya cuma gula-gula untuk memancing sokongan rakyat terhadap parti yang konon berjuang untuk Islam tetapi melacurkan Islam dan masjid surau semata-mata nak ambil hati orang kafir.

      • Copy-Paste
        lagi si Eddy ni….

      • bermakna hang pun dok baca blog the fliyingkick..

        hahaha….

  20. salam…

    Sheikh M. S. Al-Munajjid, penceramah dan pengarang Islam dari Arab Saudi, menyatakan:

    Adalah diharamkan kpd Muslims utk membenarkan sebarang non-Muslim utk masuk ke Al-Masjid Al-Haram di Makkah dan persekitarannya yg suci, kerana Allah berfirman: (Hai orang-orang yang beriman, Sesungguhnya orang-orang yang musyrik itu najis (tidak suci), maka janganlah mereka mendekati Masjidilharam sesudah tahun ini. Dan jika kamu khawatir menjadi miskinmaka Allah nanti akan memberimu kekayaan kepadamu dari karuniaNya, jika Dia menghendaki. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.) (At-Tawbah 9: 28)

    Berkenaan dgn masjid lain, beberapa Fuqaha Muslim berpendapat adalah dibenarkan kpd non-Muslims utk masuk ke dlm nya kerana tiada dalil utk menyebut keharaman perbuatan itu; yg lain berkata ia nya tidak dibenarkan, dgn qias kpd kes Al-Masjid Al-Haram.

    Pandangan tepat ialah ia nya dibenarkan jika ia menepati matlamat Shari`ah atau menepati sebab penting, seperti jika non-Muslim perlu masuk ke masjid utk mendengar sesuatu yg mungkin menggalakkan nya utk memeluk Islam, atau dia perlu minum air, atau seumpamanya. Ini adalah tujuan cara Rasulullah (SAW) dlm hal ini; dia mengikat (tawanan baginda ) Thamaamah ibn Athal Al-Hanafi dlm masjid sebelum dia menjadi Muslim.

    Dalam kes ni ada pendapat yang berbeza.
    tapi aku heran kenapa puak2 confirm masuk syurga ni beriya iya sangat nak benarkan kafir tak berpakaian sopan ni masuk dewan solat.
    kalau nak ampu pon berpada pada la.
    setakat ni tak ada sekoq pon yg masuk islam.
    tak mau terima negara islam ada la depa dok cakap selalu.
    dalam hal ni kita kena sikap telus, kalau tak betul cakap saja.
    No harm done.

  21. salam…

    kalau rajin…dan gentlemen. sila baca

    http://theflyingkick.blogspot.com/2010/08/pendusta-besar-nik-aziz-nih-semata-mata.html

  22. salam..kucing dan rakan2 (ala2 alleycats)

    ni ada lagi satu …
    baca jgn tak baca

    http://theflyingkick.blogspot.com/2010/08/bila-dikata-jahil-lebai-lebai-pas-pakat.html

    • KAH…!!! KAH…!!!!
      KAH….!!! KAH….!!!

      Oii…

      Tuan punya blog
      tak laku…!!!
      merayu-rayu supaya
      pengunjung singgah selalu….!!!
      Supaya graf dan rating
      naik macam peluru…!!!

      KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

      • tapi hang pon dok pi tenggek gak…

      • Aku tak
        hingin langsung
        nak masuk
        kat blog tak laku tuh…!!!

  23. PAS..sejak menjak dimaklumkan oleh Tuan Guru Mursyidul Amnya..bahwa PAS tidak sahaja menerima bantuan dan tangan yg dihulurkan oleh org2 kapir tapi menerima juga bantuan dan huluran tangan dari SYAITAN!!!

    Demi permusuhan dan dendamnya yg membara terhadap UMNO..agama, bangsa, dan negara diperjudikannya!!

    Akibat pengistiharannya menerima bantuan SYAITAN!! keangkuhan dan takburnya pempin2 PAS dan ahli2nya semakin ketara dan jelas..

    Perbuatan2 yg dilarang dalam Islam spt membuka aib dan kesalahan dan sebarkannya, melempar fitnah, spekulasi2 yg tidak berasas, menyebarkan fitnah..semakin berleluasa lebih2 lagi Tuan Guru Mursyidul Amnya menghalalkan perbuatan mencarut, dan perangai samseng ngan berdalilkan bahwa Allah swt juga mencarut dan juga samseng!! (Mohon Allah swt ampunkan kita semua dan Maha Suci Allah swt dari nama2 dan sifat2 yg buruk dan hina)

    Kini ngan melangkah satu langkah lagi ..menyamakan kedudukan pempin kapir setaraf ngan pempin2 Islam yakni Sultan ngan mendoakannya didalam khutbah jumaat!! menyamakan kedudukan ulamak2 dan ustaz2 ngan pompuan kapir yg tidak tutup aurat ngan mengizinkan beri ceramah dalam slot tazkirah dibulan ramadhan!!

    Sebelah mata mereka semakin buta..sehingga tak dapat bezakan kedudukan org2 kapir dan org2 Islam!!
    __
    Tu ler..Allah swt dan RasulNya dah brpesan bahwa syaitan adalah musuh kamu yg trsangat jelas dan nyata!! tiada yg diinginkan oleh syaitan melainkan kesesatan yg nyata!!
    __

    Mintak maap atas kesalahan2 yg dilakukan..tidaklah mendatangkan kehinaan malah kemuliaan disisiNya dan juga disisi manusia!!Mintak maap je ler!! tak yah lah menokok tambah lagi kesalahan sehingga cuba membabitkan Nabi saw, para sahabat ra dan ulamak2 trdahulu semata2 kerana dendam kesumat yg membakar dalam diri!!

    ..Dah tua tu, tengok2 ler cermin

    • Bukan dah tua
      aje kena tengok cermin.

      Kalau dah sendiri maklum,
      majoriti rakyat semakin tak sokong,

      ….kena cermin diri gak…!!!!

      KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!!

      • rendah IQ nya…

      • Rendah IQ ka,
        atau hang
        takleh nak jawab
        hujjah aku….???

  24. Assalamualaikum

    nampaknya BT, rempahman, aftar, Eddy, tokarabmelayu dan geng lebih pandai dan lebih bijak. Leih bijak dari ulama-ulama yang belajar mengkaji bertahun-tahun akan hukum-hukum Allah dan hadith yang telah memberi ulasan dan tafsiran akan ayat-ayat Allah seperti yang termaktub dalam Al-Quran dan kitab-kitab hadith.

    Segala ayat Al-Quran dan hadith diterjemah mengikut kefahaman sendiri dan kepentingan politik sendiri seolah-olah tidak mengambil hukuman dan balasanAllah diakhirat nanti.

    http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=Video_Stream&page=watch&id=39

    dengar ulasan dan penjelasan Dr Danial bin Zainal Abidin seorang pendakwah bebas mengenai isu ini.

    • Salam Keliwon,

      Jenih taklid buta laghu tu la.
      Sunnah nabi pon depa cela.

  25. Salam Kemerdekaan.
    Salam 1Malaysia.

    Nasib baik lah tak dak Hukum Hudud.
    Kalau ada lah.

    Dah lama dah.
    9suku2tigasuku2sakat.
    nasik kandaq.
    great chief.
    Kucing Kota.
    KeLiWoN.
    ikutCeramah.
    mat.
    AKU.
    PDRIS.
    Neutron.
    Kena potong jari.

    Dah tak dak jari dah.
    Nak dipotong.

    Kerana.
    Dok taip tulis merapu.
    Mengata sana, mengutuk sini.
    Fitnah sini, tohmah sana.

    Sekadaq TGNA pun xdapat bantu.

    • Salam,

      Semua tu dah kena potong
      Satu jari juga potong
      Jangan dok loghat
      Masuk semejid tak dak halangan
      Ikut faham depa…
      Ada halangan utk. belom kena kerat/potong
      Tak tau la bijik atau awang…

      sendiri bising sendiri kena getah…
      tarak baca punya worang….
      cait…

    • ni hukum hudud mana budak tadika pakai ni,siap kena potong jari ni!!!lain kali sokongla kalau orang nak melaksanakan hukum Allah,baru la kenai hudud tu macamana!!!

  26. Assalamualaikum

    BT, hang ingat hudud tu “potong” je ke? Pi la belajar dulu hukum hakam agama, jangan dok buat tafsiran sendiri. Tu la…. dok suruh orang banyak membaca, tapi hang baca buku terbitan utusan meloya je, tu pasai satu apa pon hang tak faham. Kesiaaaan kat hang.

    kata-kata orang berilmu dalam agama tak mau pakai, dok pakai kata-kata orang hagpa yang dok buat tafsiran sendiri atas kepentingan dan gila kuasa saja. kalu nak jadi Melayu pon, biaq la jadi Melayu Islam. Lain kali, baca dan faham… serta hayati qalam Allah dan sunnah Rasul (jangan ambik sunah rasul Melayu dah la…)

    • Salam KeLi.

      Hang ni lah.
      Memanglah Hukum Hudud itu luas.
      Kita pun sokong.
      Sebab kita pun Islam.

      Tapi, bab potong.
      Kenalah potong.

      Kalau dah menulis merapu.
      Seperti tigasukusakat.
      nk, gc dan KK.
      Tentulah jari2 mereka.
      Dah kena potong.

      Tapi kena potong pun, bagus juga.
      Depa dapat gelaran baru.
      nk kudung.
      gc kudung.
      KKkudung.

      Sekadaq jadi 3kudung sekawan.

  27. salam kawan-kawan………

    BT !!!………
    kambing kan……..
    kalau sapa dok bagi makan kat dia……….
    dok bagi sireh kat dia…………
    dok calit kapoq lebih kat dia……….
    sampai mabuk pinang pun……………….

    maka adalah diberitahu………kambing tadi akan tetap mengaku dia laah TUAN yg sebenarnya……..sekali pun ahkhirnya anda disembelih……buat masak korma kambing…………
    dagingnya di agih-agihkanlah untuk kenduri kendara……….

    maka kambing itu……. tentulah kome sendirilah BT…………….
    baru ketahuan nasib badan………

    kah kah kah…………..

    say nahi nahi 2 haru biru biru…………….

    • Salam Lebai nasik kandaq.
      Geng Kudung.

      Hang mengata kat kita, ye.
      Baguis sungguh hang, ye.

      Kalaulah ada Hukum Hudud.
      Lidah hang dah kena potong.
      Satu suku.

      Lidah hang dah kudung.
      Hang cakap pun.
      ble, ble, bebele.
      Bukang gagap.
      Lidah dah tinggal tiga suku.
      Cakap pun dah tiga suku.

      Sekadaq kalau tak percaya.
      Tanya great chief.

      • Tok Guru sesat
        mana yang ajaq
        hang,

        kalau mengata orang
        kena potong lidah…???

  28. Asal kita beri hujah, kononnya berdasarkan taksiran sendiri..

    yg puak tu beri hujah, tak namanya taksiran sendiri jugak… sebenarnya puak tu yg lagi byk buat taksiran sendiri.. taksiran tu pulak semua nak membela puak sendiri je..

    Dulu berkerjasama dgn parti kafir, hukumnya jatuh kafir… taksiran masa tu..

    sekarang taksirannya lain pulak, boleh bekerjasama dgn kafir (DAP lak tu) dgn niat kononnya utk berdakwah…

    hukum islam bagi PAS ni, boleh berubah… sekejap gitu sekajap gini..

    sebelum berkuasa, kalo dpt memerintah hari ni, besok pagi laksana hudud.. tp bila dapat memerintah, hudud bukan keutamaan… berbeza lagi taksiran…

    sebelum berkuasa, kalo dpt memerintah hari ni, besok kita tutup kilang arak kat shah alam.. tp bila dapat memerintah, kita offer tanah kat klang utk besarkan kilang tu… berbeza lagi taksiran…

    sebelum berkuasa, kalo dpt memerintah hari ni, besok pagi kita tutup ladang babi kat selangor.. tp bila dapat memerintah, kita sokong utk bina ladang babi tercanggih di selangor berbeza lagi taksiran…

    PAS mmg terror berpolitik… terror berpolitik utk menjahanamkan orang melayu dan islam…!!!

  29. Salam,

    Apa dok merepek cakap.
    Semua kata2 dari petikan utusan M’sia.
    Semua kata-kata dari tv3.
    Depa dengaq TGNA kata apa
    Depa PI tulih dan heboh benda lain
    Lebih kurang cedok gulai kawah
    Bila sampai kat depa jadi taik…

    “””boleh kah kita nak makan”””
    jangan kata makan “”mentahkedarah pon tak boleh”””

    KERIH GU DENGAN SINTOK,HIREH SIKIT
    LIMAU PURUT PERASAP KEMIAN…………

    “”””nahi-nahi taaaaaak bleh percaya”””””
    “””sudah harhu biru…biru””””

    merdeka…merdeka….merdeka
    “”””””dari syirik bkn. bebas tampa di jajah””””

    • bila dah bagi tahu yg benar…depa kata merapu pulak!!!!
      memang tahap rendah…maruah

  30. ya.. merdekakan diri kita dari ketaksuban dan penyelewengan agama oleh PAS…

    Bebas dan merdeka….

    • biar taksub pada agama Allah jangan taksub pada parti dan pemimpin yang melakukan onar dan maksiat, rasuah, penyelewengan, penipuan dan perkauman.

      • ye ke..

        tp lebih nampak taksub kpd parti dari taksub kepada agama…
        kalo tak, tak kan semua yg pas buat betul belaka..

        umno banyak wat salah, tp banyak jugak wat yg betul…
        pas takkan semua betul kot…

        pesanan.. jgn samakan pas dgn islam… pas ciptaan manusia, agama dtg dr Allah..

      • Yang pasti,
        UMNO lebih-lebih
        lagi bukan datang
        daripada Allah…!!!!

    • cuba senaraikan apa kesalahan yang PAS buat yang menyalahi agama dan senaraikan apa yang UMNO buat tidak menyalahi agama dan mempersendakan hukum Allah….

  31. Salam 1Malaysia.

    Nak tanya sikit.
    Bila pinkturtle, nak keluaq.
    Perutusan Ulangtahun Kemerdekaan.
    Oleh Presiden PAS.

    Sekadaq nak baca.

  32. Adakah UMNO tak selewengkan agama? SIS banyak keluarkan kenyataan yang mengelirukan banyak pihak dan mempertikaikan hukum agama sendiri, mana puak2 pembela agama UMNO pi? Awat tak ban langsung puak2 SIS ni? Adakah dengan menegakkan banyak masjid, universiti Islam, bank Islam maka UMNo dikira layak memperjuangkan agama? Adakah agama itu boleh diambil separuh2?

    Kita menerima anggapan bahwa bukan Islam tak boleh memasuki kawasan masjid atau surau, tapi sebelum kita hendak menjatuh hukum kita perlu perhatikan dulu sebab musabab sesuatu perkara. Adakah bukan Islam masuk masjid untuk melakukan perkara2 keji dan mencemarkan institusi masjid itu sendiri? Sekiranya bukan Islam tak boleh masuk masjid maka kenapa pula pemimpin negara lawat kuil dan menyalakan api deepavali?

    Kita sebagai umat Islam adakah imarah masjid kita sendiri? Adakah kita melakukan banyak perkara kebaikan dalam masjid? Atau pakat nak peruntuh masjid dan surau? Sedih jugak kalau ada bukan Islam masuk surau tapi lagi sedih kalau orang Islam sendiri runtuhkan surau….

  33. salam sukusakat liberal…………..

    cuba senaraikan apa kesalahan yang PAS buat yang menyalahi agama dan senaraikan apa yang UMNO buat tidak menyalahi agama dan mempersendakan hukum Allah….By: KeLiWoN on September 1, 2010
    at 11:07 pm………..

    alooo arab tak sudah………..hang jawab laa apa yg KeLiWoN tanya tu………..jangan dok pakai hantam semacam saja….dok jaja taksub laa apa laa………..
    bawa geng hang tolong senaraikan sama kalau hang rasa kantoi………..

    yg sebenaqnya hang tak faham apa pun pasai taasub nie…………dok taklid buta dengan puak hang tu saja………..

    mau pakai cermin besaq punya………sapa yg taasub dan kamjat nie…………..

    no 2 biru biru………….

  34. yg taksub tu hangpala..
    dah terang lagi bersuluh

  35. senarai kesalahan PAS yg menyalahi agama..

    1) Tahun 1963 – Seleweng maksud ayat 28 surah ali-Imran dengan mengatakan “Orang Islam yang bekerjasama dengan kafir memerintah negara menjadi kafir”. Hukum ini dibentang dalam kertas putih Kerajaan Malaysia pada 8hb Nov 1984 m/s 8. Tetapi apabila Pas dapat faedah politik dengan bekerjasama dengan DAP (1999) maka Pas keluarkan hukum baru bahawa konon ianya mengikut contoh Nabi.

    2) tahun 1978 – Seleweng maksud asal ayat-ayat 44, 45 dan 47 surah al-Maaidah dengan menghukum penyokong UMNO sebagai kafir kerana tidak melaksanakan hukum Allah. Tetapi mengapakah Pas yang turut bergabung dalam Kerajaan campuran Kelantan (1973) dan BN 1974 –1977) tidak pula dihukum kafir bersama..?

    3) Tahun 1981 – Haji Hadi Awang membawa hukum “Mati syahid kerana menentang UMNO/BN yang dituduhnya mengekalkan perlembagaan penjajah, peraturan kafir”. Mahkamah syariah dituduh mahkamah THOGHUT, mahkamah iblis dan mahkamah firaun.

    4) Tahun 1993 – Pembohongan dengan Hudud Pas Kelantan. Dr. Mahathir dituduh mengugut Kerajaan Pas Kelantan dan menolak hudud. Empat muka surat kenyataan Dr. Mahathir telah diselewengkan maksudnya. Hudud juga tidak diwartakan oleh Pas. Pas berjanji di dalam Harakah 28.02.1997 akan bawa deraf Hudud ke Parlimen tetapi sehingga kini tidak berbuat demikian…nyata PAS bohong.

    5) Tahun 2000 Haji Hadi Awang MEMPERMAINKAN HUDUD apabila tidak mengambil sahaja Hudud Pas Kelantan untuk kegunaan di Terengganu ketika ia memerintah. Sebaliknya beliau membuat alasan Hudud jika hendak melaksanakannya perlu melalui proses yang panjang dan dikatakan pula hudud adalah 1 per 10,000 (0.0001) daripada Hukum Allah. Ertinya Hadi Awang yang menolak hudud Pas Kelantan.

    6) Berpura-pura dengan Negara Islam iaitu setelah memerintah Terengganu, Haji Hadi Awang berkata perlu masa lama. Sebab itulah ketika DAP menentang Negara Islam, Nik Abd. Aziz membuat pendirian bersyukur kerana DAP menerima PAS walaupun menolak Negara Islam seterusnya bersedia mengugurkan slogan Negara Islam. Dalam hal ini PAS sanggup bekerja sama dengan Parti Kafir yang secara terangan menolak Islam

    7) Menyelewengkan definasi konsep kerajaan sekular. Sekular dalam erti memisahkan agama dengan politik sudah dijelaskan dalam buku kajian Ilmiah Dewan Ulamak Pas Pusat (September 1980). Namun buku tersebut telah ditarik balik selepas diedarkan di Kg. Raja tahun 1981 kerana tidak menguntungkan Pas. Berdasarkan buku tersebut pada muka surat 19 hingga 2, konsep memisahkan agama dengan politik ialah Ketua Negara yang berlainan agama. Yang demikian Kerajaan Malaysia tidak wujud sistem pemerintahan sekular. Namun demikian konsep sekular terus menerus diselewengkan oleh kerajaan Pas Terengganu bahkan menjadikannya sebagai teks ucapan khutbah Jumaat di seluruh negeri Terengganu ketika Pas memerintah.

    Wang ehsan daripada Kerajaan Pusat kepada rakyat Terengganu dihukum Haram (Harakah 22.01.2001). Apabila kerajaan Pas mengambil pemberian dari Kementerian Pendidikan kepada 3 institusi pendidikan Terengganu sebanyak RM40 juta dimasukan ke dalam akaun Khazanah kerajaan Negeri maka Pas menyatakan Hukumnya menjadi Harus sahaja. Haram bagi Pas hanya untuk orang lain tetapi Harus untuk dia. Hukum Allah diperlekehkan.

    9) Penyelewengan akidah Pas berterusan apabila amalkan sembahyang 2 imam di dalam masjid dan waktu yang sama di Masjid Gong Pasir sekitar bulan Jun hingga Julai 1982.
    10) Bank Islam dikatakan hanyalah kulit, tidak bererti bagi Islam tetapi telah memuji setelah menggunakan wang peruntukan dari bank tersebut.

    11) Nik Aziz dalam mempertahankan novel SHIT karya Shanon Ahmad telah sanggup mengucapkan bahawa Allah juga mencarut. Beliau merujuk maksud surah al-Lahab sedangkan dalam ayat tersebut tiada pun bukti ayat mencarut. Beliau juga berkata masih terdapat banyak akat-ayat mencarut di dalam Al-Quran. Mengapa sebelum ini tiada sebarang fatwa dari Ulama-Ulama terdahulu yang membolehkan sesame manusia mencarut? Kenapa isu ini ditimbulkan oleh Nik Aziz setelah Shanon mencarut dengan menyebut kemaluan ibu Dr. Mahathir di dalam buku karyanya.

    12) Semasa mencapai kemerdekaan 3 kaum utama iaitu Melayu, Cina dan India telah mengadakan perjanjian bersetuju antaranya Toleransi akan kebebasan beragama, HAK KETUANAN MELAYU dan ISLAM SEBAGAI AGAMA RASMI DAN MENJADI KEUTAMAAN DARI SEGALANYA. DAP memperjuangkan MALAYSIAN MALAYSIA dan enggan mengekalkan Hak Ketuanan Melayu/Islam. Ternyata perbuatan Pas bersekongkol dengan DAP adalah bertentangan dengan aL-Quran dan ajaran Islam

    • Correct, Correct , correct

      Umno suka VK lingam.

  36. salam PDRIS………..

    tambah sikit aje………….
    ameno teramat kasih pada sami bulu………….
    suka amat pada ikan yu temasik………
    pasai tu macam-macam depa bagi makan yu tu…….dah kenyang pun…….tapi ikan yu tu tak boleh tangkap lagi……nampak jinak tapi liaq bukan main……….
    kasihan ameno……….dah tak dak benda dah nak bagi makan………………
    dok kena kencin ngan ikan yu pun……..dok tak pa situ laaaaaaaa……..

    kah kah kah………………..

  37. dah tak tau nak kata apa dahhhhh!!!
    yang tu sajalah….
    memang dah terbukti…parti ajaran sesat
    nak kata apa lagi…
    malu pulak nak patah balik…nanti org balik taik.. terpaksa randok jugalahhh…
    kan nasik,,pdr iblis syaitan…

  38. nasik tambah…..
    senarai kesalahan pas yg menyalahi agama

    1.semua ahli yg menyokong pas akan masuk syurgaaaa.. oleh tok guru

    2. boleh berbaik baik dgn syaitan sekalipun jika syaitan nak tolong pas…oleh tok guru

    3. membenarkan nama Allah digunapakai oleh agama lain dgn maksud yg mencurigakan..

    4. berceramah politik di dalam mesjid sehingga melengah-lengahkan sembahyang
    jumaat..

    5. juga berceramah politik di dalam mesjid sehingga menimbulkan fitnah, mengaibkan orglain sehingga membuat para jemaah tidak senang hati..

    6. membiarkan sikafir harbi memberi ceramah politik didlm mesjid sambil didengar oleh org2 islam (kalau dizaman nabi dulu hanya nabi yg akan memberi ceramah tentang agama sambil didengar oleh org islam dan bukan islam) pas telah melakukan sebaliknya…

    7. pemimpin pas memberi ceramah tentang kristian di dalam gereja.. memang bercanggah dgn agama islam..

    8. langsung tidak memberi nasihat sebaliknya menyokong org yg memburuk burukkan negara sendiri apabila berada diluar negara..

    9. tidak pernah menegakkan keadilan jika ada pendapat yg memang bercanggah dgn agama sebaliknya boleh bertukar tukar menjadi boleh jika ia untuk kepentingan pas.

    10. tidak pernah menasihati anwar untuk segera menyelesaikan kesnya demi untuk keadilan saiful.. (sekiranya saiful bersalah sekalipun atau bohong atau perangkap seperti yg dikatakan tegakkan keadilan kenapa harus ditangguh begitu lama, mana keadilannya???) jika parti pas ini untuk rakyat semua lapisan mana kebenarannya dan mana buktinya???

    11. tentang Ba”iah pemimpin2 pas sekiranya keluar parti…terbukti menyalahi agama islam.

  39. tokarabmelayu on September 2, 2010
    at 1:55 pm
    eddy on September 3, 2010
    at 10:33 am

    tak payah nak balas………..
    ulasan dan senarai pekak…………..

    benda dah out-dated………dah belambak orang dok ulas………
    kira sukusakat ketinggalan zaman………..
    tapi dok masih perasan,,,,,,,,,,,,,,

    kah kah kah

  40. benda dah out-dated sbb dah sapu senyap2 letak bawah karpet… konon2 org akan lupa…

    penyelewengan yg PAS buat ni walaupun dah lama, tp kesannya tetap ada sampai skrg…

    dan bukti fatwa dan prinsip PAS boleh berubah2 semata2 unutk memancing undi.

    …ini gaya kononnya parti islam… buat rosak imej agama islam je

  41. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    PLAN-PLAN KAYUH.
    Dah jari2 dah kena potong.
    Kerana dok tulih merapu.
    PENANGan Hukum Hudud.

    Dah jari2 kudung.
    Kayuh perahu pun susah.
    Kayuh basikal susah nak control.

    Sekadaq kita sokong Hukum Hudud.

  42. bodoh nasik kandaq ..rupanya..
    kalau dah salah tetap salah…tak kira dah lama ke masih baru ke..
    apa di bila dah mati esok Allah akan kata
    ‘oh perkara ni dah lama..dah out-dated,,tak payah hukumlah..”
    agaknya ituilah fahaman puak yg dah TAKSUB SANGAT

  43. itulah fahaman yg depa dok pegang selama ini yg mereka dok bangga sangat dgn mengatakan parti mereka di bawah pimpinan ulamak…
    oleh kerana ulamak yg tidak bertauliah
    boleh mengubah apa saja mengikut kemahuan dan kepentingan politik..sehingga membelakangkan agama

    olehkerana puak taksub ni byk yg dah buta
    dan tuli..nak buat camana..
    apasaja yg kita nampak salah mereka tetap menegakkan benang yg basah..

    punyalah kemaruk nak kuasa…

  44. dok pelan pelan kayuh…apanya..
    kata dah naik roket..tapi tak sampai sampai
    pi mai pi mai dok tang tu jugak!!!!

    inilah akibat terlalu bermegah megah
    menghina oranglain..
    merendah rendahkan orglain…
    kalau Allah nak tunjuk…hanya sekelip mata saja..

    “sungguh Malu”

  45. Drp pelan-pelan kayuh, baik kayuh gostan belakang..

    betulkan baik apa yg tak betul..

    bak kata ‘ahmed’…
    ‘oh perkara ni dah lama..dah out-dated,,tak payah hukumlah..”

    betul, betul, betul…..

  46. Salam,

    Cuba hangpa puak2 kolot ni catit balik apa yg hangpa dah tulih dlm. N3 ni dari day 1 sampai skrg.
    Dah dapat tu semua pi lah bawak kat ustaz2 hangpa sebagai rujukan (minta feedback dari ustaz tu ttg. apa yg hangpa dah tulih).

    “””ni yg suruh hangpa plan-plan kayuh”””
    DERAIH SANGAT HANGPA PI MACAM MAT REMPIT

    HUDOH PERANGAI TU…

    • Salam great chief.

      Dah kudung.
      Tak dak jari.
      plan-plan kayuh.
      nooo.

      Sekadaq hang yang kayuh.

  47. tak nak

  48. Salam 1Malaysia.

    Malam ini, kita nak kata lah.
    TGNA telah gagal.
    Gagal menyatukan orang2 Islam Malaysia.
    Juga telah gagal menyatukan orang2 PAS.

    Kalau nak menyatukan pun gagal.
    Bagaimana nak introduce Hukum Hudud.

    Memang TGNA sorang yang baik.
    Memang TGNA sorang berbudi pekerti.
    Memang TGNA seorang yg penuh kesederhaan.
    Memang TGNA ariff tentang agama.
    Kita akui.
    Kita tabik.

    Tapi, kalau gagal.
    Tetap gagal.
    Kalau tak gi, tak gi, dok lagu tu.
    Tetap, tetap.

    Rasanya.
    TGNA akan berjaya.
    Sekiranya TGNA berdakwah dan mengajar.
    Itu lebih produktif.

    Memang seorang TG dan ulamak.
    Tak boleh berpisah dengan politik.
    Politik yang berasaskan Islam.
    Politik yang berdiri di atas kebenaran.

    Tetapi, apabila TG/ulamak.
    Berpolitik berparti, berpuak.
    Maka, hendak tak hendak.
    Cair ketokguruan dan keulamakannya.

    Sekadaq TGNA kena fikir sejenak.

  49. salam……..

    perhatian budak-budak tadika……..

    ilmu kalau diasah……kian great laa
    kian tajam…….
    bukan mcm budak-budak……..
    dok kulum putin saja……………….

    yg berpuak……..yg bersuku…….yg bersakat…….
    adalah biru-biru sahaja…….
    orng lain tak boleh masuk punya……..

    yg gagal sekarang nie adalah biru-biru laa……
    yg dok tak gi ……..
    yang dok tak rot pun biru biru jugak…….

    tu yg habih pakat tak ketahuan hala tu………
    mcm-mcm reka dok pekena orang………….

    puak sukusakat habih tekena getah……….

    jangan dok calit kat orang lain laa pulak…..
    sendiri mau boh minyak…..
    mau cuci laaaaaa

    kalau tak mau…….
    kita mau taruh minyak mau cuci laa……..
    bagi clear…………….

    kah kah kah

    • Salam Lebai nasik kandaq.

      Kayuh, jangan tak kayuh.
      Dah gelong.
      Kayuh plan-plan.

      Menakala yang dok bagi celamah.
      Cela, jangan tak cela.
      Cela pun, plan-plan.

      Menakala yang dok gila kuasa.
      Jangan dok mengarut.
      Mengarutlah, plan-plan.

      Sekadaq gc dah krosot.

  50. Salam,

    Macamana kita tak kata depa tu kolot.

    Tak kan lah ISLAM sebagai anutan kita mengajaq utk. buat supaya berlakunya rusuhan kaum.Hari2 kerja dok tiup mai api perkauman.Imej
    ISLAM tu tercemaq namanya.Tercemaq kerana melayu berfahaman kolot.Kolot sebab agama tu mai dari turun temurun.Depa ingat sah kata iqamah dan azan kat telinga yg. baru lahiaq dah cukup.Tengok sampai umoq merdeka 53 tahun dok buat perangai macam orang dah nyanyok tak dak agama.Rhenti lah perangai loqlaq & pelaq tu.

    Tak dak kata nak dok beik2 buat bagi orang ramai suka.Depa tau buat benda yg. depa suka tapi orang ramai tak suka.Depa dok ingat orang ramai yg. tak suka depa tu suka2 tak suka.Kita yg. ramai tak suka tu sebab ada unsur puaka.

    Dah la jangan dok bawa mai benda2 mengarut ni.
    Depa nampak kita gila kuasa.
    Depa yg tak mau lepaih kuasa tak gila kuasa juga ka namanya….tang ni nampak bahasanya pon dah gila.

    “””jom lah pakat ramai2
    plan-plan kayuh””””

    bagi nampak melayu tu berjenih skit.
    Dok harhu biru memanjang masa.
    Gelong & krosot la laghu ni….

  51. ni tuju ke diri sendiri ke, kat org lain…

    mcm lebih tuju kat diri sendiri je.. baguslah kalo dah sedar… pemimpin2 PAS ramai yg dah sedar, anak2 buah lak yg terkial-kial lagi…

    takpe kayuh pelan-pelan… kalo boleh, gostan sikit.. sbb banyak benda yg lama tu tercicir… tak boleh letak bawah karpet je…

  52. Salam,

    TUUU DIAAA eih!!! meneruuu depa dok kayuh mai.
    Yang kata kerih puaka tu.Jangan dok buat memukat
    dgn. depa.Tikam mampuih ….na haaaaai

    Kita tak boleh pi laju sebab dok kayuh sekat.Jadi kena kayuh pelan pelan la….lagi pon semua tu bukan jenih berani pon.Harap PUAKA saja dok baking kot belakang.Tukang perasap kemian pon saja buat ramai… naik tok chang la….Sama la yg hireeh limau purut asai mai pon dari buta perut….
    CEDERA BETOI LA MAAROP SINTOK NI….
    MAMU TANJUNG KATA…SERABOT LA..KROSOT NI SAPA NAK PEBETOI…

    “””mak hang plak kata….pak hang plan-plan kayuh lah”””nak buat laghu mana……….

  53. takde isi..no komen

  54. Kalau nak laksanakan Islam so just do it!!! Semua amno dah ada dah…

    Bilangan MP dah cukup dan lebih dari 2/3 dlm komponen BN…
    85% Bn adalah Islam…
    Polis ada…
    Mahkamah ada…
    SPR ada…
    SPRM ada…
    Tentera ada…
    FRU ada…
    ISA ada…
    Raja2 Melayu ada…
    PM Melayu ada…
    Duit ada…
    Kuasa ada…
    Pengundi POS ada…….
    Mufti ada…..
    Akta Hasutan ada….
    Akta Cetak ada…….
    Akta Universiti & kolej ada…..
    Akta Multemedia ada…
    Cybertrooper umno ada..
    Kementerian Dalam Negeri (KDN)…
    Perundangan DNA ada…
    PEKIDA ada…
    SIS ada…
    SUK ada
    JAIS ada
    Pihak Pengurusan Politeknik Seberang Perai ada
    MCA pon dah hancur…
    BTN ada…
    Demo ber”permit” ada
    Jabatan Pembangunan Persekutuan ada
    40 ulamak muda pon ada

    Apa lagi yg x cukupnye nak laksanakan hukum ISLAM ni??? Sila bagi alasan supaya kita boleh bincangkan bersama sama menegakkan agama Allah ni…….

  55. nak buat boleh, tapi nak kena tunggu PAS join dgn umno… biar satu geng, senang…

    nanti unmo wat sorang, PAS cakap hukum islam umno tak lengkaplah, tak mengikut hukum islam yg sebenarlah, lari drp nas2 al-quranlah.. bukan tak biasa umno kena mcm gini..

    yg umno/bn buat yang kecik2 pun kena kondem dgn PAS mcm yg kena kat Bank Islam, tilawah al-quran, hukum kalimah Allah, fatwa bukan islam masuk masjid.. semua tu PAS kondem, tak betul katanya..

    nikan pula nak buat hukum islam yg besar skopnya, lagilah byk isu dgn PAS nanti..

    jika PAS kata selagi ada umno, PAS susah nak
    laksanakan hudud kononya, gitulah juga dgn umno nanti…

  56. salam bro n sis………

    keputusan topik hari ini…………
    orang melayu tak pecaya ameno = 95%……..
    yang percaya n setuju ngan ameno = 5%…..
    yg 5% tu temasuklah sukusakat dua tiga kerat yg dok mai kat sini nie,,,,,,,,,,
    nasib baik laa ada lagi tok arab dok pecaya ameno…….sampai rempah gulai pun boleh dok putaq main…………….budak-budak kira sekali kot??

    pasai tu arus perdana news kata sampai 756 ahli pas join ameno…………..kah kah keh keh keh……..
    kalau mcm tu dah lama pas kuruih….
    tapi dok nampak makin berisi……………..

    awat?….dah meroyan ke?…………….

  57. tak kira yg sokong umno 95% ke, 5% ke, yg penting kita nak memperjuangkan kebenaran..

    biar PAS dpt 100% @ 200% sokongan, yg menyeleweng tetap menyeleweng, tu yg kita nak tentang tu..

    apa guna dpt sokongan ramai, tp parti tetap mengamalkan amalan songsang.

    ramai tak bererti benar… sikit tak bererti salah..

    penduduk islam dlm dunia pun hanya 19%, agama lain (termasuk yg tak beragama) 71%..

    walaupun hanya 19%, islam adalah satu2nya agama yg benar… sikit tak bererti salah..

  58. Salam,

    “Pemimpin Umno sakit hati kepada PAS kerana semua isu yang dibangkit oleh Umno tidak mendapat sambutan dari kalangan rakyat dan pemimpin PAS. Malahan pemimpin PAS menjawab dengan matang dan tenang, berdasarkan nas (dalil) syarak, ini yang, menyebabkan pemimpin2 Umno serta all the BALACINOS sakit hati,”

    “”””Sronok raya tahun ni.Boleh pelan-pelan kayuh
    sbb. hantu raya JENUH tak berjaya””””
    Kita boleh isi depa boleh kulit la.Habuan masing2 la.SAMBIL NYANYI

    ISI & KULIT……….AMY SEARCH pon suka TGNA.

    Iklan raya pon utk. hantu raya beraya naik beca santa klaus melayu kolot di sulam plak dengan presiden kolot kata masuk semejid pakai tudong….harhuuu birhuuuu sunggoh la salam 1’M’SIA NI.Jadi kelam laghu mana tak tau…………Hala tuju islam samar2..mandom….

    Laghu ni tak boleh plan-plan kayuh dah…cedera banyak…
    Kena bagi buah penamat…buah pemati….
    PRU 13 KITA PANCUNG KASI MATI…
    “””””””””STANBY”””””””””

  59. Saya Masih Waras – Lim Guan Eng

    Posted by Love Perak | Monday, September 06, 2010 | 0 comments »
    Share

    Oleh: Mohd Sabri Said

    KEPALA BATAS, 6 Sept: “Saya masih waras dan tahu menilai majlis apa yang dibolehkan ketika bersama masyarakat Islam”kata Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng ketika membidas dakyah terbaru Umno kononya beliau menyembelih lembu korban.

    Menurutnya, perbuatan itu sengaja dibuat dengan menukar gambarnya dengan wajah Mantan Menteri Besar Perak, Dato’ Seri Ir Nizar Jamaludin dengan tujuan mencetuskan kemarahan Umat Islam terhadapnya.

    Beliau yakin, rakyat tidak tunduk dengan fitnah yang tidak berasas tersebut yang mempunyai maksud untuk merosakkan perpaduan kaum yang sedia ada.

    Menurutnya lagi, punca utama kemarahan kepimpinan Umno dan BN terhadap kepimpinanya ialah ketika beliau mengharamkan judi bola Piala Dunia baru-baru ini. Disebabkan pengharaman tersebut kerajaan kehilangan sumber pendapatan yang besar.

    (Gambar: Guan Eng menyerahkan wang pengurusan jenazah RM 1000 kepada waris si mati)

    “Bila Kerajaan Pakatan rakyat mengeluarkan kenyataan haramkan judi bola, ramai yang marah malah ada yang anggap ianya tindakan jahat kerana menghalang sumber pendapatan negara, ” jelasnya.

    Pulau Pinang merupakan negeri pertama yang berbuat demikian baru diikuti oleh beberapa negeri lain sehingga membuatkan Kerajaan Pusat terpaksa mengubah keputusan mengharamkan kononya mendapat bantahan banyak pihak.

    Sementara itu, masyarakat berbilang bangsa di Pulau Pinang terus memuji langkah Kerajaan Negeri memberikan wang pengurusan jenazah RM1,000 kepada waris warga emas yang telah meninggal dunia serta baki pemberian RM100 kepada 80 orang warga emas di Dewan Undangan Negeri (Dun) Sungai Dua.

    Pemberian itu merupakan ehsan yang dianggap cukup mengembirakan waris yang menerima kerana sebelum ini tiada kerajaan sehebat Pakatan Rakyat yang sanggup memberikan saguhati tanda simpati kepada waris yang menerima kematian keluarga tercinta.

    Program sumbangan pengurusan jenazah yang diadakan di Dewan Orang Pajak Song baru-baru ini adalah program kedua setelah berjaya dadakan di Seberang Perai Selatan penghujng bulan lepas.

    Seorang penerima, Osman Saad berkata, pemberian RM1,000 itu membuktikan apa yang dijanjikan oleh Kerajaan Pakatan Rakyatt di Pulau Pinang bukan janji kosong sepertimana yang didakwa oleh pembangkang.

    Ooi Ah Nga pula berkata, pemberian itu terbukti slogan ‘Kerajaan Berjiwa Rakyat’ betul-betul menjadi kenyataan tidak mempermainkan rakyat dengan berbagai slogan.

    Manakala bagi Encik Gunaseelan dari Butterworth, pemberian itu merupakan simbol Kerajaan Pakatan Rakyat berbanding Kerajaan BN yang hanya tahu menabur janji tetapi sukar untuk merealisasikanya.

    “Walaupun pemberian itu tidak seberapa namun bagi rakyat yang baru menerima kematian keluarga ia merupakan hadiah berharga yang tiada ternilai terutamanya keluarga miskin, ” ujarnya yang menerima sumbangan pengurusan jenazah ayahnya mendiang Kuppusamy yang meninggal pada bulan Mac lepas.

  60. yang baik kita puji….

  61. HUDUD ialah kalimah jama'(banyak) mufradnya (satu) adalah had.Had dalam pengertian bahasa Arab bererti sekatan atau sempadan atau tegahan.

    Menurut Istilah Syara’ hudud diertikan dengan balasan siksaan yang ditetapkan dan wajib dilaksanakan sebagai hak Allah.

    Perlu diketahui juga bahawa istilah hudud ini bukan ciptaan sesiapa, ianya adalah ciptaan Allah. Sesungguhnya Allah yang menciptanya lebih mengetahui hikmah hukumnya.

    Kalau kita memerhatikan pengertian ini maka jelas kepada kita hudud mengandungi pengertian tersendiri yang mana bila ia dilaksanakan dengan penuh ketaatan maka ianya mampu menjadi sekatan atau sempadan bagi menegah mana-mana individu daripada melakukan jenayah, keburukan dan kemaksiatan. Manakala para fuqaha’ menjelaskan bahawa hudud merupakan pencegah sesuatu jenayah itu dilakukan dan penyesalan yang amat sangat sesudah hukuman itu dijatuhkan.

    Dan perlu diingatkan bahawa hudud itu merupakan hukum yang ditetapkan oleh Allah. Manusia tidak berhak menolak atau mengingkarinya maka dengan itulah berkewajipan keatas manusia (yang muslim) sebagai khalifah Allah di muka bumi untuk memikul amanah ini dengan sebaiknya.

  62. setuju 100%

  63. salam………

    arabmelayu ni dok yes saja……..takat setuju saja……..lepas tu dok mengutuk orang yang nak buat……..yang dok kutuk telepaih……….tak payah buat…….tunggu dan lihat…………tu yg arab tak jadi melayu………..melayu tak jadi arab tu..

    kah kah kah

  64. ni nk tnye sket…siapa yg brani sgt menentang hukum Allah tu…ko dgr baik2…slh satu syarat sah iman ialah meyakini Al-Quran..hukum Hudud jelas d dlm Al-Quran..ko brani2 nk mnentang erk…ko ni Islam ke..kalo x tau 2 buat lh cr x tau..jgn dok mnentang membabi buta…ape nk jd ngn budak JAHIL nih…


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: