Posted by: pinkturtle2 | September 17, 2010

Khir: Perkasa ‘bigger’ than Umno Youth


Responses

  1. kah kah kah………

    hubaya…hubaya….hubaya

    depa dok main wayang tongkoi tuuuuuuuuu……..

    • Salam NK,

      Tok sah dok angkat pot lah
      hal depa anak beranak.Nak bertakek ka
      bergolok ka….biaq pi ke depa lah….

      Concentrate Chop Belon punya
      kenduri hari ni di semejid kita….
      tumbang lembu plak tu..
      plan-plan kayuh

      Depa nu kerja tau nak tumbang org…
      Dah krosot & sebati dlm jiwa
      Nak buat laghu mana…
      “””””sarkis””””

      • Salam great chief.

        Plan-plan pukoi.
        Biaq bola pi jauh.

        Jangan dok.
        Plan-plan kayuh.
        Nanti.
        Pi mai, pi mai.
        Dok tang tu.

  2. Gua tau lu cabut gigi boleh bikin bunglow
    Gua orang lagi kaya maa
    Siapa kasi Gua Kaya?
    Lu tanya itu keris

    Melayu ka, jawa ka,
    Gua lagi akan kaya.
    Siapa kasi gua kaya?
    Lu tanya itu keris

    Bila Dr gigi ditolak oleh rakyat. Nasib Lu la wahai saudara. janji rumah besar sudah ada. Peduli apa duit siapa pun.

    Kalau lu angkat itu wang rakyat mesti SPRM tangkap sama lu.

    Apa pasal itu SPRM tidak check sama lu. Pasal itu keris maa.

  3. salam semua.. adusssssssssss power keris tu! SPRM yang ada sepitol pun.. takut kat keris ya..
    memang power beb! hehehehehehe

    • Keris yg dipegang oleh si pondan tua. hahaha

      • Sori PDRIS,
        tumpang tanya.

        Si podan tua
        yang hang maksudkan tu,
        sapa…???

        Hishamuddin kah…???

        atau….

        Beraheng Ali si King Katak…!!!???

        KAH….!!! KAH….!!! KAH…!!! KAH…!!!

        Masing-masing nak
        tunjuk “terer” cium keris bhai…!!!

        KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

        Jom kita tengok,
        sapa yang cium keris
        paling lama…. SAMPAI TAK BERNAFAS…!!!

        KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

  4. Doc gigi pun jadi kaya raya. ramai orang selangor cabut gigi. Berapa juta harga rumah Dr Khir pemimpin UMNO selangor?.

    Mana dapat duit banyak tu?. biasa la orang umno memang kaya raya.

    Budak-budak cuma boleh melalak macam anjing gila sahaja la.

    Semua pemimpin umno kaya raya. budak tadika cuma dpt gula-gula sahaja. Itu pun dah rasa macam dapat wang bergunung. Bodek umno cukup kuat. Mcm dia pemimpn kaya raya.

    Hentam dan hina orang Islam alim & melayu. Org cina & india dipuji. Telah menjadi dasar pemerintah diktator.

    • He. Puak Dunggu Raja Ilmu Syaitan (PDRIS).
      Cukuplah.
      Jadilah manusia yang dunggu.
      Tak payah belajaq ilmu syaitan.

      Tajuk: Pekasa vs Pemuda UMNO.
      Yang hang melalak.
      Pasai apa.

      Itu yang dunggu.
      Itulah syaitan.

      Kang hang tak tau.

      Sekadaq hang CeLaRu.
      Adik beradik KeLiRu.

      • Budak Tadika mengamuk di syawal. tajuk memang la tajuk
        Terkena la pada batang hidung. Batang hidung babi pra sekolah.
        hahaha.

        nasib la melayu melayu

      • Mengamuk sebab
        tak dapat duit
        raya kot…!!!

        KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

  5. hehehe silap tu PDRIS.. patut lar BT marah giler.. ada ka hang habaq dia dpt gula2 jer.. dia pun kaya jugak.. lebih kaya dari ismet ulam raja.. kalau tak dpt kesenangan dari AMENO jgn harap lar nak bela AMENO tahap gaban beb..

    • Ooo ni budak kaya amneo la. Kaya dpt duit buta kut. Dalam ameno ni budak pun boleh kaya dari projek sub pada cina.

      Seorang Budak ameno kaya akan melahirkan 10 jutawan cina. inilah projek ameno. Kalau tak kayakan cina ameno kayakan orang india.

      Lejas, terima kasih.

      selamat hari raya adilfitri.

      babi tadika marah sungguh ooo.

      • Ooi orang tua Puak Dunggu Raja Ilmu Setan (PDRIS).
        Tu lah, tua2 malais membaca.
        Dok mencela saja, ikutCelamah.

        Bila tak dak ilmu.
        Mulalah merapu.
        Nak tulih pun, tak dak idea.

        Mengaku Islam.
        Tahu adilfitri.
        Tulih macam setan.

        Sekadaq itulah hakikatnya hang.

      • Tulih macam setan…??

        Setan betui-betui
        pandai tulih ka
        budak tadika…???

        Aku rasa,

        setan pun sama macam hang…

        ….TAK DAK IDEA NAK TULIH….!!!

        KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

      • Setan guna.
        PDRIS.
        ikutCelamah.
        Suku2sakat2tua2 malais membaca.
        Untuk menulih.

        Tak kang tu pun.
        Tak tau.

        Kalau tak tau.
        Tanyalah TGNA.

        Sekadaq ikutCelamah pun selupa.
        Itu PDRIS.
        Tatak baca.

  6. salam bro n sis………..

    perkasa memang jaguan tengik sikalang nie………
    grombolan dah tenggelam dek pekikan pekasam…

    pasai tu budak-budak tadika pun panaih baran tak pasai-pasai…….

    Kerry melalui ameno sudah gagal……….

    brahim melalui Perkasa lagi akan menemui kegagalan kerana Melayu yang berjuang bukan Melayu tulen, tetapi Melayu plastik….

    perseteruan Ibrahim dan Khairy yang digembar-gemburkan media, hanyalah suatu ‘soup opera’ atau babak dari kartun politik yang tidak mempunyai apa-apa nilai.

    Kedua politikus ini, cuba cari publisiti murahan…………
    menarik perhatian rakyat dari kalangan penyokong ameno saja…………
    depa nie semua confius dengan ameno…………. yang sudah lari daripada perjuangan asalnya……
    cuma budak-budak tadika saja lagi yg dok heran dgn perjuangan ameno ni…….dgn budak tadika boleh laa lagi depa dok pelemah………….

    brahiem dan Kerry……….dua-dua takdak ada nilai apa-apa langsung kepada para penyokong Pakatan Rakyat……….
    ada tak menambah………….
    tak ada pun tidak kurang apa-apa………….

    depa berdua boleh kira ‘melukut di tepi gantang’ dari guni beras ubn……….
    nanti lepaih Pru ke-13………grombolan akan hanyut………..
    depa pun turut sama hanyut…………….

    kali nie boleh agak dah yg depa ‘final’ duduk di Parlimen…………
    bt boleh laa kalau nak baca ‘talqin’ pun…………

    say no 2 biru biru

    • Salam nasik kandaq.

      Hang ni betoi lah.
      Hang dok merapu, buat apa.

      Jangan dok ikut budaya.
      PDRIS dan ikutCelamah.
      Tak dak idea pun, nak tulih.

      Hang.
      Kalau hang tak dak idea.
      Jangan tulih.

      Ikut budaya great chief.
      Plan plan kayuh.
      Tak sampai, sampai.
      Tak gi, tak gi, jugak.
      Pi mai, pi mai.
      Dok tang tu, jugak.

      Cuba hang khabaq mai.
      Adik TGNA dok terima 4 bil.
      Cek replika
      Buat apa.
      Silap2 dapat.
      Sekupang, dua kupang.
      Nak naik.
      Kuda Kepang.
      Pun tak dapat.

      Cuba hang khabaq mai.
      TGNA nak hantaq orang pondok ke Mekah.
      Untuk berdoa.
      Berdoa kat sini tak boleh, kah.
      Untuk sembahyang hajat.
      Sembahyang kat sini tak sampai, kah.

      Kena banyak membaca dulu.
      Cari ilmu.
      Ilmu itu kekuatan.

      Sekadaq jangan buat celamah saja.

      • pirhhh. kamu babi pun mana atau tulis.
        Idea macam anak haram jadah.
        nak kata orang.

        lain tajuk lain yg dibincang.
        macam celaka.

      • Yang suka tulis, babi.
        Selalunya lah.
        Orang suka kat babi.

        Ye, ye.
        PDRIS suka kat babi.
        PDRIS gian kat babi.

        Sekadaq lejas pun suka babi.

      • Apa idea hang
        sebenaqnya…???

        Habuk pun tarak kan…???

  7. Khir : Perkasa ‘bigger’ than Umno Youth
    mozila: haa.. jgn cakap je.. penyapu kan ade, sapu la masok longkang!

  8. Salam,

    Satu pohon pokok yg. sama, tumbuh dgn. akaq yg. dah busuk menghasilkan 2 buah yg. penuh dgn. ulat taik.Mana nak boleh buat makan.Kedarah pon tak boleh.

    KENA PLAN-PLAN TEBANG POKOK NI
    CORRECT CORRECT CORRECT DGN. AKAQ DIA SEKALI
    JGN. DOK BIAQ BENDA BERPENYAKIT
    NANTI MERAWIK MERATA..HABIH POKOK YG LAIN

    “””plan-plan kita kayuh”””

    • Salam great chief.

      Hang.
      Plan plan kayuh.
      Hang guna LGE.
      Low Gear Engine.
      Tak pa.
      Tak sampai2 pun.
      Tak pa.
      Pi mai, pi mai pun.
      Dok lagu tu.
      Tak gi, tak gi.

      Kita.
      Plan plan pukoi.
      Biaq bola golf pi jauh.
      Tak payah pukoi kuat.
      Kita nak bola saja.
      Pi jauh.

      Sekadaq TGNA tak suka.
      Hang dok plan plan kayuh.

  9. Cuba hang khabaq mai.
    TGNA nak hantaq orang pondok ke Mekah.
    Untuk berdoa.
    Berdoa kat sini tak boleh, kah.
    Untuk sembahyang hajat.
    Sembahyang kat sini tak sampai, kah.

    Oleh si Badut Tua.
    Yang banyak membaca.

    Setakat tuu..lah saja komen dia pasaipa tok guru pondok nak berdoa’ kat Mekah.
    Dalam kepala otak dia, dia nak samakan Malaysia macam Mekah yang ada Ka’bah.

    Dekat Malaysia ada masjid Putrajaya. Dimasjid ni agaknya adala kut tempat2 yang dipanggil Multazam, Hijr Ismail, Maqam Ibrahim atau pancuran ka’abah yang disebutkan oleh hadith sebagai tempat yang lebih afdhal merayu dan berdoa kepada Allah.
    Kalau laghutu..tak patut tok2 guru pi Mekah buat Umrah atau pi berdoa’ kat sana..
    Pi Putrajaya pun boleh….

    Atau kita cadangkan Si badut tua bangang ni.. bina satu ka’bah depan rumah dia.. bole la kita pi ramai2 buat Umrah dan berdoa depan rumah dia..

    Setakat tuu..la ilmu dari budak yang rajin membaca menulih komen pasai doa’…

    Tinggi Ilmu Islam budak nii….

    • Islam ala UMCO

    • ilmu tahap “tadika” macam tu… nak buat macam mana. membaca pun buku-buku tadika saja la…

      • Salam KeLi.

        Dulu, kita ingat.
        Hang ni.
        Up sikit dari.
        Suku2sakat2tua2 yang malais membaca.

        Ropa2nya.
        Hang pun seropa.
        Sama dengan.
        PDRIS dan ikutCelamah.

        Tapi.
        Kalau hang nak up sikit.
        Hang kena banyak membaca.

        Sekadaq hang.
        Jangan tak banyak membaca.

    • Salam Kucing Kota.

      Hang ni, celaru lah.
      Kang hang tak tau.
      Allah Maha mendengaq.

      Hang berdoalah kat ceruk mana pun.
      Kat Ceruk Tok Kun ke.
      Allah Maha mengetahui dan Maha mendengaq.

      Cuma, sebelum berdoa.
      Kenalah berusaha.
      Berusaha tu, kena membaca.
      Bila membaca, baru ada ilmu.
      Bila ada ilmu, baru kuat.
      Lepais tu, berdoa lah.
      Berdoalah, kat mana pun.
      Tak apa.
      Lepais tu pulak, jangan lupa.
      Berserahlah pada Allah.
      Allah akan tentukan semuanya.

      Samaada yang rm4 bil, akan jadi.
      Sekupang, dua kupang pun.
      Hanya Allah yang boleh tentukan.

      Sama ada.
      Kelate, tak gi, tak gi.
      Atau sebaliknya.
      Allah yang akan tentukan.

      Sekadaq kalau hang tak caya.
      Tanyalah TGNA.
      Jangan pulak tanya PDRIS
      (Puak Dungu Raja Ilmu Setan).

      • Hang tu sendiri
        tak pernah tanya
        TGNA pon…!!!!

        Toksah berangan
        nak bagi nasihat
        kat kita orang la…

        Lagi-lagi kalau belajaq takat

      • Lagi-lagi kalau
        belajaq takat
        Tadika Kemas…!!!

  10. A for apple, B for babi, T for tonyok teringat masa belajar kat tadika kemas!

    • Selalunya.
      Selalunya lah.

      Yang suka tulis babi.
      Orang yang suka makan babi.
      Dok gian kat babi.

      Sekadaq lejas suka makan babi.
      Yeh, yeh.

      • Aku rasa
        budak tadika kemas
        lagi banyak makan
        makanan yang ada
        unsur babi kat dalamnya…

        Sugus,

        Sumi Jeli dan…

        macam-macam lagilah…!!!

        Aku tak tau namanya
        sebab aku bukan bangang macam budak tadika…!!!

        KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

        Dahlah makan benda syubhat,
        Makan pun tak baca bismillah…!!!

        Terus NGAP!!! aje…!!!

    • ini babi upco. Tinggal babi tunggal ni sekor sokong UM..
      heheh.

      Ini lah babi tunggal yang bodoh.

      • Mr Vincent..

        Ini babi mesti ditembak ka?.

      • Bukan tembak…

        Kita sembelih.

        Tapi jangan lupa
        baca Bismillah…

        KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

  11. Salam BT,

    KK kata hang ilmu tinggi
    Firasat aku plak
    Kalau plan-plan ukoq
    Kayu golf lebih tinggi dari hang
    Nak buat lagu mana (budak2)
    “””” terencat….””””

    tak pa nu ..plan-plan kayuh
    “””mendagu”””
    tinggi lampai macam galah
    bila sampai dewasa nanti

    dok pukoi bola golf x pa
    jgn. dok pukoi round …dah…

    • Salam great chief.

      Hang.
      Kayuh plan plan.
      Tak sampai, sampai pun.
      Tak apa.
      Hang guna LGE.
      Low Gear Engine tu.
      Tak apa.
      Jangan tergostan.
      Cukuplah.

      Kita tetap.
      Pukoi plan plan.
      Asalkan.
      Bola pi jauh.
      Cukup.
      Ummmmmph.

      Hang mana tau.
      Pasai golf.
      Kayu golf, panjang mana, tinggi mana.

      Tentang.
      Perkasa bigger than UMNO Youth.
      Pun, hang mana tau.
      Besaq macam mana.
      Besaq tera mana.

      Yang hang tau.
      Dok menangkala, menangkala.
      Menang, tak menang jugak.
      Dok kala, kalah.
      Adalah.

      Tapi.
      Hang baguis sikit dari Kucing Kota.
      Hang masuk.
      Hang bagi salam.

      Tu, yang TGNA suka tu.

  12. Tuu…la kucing kata Si badut tua yang banyak membaca ni..apa yang dia baca tak jadi ilmu, tapi dah jadi caca marba.

    Dia tau dak ni..Ka’bah yang Allah tinggalkan sebagai mukjizat kepada nabi Ibrahim dan AlQuran pulak mukjizat Muhammad Rasulullah, yang Allah jamin keujudan dan keselamatannya hingga kiamat.

    Bila Allah declare ini sebagai mukjizat, tentulah ada hikmah kelebihan dan rahmatnya.
    Ertinya dia nak hamba Allah yang beriman sentiasa datang merayu dan berdoa dihadapan ka’bah.
    Nabi Ibrahim setelah selesai meyempurnakan binaan ka’bah telah berdoa kepada Allah supaya Allah menjadikan ka’bah ini sentiasa dikunjungi oleh hamba2 yang beriman dengan Islam datang merayu dan berdoa kepada Allah didepan ka’bah.

    Sebagai jaminan maqbul Allah kepada doa nabi Ibrahim maka dari mula ka’bah disempurnakan ia akan sentiasa dikunjungi oleh umat Islam hingga hari kiamat.
    Sebab itulah datang berdoa didepan ka’bah ini menjadi sunnah Rasulullah dan sunnah nabi Ibrahim yang tentu ada keistimewaannya sendiri.

    Kalau Si badut tua nak uji mukjizat yang Allah berikan ini, Kucing sarankan bila Si badut tua mengunjungi ka’bah nanti cuba sebut perkara2 yang jelik ditanah haram ini…

    Pi mengaji lah lagi pasai Islam ni….

  13. Salam Kucing Kota.

    Hang tak bagi salam.
    Pun, tak apa.

    Sebab, hang tulih pasai Ka’bah.
    Sudah tentunya, hang sorang Islam.
    Kita kena bagi salam.
    Kat hang.

    Tadi.
    Ustaz kat tadika kita.
    Baca komen hang.
    Dia gelak.
    Kah, kah, kah, kah.
    Sampai tergelak.
    Rupanya dia.
    Hang jangan tak tau.
    Dia senyum pulak.
    Tu.

    Kita fahamlah senyum ustaz tu.
    Hang mana paham.

    Tentang.
    Perkasa dan UMNO Youth.
    Hang lagi lah.
    Tak paham.

    Tu yang TGNA pun senyum.
    Kat hang lah.

    • Ostad hang gelak
      baca komen Kucing Kota?

      Lagu mana dia gelak…???

      KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

      Hang nak tau pasai apa dia gelak..??

      Pasal dia pun BANGANG macam hang…!!!

      Hah…!!!!

      Baguih la anak murid bangang,
      gurunya pun bangang…!!!

      BANGANG bertemu BANGANG…!!!

      KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

      • Benda tu.
        Kita taklah kata hang makang.
        Koot.
        Hang termakang, kot.

        Kalau termakang.
        Bukang boleh samak.
        Dah jadi darah daging.

        Tu, yang otak hang.
        Senget semacam tu.

        Kalau otak senget.
        Namanya bangang.

        Tu yang dok bangang, bangang tu.
        Lain2 yang baik2.
        Hang bukang tau.

  14. Yang ustaz tadika tu gelak, bukan pasai tulisan Kucing, tapi pasai kejahilan hang tentang sirah nabi nii…
    Kalau dia gelak kat tulisan Kucing, tentu dia komen tang mana yang dia nak tergelak…dan hang tentu akan tulih apa yang dia komen.

    Kucing tak pikiag yang ustaz tu bodo macam YB Zul Kulim…
    Apa! hang ingat Kucing main reka2 cerita ka…
    Pasai tu laa..Kucing kata hang tak baca…kitab pasai agama nii…..
    Tok sah nak jawab hanya kerana sekedag nak menjawab…

    • Kucing.

      Yang hang dok merapu sampai kat.
      Zul Kulim tu.
      Buat apa.

      Hang kena fokus.
      Fokus pada tajuk.

      Dahlah ustaz tadika gelak kat hang.
      Dia taklah gelak.
      Hara, hara, kah, kah, kah.
      Macam hang dok gelak.
      Tu.

      Dia gelak.
      Ha, ha, kucing, kucing.
      Adik beradik.
      Senyum, senyum kambing.
      Saja.

      Itu saja.
      Gelakan ustazlah, katakan.
      Manis dari manis.
      Bukang kucing gelak.

      Kalau hang komen tentang tajuk.
      Lagi dia gelak.
      Sebab bukang tau.
      Tentang Perkasa.
      Tentang UMNO Youth.

      Yang hang tau.
      Sekadaq merungut.

  15. Mangkuk! Badut tua situa bangka yang tak pernah mencari hidayah dan mendapat hidayah.

    Dari dulu sampai laani hang tak pernah komen apa2 tajukpun dari pandangan fahaman agama hang, atau dari pandangan politik Umngok hang!

    Hang cuba nak balik kepada tajuk blog ni pasai hang jahil dengan agama hang!tapi cuba hang tengok komen hang sebelum Kucing masuk!. Ada ka hang focus pada tajuk?.

    Tulisan hang kat ateh tu, bukan sada digelakkan oleh budak pasti. Orang dalam wad sakaitris lagi la gelak mengekek ngekek…

    Ni pasai tajuk yang hang nak Kucing focus tak jadi masalah pada Kucing, tapi pasai yang bergaduh Umno youth dan Perkasa, pasai depa dari tong taik yang sama macam hang. Kucing macam tak nak masuk campog..Kucing akan uleh kalau hang yang tak pernah ada idea ni nak baca, kemedian hang akan komen mengikut otak budak tadika dan ustad tadika tempat hang belajag…
    biag Kucing nak tunggu forumer lain komen

    Hang jangan sekadag gila nak komen tulisan orang lain sedangkan diri sendiri bergelumang dengan taik kejahilan…

  16. Salam Kucing.

    Hang janganlah mengamuk.
    Sampai macam tu.

    Sampai wad sakaitris pun.
    Hang tau.
    Nanti marah, dek warga sakai pulak.
    Lain lah.
    Kalau hang pun, warga sakai.

    Lepais tu, hang kata orang jahil.
    Pulak.

    Nanti kita kata.
    Kucing Kota Al-Jahili.
    Sepupu sepakat Al-Munafikun.
    Hang marah.
    Pulak.

    Tapi lah.
    Kalau hang dok bekawan dengan.
    ikutCelamah.
    Nanti, hang pun jadi.
    Al-Celaan pulak.

    Hang kena bekawan dengan.
    great chief.
    Plan-plan kayuh.
    Biaq tak sampai, sampai.
    Pun, tak apa.

    Sekadaq jangan hang tekebil-kebil.

  17. Budak Tadika kan munafikun ala tin kosong,
    babi memang pilihan dia. Tin kosong bunyinya deras. Kalau cakap orang Kedah, BT ni anak haram jadah.

    • Hang memanglah tak makang.
      Benatang tu.

      Kita rasa.
      Hang termakang kot.
      Makang benatang tu.
      Bukang boleh samak.
      Cuma hang dapat penyakit.
      Gian.

      Gian kat babi.

      Tu yg hang dok tulih babi.
      Tu.

    • Aku pun sokong AKUl. Memang dasar babi tunggal bodoh ni sekor sahaja lagi didalam UMCO.

      Babi UMCo semuanya dah aku tembak makan. daging babi tadikan Bodoh ni tidak lazat. Pasal ada penyakit GILA BABI. itu pasal org tidak tembak kasi mampus.

      oii Babi tadika, sedar Lu satu olang saja gila babi ampu ini parti. Lu tgk sendiri la. Cuma lu babi gila yg amat bodoh dlm dunia. dah la babi bodoh pula lagi.

      Memang nasib babi tadika tidak sedar diri.

      • Ropanya.

        Hanglah yang jamu.
        Juadah menatang tu kat depa.
        Depa dok rasa sedap.

        Hang ni.
        Tak patutlah.

        Tapi.
        Depa tak bedosa.
        Sebab depa tak tau.

        Tapi bila dah jadi.
        Darah daging.
        Itu yang dok gian.
        Merapu.
        Dok menulis menatang tu.

        Hang ni.
        Jenis suka pi kat Bali, ka.
        Di sana.
        Banyak, yang Panggang-Panggang.
        Tapi hang jangan ajak depa.
        Depa tu Islam.
        Hang.
        Dak lah kot.

        Sekadaq TGNA kena berhati-hati.
        Dengan yang bernama Vincent.

  18. salam semua……….

    kita nak mengundi pulak nie………
    plan-plan kita pi galas….kita galaih…..

    budak-budak jangan dok bawak….buat menyemak lagi ada laaa…….bukan boleh mengundi pun…..ic pun tak dak lagi….kah kah kah

    ingat pada terang bulan……..biaq bulan betul-betul pernama …..

    bt sari dua nie bukan main galak lagi….pasai ramai sangat dok focus kat dia……..tu yg dia jadi kera belacan tu……..sampai tak tau arah…..merepet , meraban, merapu, melompat tak tentu punca……….

    nak harap idea dia…….jng mimpi laa…dah muflis idea……juak-juak dia tak mai tolong langsung……..kesiannnnnnn….terlonta-lonta lah budak ni dok kena lambong………..

    bt …….hang baca lirik lagu lama nie….
    pelan-pelan hang paham kot……
    memang sesuai untuk hang……….

    Some people bring you gifts
    Some bring you bricks to weight you down
    so they can swim a little higher while you drown some people mean so well
    Their way was the best way that they found
    But any other way you choose is a brick that weights you down

    plan-plan perasap kerih……………

    • Salam nasik kandaq.

      Hang salin kat mana.
      Lain kali, hang terjemahlah.
      Sukusakat hang bukang paham pun.

      Kalau hang dok pakai salin.
      Betoilah, yang hang pakaq.
      Copy n paste.

      Tapi, tak apa.
      Kita tulis sikit kat hang.

      “Every line a man writes,
      and every act in which he indulges,
      and every word he utters serves as unescapable evidence of the nature of that which is deeply inbedded in his own heart,
      a confession that he cannot disavow.”

      Hang tolong baca.
      Hang tolong terjemahkan.
      Hang tolong bagi ceramah kat suku2sakat2tua2 hang yang malais membaca.

      Ikut budaya great chief.
      Terjemah plan-plan.
      Tak habis, habis pun.
      Tak apa.
      Guna LGE.
      Low Gear Engine tu.
      Biaq dia gostan pun.
      Tak apa.

      Jangan ikut budaya kita.
      Hayun plan-plan.
      Bola pi jauh juga.

      Bila terlampau cepat dan jauh.
      Nanti suku2sakat2tua2 hang.
      Ketinggalan.
      Tak.
      Tekejor, kejor.
      Kejor yop, kejor.

      Sekadaq TGNA pun kena belajaq hayun plan-plan.

  19. salam bro n sis……….

    kalau hang dok pi baca kitab-kitab motivasi aka law of success dari barat tu……..tak ke mana jugak hang tu bt oiiiiiiii………..
    apa yg hang boleh dapat dari napoleon hill tu…dari dale @ andrew carnegie……..banyak idea sesat yg depa dok bawak…………….

    the ultimate success……..hang kena baca Quran…….

    cua hang buka surah al-mukminun………
    baru hang dapat kejayaan hakiki……..kejayaan yg dipandu oleh Allah………itulah kejayaan yg sebenor…kata orang perak………..

    quran jugak sebagai kitab motivasi paling agung……..memandu umat sepanjang zaman berzaman hingga kiamat……….

    say no 2 haru biru biru………..

  20. Salam nasik kandaq.

    Aku tabik hang.
    Hang pandai cari, mana aku dapat.
    Rasa2nya.
    Dalam dok kandaq2 nasik.
    Hang ni, cerdik jugak orangnya.

    Tapi.
    Setakat cerdik, cari saja lah.
    Cari kat search google.
    Boleh lah.
    Baca dak jugak.

    Tapi, tak apa.
    Hang terjemah plan-plan.
    Petikan yang kita tulis tu.
    Kemudian hang bagilah ceramah sikit.
    Kat sukusakat hang.
    Hang tak paham, depa pun tak paham.
    Bolehlah depa cela, cela sikit.
    Kat belakang.

    Sekadaq TGNA pun nak dengaq.

  21. Salam adik-beradik semua,

    “Every line a man writes,
    tiap2 baris sorang lelaki menulis

    and every act in which he indulges,
    dan tiap2 aksi yg. dia lakonkan

    and every word he utters serves as unescapable
    dan tiap2 kata dia utarakan jerumus kpd tiada jalan keluar atau cuba menolak

    evidence of the nature of that which is deeply
    bukti semula jadi jauh

    inbedded in his own heart,
    terbenam dalam lubuk hati

    a confession that he cannot disavow.”
    satu m’sia satu pengakuan yg tak bertanggungjawab.

    Jenuh kayuh
    mmg. teeerrra hampa semua …
    “”””salute””””

    • Salam great chief.

      Pertama.

      Aku kena salute jugak.
      Kat hang.
      Hang ni jenih.
      Suka menolong.
      Hang tengok pengandaq tersangkut.
      Hang selamatkan nasik kandaq.
      Tapi, kalau terjemah sikit lagu tu pun.
      Hang jenuh kayuh.
      Kesianlah kat hang.

      Kedua.

      Hang ni jenih kerih jugak.
      Jenih hulubalang-hulubalang.
      Kena prasap.
      Kalau tidak, takkan hang mengaku.
      great chief.
      Hang prasap apa.
      Jangan tengkorak-tengkorak.
      Cukup lah.
      Prasap plan-plan.

      Ketiga.

      Tak apa.
      Hang kayuh plan-plan.
      Hang guna LGE.
      Kalau gostan pun.
      Tak apa.

      Sekadaq kita hayun plan-plan.
      Bola golf pun pi jauh jugak.

      • Salam BT,

        Nombot 4
        Hang plan-plan ludah
        Plan-plan jilat balik

        Kecewa Cet Det pd melayu
        yg mudah lupa..

        Takat Queen English kita tarak la
        Cuma Queen Melayu saja yg kita boleh
        Banyak jugak kita plan-plan dok perasap
        Takat perasap dapok saja la
        Mengkala Queen Melayu mogok…

        Sronok kita ramai dok plan-plan kayuh.

      • Salam great chief.

        Hang ni la.
        Plan-plan ludah tu.
        Jenis dok jampi serapah.
        Yang dok prasap plan-plan.
        Jilat2 pun plan-plan.
        Tengkorak-tengkorak tu.
        Macam chief-chief kat Bolivia atau South Dakota.
        Dok buat lah.
        Memang hang tau.
        Jenih2 tu.
        Kang hang sukusakat jenih tu.
        Jangan buat2 lupalah.
        Hang bukang Melayu jenih nasik kandaq.
        Mudah lupa.

        Sekadaq hang kena plan-plan fikiq.
        Kerana hang jenih malais membaca.

  22. salam bro n sis……..

    aloo bt hang tengok balik
    entry aku September 27, 2010 at 8:16 pm,,,,,,,,,

    cua hang terjemah sat lirik lagu lama yg sesuai dengan hang tu…….kalu hang tak boleh terjemah……….mintak tolong ngan great chief….dia terer bab terjemah nie………

    hang bawa mai kitab motivasi pun terkena ataih kepala hang jugak……..kasihannnnnnnnnnn adanya…………

    aku nak tengok jugak mcm mana yob terjemah bait-bait lagu tuuuuu……..jngn-jngn bunyi telor perak ke apa?

    terjemah yob…….jngn tak terjemah………..
    mai kita tengok apa nak jadi……….

    plan-plan pukoi bola……..kah kah kah

    • Salam nasik kandaq.

      Kita nak terjemah, buat apa.
      Kita faham.
      Kita belajaq English.
      Bukang sebarang English.
      Queen’s English.

      Yang hang tu.
      Nak sangat terjemah tu.
      Buat apa.
      Pedulikang suku2sakat2tua2 hang.
      Yang malais membaca tu.
      Biaq pi kat depa.
      Depa hanya suka ikutCelamah.
      Cela mencela tu.
      Sukalah depa.

      Plan-plan hayun pun.
      Bola golf kita, pi jauh jugak.

  23. salam bro n sis………

    untuk budak betina………..
    kalau Queen’s English. kira english jenih betina laa………macam honda city…….kereta untk pompuasn………..kah kah kah

    hang suruh orang terjemah…….lepaih tu hang dok dah paham pulak ……..
    makrop sintok betoi laa hang nie………

    kah kah kah……..

    • Salam nasik kandaq.

      Hang tak menyesai kah.

      Dulu, orang tua hang.
      Suruh belajaq rajin2.
      Suruh baca buku.
      Hang degil.
      Hang malais.

      Sekarang.
      Apa dah jadi.
      Tua2 pun kena kandaq.

      Orang tulih.
      Hang pun nak tulih.
      Lepais tu.
      Hang keriau kat great chief.
      Mintak terjemah.

      Sekadaq kesiannya kat hang.

  24. Aslkm,

    BT,hang perasan tak apa yang hang tulis pada 27 Sept 8.44pm…

    ” every lines that aman write …bla.bla..”

    Itu la baru hang nak mengaku apa yang saya cakap tu betul… Bila saya kata apa yang hang tulis itu mencerminkan keperibadian hang… hang marah pulak

    Tak salah le kalau dulu saya bagitau yang hang bersifat MUNAFIK… saya hanya memperingati je

    • Salam Neutron.

      Hang tak paham koot.
      Bahasa Inggeris Oxford tu.
      Bukang sebarang Inggeris.
      Bukang Bahasa Inggeris Sekolah Pondok.

      Hang kena baca bekali-kali.
      Jangan pakai tembak saja.
      great chief pun jenuh.
      Jenuh nak terjemah.
      Tu pun, betoi tak betoi.
      Belum tau.

      nasik kandaq langsung lah.
      Queen’s English, dia kata.
      English jenis betina.
      Ada kah.
      Setakat salin, cut and paste.
      Dia tau lah.

      Hang dok kata orang munafik.
      Hang tu sapa.
      Yang boleh kata.
      Allah saja.
      Tak kang tu pun, hang tak tau.

      Hang nak jadi Ustaz Al-Munafikun.
      Lagu mana.
      Lain kali, buat tesis dulu.

      Sekadaq kesianglah kat hang.

      • Aslkm,

        Kesian kat hang BT…. terserlah sungguh.. baca betul betul… sifat sifat tu dah ada so… perbetulkan diri…jangan dah terkena muka sendiri hang nak marah saya pulak..

        Hang hanya mengulangi apa yang pernah saya tulis pasal hang…. ingat memperinagati je… jangan gabra

  25. ‘Kami rasa cukup terhina’
    mana ulamak pas. Nik Aziz senyap saja bila adik beradik dia buat. inilah ulamak politik.

    KEPALA BATAS 29 Sept. – ”Kami rasa cukup terhina. Kalau tahu, satu sen pun kami tak nak.”

    Itu antara luahan sekumpulan warga emas dan fakir miskin yang bertindak memulangkan semula wang hasil pemberian kerajaan negeri kerana ragu-ragu ia bersumberkan dana perjudian.

    Rata-rata mereka yang ditemui menyatakan rasa marah dan kesal berikutan pengakuan kerajaan negeri menerima dana sebanyak RM2 juta daripada Kelab Lumba Kuda Pulau Pinang bagi membiayai program membasmi kemiskinan di negeri ini.

    Menurut mereka, walaupun kerajaan negeri menegaskan wang perjudian yang diterima sudah diasing-asingkan termasuk bagi bantuan wang ihsan RM100 kepada warga emas, ia tidak mampu menghilangkan rasa keraguan berhubung sumber sebenar wang bantuan itu.

    Imam Masjid Pulau Mertajam, Saidin Chik, 72, berkata, dia sangat terkejut berikutan pengakuan kerajaan negeri itu kerana sebelum ini menyangka bantuan tersebut diagihkan atas dasar keikhlasan membantu warga emas sepertinya.

    ”Selepas mengetahui perkara ini, saya tertanya-tanya sama ada orang tua seperti saya ini terlalu hina untuk diberikan wang bersumberkan judi.

    ”Kalau pun diasing-asingkan dana perjudian itu, tidak mengapalah kerana saya mahu pulangkan juga kerana hanya dengan cara itu saja saya berasa lega. Tidak mengapalah, saya boleh mendapat duit dengan cara halal,” katanya.

    Saidin merupakan antara 40 warga emas dan fakir miskin yang memulangkan semula wang bantuan kerajaan negeri pada satu majlis di Pusat Khidmat Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Penaga di sini hari ini.

    Bagi Rosnani Mohd. Rashid, 54, pula, dia berhasrat memulangkan wang tersebut sebaik sahaja mengetahui bantuan membasmi kemiskinan yang disalurkan kerajaan negeri menggunakan dana daripada kelab berkenaan.

    Menurutnya, dia berasa sangat sedih kerana tidak dapat memulangkan wang berkenaan bersama-sama arwah suaminya, Osman Mahmud, 62, yang meninggal dunia beberapa hari selepas menerima bantuan berkenaan pada Jun lalu.

    ”Mak cik yakin, kalau arwah suami masih ada, dia adalah antara yang terawal bersama-sama memulangkan wang ini. Kami rasa cukup terhina, cukuplah sekali ini,” katanya dengan nada teresak-esak.

    Warga emas, Md. Saad Mat Jaafar, 70, pula berkata, dia berasa amat lega selepas memulangkan duit berkenaan kerana tidak sanggup bersubahat untuk menerima bantuan yang diragui sumbernya.

    ”Ketika mula-mula mendapat wang ini, saya sangat seronok dan rasa begitu dihargai. Tetapi selepas diberitahu oleh anak saya mengenai perkara ini, saya rasa lebih baik pulangkan wang itu kerana tidak mahu bersubahat,” jelasnya.

    Bagi Che Embun Mohamad, 60, dia rela untuk hidup susah daripada menerima wang yang tidak diketahui sumbernya lebih-lebih lagi apabila dikaitkan dengan perjudian.

    ”Janganlah anggap orang susah akan terima saja wang bantuan tanpa diketahui asal-usul sumbernya. Kalau halal kita bersyukur tetapi kalau sumber judi, tidak mengapalah kerana saya masih ada anak-anak yang boleh memberi makan untuk hidup,” ujarnya sebak.

  26. Kerajaan beri gaji Datuk Azhar hasil dari mana?.

    Cukai perniagaan, cukai ternakan, cukai judi, Cukai pendapatan.

    Ada akal, fikirla sikit.

    • Hang bukang tak tau.
      Hang buat2 tanya.

      Kerajaan bayaq gaji.

      (1) Dari jualan.
      Anjing gila yang hang bela (September 20)
      Koot.

      Dan.

      (2) Dari hasil jualan daging babi.
      Yang hang termakang (September 21).
      Koot-koot.

      Sekadaq, kalau Dunggu tu.
      Dunggu jugaklah.

    • Itu lui Png State Gov pun belum dpt balik. Siapa angkat? ubn punya olang.

  27. DR. ASRI KATA UMNO JUMUD

    Katanya lagi, Nabi Muhammad sendiri pernah menerima hadiah daripada orang Yahudi dan juga daripada pemerintah Rom.

    Bekas mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin menyeru Umno supaya tidak menakut-nakutkan warga Pulau Pinang dengan dakwaan kerajaan negeri menipu berhubung sumber kewangannya bagi membiayai program membantu golongan miskin termasuk untuk masyarakat Islam.

    “Umno sepatutnya lebih ke hadapan dalam isu ini, bukannya bersikap jumud dan terkebelakang,” katanya pensyarah agama di Universiti Sains Malaysia (USM) itu.

    “Sudahlah mereka miskin, kita persalahkan mereka. Saya nak sebut kepada rayat Pulau Pinang tak payah susah hati. (Umno) janganlah nak takutkan orang kampung, jangan kata doa tak makbul atau (fikiran) sudah benak sebab makan dari sumber haram.

    “Sekiranya semua transaksi bantuan dipersoalkan sumbernya, tidak ada lagi wang yang bukan daripada sumber haram. Setiap duit yang kita terima itu tentulah pernah digunakan untuk kegiatan lain.

    “Apa yang jadi pertikaian bukanlah duit contohnya RM50 daripada hasil judi itu, tapi nilainya. Apabila diterima, nilainya adalah sumbangan daripada hasil judi, tapi bila ia disalurkan kepada orang miskin, nilainya adalah bantuan,”

    Sebaliknya, Dr Mohd Asri berkata, perkara yang perlu dipertikaikan dalam isu pemberian bantuan orang miskin daripada hasil judi ialah promosi kepada syarikat judi yang menghulurkan sumbangan kepada kerajaan.

    Katanya, keadaan itu boleh dilihat melalui liputan melalui media yang memperbesar-besarkan sumbangan yang diberikan oleh syarikat judi kepada kerajaan.

    Cukai satu hukuman

    “Kita tanggung dosa bila biarkan aktiviti judi atau lakukan tindakan seakan-akan memuliakan judi, sedangkan aktiviti seperti itu sepatutnya direndah-rendahkan.

    “Promosi seperti itu juga seperti memberi galakan kepada perjudian. Saya pernah tengok (laporan) di majlis penyampaian sumbangan, ada ahli politik yang naik ke pentas terima cek besar daripada syarikat judi ini.

    “Sepatutnya sumbangan ini diberikan senyap-senyap, tidak mengapa,” katanya ketika dihubungi Malaysiakini hari ini.

    Tambahnya, cukai yang dikutip daripada syarikat judi sebagai hasil kerajaan juga tidak semestinya menerima nilai judi itu sendiri.

    “Sedikit sebayak, cukai yang dikenakan ke atas syarikat itu juga adalah satu bentuk hukuman kepada mereka,” katanya lagi.

    Dr Mohd Asri juga berkata para ulama pula kini masih berbeza pandangan sama ada hasil daripada riba yang diperolehi kerajaan adalah halal atau haram.

    “Setahu saya tidak ada. Pada masa saya (jadi mufti) tidak pernah ada mesyuarat (Majlis Fatwa Kebangsaan) untuk putuskan perkara ini,” katanya lagi ketika ditanya.

    Nabi terima hadiah Yahudi

    Tambahnya, pandangan seperti yang dikemukakan ulama terkenal antarabangsa Dr Yusuf al-Qardhawi pula menyebut, hasil daripada riba seperti perjudian itu boleh digunakan untuk membantu orang miskin memandangkan nilai yang diberikan itu atas nama sumbangan.

    “Bukannya ia diberikan atas nama hasil judi. Contohnya ada kawan hendak belanja kita kerana dia menang judi, tidak boleh kerana itu meraikan judi.

    “Tapi kalau orang bukan Islam sekalipun belanja kita makan dan beri kita ang pau, tidak mengapa kerana dia hendak belanja,” tambahnya.

    Katanya lagi, Nabi Muhammad sendiri pernah menerima hadiah daripada orang Yahudi dan juga daripada pemerintah Rom.

    “Buktinya, memang tidak salah jika hendak mengambil apa yang hak kita. Nabi mengambil hadiah daripada orang Yahudi walaupun nabi tahu orang Yahudi menjalankan kegiatan (ekonomi) riba dan pemerintah Rom terlibat dengan kezaliman,” katanya.

    Jelasnya, baginda tidak menerima nilai riba atau kezaliman tersebut tetapi nilai sumbangan berkenaan. Umno jangan takutkan orang kampung, kata Dr Asri – Malaysiakini

    • Salam Kucing Kota.

      Puak sakai dok marah kat hang.
      Lain kali bukalah kamus sikit.
      Jangan dok pakai.
      Hentam saja.
      Sakaitris-sakaitris (September 26).

      Membaca pun malais.
      Buka kamus pun malais jugak.
      Hang ni la.
      Apa nak jadi.

      Lain kali, hang gunalah bahasa Melayu asai.
      Hang dok eja bahasa Inggeris cara Melayu.
      Buat apa.

      Hang ni pun, seropa nasik kandaq juga.
      Adakah.
      Dia kata, Queen’s English tu.
      English betina.
      Lepais tu, dia pekena great chief pulak.
      Suruh terjemah.
      chief, mana nak mengaku, tak tau.
      Dia pun hentam semacam.

      Sekadaq lain kali, hang belilah Kamus DwiBahasa.

      • Hang memang
        suka bertuhankan
        Queen English kan,
        daripada mempelajari
        Bahasa Arab…???

        Betui tak…???

        Sebab tu hang
        langsung tak
        rujuk al-Quran.

        Hang cuma rujuk
        karya orientalis
        Barat yang mahu
        meranapkan umat Islam….

        Penyudahnya,
        hang berhujah dengan
        “poem” sesat depa,
        hang langsung tak bawak
        apa-apa dalil dan nas qati’e
        apapun kat blog ni.

        Tapi hang lebih
        suka menerima
        “points” daripada
        golongan anti-Islam…!!!

        Sebab apa?

        Sebab muqaddam
        Alif…. Ba…Ta…..
        hang pun tak luluih…
        Hang tak reti baca Quran…!!!

        Pastu, sibuk
        pi habaq orang lain
        malaih membaca…

        Padahal,
        hang tu yang
        tak pernah Quran…!!!!

    • Betul maa. dia orang cukup bodoh, Cukai bukit tinggi itu Vincent tan beri puak-puak tu angkat semacam jer.

      Ap punya bodoh ini budak terencat akal. cakap orang byk pandai. diri sendiri makan tahi kucing kota. bodoh & tiada akal.\

      ingat ALLAH sikit maa..

  28. salam bro n sis…………

    Mat Romeo kembali lagi dng wayang plastiknya…………..
    kah kah kah ………Mat Romeo on September 30, 2010
    at 9:58 am……….

    sejak bila puak ameno nie dok jaga halal haram sangat nie?…..
    aku ingat depa dah telupa halai haram nie……
    ada orang dok peringat kot?
    sejak bila depa nie tau sangat hukum duit judi nie haram?….pasai dapat seratuih kot…….tak berapa cukup laa tu………
    belanja budak-budak tadika pun tak cukup……..
    duit tumbuk rusuk yg banyak tu…….tak haram pulak nooooooooo……kah kah kah

    awat tak pi serah teruih kat LGE……..pasai apa pi dok buat wayang dulu ngan ketua pembangkang pp tu……..nak tayang kat sapa?…….

    hasil judi negara 2008 berjumlah 2.37 bilion? Kerajaan tak pernah asingkan…………..
    duit tu la depa guna guna buat masjid laa……… bayaq elaun sara hidup laa………pembangunan laa dan bla bla bla…………
    hat nie tak mau bagi balik ke? pi laa bagi balik………kan ka duit tu tak clear card……….

    aku sebenaqnya nak temuntah tengok ke perangai grombolan nie……….

    kah kah kah……………..

    • Salam NK

      kan ka depa suka kumpui duit haram? tu la pasai depa ambik duit yg kerajaan PP bagi kat fakir miskin tu, rompak orang miskin, kerja2 haram tu kan dah jadi darah daging depa.

      Kalo depa tu ceredik, dah tentu depa nasihatkan orang2 tua tu pi serah balek secara betui kt kerajaan PP. Ni dak, depa kutip, lepaih tu depa sapu la…. memang kerja depa dok pelahap duit orang miskin dari dulu sampai la ni….

      kita tengok la nanti, duit yang orang2 tua serah tu depa nak hala kemana? kalu depa tak serah balek kat kerajaan PP, sah la depa tu perompak dan amik duit secara haram dari orang2 tua tu.

      ni pasai depa tak rajin baca buku2 ilmu agama tu macam yg diserukan oleh BT tu la pasai depa tak paham apa itu agama Islam. kalo tak nak bagi balek kt kerajaan PP, bagi saja duit tu kat BT, suruh dia pi belajaq pandai2, jangan sampai ke tua dok kelas tadika saja.

      • Salam KeLi.

        Hang tak dapat ka.
        Tua hang, belum warga mas ka.
        Maknanya.
        Hang belum tua sangat lah.
        Hang kena banyak membaca.
        La.

        Bagilah kat kita.
        Kita.
        Plan-plan terima.
        La.

        Kita terima pun.
        Kita tak makang nasik kandaq.
        Nasik kandaq dah tak sedap.
        Gerainya pun selekeh.
        Pengandaqnya pun tak pernah.
        Kena ayaq.

        Baik kita makang.
        Ikan KeLi masak tempoyak.
        Deme kate ape pun.
        Kite tak kisah.
        Macam Aiman tak kisah.

        Sekadaq KeLi belum cerdik le.

      • Aku singgah
        makan nasik kandaq,
        aku tengok gerainya
        tak selekeh pon…!!!!

        Yang selekeh tu…

        …MEJA MAKAN
        BUDAK TADIKA….!!!!

        KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

      • Orang yang hidup selekeh.
        Dia bukang tahu.
        Yang dia selekeh.
        Dah sebati.
        Macam hang.

        Macam orang bela Kucing Kota.
        Mana dia bau busuknya.
        Dah sebati.

        Seropalah.
        Orang yang termakang.
        Menatang tu.
        Dia pun tak tau.
        Perangainya.
        Orang lain tau lah.

        Sekadaq TGNA tau lah.

      • Aik…..

        Habaq aku
        pulak yang
        selekeh…!!!

      • Kami tak
        sebodoh hang
        sampai “TERRRRRmakang”
        menatang haram tu
        macam hang….!!!!

        Hang yang
        TERRRRmakang
        menatang haram tu kan…???

        Elemen-elemen
        menatang haram tu,
        melambak dalam
        junk food kegemaran
        budak-budak tadika…!!!

        KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

        Sebab tu hang
        cuba nak
        “pulang paku buah serpih”
        kat blog ni…..

        Betui tak….???

  29. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka aka
    Salam Suku2sakat2tua2 pun suka.

    Warga emas dan fakir miskin.
    Pun dijadikan isu.
    Pun nak dipolitikkan.
    Ketandusan isu.
    BoBoIsu.

    Dua2 pihak tak betoi.
    Dua2 pihak katun.
    Dua2 pihak kelabu.
    Kelabu asap.
    Pulak tu.

    Dah orang bagi duit, ambik lah.
    Yang gatai dok pi tanya, buat apa.
    Yang gatai dok pi korek, buat apa.

    Dah kita tak tau.
    Tiap2 hari.
    Buat solat sunat dhuha lah.
    Mintak Allah sucikan yang haram tu.
    Kang tu pun, tak tau.

    Ni, dok tanya.
    Dan ada pulak yang dok.
    Korek sana, korek sini.
    Pi bagitau.
    Dah tau.
    Payah lah.

    Harap kat Ustaz nasik kandaq Al-Harami.
    Manalah dia tau.
    Kandaq2, taulah dia.
    Dan.
    Haram sana, haram sini.
    Sikit2, taulah dia.

    Harap kat Ustaz Neutron Al-Munafikun.
    Kata orang munafik, taulah dia.
    Lain, mana dia tau.

    Sekadaq TGNA kena plan-plan fikiq.

    • Salam BT,

      Depa ramai dok habaq
      Kalau jumpa ulaq
      Katok mamak bagi mampuih dulu…

      Plan-plan katok dgn. kayu golf

      Yg. tak mau tu
      Yg dok loghat sangat
      Plan-plan mai lunggok duit tu kat aku
      Tau la aku nak buat apa

      • Salam chief.

        Depa tu, cakap saja.
        Plan-plan.
        Depa ambik jugak.

        Sekadaq perangai depa dah lagu tu.

      • Salam BT,

        Kita ni bukan apa
        Cuma dok calculate
        Bila gamaknya generasi
        warga mas ni nak habis
        Dan kata depa dlm. tv
        depa tak berlakon tapi
        bila nak lempak duit kertaih
        dlm balang dok ada certain
        delay time pulak sambil pegang
        duit sebelah tangan depan kamera.
        Teringat masa dulu bekerja
        projet one shot timer menggunanakan
        sn74121 ic (monostable one shot timer)
        trigger saja switch baru signal pulse ada….

        “”””sronok mak cik pak cik masuk tv””””

    • Oii…!!!

      Budak Tadika BAHALUUL..!!!

      Sapa yang pi politikkan isu
      wang ehsan kat Penang nun…???

      Geng suku-sakat hang jugak…!!!

      Kenapa suruh depa
      pulangkan balik duit tu
      pada Ketua Pembangkang Penang?

      Kenapa tak suruh depa pi buat
      solat dhuha yang macam hang cadangkan…???

      Ketua Anjing DUN Penang
      si Azhar tu,
      nak buat apa dengan duit
      yang dipulangkan tu…???

      Awat tak suruh
      warga-warga tua yang
      sibuk bagi duit free pada Azhar tu,
      supaya terus pulangkan
      duit tu pada LGE…???

      Memang sah
      kena tipu mentah-mentah
      ngan UMNO celaka
      warga emas Melayu kat Penang…!!!

      • Oh, oh.
        Baguis sungguh.

        Ada nama.
        ikutCeramah Al-Bahaluuli.
        Yang dok bekawan dengan anjing.
        Yang termakang menatang tu.
        Sedap bunyi nama.

        Sekadaq TGNA sedih le.

      • Aku tanya hang
        lagi skali… soklan yang sama…

        Pasai apa pulangkan
        duit pemberian
        LGE yang “kunun-kununnya” haram tu
        pada Azhar si ketua anjing Penang….???

        Hang jangan nak
        putaq cerita lain pulak…

  30. Kalau Kucing guna bahasa yang betoi tak nampak pulak budak sakai yang jahil macam hang!!!!

    Cuma hang lebih sikit, budak sakai pandai main Golf.

    • Hang tu, Kucing Kota Al-Jahili.
      Kucing jugak la.

      Perangai Kucing yang takut tikus.
      Mata terkebil, kebil.

      Hang ingat, sakai tu, tak dak standard kah.
      Warga sakai, warga asli negara.

      Kalau hang dah tak pandai nak eja.
      Psikiatrik.
      Hang janganlah dok eja.
      Sakaitris.

      Lebih baik.
      Hang terkebil, kebil.
      Dari.
      Tak tahu nak eja.

      Sekadaq Kucing Kota tak cerdik lah.

      • Sekadaq salah eja,
        bukan menjatuhkan
        “standard” seseorang.

        Rasulullah s.a.w sendiri
        seorang yang buta huruf,
        tak tau eja, tak tau membaca.

        Habih…

        Rasulullah pun hang nak pertikai?
        Semata-mata baginda tak pandai eja…???

  31. kagi dilayan BT ni, lagi menggila dan sewel lagi biol lak budak terencat akai sekoq ni….. kemarin, sekarang dan esok – dulu, kini dan selamanya biol, bengong, bangang, bengap, bahalol, bodoh yang dah tak boleh diajaq.. banyak membaca konon tapi semakin bodoh……

    • KeLiWoN
      da SeWeLi.
      da BiOlI.
      da BeNgOnGi.
      da BaNgAnGi
      da BeNgApI.
      da BaHaLoLi.
      da BoDoHi.

      Amboi hang KeLi.
      Banyak sunggoh, title hang.
      Sampai 7 keturunan.
      Noo.

      Setakat da.
      Tak boleh Al.
      Belum cerdik.

      Hang dah tentu.
      Bigger than Perkasa.
      Bigger than Umno Youth.

      Sekadaq kita pun KeLiRu.

      • dah takdak modal nak tulis ke wahai BT yang membaca tapi tak cerdik2…. kalo setakat nak bagi gelaran dan komen tentang nama orang tak payah buang masa la kt thread ni… orang yang cerdik menulis tentang tajuk, tentang isi, tentang isu….

        memang betoi la hang ni tahap “TADIKA” sampai ke tua… bingai, bangang, biol, bengap, bahalul, bodoh, baghal, bengong

    • ini ubn punya olang mana boleh kawan. tidak betui punya olang. Sama alim punya olang pun dia cakap.

      ini tidak bagus punya olang. Kasi tembak mampus

  32. Budak tua mangkuk!
    Kalau nak guna perkataan yang betoi hang kena ikut ejaan asai la.
    Ini perkataan sain perubatan yang asai dari bahasa inggeris. ” Psychiatric” atau “Psychiatrist”. kalau loghat dlm cakap hang boleh tulih ikut slang yang hang suka…

    Tuu laa kataa hang Jahil murakkab…

    • memang ini budak byk howsiau maa. kasi tembak mampus

    • Kucing Kota Al-Mangkuki.

      Nama ni cantik.
      Nama ni di sukai ramai.
      Sebab ada pertalian.

      Kadang2 orang kesian.
      Depa bubuh tulang2.
      Dalam MANGKUK.
      Kucing Kota Al-Mangkuki.
      Plan-plan jilat.
      Jilat bersih.

      Sekadaq great chief pun suka.

  33. Kucing Kota.
    da mangkuki.
    da murakkabi.

    Hang kalah dengan KeLiWoN.
    Title hang dua saja.

    Hang tentunya.
    Smaller than Perkasa.
    Smaller than Umno Youth.

    Sudah tentu.
    Smaller than warga sakai.
    tris tu.

    Sekadaq kena baca kamus.
    Bukang buka saja.

  34. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Jangan marah.
    Jangan mencela.
    Jangan dok ikut perangai.
    ikutCelamah.

    Penjelasan Tentang.
    Celaan dan Keburukan Marah.
    Allah Taala telah berfirman.

    Ustaz Neutron Al-Munafikun.
    Dan.
    Ustaz nasik kandaq Al-harami.
    Tentu tahu ayat ini.

    Sekadaq kena khabaq kat.
    Suku2sakat2tua2 yang malais membaca.

    • Salam BT,

      Hang ni dok pukoi
      bola golf masuk lubang
      jamban saja….

      Plan-plan adjust masuk lubang
      yg. betoi….krosot la

      • Salam great chief.

        Hang jangan dok ikut.
        Perangai depa.
        Depa jamban.
        Nanti.
        Hang pun, jadi jamban sama.

        Hang tu, great.
        Hang pulak, chief.

        Perangai hang, kena murni.
        Tulisan hang, kena murni jugak.
        Pendek kata.
        Semuanya murni lah.

        Hang.
        Plan-plan jadi murni.
        Noo.

        Sekadaq nasihat kita, la.

    • Allah s.w.t.
      tak pernah
      berfirman
      mengatakan
      marah itu haram…!!!

      BAHALOL…!!!!

      • Hang ni.
        Apa nak jadi.
        Sekali jadi Al-Bahaluuli (6 oct, 9.44 pm)
        Sekali jadi Al-Bahaloli.
        Mana satu, yang hang nak.

        Dua2 tu, seropa.
        Bahaluul ke.
        Bahalol ke.
        Seropa.

        Sebab, hang tu bahalol.
        Mana hang tau.
        Perkasa ke.
        UMNO Youth.
        Yang lebih besaq.

        Yang hang tau,
        Dok bahalol, bahaluul.

        Sekadaq itu saja yang hang tau.

      • Dua-dua
        aku lempaq
        kat hang…!!!

        Sesuai sangat dengan nama hang…!!!

        BT….

        Apa maknanya tu…???

        BAHALOL @ BAHALUUL anak TOLOL…!!!

        Perkasa and UMNO Youth….???

        Dua ekoq ni pun
        sama-sama bangang…..

        macam hang jugak….!!!

        KAH…!!! KAH…!!! KAH…!! KAH…!!!

      • Aslkm,

        BT Makin hang di nasihat makin terserlah pulak sifat sifat hang yang ala ala munafik…. hang scroll dan recall balik apa yang hang pernah berleter dan merapu…..ingat memperingati hang je… jangan marah

      • islam punya olang tidak cakap sama itu alim punya olang. jahat punya olang ini. Tuan Allah angkat dia pi lagi bagus maa.

  35. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    1.
    Ya Allah.
    Jadikanlah masyarakat Melayu Islam.
    Sebagai manusia yang boleh menggunakan.
    Fikiran waras.
    Fikiran bernas.
    Fikiran murni.

    2.
    Ya Allah.
    Bukalah hati Melayu Islam.
    Golongan suku2sakat2tua2.
    Yang malais membaca.
    Supaya banyak membaca.
    Supaya mendapat Ilmu.
    Kerana dengan berilmu.
    Mereka boleh jadi manusia yang sempurna.

    3.
    Ya Allah.
    Tolonglah, ya Allah.
    Lindungilah masyarakat Melayu Islam.
    Dari.
    Berperangai yang memalukan.
    Berperangai hodoh.
    Dari berperangai ala setan.

    4.
    Ya Allah.
    Bantupulihlah.
    Masyarakat Melayu Islam.
    Yang keliru.
    Yang kelabu.
    Yang kelamkabut.

    5.
    Ya Allah.
    Bantulah masyarakat Melayu Islam.
    Supaya melakukan kebajikan.
    Dan menjauhi kemungkaran.

    Sekadaq ambik berkat Jumaat.

    • Ya Allah…

      Jadikanlah Umat Islam
      umat yang benar-benar
      cerdik dan berilmu….

      Bukan umat yang
      BODOH BANGANG BHALUL…!!!

      …. macam BUDAK TADIKA….!!!

      Jadikanlah Umat Islam
      sebagai umat yang “intelligent”…
      dan tidak mudah ditipu….

      …. macam BUDAK TADIKA…!!!

      Jadikanlah Umat Islam
      sebagai umat yang berfikiran intelek,
      bukannya umat yang berfikiran macam belajaq tahap tadika…..

      …. macam BUDAK TADIKA JUGAK…!!!

      KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

  36. salam bro n sis……….

    untuk bt……….

    kasihan kat kome……..
    bt sering berfikir untuk mengubah dunia, tapi bt lupa untuk mengubah diri sendiri………………

    kah kah kah………….

    • Salam 1Malaysia aka
      Salam TGNA suka.

      Ya Allah.
      Tolonglah ya Allah.
      Perbetulkanlah minda yang bernama nasik kandaq.
      Berilah petunjuk kepadanya.
      Yang baik dan yang tak baik.
      Jadikan ia, sebagai makhluk yang berjiwa murni.
      Yang sentiasa membuat kebajikan.
      Dan tolonglah ya Allah.
      Lindungi ia dari kerja2 yang tak baik.

      Sekadaq doa budak tadika.

      • Oii… Budak Tadika…!!!

        Doakanlah sekali
        diri hang tu…

        Supaya jangan benak sangat
        sampai mudah ditipu….!!!!

        KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

  37. salam bro n sis…….

    orang yg lupa cari kebaikan diri sendir macam budak kat ataih tu……..memang termasuk dlm golongan yg cukup sesat……………

    suruh bt buka al-quran cari ayat yg ada peringatan buat orang yg lupa diri nie…………

    kah kah kah…………….

    mai kita pakat buang karat biru biru di Galas…………

    • Salam 1Malaysia aka
      Salam TGNA suka.

      Ya, Allah.
      Tolonglah ya Allah.
      Tenangkan fikiran.
      Yang bernama nasik kandag dan ikutCeramah.
      Plan-plan “synchronize” minda mereka, ya Allah.
      Jadikan mereka manusia yang berguna.
      Berguna kepada keluarga.
      Berguna pada masyarakat.
      Berguna kepada Malaysia.
      Amin.

      Sekadaq sedikit doa.

      • Nabi s.a.w.
        ada suruh sebut
        Salam 1 Malaysia ka
        sebelum berdoa?

        Jangankan sebelum berdoa,
        salam 1 Malaysia tu pun
        Rasulullah langsung
        tak pernah ajaq…!!!

        BAHALOL….!!!!!

        Yang Rasulullah ajaq,

        Assalamu alaikum… yang bermaksud
        salam sejahtera ke atas kamu….!!!

        Patutlah hang ni BT
        tak pernah sejahtera.

        Sebab hang tak pernah
        ucap salam yang sempurna.

        Asyik dok sebut…

        Salam 1 Malaysia….

        Salam 1 Malaysia…!!!!

        Hang ni Umat Muhammad ka,

        atau Umat Israel…???!!!

      • Salam 1Malaysia aka
        Salam TGNA suka.
        Nak bagitau kat ikutCeramah.
        Yang malais membaca.
        Salam ini bukanlah doa.

        Doa kita, ya Allah.
        Harmonikan fikiran dan jiwa.
        Yang mengaku ikutCeramah.
        Jiwanya masih tidak tenteram.
        Fikiranya masih tak keharuan.
        Tenteramkanlah ya Allah.
        Tenangkanlah ya Allah.
        Supaya ikutCeramah menjadi manusia.
        Yang berguna.
        Berguna pada dirinya.
        Berguna pada keluarganya.
        Berguna pada masyarakat.
        Amin.

        Sekadaq doa.

  38. salam bro n sis…………

    as-salam qablal kalam……kaedah islam….maksudnya bagi salam yg betoi sebelum becakap ke, menulih ke….apa ke…….

    al-kalam li maa maqal…….jugak satu lagi kaedah islam….maksudnya, kalau nak becakap ke, menulih ke biaq kena dengan isunya,,,,,,,,ada fokusnya…..

    bukan macam budak-budak di ataih tu yg dok gelaq budak tadika tu…….dah laa malaih membaca…..menulih pun becempera…….tak ketahuan bijik buah….kuat merepet…….
    nak tunjuk lawa konon………..

    say no 2 haru biru biru

    • Salam nasik kandaq.

      Hang dah ketinggalan keretapi.
      Macam ketinggalan zaman lah.
      Orang dah tak kandaq nasik lagi.
      Orang tak plan-plan kayuh nasik pun.

      Tu yang hang dok haru biru kelabu.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: