Posted by: pinkturtle2 | Oktober 25, 2010

Berita Sempena Pilihanraya Galas.. RM7 billion untuk Kelantan

Muhyiddin: RM7 billion untuk Kelantan


Responses

  1. salambro n sis……..
    salam sukusakat…………….

    wah wah wah…………
    banyak sungguh duit depa nooooooo……..
    laa nie juta-juta tak main lagi laaaaaaaaa……

    janji kat manik urai dulu tu dah buat selesai ke???……..
    dengaq cerita hat tu pun tak karau lagi…………….
    pasai apa jadi lagu tu????……
    janji jangan tak janji…………

    depa dok galaih batu kot??…
    jangan dok galaih batu !!!…………nanti teperosok masuk dlm telaga buruk pulak………kah kah kah

    mari kita tengok sapa yg kena??????????……..

    Kalu grombolan menang pun haru biru…
    Kalu tesungkoq lagi laa haru biru biru….

    buaya tidak akan mati dua kali…………
    so hangpa orang galaih………jangan dok kena tipu
    lagi laaa………
    apa yg depa uloq……….rembat…….

    Kah….Kah….Kah…!!!

    green the world………..
    green the world………….
    say no 2 haru biru biru………..

    • Salam nasik kandaq.
      Salam dari bt green logo.
      Green the world.

      Di sana depa tak kandaq, kandaq.
      Nak kandaq, payah.
      Kena pakai kayu.
      Depa galais saja.
      Tak kang, hang taktau.

      Sukusakat hang pon suka.
      Mana tak suka.
      7 laksa, bukang laksa pinen.
      7 laksa al fulus al peluang.

      Hang tak ke sana ka.
      Buka gerai.
      Di sana, tak payah kandaq, kandaq.
      Depa panggil.
      nasik galais, ikang KeLi masak petai.
      Alah hai, mengancamnya.
      Sampai nanti.
      TGNA pon tak terkata.

      Sekadaq ikutCelamah makang nasik keLabu.

  2. Islam tidak menghalakan percakapan bohong walau dalam apa jua keadaan. Kesian melihat gelagat orang politik yang sentiasa menabur janji tetapi tidak mampu mengotakan janji. Semoga Allah SWT memberi hidayah kepada kita semua.

  3. Cakap orang politik… mereka akan cakap ikut suka dia saja asalkan orang nak percaya.

    Dalam politik… apa yang dircakapkan tidak penting, tapi yang paling penting ialah orang percaya apa yang dicakapkan.

    Jika dilihatnya orang ramai tidak percaya apa yang dicakapkan, dia akan guna kaedah pujukrayu kemudian disusuli dengan rasuah dalam bentuk duit, barang atau pun harapan.

    “I help U, U help Me…”

    Tindakan seperti itu memang berkesan, kerana ketika pilihanraya kecil di Manek Urai dulu calon PAS hampir tewas melawan calon dari Barisan Nasional. Puncanya kerana janji kosong.

    Sekarang di kawasan Galas pula…. Cerita yang sama dan perbuatan yang sama. Cuma cara ketrampilannya saja yang bertukar warna.

    Dalam pekara ini siapa sebenarnya yang menipu….? Jawapannya tiada siapa. UMNO Baru yang mewakili BN tidak menipu… mereka cuma bercakap benar dalam janji kosongnya saja.

    “CAKAP TIDAK BIKIN…”

    Lihat dan dengar apa yang mereka cakapkan… kalau mereka cakap tentang sesuatu projek, harganya pasti beratus juga jika tidak ia akan meningkat kepada berbilion ringgit. Hebatkan..?

    Diberi gambaran yang indah-indah mengenai projek yang diwar-warkan itu agar orang yang mendengarnya khayal dan taksub sehingga terlupa untuk bertanya projek itu siapa yang punya. Kerajaan atau kroni..?

    Kalau projek itu berkaitan dengan perumahan apakah rakyat selamat mendiami rumah tersebut kerana semua orang tahu bahawa projek dari BN pada kebiasaanya mahal tapi tidak kukuh mudah runtuh. Banyak contoh bangunan runtuh boleh ditunjukkan.

    Perlu juga kita ketahui dari mana kerajaan memperolehi duit berbilion ringgit untuk laksanakan sesuatu projek sedangkan Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang mendedahkan bahawa hutang negara pada tahun lalu berjumlah RM362.39 bilion, iaitu paras yang paling tinggi dalam tempoh lima tahun….?

    Ini menggambarkan bahawa kerajaan tidak ada duit tapi mengaku banyak duit… “biar papa asal bergaya…”

    Kalau UMNO Baru tidak menipu, siapa pula yang tertipu…? Pastinya orang bersikap bodoh sombong yang tertipu kerana menerima sedikit rasuah dan mereka percaya pula pada janji kosong.

    Inilah yang dilakukan oleh pemimpin UMNO Baru sejak dari dulu, kini dan selamanya.

    Apakah pengundi dikawasan DUN Galas dan juga di Batu Sapi bersikap bodoh sombong…?

    Semuga mereka berfikiran waras dalam memilih calon yang betul untuk dijadikan pemimpin.

  4. Salam,

    Royalti minyak galaih pi ke lain
    Mai tang Galas depa nak galaih mai..
    Sampai bila la peel laghu nak hilang.
    Kesian kat org. melayu
    Dah lama dah..bila lah gamaknya
    nak celik

    PLAN2 PIKIAQ LAH SEMUA

    Kita ni mujoq ada sekat
    Plan2 kayuh lah…
    (lari dari depa)

    • Salam great chief.

      Hang dok, kesian, kesian.
      Kesian apa.
      Dah hang semuanya plan-plan.
      Plan-plan kayuh.
      Ni, plan-plan pikiaq.
      Ada kah.

      Setakat kesian.
      Kucing Kota pon tau.
      Kesian sana, kesian sini.
      Buat sesuatu, dak jugak.
      Sekadaq tekebil, kebil.
      Tunggu tulang2.
      Buat apa.

      Sekadaq kesian kat TGNA la.

  5. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    UMNO tak patut lah.
    Kita cadang.
    Jangan letak calon.
    Jangan bertanding.
    Bagi “gesture” pada PAS.
    Kesian kat TGNA.
    Masih.
    Nak bertanding jugak.
    Degil.

    Sekarang, apa dah jadi.
    TGNA menangis di hari penamaan calon.
    nasik kerabu dah jadi nasik kelabu.
    Tak kesiankah, kat TG.

    Tapi, TG pon satu jugak.
    Buat apa PAS masuk betanding.
    Bagilah giliran pulak kat UMNO.
    Takmboh bagi jugak.
    Degil jugak.

    Hang kata aku.
    Aku kata hang.

    Sekadaq tangisan lebih nilai dari 7bil.

  6. Tak salah! kalau Ts Mahyudin nak maklum ada peruntukan kepada kerajaan Kelantan sebanyak 7 bilion (banyak tuu..!) Yang di Galas ni diumumkan kebetulan ada PRK macam di Manik Urai jugak.
    Cantik punya kenyataan….

    Ok la.. Ts Mahyudin kata peruntukan untuk Kelantan sudah dimasukan dalam Rancangan Malaysia ke 9.

    Yang jadi mangkuknya kenapa Kerajaan Persekutuan tidak memberi jadual, apa bentuk dan jenis pembangunan serta nilai perbelanjaan setiap Dun dan kawasan Parlimen disetiap negeri2 di Malaysia?.
    Kenapa peruntukan itu diumum setiap kali berlaku dalam PRK yang diadakan?

    Selama ini diatas nama Federalisma, adakah peruntukan itu diberi mengikut jadual?

    Kan lebih nampak berwibawa dan telusnya Fedralisme itu jika diberi jadual dan peruntukan kepada setiap Adun dan Ahli parlimen disemua negeri sebagai maklumat, supaya ditakdirkan jika berlaku satu PRK, kerajaan UBN tidak dituduh menjual janji kosong.

    Yang kita nampak kerajaan tidak akan berani berbuat begitu, kerana masalah tututan kewangan dari setiap kerajaan negeri, lebih2 lagi dari negeri yang dikuasai pembangkang menjadi sebagai cara menekan negeri pembangkang meskipun 90% rakyat negeri itu orang melayu. Itulah yang sebenarnya…sedangkan selain dinegeri ini tiada banyak masalah untuk ditunaikan.

    Sifat munafik UBN dengan janji semakin terserlah setiap kali ada PRU dan PRK dinegeri Kelantan, UBN bukan sahaja menafikan hak Royalthy rakyat Kelantan.
    Bahkan dengan tektik melambatkan peruntukan dari kerajaan pusat akan membuat kerajaan Kelantan menjadi dhaif dan terkial2 untuk mengawal dan waspada hemah berbelanja kerana takut berhutang kepada kerajaan persekutuan.

    Perlahannya pembangunan kerajaan negeri2 dibawah pembangkang akan dijadikan tohmahan dan senjata oleh kerajaan Firaun UBN untuk dijaja dalam media dan setiap berlaku Pilihanraya.

    Yang menjadi mangsa lambat menikmati pembangunan tetap orang melayu yang kononnya diperjuangkan oleh UMNGOK dan PERKOSA. Dalam satu waktu yang lain setelah bimbang dengan kehilangan kuasa orang melayu. UMNGOK merujuk kepada PAS juga parti orang melayu yang kerajaannya dipinggir oleh kuasa melayu di Fedralisme.
    PAS tetap akan disumpah dan diseranah kerana tidak mahu bersetongkol dengan mereka yang didakwa lebih mulia dan Islam berbanding dengan DAP dan PKR..

    Kita nak tanya, diantara sikafir dan munafik, neraka siapa Allah letakan paling bawah?

    • Sekali hang kata tak salah.
      Sekali hang mangkuk-mangkuk.
      Apalah hang ni Kucing.
      Hang dah kena jangkitan sakai
      tris kot.

      Lepais tu.
      Sikafir,munafik dan neraka pon masuk.
      Hebat hang.
      TGNA pon tak kata begitu.

      Tapi, tak apa.
      Boleh maaf.
      Ni, memang hang original.
      Tak cut n paste.

      Sekadaq kena banyak membaca.

  7. salam bro n sis…

    aku tengok waktu penamaan calon di Galaih…………Ku Li dah blah pi mana tak tau…………
    ada orang kata dia sabotaj……..
    ramai jugak yg dok cover dia……..si kerry jam pun bukan main lagi dok cover…….dok habaq kata dok dgn dia tadi….baru tak sat dok besembang dgn dia………..

    yang lain kata ku li jumpa rakyat……..lebih selesa jumpa pengundi kat bawah sana tu………
    kalau dasar jenih pemuhong……..senang saja depa buat alasan……..tak dan pikiaq pun…….cukup syok puak kerih telucut nie bagi idea……..depa lama dok train dgn putaq alam shah………….
    nak kanciang tak dak problem punya…………..kah kah kah

    masa puak kerih telucut aka sarkis dok berkukok di pwtc………aku tengok jugak sifu’ tua lama depa dok kerenyih sumbing saja…………

    yg aku heran tu bukan apa……..dia nie laa yg dok kata dlm blog dia dulu……….ameno dah busuk hingga ke usus……….tapi yg busuk tu laa depa dok pi hurong dok pi hidu……..tak meloya ke????….citt…..ada bau asap laaa…… kah kah kah……………

    ku li juga ada mengatakan……….ameno dah terlalu susah nak diubah ke arah yang lebih baik atau tidak boleh diperbaiki………..
    Kedurjanaan, penyalahgunaan kuasa dan kesalahan ameno sudah ke peringkat tidak boleh diperbetulkan lagi……….. Beyond repair………

    Ku Li seterusnya menyatakan ameno dipandang jijik, korup, angkuh, elitis, mengamalkan kronisme dan menyalahgunakan kuasa……………
    Para pemimpin ameno bukan takat menyalahguna kuasa terhadap kita….. rakyat marhaen nie…….. malah ke atas sesama sendiri pun kuasa disalahgunakan…………..

    budak sekolah ngan budak tadika pun makan roti ngan planta saja……..no sandwich……no potatoes…no sardine……n no guts…. oppppppss sorry….no scramble egg……….roti kosong maa…….
    ini bukan aku kata……..ini laporan audit daaaaaa………
    pasai tu akai bt ada terencat sikit………kah kah kah

    “””mau perasap kerih telucut”””
    plan plan prasap……..

    • Salam nasik kandaq.

      Tulih panjang-panjang.
      Dah jadi anak didik Kucing Kota.

      Dok plan-plan prasap.
      Dah kena puja dek great chief.

      Ingatkan nasik kandaq ni.
      Pengandaqnya hebat.
      Ropa2nya tak hebat.
      Tera mana pon.

      Sekadaq hang merapu.

  8. Sdr Umar, Peribadirasullah,KC,NK & GC. Terima Kasih..

    Kita olg ingat mati maa. U olang ader HIDAYAH.

    Ini budget Underwear punya olag x tau apa mcm.

    Ini Malaysia ader lui ka?. Byk maaa itu 7b. Lgi mau utang ka. Odit sudah ckp utang sudah byk kwn.

  9. Alaaaaaaa. Bonus @ semakan gaji utk 1.2 juta kakitangan awam tak mampu nak bayar….ada hati nak galas pitih 7b ke Kelantan. Lawakkkkk oiiiii….


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: