Posted by: pinkturtle2 | Oktober 28, 2010

Indonesia Volcano Eruption Kills 30

Farmers work on their field on the slopes of Mount Merapi as the  volcano spews hot smokes in Pakem, Yogyakarta province in Central Java,  23 May 2006. Heat clouds and lava from Indonesia's simmering Mount  Merapi remain a threat for residents living on the western and southern  slopes of the volcano, officials said.

YOGYAKARTA, INDONESIA - OCTOBER 27:  View of Mount Merapi Volcano  in Sleman, on October 27, 2010, near Yogyakarta, Indonesia. One of  Indonesia's most active volcanoes spewed out clouds of ash and jets of  searing gas on Wednesday in an eruption that has killed at least 25  people and injured 14. More than 11,000 villagers living on the slopes  of the Mount Merapi volcano are being evacuated after the alert status  for an eruption was raised to the highest level.

YOGYAKARTA, INDONESIA – OCTOBER 27: View of Mount Merapi Volcano in Sleman, on October 27, 2010, near Yogyakarta, Indonesia. One of Indonesia’s most active volcanoes spewed out clouds of ash and jets of searing gas on Wednesday in an eruption that has killed at least 25 people and injured 14. More than 11,000 villagers living on the slopes of the Mount Merapi volcano are being evacuated after the alert status for an eruption was raised to the highest level.

Smoke is seen on the slopes of Indonesia's Mount Merapi volcano,  viewed from in Yogyakarta, 29 May 2006. The volcano located north of  Yogyakarta, the main city hit by the 27 May earthquake which killed  nearly 5,000 people, showed increased activity belching more lava and  heat clouds.

Hot lava is observed running down from Merapi volcano as seen from  Magelang, 25 May 2006. Indonesia's Mount Merapi volcano showed increased  activity, spewing more searing heat clouds and lava down its  southwestern slopes, officials said.

Smokes goes up from the Merapi volcano seen from Cangkringan in  Yogyakarta, 03 June 2006. Activity intensified at Indonesia's  smouldering Mount Merapi, as scientists warned that the magma dome atop  the volcano had grown at an alarming rate since the 27 May earthquake.

Lava trails are seen on the slopes of Indonesia's Mount Merapi  volcano, viewed from in Yogyakarta, 29 May 2006. The volcano located  north of Yogyakarta, the main city hit by the 27 May earthquake which  killed nearly 5,000 people, showed increased activity belching more lava  and heat clouds.

Smoke is seen on the slopes of Indonesia's Mount Merapi volcano,  viewed from in Yogyakarta, 29 May 2006. The volcano located north of  Yogyakarta, the main city hit by the 27 May earthquake which killed  nearly 5,000 people, showed increased activity belching more lava and  heat clouds.

YOGYAKARTA, INDONESIA - OCTOBER 27:  Stumps are all that remain of  trees following the eruption of Mount Merapi, at Kinahrejo village in  Sleman, on October 27, 2010, near Yogyakarta, Indonesia. One of  Indonesia's most active volcanoes spewed out clouds of ash and jets of  searing gas on Wednesday in an eruption that has killed at least 25  people and injured 14. More than 11,000 villagers living on the slopes  of the Mount Merapi volcano are being evacuated after the alert status  for an eruption was raised to the highest level.

YOGYAKARTA, INDONESIA – OCTOBER 27: Stumps are all that remain of trees following the eruption of Mount Merapi, at Kinahrejo village in Sleman, on October 27, 2010, near Yogyakarta, Indonesia. One of Indonesia’s most active volcanoes spewed out clouds of ash and jets of searing gas on Wednesday in an eruption that has killed at least 25 people and injured 14. More than 11,000 villagers living on the slopes of the Mount Merapi volcano are being evacuated after the alert status for an eruption was raised to the highest level.

YOGYAKARTA, INDONESIA - OCTOBER 27: Voluenteers evacuate a cow at  Kinahrejo village in Sleman, on October 27, 2010, near Yogyakarta,  Indonesia. One of Indonesia's most active volcanoes spewed out clouds of  ash and jets of searing gas on Wednesday in an eruption that has killed  at least 25 people and injured 14. More than 11,000 villagers living on  the slopes of the Mount Merapi volcano are being evacuated after the  alert status for an eruption was raised to the highest level.

YOGYAKARTA, INDONESIA - OCTOBER 27:  A dead cow - covered in ash  from of the Mount Merapi eruption - amongst scattered timber at  Kinahrejo village in Sleman, on October 27, 2010, near Yogyakarta,  Indonesia. One of Indonesia's most active volcanoes spewed out clouds of  ash and jets of searing gas on Wednesday in an eruption that has killed  at least 25 people and injured 14. More than 11,000 villagers living on  the slopes of the Mount Merapi volcano are being evacuated after the  alert status for an eruption was raised to the highest level.

YOGYAKARTA, INDONESIA - OCTOBER 27:  A shaman prays in Kinahrejo  village in Sleman, on October 27, 2010, near Yogyakarta, Indonesia. One  of Indonesia's most active volcanoes spewed out clouds of ash and jets  of searing gas on Wednesday in an eruption that has killed at least 25  people and injured 14. More than 11,000 villagers living on the slopes  of the Mount Merapi volcano are being evacuated after the alert status  for an eruption was raised to the highest level.

Masih tak mahu bertaubat dari ajaran Syirik Dan Khurafat peninggalan datuk nenek mereka

YOGYAKARTA, INDONESIA - OCTOBER 27:  Villagers attend at the burial  of a victim of the Mount Merapi eruption at Umbulhardjo village in  Sleman, on October 27, 2010, near Yogyakarta, Indonesia. One of  Indonesia's most active volcanoes spewed out clouds of ash and jets of  searing gas on Wednesday in an eruption that has killed at least 25  people and injured 14. More than 11,000 villagers living on the slopes  of the Mount Merapi volcano are being evacuated after the alert status  for an eruption was raised to the highest level.

YOGYAKARTA, INDONESIA – OCTOBER 27: Villagers attend at the burial of a victim of the Mount Merapi eruption at Umbulhardjo village in Sleman, on October 27, 2010, near Yogyakarta, Indonesia. One of Indonesia’s most active volcanoes spewed out clouds of ash and jets of searing gas on Wednesday in an eruption that has killed at least 25 people and injured 14. More than 11,000 villagers living on the slopes of the Mount Merapi volcano are being evacuated after the alert status for an eruption was raised to the highest level.

YOGYAKARTA, INDONESIA - OCTOBER 27:  Villagers pray at the burial  of a victim of the Mount Merapi eruption at Umbulhardjo village in  Sleman, on October 27, 2010, near Yogyakarta, Indonesia. One of  Indonesia's most active volcanoes spewed out clouds of ash and jets of  searing gas on Wednesday in an eruption that has killed at least 25  people and injured 14. More than 11,000 villagers living on the slopes  of the Mount Merapi volcano are being evacuated after the alert status  for an eruption was raised to the highest level.

YOGYAKARTA, INDONESIA – OCTOBER 27: Villagers pray at the burial of a victim of the Mount Merapi eruption at Umbulhardjo village in Sleman, on October 27, 2010, near Yogyakarta, Indonesia. One of Indonesia’s most active volcanoes spewed out clouds of ash and jets of searing gas on Wednesday in an eruption that has killed at least 25 people and injured 14. More than 11,000 villagers living on the slopes of the Mount Merapi volcano are being evacuated after the alert status for an eruption was raised to the highest level.

This picture taken at the village of Kinahrejo shows the  devastation after Mount Merapi volcano (in background) erupted, next to  the house of the mountain's 'guardian', Mbah Marijan, in Sleman on  October 28, 2010. The death toll from the eruption of Indonesia's Mount  Merapi rose to 29 on October 27, including the elder Marijan known as  the volcano's spiritual gatekeeper, officials said. The traditional  gatekeeper, Mbah or grandfather Marijan, was found dead in his burnt  house about four kilometres (2.5 miles) from the peak, local officials  said.

This picture taken at the village of Kinahrejo shows the devastation after Mount Merapi volcano (in background) erupted, next to the house of the mountain’s ‘guardian’, Mbah Marijan, in Sleman on October 28, 2010. The death toll from the eruption of Indonesia’s Mount Merapi rose to 29 on October 27, including the elder Marijan known as the volcano’s spiritual gatekeeper, officials said. The traditional gatekeeper, Mbah or grandfather Marijan, was found dead in his burnt house about four kilometres (2.5 miles) from the peak, local officials said.

Smoke spews from Mount Merapi volcano (back C) from the village of  Kinahrejo where the home of the 'guardian' of the volcano, Mbah Marijan,  used to stand in Sleman on October 28, 2010. The death toll from the  eruption of Indonesia's Mount Merapi rose to 29 on October 27, including  the elder Marijan known as the volcano's spiritual gatekeeper,  officials said. The traditional gatekeeper, Mbah or grandfather Marijan,  was found dead in his burnt house about four kilometres (2.5 miles)  from the peak, local officials said.

Smoke spews from Mount Merapi volcano (back C) from the village of Kinahrejo where the home of the ‘guardian’ of the volcano, Mbah Marijan, used to stand in Sleman on October 28, 2010. The death toll from the eruption of Indonesia’s Mount Merapi rose to 29 on October 27, including the elder Marijan known as the volcano’s spiritual gatekeeper, officials said. The traditional gatekeeper, Mbah or grandfather Marijan, was found dead in his burnt house about four kilometres (2.5 miles) from the peak, local officials said.

This picture taken at the village of Kinahrejo shows the  devastation after Mount Merapi volcano (in background) erupted, next to  the house of the mountain's 'guardian', Mbah Marijan, in Sleman on  October 28, 2010. The death toll from the eruption of Indonesia's Mount  Merapi rose to 29 on October 27, including the elder Marijan known as  the volcano's spiritual gatekeeper, officials said. The traditional  gatekeeper, Mbah or grandfather Marijan, was found dead in his burnt  house about four kilometres (2.5 miles) from the peak, local officials  said.

Mount Merapi volcano is seen through a window of a mosque in ruins  of the village of Kinahrejo in Sleman on October 28, 2010 after Mount  Merapi volcano erupted two days previously. The death toll from the  eruption of Indonesia's Mount Merapi rose to 29 on October 27, including  an elder known as the volcano's spiritual gatekeeper, officials said,  who lived in Kinahrejo.

Mount Merapi volcano is seen through a window of a mosque in ruins of the village of Kinahrejo in Sleman on October 28, 2010 after Mount Merapi volcano erupted two days previously. The death toll from the eruption of Indonesia’s Mount Merapi rose to 29 on October 27, including an elder known as the volcano’s spiritual gatekeeper, officials said, who lived in Kinahrejo.

Mukiji, who lost his younger brother after the eruption of Mount  Merapi volcano, talks to journalists at the village of Kinahrejo in  Sleman on October 28, 2010. The death toll from the eruption of  Indonesia's Mount Merapi rose to 29 on October 27, including an elder  known as the volcano's spiritual gatekeeper, officials said. The  traditional gatekeeper, Mbah or grandfather Marijan, was found dead in  his burnt house about four kilometres (2.5 miles) from the peak, local  officials said.

Mukiji, who lost his younger brother after the eruption of Mount Merapi volcano, talks to journalists at the village of Kinahrejo in Sleman on October 28, 2010. The death toll from the eruption of Indonesia’s Mount Merapi rose to 29 on October 27, including an elder known as the volcano’s spiritual gatekeeper, officials said. The traditional gatekeeper, Mbah or grandfather Marijan, was found dead in his burnt house about four kilometres (2.5 miles) from the peak, local officials said.

30 disahkan terbunuh

YOGYAKARTA 27 Okt. – Angka kematian akibat letusan Gunung Merapi meningkat kepada 30 orang hari ini.

“Setakat ini 30 terbunuh dengan kebanyakan dari mereka melecur 45 hingga 90 peratus dan dilitupi debu gunung berapi,” kata jurucakap hospital Sardjito di Yogyakarta, Banu Hermawan.

Tiada letusan direkodkan sejam semalam apabila Gunung Merapi memancutkan gas dan lahar ke angkasa sekurang-kurangnya 10 kali, kata pakar pihak kerajaan.

Pakar volkanologis, Surono berkata, itu tidak bermakna keadaan sudah selamat dan penduduk diminta tidak berpindah keluar dari tempat perlindungan.

Pihak berkuasa menyelamatkan banyak nyawa selepas mengarahkan beribu-ribu penduduk berpindah dari zon bahaya dalam lingkungan 10 kilometer pada Isnin lalu, selepas meningkatkan paras amaran Gunung Merapi kepada merah.

Pegawai menyatakan hampir 29,000 orang kini berada di tempat perlindungan sementara di sekitar bandar Yogyakarta namun nasib beribu-ribu lagi penduduk yang enggan berganjak dikhuatiri.

“Kira-kira 6,000 hingga 7,000 penduduk masih berada di kaki Gunung Merapi dalam lingkungan 10 kilometer dari puncak. Kebanyakannya tidak mengambil kisah tentang hal ini dan merasakan gunung berapi itu tidak akan meletus.

“Malah jika meletus sekalipun, mereka berpendapat kediaman mereka tidak akan terjejas,” kata jurucakap Agensi Pengurusan Bencana, Priyadi Kardono.

Gunung Merapi setinggi 2,914 meter yang terletak 400 kilometer di timur Jakarta, adalah gunung berapi paling aktif daripada 69 gunung berapi yang mempunyai sejarah letusan di Indonesia.

Letusan kali terakhir pada Jun 2006 mengorbankan dua orang namun letupan paling banyak meragut nyawa berlaku pada 1930 dengan angka kematian melebihi 1,300 orang. Awan panas daripada satu lagi letusan pada 1994 membunuh lebih 60 orang. – AFP


Responses

  1. salam………

    dalam paparan gambar-gambar yg diambil dari kesan letusan gunung merapi di atas……..kita lihat masih ada yg mengerjakan amalan yang bertentangan dengan syariat Islam……..ringkasnya perkara-perkara khurafat, tahyul dan berbau ajaran mistik bila sesuatu musibah atau kecelakaan yg menimpa manusia………
    mereka tidak pernah mengambil i’tibar dari kekerapan setiap perkara yang berlaku………….
    kalau di indon saja dari 2004 hingga oktober 2010……….kita lihat dah terlalu kerap musibah yang menimpa mereka……bermula di aceh dgn koban mega, kemundian di Padang seterusnya di mentawai dan di merapi yg berlaku hampir serentak………kita saksikan beberapa kampung lenyap di baham bumi termasuk segala ‘harta’ yg manusia terlalu ‘sayang’ nak tinggalkan………….

    Imam dan penulis prolific Islam yg jugak seorang ulama’ di Iran, Sheikh Ali Syaria’ti ada mengatan bahawa kekerapan bencana alam yg sering melanda India, kalau ditinjau dari perspektif saikologi agama……….pastinya dapat diukur dari banyak nya amalan syirik di bumi India sendiri…….di mana para ulamanya hanya melihat dan tidak berbuat sesuatu…..

    al-quran mengingatkan manusia sekiranya ahli sesebuah kampung itu beriman dan bertaqwa kepada Allah….nescaya Allah akan bukakan barakah dari langit dan bumi….
    kalau sebaliknya jika manusia ingkar dan bermaksiat kepada Allah…….azab Allah terlalu pedih untuk ditanggung…………..

    di malaysia, sari dua ni depa nak jadikan Pusat Hub Hiburan Malam sebagai salah satu cara untuk menambah ekonomi negara……..
    Apa sudah jadiiii…Keadaan masyarakat yang semakin parah dengan gejala sosial disebabkan tiada arah dan pedoman keagamaan menjadikan rakyat negara ini saban hari semakin resah gelisah dan kecewa dengan sistem kerajaan grombolan yang melihat kemajuan semata-mata tanpa mempedulikan keruntuhan yang semakin dahsyat termasuk institusi kekeluargaan di negara ini terutamanya orang melayu…………..

    dari negara rasuah kita melencong ke pusat maksiat pulak……………
    Macam-macam ada… banyak pulak tu!!
    Nite Club ada…. Disco ada
    Dangdut ada………… Spa ada
    Pub ada……… konsert pun ada………
    Apa yang tak da??
    Semua ada!!

    Apalah gunanya amalan dan ibadat yang kita lakukan puluhan tahun……..sedangkan kita redho dengan maksiat yang dianjurkan oleh pimpinan yang kita kasih dan sokong………..sedangkan Rasullullah bersabda ‘Kamu akan bersama-sama pemimpim yang kamu kasihi semasa di akhirat kelak.” lantaran keredhoaan kita itu maka Rasullullah bersabda lagi “Barangsiapa yang redho dengan sesuatu kekufuran (tidak membantah) maka dia juga turut berada dalam kekufuran.”

    puak grombolan nie buat apa pun depa dok pakai nafsu dan akai depa saja……….
    Jangan kita dok main politik ikut acuan nafsu dan akal fikiran………..sedangkan Allah telah mengutuskan Nabi untuk mengajar kita cara bersiasah atau berpolitik yang diredhoi Allah agar selamat di dunia dan akhirat……….

    dah tak dak ke jln lain nak cari pitih ke fulus ke duit ke harta ke?……..
    mengapa industri nafsu ingin dijadikan sumber pendapatan?…………

    renunglah apa yg berlaku di indon……..
    segalanya milik Allah……

    say no 2 grombolan……………

  2. Kalau ada kampung dan daerah di Malaysia ditakdirkan hilang kerana gempa bumi atau Tsunami. Kerajaan gerombolan akan mempersalahkan Pas, kerana:-

    1. Pas telah berkomporomi dengan DAP dengan niat untuk menjatuhkan kerajaan Islam UBN.

    2. Pas tidak mau bersetongkol dengan UMngok.

    3. Paslah yang menganjurkan busana fesyen Islam. bukan Hajjah Rosmah.

    4. Paslah yang merobohkan masjid

    5. Paslah mencampakkan kepala babi dalam masjid,

    6. Paslah yang bercadang nak luluskan lesen judi bola dan judi2 lain yang sedia ada.

    7. Anak pemimpin Paslah yang banyak berfoya di Kelab2 malam dalam negeri dan luar negeri.

    8. Isteri2 pemimpin Pas degil kerana tak tutup aurat.

    9. Pemimpin utama Pas la yang meletupka gadis Monggolia.

    10. Pemimpin Pas la yang suka pada artis dan jadikan artis sebagai isteri.

    11. Pemimpin Pas kuat rasuah dan berpeluang beli kapal selam.

    12. Pemimpin Pas la yang tertangkap dengan seorang artis di Port Dickson..

    13. Pemimpin Pas la yang mempersendakan hukum Islam.

    14. Pemimpin Pas la yang nak luluskan lagi hub hiburan untuk memperbayakan kelab2 malam Disco Dangdut dan Spa2.

    14. Banyak lagi yang pemimpin pas telah buat

    15. Yang paling besar dosa Pas kerana tak mau kembali bersetongkol bersama Umngok Parti Islam melayu Malaysia.

    Pas kena banyak bertaubat.

  3. takbir!

  4. pandai betul puak kau buat pusingan,
    karangan panjang macam nak jawab periksa kat U lak rasanya, siap ada point lagi.
    akupun boleh takbir jugak.
    ALLAHUAKBAR!!!!!


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: