Posted by: pinkturtle2 | Oktober 29, 2010

Amanat Tok Guru Nik Aziz kepada Penyokong The Red Warriors


Responses

  1. salam bro n sis…….

    tahniah kelate…..mu dpt masuk jugak final……
    ironisnya….mu dah gomo kedah 1-0…….
    tapi jngn mu dok ikut papa gomo deme sudah lah…….
    papa gomo dah tak laku dah….dia dok main ngan parpukari…….calon galas pun deme pitnoh…….

    mu keno ikut pesan tok guru…..jaga adab masa main……..
    tok guru doh janji nak bawa mu ke mekah…..isteri mu pung dapat pitih gak………kiro dah cukup molek laa tara tu………

    bukan mcm grombolan…..kalau menang tah ke mana agok demer nak bawak???????

    ingat pesan tok guru tu………..

    • Salam nasik kandaq.

      Hang ni la.
      Tahniah sana, tahniah sini.
      Galas belum undi pon, hang dah tahniah.
      Ni, hang tahniah tentang bola pulak.

      Hang tu.
      Jaga Pineng, dengan Padang Kota dan Telok Tempoyak.
      Cukuplah.

      Tentang Kelate.
      TG dah ada.
      Tak Gi, Tak Gi.
      Pon tak apa.

      The Red Warrior.
      The great chief.

      Sekadaq tak hebat tera mana.
      Pon.

  2. Ishh!!!!nasib baik zaman muda TGNA main bola takdak piala Malaya, kalau ada agaknya TGNA ni main kat posisi mana.. ya?

    Pastue TGNA main sukan berkuda laa..pulak. Tapi masa tu takkan takdak sukan polo kut….

    Walau gimanapun kita tabek la kat TGNA, pasai TGNA tidak berfikiran jumud yang melihat sukan dan seni sebagai satu keperluan yang memang ada dalam fitrah manusia. Jadinya bersukan dan berseni selagimana tidak bertentangan dengan syari’at adalah mengikut sunnah Rasulullah s.a.w.

    budak tadika si badut tua pasai jenih sukan macam ni, dia tak suka pasai dia ada set golf. yang ni TGNA tak bole lawan dia…

    • Kucing nak tau ka.

      Di zaman mudanya.

      TGNA takut nak main bola.
      Budak Kelate kasaq-kasaq.
      Tak ada posisi.
      Cuma dia tukang tengok saja.
      Matanya TEKEBIL-TEBIL.
      Kakinya tekehe-kehe.

      Seropa Kucing Kota lah.
      Yang takut kat tikus.
      Mata TEKEBIL-KEBIL.
      Kaki tekehe-kehe.

      Sekadaq kot hang tak tau la.

  3. dah muak tengok lakonan Nik Aziz ni… bila masa dia ambil kisah pasal bola sepak ?

  4. salam dino………

    awat hang nie?
    tok guru cakap pasai bola pun hang mengamok……..
    tok guru tu ketua kerajaan…….apa yg anak buah dia dok buat……..dia kena tau…….dia kena ambik berat…….
    bukan mcm hangpa…anak buah langgaq tiang pun hangpa jijak tambah lagi………
    bila anak buah susah payah dah tunjuk jaya……baru hangpa puji belenja ayaq lioq……..mcm nicole david……masa dia tak dak apa-apa……dok main sorang-sorang….puak hangpa tak nampak batang hidung pun…..

    tak kan tok guru saja-saja nak cerita dia main bola masa muda di pentas ceramah???…..tak kena masa laa……..
    jadi bila dah wartawan tanya masa negeri dia masuk final (mlm nie laa)…. sesuai laa dia cakap sikit pasai tu……..tak kan yg tu pun jenih hangpa tak boleh terima…….cool laa sikit…….

    aku dulu pun main bola jugak…untuk ‘Burnley Cup’atau Piala Emas Raja-Raja awal tahun 1970an dulu……masa tu mendiang R.Arumugam dok main sekali laa…….aku pun dah pencen bola dahh……..arwah super mokh join lambat sikit………..

    he super mokh and arumugam were fondly remembered by one and all as legends who brought glory to Malaysia. I personaly salute you, Mokhtar n yr team……..

    So there you have it Dino !!……..kita kena lapang dada……cool man…….jng gelabah………

    BT tak pa laa dia dok main golf……..dia main jenih lubang kecik saja…banyak lubang pulak tu….plan plan hayun…..

    kita dok main jaring……..kira macam pukat ikan laa…….guna bot lokhong….awak-awak tak berapa orang pun………

    coooooooooolll bro cooooooollllll
    kelantan boleh gi malam nie……..
    selamat menonton………..

    • aikkk…. dlm sukan pun kau nak selitkan dengan politik sempit kau tu…
      agaknya semua benda kau nak politikkan…
      mungkin slogan hidup kau “TIADA HARI TANPA POLITIK KOTOR”
      semoga bahagia…..

      • apa la selipar nie….nama saja wali…..padan ngan nama selipar….
        nabi pun bersukan laa wali woiii……baginda biasa beemain gusti…..

        pasai tu mu tu takat politaik selipar je……

        kah kah kah

  5. taniah kepada pasukan kelate!
    gomo klate gomo!

  6. haiiaaa.. WALI nama baikx maa.
    apa pasal ada SELIPAR?

    Good Job..

  7. selipar baik hang jgn komen.. kalau hang komen hang menunjukkan tahap kebodohan hang yang melampau!

  8. tajuk entry nie bodoh bodoh..
    yg bagi komen pun bangang bangang belako

  9. lejas????
    bunyi mcm org x cukup sifat je lahir kat dunia….


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: