Posted by: pinkturtle2 | November 2, 2010

Alhamdulillah.. Saya Telah Keluar Dari UMNO


Responses

  1. Salam nak tanya sikit bukan dia ni dulu tahun 1999 – 2005 bekas Timbalan Ketua Bahagian PKR Ketereh ke?

  2. salam Tn. Hj…….

    ahlan wa sahlan wa marhaban laka ya akhil kiram………….
    selamat berhijrah Tn Hj……..
    selamat meninggalkan permainan ‘sarkis’
    dan selamat bermujahadah dengan wadah dan perjuangan baru………….

    elok sangat laa tu……..patutnya awai lagi Tn Hj sedaq…….

    cuma pak aji kena bawa sekali grombolan lain keluaq sama…….budak tadika ke…..wali yg dok mengaku selipar ke……..depa nie dok tak sedaq-sedaq situ laa……..dah lama dah kita dok royak…….
    grombolan ‘sarkis’ mana nak berjuang….main ada laa….erti perjuangan pun depa tak tau…….
    yang depa tau..dok bagi kueh sama-sama depa……….ada yg besaq ada yg dapat kecik …………

    pak aji dah kata puak ataih grombolan dok
    leka dgn kemewahan, kekayaan n kuasa……..itu laa sebenaqnya depa nak pertahan sangat supaya Putra Jaya tak telepaih masa pru nanti……….bukan pasai apa pun………
    nak bercakap pasai perjuangan????…….piirrahhhh……nak temuntah dengaq……..nak cakaq belakang rakyat ada laaaaa…..

    say no 2 haru biru biru……
    green the world green the world

    • kau puji la melambong aji tu…
      sekali rupanya dia cuma trojan horse mcm yang anwar cerita tu….

      baru padan dgn muka korang…

      • bro,sekurang2nya pak aji ni brani mmbawa perubahan.bukan kaki angguk je dibawah pemeritah yang ada..klau anda berani anda buat lah?!ANDA BUAT ANDA DAPAT!

  3. tahnaih tuan haji telah membuat satu keputusan yang sangat bijak.. Beruk Tua mesti ckp yang tuan haji nie kurang membaca.. modal basi!!!!

    • Tuan Haji ni.

      ada ada
      tak dapat apa-apa pon.

      Tapi.
      Hang ni.

      ada ada
      tapi tak boleh guna

      Sekadaq leMAH jasMANI.

    • lejas lagiiii…..budak x cukup sifat ni….
      kau ni dah basi la….

  4. Aslkm,

    Ye la LEJAS… Jgn ada pulak yang kata Pak Aji tak reti nak bersyukur atau nak balas jasa…. dipusing stereng kiri kanan balik ke situ juga…komen nya….malais membaca…

    • Salam Neutron.

      Jangan Pak Aji tu.
      Ikut macamg hang.
      Cukuplah.

      Sebab hang pon.
      Nama saja Neutron.
      Setakat dok munafikun, munafikun.
      Bolehlah.
      Lain, BO BO Idea lah.

      Yang leMAHjasMANI tu pulak.
      Setakat ada saja lah.
      Tapi, tak boleh guna.
      Sekadaq keluaq (yang jas tu).
      Boleh lah.

      Sekadaq hang boleh keluaq ka.

  5. Sebenarnya ramai lagi ahli yang berjawatan ni yang kecewa dengan Umno. Kita ambil pot diantara mereka ialah:
    TPM Mahyudin yang sejak Najib jadi PM, isteri dia telah banyak mengambil peranan kerja TPM.

    Shobri Chek juga kecewa setelah malu berdebat dengan DSAI, ada dia dalam kabinet tidak menambah apa2 dan kalau dia letak jawatan pun tidak dirasa kurang.

    Adnan Yaakub pulak walaupun dia senegeri dengan Najib tetapi dia tidak dilayan seperti seorang MB, banyak permintaan dia untuk buat projek wajib tidak diendahkan oleh Najib.

    Khairy Jamaludin yang cukup jelas berjawatan sebagai ketua pemuda Umngok juga kecewa setelah berbagai teknik dan cara menarik perhatian Najib, tetapi sebelah mata pun tidak dipandang oleh Rosmah.

    Tengku Razali yang mengaku sebagai gurkha Umno sewajarnya lebih kecewa kerana Najib tukang bawa beg TR semasa jadi dia menteri kewangan, telah tidak dipedulikan bahkan ada cadangan supaya TR dipecat dari Umngok. Tapi TR ni jenih orang yang jaga imej dan prestige, dia lebih suka jika dipecat dari dia meletak jawatan.

    Tu tak masuk lagi depa yang jadi MP tapi tidak layak dijadikan menteri. Najib lagi percaya orang luar untuk dilantik jadi senator kemudian jadi menteri.

    Tapi tuulah… Alfulus fiddunya biar mampus filakhirat, namun Umngok tidak boleh ditinggalkan, pasai UMNO tu lombong pada segala lombong…

    Kira aneh jugak la, bila Tuan haji Soberi Shafii ni pulak beriya iya nak tinggalkan Umngok dengan mengucap Alhamdulillah kerana berjaya buat surat letak jawatan. Apakah tuan haji ada cita2 nak hijrah ka?.
    Kalau nak hijrah biarlah kerana Allah ikulah seperti kalam Alquran yang dimaktubkan ” Manazzulamati ilannuur “. dari tempat yang gelap ke tempat yang terang” dari daerah kesesatan ke jalan kebenaran, iaitu jalan Islam.

  6. nak tergelak baca…
    kecewanya..

  7. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Selalunya.
    Selalunya lah.
    Orang yang keluaq dari UMNO.
    Orang yang KeCeWa.
    FrUsT lah katakan.
    KeCeWa ini adikberadiksukusesakat.
    KeLiRu.
    Seropa KeLiWoN.
    Seropa lejas (lemah jasmani).

    Selalunya.
    Bukang sebarang FrUsT.
    Bukang FrUsT tak makang nasik kandag.
    Bukang FrUst kerana tak jadi chief yang great.
    Bukang FrUst seperti Kucing Kota tekebil, kebil.
    Ini FrUsT Al FuLuS.
    Adik beradik Neutron Al Munafikun.

    Sekadaq Al-Fulus saja.
    Cayalah.

    • komen tahap tadika yang tak membawa apa-apa makna dan is yang ilmiah…. BT=Bodoh Tegar. Betul jugak la kata Soi Lek tu….. penyokong UMNO memang “tak cerdik” dulu, kini dan semlamanya… dok tahap “tadika” la sampai bila-bila..

  8. Salam,

    Dulu dia dok kayuh plan2
    Kini dia sampai ke penghujung destinasi
    Dia nampak la cahaya terebit mai
    Baru sedaq selama ni dok meraba2 dlm gelap

    Ni macam kes Tipah tertipu la
    galaih mai la habuan skit kat dia
    dok galaih pi kat depa saja
    mau kawan tak hangat…

    tapi mengakala kata ikhlas hijrah
    dari burok pd baik
    alhamdulillah la…
    kita alu-alukan

    dok beik2 na..plan2 canang kat sahabat handai
    adik beradik..saudara mara….
    ajak depa hijrah sama…

    Biaq depa yg tak ceredik saja
    macam dok ada di sini la…
    ada la….

  9. Salam Sejahtera Tuan haji.

    Sepatutnya sudah lama maa.. haji terajang itu umno.

    Melayu UMNO hanya ada 2 org yg tegar..
    Kami org cina tolak BN/UMNO..

    Perompak duit rakyat. minyak naik lagi,pengkianat melayu N islam. Nama sahaja islam tetapi bangkai hidup.

    cilaka anak haram laknat haram jadah

    KITA ORG CINA TIDAK KUTUK ULAMA. ORG MELAYU UMNO KUTUK ULAMA. Kutukla big mama

    lu Fikir la…

    • BETUL vincent…

  10. Askjm,

    mmmm…itu saja la tahap komen mu BT…. kelepiaq sindiaq kiri kanan…

    Tentang MUNAFIK tu…Saya cuma memeperingati kamu dan diri saya sendiri je… kalau rasa diri dah timbul ciri ciri tu(kalau kita Islam.. ) bertaubat la… bab ni kena kayuh laju laju baliik ke pangkal( bukan kayuh pelan pelan ha…)Jangan amik hati atau merajuk ala ala budak tadika ye…

  11. tak perlu nak ktuk orang., kn malaysia ni negara demokrasi., umno kn kuat., takperlu takut ape2., 1malaysia yg dicanangkan memang hebat n berbaloi2., kan9

    • kuasa rakyat vs pemerintah.mudah2han tuhan(ALLAH SWT)tunjukkan jalan…

  12. salam…

    statement frust ja pak aji ni…sebab tak dapat apa2 keistimewaan jadi ahli umno…nampak sangat x ikhlas…orang macam ni memang x patut dok dalam umno pun…apa2 hal pun hidup umno…

    • salam sume…….

      aloo manis….
      hang kata pak hj tu nampak sangat x ikhlas…………

      ada ke dlm puak sarkis aka kerih telucut yg dok peramai tu selama nie ikhlas dok buat keroja???????

      hang jngn dok buat lawak laa……..
      tok wali hangpa ke yg bagi petua lagu tu……
      hang tok sah dok ikut wali tu………wali tu tak dak pebenda yg reti……….buat malu geng wali saja…………

      puak hangpa pi beli tiket tengok sarkis pun…kalu tak dak pitih dok jolok pi……tobat tak sapa pi tengok……..mcm kerusi yg dok dengaq ceramah hangpa……..tak pebenda yg menjana idea…….bankrupt idea ada laa………..

      kalu penuh stadium pun pasai puak hangpa dok uloq…. bagi makan ‘nasik lemak’ lagi……..
      kat ‘budak-budak’ dok bagi cekelat…..tu yg belum subuh dok pi beratoq awai tu……..

      kegha ikhlas laa lagu tu nooooooooo………

      • salam…

        aku tak pernah pun makan nasik lemak umno bagi…hang kut dok selalu beratuq panjang pi rasa…aku tak besa

        aku kerja…aku dapat gaji…cuma aku berterima kasih…sebab dulu aku sekolah tadika kerajaan bn, sekolah rendah n menengah kerajaan bn,dok asrama bayar RM1 ja satu hari, masuk u kerajaan bn gak sponsor…la ni hidup aman damai…beramal beribadat sapa pun tak halang, mau ngan tak mau ja…

        negara aku yg kerajaan bn perintah dah bagi macam2 kat aku…kalau aku sukat, timbang tara, aku tak bagi apa2 pun kat negaraku n kerajaan bn… jadi aku sekadar berterima kasih…aku pangkah la bn… hi tak kan ko tak dapat apa2 dari kerajaan bn kut? lu pikir la sendiri…

    • klau anda menharapkan balasan dengan setiap perjuangan yang talah anda lakukan,maka sia2 selama ini perjuangan anda.perjuangan yang sangat2 mngharapkan….sebenarnya apa yang kita juangkan adalah AGAMA ISLAM.

    • perjuangan yang tidak ikhlas itu adalah anda…


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: