Posted by: pinkturtle2 | November 3, 2010

Peti undi helikopter: PAS bantah SPR

About these ads

Respon

  1. Nii…apa pulak yang SPR nak main kongkalikong nii..
    Banyak sangat laa…songel SPR yang tak macam suruhanjaya bebas ni!

    Dalam PRU yang lalu depa la jugak arah buat kiraan ditempat mengundi. Mai PRK Galas ni dah nak pakai Helikopter la pulak.
    Bila bawak dengan helikopter wakil parti tak buleh ikut, jadi senang la depa bawak kertas undi yang dah siap berpangkah, dalam dok terebang depa bole bukak tong undi. Bole buang kot tingkap jumlah undi2 PR kemudian ganti dengan undi UBN, sama banyak dengan kerteh undi PR yang dibuang. Adjust borang 14

    Sampai kat pusat kiraan undi buat muka ikhlas macam tokwan depa lepeh semayang. Bila keputusan keluaq, Umum keputusan muktamad. UBN pun menang. Mayudin pun mai tepuk2 belakang pegawai SPR. Hidung pegwai SPR kembang. Tahun depan ada can naik pangkat…

    Tulaa.. SPR dah macam standard JKKK. SPR ni bukan nak bawak rakyat berfikiran mendahului masa, tapi dah jadi model talivisyen tahun 60han dulu2. zaman hitam putih.
    Sepatutnya idea SPR mesti lebih hebat dari idea pandangan kedepan allahyarham P. Ramlee.

    Contohnya, dalam filem Pendekar Bujang Lapok. Macam mana P. Ramlee boleh nampak yang Umno pada hariini dah macam SARKIS.

    Cara Penyamun nujum Pak Belalang mengagih2kan harta.

    Perangai Abdul Wahab dan Abdul Wahib nak sakau harta bapak dia dan pantang tengok betina.

    SPR yang dah ujud dalam zaman serba berteknologi ni, zaman warna warni, otak UBN dan otak Pengerusi SPR dah jadi standard otak Ahmad Nisfu dalam filem antara Dua Darjat yang akhirnya perlu disimpan dalam wad gila.

  2. eloklah tu pakai heli…PAS dah cuak nak lingkup kena Ganyang d Galas…depa sekang hanya fikir mencari apa excuse terbaik nak bagi ada rakyat bila kalah nanti…dok berkira alasan terbaik kalah …antaranya 1) SPR pakai helikopter 2) Pegundi Hantu 3) Rasuah SPR 4) bla bla bal….tapi PAS lupa faktor no wahid PAS kalah sebab RAKYAT KELANTAN DAH 20 TAHUN DOK BAWAH MENTALITY DOKTRINISASI KEMUNDURAN yg tak ada kesudahan…so now PERUBAHAN KELANTAN AKAN BERMULA DI GALAS…sepatutnya bermula di MANIK URAI tapi BN kalah 65 undi sahaja….kita lihat pahlawan MERAH kelantan mulakan langkah digalas ….piala msia anuar musa boleh bawa balik kelantan…sekarang masanya ambik WISMA DARUL NAIM ke pangkuan UMNO kelantan…amin

  3. jangan dengar cakap , PAS ni, kalau depa menang semua jadi betoi, kalau depa kalah semua jadi salah., pegidah!

  4. salam……….
    aloo gallas..aloo dino…….
    hang pa dah ambik alih tugas rempahman ke….budak tadika tua tu ke??….atawa tok wali jahil tu ke???…….authar pi mana?….jngn2 dia dok galaih pebenda di galaih………kah kah kah

    yg orang dok cakap sini pasai peluang dan ruang penipuan yg akan berlaku kalau naik heli…..
    yg penting tu adalah keselamatan peti undi……dah lama dah orang dok paham kerja putar alam shah nie………

    yg sebenaqnya…….ameno nie masih jumud………padan laa ngan spr pun….nampak sangat dok putaq jam tebalik………tu yg orang dok menyampah tu…………

    say no 2 biru biru

    • kalau dah spr x leh jaga nak prk…
      takkan nak suruh pkr lak buat…
      hari ni org ni menang…esok tukar lak org lain…alasan dia silap teknikal…

      spr kalu nak putar alam… puak korang x merasa perintah 4 negeri…
      silap2 satu kerusi pun x ada kat parlimen tu…
      terus berkubur la puak korang…. x yah talkin lagi… pasal korang pun bukannya islam… sama kafir dgn dap…

      dap tunggang pas
      pkr liwat pas
      akhirnya hampasssss…………

      • PAS sama kapiaq dengan DAP?

        Maknanya,

        UMNO pun sama kapiaq
        dengan MCA dan Gerakan ka?

        BAHALUL punya statement…!!!!

  5. Salam,

    Bilakah gamaknya mentaliti “sprm” ni nak jadi ceredik.Dah terlampau kamceng dgn. puak “sarkis”
    laghu ni lah.Benda2 yg. dok
    merepek depa dok galaih pi galaih mai.Org lain bersora ambik la pot sama.Cuba dok beik2 di meja perundingan dan kaji apa kebaikan & keburokan.
    Bila tudoh kata macam2 boleh jadi ataih helikopter tu kena terima la..jadi manusia
    pon dah tak bleh pikiaq lebih baik jadi bewak gabok…dok mai otak macam budak2 pulak dah.
    Cukup la takat sorang budak yg. dok ada.Dok mai ramai laghu ni habih lingkup 1 m’sia
    di masa hadapan PASAI dok ketegaq bijik dulu,kini & selamanya.

    Plan2 galaih pi kira dulu tak boleh ka.
    krosot…kalut memanjang

  6. Kah! Kah! Kah…. nak buat macam mana. Depa terpukoi pasai depa la sebahagian dari JKKK. Dalam bajet baru2 ni, elaun JKKK akan ditambah oleh Najib, yang dilantik jadi pengerusi akan dapat lagi banyak.

    Haa…tu laa dimana mana laani, depa tengah dok melobi nak jadi pengerusi… Pastue depa bergasak pulak pasai ada yang kalah…

    Mampoh2..Alfulus fiddunya wal mamapus fill qubur..

  7. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA dah suko.

    Dah perintah lamo.
    Bukang setahun, dua tahun…..
    Dah 20 tahun.
    Masih tak yakin, kah.
    Takkang setakat.
    Tahu nak naik bendera saja.
    Bendera hijau putih, logo kita.
    Yang lain.
    Dok tak gi, tak gi.
    Still no go, no go.

    Manalah nak yakin.
    Kalaulah selama ini.
    Hanya disokong oleh sukusakat Si Si.
    Si great chief tak pernah great langsong.
    Si nasik kandaq, dengan pengandaq selekehnya.
    Si Kucing Kota dok teruis tekebil, kebil.
    Si KeLiWoN tak berenti dok menggelepaq.
    Si Neutron dengan Al-Munafikunnya.
    Si lejas dengan mati pucuknya.

    Sekadaq TGNA dah nak pencen.

    • hahahaa…. komen yg tak punya apa-apa makna dan isi iliah…. taraf tadika jer…. BT=Bodoh Tegar…..

  8. komen BT yang tak punya apa-apa makna dan isi ilmiah… taraf tadika je. BT=Bodoh Tegar

    • Wahai KeLi yang KeLiRu,

      Hang tak tulih apa2 pon.
      Hang tak baca ka.
      Kucing tulih sikit punya panjang.
      Kandaq tulih dengan jumudnya.
      great tulih dengan sarkisnya.
      Tulih saja.
      Tapi BO BO Isi.
      (teringat kat BOBOI yang jadi BUBUQ)

      Sekadaq KeLi tulihlah sikit yang ilmiah2.
      Tentu Neutron Al-Munafikun suka2.

  9. umngok(baca spr)…. nie dia paham ke benda apa tu duit zakat???……..

    sampai asnaf yg 8 pun tak ketahuanhala lagi…….
    ada ke bengong mcm tapai……duit zakat untuk ‘ muallaf ‘ pun tak tau nak beza…
    ibadat dngn musibat pun tak boleh nak beda……..rosak negara dok jumpa orang mcm nie………

    yang dok jolok seratuih sorang di Batu Sapi tu tak ambik pot pun kata yg tu musibat punya keroja………

    Kesiannnnnnnn warga emas…….. ada yang pengsan sebab beratoq terlalu lama tetapi malang…….. akhirnya duit pulak tak dak……… penyamun tarbus sudah kebaih di tengah jalan agaknya.

    kalau nak jadi balaci sarkis pun jngn laa tak ‘faham’ agama sendiri……..malu sangat aihhhh…….nie pasai malaih membaca kitab laa nie……..dok teringat ‘lubang kecik’ padang ‘golf’ besaq……….tak reti nak pukoi masuk……..balik umah main ‘golf’ lagi………gelenti masuk munya……….

    kah kah kah…………

    • Hang marah sangat ka.
      Sampai masuk pon.
      Tak bagi salam.

      Salam nasik kandaq.

      Hang nak marah apa.
      Yang TGNA pon satu jugak.
      Dok bagi zakat masa prk.
      Pasai apa.
      Takkang takdak pasai apa2, kot.
      Koot lah.

      Tak apa.
      Lepais ni.
      TGNA akan bagi zakat.
      Tiap2 bulan.

      Sekadaq hang pon boleh terima.
      Koot.

  10. dapat hidayah masa musim pilihanraya….TGNA pulak bagi duit zakat musim pilihanraya…..inilah nama ulamak politik…mengislamkan org bermusim…mcm musim org kawin bila dtg cuti sekolah la pulak…sekang sapa sapa nak masuk islam di kelantan…tunggulah yer satu lagi PRK dpt banyak duit zakat…dah dpt duit zakat jgn lupa ngundi PAS…tak salah bagi duit zakat tu memang hukumnya begitu…YG SALAH TU FORUM NYA YG TAK KENA PADA MUSIM NGUNDI DI GALAS>>>DAH TAK TENTU YG BAGI TU MB KELATE DAN YG MENERIMA NYA PENGUNDI BERDAFTAR D GALAS…AWAT NAEF BANGANG SGT KEPIMPIPINAN PAS KELATE….membuat dakwah yg tidak berhikmah…dakwah yg tidak ikhlas hanya berpaksikan niat politik untuk kekal berkuasa…itu yg salah….habis musim ngundi berapa ramai lagi plak yg akan masuk islam kerana PAS….SEPATUTNYA TGNA ISLAMKAN YB NGEH KE, GUAN ENG A.K.A Khakifah Umar ker, then baru lah kelas…setakat kanang anak langkau d galas tu ..tak yah dok heboh ler…YADIEM,ABIM,JAKIM dah beribu islamkan org asli tak kecoh pun….

  11. Apa lagi Umngok nak tunggu, kan dah nampak bukti konon TGNA, lepas Islamkan orang Asal Gua Musang, dia bagi duit pulak. Pii la report kat SPRM, gambag pun dah ada dalam Harakah plak lagi tu..

    Kan SPRM kata kalau ada report dari parti lawan, dia akan siasat dan dakwa. Report la… report laa.. cepat2. Bangang laa.. ahli2 Baghal nii.. Ini la masa bole buktikan PAS parti roswah dan bole la dakwa plak Umngok ni suci dan bersih, pejuang jihad.. di pimpin oleh Ali Rustam, Zahid Hamidi, Najib Almonggol dan Mayudin Yasin..

    Peliknya Mahkamah depa yg punya, Polis depa yg punya, SPRM depa yg punya, SPR depa yg punya, Mahkamah syari’ah juga depa yg punya. Pas boleh dibicarakan di mana2 mahkamah ikut apa yg depa mau… tapi apa pasai tak bawak.

    Kan lebih baik dakwa pas sebagai sesat dimahkamah, nanti kita boleh tengok loyar syariah Umngok denga loyar Pas berhujjah, disini kita bole tahu sapa yang sesat.
    Takpa! Paksa mahkamah jatuh hukum kalau tak berjaya.. Ikut contoh macam zaman Syah Iran dan tentera Savak….
    Fuhh!!! kan kaya raya Shah Iran membaham harta negara masa tuu..!!!!
    Hidup Umngok!!!! 3X.

  12. akhbar Harakah orang utara panggil HARAMJADAH

    • hang muhong lah
      org. utara tak kata akhbar harakah
      haram jadah…

      kalau hang mungkin la kot…
      jenih tu…

      well…c u..
      saja bagi hangat
      plan2 kayuh

      • Salam chief.

        Lain kali.
        Lain kalilah.

        Hang kalau nak marah.
        Plan-plan marah.

        Sekadaq jangan kayuh saja.

    • utara pakatan, bukan umno…

  13. Ahli MCA baca Harakah.
    Ahli MIC baca Harakah
    Ahli DAP baca Harakah
    Ahli PKR baca Harakah.

    Depa baca.
    Pasai hang kata akhbar haramjadah tuu..yg depa suka baca.

    Tahh! yg depa suka dok baca akhbar yg dipanggei haramjadah nii..kot, pasai takdak keputusan nombor ekog, takdak keputusan TOTO.
    takdak gambag perempuan yg dekat nak telanjang, takdak berita rogol, takdak berita bunoh membunoh, takdak iklan arak,

    Semua Orang Islam di Malaysia kalau nak memantapkan perjuangan jihad Islam , nak memantapkan Iman, wajib baca akhbar yang ditaja oleh Umno dan Bee End. Dalam akhbar tu semua ada dan sama standard dengan kitab2 hadith serta tafsir AlQuran…

    Pakat2 bacalah….. Semoga Allah tak kata kat kita HARAMJADAH punya makhlok….

    • Salam Kucing Kota.

      Ramai orang baca Harakah.
      Ramai orang BN pon baca Harakah.
      Tapi depa baca.
      Sekadaq nak tahu.
      Nak tahu tahap pemikiran.
      Suku2sakat2 hang.

      Suku2sakat2 hang pulak.
      Kalau membaca.
      Sampai taksubsungguh.
      Ya lah.
      Lain2 buku tak baca.
      Setakat baca Harakah saja.

      Tu yang tak gi, tak gi, tu.

  14. Sakadar batakun aja! Bujurkah sambatan urang! urang PAS pintar-pintar babanar badusta? tambahan lagi bakawanan dengan Syaitan kaya Datuk Nik Aziz?

  15. salam bro n sis……..

    Saja aku copy dari Blog Kerajaan Rakyat yg depa ambik dari M.Kini hari nie……..
    puak-puak dan sukusakat sarkis mesti pusing punya……..

    Thursday, November 4, 2010
    Umno/BN Bayar RM250 Untuk Setiap Undi !!

    Kira-kira 12.30 tengah hari tadi, orang ramai kelihatan mendaftar di kaunter di bilik operasi BN di Bukit Cekati, Gua Musang, sebelum masuk ke dalam sebuah bilik secara bergilir.

    Mereka kemudian kelihatan memegang sepucuk sampul coklat. Semakan mendapati jumlahnya bernilai RM250.

    Pengarah Pilihan Raya BN Tengku Razaleigh Hamzah bagaimanapun ketika ditemui pemberita enggan memberikan sebarang komen tentang apa sebenarnya yang berlaku. – MalaysiaKini

    kalau tak duit ‘siku’ nak bagi nama apa lagi……..tak kan ‘zakat’ pulak kot……..
    boleh buat beli selipar laa kalau takat banyak tu…….

    kah kah kah…….

    • adakah kau nak kata semua org kelatan tu bodoh…
      kalau kau tu mungkin jugak bodoh x boleh diajar….
      sesiapa yg bg duit diorang ambik la…
      undi parti mana… siapa yang tahu….
      jgn nak buat cerita bodoh….
      rakyat semua dah tau cerita pusing keliling kau tu…
      dah muak pun… balik2 cerita yg sama….
      cari alasan standby nak kalah….

  16. Memang betullah tu be end bagi duit 250 tu, pasal itulah be end menang, tak apalah, kau menanglah sendiri, nanti rakyat dun galas janganlah nak cakap ini tak dapat, itu tak dapat,
    dah kau tau be end memang perasuah, kau pangkah gak lagi, tanggunglah sendiri, kau orang
    tau duit tu duit haram jadah, kau ambik gak, makanlah, berapa hari sangat nak makan?. Yang lamanya duit tu…hukummmmmnyaaaa….. fikir-fikirlah sendiiiiriiiii.
    Lepas ni tengolah harga barang naiiikkkk, minyak naikkk dan tah apa apa lagi naik.

    • Barang naik, miyak naik pun umno menang. Rakayat suka BN barang naik. Congulation bn.. tahun depan ada lagi barang mau naik ka?.

      tahniah spr.. lu olang pandai kelija.

      masuuukkkkkkk


Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 61 other followers

%d bloggers like this: