Posted by: pinkturtle2 | November 4, 2010

8:40PM.. BN Berjaya Rampas Galas Dan Batu Sapi

8:40 PAS tumbang di Galas

8:10PM.. PAS 4,108 BN 5,177 Majoriti 1,069

8:40PM ..Batu Sapi: BN Menang Besar Di Batu Sapi Dengan Majoriti 6 Ribu Lebih

7.15pm Peluang BN untuk merampas kerusi DUN Galas semakin cerah. Ini berikutan BN menang semula undi pengundi Cina yang menyokong pembangkang dalam pilihan raya umum lalu.

Pakatan kalah di Kampung Baru dengan majoriti 41 undi – yang merupakan kawasan majoriti pengundi Cina yang mereka menang dengan majoriti lebih 200 undi dalam pilihan raya umum lalu.

Pakatan pada mulanya mensasarkan untuk menang di Kampung Baru dengan majoriti besar bagi menampung kemungkinan tewas di Pulai.

Dua kawasan majoriti pengundi Cina itu, Pulai merupakan kubu kuat BN. Pakatan kalah 25 undi di Pulau dalam pilihan raya umum lalu.

Msiakini


Responses

  1. assalamualaikum

    Tahiah kepada wakil rakyat yang dipilih, diharap setelah dipilih, jalankan tugas dan tanggungjawab yang diharapkan dan diamanahkan oleh pemilih, jangan lak main ding dong ding dong.

    kepada pemilih, selepas ini jangan merungut dan menuding jari jika tidak berlaku sebarang perubahan atau menerima manfaat yang diharapkan seperti yang dicanangkan oleh wakil rakyat dan parti yang anda telah dipilih dengan kerelaan anda semua.

    • Salam KeLi.

      KeLiRu lah,
      Hang tulih macam.
      Tu.

      Coba hang ikut Kucing Kota.
      Kalau dah tak reti tulih.
      Yang ilmiah.
      Hang salin dan padan cukuplah.

      Sekadaq kena banyak membaca.

  2. Niii….. Kucing copy balik dari posting blog ni yang bertajuk GALAS…

    Kalau dilihat kehadiran petugas2 Pas yang ramai sampai penoh satu masjid di Gua Musang, kita rasa takdak peluang UBN nak menang.
    Tapi hangpa kena teriama hakikat kalau ramai berjuta pun kalau takat bawak ayag liog dengan lidah memang perit laa Pas nak menang.

    Dajei akan menakluk dunia diakhir zaman dengan berbekalkan duit dan kemewahan yang meruntun hati dan nafsu sehingga manusia sanggup mengaku Dajei ni tuhan depa…

    tu lah kelebihan dan kayanya Pas. Penyokong Pas kaya dengan semangat, kaya dengan jumlah sokongan yang ramai…

    Tapi Pas tetap kena bertungkuih lomoih, kena buat kerja yang lebih, siang dan malam, tak macam penyokong Umngok tak payah terok2, tak perlu ramai tapi duit tetap masyukk….

    Kerja depa cuma tak payah nak pi jumpa pengundi berulang kali. Bawak bekalan duit tunai yang diperuntukan, kemudian..pi agih rumah kerumah, tengok satu keluarga ada berapai ramai yang layak mengundi, buktikan dengan tiket culaan yang telah diedarkan. Kalau satu keluarga ada 7 orang maka setiap sorang dihulog RM 200, ‘aaa…kalau dah 7 orang RM 1400..banyak tu beb..

    Rasanya kalau setakat peyokong Umngok dicampog dengan pengundi ateh pagag, takdak hal UBN bole sogok punya…

    Tuu…yang pelik depa tak banyak penyokong, tapi mai tang keluag keputusan PRK, samada depa menang tak banyak atau depa kalah pun tak banyak.

    Yang pelik bagi orang yang luruih bendoi laa..
    Bagi orang yang tau, depa akan kata itu lah kuasa duit yang upaya membeli akai manusia..

  3. salam bro n sis………..

    tahniah PR kerana berani menggugat……..
    all ‘sarkis’ instrument were there…….so nothing 2 worry…….n be gentlement………n no desperation….
    our truly fight will b in next election….
    plz work smart……..not only hard……they palayed with bundles of pitih………n the melayu ‘ngok’ still zzzzzzzz……..they know nothting obout thier ‘leader’……..is there still got leadeship amongs these leaders or not…………….the most important is to give away n ‘sedekah’ as much as they can grab back from u people thru so called……..minyak naik, saman ekoq, barang naik n whats so ever……..
    do not play the ‘game’ moreover…….

    itu puak sarkis mana tatak menang woooooooo……..3 pagi ada ‘kasi makan’ sama olang kg…..
    esok sinang hati tatak payah bangun keleja……….mau bawak itu pen saja woooooooo…beli tiket tengok sarkis……..
    pasai itu olang banyak tengok itu sarkis……..ada gajah lompat, ada gajah kongkek…..ada rimau sondoi…ada hayun tali……lagi ada badut tua buat lawak……..
    jalan ataih tali pun ada pakai selipar maaa……..

    kah kah kah………..

  4. untuk lebih senang nak faham posting ataih……..
    aku copy sikit dari blog din binjai aka sharp shooter………

    Khamis, November 04, 2010
    3 pagi agen umno galas wang
    Wartawan Kita
    GUA MUSANG, 4 Nov: Pengundi di Dun Galas awal malam tadi dikejutkan dengan kedatangan agen-agen yang dipercayai Umno membawa bungkusan makanan dan wang ketika mereka sedang enak tidur.

    Seorang penduduk di RPT Sungai Terah memberitahu kumpulan agen Umno datang membawa makanan dengan mengetuk pintu rumah penduduk antara jam 2 hingga 3 pagi.

    Katanya bungkusan makanan itu dibawa dengan kenderaan dan diedar ke rumah-rumah setiap penduduk ketika mereka sedang tidur …………
    baca lagi laa dlm blog tu kalau mau perabih

    Amizudin Ahmat (Din Binjai)
    http://sharpshooterblogger.blogspot.com/

    • Salam nasik kandaq.

      Alahai.
      Tak kang lah.
      Tak kang lah, kalah.
      Kerana.
      Yang datang datang waktu malam tu.
      Kalau kalah kerana tu.
      Maka sahlah,
      20 tahun pon.
      Tak gi, tak gi.

      Kita ingat hang, nasik kandaq.
      Hebat.
      Ropanya tak hebat langsong.
      Din Binjai tulih macam tu pon.
      Hang kandaq merata.

      Sekadaq lain kali bawaklah bungkusan
      nasik kandaq jugak.

  5. Salam 1Malaysia.

    Gapo gitu, weh.
    Dok perintah dah 20 tahun.
    Bedera hijau putih logo kita pon dah banyak.
    Zakat pon dah beri.
    Kalah, kalah jugak.

    Kalo gitu gek.
    Besarolah TG weh.

    Sekadaq dah sapai maso besaro.

  6. kekalahan di galas menunjukakan bahawa kemerosotan pengaruh tok guru kita..tok guru telah melakukan beberapa kesilapan di saat akhir menyebabkan pengundi swing kpd BN. Antara yg ketara ialah isu duit zakat yg hebat dimanipulasikan oleh lawan.

    sudah sampai masanya tok guru mengundurkan diri dan memberikan laluan kpd pemimpin lain.

    pandangan ikhlas dari saya

    • Habaq mai,
      apa kesilapan Tok Guru
      “di saat akhir” tu???

  7. mahsyuk….duit perjalanan aku baher ..aku pakoh dacing…aku dah tok se dgn PAS ni cakap dok serupo bikin…

  8. alhamdulillah….
    akhirnya doa Nik AJIS termakbul jua untuk melihat mereka yang benar agar menang…
    ALLAH dah perkenan doa para ulamak kita…
    ALLAHUAKBAR……

  9. No to selipar putuih……n no 2 bodoh tegar…….

    baca sat di blog era pasca…

    Thursday, November 4, 2010
    TERKINI! UMNO MENANG DI GALAS DAN BATU SAPI! TAHNIAH UMNGOK!

    Jangan terkejut… Sok kuar berita BN 2 – PR 0.. kahkahkha

    Banyak sangat kencing dan helah Umno sampai tak terlawan Umno…

    Korang carik jer di blog len2 maleh aku nak amik port.. pasai kenai sangat UMNGOK ngan Hanjing depa nih..

    1. Kertas UNDI takda logo
    2. Kertas UNDI letak nama calon jer
    3. GUNA Helikopter untuk bawak peti undi tanpa orang PR ada sama
    4. Guna politik wang.. Terbaru GALAS dapat 250 hengget saekor
    5. Pengundi hantu masih tak dapat di kesan
    6. Selepas UNDI POS… UMNO secara OTOMATIK menang sudah… PAS dan PKR seperti tak bertanding
    7. Orang ASLI di bodohkan oleh UMNO.

    dan banyak lagi sebab kenapa PR kalah… tapi jika di rumuskan… UMCO memang CELAKAK! kahkahkah

    IDOP MELAYU!!!! IDOP MELAYU!!! TAKKAN MELAYU ILANG DI DONIA! HUH ayat PERKASA de! kahkahkah

    dari Era Pasca Blodspot………….

    nota: kalau buat ‘jahat’ pun Allah biaq jugak wahai selipar putuih……..tapi tanggung sendiri laaa…………

    umngok dah memang sedia ‘ngok’ dari dulu lagi……..tambah pulak dngn perkasam…….opppppps perkosa…..
    depa nie tak mengaji ke sampai buta perut, buta akai……
    duit musibat yg depa dok uloq jam 3pagi sampai ketuk umah orang di Galas tu apa ke jadahnya………awat suci ke duit tu??????……..yg kat penang tu bagi balik……..yg kat sini di Galas ngan Batu Sapi tu hape???……..

    kalau tak reti bab zakat dengan asnaf kpd muallaf yg baru peluk Islam……..yang telah diizinkan oleh Allah untuk muallaf nie…..memang betul lah puak ‘sarkis’ nie ngok……….
    pi laa mengaji kat ulamak upahan sarkis tu……sampai 40 orang hangpa bawa masuk…….tak kan satu pun tak nak ‘buka mulut’ pasai nie????……..
    kalau lagu tu kira ‘ular dlm semak’ saja laa……..

    kah kah kah………….

    • kau melalak ke… meraung ke… dah x ada gunanya….
      rakyat semua dah muak dgn mainan hamPAS….
      sanggup buang ideologi semata-mata nak kuasa….
      kalau Nik AJIS x kembali ke pangkal jalan… jgn terkejut lak Kelantan akan jatuh nanti…

      seronok tengok gambar calon hang kat atas timbunan tanah….
      mcm dah tau nak kena kuburkan….
      tah sempat talkin ke tidak tu…..

      • wali sombong……

        menang pun ngan kongkalikong banyak sangat ——
        tak dak sapa nak heran…kalau menang mcm tu…..hang tunggu penimbang reput ngan ngan selipar putuih……..kami buat ibu getah…….bakaq kemenyan hangpa………..

        kah kah kah

      • selipar putuih……..
        bengong totok………

        Mesej dari pembaca,
        Ada perlunya kita terima hakikat bahawa tipu menjadi kaedah untuk
        sebuah kemenangan. Dan kemenangan hasil dari penipuan, tidak lebih
        dari membuat sipemenang syok sendiri.
        Tapi ada perlunya kita terima hakikat bahawa sikap tamak dan gila
        kuasa telah menhancurkan satu kembara ke arah kejayaan.
        Rasuah, tamak dan gila kuasa menjadikan sebuah negara itu hancur dan
        kucar kacir. Yang pasti, rakyat menerima akibatnya.
        Cuba memperbaiki pun dilihat seperti tamak. Tapi tidak semua di dalam
        kumpulan itu yang tamak dan gila kuasa.
        Jadilah manusia yang bijak, membezakan antara pemimpin yang tamak dan
        pemimpin yang berusaha untuk membaiki.
        Kalau masih bodoh, terima lah akibatnya.
        Kalau pandai pula, terima lah hakikat bahawa ramai yang bodoh melebihi
        dari mereka yang pandai maka berlaku lah perbezaan pendapat sehingga
        kelihatan tiada seorang pun yang bijak. Semuanya bodoh-bodoh belaka.

  10. Salam,

    Taniah kpd pemenang.
    terutama sekali kpd. KULI.
    BKN bn TAU KA….

    PLAN2 PIKIAQ…

    • Lupa pulak tang Batu Sapi.
      Tremendous majority ..
      Dapat input baru..Kalau kata
      Najib mati Rosmah bleh di angkat jadi
      calon..

  11. To Abang Joe

    Mu lapar Duit……..
    Tak dok perjuangan…..
    Mu kampungan pade kena tipu….
    UBN kayo rayo mu dapat RM250 mu bangga…
    mu tu lekat celah gigi jer..
    org lain bayar income tax beribu sataun..
    mu tak tau apa..porah..

  12. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    TGNA dah nak bersara.
    TG tak lalu dah.
    TG dah letih.

    Letih bukang kerana UMNO.
    Letih kerana suku2sakat2tuo2.
    Yang malais membaca.

    Yang chief tak great tera mana.
    Yang kandaq, dok masih kandaq.
    Yang KeLi, masih dok KeLiRu.
    Yang Kucing Kota, tak berenti tekebil, kebil.
    Yang Neutron, dengan al munafikunnya lah.

    Manalah nak berjaya.
    Tu yang TG nampak.
    Dok tak gi, tak gi.
    Dok tang tu, tang tu.
    Still no go, no go.
    Dah 20 tahun dah.
    Dah kalah jugak.

    Sekado tak dak gapo dah.

    • Salam BT,

      Tera nak bersara dan letih
      Selama 20 tahun tak boleh2 kat depa
      Di mANEK URAI tempoh hari
      Taboq tak menjadi
      Di Gallas tera nak boleh
      Jenoh kena galaih
      Kalau Robot turun kempen pon letih tau ka
      Habih kalau nak seluroh daerah d Klantan
      Jeenoh la Kena kandaq,galaih,hamboq,taboq,
      serak & sereba mak nenek lah…blom tentu lagi
      Itulah uniknya Kelantan..yg kata tua nak bersara tu..

      PLAN2 MAU TANGKAP MASUK

  13. akhirnya terbuka juga rupa sebenar si nasik kandaq ni…
    cerita pasal Islam bukan main bagus…
    nak ikut hadis dan Al-Quran konon…
    tapi mulut selalu cakap benda yang jelik….
    bukannya banyak berselawat…
    hati pulak…busuk…penuh dengan dendam dan dengki…
    sebab tu semakin ramai yang menjauhkan diri dengan puak hamPAS ni…
    puak tak ada kemajuan zahir dan batin….

  14. Kau orang ni memang suka buang masa…biak pi lah orang2 politik berdrama..Siapa yang menang, ikut aja lah… yang buat mereka menang siapa?
    Kau orang juga!!!

    Pas ke,BN ke atau mana2 parti…mereka pun sama macam kau orang juga cari makan…ya cari makan lebih sikit…Kau orang apa dapat..? Sammdullll betul…

    Di padang Masyar nanti…tengok di mana mereka dan kita beratur di barisan mana…Aku rasa ramai yang bawak tiket ” ELIGILBLE FOR ONE ENTRY FOR ONE AUTHENTIC MUNAFIQUN”

  15. Salam,

    Kita pon nak tau jugak puak yg ada kemajuan zahir & batin…

    “”‘yg jenih luluih lesen judi tu ka”””

  16. salam GC……..

    wali toto wali genting wali magnum ngan wali sogok…..
    banyak lagi……x larat nak karau………
    itu laa kemajuan zahir n batin………

    kah kah kah………….

    • Salam NK,

      Wali2 tu semua makamnya tinggi
      Makam puji tu
      Buat apa pon tarak dosa ……

      Plan2 gelak hihihi

  17. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suko.

    Apa dah jadi.
    Calon PAS tak naik pentas.
    Masa pengumuman resmi.
    Sedih ke.
    Malu ke.
    Lari ke.
    Tak boleh terima ke.
    Atau tak ada standard ke.

    Tok Guru kena suroh calon.
    Naik pentas.
    Kalah menang patut terima.
    Sebagai jantan (gentlemen).

    Jangan jadi lejas.
    Ada ada.
    Tak boleh guna.

    Sekadaq takdak standard koot.

    • Salam BT,

      TGNA mau KULI yg naik pentas
      Bawa balik duit minyak ke Klantan
      Bukan bawa balik sarkis
      atau taik minyak….

      INI baghu real & gentlemen
      Jgn. plan2 dok buat lupa
      “””””C A R G A S””””

  18. alhamdulilillah menang jugak umno di Galas. yang kalah tu muhasabah diri la ya. jangan duk tuduh BN bg duit beli undi. kalau ada buktikan. jagan duk tulis benda merapu nampak sangat bodohnya.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: