Posted by: pinkturtle2 | November 26, 2010

Tok Guru & Shaolin

More… Sila klik pada Photo

Advertisements

Responses

  1. salam, haik, tok guru bangun tu nak p join shaolin jg ka.hehe. apa pun mmg menarik.unik šŸ™‚

    • Sekali dia “libas”
      dengan serban atau tongkat dia,
      baru padan dengan muka kita…

      Apa pun, memang menarik.

  2. salam bro n sis……….

    clip mcm nie mampoih tak keluaq punya dlm syrkt akhbar yg baru rugi sblm pracukai 10 juta lebih tu…….biaq depa papa asal boleh dok putaq akai massa………

    kalu tengok clip mcm tu……..mata depa sakit..masuk selumbaq…..
    pasai depa tak boleh cari pengaruh lagu tu…….
    depa puak grombolan dok cari pengaruh dengan menyanyi, menari, ajak main benda-benda yg tak boleh jana akai n minda…..last sekali bagi makan n isi temolok……..sampai ada yg obess….ada yg sembab……kah kah kah………….

    pemimpin yg berkesan adalah pempimpin yg boleh mempengaruhi massa dengan sifat dan jati diri pemimpin yg boleh diteladani…diikuti….disegani…..tegas dan berani dlm perjuangan….

    pemimpin yg berpengaruh adalah pemimpin yg sentiasa istiqamah dlm akhlak dan tanggungjawab terhadap manusia…yg terpenting pemimpin ini senantiasa taat dan patuh serta tegas dlm t/jwb beragama………..

    Tgna amat baik dlm menangani muamalah dgn bukan Islam………
    hal-hal sebegini payah dilakukan sekiranya ‘figura’ TGNA tidak jadi ikutan dan igauan kerana sifat mulia yg ada pada susuk beliau……….

    kalau tengok surah Luqman dlm ayat 15……..kita dapati anak yg muslim vs ibubapanya yg bukan Islam………dilarang taat bila ianya menyentuh perkara-perkara syirik n maksiat kepada Allah dan dibenarkan bermuamalah secara baik dlm urusan dunia sahaja………

    sebab itu laa bila Pas mengadakan hubungan baik dua hala dgn Mca…………ramai puak-puak ‘thoghut’ yg dok klupoq…………

    faham agama satu hal……..
    tindakan beragama satu hal lain pula………
    tapi duanya boleh jadikan satu……..2 in one………kecuali perkara akidah………tidak ada kompromi………….
    dlm ibadat kita ada muamalah………..laksanakanlah dgn cara paling sesuai………kalau ini dihalang……..maka tidak adalah ‘dakwah’ kpd mereka………..
    inilah yg biru biru tak dpt nak paham……..kalau paham pun depa tak buat…..ulam mak depa nanti dok ‘cover’ tak habih……….

    kesian kat grombolan pasai tak paham………
    kah kah kah

  3. salam

    apa istimewa klip ni… pasai apa hang dok merepek panjang2 tu…

    • Awat?

      Hang takut kan,
      gerombolan pun
      takleh buat mcm
      Tok Guru Nik Aziz ni
      kat negeri-negeri depa…!!!

      Betui tak…????

  4. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Sapa kata TGNA tak suka.
    TG memang suka-suka.
    Dengan Shaolin pon dia suka.
    Dengan Kucing Kota pun dia suka.
    Dengan nasik kandaq.
    Lagilah dia suka.
    Dia pederais mai, semacam.

    Yang dok tak suka-suka.
    nasik kandaq.
    Akhbaq rugi 10 juta pon, dia tak suka.
    Kalau dia suka.
    Tak kang, dia tukang cerita.

    Memanglah TGNA tu baik, orangnya.
    Tak payah ceritalah, semua orang tau.

    Yang tak baiknya.
    Suku2sakat2tua2 macam nasik kandaq.
    Yang malais membaca.
    Yang tak faham, faham.
    Apa, TGNA suka.

    Sekadaq itu yang TGNA berduka.

    • Suku sakat hang tu,
      semuanya baik macam
      TGNA ka?????

      • Nik AJIS pun bukannya baik sangat…..
        sama macam hang jugak suka merapu…

      • Apa?

        Aku suka merapu???

        KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

        Kalau nama dah SELIPAR,
        memang SELIPAR lah tahapnya..!!!

        KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

  5. Yaalaa..Klip ni.. tak ada apa yang istimewa pun, cuma tunjuk gambag TGNA pi tengok persembahan Shaolin dari negeri Cina jaa.. Apa ada kena mengena dengan Cheng Ho. TGNA tu sapa..ja, takat MB negeri Kelantan ja..

    Yang kita tau klip ini akan jadi berita perdana akan disiar tak renti2 dalam sorat habag dan semua rangkaian TV kalau yang pi rasmi dan tengok persembahan tu “Bini Rosmah”. Haa.. tu barula kata istimewa…mangkuk!!!! pastue gebag gembog kedatangan “Cheng Ho” akan bawak Hab Pelaboran. (untuk dilahab oleh Pemimpin UBN.. ) Bini Rosmah tengah peninn… Pelabog luag semakin tak mau melabog di Malaysia…

    • Tulih, jangan tak tulih.
      Kucing.

      Merapu, jangan tak merapu.
      Kucing.

      Mengata, jangan tak mengata.
      Kucing.

      Tak payah, tak payah petik.
      Kucing.

      Tak payah, tak payah bagi salam.
      Kucing.

      Sekadaq TGNA dengan Shaolin.

  6. Salam,

    Pi blajaq shaolin ..baguih..baguih
    Jangan dok pi blajaq Tai Chi
    macam puak2 sarkis tu…
    Dok angkat kaki ngan tangan
    slow motion plan plan saja…tapi..
    mai tang duit
    tangan kaki jadi deraih……

    Kita takat plan2 kayuh saja

    • Salam great chief.

      Apa yang dok baguis, baguis tu.
      Adik beradik hinguis, ka.

      Hang.
      Tak abis, abis.
      Dengan sarkis hang.

      Tu lah.
      Hang dok plan-plan kayuh.
      Sampai beringuis dah, hang.

      Sekadaq TGNA tak suka lah.

  7. Salam BT,

    Beriguih tu mainan budak2
    Macam hang la
    Kalau mai ke tua dok beringuih jugak
    Mat gian la tu
    Hasil dari pembangunan yg tak seimbang
    Yg asas perjuagannya mengikut hawa nafsu

    Asal saja benda kita nak perelok
    Hang masuk mai dok slongkak
    Habih kecamok..

    Cuba belajaq melukih sama
    Pi dok kat taman
    Bagi otak tu berkembang
    Pasai apa aruah P Ramlee eja
    alip mim nun wau bunyinya sarkis
    sekitar tahun 60an..tau ka..
    plan2 pikiaq…

    • Salam chief.

      Budak2 beringuis, semua orang tau.
      TGNA pon tau.
      Tak heran lah.

      Nih.
      Yang dok heran.
      Nak bagitau kat hang.
      Kot hang tak perasan la.

      Yang tua-tua macam hang.
      Yang tua-tua macam nasik kandaq.
      Yang tua-tua macam Kucing Kota.
      Kalau dok kayuh plan-plan.
      Sah beringuis.
      Beinguis sampe plan-plan.
      Meleleh.

      Sekadaq hang tak perasan kot.
      Sebab masuk mulut, masin.

      • Apa?

        Hinguis masin?

        Macam mana hang tau?

        Kami tak tau pon!!!

        Sebab Budak Tadika macam hang
        biasa hinguis meleleh pelan-pelan
        masuk mulut kan..??? !!!!

        Pastu, telan teruih…!!!!

        KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: