Posted by: pinkturtle2 | Disember 6, 2010

Kerana SYABAS yang menjadi sumber nafas UMNO yang masih hidup…

Protesters run away from water cannon fired by Malaysian riot  police during a protest against water issues in Kuala Lumpur, Malaysia,  Sunday, Dec. 5, 2010. Malaysian police fired tear gas and water at  protesters at an opposition-backed rally in the country's largest city.

A  protester runs away from water cannon fired by Malaysian riot police  during a protest in Kuala Lumpur, Malaysia, Sunday, Dec. 5, 2010.  Malaysian police fired tear gas and water at protesters at an  opposition-backed rally in the country's largest city.

A  man is pinned down by police during a demonstration in Kuala Lumpur  December 5, 2010. Malaysian police on Sunday fired tear gas and water  cannons at some 2,000 opposition-led protesters trying to hand over a  memorandum on the state of Selangor water tariffs issues to the National  Palace, as reported by Malaysia's daily The Star online.

A  Malaysian protester is kicked by police during a demonstration in Kuala  Lumpur December 5, 2010. Malaysian police on Sunday fired tear gas and  water cannons at some 2,000 opposition-led protesters trying to hand  over a memorandum on the state of Selangor water tariffs issues to the  National Palace, as reported by Malaysia's daily The Star online.

A  Malaysian protester is arrested by police during a demonstration in  Kuala Lumpur December 5, 2010. Malaysian police on Sunday fired tear gas  and water cannons at some 2,000 opposition-led protesters trying to  hand over a memorandum on the state of Selangor water tariffs issues to  the National Palace, The Star online reported. Placard reads: 'Give Back  People's Rights for Water Supply'.

Rakyat segelintir yang berdemo mempertahankan Umngok, akan dijaga dan didahulukan dengan segala peluang dan diberi ganjaran kerana mereka adalah jentera para kroni dan cukong2 yang menjaga kepentingan para pemimpin UBN.

Sementara Rakyat yang berdemo seperti yang dibelasah oleh Polis inilah, yang telah dan akan didahului dengan kezaliman kepada mereka!. Kenapa?.

Kerana rakyat seperti ini akan membuka minda dan mencelikan jumlah rakyat yang tidak mahu dibodohkan oleh para pemimpin UBN yang sedang mengaut laba dan takut hilang kuasa.Hilang kuasa ertinya akan mengundang padah untuk hidup mewah selesa, seronok diampu, dipuja oleh makcik dan pakcik Felda dan rakyat yang dibodohkan dengan rasuah, media dan berita.

Dari segi teknik mengeksploitasi sumber yang boleh mengisi tabung dana UMNO. Tidak kah kita boleh berandaiyan seperti ini?.

Dalam isu Syabas ini. Pemimpin UBN dari mula lagi telah terkesan, sekiranya Syabas berjaya dimiliki oleh kerajaan negeri Selangor. Umno Selangor akan kehilangan sejumlah besar sumber dana yang akan digunakan bagi menawan semula negeri Selangor, menurut perkiraan politik mereka.

Sebenarnya pada lojik akal, amat sukar diterima seorang CEO kepada sebuah syarikat yang diberi hak mengurus air negeri selangor ini mendapat gaji berjumlah sebanyak RM 425, 000 sebulan, dan membawa jumlah RM 1.5 juta setahun, sedangkan setinggi2 gaji Ceo kepada sebuah syarikat swasta ialah RM 45.000 sebulan.

Takkan jabatan Odit dan SPRM atau pihak berkuasa ketua eksekutif negara tidak bercadang untuk membuat siasatan setelah dakwaan dan bukti telah ditunjuk dan diedarkan kepada tuntunan umum, siapa kah individu yang telah dibayar gaji sebanyak itu!. Kenapa tiada sebarang jawapan atau ulasan, atas dasar apa manusia ini dibayar gaji sebanyak itu?.

Nah! Pertamanya, mari kita lihat siapakah Datuk Rozali CEO Syabas ini? Kenapa beliau yang dipilih menjadi Ceo?
Setelah melihat keahlian UMNO dan jawatan beliau dalam UMNO. Beliau adalah Bendahari UMNO Selangor. Beliau telah dibayar gaji sebanyak itu semasa Regim Khir Toyo yang menjadi MB Selangor. Ertinya sudah berapa lama beliau mengumpul dana UMNO Selangor melalui gaji yang telah dibayar kepada beliau.

Kita anggarkanlah gaji asas yang dibayar berjumlah RM 25.000 sebulan tidak termasuk berbagai elaun yang membawa jumlah RM 25,000 lagi seperti yang dirancangkan, bila beliau telah diamanahkan sebagai CEO. Jadi pendapatan beliau adalah RM 50,000, dan kalau inilah yang diumumkan, barulah dilihat munasabah dan praktikal, Dan sebenarnya inilah gaji beliau.Tetapi kenapa diumumkan seperti dalam slip emolumen gaji CEO ini berjumlah RM 425.000?.

Ya! memang lah mengikut slip itulah yang dikeluarkan kepada beliau. RM 425.000 itu, kita kena faham ianya bukan dibayar tunai. Ia dibayar melalui bank. lalu kita lihat siapa pula CEO bank yang diamanahkan menyimpan yang dikatakan emolumen itu. Yang Pastinya bank ini juga kepunyaan kroni UBN.

Bank kroni telah membuka 2 akaun dari akaun emolumen awal yang dibayar oleh Syabas. Wang ini akan diagihkan RM 25.000 dan lain elaun kedalam personal akaun sebenar kepunyaan Datuk Razali dan selebihnya yang berjumlah RM375.000 sebulan akan dimasukan kedalam akaun amanah Bendahari UMNO Selangor.

Akaum amanah Bendahari Selangor akan aktif setiap bulan bukan sahaja dari Syabas bahkan dari berbagai sumber samada dari pembersihan wang haram yang lain atau dari cukong2 yang mendapat faedah untung melalui kuasa kerajaan negei yang diperintah oleh UMNO BEE END>

Justeru itu rakyat yang berdemo menggugat Syabas yang menjadi sumber nafas UMNO yang masih hidup kerana duit ini perlu diperangi dan dihalang habis habisan.

Penulis tamu

Kucing kota

Advertisements

Responses

  1. terlalu tggi gaji tan sri rozali ni…tp tanpa dia, xkan idup lama umno selngor. n klu x silap, beliau juga presiden DPMM Selangor. so, mmg kuat pengaruh ni…

  2. http://h4u0.xtreemhost.com/
    kalau tak boleh
    http://www.mediafire.com/?hqvxp96qkxc6qiq
    tolong hebohkan cerita ni.

  3. Terima kasih kepada penulis artikel ini. Maklumat macam ni atau seumpamanya patut didedahkan untuk pengetahuan ramai. Kita tidak mahu maklumat daripada akhbar dan tv sahaja yang dijadikan panduan atau nas.

  4. kih, kih, kih dia orang nak bayar gaji 1 juta sebulan pun ok tak jd masalah. manala kau dapat fakta cam sial ni. tgk gambar kat atas tu.pejuang demokrasi taik minyak dah kena belantan polis. kalau aku kat situ aku jijak – jijak saja mamat tu. hari minggu bawak anak bini pergi jalan-jalan lagi bagus dari duk menyusahkan orang buat demontrasi.

    • nasib bek mat romeo bawak family die jalan2… kalau tak dgn die2 sekali kn jijak… hahahaha… jgn mara mat.. den guro je… kt umah mat ade perigi belakang rmh ke??? hehehhe

  5. Ganas rupanya mat romeo ni.lebih ganas dari polis ni.tak pelik la kalau bkenan dengan pekembar…eh silap.,umno lah!

  6. salam kucing………

    tahniah KK……..
    u r one of the chosen guest writer ……….

    All of us have stories to tell……. or ideas to exchange when it comes to the time……. With that in mind……… one of the goals for this site…. during the coming year……… is to provide a more diversified reading experience for visitors………….

    KK…………
    as one step in this process……… u have developed a new page “Guest Writers …….”The Reading Room”……… where the main focus is the publishing of articles from either established…….. or new writers………. whose views on issues or experiences ………….. are not necessarily aligned with this site’s content………
    particularly if your views run contrary to the sukusakat grombolans……..I mean those from the sarkis group………..

    KK…..
    By submitting your writing…….. u r certifying that it is your own and that it is your work……..that you are not infringing others’ rights and you have the legal ability to offer it for publication………

    I’m very glad n delighted to share the space with a well-voiced article on a topic appropriate for successful-Blog readers……..macam blog pink turtle nie……..

    Tahniah n congrat…..sekali lagi kk…….our views……spread up the world………

  7. Aslkm,

    Ya saya pun setuju kalau maklumat ni didedahkan kat TV ka …. apa apa je la.. tapi mungkinkah akan disiarkan?? Cerita cerita macam ni mana nak keluar sebab semua media perdana kat Mesia ni sebagaimana maklum ialah syarikat milik suku sakat UMNGOK… Mesti berat sebelah punya….Orang yang tiada ‘access ‘ kepada medium lain hanya nampak TV dan dengar radio je la… kononnya UMNGOK bela rakyat… ASTRO tu pun belum tentu Ananda Krishnan punya…


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: