Posted by: pinkturtle2 | Disember 7, 2010

Ketuanan Penipu @ Penyamun

 

https://i0.wp.com/1.bp.blogspot.com/_e6yqD3noOkA/TP0G1sw3x2I/AAAAAAAAFmE/pNqzmWSE_Yo/s1600/1.jpg

Ketuanan Penyamun! Menteri Penipu!

Mula-mula menteri kata kekal harga minyak sampai hujung tahun,
Tup-tup tak sampai seminggu naik harga,
Bukan minyak saja naik, barang makan pun naik,
Orang dulu-dulu kata..
“Orang melayu ni penuh sopan santun,
Kalau cakap bodoh mereka marah, tapi kalau cakap kurang pandai tak apa..”
Tapi aku kata..
“Kalau setahun dua kena tipu memang kurang pandai,
Kalau sepenggal dua penggal kena bohong memang bodoh,
Tapi kalau 52 tahun kena kelentong memang sah bodoh piang!!”

Source: http://pulakdah.blogspot.com


Responses

  1. UBN mengurus negara persis pemain Dam Aji yang licik. Bagi orang2 melayu yang gemar bermain Dam Aji yang kononnya mengasah minda, pada awal permainannya kelihatan jujur dan telus.
    Pemain yang licik akan menjual permainan ini dalam pusingan pertama. Teknik mengumpan lawan dengan membiarkan buah damnya dipungut, samada makan satu dua ataupun tiga. ini membuatkan pihak yang mengutip buah merasa seronok dan bangga.

    Setelah pusingan seterusnya bermula, pemain licik ini akan menggunakan berbagai teknik dan penipuan termasuk dengan menggunakan jari kelingking untuk mengisi kelompongan buah yang ditolak sehingga tidak nampak ruang mana yang telah dikosongkan.

    53 tahun UBN telah mengurus Malaysia dengan berbagai penipuan, mengumpan rakyat dengan berbagai subsidi atas nama kerajaan perihatin dan menjaga hak ketuanan melayu, sedangkan rakyat yang tertindas dan orang2 melayu yang masih miskin berhempas pulas untuk menyara diri dan keluarga masih tetap dipermangsakan dengan segengam wang, kain batik pelikat dan sekampit beras. Kemudian mereka bersorak terlonjak lonjak kami bangsa melayu yang punya maruah dan jangan hina dan fitnah pemimpin kami.

    Sebulan kemudian Makcik dan Pakcik berserta anak2nya yang muda dan dewasa kembali keladang, kekebun dan kesawah milik orang lain kerana Felda, Felcra dan dan Risda bukan milik mereka. Yang pastinya UBN 5 tahun lagi akan datang membawa harapan baru, rakyat akan kaya jika mengundi calon mereka

    Dam Aji akan disorong lagi sehingga warna kotak2 dam semakin luntur warnanya yang akan lebih memudahkan lagi pemain licik menipu mangsanya.

  2. salam……….

    abang-abang di sana penyamun………
    bapa-bapa di sini penyangak…………
    dah kena dahhhhhhh…..
    penyangak jual si penyamun……….
    apa salahnya…………………
    di sana boleh balik tidur di sinunnnnnnn……….

    hangpa ingat dak?…..dialog kat ataih tu………

    bila bohong dah disunatkan……..
    bila pahala tidak diimpi……….
    bila dosa tidak dimengerti………
    syurga pahala tak pernah diketahui………..
    tak dak apa lagi laa yg boleh diharap kan dari khalifah-khalifah sarkis……
    ini laa yg jadi………
    cuma cuma saja ngko menyesal……membebel dan bebal……….

    tukarkan saja permainan sarkis….
    kita main ‘game’ lain pulak………….

  3. itulah plitik namanya…..siakap senohong gelama ikan duri. Lain kali jangan percayaaa. tapi kenapa kalu pak menteri turun bertemu rakyat masa nak klenteong rakyat setempat berpusu-pusu pula mereka datang memenuhi dewan atau khemah atau padang? rakyat yang macam manakah itu yang datang berduyun2? melainkan si bodoh2 belaka. tak lama lagi beraraklah pula kita untuk PR13….wow!! bodoh lagi kita kan???? yang hairannya sudah 53 tahun mardeka pun rakyat kita ni masih bodoh2 belaka…….patutlaaaaa indon, india, bangla, myanmar, nepal, vietnam, kemboja, pakistan, negro, uzbekh, china, mcm2 ada….penuh diseluruh pelusuk tanah air mengambil alih semua punca rezeki yang dahulunya dinikmati oleh anak2 tempatan…..kenapa jadi begini….kerana rakyat kita bodoh2 belaka.semoleknyalah kena lelong lelong lelong!!!…….wow! berniaga orang lebih baik dari berniaga untaaaa!!!!


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: