Posted by: pinkturtle2 | Disember 10, 2010

Kroni Diutamakan Kroni Didahulukan…

DS Anwar Dedah Ahli Umno Dapat Projek RM2 Bilion


Responses

  1. salam dsai…..

    pasai tu sarkis cukup takut n krosot ngan ds……..
    macam-macam depa buat….
    macam-macam depa reka….
    dah bepuluh tahun depa asyik dok menulis skrip tunggang tebalik
    dato seri pun macam wiki leaks jugak…..
    kadang-kadang lebih hebat dari wiki leaks…..

    1 malaysia 1 israel…..dato seri juga yg dedah……..
    kita tau DS innocent………
    pasai tu laa…..speaker prevent datuk seri dari pertahan diri…….ini dah kira injustice melayu vs melayu……………
    so n so……..
    Lets vote OUT bn by getting more voters 4 PR.

    say no 2 biru biru………….

    • mmg betul si juboq ni lebih hebat dari wiki leaks…
      16 sept pun dia yg kelentong…
      perkenan Agong pun dia yg kelentong…
      yg berkwn dgn yahudi pun dia jugak…

      memang dia ni hebat kelentong… lebih hebat dari wiki leaks…
      sebab tu semua kwn yang rapat dengan dia cabut lari…
      x tahan dengan kelentong dia…
      yg masih dok bertahan…
      mrk yg menganga menantikan habuan bila berkuasa…
      mrk yg x pernah kenal secara dekat mcm kuli2 PKR…
      mrk yg buta dan tuli dan masih x dpt hidayah lagi…

  2. Dengan pendedahan nama secara terbuka oleh DSAI, ini membuatkan kita akan berfikir. Siapakah Syed Abu Hussein Hafiz ini. Menurut pembentangan DSAI didalam parlimen, tender2 ini telah dikeluarkan mulai pada tahun 2008 yang pada ketika itu DSN yang menjadi menteri pertahanan Malaysia.

    Kalau Tan Sri Rozali CEO Syabas ialah bendahari UMNO Selangor. Siapa pula Syed Hussein Hafiz ini didalam Umno Perak. Apakah beliau ini proxy kepada menteri pertahanan Datuk Zahid Hamidi Timbalan Presiden Umno dan ahli Parlimen Bagan Datok.

    Bedasarkan tender catering yang ditawarkan kepada beliau dengan jumlah ribuan juta RM meliputi negeri2 di Malaysia timur dan semenanjung. Jumlah tender ini dikira terlalu tinggi jika sekalipun diberi tempoh selama 2 tahun. Kebiasaan sesuatu tender, ditawarkan pada 1 tahun untuk satu perkhidmatan dan perbekalan.

    Kita percaya dari 16 syarikat yang menyertai permohonan tender itu, ada yang datang dari berbagai latar belakang individu yang berpengalaman mengurus perniagaan catering dan bukan semuanya berstatus pemimpin dan ahli UMNO.

    Persoalannya, kenapa tawaran tender ini, diberikan kepada individu yang sama dengan mengemukakan dua, tiga nama syarikat?
    Mana mungkin, Bahagian Perbekalan dan Kontrek kementerian Pertahanan boleh terlepas pandang nama individu sebagai CEO atau Pengarah tersebut?.

    Adalah menjadi hukum Arahan Perbendaharaan dan Perintah kewangan, mana2 tawaran tender kepada syarikat yang berjaya mesti mendapat kelulusan dari menteri dari kementerian yang berkenaan.

    Kita memberi dua persepsi bagaimana tender2 ini diurus.
    Pertama.
    Menteri berhak memilih atau menentukan secara terus syarikat mana yang akan diberikan tender ini.
    Dalam hal seperti inilah, berlakunya syarikat kroni telah ditunjuk menjadi syarikat pembekal, samada tuan punya syarikat ini, ialah isteri, anak, keluarga terdekat atau teman rapat menteri. Dalam kaedah ini tentu saja menteri tetap akan mendapat keuntungan langsung atau ” Faedah atas angin” yang akan masuk dalam akaun sendiri.

    Kedua.
    Sementara dalam keperluan lain supaya dalam sesama menteri kabinet dituntut, selain berpeluang mendapat habuan secara individu melalui kuasa sebagai menteri.
    Menteri2 ini diminta mengisi tabung parti politik yang dianggotai oleh mereka, bagi menghadapi PRU akan datang atau PRK yang diluarjangka akan berlaku.

    Untuk mengisi tabung2 parti ini menteri2 di Kementerian yang berkenaan akan melantik bendahari parti menjadi CEO kepada syarikat kroni yang mendapat tender Bank atau hasil dari penswastaan agensi kerajaan seperti yang dibuat oleh Syabas. Penyaluran “Transaksi” kewangan kepada parti adalah melalui akaun individu dan akaun bendahari parti, melalui bank kroni atau kuasa CEO bank dari kalangan kroni.

    Kesimpulannya kita akui bahawa, tindakan dan sumbangan yang dibuat oleh kerajaan UBN untuk melihat jumlah orang melayu kaya, samada melalui cara diatas atau memberi Subtender kepada Sub kontrektor atas nama “kontrektor payong” telah menyumbang segelintir orang melayu dilihat kaya dan berada sekiranya bersetia sebagai balaci UMNO diperingkat Bahagian dan Cawangan.

    Sebab itulah Presiden UMNO telah menangguhkan Pemilihan UMNO tahun hadapan selama 18 bulan, demi untuk mengelakan perpecahan dan sengketa kerana berebut jawatan.

    Yang menjadi mangsa ialah rakyat jelata samada yang menentang UBN atau ahli UMNO BEE END yang dikaldaikan menjulang bedera dacing pada setiapkali adanya pilihanraya.

    Setujuuu!!!……… Betul tak?.

    • Hebat.
      Memang hebat hang.
      Kucing Kota.

      Hang punya ulasan.
      Kalau inilah, cara hang tulih.
      Kalah great chief.
      Tekedu nasik kandaq.
      Cemburu si Neutron Al-Munafikun.

      Tapi, kita rasalah.
      Kalau suku2sakat hang berkuasa.
      Puak hang pon seropa.
      3 kali satu par 4 jugak, lah.

      Sekadaq sepusat sepusing jugak.

  3. Badan demokrasi,
    rupa paras islamik,
    otak kuku besi,
    perangai komunis!!!!
    rakyat kaldai,
    melayu unta mesir…..

    aku pun melayu juga,
    apa nak dibuatkan,
    sudah ditakdirkan begitu.

  4. anwar dulu kwn datuk syed gak.biasa la melayu.melayu sendiri la yg akan bunuh business melayu sendiri.org cina dia tk buat mcm tu.kalau dia tau bangsa dia naik lg la dia suka.hah skang kontrak dah dpt kt bumi selayang supplier.org cina punya company tu tapi bonekanye org melayu.cina gak yg dok kaya.sbb org melayu sendiri dok tikam org melayu dari belakang.aku tak keje ngan tuan syed tapi bagi aku dia baguih.dia tak alibaba kan company.dia jalankan sendiri busines tu.kalau org melayu lain for sure dah alibaba kan busines kt cina.depa mkn kamsen je.anwar ni org kg aku.cherok tokkun bwh,jalan kilang ubi,bm.dan aku sokong anwar.cuma aku tk sokong cara dia jatuhkan org melayu yg memang buat bende2 baik cam datuk syed.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: