Posted by: pinkturtle2 | Disember 10, 2010

Gejala Rasuah Sukar Dibendung Apabila Najib Jadi PM, Kata Dr Mahathir

Gejala Rasuah Sukar Dibendung Apabila Najib Jadi PM, Kata Dr Mahathir

…………………………………………………

Berita tahun Lepasss..

 

DS Anwar Menuduh Najib Rasuah RM940 Juta

Dato Seri Anwar Ibrahim menuduh Dato Seri Najib mengambil rasuah sejumlah RM940 juta dari pembelian kapal selam dan kapalterbang pejuang dalam ceramah Barisan Alternatif di AU2, Taman Keramat, Kuala Lumpur malam tadi.

Ceramah Barisan Alternatif malam tadi dihadiri hampir 10,000 penyokong-penyokong Barisan Alternatif dan pendudok kawasan Parlimen Ampang, Gombak dan Setiawangsa yang ingin tahu.

Dalam tuduhan terhadap Najib, Anwar dengan jelas menyatakan rasuah itu berupa komisyen RM530 juta bagi pembelian dua kapal selam Scorpene dan lebih RM400 juta bagi pembelian jet-jet pejuang Sukhoi. Azmin memberi angka lebih tepat RM410 juta kepada tuduhan rasuah membabitkan Sukhoi.

Source: http://anotherbrickinwall.blogspot.com


Responses

  1. buktikan bang jgn asyik terpekik sana terpekik sini…..PM DSN kemarin dulu sudah janji undang-undang tidak memilih siapa dia…….ayuuh buktikan.

    bosanlah aku mcm ni!!!!!

  2. salam budak tadika……

    hang bawak mai ceghemin besaq sat……
    aku nak suluh muka hang………

    kah kah kah…………

    • Salam nasik kandaq.

      Hang suruh bawak cermin besaq.
      Nak suluh muka kita.
      Buat apa.
      Lepais tu, hang gelak kah, kah, kah.
      Apa ke hainya,
      Hang dah sawan ka.

      Tapi, kalau hang suruh bawak lampu besaq.
      Nak suluh gerai-gerai kat Padang Kota Lama.
      Tak jauh dari Dewan Sri Pinang.
      Baguis jugak.
      Kita baru balik dari Pineng.
      Alamak.
      Kotoqnya.
      Kawasan gerai-gerai tu.
      Hang tak malu kah.
      Hang dok mengaku, orang Pineng.
      Hang bagitau great chief sama mai.
      Pi tengok.
      Itu pon rasuah jugak.
      Secara kecil-kecilan lah.

      Sekadaq nak bagitau kat hang lah.

      • salam dt….dak tadika….

        nie laa susah becakap ngan budak-budak…….
        bahasa metaphora pun payah nak faham………….
        hang pi mengaji lagi laa lagi………
        aku kesian kat hang…….
        jangan dok teperap dlm tadika tu lama-lama……

        gerai kotoq pun hang tak paham jugak……..
        tu tandanya orang mai dok maikerumun kat penang……
        habih meniaga depa cuci laa…….
        cua hang pi belum depa buka gerai……..survey tengok….
        aku ingat hang pi cari restoran hebat…….ropanya hang pun kaki lepak tepi jalan jugak…….hawkers troopers…….

        awat hang tak kontek gc……..
        dia boleh bawak hang kat tempat spesial punya…….

        sekadaq hang kena meneraih buku lagi……..

      • Salam,

        Kalau kita sampai pagi2
        sesudah suboh udara nyaman
        persekitaran beresih.
        Selepaih tu kalau dah mai bercampok
        ngan manusia pengotoq lebih2 lagi
        budak2 yg. x ceredik laghu tu la nampak.
        Khereja pembersihan kalau
        nak tgk. pi la tunggu tengah malam.
        Malah tgh. malam pon akan ada
        MPPP dok letak surat saman pd.
        motor2 yg parking menghalang masuk
        ka astaka makan.

        Lagi satu org. Penang tak pi lepak
        kedarah kat situ lah…silap tempat…
        dok mai cakap eeeeeeee kat situ
        time kkena bayaq….pi wau dia…

        Lain kali kalau mai call la saya….
        Kita bleh blanja eih….no hal punya
        Kita pon tau jenih budak2
        makan pon tak tera mana…
        kedarah pon tak pa…
        Yang kata Penang punya penangan
        MESERA ALAM…mau tau la

    • Salam nasik kandaq dan great chief.

      Kita tak makang kat situ.
      Kita singgah saja.
      Kita pon takut,
      Nanti sakit porrut.
      Berterabogg pulak.

      Kawasan gerai Padang Kota Lama.
      Yang sahnya.
      Selekeh dan kotoq.
      Bukang sehari dua, tak cuci.
      Rasanya dah berbulan-bulan.
      Yang hebatnya.
      200 meter dari Dewan SriPinang.
      Bukang sukusakat Majlis Bandaraya tak makang.
      Dok makang tiap-tiap hari.

      Sekadaq tahniahlah suka selekeh dan kotoq.

  3. nak bukti kepala hotak ngko…kalau semuanya di kontrol…buang masa saja…baik main tembak jer….

  4. Nak buktikan macam mana lagi. Yang menyiarkan berita pasai komisyen RM 530 juta tuu… soarat habag Utusan Meloya sendiri. Sorat habag ni tulih pembunohan Altanthuya Monggolia, ada kaitan tuntutan baki upah kepada yang dijanjikan kepada dia melalui Razak Baginda, bila dia dilantik sebagai penterjemah dalam perundingan wakil kerajaan Malaysia semasa nak beli kapai selam Scorpene.

    Kalau nak bagi jelas lagi bukti ini. Mintak kerajaan Pranchis dedahkan hasil siasatan yang berkaitan dengan pembelian kapai selam dengan syarikat pembina kapai selam Peranchis tu.

    Najib jugak boleh ambik tindakan mahkamah dakwa Anwar memfitnah dia. Kalau betoi berani. Masalahnya Anwar juga berharap dia minta didakwa dengan tuduhan fitnah dalam isu pembelian kapai selam ini, kerana dengan pendakwaan ini Anwar boleh dedahkan dokumen2 yang berkaitan pembelian kapai selam dan siapa yang terbabit dalam pembunohan Minah Monggolia ini. Ada berani ka?….

    Jalan mudah untuk menghancurkan dan menutup mulut Anwar. Najib mesti cari jalan supaya Anwar mesti dipenjarakan menggunakan lubang jubog Saifool sebagai senjata. Dan Anwar akan dihukum penjara selepas bulan Mei tahun 2011, bagi mengelakan satu pilihanray kecil diadakan… Tungguuu laa….

    • Ini kelebihan Kucing Kota.
      Dalam pada tekebil-kebil mata.
      Takut kat tikus.

      Dia dok perati jugak.
      Dia dapat bau jugak.
      Tu yang suruh tungguuu laa, tu.

      Sekadaq semuanya poliTIKUS.

  5. pandai betul dia buat video klip…
    ingatkan gambar je dia pandai superimpose…

    rupanya inilah cara berpolitik yg dibanggakan….
    masysaallah… apa punya manusia bertopengkan Islam….

    • laa…….
      aku ingat wali nie dah pencen……..
      hang merepet apa tu tok wali??………….
      topeng Islam kan ke lebih utama dari topeng yahudi?/?………

      rasuah dlm sarkis pun hang nak bela jugak?……..
      benda nie dah mafhum sangat……tak payah dok pikiaq lama…….
      semua orang cukup arif yg sarkis ngan amalan jenih nie nie dah macam sahabat karib……mesti jumpa kedai kopi besembang punya………..lepaih tu pekena teh tarik kaw punya………

      kah kah kah………..

      • rasuah ni dah lama diamalkan didunia ni……
        cuba bagi satu negara yg x ada rasuah….
        di Malaysia indeks rasuah paling hebat semasa si juboq jaga MOF…
        semua kroni dia bagi makan….
        sebab tu bula kena buang dia masih boleh hidup senang….
        lepas tu dia gebang lak cerita org lain amal rasuah….
        korang semua pun angguk2 mcm burung kakaktua…
        masih nak bela kaki kelentong macam tu…
        bodoh tahap mana agaknya korang ni….

        seronok baca cerita Umi dlm MM hari ni…
        posting la dlm ni kalau betul telus….

  6. Salam,

    Kes DSAI main pungkok bawa ke makhamah
    tapikan
    Kalau kes fitnah sebegini tarak mau bawa
    ke makhamah..
    lagi pelik…kuncu2 semuanya diam
    tarak sorang pon mahu demo ka
    atau mau sembang2 dlm berita tv3

    tak dah ka sapa2 mau pertahankan big boss.
    tu sapa tu yg Penang cakap eeeeeee
    bab ketuanan melayu…mamu naina ka
    kipaih la plan2 mamu….

  7. Minta laluan,

    Makanlah duit rasuah tu banyak-banyak. Orang-orang yang bercakap lagak pandai tu pun sama gak. Sedaaaap.

  8. Dalam umno mana ada rasuah.tak percaya tanya dr.m dan ali rustam.baidewei tahniah kepada budak tadika kerana baru balik melawat p.pinang.ni mesti ikut rombongan anjuran tadika dia,sempena cuti sekolah.

    • Kesian kat mu,
      mat.
      Orang putih kata.
      john.
      Sebab kalau kita tak kenal.
      Kita panggil mat.
      Selamat.

      Kesian kat mu.
      Nak bela pineng.
      Kotoq dan selekeh.
      Takkang.
      Mu tak paham.
      Koot.

      Kelate pon serupa.
      mat.

      Sekadaq mu pon tahu.

      • Aslkm,

        Tak ada satu negeri kat Mesia ni yang bersih…. Ikhlas cakap 60% rakyat Mesia adalah pengotor…. Saya dah pusing hampir satu Mesia… ada tempat kat Perlis kotor… ada tempat kat Aloq Staq kotor…. ada tempat kat Pahang yang kotor… KL jangan cakapla… banyak yang kotor….ada tempat kat Sabah kotor… Sarawak nampak bersih .. tapi pekerja perbandaran dia ramai…. rakyat dia ada juga yang buang sampah kat jalan…

        Saya baru ja ke Padang kota… tak la teruk sangat macam kamu cakap… mentang mentang la Pg bawah PR sekarang ..ada adaaaa je mu nak hentam…


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: