Posted by: pinkturtle2 | Disember 16, 2010

Sebab apa Najib mahu mempertahankan Putrajaya – DSAI

Sebab apa Najib mahu mempertahankan Putrajaya, takut didakwa kemudian hari – DSAI

Anwar yang juga Ketua Pembangkang mempersoalkan media arus perdana yang sengaja “memadam” menyiarkan dakwaan skandal berkenaan seperti yang didedahkan oleh WikiLeaks.

“Sebab apa Najib mahu mempertahankan Putrajaya (kerana) takut didakwa (di mahkamah) kemudian hari… Mengapa media padam perkara (dakwaan) ini (daripada disiarkan),” katanya ketika menyampaikan ceramah di tapak pasar malam Taman Melati di Wangsa Maju malam semalam.“Saya akan mempertahankan diri saya dan integriti saya. Saya mahu tanya Najib, adakah awak boleh mencabar Singapura agar membuktikan dakwaan itu. Itu sebabnya media Umno tidak berani melaporkan perkara itu.

“Apabila saya dituduh, saya akan melawan, tetapi apabila Najib dituduh apa beliau kata? Ini hanya perkara kecil . Malaysiakini


Responses

  1. Tentu saja Najib yakin dia boleh pertahankan Putra Jaya.
    Macam mana tak boleh pertahannya…..

    Bila ada rakyat buat demonstrasi. Polis akan belasah rakyat ni semua…
    Bila buat pilihanraya. SPR akan tolong dia macam TONTO…..
    Bila nak dakwa pasai Rasuah. SPRM pulak tolong dia…
    Bila nak dakwa dia rampas negeri Perak. Hakim pulak tolong dia…

    Bila nak hentam dia dalam parlimen. Pendikar Amin Celaka pulak tolong dia…

    Bak kata TT kalaulah Pilihanraya tu.. boleh mengubah kerajaan, dah lama dah Pilihanraya ni diharamkan… Maknanya kalau nak ubah kerajaan, Rakyat kena keluaq ke Jalanraya laa kutt…..

    • Tu lah, kita dah pesan.
      Otak hang, jangan jadi.
      Otak kucing.

      Kalau dah ramai, tolong dia.
      Dia baguis lah.

      Sekadaq tu la hang………

    • Kalau Nuar Juburi tu kau sokong sangat, SURUH DIA BERSUMPAH LAH! BARU GENTLEMAN!

      Ini Saiful dah bersumpah, dia pulak tak de teloq,

      Najib pun dah bersumpah, dia tak de teloq

      MEMANG SIAL LAH ANWAR, PADAN MUKA KENA GANTUNG! KALAU AKU AKU ADA KUASA, AKU GANTUNG DIA HIDUP HIDUP, PENGKHIANAT NEGARA!!!!! BERAMBUS KAU DARI SINI DAN DUDUK INDON JELAH!

      • Oii bahalul…!!!!

        Dalam hukum Islam,
        yang menjadi mangsa fitnah,
        a.k.a. defenden,
        tak diwajibkan bersumpah lah…!!!

        MANGKUK….!!!!

  2. dah meroyan agaknya sijuboq ni…

  3. salam,

    KAMU pikir apa yang berlaku di parlimen pagi, tengahari dan petang tadi adalah kaedah terbaik untuk menyelamatkan putrajaya???. Kalau itulah yang kamu pikir, sebenarnya KAMULAH yang bodoh dan gila !!!!!!

    Tak insyaf2 juga lagi manusia ni!…..

  4. salam kucing…….

    sarkis yg dok dlm dewan pun dah jadi mcm buboq kanji, dah jadi samdol dah jadi mcm kanggarooo……..pasai ada yg dok dlm tu watak mcm bt tahap selipar saja…..
    ada pengerusi dewan pun…..dok main kong kalikong…..
    depa tobat tak mengaku yg puak apcono dok bisik kat telinga depa suruh pelingkup buang anwar n the gangs……….
    senang depa nak main buah dadu….when they deny 2/3rd majrty………..
    lepaih tu ajak orang ramai konon….tengokkk !! sapa yg kenaaaa………
    piirrahhhhhhhhhhhhhhhh….bacoiiii….dasar pondan…….mcm bt selipar jugak

    sarkis tak gentlemen langsung……..habih depa pekuda sama-sama depa…..

    memang dah lama depa dok main sarkis………

    kah kah kah

    • Salam nasik kandaq.

      Betoi.
      Hang tulihlah.
      Hang dengan sarkis hang.

      Macam buboq kanji.
      Mungkin betoi.
      Sebab adikberadik dalca.

      Macam kanggaroo.
      Mungkin betoi jugak.
      Macam hang dok.
      Tergaroo, garrooo.

      Sekadaq semua untuk surooo.

    • apa beza bila ketua pembangkang dewan rakyat (si juboq) dengan ketua pembangkang DUN PP…
      dua2 kena gantung….

      tapi siapa lebih gentleman…
      x ada pulak pembangkang kat DUN PP keluar sepanduk ke… jerit2 mcm org meroyan ke…

      sebenarnya siapa yg lebih sarkis…

      hak…hak…hak…

      • dan apa bezanya
        PM Malaysia
        dengan PM Israel…???

  5. bersiadang je le sama sama puak umno yg bodoh dan bongkak tu. pendikar mulia ape, pendikar hina. memang betul le orang kata kangaroo court. sial punya umno.

  6. Menteri Besar KELANTAN mahu mendermakan 1/3 wang simpanannya (diulangi lagi sekali ye 1/3 WANG SIMPANANNYA) kepada parti PAS…….bodoh dan gila? cuba tanya sibangang tu……..Alangkah bahagianya rakyat 1M jika semua menteri kar bonet dan ahli par limen mengambil langkah yang sama. Pecah jubor tahi pun tak akan dibuat punya. 1/3 pitis simpanan rakyat dirompak disamun adalaaaaah.

    • pjolor bangang…!!!!

      TGNA sanggup buat macam tu,
      hang heran?

      Sebab apa hang heran?

      Sebab suku sakat hang
      dalam UMNO tu,
      takkan buat macam TGNA punya…!!!

      Habaq mai kat sini,
      tang mana yang 1/3
      “pitis” simpanan rakyat
      dirompak dan disamun…???

  7. nasib baik si pandikar yang tak mulia tu jadi speaker kat malaysia, aku rasa kalau dia jadi speaker kat korea atau taiwan dah lama kena humban dalam logkang atau meja kerusi terbang kat kepala dia, itu baru betul amalan demokrasi dalam dewan.

    • ko je la jadi speaker joko…sekadar cakap pandai

      • Hang jangan nak
        buat lawak bodoh
        kat sini manis….

    • salam

      hahaha…. tak sangka aku pandai buat lawak walau[un bodo…cool

  8. Aslkm,

    Kita hanya melihat adengan Parlimen hanya di TV dan suratkhabar … saudara/i patut mohon kebenaran untuk mengikuti persidangan Parlimen…dan pastinya saudara/i akan terkejut melihat perangai wakil BN dan speaker yang 2×5 atau lebih meloyakan… provokasi dan ucapan menjengkelkan dari wakil BN dan speaker tak pernah disiarkan media…. wakil pembangkang hanya membalas provokasi dan jawaban yang kabur dari pihak kerajaan( cuma terpekik terlolong tu tak ngam dan kurang sopan la…)

    Itulah yang UMNGOK mahukan … rakyat hanya perlu tahu dan percaya apa yang UMNGOK mahu rakyat percaya….

  9. adoi..ape nk jadi sume ni..:(

  10. kpd bro ANWAR HAMPEH…dsai penah bsumpah kat masjid kg baru..pun dia kena gak penjara..so main issue ..dsai bsumpah pun dia kena ..x bsumpah pun dia kena..mmg komplot nak sumbatkan dsai msk penjara..Bee End da xda cara lain nak matikan dsai bro…

  11. Ikutceramah dan budak tadika tu sama saja ‘cerdik tak masuk bakul’. Semak kamus dewan ye apa itu maksud cerdik tak masuk bakul? bahlolkan orang bangangkan orang je dia gheti. Baca orang punya komen dia tak faham. Dia punya komen macam tahi idung. Kau sorang2 jelah yang komen samdol sonotol sempudal!…….cerdik tak boleh diikut bodoh tak boleh diajar. Itulah manusia kau-kau.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: