Posted by: pinkturtle2 | Disember 23, 2010

50 tahun: Mansuh ISA Bukan Pinda… Video

Advertisements

Responses

  1. salam bro n sis……

    kalu pinda boleh jadi lebih teruk dari yg dok ada………..
    biasanya lagu tu laa…….
    pasai dah lama berpengalaman…….
    pasai dah sedap makan kacang goreng……
    bilik pulak koi dok bertambah…….awat saja-saja tambah ke?
    kelas tadika pun kalu mai th 2011….mesti ramai punya….mesti tambah kelas….
    yg nie pun…..ramai yg nak pi makan butare punya………

    jadi kan ke lebih afdhol buang saja teruih………
    tak sapa yg kena naya……..

    tapi ada budak tak pernah naik kelas………

    kah kah kah

    • Salam nasik kandaq.

      Kita setujulah dengan hang.
      Bila pinda.
      Kena lebih kemas.
      Baru berkesan.

      Bukang senang, ramai yang ada.
      Pengandaq.

      Tak terjaga, kalau ada.
      Yang great, great dan chief, chief.
      Seropa great chief.

      Tak terpegang, nanti.
      Bila ada yang dok menggelepag.
      Macam KeLi yang tak WoN cuma OnG.
      BeNg OnG dan ToNg OnG.

      Tak cukup nak bagi makang.
      Kalau ada macam.
      Kucing Kota yang dok tunggu.
      Tulang tulang.

      Sekadaq kena kemaaas.

    • salam

      budak tadika tahun 2011 dapat bitamin free…. Bik Mama kasi ngn susu kotak projek susu bik Mama…. lepas tu klas tadika ada kelas awal mata pelajaran seks lak…. tu yang budak tadika tak mau naik kelas tu… sbb ada subjek baru dan semua free….

      • Salam KeLi.

        Otak hang.
        Takdak lain.
        Seks, seks, seks.

        Itu yang dikatakan.
        ToNg OnG.
        BeNg OnG tu.

        Sekadaq hang takdak kelas lah.

  2. Salam,

    Kalau mau mansuh ini ISA kena kasi turun kerajaan Barang Naik
    di ganti dgn. kerajaan Prihatin Rakyat.

    Keadilan hanya boleh di kecapi melalui ISLAM.Apa yg. menarik perhatian kita
    DAP sindiri pertahankan ISLAM agama rasmi negara” – Karpal sudah cakap.
    Utusan dan TV suku3 gila tarak cakap pon.Dulu ada cakap langkah
    itu mayat Singh.

    • Salam, great chief.

      Nasib baik hang ada.
      Karpal Kelas 3.
      Kita tak kata
      Dia yang mengaku.

      Seropa lah.
      Seropa hang lah.
      Kita tak gelaq.
      Hang yang dok mengaku chief.
      Lepais tu great.

      Jadi, bila nak pinda.
      Kena ubahsuai KEMTA.
      Kena buat betoi2.
      Nanti kitsiang kat hang dan yang kelas2 tiga.
      Bukan kesian.
      Dok tak selesa pulak.

      Sekadaq kitsiang saja.

      • salam………….

        buat budak tadika……….
        hang tulih apa nie???…………
        merepet bana betoi laa hang nie…….

        cuba hang pi u tube……
        dengaq lagu ummi kalthum……..
        hang cari lagu ghannili shuwayyah shuwaiyyah………
        cuba hang dengaq lagu tu……..
        lagi baguih dari hang dok merepet mcm tu………

        kah kah kah……….

      • Salam nasik kandaq.

        Hang masih kat Kelate ka.
        Dah balik.

        Apa cerito hang dengan tok guru.
        Hang betanya panjang-panjang.
        Ta abis lagi.
        Jangan hang sape, terjolor-jolor.
        Cukuplah.

        Hang pi tepat masanya.
        Hang tak bincang ka.
        Dengan tok guru, pasai ISA.
        Takkang hang bisik saja.

        Sekadaq kita tunggu cerita hang.

      • salam untuk budak kelas tadika………….

        aku baru balik…..
        banyak benda aku bawak
        yg difokus adalah…isu-isu nasional….

        – pameran cheng ho lanjut sebulan lagi…pameran ini nampaknya merapatkan ikatan Islam sedunia…….hang pi laa tengok….banyak yg hang boleh belajaq….hang boleh belajaq kungfu apa???….tak dak laa orang dok buli hang………..

        -bandar ketereh dan daerahnya dah diisyhtihar sbgai perbandaran Islam….pembgunan yg tidak mengenepikan Islam….

        -tabung serambi mekah pulak dapat kumpul lebih 4.5 juta rm….ini laa yg dinamakan akaun insuran rakyat…..kalu hang nak tau….rakyat klantan lebih berdaya maju…banyak koperat dan ahli niaga……..depa sumbang untuk negeri depa bagi bantu rakyat yg lain bila ada musibah…..

        -kelantan begitu prihatin kpd belianya…..depa tanggung maskawin rm 1000 sorang sampai 100 orang….ramai-ramai depa pakat kawin di dewan tarbiah Islam kelantan/putik…….mana nak pi cari lagu nie……….kat perak sorry laa………ini laa cara dakwah tidak langsung bagi mengelak maksiat………bukan buat sekolah hamil mcm melaka tu……….kalu hang nak tengok hang mai esok….

        -satu lagi aku nak habaq kat hang-di dun wakaf baru…tak jauh dari KB….depa lancar bantuan beras bulanan untuk penduduk kurang mampu…depa bagi secara percuma 10 kilo setiap bulan….ada ka negeri hang buat lagu nie………..jngn mimpi laa……….

        bayak lagi….kot hang jemu pulak …….
        cuma nak bagi tau kat hang…….
        Tgna amat mengambil berat kebajikan negeri kelantan…sebagai negeri ‘masterpiece’ pakatan rakyat……….
        pasai tu laa jngn dok kata tak gi…….
        no go no go tu…hang sendiri laa…..sampai kelas pun tak naik
        tgna ada berpesan………amal kebajikan itu milik semua orang………

      • Salam nasik kandaq.

        Lain kali, hang tak payah pi lah.
        Kalau setakat yang di atas tu.
        Dah basi.
        Kita lama dah tau.
        Tak dak apa yang boleh dibanggakan.
        Tu yang kita kata.
        Tak gi, tak gi, tu.

        Kelate tak gi.
        Yang patut gi, tak gi.

        Sekadaq melePASlah kawe kita.

      • salam ……….
        budak tadika masih dok lena lagi……
        lena puak tua……makan sikit…tidoq banyak……
        tu pasai lambat paham……..

        benda dok fresh lagi…hang dah kata basi……..
        memang hang nie jenih bisul ketegaq laa….lambat pecah….
        jngn bagi otak hang jumud sangat……..
        mind set hang dah jenih sarkis……..payah nak paham….orang penang kata benak……….

        sekadaq hang kena belapang dada……….

  3. Ikutceramah dan budak tadika tu sama saja ‘cerdik tak masuk bakul’. Semak kamus dewan ye apa itu maksud cerdik tak masuk bakul? bahlolkan orang bangangkan orang je dia gheti. Baca orang punya komen dia tak faham. Dia punya komen macam tahi idung. Kau sorang2 jelah yang komen samdol sonotol sempudal!…….cerdik tak boleh diikut bodoh tak boleh diajar. Itulah manusia kau-kau.

    • zaman sekarang orang tak masuk.
      bakul lagi, weh.
      orang masuk baldi.
      baldi pon.
      baldi plastik.

      kalo pakai bakul.
      tu yang dok nampak komen orang.
      macam tahi idung.

      sekadaq tahi jugak.

  4. Salam

    “budak tadika” memang suka merapu sbb dia tak paham satu apa pon, lain yang orang ajaq, lain yang dipaham, tapi tak pa, tahun depan bebudak tadika akan dibagi bitamin oleh Bik Mama….. tu pon kot kot buleh cerdik…. rasanya sampai bila pon dia tak kan cerdik, dia akan dok BT = Bodoh Tua, Bengong Tua, Bahlul Tua dan Baghal Tua” macam tu la dulu kini dan selamanya……

    “budak tadika” masuk bakul pon tidak, kalo dia masuk bakol pon – bakol sampah je, masuk baldi pon tidak, dia masuk dalam “dacing” yang dah senget, selamanya la dia dok tahap kelas “Tadika” dia tu……

    • Salam KeLiWoN.

      Hang, kalau sudah malais membaca.
      Itulah jadinya.

      Sebelum terlambat.
      Cepat2lah berhijrah.
      Hang tahu kan.
      Apa itu hijrah.

      Tahu saja, tak guna.
      Kena berhijrah.
      Baru ada makna.
      Makna tu ertilah.

      Sekadaq nak beritau la.

  5. ….baldi taik!

    Rakyat kelantan ialah insan-insan yang gigih berkat doa ibu bapa yang sentiasa taat kepada agamaNya. Keberkatan mereka di mana-mana kerana bekerja keras di luar negeri dan membawa balik hasil ke dalam negeri kelantan. Mereka berusaha dengan IKHLAS mencari rezeki. Harta peninggalan orang tua yang sedia ada tetap dijaga dihormati sebagai harta pesaka untuk anak-anak cucu. Siapa kata Kelantan mundur. Siapa kata kelantan tak membangun. Siapa kata Kelantan tiada peluang pekerjaan?…semangat hijrah sudah lama tertanam dalam jiwa orang-orang kelantan.

    Satu lagi sifat orang kelantan ialah sentiasa ramah-tamah dan menghormati orang2 luar yang berkunjung ke kampung halaman mereka seperti Nasik Kandaq. Tahniah Nasik Kandaq. Aku cadangkan Nasik Kandaq bawalah budak tadika ni dan kengkawan yang seangkatan dengannya berkunjung ke negeri kelantan dan duduk di sana barang seminggu dua. Kesian dia….bagi dia campur dengan masyarakat setempat di Kelantan. Lihat dan nikmati keindahan budi pekerti masyarakat di sana. Jangan asyik nak hidu bau dalam baldi kau sendiri sahaja. Berhijrahlah kau dulu sebelum menyuruh orang lain behijrah……suruh orang pandai. Diri sendiri tak nak berhijrah. Sempudal punya fikiran kelas corot……….

    • sah memang sah.
      hang suka taiiiik.

      kalau kena tahan kat KEMTA.
      susah nak orang macam hang.
      busuk merata.

  6. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.
    Salam jugak pada sukutigasukusakat.
    great chief, nasik kandaq dan KeLiWoN.

    Kalau sudah beriman dan bertaqwa.
    Pada Allah.
    Terima apa saja.

    Ikut sajalah Pak Hamka.
    2 tahun 4 bulan ditahan Sukarno.
    Pak Hamka boleh.
    Buat tafsiran satu Al Quran.

    Kalau TGNA kena tahan.
    Pon.
    Kita rasa.
    Dia boleh olah satu Al Quran.

    Jadi, kalau ada pindaan pon.
    Kita harap biarlah termasuk.
    KEMTA dimodenkan.
    Dibekalkan peralatan canggih.
    Keadaan sekitar selesa.
    Harap2nya.
    Suku2sakat2 yang kena tahan.
    Mendapat menafaat darinya.
    Tapi kena rajin membaca.
    Dan.
    Kuat kerja.
    Kuat iman.

    Sekadaq kitsiang pon dapat ijazah di situ.

  7. kelantan telah diperintah oleh Nik AJIS selama 20 tahun….
    byk pembgnan telah dibuat katanya…
    rakyatnya juga hidup dlm harmoni… tiada yg merempat….
    negeri yg tiada arak dan judi katanya…
    ini semua adalah krn pemerintahan cara ISLAM…
    tapi kenapa rakyat kelantan yg paling byk menghidap aids…
    kenapa rakyat kelantan yg paling byk berhijrah keluar…
    kenapa rakyat masih menggunakan air yg kotor…
    kenapa negeri lain (Selangor, PP) x mencontohi cara pemerintahan di Kelantan…
    jika benar pas boleh memerintah dgn baik kenapa hanya 2 negeri diberikan kepada pas…negeri lubuk emas diambil oleh puak lain…akhirnya siapa yg bodoh…
    hanya kerana nafsu & dendam…manusia hilang kewarasan & pegangan….

    TOLAK PAS… TEGAKKAN ISLAM YG SEBENAR….

    • salam wali……..

      aku malaih nak jwb soalan bengong hang tu??…..
      lain kali buat soalan biaq bagi nampak ceghedik sikit……
      budak tadika boleh tolong jwb soalan hang tu???….
      kalau pakai JPU……sah soalan hang kena pinda dan masuk bakul…………..
      penilaian dan pengukuran soalan macam tak mengaji……..
      buat malu grombolan saja………..

      kah kah kah

  8. Salam nasi kandaq

    …memang benar sekali penilaian dan pengukuran depa ni tak mengaji..bukan takat macam tak mengaji…kalu dia mengaji habis dia tak jadi soalan macam tu. Jadi biarkan budak2 yang tak mengaji sama macam depa yang jawab. Itu sajalah kelas depa. Standard depa….standard 3S, cukup untuk bahagia setakat depa saja. Kita jangan dok ‘mengkelan’ dengan orang-orang yang suka ‘melahu’ lagu ni. Penyakit dia sama dengan penghidap aids yang akan termusnah bila-bila masa saja. Bersih dunia ini dari manusia-manusia yang tidak berguna. Sendiri cari penyakit, sendiri mau ingat, sendiri mau tanggunglaaaah……bukan kira anak sape, rakyat negeri mana, bangsa apa……..kita manusia biasa kena gunalah kepa otak yang waras untuk tidak meimilih jalan mungkar. Jalan yang ditegah……………….wallahualam.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: