Posted by: pinkturtle2 | Disember 24, 2010

PRK Tenang 30 Januari,Penamaan 22 Januari

PUTRAJAYA, 24 Dis (Bernama) — Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) pada Jumaat menetapkan tarikh penamaan calon bagi kerusi Dewan Undangan Negeri Tenang, Labis, Johor pada 22 Jan depan dan jika ada pertandingan, pengundian diadakan pada 30 Jan.– BERNAMA

………………………………………….

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan tarikh pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (Dun) Tenang, Johor pada 30 Januari depan.

Menurut Pengerusinya, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusoff tarikh penamaan calon pula pada 22 Januari.

Beliau menyatakan demikian pada sidang media di sini selepas mesyuarat SPR berhubung PRK berkenaan.


Responses

  1. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.
    Salam pada suku2sakat2.
    Yang malais membaca.

    Yang paling suka dengan PRK ni.
    Suku2sakat2 lah.
    Inilah masanya nak naik bendera.
    Bukan sebarang bendera yang depa suka.
    Depa suka bendera warna logo kita.
    Sebab TGNA tumpang suko dengan warna tu.

    Tu, yang nasik kandaq pi Kelate.
    Bukang gapo,
    Nak tanya berapa banyak bendera.
    Nak dinaik.
    Itu yang dia kato.
    Isu nasional.
    Seropa bunyi weh.
    Dengan barisan nasional.
    Gapo gitu.

    Sekadaq nak dengaq apa.
    great chief kata.

  2. Belajar sikit bab-bab beri salam ni budak!!!!….salam kita orang islam ialah ” assalamualaikum” itu saja bukan salam 1Malaysia. 1 ialah sifat-sifat Allah. Tak usah nak samakan sifat2 tersebut. Yahudi memang kerjanya nak mengabui dan merosakkan pemikiran umat islam……kalu mu tak gheti kecek kelate tok soh dok nak ajuk-ajuk kecek kelatelah budak!…..mu gi duduk di kelate gi ngaji dulu betul2 baru aku tabik ko mu. Bukang tu orang terengganu. Orang kelantan tak kata bukang. Otak 3 S betullah mu ni (Samdol, Sonotol, Sampudal)…..

    • ni, hang nampak berakai sikit.
      Yang dulu, mula2 jampok.
      Tajuk.
      Aku mungkin kelas 3, …
      Disember 18, 2010 jam 9.24 pm.
      Hang dok main dengan.
      Taiiiik.
      Pasai apa.
      Coba hang pi tengok semula.

      Hang suka taiiiik ka.

      Orang macam hang, nak bercerita tentang.
      Islam.
      p lah.
      p jolor lah.

      PRK Tenang, tetap tenang.
      Hang ada ka.
      Hang tak dak.
      Tak ada makna apa2.

  3. Yang hang pi dok jolok sarang tebuan tu sape suruh. Nak komen silalah komen yang baik2 untuk kita sama-sama berkongsi idea. Jangan dok nak biolmiolkan orang lain. Aku tak pernah pun kacau hang. Pasai nama aku pjolor ke apa ke, apa yang hang dok sakit hati sangat dengan nama aku. Suka hati akulah nak pakai nama apa pun. Pernah aku usik kau sebelum ni?……3 S punya akai.

    Hang hanya nampak elemen negatif semata-mata. Hang tidak pernah mahu menterjemahkan sesuatu perkara itu mengikut pemikiran yang posotif. Jika itulah sukatan pemikiran hang, maknanya hang mengaji tak habis. Mengaji tak berguru. Mengaji padai-pandai sendiri. Jangan macam tu brother sat ni hang iseng matakaji smarti lum!….Hang rujuk kamus dewan tapi hang tak ada dewan fikiran. Mana nak luasnya kalau duduk dalam baldi taik hang. Aku ulang sekali lagi baldi taik hang. Sebab itu hang tida jawapan yang tepat perkataan pjolor. Makna jolor ialah “BETUL SUNGGUH” atau “BENAR SEKALI” tidak seperti mana yang kau tapsirkan tempohari. Makanya aku tidak nak berurusan lagi sama kamu. Titik.

  4. salam bro n sis…………

    sejak menjak PRU 2008….sudah ada 13 PRK…..masuk yg nie kira 14 laa…
    10 daripada PRK diadakan kerana kematian penyandang…..
    PR menang 8 dan BN menang 5……
    nampaknya semua parti perlu melihat faktor umur dan kesihatan calon yang hendak mereka pertaruhkan selepas ini……elak calon yg berpenyakit daa……….

    hangpa kena tau jugak…..
    Dun Tenang nie…kubu kuat Chua Soi Lek….
    mengikut cerita………tak ada apa-apa kemajuan atau pembangunan semenjak 3 penggal lalu dibawah grombolan……
    tapi lepaih nie hangpa tengok laa……..
    macam-macam nanti dok mai….plan-plan dok mai…..
    beg sekolah pun nanti depa hamboq laa……..budak-budak tadika apa lagi……..pakat berebut laa…….jng lupa logo sarkis terlindung sikit bawah ketiak beg tu….selak laa kalu nak tengok………..kah kah kah

    Tenang nie….. sebuah perkampungan yang tenang…. sesuai dengan nama dia tu……..orang muda banyak yg keluaq…..tinggai hat tua-tua sahaja jaga kampung….saluran satu laa tu….so n so hangpa tau laa kalu undi nak pi tang mana??………..

    bila aku check tengok….melayu ada 50 persen….cina ada 40….india pulak ada 10 persen……..
    pasai tu PAS masuk tanding……….
    kita yakin pas akan menang dun tenang nie…kerana trend laa nie koi dok berubah….ramai yg dah sedor…lagi pulak isu kenaikan mcm-mcm laa nie boleh membantu faktor kemenangan kita…..

    yg penting…..
    calon PR mesti laa ada elemen yg boleh capai kemenangan…..
    diterima penduduk dan pengundi…..paham suasana dan masalah penduduk setempat…..dan berpendidikan…..di samping komited untuk berkhidmat kepada penduduk tanpa mengira agama…bangsa dan fahaman politik………….

    selamat berjuang……………

    • Salam nasik kandaq.

      Kita ingat, hang jumpa TGNA.
      Kita ingat, hang bincang panjang2.
      Kita ingat hang dah review semua.
      Kita ingat hang dah ambik pendekatan baru.
      Kita ingat hang dan TGNA, dah conclude.

      Hang puji Kelate, melambong-lambong.
      Kelate tak gi, tak gi pon.
      Hang puji jugak.
      Itulah masalah hang.
      Hang tak tahu nak beda, permata dan pasir.

      Janganlah dok mimpi.
      Di cekerawala.
      Di siang hari.
      Di alam maya.

      Hakikatnya.
      PAS kena kemas.
      Penyokongnya kena berperibadi mulia.
      Contohnya.
      Dalam apa jua keadaan.
      Tidak boleh mengutuk.
      Tidak boleh mengata.
      Tidak boleh menghina.
      Mesti bersih.
      Itu lah kenyataan.

      Lepais tu, hang nak mimpi.
      Mimpi lah.

    • kau ni terlampau suka sangat dengar cerita….
      si juboq tu cerita karut pun kau angguk2…
      kalau x tau keadaan di tenang jgn nak buat cerita mcm si juboq tu…suka mengarut…
      tapi aku suka cara kau… sediakan payung sebelum hujan….dah tau nak kalah…sediakan alasan awal2…

  5. UMNO mungkin menang di Tenang.

    Tapi itu bukan maknanya
    Pakatan tidak melawan.

    LAWAN TETAP LAWAN..!!!

  6. Ishk!!! Payah sikit nak menang di Tenang nii….
    Pasai Tenang ni dok dalam daerah Labis. di tengah2 negeri Johor.., kalau dok dalam daerah Muar tuu… harapan ada tinggi sikit… Orang Muar ini, depa ni ceredik sikit, melayu Muarl ah yang majoriti jadi MB Johor… Melayu Muar jugak yang memenangkan dua calon Pas. Maknanya depa ni “open minded” .

    Melayu Tenang nii.. boleh kata otak depa diselaput bendera keris telanjang. Kekuatan UmnoApco banyak bergantung dengan melayu dari daerah2 yang dok ditengah2 negeri Johor. Batu Pahat, Keluang, Segamat, Mersing, Rompin sempadan dan Labis. Melayu didaerah2 inilah yang menjadi Aset pemimpin melayu UmnoApco Johor.

    Allahyarham adun Tenang yang meninggai tuu..bukan rakyat Johor, isteri dia yang rakyat Johor, dia orang N.Sembilan.. tuulaa.. pasai melayu Tenang ni kurang ceredik, minda depa dipasak, asaikan cop keris saja membabi buta depa mesti sokong. Babi buta pun tak macam depaa…. Pasai tu jugak lah daerah Tenang dan Labis ini kurang membangun.. UmnoApco takkan hilang sokongan, pasai otak melayu disini berkarat ditusuk keris,, melekat…
    Yang ceredik tu ada jugak, depa ni hak yang dok dalam Pas dan jadi pemimpin melayu Islam Pas, tapi jumlahnya tak banyak mana pun. Pas dapat tambah jumlah pengundi dalam PRU 12 dulu tuu.. pasai orang2 cina Tenang dah terperasan yang UmnoApco sebuah parti yang kuat klentong dan menipu, jadii depa pakat2 yong mai sokong Pas.

    Sorang sahabat yang bertugas di Segamat ada maklumkan pada Kucing. Setiap kali ada mesyuarat bersama DO dan adun2 UBN dalam Parlimen Segamat, selalu dok menyungut pasai kerajaan UBNApco macam tak kisah nak membangunkan daerah adun dalam Segamat. Allahyarham adun Tenang pernah meluahkan rasa hatinya dengan berkata ” Tenang ni kalau nak membangun atau dapat memenohi kehendak rakyat yang selalu komplen tak puaih hati nii.. kalau dia mati dalam sebulan dua ni, barulah peruntukan datang melimpah limpah”. Selepas tu, tak berapa minggu kemudian, keluaq berita dia dia memang betoi2 mati.. Allahmak macam dia dah tau la pulak.. dia nak mati, atau ini doa dia pada Allah demi pengundi dan rakyat Tenang.
    Teruk betoi kerajaan UmnoApco ni, dia bukan zalim pada rakyat dinegeri PR perintah saja. Rakyat totok cop keris juga akan dimangsakan. Pasaii !!!!?. Otak Rakyat cop keris ni telah dimanglikan sebagai robot pengundi UMNGOK.

    Pemimpin UMNOAPCO yang tewas dalam PRU yang lepas dan akan datang, akan menjadi ZOMBI dan merayau rayau sambil menyebut..Otak!! otak!! otak!!…

    • Hang Kucing.
      Kalau hang dok berhujah macam ini.
      Kitsianglah kat hang.

      Fikiran hang tak fokus.
      Hang dok merayau meracau.
      Kawasan tenang pon.
      Jadi tak tenang.
      Berkocak2.

      Salam.

  7. …itu kawasan chua seilak bersama melayu totok belaka. Pakatan Rakyat jangan percaya cerita dongeng. Itu cerita kuno. Mana-mana parti dan mana-mana pemimpin tiada yang keramat. Hakikatnya manusia ingin berubah. Perlu berubah. Rakyat setempat juga perlu berubah. Rakyat sudah muak dengan janji-janji manis yang ditaburkan oleh pihak berkepentingan. Mereka tidak pernah tunai janji. Tak tunai janji ertinya BOHONG. Bohong sama dengan TIPU. TIPU ialah berlaku tidak jujur. Tidak jujur maknanya seleweng. Seleweng maksudnya salahguna kuasa. Itulah dia kerja mereka yang cekap putar dan belit……..Janji harga petrol, gas atau bahan bakar tak naik, janji harga barang keperluan tak naik, janji tarif letrik tak naik, janji harga gula tak naik, janji harga tea tarik tak naik, janji mcm2 lagi tak akan naik…..siapa yang percaya terkenalah dia……53 tahun Mardeka inilah ceritanya berpusing-pusing isu yang serupa juga.

    PR tetap mempunyai peluang yang besar untuk menang bukan saja di Tenang malah di seluruh negeri JOHOR. Cuma kena berusaha lebih jangan hanya berserah kepada nasiiiib !!!. banyak faktor untuk PR MENANG.

  8. salam pjolor……..

    aku cukup setuju dgn hang……
    kita kena optimis dlm masa berjuang….
    jugak kita patut optimis dlm laksanakan dakwah…..
    dakwah adalah menyeluruh…..dari budak-budak sampai dewasa….
    kitaq bertanding untuk menang…bukan untuk kalah……..
    jadi…setiap dari petugas Islam….maunya beekerja keraih dan dlm masa yg sama turut berdakwah…turut nyatakan kepincangan semasa pihak lwn kita…………tanamkan keyakinan……tanamkan harapan…..
    tidak mustahil kita yg kecil dpt mengalahkan depa yg besaq……..ini keyakinan Islam……….

    umat Islam sebagai umat terbesaq di malaysia………..
    tapi dizalimi hak-haknya………
    umat Islam sebagai penduduk majoriti …….
    tapi hancur dilekakan musuh dengan permainan dunia sementara……..
    tidak boleh menjalankan syariat agamanya secara kaffah.

    sejarah kita hari ini akan berulang seperti sejarah generasi pertama umat ini…..
    sangat mungkin….tentu….apabila kita kembali memenuhi syarat-syaratnya……….
    salah satu syaratnya ialah dakwah dan politik sebagai instrumen terlaksananya ajaran Islam harus bersatu menjadi karakter setiap muslim….
    atau dengan kata lain menjadi ahli yang mahir dalam berpolitik lantas dakwah menjadi senjatanya………
    itu laa yg kita harap sangat akan berlaku di Tenang………semoga kita akan beroleh ketenangan setelah melawan kamjat-kamjat politik yg semasa dengan kita………..

    say no 2 biru biru…..
    say no 2 sarkis………

    • Salam nasik kandaq.

      Hang boleh OPTIMIS sajalah.
      Kalau hang dok haru biru.
      Mengaku Islam tapi dok merapu-rapu.
      Sarkis sana, sarkis sini.
      Hang jadi clown yang hidung besaq.
      Kat sarkis lah.

      Hang nak dakwah apa.
      Kalau tulih pon, dok taiiik sana.
      Dan taaaiiik sini.
      Tulih mengenai Islam.
      Nak pebetoi salam.
      Tapi tulih bercampoq taiiiik.
      Mana boleh.
      Kitsiang (kesian) kat TGNA la.

      Sukusakat hang lah yang.
      Dok ikutCelamah.
      Dok zalimi.
      Dok KeLiRu.
      Umat Islam.
      Cakap tak seropa bikin.
      Nak kamjat apa.
      Kamus pon tak terima.

      Nak ingat kat hang la.
      Jangan masuk Islam.
      Kena anut Islam.

      Sekadaq prioriti kena dakwah.
      Kat sukusakat hang.
      Terlebih dulu.

    • aku suka semangat kau….
      tapi kau kena pastikan agar pejuang2 kau x kuburkan calon kau mcm di galas dulu… siap letak gambar kat kubur dia…yelahh… sejak kwn dgn dap ni kena ikut cara dia… sempat x agaknya talkinkan masa tu….

      • salam bro n sis………

        budak kat ataih tu ada back-up rupanya..
        ok la tu…….selipar pun boleh tolong back-up……….
        tak sangka hangpa dua nie satu kepala lutut………

        sendiri mau tau laa……
        grombolan koi plan plan dok reput………
        ramai nak buat kenduri….ramai nak jamu pisang….
        aku rasa ramai yg nak talkinkan grombolan nanti………
        laa nie kita dah talkinkan depa plan-plan….baru sikit…….
        next election….sure…total habih kita talkinkan….
        budak tadika bolehlah kenduri pisang….wali pulak baca doa slamat……..wali selipar kan???……….

        prk kat tenang tu….apa pun kati berani glembong laa…….
        kawasan hangpa…..puak kat johor nie ramai dok kena main ngan grombolan…masih dok lena….masih dok pakai selipar cabuk……rasa macam pakai kasut baru…..
        tu pasai depa tarik sampai menyenget…………..

        kah kah kah

  9. …aku pernah sebut di sana tu melayu totok. Hangpa tau tak apa makna melayu totok? kalau rajin rujuk kamus dewan…..ada beberapa makna diberi semuanya berat-berat belaka….tetapi masih ada makna totok yang belum ditakrifkan dalam kamus dewan. Antara yang sudah tercatat:

    1. bukan peranakan, sejati: Melayu ~; 2. bp masih belum ada pengalamannya, masih baru, masih mentah: ia masih ~ dlm pergaulan.

    Makna lain totok ialah ada permasaan dengan perkataan:

    (séngkék) 1. orang Cina totok (yg baru datang dr negeri China); 2. ki bangsat, papa, miskin.

    Totok juga memberi makna tidak berilmu, jahil, degil, keras kepala, serba tak mau dengar nasihat orang lain……..

    Bagi orang kelantan perkataan totok sudah terlalu lama digunapakai untuk menggambarkan kelakuan tindakan terburu-buru napsu, tidak usul periksa, tidak tertib dan berbagai maksud lagi ikut konteks ayat yang digunakan. Misalnya di selekoh tajam juga diberi nama koner totok…merbahaya, kawasan kemalangan, berhati-hati supaya jangan ditimpa kecelakaan.

    Jadi aku nak kongsi di sini supaya pengundi-pengundi di Tenang nanti akan sentiasa tenang, berhati-hati memilih calon yang paling baik untuk masa depan anak2 cucu kita nanti. Jangan berterusan jadi keadaan melayu totok. Cina totok, India totok, orang asli laut totok, orang asli darat totok dan lain2 bangsa totok.

    Kita jangan jadi atau jangan ikut jadi sejarah melayu totok di seberang. Dulu melayu di seberang adalah kaum keluarga kita belaka terutama orang-orang Johor. Tetapi sekarang ini apa sudah jadi dengan melayu di seberang sana tu akibat dari di totok-totokkan oleh bangsa melayu sendiri. Di pecah belah……telitikan fakta sejarah…..Kita sudah 53 tahu mardeka, cukupkan dan keluarlah dari dunia di totok-totokkan. Mardekakanlah diri bangsa melayu dengan sebenar-benarnya mardeka. Berhijrahlah kita ke arah keuntungan dunia dan akhirat. Kuasa rakyat ialah kuasa penentu untuk meletakkan corak masa depan anak cucu kita. Menyesal dahulu pendapatan, menyesal kemudia sudah tidak berguna lagi…….hapuskan kuasa-kuasa yang selama ini mencengkam kehidupan rakyat……

  10. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suko.

    Nama tempat Tenang.
    Yang gadoh2 buat apa.

    Coba tengok TG.
    Mukanya tenang saja.

    Coba ikut great chief.
    Apa apa pon.
    Tenang saja.
    Katanya: plan plan kayuh.

    Tapi, nasik kandaq.
    Lain sikit.
    Dia nak bawak pengandaqnya.
    Dia kata: air Tenang.
    Jangan kata: Takdak buaya.

    Sekadaq ramai buaya.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: