Posted by: pinkturtle2 | Disember 26, 2010

Malaysia Menang 3 0

Malaysia's Mohamad Ashari Samsudin scores the team's second goal against Indonesia during their final first leg match of the ASEAN Football Federation (AFF) Suzuki Cup 2010 soccer tournament in Kuala Lumpur December 26, 2010.

Malaysia’s Mohamad Ashari Samsudin scores the team’s second goal against Indonesia during their final first leg match of the ASEAN Football Federation (AFF) Suzuki Cup 2010 soccer tournament in Kuala Lumpur December 26, 2010.

Malaysia's Mohammad Safee celebrate his goal during play against Indonesia in the final first leg match of the ASEAN Football Federation (AFF) Suzuki Cup 2010 soccer tournament in Kuala Lumpur December 26, 2010.

Malaysia’s Mohammad Safee celebrate his goal during play against Indonesia in the final first leg match of the ASEAN Football Federation (AFF) Suzuki Cup 2010 soccer tournament in Kuala Lumpur December 26, 2010.

Malaysia's Mohammad Safee kisses the Malaysian flag emblazoned on his jersey as he celebrates after scoring a goal against Indonesia during their final first leg match of the ASEAN Football Federation (AFF) Suzuki Cup 2010 soccer tournament in Kuala Lumpur December 26, 2010.

Malaysia's Mohamad Ashari reacts after scoring a goal against Indonesia as Indonesian goalkeeper Markus Horison reacts behind him during their final first leg match of the ASEAN Football Federation (AFF) Suzuki Cup 2010 soccer tournament in Kuala Lumpur December 26, 2010.

Malaysia’s Mohamad Ashari reacts after scoring a goal against Indonesia as Indonesian goalkeeper Markus Horison reacts behind him during their final first leg match of the ASEAN Football Federation (AFF) Suzuki Cup 2010 soccer tournament in Kuala Lumpur December 26, 2010.

Malaysia's Mohamad Ashari (L) celebrates his goal with teammate Kunanlan Subramanian during play against Indonesia in the final first leg match of the ASEAN Football Federation (AFF) Suzuki Cup 2010 soccer tournament in Kuala Lumpur December 26, 2010.

Malaysian supporters set off flares as they celebrate their first goal against Indonesia during the final first leg soccer match of the AFF Suzuki Cup 2010 at Bukit Jalil National Stadium in Kuala Lumpur, Malaysia, Sunday, Dec. 26, 2010. Malaysia beat Indonesia 3-0.

Malaysian supporters set off flares as they celebrate their first goal against Indonesia during the final first leg soccer match of the AFF Suzuki Cup 2010 at Bukit Jalil National Stadium in Kuala Lumpur, Malaysia, Sunday, Dec. 26, 2010. Malaysia beat Indonesia 3-0.

Indonesia's Oktavianus Maniani (L) and Malaysia's Mahali Jasuli fight for the ball during the final first leg match of the ASEAN Football Federation (AFF) Suzuki Cup 2010 soccer tournament in Kuala Lumpur December 26, 2010.

Indonesia’s Oktavianus Maniani (L) and Malaysia’s Mahali Jasuli fight for the ball during the final first leg match of the ASEAN Football Federation (AFF) Suzuki Cup 2010 soccer tournament in Kuala Lumpur December 26, 2010.

Piala Suzuki: Malaysia tewaskan Indonesia 3-0

26/12/2010 9:52pm

KUALA LUMPUR 26 Dis. – Malaysia menang selesa 3- 0 ke atas Indonesia pada perlawanan akhir pertama Piala Suzuki AFF di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini malam ini.

Gol-gol Malaysia hasil dua jaringan oleh Safee Sali manakala satu gol lagi daripada Anshari Shamsuddin.

Skuad negara akan bertandang ke Stadium Gelora Bung Karno di Jakarta Rabu ini untuk final kedua.

Perlawanan agak seimbang pada separuh masa pertama tetapi beberapa peluang Malaysia untuk mendahului tidak dapat disempurnakan.

Masuk separuh masa kedua, Malaysia menggandakan asakan dan pada minit ke-50 pengadil terpaksa menangguhkan perlawanan hampir 10 minit berikutan tindakan penonton memancarkan cahaya laser ke arah pemaian.

Perlawanan akhir kedua akan berlangsung di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta Rabu ini. – Utusan


Responses

  1. Tahniah Malaysia…tahniah Pemain…tahniah KERAJAAN BN dan menteri sukan yg berjaya membangunkan dan meletakkan semula sukan no 1 dimalaysia di persadanya…Kalau Kelantan juara piala Malaysia dibawah pimpinan Anuar Musa…kali ini tahniah shabery chik orang trengganu yg bersusah payah utk kejayaan mlm ini….1MALAYSIA…kejayaan utk semua…keep it up Bros!!!….OnTeam..One Nation…one goal….1Malaysia…..!!!

  2. Tahniah.

  3. salam,

    Tak boleh nak bangga dgn. kejayaan ni.
    tarap liga cap ayam.
    Maaf ya…kerana rekod
    kita setaraf korea
    Jepun pd waktu tu tak boleh angkat muka..
    2 KALI LAYAK KE OLYMPIK

    Perjalanan masih jauh
    Plan2 kayuh lah…

  4. Kalau nak justifikasi hebat atau tidak Malaysia, anjur balik Piala Merdeka seperti tahun enam puluhan dulu yang disertai pasukan Korea, Jepun, Hong Kong, Australia, New zealand dan lain2 lagi. Itu macam punya game yang Malaysia pernah menjadi juara beberapa kali. Kita tabik spring pada tim Malaysia laa…

    Yang mangkaqnya Pasukan Korea dan Jepun yang pernah kalah beberapa kali dengan Malaysia itu jam, telah maju sampai sudah layak sertai pila dunia dah banyak kali pun. Tapi pasukan Malaysia sudah tertinggai jauh dibelakang. Dok turun naik lawan dalam piala kapcai… tak jugak sampai kemana2…

    Walau bagaimanapun, kita ucap tahniah jugak laa…. pasai mampu menjulang juara meskipun piala yang dijulang tu tahap kapcai…. nanti kata tak patriotik pulak..
    Kecik pulak hati Annuar Musa ngan Shabery Chik menteri bebuih buih….

  5. Nak harap orang pas jadi pemimpin utk bawa kejayaan…ermmm usah harap ler…bagi dia microphone bagi dia lam an ceramah…sampai 12 jam pun
    Mangkok mangkok pas boleh bercakap asyik menipu caci fitnah org…22tahun perintah kelantan…habuk pun tarak….infrastructure dikelantan semua dari project kerajaaan persekutuan…..next GE13….aku switch balk ke BN bro….dah bagi chance kat pas tapi depa tak panda appreciate…

  6. Haaaa! ni sekor lagi manusia otak berkudis. Nak cerita psl sukan, ceritalah psl sukan. Jgn nak buat fitnah psl pas kelantan pulaaak. Ini manusia tak akan sembuh penyakitnya. Kudis tu sajalah yang akan menamatkan riwayat pemikiran kamu yang kotor itu sang jay!

  7. 53 tahun bagi kuasa perintah Malaysia, takut tuu.. saja kejayaan bolasepak Malaysia boleh buat. Sepatutnya tim Malaysia mesti lebih advance mendahului Korea dan Jepun.
    Nak buat cammana, dalam FAM pun depa buat tempat cari makan dengan buat harta.

    Mangkuk2 tandas dalam UBN dalam apa juga bidang pun depa akan berebut jawatan, pasai jawatan tu sumber duit masyuukkk…
    Tuupun dalam UBN dok kontrol semua penguatkuasa undang2 di Malaysia nii.. kalau boleh jangan dakwa pemimpin depa dari salah guna kuasa, berasuah, klentong komisyen.
    Depa terpakasa jugak buat tindakan pendakwaan pasai takdak lubang nak tutup pasai bukti terlalu banyak, contoh salah sorangnya Khir Toyo, kemudian depa putaq belit cerita konon depa kerajaan telus…, tapi bila sampai penghujung bicara. Hakim kata takdak kes, macam pendakwaan pemimpi UBN yang lepaih.. Besaa laa.
    Mangkuk tandas..

    Kita pun tau yang pihak berkuasa undang2 UBN nii.. dok krobek kotkot ada kes kat pemimpin Pas dan PR yang boleh dikaitkan dengan tuduhan, bagi ada sikitpun jadilah, nanti depa akan prosah jadi kes yang boleh dijatuhkan hukum, kemudian boleh buat berita besaq. Pmimpin dari parti Islam ni tak jujur dan amanah. Suka bukan main lagi laa…Tapi sampai hari ini belum ada lagi pemimpin Pas didakwa dan dipenjara.. Lepaih ni kalau tak berjaya jugak, Depa creat satu fitnah cara perangkap nak burukkan Pas..

    Nasihat buat pemimpin Pas dan PR. Kalau ada apa2 berita salah laku pemimpi UBN biaqpun berita tu disiarkan dalam sorat habaq depa. Hangpa toksah dok jadikan cerita tu sebagai isu, contohnya skandal PKFZ, komisyen beli kapai selam, pembunohan Althantuya, Khir Toyo klentong duit kerjaan Selangor dan lain2. Pasipa kalau hangpa jadikan isu, hangpa akan dituduh pembawa fitnah..ada faham?

    Macam ni sajalah… kita bukan perintah kerajaan Federal yang kena bagi peruntukan kepada kerajaan negeri, kalau takdak kerjaan negeri, mana ada kerajaan federal. Kalau penguasa kerajaan federal khianat dan tak ikut perjanjian federalisma.. tuu lah menjadikan takdak infrastructure macam di Sabah negeri no wahid termiskin, Terangganu no dua termiskin, Perlis no 3 termiskin, Pahang no 4 termiskin, dan Serawak. Kelantan dan Kedah.
    Sementara Perak,P ulau Pinang dan Selangor akan diusahakan menjadi negeri termiskin kerana telah diperintah oleh kerajaan PR. Caranya semua cukai yang diambik oleh kerajaan persekutuan dari rakyat dan kerajaan negeri ini akan dipindahkan kenegeri yang masihlagi jadi kerajaan UBN. Dan akan dijadikan umpan kepada rakyat miskin dan bodoh semasa pilihanraya.

    Kemiskinan dan kebodohan rakyat di negeri miskin dan bakal dimiskinkan ini akan menjadi aset kepada kerajaan UBNAPCO untuk mengekalkan kuasa dan mengaut harta negara.

    Jadi kerajaan mangkuk tandas ini yang punya semua media untuk klentong dan glembongkan rakyat, mesti digantikan dengan kerjaan baru rakyat yang cuma ada sorat habag berkala dan 12 jam pegang microphone. Insyaallah kalau kita menguasai kerajaan pusat, takkan nak uruskan satu team bola sepak sebesaq kelemboi ini kita takdak tokoh..

    Bicara pakai ilmu dan maklumat bukan bicara pakai lutut dan barang bawah pusat.

    • sALAM kk,

      Lagi satu depa letak top2 gun
      sebagai penaung dlm. tiap2 sukan
      utk. sponsorship la…
      karau lagi deraih tu.

  8. jay ni memang.haha.pentingkn infrastruktur melebihi pmbangunan insan.2 pasal mlaysia xkemana

  9. ….ha, kan kan dah kena tu!!!molek sangat tu KK. ini orang-orang dari negara pasir 2 butir ni susah nak bagi masuk ilmu. Buatlah mcmana pun, tahap 3S ni mengajilah 100 tahun pun, ‘dawah’………

  10. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Dah.
    Dah mula dah.
    Dah merapu.

    Kalau takdak idea.
    Kalau takdak komen baik.
    Lebih baik, jangan tulih.

    Kata Islam.
    Nak ajaq orang bagi salam.
    Kalau asas ini pon, tak tau.
    plah.
    praaah, kata nasik kandaq.

    Perjalanan masih jauh.
    Mana tak jauh.
    Dah dok pelan-pelan kayuh.
    Sampai ke tua la.
    Tak sampai, sampai.

    Kucing Kota hebat.
    Dua kali komen.
    Yang kedua, panjang benor.
    Tak boleh tinggai, mangkuk tandas.
    Memang tempat tinggai dia.
    Sampai dah jadi penasihat.
    Kepada penasihat.

    Begitulah.
    Kalau malais membaca.

    • Salam BT,

      Dari segi ulasan oleh KK
      Boleh dapat bayangkan
      Sezaman era bolasepak bersama aku.
      Kita dah boleh sampai ke piala dunia
      di masa tu jikalau format skrg di guna pakai.
      Jangan jadi samdul pedukai salam.

      Kita suroh plan2 kayuh tu..bkn apa
      Laju la tu….dari dok merangkak…
      Awat yg bangang sangat…

      Sudah la…hang dok mengaruut saja.

      • Salam great chief.

        Bolasepak, kat Malaysia ni.
        Hang buat apa pon, tak jadi.
        Mengaruut ka.
        Tak mengaruuut ka.
        Dok sakit peruuut, ada la.

        Pertama.

        Faktor fizikal.
        Langkah pendek.
        Setakat lawan sesama orang Asia.
        Bolehlah.
        Kalau peringkat dunia.
        Senak,nak lari laju-laju.
        Hang tak pecaya.
        Hang coba.
        Tak payah dengan Mat Salleh.
        Dengan meknya pon, cukup.

        Kedua.

        Faktor fulus.
        Di Eropah, depa dapat bayaran tinggi.
        Bukan kerajaan bayaq.
        Bukan dari jualan tiket.
        Depa dok dapat dari hasil judi.

        Kedua.

        Faktor lagak.
        Menang sikit, dah lagak dah.
        Dah cakap besaq.
        Jalan pon dah lain macam.
        Tak tengok orang dah.
        great macam hang pon.
        Depa tak tengok.
        Kalau nasik kandaq, Kucing Kota, KeLiWoN.
        Langsonglah depa tak pandang.

        Sekadaq kat budak tadika, depa tengok.

  11. salam puak sarkis……..

    tak habih-habih hangpa dok mengarut…..
    nak switch balik ke grombolan ke atau apa ke…punya pasal laa…
    ada akai tak mau guna….
    elok dah kk kata kat hang tu Mr Jay………

    kalu kata grombolan tu lagi kamjat hangpa marah…..
    mengaku pulak infarastructure di kelantan dari persekutuan???….
    dlm malaysia nie hotel-hotel yg becambah kat k’tan tu…anak bumi depa yg punya….bukan mcm kolumpo….yg hang dok bangga tu….banyak dari yahudi…hotel mariot d KL tu sapa punya??……
    Pasaraya besaq sapa punya???
    private hospital sapa punya???
    yg lain tak kira lagi………
    kalau nampak maju pun……orang punya…hang dok kipas seluaq saja laa……….
    tapi kat k’tan…memang depa sendiri punya……..

    Hang tengok Balai Islam di kelantan……..hang pi cari balai yg macam tu…….kat m’sia nie……mampuih hang tak jumpa….kecuali kat kedah ngan p.pinang saja……….

    duit royalti tak mau bagi……..
    hangpa ‘berutang’ tak mau bayaq….lepaih tu dok buat helah…
    cuba bagi mai……k’tan punya maa…….bukan mintak ‘sedekah’…tau laa mcm mana k’tan nak jadi…….kalah negeri hang laa………..

    apa punya akai……pakai spek mata kelabu kot………

    kah kah kah

    • Salam nasik kandag.

      Mentang2.
      Hang pi Kelate.
      Hang merapu.

      Hang jupo sapa.
      Tok guru mana.
      Ada dua jenis.
      Satu. TG politik.
      Dua. TG pondok.

      Kalau hang jupo yang politik.
      Naahaslah.
      Dok tak gi, tak gi.
      Yang patut gi, tak gi jugak.
      Yang tunggu, tingga gigi dengan gusi.
      Dok melopong.

      Kalau hang jupo yang pondok.
      Boleh caya sikit, tak banyak pon.
      Tapi hang kena jago.
      Jupo Al-Munafikun.
      Nanti hang jadi neutron pulak.
      Dah tak boleh nak kandaq.
      Kalau diajaq hang bagi salam.
      Hang kena ikut.
      Kalau tidak, hang kena taiiiiiiklah pulak.
      Nanti hang kata.
      praaaaaaaaaah.

      Sekadaq kita nasihat saja.
      Kat jalan bengkok-bengkok.
      Hang kena pandu plan plan.

  12. Tahniah buat team Malaysia


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: