Posted by: pinkturtle2 | Januari 2, 2011

Bertujuan untuk merompak wang rakyat di Selangor bagi pihak Umno BN

KENYATAAN MEDIA

“PELANTIKAN KHUSRIN SUATU AGENDA RAMPASAN KERAJAAN LANUN UMNO-BN”

1 Januari 2011, SABTU

Perlantikan Datuk Khusrin Munawi sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri, yang berkuat-kuasa pada hari ini haruslah dikaji semula dengan segera. Sebagai seorang Setiausaha Kerajaan Negeri, penilaian dan kelebihan pada kredibiliti dan rekod kerja yang baik adalah amat penting. Namun, nampaknya perlantikan Khusrin tidak berdasarkan penilaian terhadap rekod dan pencapaiannya dan hanya melalui ‘pintu belakang’ serta ihsan ‘kabel besar Putrajaya’.

Kini, sekuel politik kotor kerajaan Pusat ini semakin terdedah kecacatannya apabila perkara asas perlantikan ini sendiri dikesampingkan sewenangnya, semata-mata mahu mendahulukan matlamat politik berbanding kepentingan rakyat Selangor. Jika tidak masakan seorang yang diketahui telah mencemarkan Jabatan Agama Islam Selangaor (JAIS) masih dilantik sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri? Tindakan biadab ini membuktikan bahawa kerajaan Pusat Umno-Bn sengaja mahu menganiaya rakyat negeri Selangor.

Ketandusan wang negara kerana ‘membiayai’ politik janji PM, 111 juta Permata dan projek RM 500juta Menara Warisan nampaknya telah memaksa kerajaan Umno-BN
bertransformasi menjadi Kerajaan Lanun Black Pearl sehingga terpaksa menghantar agen untuk merompak wang rakyat di negeri-negeri pentadbiran Kerajaan Pakatan Rakyat pula. Ini jelas membuktikan bahawa perlantikan Khusrin adalah suatu agenda rampasan oleh Kerajaan Lanun Umno-BN. Maka, Selangor harus segera diselamatkan daripada agenda kotor lanun kolar putih Kerajaan Lanun Umno-BN ini.

Andai Kerajaan Lanun Black Pearl musnah dengan strategi makan tuan, begitu juga nasibnya dengan kerajaan Umno-BN yang nampaknya kini umpama di tali gantung sahaja kedudukannya. Jika benar perlantikan Khusrin adalah strategi terbaru PM Najib, yang juga selaku Pengerusi Umno Selangor, saya percaya, pemimpin Pakatan Rakyat tidak gentar kerana kami yakin, rakyat Selangor matang dan tahu siapa yang berjasa, dan siapa yang merompak.

Malah, sebagai seorang mantan Pengarah JAIS, Khusrin sendiri pastinya sedar akan kemampuan dan kelayakannya dan sepatutnya telah menolak tawaran jawatan ini sejak awal. Maka, saya menggesa agar Khusrin segera tampil memberi penjelasan agar dakwaan bahawa beliau sebagai agen dan ‘puppet’ pihak tertentu dapat disangkal, sekaligus membersihkan nama dan memulihkan integritinya selama ini.

Sekian. Terima kasih.

YB ZURAIDA BINTI KAMARUDDIN
AHLI PARLIMEN AMPANG
MERANGKAP KETUA WANITA KEADILAN


Responses

  1. salam bro n sis……..

    kalau ikut Prof. Dr Aziz Bari………
    pelantikatan agen sarkis dlm ptd kerjaan Neg. Selangoq dikira null n void laa…….kalu bahasa mudah…..tak sah laa tu……pasai nampak sangat tak ikut dan tak akur perlembagaan negeri selangoq sendiri……….

    apa nak heran………
    tiket sarkis dah tak brapa nak laku dah….
    pasai pertunjukan depa dok guna trick lama dari dulu….
    dok hayun tali laa……..dok beguling dengan rimau laa…….rimau pulak…dah tua-tua……gigi pun dah rongoh……tapi makan cukup kuat……..duit tiket nak tampong bagi makan kat rimau…kat gajah…kat singa…chimpaze n lain2 dah tak cukup…tak balik modai kalau harap duit tiket saja………
    tu pasai laa depa nak buat sarkis baru kat slangoq…..rimau, gajah. singa semua depa tukaq baru…muda-muda punya……..

    tu laa jngn dok buat kandang sarkis besaq sangat……..
    bila besaq kena bagi makan banyak……bila tak cukup…mula laa melilau dok sambaq kandang orang………

    apa nak jadi ngan sarkis lama nie…….tak habih-habih dok buat kacau……peraturan tak mau ikut………….
    opppppppppsss……..depa tengah meroyan tu…
    duit tak cukup……
    mana nak cukup……mcm-mcm depa nak buat……
    ishhhhhhhhh….boroih betui laa depa nie…….
    makan tak perenah kenyang-kenyang………
    pasai apa tu great chief??……
    pasai apa tu kucing??………..
    pasai apa tu??????????????…
    pasai apa tu abgrara, pjolor, KeLiWoN, ikut ceramah?????….
    hangpa tolong jwb sat……..

    aku nampak dari dulu depa dok tak senang………
    dok kereling semacam saja……..mcm rimau tak makan sebulan………….

    kah kah kah…………

    • Salam nasik kandaq.

      Hang ni la.
      Hang suruh tigasukusakat hang.
      Jawab.

      Mana depa tahu nak jawab.
      Depa bukang suka membaca.
      Nanti pening kepala depa, pulak.
      Dok tecari-cari.
      Mana nak copy.
      Lepais tu susah susah depa.
      Nak paste pulak.

      Kita dah jawab pon.
      Bacalah kat bawah.

      Sekadaq kena ada strategi.
      Kalau nak memerintah.
      Kitsianglah kat hamPAS (plural hampa).
      PAS jangang marah kita pulak.

  2. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Apa yang dok kalut sangat.
    Dok takut apa.
    Bukang ka.
    pengandaq ada.
    chief ada.

    Bagi saja pengandaq.
    Lepais tu.
    Suruh chief lepuut dan luku.
    Kepala.
    Menggelepaq seropa KeLi.
    Lah dia.
    Suruh pulak.
    Kucing Kota cakaq muka.
    Becalaq lah dia.

    Sekadaq jangan takut bayang MeLePAS.

    • jawapan “budak bodoh” tahap tadika macam tu la…. xda makna jawapan hang tu….. bengong tua…..

      • mana nak ada makna.
        kalau hang dah.
        Beng Ong.
        Tong Ong.
        Bong Ong.

        Tak banyak KeLi.
        3 x Ong saja.

      • setuju. Level UMNO. memang low. Aku juga yg jd mangsa.

  3. Salam,

    Dia jadi laghu mana tak tau
    Dok pikiaq sampai krosot otak
    Mana tak…soal pentadbiran sesebuah negeri
    Dia jadi macam tak dak operating procedure
    dan oprerating instruction.

    Kat kampong yg. aku beli sebidang tanah lot
    nak buat rumah pon ada procedure kalau nak
    masuk guna jalan kampong tu.Jangan dok mai
    macam org. tak rheti bahasa.Buta saja mendapat.

    Tak kata kedia la kalau dok ikut rombongan sarkis.
    Yg. haq pon dia boleh langgaq ikut otak tuan dia..
    takat mai macam ni….boleh kat dia la.
    kot makan tak bismillah ..tu yg. tak kenyang2..
    Cuma heran perut tak buncit2…pi letak tang mana..

    Plan2 kayuh dok pikiaq….dok pikiaq esok nak menyorok apa…

    • Puak sarkis ni depa suka la
      rakyat kaih pagi makan pagi
      tapi dah depa jenih gajah,rhimau malah NAGA
      KAIH PAGI MAKAN 7 GENERASI….tu la depa.

  4. salam gc…..
    aku salin balik apa yg syed husin ali muatkan dlm twitter dia pasai bab selangor nie……..
    “Esok Khusrin mulakan tugas scara rasmi sbagai Suk Selangor. Aku setuju Kerajaan boleh berjalan terus tanpa beliau uruskan semua tugas rasmi.”……Syed Husin Ali.

    patutnya macam tu laa….biaqkan dia kheroja dgn Putra Jaya saja…….bab di slangoq jngn dok ambik pusing dgn dia……..baru la mati beragan………

    modus operandi yg sama depa nak cuba pulak kat selangoq….
    bila dah jenih tak tau malu…..tara tu laa depa dok reka buat….kat perak nampaknya depa bejaya…..depa tak kira sapa…habih depa pelangkong….

    ini tak lain pasai ghanimah di selangoq tu melimpah ruah……..gatai bijik mata depa tengok…….tak tahan maa……..
    mcm budak tadika panaih mata tengok cekelat…………
    budak tadika nie dok pakai seluaq katok lagi……

    kah kah kah

  5. bangunlah rakyat selangoooor!

  6. SEMUA BETOI TADAK LAIN YG BETUL MELAINKAN BETOI-BETOI BELAKA ! DARI DULU UMNO@UMCO TADAK KEJA LAIN MELAINKAN NAK SONGLAP/SELEWENG DUIT & HARTA NEGARA DEMI TEMBOLOK ,KRONI & SANAK SEDARA SESENTONG !
    MAKAN & MINUM YG HARAM MAKA JADI LA MACAM-MACAM KERJA HARAM, CONTOH YG AN..K HARAM SEKOK DIATAS DARI TADIKA MANA TAH !
    KOT DARI SARKIS ALIF MIN NUN WAU=SARKIS SDN BHD !

    • yang ni.
      dari tulihsannya lah.
      sah bukang yang menganut Islam.
      dari tigasuku.
      Beng Ong,
      Tong Ong.
      Bong Ong.
      Koot.

      • BT = Bengong + Tongong

  7. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Kitsianglah kat nasik kandaq.
    Dia susah susah mintak.
    Sukutigasakatnya jawab.
    Takdak pon, yang jawab.
    Yang merapu, adalah.

    chief dok cerita hai kampong dia.
    Buat apa.
    KeLi yang marah macam kena sawan.
    Kenapa.

    Jawab sat pon.
    Tak reti.
    Kalau jawab, lama lama tu.
    Lagilah tak reti.

    Yang reti sikit.
    nasik kandaq.
    Tu pon, setakat.
    Cedok Prof. Bari dan Syed Husin.
    Dia ingat macam cedok.
    nasik dan dalca yang dikandaq.
    Koot.

    Sekadaq koot lah.

  8. salam,
    aku selagi melayu/Islam yg ambil alih, aku tak nak komen..tak payah la yg nak tunjuk hebat, merompak duit rakyat lah…yg keje jadi DUN, exco, ape ke jadah gaji besar2…tak rompak namanya…kalau ikhlas nak tolong rakyat…buat la amal jariah…tak payah mintak gaji besar2..derma je saparuh utk rakyat kt selangor ni..cas baik konon…ptuihh!!!
    TQ

  9. Cilaka punya olang. Cilaka punya olang.

    Ini mau tutup itu cerita Menteri Rogol indon.

    Cilaka punya olang.

  10. ni satu lagi YB nyanyok lain kali baca la buku undang2 perlantikan tu di buat mcm mana kat seluruh negara lg mahu tunjuk pandai tp tak tau ape tmpt awak sendiri tak terjaga nk jaga negeri…awak pun main wayang kulit lg mao tunjuk baek..org kawasan awak mintak tolong pun awak memanjang hilang…sibuk la konon nye..peegi dahhh…nyesal pulak sokong YB pompuan sorang nie..ckp ngalah kan anwar tp habok je kluar…ape pun tak bley…jaga anak dgn suami awak dh la pas nie..ramai dah org kawasan awak menyampah dgn awak tp awak je tak sedar…politikus taik kucing la YB ZURAIDA…klu PRU lpas nie jgn harap ade sokongan dr kami warga ampang lg ade fahammmm….


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: