Posted by: pinkturtle2 | Januari 3, 2011

Khusrin sudah masuk pejabat SUK, MB akan mengadap Sultan..

Khusrin masuk pejabat SUK

03/01/2011 10:08am

SHAH ALAM 3 Jan. – Setiausaha Kerajaan Negeri,Datuk Mohammed Khusrin Munawi hari ini melaporkan diri di pejabatnya di tingkat 19, Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di sini tanpa sebarang masalah. Mohammed Khusrin yang memakai sut kelabu berbelang, kemeja putih dan tali leher masuk ke pejabatnya kira-kira pukul 7 pagi selepas kenderaannya dilihat melalui pintu masuk bangunan SAAS pukul 6.45 pagi. Beliau diiringi dua pengawal keselamatan kerajaan negeri ketika masuk ke pejabatnya. Kira-kira pukul 8.40 pagi kumpulan wartawan dan jurugambar yang naik ke tingkat 19, dibenarkan masuk ke bilik Mohammed Khusrin untuk merakamkan gambar selama lima minit dan diminta keluar selepas itu. Terdahulu sebelum itu Mohammed Khusrin dilihat bersalaman dengan kakitangan pejabatnya. Sementara itu wartawan yang menunggu ketibaan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk mendapatkan reaksinya diberitahu yang beliau akan terus ke Istana Mestika di Seksyen 7 di sini pukul 11.30 pagi ini untuk mengadap Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah. Ketika wartawan mula beredar seorang pegawai perhubungan awan memaklumkan yang satu sidang akhbar akan diadakan Mohammed Khusrin pukul 3 petang. – Utusan


Responses

  1. Memang sah dia berani, kalu bukan ore bee end, dia tak akan buat lagu tu.Ore bee end tak tahu sopan santun -pakai redah masuk aje, gedebe kata kan. Cuma dia ore tu lupa dan mudah lupa bahawa dia tu dah tua, esuk karang mampuslah. Lepas jawablah dalam kuburrrrrrrrrr.

    • Aku rasa BN ada harapan amik balik Selangor sebab orang ramai dah muak dengan semua komen dan fitnah yang PR. Mana ada pembangunan kerajaan parti pembangkan ni? Balik-balik aku baca mengutuk, menghina dan memaki. Aku tak nampak pulak kau orang punya kebaikan…sendiri mau ingalah beb? Kita ni nak berpecah ke nak bersatu?

      • Oii Bahalul…!!!!

        Kalau betul rakyat meluat
        dengan Pakatan.
        kenapa Pakatan menang
        kat Selangor…???

        BANGANG…!!!!

  2. Saya amat terkilan dengan pertikian ini seolah-oleh Menteri Besar Selangor tidak wujud dalam hal perlantikan ini, walau apapun saya mengharapkan satu penyelesaian dapat diusahakan demi untuk kepentingan Rakyat Selangor dan bukan kepentingan mana-mana pihak atau individu. Kebijaksanaan amat diperlukan dalam menangani masalah ini.

    • Apa ni?? apa masalahnya ko orang ni?? Datuk Kusrin tu apa masalah?? Biarlah dia jadi SUK bagi dia peluang. Kalau nak politikkan isu biarlah benda yg masuk akal. Satahu saya kusrin tu baik dan juga pengarah JAIS. Komen-komen ku orang ni sangat ‘busuk’ dan memecahbelahkan masyarakat islam. Orang melayu patut bersatu tapi kau orang kutuk dan busukan orang. Apa kau orang ingat kau orang mulia ke?

      • Sekadaq jadi
        Pengarah JAIS,
        hang kata baik…???

        Hang ni bangang ke benak..???

  3. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA amat suka.

    Hai.
    Apa dah jadi.
    Mana pegi sesukusakat.
    Mana pegi chief dengan pengandaqnya.
    Dah masuk pon.
    Dia.

    Dah terjadi pon.
    Dah tak boleh buat apa2.
    Pon.

    Sekadaq terima saja lah.

  4. salam sumua…..

    nak nyanyi sikit…….
    dia dtg dengan lenggang lenggoknya….
    dia dtg dgn tai birunya…….
    dia dtg dgn senyum tawarnya….
    dia dtg dng bawa balanya……
    dia dtg
    dia dtg……………
    dia dtg kena ingat-ingat sikit….
    dia dtg dng suku sakatnya………….

    kita tunggu sidang akhbarnya….
    sekarang sedang berlangsung…….

    biarkan dia terejun ngan labu labun nya,,,,,,,

    kah kah kah…….

    • Salam nasik kandor.

      Hai.
      Kome nyanyi pulak.
      Ngape.

      Semalam.
      Kome marah bebebor.
      Hari ni kome, seronok sangat.

      Teman idaklah hairan dengan deme.
      Teman hairan dengan kome aje.
      Kome buang tabiat ke.

      Sekador simpan tabiat tu.

  5. Salam NK,

    Mulanya di sini….
    Dia datang dgn. lorry bondednya

    Sampai saja …
    Dia datang dgn. karong guninya

    Lepaih tu masuk pejabat ushar line
    Dia datang dgn. mata tebeliaknya

    Line dah clear
    Dia datang angkut semua hartanya

    DIA DATANG…

    • Salam chief.

      Mata tebeliak.
      Tak apa.

      Jangan jadi Kucing Kota.
      Mata tekebil-kebil.

      Sekadaq jangan lidah terjolor.
      Baru pjolor.

  6. Kerajaan upah satu kontrektor buat sebuah rumah untuk keluarga rakyat.
    Bila rumah dah siap, kontrektor hantar seorang Budak tadika dari keluarga dia untuk jadi salah seorang warga dalam rumah itu.

    Bila kita bagitau kata tak boleh! ni rumah kita, dia jawab. Rumah ni dia yang buat dan dia yang duduk dulu.
    Kita jawab balik, tuu dulu, laani dah pindah milik dah…

    Tak peduli dia nak duduk jugak….

    Nak duduk pakai cara apa?. Pakai cara undang2…

    Undang2 sapa?.. Undang2 kontrektor..

    Rumah ni ada penghulu dan ketua keluarga…. Dia jawab, tapi penghulu rumah ni sokong kontrektor…

    Tuu hang yang kata…. Takcaya tanya penghulu?….balas budak tadika.

    Hari ni pulak, Penghulu kata… Beta takdak kuasa nak terima atau nak halau budak tadika. Ni hangpa kena tanya kontrektor yang buat undang2 cara depa…

    Nak buat cammana… budak tadika jenih muka tak malu bertampai kulit babi..

    Khusrin nii… betoi betoi macam budak tadika…..

    • Salam Kucing.
      Hang tak bagi salam pon.
      Kita bagi salam kat hang.
      Sebab kita tahu.
      Hang Kucing.
      pjoloq-joloq kat sana, kat sini.

      Ini memang tulihsan hang.
      Sah.
      Mesti ada problem.
      Cari tak jumpa.
      Bukang apa.

      Sekadaq nak copy n paste.

  7. tepuk amai-amai belalang kupu-kupu
    duduk dia pandai tp muka dia tak malu

    tepuk amai-amai belalang kupu-kupu
    pergi dia intai-intai 1 negara tengah buuuu

    tepuk amai-amai belalang kupu-kupu
    idung mcm belalai pipi dia tidak gebu

    tepuk amai-amai belalang kupu-kupu
    kening dia pintai kecut kecut kecut dagu

    tepuk amai-amai belalang kupu-kupu
    gigi cerah tak dak masai mata leper leper kuyu

    tepuk amai-amai belalang kupu-kupu
    dia takut kena tibai mau jadi ulat budu

    tepuk amai-amai belalang kupu-kupu
    aku nak acu cuba trai mana tahu jadi hantu

    hantu mak kopek lanjuk duduk tikat tujuh belah
    dia main ikut-ikut lamo-lamo dia puah

    puah naik nyo sapa masa terjun turun
    apa nak susoh nyo tu peranga cicak karun……..

    nak layan budak benggong-tonggong mcm tu je caranya NK, bye jumpa lagi!!!!!!!!!!

  8. Cilaka punya olang. Cilaka punya olang.
    Cilaka punya olang. Cilaka punya olang.

    Cilaka punya olang. Cilaka punya olang.

  9. Ini semua cilaka. mahu tutup itu menteri melayu rogol sama org indon.

    Cilak pun olang

  10. salam adik bradik……

    mai kitak-kitak semua pikiaq sat……..
    pasai apa yg sarkis nie kemaruk sangat dok pertahan dia nie dlm rumah tangga orang di selangoq nie…….
    awat sampai lagu tuuuuuuuu???……….

    – kepentingan rakyat ke atawa kepentingan sarkis?
    patutnya depa tolong bagi khidmat kat rakyat selangoq………
    – si khusrin nie kalu dah ada masalah ngan kerajaan negeri….dok tebiang buat
    apa lagi….awat dok srondoi sangat?….dah orang tak kebuloq…blah buang laa…
    – bila mai negeri orang….yg penting perlu ada krj/sama ngan semua pihak
    trmasuk k/tngan krajaan negeri dan semua wakil rakyat……..
    cuba buat perangai mcm bebudak tadika sikit….rajin bagi salam nak masuk
    posting sini….cuma salam dia saja celaru….dok ikut prangai yahudi….tu pun dok
    kata mengaji jugak…
    -UBN sebenornya tak dpt nak terima kenyataan yg selangor laa nie bawah PR….
    dia dok asyik meroyan dok ingat dia punya lagi…..

    kah kah kah

    • Salam nasik kandaq.

      Kata nak main politik.
      Tapi nak baca, malais.
      Lain kali, bacalah banyak sikit.

      Ni baca lebih sikit, mata tekebil-kebil, seropa Kucing Kota.
      Bila orang suruh baca, sampai terjolor-jolor, pjolor marah.
      Bila terasa boleh baca sikit, dah terasa great.
      Bila kena marah tak baca, menggelepaq macam KeLi -WoN tOnG oNg.
      Ada pengandaq pon, setakat kandaq nasik saja lah.

      Lain kali, bacalah banyak sikit.
      The Art of War, ka.
      The Principles of War, ka.
      Strategic Planning, ka.

      Art tu bukang lukisan.
      Nanti sukusakat hampa kata, lukisan pulak.
      Kalau melukis betoi-betoi, tak apa jugak.
      Ni, Kucing Kota.
      Dok cakaq-cakaq tanah.
      Kadang2 dia jumpalah……….

      Sekadaq kena ada strategi.

  11. Barangkali budak tadika yang tidak pernah berusaha meningkatkan daya kecerdikannya, telah disuapi semasa bayinya dengan makanan terbuang ataupun telah terluput tarikh oleh kedua orangtuanya..

    Dia melihat tullisan Kucing dengan matanya yang juling, ternyata budak tadika ini bukan sahaja cacat, bahkan sudah diklaskan sebagai budak terencat akal yang gila berkomen dan menjawab..

    Contohnya, budak terencat ini, setelah begitu lama berforum bersama Kucing dalam blog ini, akal dan fikirannya begitu naif yang sukar dinilai, sebenarnya kita tidak pernah difahamkan apa jenis komen dan tulisannya…

    Dia jugak tidak dapat membedakan yang mana tulisan Kucing yang berbentuk artikal, komen2 santai dan komen gaya loghat daerah, Pastinya budak tadika ini terlalu bengong membedakan yang mana copy and paste dan yang mana artikal mengikut bahasa standard untuk satu penulisan….

    Begitulah nilai pemikiran dan akal budak yang membaca dan menulis pada tahap tadika…

    • Salam Kucing.

      Tu lah, hang.
      Tak pernah masuk tadika.
      Mana hang tahu.
      The Art of Writing.
      Bukang lukisan lah.
      Sukusakat hang nanti, ingat lukisan.
      Art tu seni lah.
      Nak menulis kena ada seni.

      Ni, hang.
      Mangkuk tandas pon.
      Hang masuk.
      Mana ada kelas.
      Yang ada kelas, tadika.

      Lagi satu, hang tak
      Consistence lah.
      Kadang2, hang bagi salam.
      Kadang2 tidak.
      Kadang2 hang bagi hadis.
      Kadang2 hang blur.
      Kadang2 bahasa hang ada kelas.
      Kadang macam budak fail UPSR.

      Coma kita tahu.
      Bila bahasa ada kelas.
      Sahlah cut n paste.

      Tu yang Khusrin terpaksa masuk pejabat.
      Nak pebetoi.
      MB mengadap pon, buat apa.

      Sekadaq buat hang frust saja.

      • Assalamualaikum….

        aku dok kkata dah, “budak tadika” ni dah memang semula jadi “bengong tua = bodoh tegar = budak tongong = budak terencat”….

        dia rasa apa yang dia tulis tu adalah komen yang menunjukkan kecerdikan tapi sebaliknya…… BT = bengong tua = bodoh tegar = budak tongong = budak terencat”…. dulu, ,kini dan selamanya…..

      • Salam KeLiWoN aka
        KeLiToNgOnG aka
        KeLiBeNgOnG aka
        KeLiBoNgOnG.
        3 kali OnG.

        Hang memang lah.
        Dok masehi lagi.
        Hang suka sangat dengan takwin masehi.
        Masehi tu still lah, tak bergerak.

        Orang dah pakai takwin hijrah.
        Orang tak masihi, masihi lagi.
        Orang berhijrah.

        Tengok Kucing Kota.
        Kadang di bawah dapoq nasik kandaq.
        Kadang di bawah kereta great chief.
        Kadang di atais mangkuk tandas, favourite nya.
        Berhijrahlah namanya tu.

        Khusrin pon berhijrah jugak.
        Dulu MAIS.
        Sekarang SUK.

        Coma TGNA saja tak gi, tak gi.

      • Mualaikumsalam KeLiWoN.

        Wak ingat Budak tu dah mampus. Liat juga.

  12. Budak yang semakin cacat dan bodoh melantun lantun….

    • tu, nak marah sangat lah tu.
      marah kat budak.
      yang pijak ekoq dia.
      nasik kandaq.
      tapi, tak berani marah.
      takut pengandaq.
      ada ka.

  13. Laa aku org baik.

    • Laa hang pon.
      Nak join 3 kali ONG jugak.

      BENG.
      BONG.
      TONG.

      Nak laa, laaa ka, laaaaaa pon.
      Jangan sampai teNganga.
      Masuklah laalat, laaalat, laaaaaalat.

      • Oiii BT (babi tUA) (bARUA TUA)

        SEMUA KENA BELI.

        SEMUA UBN BELI.

        TERMASUK ORG-ORG BODOH

      • Salam KeLiWoN.

        Kita ingat, ada 2 sukusakat sahaja.

        1. sukusakat malais membaca, dketuai nk.
        2. duasukusakat 3 x ONG, hang yang ketua.

        Kita ingat 2 sukusakat, dah cukup.

        Ropa2nya ada lagi satu.
        3sukusakat.

        3. 3sukusakat TONG,
        yang dok terNganga.
        Nganga.
        Kembung kempih, kembung kempih,
        Peruuut.

        Baguislah.
        Kembung kempih.
        Dia teNganga, sampe masuk.
        Laa, Laalat.

        Tu yang, Khusrin kena jadi SUK.
        Kalau tidak, tak jadi.

        Sekadaq teNganga tunggu laalat.
        Bukang apa pon.

    • salam….
      BT tu dok meroyan sebab tak naik kelas tahun ni…. masih dok “tadika” lagi dh bertahun-tahun…. sampai tua la dia dok mcm tu……

      • salam.

        hang belalah suku Ong hang tu.
        pNganga pon, tak apa.
        pkandag pon, tak apa.
        pjolor lagilah, tak apa.

        Sekadaq teNganga Nganga dan tejolor jolor lah.

  14. Salam,

    Marilah kita sama-sama berdoa memohon Allah beri taufik dan hidayah kepada YB SUK baru Datuk Mohammed Khusrin Munawi agar dia benar2 jujur dan amanah dalam melaksanakan tugas beliau sebagai orang nombor 1 dalam pentadbiran negeri selangor. Minta Allah lembutkanlah hati dia supaya beliau melaksanakan tanggungjawabnya selari dengan dasar-dasar kerajaan negeri yang memerintah selangor, memenuhi tanggungjawabnya selaras dengan aspirasi rakyat selangor dan menjalankan kerja dengan penuh akauntabiliti, integriti dan berjiwa EHSAN.

    Mudah-mudahan Allah akan buka seluas-luas pintu hatinya untuk dia berkhidmat dengan keinsafan bagi memperbaiki segala kelemahan diri di masa-masa lalu.

    Sebagai manusia yang beragama islam, sebagai ketua jabatan, sebagai ketua dalam keluarga, sudah patinya ia akan bertanggungjawab kepada warga pentadbiran negerinya, ketua keluarga kepada anak isterinya, juga sama sepertimana kita semua, inginkan perubahan ke arah keperibadian hari ini akan lebih baik dari semalam…..esuk juga akan menjadi lebih baik dari hari ini……

    kasihanilah anak-anak dan isteri yang saban hari tidak putus-putus sentiasa berdoa akan kebaikan si ayah si suami untuk diberikan limpahan rezeki yang halal, diberi kesihatan yang baik-baik dan dipanjangkan umur…..lalu akan kecewalah si isteri dan anak-anaknya jika dia mengkhianati doa anak isteri d rumah. Lebih malang lagi nasib beliau jika dia sendiri mengkhianati aspirasi seluruh rakyat negeri selangor darul ehsan.

    Mudah-mudahan dia akan menjadi insan yang lebih mulia dari kita semua. Insya-Allah………

    • Dia nak jadi lebih mulia?

      Masuk rumah orang
      tak bagi salam,

      hang kata dia lebih mulia?

      Buat perangai macam Mosad Zionis
      untuk menceroboh masuk pejabat orang,
      tu lebih mulia…????

      GO TO HELL….!!!!

      Doa hang ni,
      ungkapan doa basi
      hamba Allah yang
      bermentaliti macam
      puak Muktazilah….!!!

  15. Budak tadika —-


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: