Posted by: pinkturtle2 | Januari 6, 2011

Tak kena bunuh tak bunuh diri,tapi macam mana boleh mati???

Keluarga mahu keputusan inkues Teoh Beng Hock disemak semula

SHAH ALAM 5 Jan. – Keluarga mendiang Teoh Beng Hock akan memfailkan permohonan bagi menyemak semula keputusan inkues yang mendapati kematian mangsa bukan disebabkan bunuh diri, homisid atau penglibatan pihak ketiga.

Peguam Gobind Singh Deo berkata, ia akan dilakukan dalam masa terdekat selepas mengkaji keseluruhan keputusan Koroner Azmil Muntapha Abas hari ini.

“Kami berpendapat keputusan ini tidak dapat diterima. Walaupun tiada elemen jenayah, tetapi mahkamah bersetuju bahawa wujudnya kecederaan di bahagian leher mangsa sebelum mendiang jatuh dari bangunan itu.

“Persoalan tentang bagaimana Beng Hock mendapat kecederaan itu dan menemui ajalnya, masih menjadi tanda tanya dan mengganggu fikiran keluarganya. Kami perlu mendapat jawapan daripada pihak SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) kerana Beng Hock tidak cedera ketika beliau ke pejabat SPRM, dan mendiang tidak pernah meninggalkan pejabat SPRM,” katanya ketika ditemui pemberita di sini.

Azmil yang membuat keputusan itu selepas mendengar keterangan 37 saksi termasuk 12 pakar dalam inkues kematian Teoh, berkata ia adalah satu keputusan terbuka.

Ibu Beng Hock, Teng Shuw Hor meminta SPRM bertanggungjawab di atas kejadian yang menimpa anaknya.

“SPRM yang membawa anak saya pergi sana (pejabat SPRM) dan dia pergi ke sana dalam keadaan baik, tetapi saya mendapat tahu dia telah mati. Oleh itu saya mahukan keadilan dan SPRM perlu memberi penjelasan mengapa anak saya mati,” katanya. – Bernama

………………………

Bukan   disebabkan Teoh cekik lehernya sendiri. tak kena bunuh, tak bunuh diri tapi mangsa telah termati dg sendiri. Keputusannya, cadangan ditutup! itu lah mahkamah Malaysia.

Responses

  1. Salam,

    “SPRM yang membawa anak saya pergi sana (pejabat SPRM) dan dia pergi ke sana dalam keadaan baik, tetapi saya mendapat tahu dia telah mati.

    Kematian mangsa bukan disebabkan bunuh diri,
    homisid atau penglibatan pihak ketiga.

    Kena pi redaih cari pihak ke4.

  2. Niii!!!!!! depa nak buat cerita seram laa…niii….

    Suatu ketika dulu tak salah Kucing lebih korang tahun 2008, ada keluaq berita kononnya, beberapa orang pegawai keselamatan bawak cerita, didalam bangunan SPRM Masllam ini, depa pernah terserempak dengan satu entiti yang depa kata macam hantu. macam ada orang dalam bilik ayag ditingkat 15 tapi bila depa pi jengok tak jumapa sapa2 pun, begitu jugak dekat beberapa buah bilik ditingkat tingkat dalam bangunan ini, depa selalu nampak entiti yang tak berapa jelaih…

    Tak lama lagi cerita macam ni akan keluaq baliklah dalam sorat habaq depa.. mungkin depa akan kaitkan yang kononnya Teo Beng Hock telah telah terperanjat beruk bila dia terserempak dengan entiti yang tak dikenali itu pasai tak dak kepala… Pasai terkejut sangat Teoh melompat dan terkeluaq dari tingkap bangunan itu..

    Tuula pasainya depa pakat kata Teoh bukan bunuh diri atau mati dibunuh.. Keputusan hakim ini akan dirakam dalam laporan Wikileak untuk maklumat akan datang. Kah! kah! kah!!!!!

    Negeri ketuanan melayu ni memang banyak cerita hantu….
    Takcaya cuba tengok siri cerita seram kat TV kerajaan Umngok… HE3X.

  3. Salam, cerita Teoh ni nampak gayanga akan ternggelam macam tu saja…cuba tengok realiti yang berlaku sekarang, media hari-hari dok kuar SPRM buat tangkapan, cas orang la, itu la ini la, depe seberapa boleh nak sunyikan cerita Teoh. Ini dah jadi trend UMNGOK. So satu cara nak bagi depe kecut teloq ialah kita kena ungkitkan benda ni setiap saat, setiap minit, setiap jam, setiap hari sampailah depe tu lemas…kita buat perang saraf sikit….bagi depe kalut

  4. salam semua……….

    kalu lagu tu….dia mati pasai telampau gumbira kot??..telampau sronok kot…………….
    yeap yeap horeyyyy……..seronok laa tu…..
    mcm bt dpt hadiah….dpt sabun………..
    pasai tu dah tak dan nak bilang anak tangga……..teruih terejun nak celeberate kejayaan dia……….punggahhhhhhhhhhh…..

    kes ni mcm nak sama ngan kes-kes yg lain gak……..cuma teknikal dia lain sikit………..

    kalu piakiaq laju sikit….tentu kita tanya jugak…….
    pasai apa bebelit sangat kes nie……..sat lagu nie….sat lagu tu…..
    ada makna tuu………….

    bila mintak nak tubuh SJDiraja….liat pulak…….
    nak takut apa pun tak tau laa???………

    “‘”Krosotttttttttttttttttt”‘”

  5. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.
    Salam jugak pada 3sukusakat x ong.
    gc, KK dan nk.

    Biaqlah roh mendiang.
    Berada dalam keadaan aman.
    Jangan diganggu.

    Tu lah.
    3 x Ong kali ini.
    gc, KK dan nk.
    Malais.
    Malais membaca.
    Kalau tidak.
    Kang senang.
    Kang, kang, kang?

    Kalau dulu rajin membaca.
    Dah ada LLB.
    Bukang Loyar, Loyar, Burok.
    Ni, LLB yang ada JUBAH.

    Bukang ka.
    3 x Ong dah jadi magistrate.
    Dah boleh buat INKUES.

    Ni setakat komen, saja.
    Sekadaq takdak apa nak buat.

    • ni macam kira komen ke???

      kah kah kah………tahap tolol………

      jumpa lagi lepas jumaat

      • salam nasik kandaq.

        ni marah sangat, koot.
        sampai tak bagi salam.
        pbelajaq kat pjoloq.

        kita orang Islam, tak boleh buat macam tu.
        kena control marah.
        sabaq.
        kan separoh dari iman.
        (bukang 1/2tok iman)

        hang dok marah marah.
        nanti hang tak boleh kandaq.
        melelong sana sini.
        kat burmah road, langgaq kereta.
        (hang langgaq kereta, bukan kereta langgaq hang)
        payah pulak.
        kena buat inkues.
        abih duit rakyat.

        Sekadaq pengandaq hang jangan melelong.

    • Salam Budak Tadika,
      Adus..lama noo tak dengar citer.
      Yerlah kita hanya pada hati….dok baca nilai nak action takda kuasa.

      Budak tadika,
      Tahun dah bersalin masa
      Bila nak naik kelas
      Tak darjah 1 tentu dah darjah dua
      Apa khabar orang di sana

      Ini hah dok tgk tgk dok baca baca
      Kes Beng Hock dah lama
      Sama umur dgn Budak Tadika
      Yerlah takan dok takat sama
      Orang tu dah mati dah jadi baca
      Takan nak cakap oo…Beng Hock mati sia-sia
      Budak Tadika pulak…dok asyik ckp…BACA..BACA
      3M pun ada…tapi…1+1 tentu dua..takan 3

      Hahaha…jangan marah…sekadar mengusik orang lama
      Kalau jumpa kita belanja….kat tingkat 14 Plaza Masalam

      Salam..!!!

  6. Maka kematian nya itu di sebabkan ajalnya sudah sampai.

    Tidak di lebihkan seminit malah tidak dikurangkan sesaat pun bila saat kematian itu sudah sampai, .

    Wallahuaklam

    • Kalau semudah itu,
      kita nak berhujjah,
      mati kerana ajal dah sampai,
      kenapa Allah turunkan hukum qisas?

  7. DiMalaysia semunya telah dibeli oleh UBN. In negeri mcam BAPAK dia org punya.
    Cilaka sunguh.

    Mati bukan dibunuh atau bunuh diri. Ajal sudah sampai. Tp apa pasal mampuih,

    Oiii… ALTANTUYA tu mampuih pasai ajal sudah sampai ker?.

    OIIII ,.. ALTANTUYA TU MAMPUIH PASAL AJAL SUDAH SAMPAI KER?.
    OIIII ,.. ALTANTUYA TU MAMPUIH PASAL AJAL SUDAH SAMPAI KER?.
    OIIII ,.. ALTANTUYA TU MAMPUIH PASAL AJAL SUDAH SAMPAI KER?.

    oiii, oiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, oiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, pasal apeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr?.
    oiii, oiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, oiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, pasal apeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr?.
    oiii, oiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, oiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, pasal apeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr?.

    Sudah lah bodoh tp masih berlagak pandai. Bagus duduk diam dari buat kenyatan yg mcm pukimak.

    Jangan jadi BODOH.

    Minyak naik semua diam mcm haram jadah.

  8. bunuh diri pun bukan kena bunuh pun bukun. jadi …. win…win.kalau main bolasepak depa kata seri atau o-o

  9. BT anak haram masih idup lagi. Oh, ya, ajal belum sampai kot.

    • ni, mengaku AKU.
      orang Islam ka?
      bukan koot.
      koot jenih, mengaku Islam.
      bolehlah.
      bunuh diri.

    • anak haram jadah mana boleh mampuih./

      Islam hadari lagi barua ni.
      jenis bodoh tidakboleh diajar.

      ISLAM HADARI. ISLAM ADA HARI. UMNO katakan.

      oiii minyak naik lgi oiiiii haramjadah

    • anak haram jadah mana boleh mampuih.

      Islam hadari lagi barua ni.
      jenis bodoh tidakboleh diajar.

      ISLAM HADARI. ISLAM ADA HARI. UMNO katakan.

      oiii minyak naik lgi oiiiii haramjadah

      • Tunggu sehari sebelum PRU-13.
        Mesti harga minyak turun punya.

        Lepas PRU-13,
        dan BN menang “besar”
        harga minyak naik balik…!!!!

        KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

  10. Islamkah BT ni? Tak baligh lagi? Layan dia macam layan lembu atau kerbau kat padang. Tak boleh diajar tapi dia pulak cuba bak ajar kita. Haram jadah punya BT. Nak buat camana, anak haram tetap anak haram.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: