Posted by: pinkturtle2 | Januari 7, 2011

Berlin diisytihar darurat kerana ais

A snow plough clears snow along the motorway ring road in Berlin January 6, 2011. Freezing rain and icy roads caused many accidents nationwide on Thursday morning.

A snow plough clears snow along the motorway ring road in Berlin January 6, 2011. Freezing rain and icy roads caused many accidents nationwide on Thursday morning.

A snowplow and gritting truck tries to clear the airfield at Tegel airport in Berlin, Germany, Thursday, Jan. 6, 2011, when freezing rain hits parts of Germany.

BERLIN, GERMANY - JANUARY 06:  Snowploughs clear the runway from snow and ice at Tegel airport on January 6, 2011 in Berlin, Germany. Sudden freezing rain causing traffic chaos on highways and hampering flight schedules all over Germany.

Berlin diisytihar darurat kerana ais

07/01/2011 2:56am

BERLIN 7 Jan. – Pasukan bomba Berlin mengisytiharkan darurat kerana cuaca selepas lebih 180 orang cedera akibat ais yang menyeliputi jalan raya manakala lapangan terbang ibu negara German itu diarahkan membatalkan penerbangannya.

Pihak bomba menerima panggilan kecemasan lebih 50 peratus daripada kebiasaan berikutan kecederaan yang berkaitan dengan ais yang menyeliputi jalan raya.

Kereta api dan pengangkutan awam yang lain turut terlewat ketika waktu puncak dan pejalan kaki sanggup menggunakan jalan biasa untuk mengelak laluan yang licin. – REUTERS

Advertisements

Responses

  1. Negara kita pun tengah darurat ni cuma tidak diistiharkan je!!! banyak sebab kalu nak disenaraikan…..alaaa! tak payah senaraikanlah. Lu ingatlah sendiri…..

    • salam pjolor……..

      betui cakap hang…..
      darurat nie mcm-mcm jenih…….

      berita paling hot takat laa nie….petronas untung besaq…
      sampai 26.5 bilion dlm tempoh 6 bulan berakhir 31 Mac 2011…
      nampak satu angel….kegha hebat laa puak petronas buat duit……..

      tapi apa nak buat…….habih rakyat kena plangkong…rakyat dlm dukacita…….
      lepaih nie depa peraid laa saham depa tu…….
      bonus 6 bulan dah ‘sure’……….
      gelak sakan depa noooooooooo…..
      bawak anak bini makan angin daa…….
      rakyat hangpa punya pasai laa….
      hangpa nganga laa……
      nak hidup ke atawa nak mampuih……..
      wa glombolan ta dak mau tau punya………..

      kira yg nie pun darurat laa jugak…….
      pasainya kalu tengok nigeria pun…….harga minyak dia baru RM0.33 sen selitre………
      yg lain-lain tu bawah RM0.50 sen selitre……..jenuh boh tangki……..pada hal negara-negara tu KDNK depa bukan tara mana pun……
      tapi itu laa balasan pemimpin kpd rakyat depa……..
      bukan mcm kita……..tarah..cakaq…geghengau lagi blakang rakyat ada laa….tinggai tulang maa…..boleh buat sup…….
      tang nie depa tak mau banding harga ngan negara tadi…..
      kalu yg lain dok kira nak banding saja…..
      sikit sikit banding…sikit-sikit banding……..
      awat yg nie tak mau banding???…………….

      pasainya….gomen meniaga harta rakyat………patutnya mudahkan kehidupan rakyat…..ini dah bagi beban kat rakyat……..

      so n so….apa tunggu lagiiiiiiiii……….tukaq laa buang puak-puak grombolan nie……

      kah kah kah………

      • Salam nasik kandaq.

        Hang betui saja, noo.
        Terjoloq-joloq pon, hang betui.
        Tulihlah apa pon, hang betui.

        Kita tahulah.
        Hang betui pon.
        Bila hang tak dapat cari kat lain.
        Nak copy n paste.

        Tu lah, lain kali.
        Kena baca.

        Sekadaq baca, tak paham.
        KeLiRu.

  2. JADUAL ZIARAH DAN DAKWAH GURU MULIA AL-HABIB UMAR BIN MUHAMMAD BIN SALIM BIN HAFIDZ IBN SYEIKH ABU BAKAR BIN SALIM حفظه الله DI MALAYSIA (Safar 1432H/Januari 2011M)

    8 JANUARI 2011 7.00-10.30 PM DI MASJID WILAYAH JALAN DUTA KL

    11 JANUARI 2011 7.00-10.30PM DI MASJID MUHAMMADI, KOTA BHARU KELANTAN

    12 JANUARI 2011 7.00-10.30PM DI YAYASAN AL JENDERAMI, JENDERAM SELANGOR.

    MAKLUMAT LANJUT BLOG PONDOKHABIB

  3. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Darurat kerana ais.
    Tak apa.
    Itu dari Allah.
    Di luaq kemampuan kita.
    Untuk menghalangnya.

    Tapi, kalau darurat.
    Kerana perangai hodoh.
    Sukusakat nasik kandaq, malais membaca.
    Sukusakat KeLiWoN, suku 3 kali ONG. Dan.
    Sukusakat Tong, dari puak teNganga dan tejoloq.
    Susahhati.
    Rosak kita.

    Doa kita.
    Allah melindungi 1Malaysia.
    Dari bencana dan malapetaka.

    Sekadaq kena berjiwa berhati murni.
    Seperti yang diajaq.
    Di kelas Tadika.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: