Posted by: pinkturtle2 | Januari 7, 2011

Mengapa tetamu Presiden PAS dilayan macam anjing..

Samseng TGHH Membelasah Aduka Taruna !!

Aku fikir UMNO sahaja yang ada bela samseng dan suka bertindak ala samseng. Tetapi sungguh tak sangka, sehebat-hebat samseng UMNO, hebat lagi samseng TGHH sebab boleh belasah orang yang tidak disukai di dalam perkarangan rumah Allah. Samada punya lesen dari Allah atau tidak, itu kena tanya TGHH…

Kronologi Ringkas (sepengetahuan saya)

1. Aduka Taruna dijadualkan bertemu dengan TGHH pada pukul 3ptg hari ini(7Jan2011).

2. Kerana Khuatir tidak sempat berjumpa TGHH pada jam 3ptg, Aduka mengambil peluang untuk terus berjumpa TGHH selepas solat Jumaat dan memohon agar diberikan masa untuk bertanyakan beberapa soalan.

3. TGHH dengan tegas tidak mahu meluangkan masa untuk Aduka dan mengelak setiap pertanyaan.

4. Aduka cuba mengikuti jejak TGHH yang ingin pulang ke rumahnya di belakang Masjid. Ketika inilah Aduka mula dikepong, masih lagi dalam perkarangan Masjid.

5. Dikepong oleh lebih kurang 90-100 orang, Aduka diugut untuk memadam segala apa yang dirakam ketika berjumpa TGHH sebentar tadi. Difahamkan ada sedikit pergelutan untuk merampas handphone Aduka.

6. Kumpulan samseng itu mula memukul dari belakang sebanyak 2 kali dan Aduka menerima kecederaan ringan.

7. Satu report polis telah dibuat dan Aduka menerima rawatan untuk satu medical check up(kerana keluar cecair di telinga Aduka).

Lebih memalukan, peristiwa ini berlaku di dalam perkarangan Masjid dan juga berhadapan dengan rumah TGHH. Apakah TGHH tidak mampu mengawal orang-orangnya?

Apakah ini style PAS Terengganu? Adakah ini puncanya mengapa PAS tidak kekal di Terengganu dan tidak berjaya merampas kembali Terengganu walaupun negeri lain BN tumbang? Bertindak ala-samseng ini tidak ubah seperti UMNO, adakah ini untuk membuktikan kasih PAS Terengganu kepada UMNO hingga acap kali mencuba untuk berpadu??

Cuba fikir balik, siapakah kita nak memukul orang nie? Siapa kita untuk mendahului undang-undang?? Apakah Aduka mencabul seseorang sehingga dia dipukul? Adakah Aduka merogol orang ditempat kejadian?? Sepatutnya diperkarangan Masjid tu, orang yang beriman akan cuba mengelak akan kejadian daripada berlaku!

Saya juga baru difahamkan TGHH berada tidak jauh dari tempat kejadian ketika Aduka dikepong. Harap ada penjelasan dari seorang Presiden Parti Islam.

EDYES @ edyesdotcom
……………………………………………………………………..

Memang sah aduka dilayan mcm anjing di perkarangan Rusila selepas solat jumaat hari ini..pekara ini telah disahkan sendiri oleh aduka Taruna  sekejap tadi..bukan setakat dia ditendang dan diterajang,HP aduka pun turut dirampas oleh mujahidin Rusila…buka setakat dipukul dari belakang,Dia juga turut diarak diperkarangan Masjid Rusila oleh mujahidin Rusila…selepas diarak dia ditahan di tingkat atas Masjid Rusila oleh pihak mujahidin..

Mengapa tetamu dan hamba Allah ini diperlakukan seperti binatang? dari awal2 lg dia dah ckp ,dia bukan pergi nak berperang dg mujahidin rusila, dia bukan bawa senjata apa pun…dia pergi ke Rusila semata-mata nak bertemu dg Presiden PAS bukannya nak tumbuk Presiden PAS… pukul 10 mlm dia masih lagi berada di balai Polis… dan dia kata sekejap lagi pihak polis akan membawanya semula pergi ke lokasi kejadian di Masjid Rusila untuk siasatan lanjut…


Responses

  1. Satu insiden malang buat pejuang Islam di Malaysia yang telah banyak berkorban untuk perjuangan itu. Berkuliah saban minggu namun masih gagal menghayati adab menerima tetamu, gagal menjadi presiden yang menjaga hati pendokongnya sedangkan berlemah lembut sesama muslim/pendokong perjuangan Islam di tuntut di dalam Islam. Inilah padahnya menerima nasihat dari manusia bernama Mustafa Ali, Abu Bakar Chik, Abu Bakar Abdullah, Harun Taib, Wahid Endut, Cikgu Deraman dan yang sewaktu dengannya.Moga ALlah me\nimpakan bala dan p[engajaran yang sertimpal buat mereka itu dan tidak memenangkan mereka di dalam apa jua pilihanraya selepas ini. Tak menang tapi berlagak biadap , ingin mengawal semua orang dan angkuh macam pandai sangat. Ingatlah dan sedarlah para penyokong PAS Ganupun tak suka dengan nama-nama di atas. Insay ALlah mereka akan mengajar kebiadapan kamu hari ini khususnya sikap yang tak reti malu dok dambakan burit umno yang hanyir lagi hina itu,.

  2. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka sangat.

    Kita dah kata.
    Kita lama dah kata.
    Lagu manalah, nak perintah negara 1Malaysia.
    Perintah negeri Tgganu, pon tumbang.
    Perkarangan masjid depan rumah pon, tak aman.
    Kat Ru sila lah tu.
    MendeRu deRu.
    Gelombang angin kerajaan perpaduan.
    Kat Kota BahRu pulak.
    KeLiRu dengan perpaduan.
    Ru, Ru sajo lah.

    Bila bedeRu.
    Bila KeLiRu.
    Itulah jadinya.

    Jangan marah Presiden PAS.
    Selagi parti Islam boleh diterjemahkan.
    Sebagai.
    Parti ARAB SeMalaysia (PAS).
    Maka dok begaduh sokmo lah kita.

    TGNA pon dah letih.
    Dok gi, tak gi.
    Abis, abis.
    Dok laghu tu lah.

    Sekadaq suku3sakat punya angkara.

    • Salam BT,

      Insyallah boleh perintah bila
      tanduk2 dajai yg.
      lekat kat kepala manusia
      tu hilang.Tapi jenoh
      panjang sedepa laboh sangat.
      Dok plan2 kikiaq bagi hilang..
      Nak buat cepat tibai dgn. chain saw.
      Tapi tak lut.Jenih ketegaq bijik.
      Payah la laghu tu..
      Tak pa lah…kita sabaq saja.
      Sampai kiamat pon tak pa..
      maknanya berterusan..istiqamah
      dalam perjuangan
      Yg di ataih tu bersemayam di arash mengetahui
      Tak rugi….ingat jgn. tau tong tiang saja.
      LUKIH SAMA TAU…BAGI ELOK2
      RHETI PAKAI CRAYON KA

  3. Sejak dari dahulu..kepimpinan PAS patut ditukar kepada yang mereka yang sederhana.

  4. Zaman Rasulullah s.a.w, seorang Badwi kencing dalam masjid Nabawi pun, Rasulullah s.a.w halang Badwi itu dipukul.

    Zaman Rasulullah s.a.w, ketika seorang Badwi mengkritik Rasulullah sebab tak turun hujan sehingga mengundang kemarahan Sahabat, Rasulullah memberi ruang kepada dia bercakap (bukan dilayan macam anjing).

    Zaman Jahiliah, tetamu pun dihormati. Tetapi dunia menyaksikan seorang Presiden PAS dan pengikutnya melayan seorang anak muda anti UG macam anjing.

    “Ya Allah, atas keadilan-Mu, aku yang bodoh lagi hina ini memohon supaya Allah tunjukkan keangkuhanmu di atas keangkuhan Hadi dan pengikutnya,” doa saya.

    Zainulfaqar Yaacob
    http://notamerah.wordpress.com

  5. Ah! gawat jadinya dengan si Aduka taruna ini. beberapa bulan ditahun yang lalu Aduka taruna telah dipanggil polis bagi siasatan kes menghina almarhum Sultan Johor. Kita tidak tahu bagaimana kesudahan dengan kes itu. Kita juga digambarkan ada pihak rakyat Johor juga ingin membelasah bloger ini. Kenapa sampai begitu sekali nasib hamba Allah ini?.

    Kalau dikatakan Aduka ini terlalu biadab yang susah dikawal. Apakah kebiadaban itu mesti dilayan dengan sikap yang sama?.

    Nah! sekarang kita dihidangkan pula dengan kes Aduka telah dibelasah oleh sekumpulan 90 – 100 orang pemuda di depan masjid Rusila selepas solat jumaat..
    Kiranya nasib masih lagi menyebelahi Aduka kerana dengan jumlah pemuda yang begitu ramai, Aduka tidak diberitakan masuk hospital.

    Coba gambarkan sekiranya tindakan kumpulan pemuda itu tidak dikawal, mungkin besok akan pecah berita seorang bloger telah meninggal dunia didepan masjid dengan disaksikan oleh presiden Pas… Pastinya apa akan jadi pada presiden ini.

    Yang jadi tanda tanya. apa jadi dengan program debat dengan seorang bloger Batu Api yang dijangkakan dibuat di Rusila?
    Kenapa tidak diberi lowongan kepada mereka berdua ini berdebat?.
    Adakah Aduka ingin membuat dua kerja dalam satu masa?. Berdebat dan menyempurnakan projek yang dikatakan “Langgar Hj. Hadi” ?

    Walau dalam keadaan bagaimana pun, semua orang akan kecewa jika benar peristiwa membelasah Aduka ini berlaku didepan Presiden Pas yang terkenal dengan panggilan TGHH. Tidak sewajarnya seorang tuan guru ilmuan agama membiarkan peristiwa perlanggaran akhlak manusia sesama manusia berlaku didepan pandangan matanya sendiri.

    Sebenarnya banyak contoh para sahabat rsulullah yang berhadapan dengan perkara yang lebih getir dari ini bahkan pernah berhadapan dengan kerenah yahudi tetapi telah diselesaikan dengan cara berhemah dan adab sebagai pemimpin Islam yang akan menjadi contoh dari satu jenerasi kesatu jenerasai..

    Sama ada benar atau tidak TGHH terpaksa berhadapan dan menjelaskan isu ini!.

    • salam kucing kota.

      hang ni la.
      hang bahas macam mana pon.
      tak kena.

      sebabnya yang tak kena.
      ada lima.
      pertama, berlaku di Ru sila.
      kedua, dekat masjid.
      ketiga, hampir rumah presiden.
      keempat presiden ada di situ.
      kelima dilayan begitu oleh penghulu2 presiden.

      siapa aduka, bukan isu.
      isunya bagaimana, dia dilayan.
      persekitaran yang lima.

      tak patut berlaku.
      orang PAS kena menunjukkan, contoh.
      yang dok keliling presiden.
      bukan sebarang orang PAS.
      bukan macam.
      KK, nk, gc, mat, KeLi.

      depa tu, orang kepercayaan presiden.
      amnya, maruah PAS dah terconteng.
      khasnya, maruah presiden dah tercemar.

      Sekadaq kalau takdak maruah.
      Tak tahulah.

      • Bahas cara hang laa yang kena, orang lein dak!!
        Hang dok rasa macam pandai…

        komen hang yang tak pernah masuk bob ni, bodohnya melantun lantun..

  6. […] Oleh: PinkTurtle2 […]

  7. salam………

    aku saja laa tepon kwn aku kat rusila sana tu……..
    tanya habaq pasai apa jadi lagu tu……..
    tak sedap jugak kita dengaq cerita mcm nie……..
    teruk-teruk budak tadika kat sini pun tak dak laa kita dok hantam dia mcm tu………..
    kalu kat Yunan………bunuh anjing pun kena masuk dlm 3 tahun maa………

    ini mesti ada benda tak kena nie…….
    yang blogger tu pun kalu dah orang tak mau layan kita…….hang blah pi laa buang………..yg dok tehegeh-hegeh nak cari berita yg tu yg nie….pasai apa sangat……..apa sangat yg hebat ngan berita pasai padu-padu nie???…….hang nak sensasi kaa???……

    maksud al-Quran….”kalau dikatakan kpd kamu…..balik….hendaklah kamu balik……itu lebih baik lagi bagi kamu….

    ini tidak……..dah laa pi sana dgn slogan yg orang boleh marah….”Langgar Hj. Hadi”…….
    hang sapa???…
    mana hang dok mai??……..
    dah tu kalu kena belasah……tahan laa……..
    nama ‘mission’ dia pun boleh menaikan darah orang…..
    cuba bawak mission yg lebih lunak kita dengaq………
    “mesra bersama Hadi” atau “Lambaian Rusila” ka……….ada la punca sikit……….

    yg jadi gamat tu bukan apa……..
    pasai jadi kat Rusila…depan rumah…depan mesjid pula……..
    Hadi pulak jadi Presiden parti dia……..
    dia pulak ada kat situ…….
    pasai tu saja laa…..

    dah tak tau adat……..
    sekali sekala patut jugak kena sekeh……..

    kah kah kah………

    • Salam nasik kandaq.

      Apa nak dikata.
      Kita dah hantaq 2 x pengandaq.
      Kat Ru sila.
      Nak leput-leput depa.
      Dengan pos laju.

      Tapi.
      Pinkturtle tak bagi.

      Pinkturtle, kata.
      Orang buat jahat.
      Kita kena buat baik.

      Macam hang dengan kita, la.
      Hang bagi nasik basi, ka.
      Hang campoq dalca semalam, ka.
      Hang kandaq, langgaq kita, ka.
      Kita tak boleh, marah kat hang.
      Kita kena senyum.
      Kita kena sabaq.
      Baru PAS.
      Kalau tidak, tak PAS.

      Sekadaq kena senyum sokmo.

  8. […] AdukaTaruna telah dikeronyok berdekatan rumah Datuk Seri Abdul Hadi di Rusila (lihat “Samseng TGHH Membelasah Aduka Taruna!!” dan “Kes Aduka Taruna : Kredibiliti Presiden PAS Tercalar“). Sebelum itu, Aduka […]

    • Kaset lawan kaset?

      Aku stuju 100%.

      Tak adil kalau kaset
      lawan VCD….

      KAH…!!! KAH…!!! KAH….!!! KAH…!!!

      • setuju selalu mu.
        sokmo gitu.
        dok cela-cela.
        mana tak celaru.

  9. TGHH dah bina kredibeliti dan imej sejak sekian lama. Potensi PAS menguasai Ganu memang cerah. Rakyat Ganu umumnya memang nak rasa kepimpinan TGHH. Mereka dah cuba sikit masa lalu, namun bayangan geng Mustafa Ali menjadikan mereka meluat dan menjatuhkan kerajaan PAS ganu. Inilah silapnya TGHH yang tersilap pilih penasihat . Mustafa Alipun dah susun jentera dan strategi dia utk kuasai TGHH menjadikan hamba ALlah tu hilang pedoman dan peruja dengan burit umnoapco yang hanyir lagi hina tu. Wahai semua ahli PAS ketepikanlah geng Mustafa Ali dari saf kepimpinan PAS samada pusat atau Ganu. Insya ALlah peluang PAS utk mentadbir negeri dan negara cerah kembali. Anda sendiri tahu dan lebih maklum realiti dan kerenah Mustafa Ali dan gengnya. WaLlahu’aklam.

  10. Salam,

    Khiga baguih la jadi di perkarangan masjid.Kalau jadi kat depan nite club
    tak ka jadi haru biru.Puak sana dah haru biru.Kita pon nak turut pi.
    Kacau sudah mari la…..

    Tok guru pon bukan mau jadi laghu ni.
    Dia rheti eihhhh.Jangan kata dia kalau
    pak aku pon masih hidup pon rheti nak tackle.

    Cuma yg ghamai dok ada tu mungkin dok taram lama dah….
    Tu khiga mendapat la.Antara buku dgn. ruas.
    Baghu padan….macam ayam sabong…
    Tapi yg. x cantik dan cedera tu
    Ghamai sangat…awat kalau sorang x bleh makan cekak ka…

    Dok la aman damai
    Dok buat agama mai kat kita
    bagi jadi susah…krosot la
    jangan dok bawa mai merepek banyak sangat
    Semua mengaruuuut saja…..

    Berdamai la dalam haq.
    Tapi kalau padu2 lepaih tu ikut
    om putih…tok sah damai lah..
    suroh depa pi cari tang lain..

    Lukisan yg. dok ada dah cantik dah
    Dok memukat dgn depa mai laghu nangui2
    budak2 tadika dapat pen dia tong tiang habih..

    Plan2 bagi perelok balik..
    Tak rugi eihhhhh
    saja la habaq

  11. Aku sokong islam aku sokong perpaduan yg dianjurkan oleh islam bukan perpaduan yg di anjurkan oleh PKR….

  12. […] Malangnya beliau juga mendapat layanan buruk yang hampir sama ketika kita mengadakan demontrasi. Baca disini.. […]

  13. AT bukan tetamu tetapi dia penceroboh. Cara dia sangat bahaya kepada individu lain terutama ancaman kepada keselamatan seorang pemimpin. Degil mcm pacat pulak tu. Jentik turun dia naik. Amik buang dia jengkau naik balik. Habis tu, amik tenyeh je laaaa!. Itu pun dah kira bagus baru kena sekeh kalau kena potong telinga macamana? Orang Rusila kira baik dah tu. Kalau orang Banting, AT boleh padam terus dari muka bumi ini.

    • betuk tu aku sokong….AT adalah penceroboh 2011

  14. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Dilayan adalah isunya.
    Dilayan macam mana.
    Kita tak tau.

    Tapi.
    Kalau dilayan macam anjing, seperti tajuk ini.
    Maka susah tu.
    Bukan susah sikit.
    Susah bebenor, kata orang Perak.
    Teman dah tentu tak suka.
    Mika mika, teman tak tau le.

    Teman rasa.
    PAS kena wujud Pusat Latihan.
    Kena refine.
    Yang kasar-kasar tu.
    Bagi licin.
    Seperti minyak pelincir.

    Sekadaq nak pesan lah.
    Jentera PAS dah tersangkut-sangkut.

  15. ana rasa perlu ada pusat latehan … untok melatih… blogger2 mcm aduka ni … cara2 adab sopan bertemu dan bersoal jawab dengan orang yang lebih tua dari kita… tak kira dengan sapa…. adab dan sopan santun tu penting… wassalam.

  16. Fastidious response in return of this matter with genuine arguments and explaining the whole thing regarding that.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: