Posted by: pinkturtle2 | Januari 11, 2011

UMNOBN Sangat Memerlukan Selangor – DSAI

Pakatan vs BN: 12,000 turn to prayer


Responses

  1. InsyaAllah, kunjungan Al Habib Umar Ben Hafidz , ulama’ besar dan juga Rektor Darul Mustafa , Hadhramaut , Yemen ke Kompleks Yayasan Al-Jenderami dalam rangka dakwah beliau ke Asia Tenggara.

    Hari: Rabu , 12 Januari 2011

    Masa: 6.30 petang
    Acara: Pembacaan Maulid & Tausiyyah
    Tempat: Masjid Al-Jenderami

    Dijemput semua untuk hadir bagi memeriahkan lagi majlis.

  2. Fakta sejarah telah membuktikan kehancuran empayar melayu ialah akibat dari perebutan kuasa. Perebutan kawasan jajahan. Perebutan kawasan harta bumi. Perebutan kawasan perniagaan. Perebutan hasil cukai. Perebutan kawasan pentadbiran dan perebutan kekasih hati. UMNOBN sekarang nak rebut Selangor samalah juga dengan sejarah masa lalu. Sejarah diwajibkan. Sejarah hilang wilayah Melayu Pattani. Sejarah hilang Negeri Melaka. Sejarah hilang Kesultanan Melayu Melaka dan Warisnya. Sejarah hilang Negeri Pulau Pinang. Sejarah hilang Negeri Singapura. Sejarah hilang teloooor…penyu!! di Pulau Sipadan dan Ligitan. Sejarah hilang hak pentadbiran ke atas pulau Batu Puteh. Sejarah hilang hak milik harta KTM dari Tanjung Pagar – Bukit Timah – Woodland. Sejarah hilang kekuasaan di Perak.

    Terakhir, adakah kita bakal hilang 1 lagi Negeri…..hilang 1 Malaysia. Tidak mustahil. Sebabnya sama seperti hilangnya semua-semua yang di atas tu tadi. Renung2kanlah wahai sakalian RAKYAT.

  3. salam….

    Melayu akan hilang “keris tumpul” yang tak bersarung nya…..

  4. Begitulah naifnya pemimpin rakyat melayu dari cara berfikir pemimpin UMNO dari awal yang kononnya dikata merdeka..

    Ketika pejuang2 kemerdekaan melayu, Datuk Bahaman, Mat Kilau, Mat Indera, Dr. Burhanudin Alhelmy, Ahmad Bustamam, Pak Sako, Inrahim Yaacob dan lain2 menuntut pembebasan negeri2 melayu dari penjajah British.

    Melayu Umno yang dipimpin oleh Tunku Abdul Rahman, Tun Razak, Datuk Senu, dan lain2 yang menjadi anggota kabinet kerajaan Malaysia telah begitu mudah menyerahkan Singapura kepada Lee Kuan Yew untuk menubuhkan sebuah negara republik. Sekarang negara ini menjadi sebuah negara termaju dirantau Asia, kepesatan ekonominya lebih dari negeri Selangor.

    Kebengongan kabinet kerajaan Malaysia selepas era Tun Razak, sehingga ini tidak berupaya mengusahakan supaya Singapura menjadi milik Malaysia, kadang2 kita terpaksa tunduk dengan kehendak Singapura itu sendiri. Bahkan Lebih dungu dan malang dalam masa kabinet Tun Abdullah Badawi Pulau Batu Putih yang jelas letak dalam perairan Malaysia telah tewas dipertahankan setelah dimanipulate melalui undang2 perairan dan sempadan oleh kerajaan Singapura.

    Yang pelik dan bertambah dungunya Kabinet anak Tun Razak beriya iya sungguh untuk merampas negeri2 yang telah terlepas kepada parti lawan yang berjaya menubuhkan kerajaan berasaskan demokerasi bukan melalui peperangan yang menyebabkan negeri2 tersebut dijajah. Negeri itu masih didalam Malaysia dan tertakluk kepada perjanjian federalisma.
    Apa perlunya diberi hak rakyat untuk menubuhkan parti politik kalau demokerasi berpolitik itu mengancam kerajaan yang ada. Haramkan saja semua parti politik yang ada. Istiharkan saja bahawa parti UMNOBN yang dibenarkan berpolitik dan mengurus negara. Habis cerita..

    Bukankah itu lebih mudah bagi UBN dengan tak payah membazir wang negara berbilion2 RM hanya kerana untuk merasuah wakil2 rakyat parti pembangkang untuk menumbangkan kerajaan negeri Perak yang diurus oleh parti2 lawan ini.

    Nah!… Sekarang untuk merampas negeri Selangor, UBN terpaksa menggunakan berbagai strategi, jumlah wang yang banyak dan isu2 tanpa memikirkan keselamatan dan keharmonian rakyat. Dalam agenda merampas ini UBN telah bersedia sanggup menanggung risiko pertumpahan darah dengan meniup api perkauman kepada bangsa Melayu, Cina dan India.

    Satu pembohongan yang besar bila ada pemimpin UMNO yang mengajak rakyat bersatu dibawah slogan perpaduan 1 Malaysia ianya tidak ubah seperti kata pepatah melayu “Telunjuk lurus kelingking berkait” atau “dalam sekam ada api”
    atau ” Berwajah kucing hatinya harimau”…

    Kalau inilah gambaran demokerasi yang nak diceritakan oleh kerajaan UBN kepada dunia. Demokerasi inilah yang sebenarnya demokerasi gila babi bertempek dalam otak pemimpin Umno BN…

    • kesianlah kat hang, Kucing.
      lengoh dok menaip saja.
      lainlah, kalau yang ini.
      copy n paste.

      hang, kalau dah baguis sangat.
      hang takut apa.
      kalau UMNOBN perlu sangat pon.
      hang puak sukusakat hang.
      tak usahlah bagi.
      kalau tak bagi.
      depa nak buat apa.

      lainlah, kalau orang selangoq.
      taknak kat hampa.

      sekadaq, hampa yang hampa.

  5. salam………

    kalu nak kira ngan jari…
    yg terlepas tu….yg dok sedekah kat orang…
    yg bagi saja pun ada…tak dak ‘return’….lagi kamjat
    tak cukup maa ngan jari tu kalu nak bilang……..
    ini laa namanya ‘ceghedik’ politik grombolan sarkis…depa tak rasa apa pun……..yg ni laa namanya melingkup pahana harta negara….

    mcm kata kk….s’pore bagi lagu saja….
    ada saki baki sikit-sikit dlm tu pun bagi jugak….tnj pagaq
    yg di luaq pulau tu pun bagi jugak…batu putih…
    baik sungguh depa noo…..payah nak cari khalifah dunia mcm nie….

    awat??? yg dah habih terlepas tu…tak perlu sangat ke??……..
    blok L+M tu tak perlu sangat ke???……..yg dok pi sedekah tu pasai apa??…..baik tak kena tempat…..
    BERNAS dok bagi kat negara tiongkok….orang mesia sendiri tak reti bisnes ke??…..apa makna semua nie???………

    selangor tu dah elok cara demokrasi….
    pasai mazhab saja yg berlainan…pasai dah nampak ‘ghanimah’ dok berlambak masuk….(bila bersih pengurusan…tak dak rasuah..tak dak flip flop…tak dak hip hop)…itu pasal laa selangor dapat pujian ketua audit….
    kantong depa dah kering…pasai boroih…pasai dok ‘gadai’ kat orang luaq….mula laa buat prangai putaq belit….cari jalan nak peranap yg nie pula….ayaq lioq dah meleleh leleh….kasihannnnnn
    itu pasal laa selangor teramat diperlukan…..
    depa hantaq orang pun jenih buat ‘rugi’ punya….tak berapa ceghedik’….me spik no english………kah kah kah

    jaga laa saki baki negeri hangpa yg dok ada tu….
    yg tu pun tak terkawai….ada hati nak pelingkup orang punya…………..

    aloo sarkis….
    buat keroja biaq senonoh sikit….
    biaq ada tamadun….
    jngn ikut prangai budak-budak…..

    kah kah kah………

    • salam nasik kandaq.

      hang tulih, seropa orang tak berforum.
      pon.

      hang tulih macam sarkis seropa ni, pon
      mr. esdi tak tegoq, tak nasihat.
      malah, dia bagi terima kasih pulak.
      kat hang.

      ni, mesti dok bagi dia makang, nasik kandaq.
      free.
      kita nak repot kat sprm.
      ptahan hampa bedua.
      baru hampa bedua tau.
      dok makang nasik bungkus.

      sekadaq guru tadika kita pon, kita mr. mr.
      jugak.

      • budak tadika………..

        mcm nie hang punya lebong pun…..forum ke??…..
        atau peram……..jadi pekasam……..
        orang cakap pasai debat…hang yg lebih kamjat………
        pasai tu dok asyik kena sebat………

        kah kah kah………..

  6. Terima kasih KK & NK……itulah di antara nanah bisol yang akan meletup di Tenang dan PRU 13. Bangunlah wahai RAKYATKU. Janganlah lagi kita dijajah oleh koloni semut rerengga pacat dan lintah.

    • nk tulih macam tu pon.
      mr. esdi bagi terima kasih.
      ada yang tak kena ni.
      tu yang UMNOBN.
      nak ambik selangoq.

      sekadaq, jangan tak tau.

  7. Terima kacih Budak Tadika ku cayang,

    Kalau setakat nak cukupkan timbang kilogram tak payahlah dik…..jom kita p buat kerja lain. Kita pakat p meniaga cari duit banyak-banyak…jangan ragut, rompak, rasuah dan tipu orang sudahlaaaah! carilah rezeki yang halal.

    “BUDI BAHASA BUDAYA KITA”.

  8. logik lah nawar , mmg anda logik. http://abgrara.wordpress.com

  9. oooo ramai looooooooooooo.
    Bungkus BN di Slengor


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: