Posted by: pinkturtle2 | Januari 13, 2011

Bawang Merah..

Indian women struggle to grab onions being sold by a political  party at cheap rates as a mark of protest against the rising prices in  Mumbai, India, Sunday, Jan. 9, 2011. Prices for onions, a diet staple in  South Asia, have nearly doubled in recent weeks in India, after  unseasonable rains damaged the onion and garlic crops in the western  state of Maharashtra. Overall, food inflation hit its highest level in a  year last month at 18.32 percent, compounding the hardships of India's  hundreds of millions living in poverty.


Responses

  1. Jangan makan banyak bawang merah adik BT. Satni ketiak hang berbau busyuuuk….

    • terima kasih, mr. esdi.

      patutlah.
      ketiak nasik kandaq, bau busyuuuuk
      busy + uuuuuuuk.
      dalca dia, banyak bawang.

      sekadaq cerita benaq nasik kandag.
      bukang mengata.
      jangan marah no, mr. esdi.

  2. Hagpa sedag dak ni!!!.. bawang merah sebijik lima kupang dah laani….
    Tuu pun koi plan dah hilang dipasaran….

    Tapi ada maklumat dari Tenang Labis. UBN dah arahkan TEKUN luluskan RM 2 juta untuk dibahagi2kan RM 5 ribu kepada warga pengundi diDUN Tenang atas nama pinjaman tak payah bayaq… tak payah bayag pun kena kata pinjaman jugak ka?…

    Pemberian ini akan dibagi secepat mungkin untuk melalaikan pengundi2 dengan kenaikan harga barang sehingga menjelang PRK selesai..
    Tindakan ini dengan sendirinya akan melupakan pengundi dengan kenaikan harga barang yang akan jadi isu kempen PR.
    Umngok faham isu harga barang yang naik melantun lantun ini mudah dirasai oleh semua rakyat kalau tidak dibantu dengan meringankan beban pengundi mulai dari sekarang sehingga hari mengundi pada 30 Januari ini. Umngok akan bungkus dalam PRK itu.

    Sekiranya tindakan ini berjaya dan selepas keputusan pilihanraya diumumkan dan Umngok menang. maka matlamat untuk menipu pengundi Tenang telah dikira satu kejayaan. Umngok boleh menarik nafas lega.. sebab lepas segala kepayahan dan kesusahan pengundi Tenang tidak ada nilai apa apa lagi.

    Umngok akan buat apa saja untuk kuasa takut gila bila hilang kuasa….

    • salam kucing kota.

      apa yang diheboh-heboh.
      orang bagi, kita ambik.

      kang, kita ikut budaya hang.
      orang campak tulang-tulang.
      hang makang.

      seladaq seropa, ambik dan makang.

  3. salam bro n sis………….

    lepaih nie hangpa boleh laa minta AP sayoq kat puak sarkis………
    dulu aku ada AP nie……dah kena tarik balik dah…..
    tobat lahum depa nak bagi balik…………
    pasai bawang pun dah menyucuk punya rega……

    pegawai kuatkuasa perdngangan dlm negeri….pun satu……
    ada ka cakap tak boleh bertindak…konon pasai barang import………
    barang import ditentukan harga oleh pengeluaq………..pirrrrrraaaaaaaahhhhhhhh….
    hang pi labun tang lain laa………
    hang berenti buang laa dari jadi penguatkuasa…….
    hang kuat saja….kuasa tak dak…….
    apa punya badigol cakap mcm nie……

    Bila barang naik……….depa suruh kita tanam sendiri bawang nie………
    lepaih tu kata hangpa kena slow laa guna barang keperluan…..
    demi kesihatan……
    nie laa yg depa ada kuasa pun…….cakap macam orang sasau………..

    kita nak tanya……..dlam ‘transaksi’ jualan macam bawang nie………ada tak berlaku penyelewengan atau terseleweng???? ada kona dak tang mana-mana???………..
    awat depa nie elok sangat ke??……….

    ini laa pasainya yg kita mesti humbankan puak-puak ‘sarkis’ nie jauh-jauh bila mai pru nanti……..
    tak boleh harap langsung jaga negeri………

    hangpa jng makan bawang banyak-banyak….
    biaq sarkis saja mentekedarah semua tu…………

    kah kah kah…………

    • salam nasik kandaq.

      apalah yang dok merapu.
      harga bawang naik, pon.
      hang marah.

      tak makang bawang.
      tak mati.

      tapi, hang.
      takdak bawang, dalca hang.
      tak laku.

      sekadaq kita tak kisah.

      • alooo BT……

        awat hang tak respons balik serangan Neutron
        on Januari 16, 2011
        at 10:31

        aku nak tengok jugak mcm mana hang nak kelepiaq….mcmana hang nak kilaih…atau hang nak putaq……..
        kata hang kuat sangat baca buku…orang lain semua malaih…hang sorang saja yang rajin…
        habih buku perpustakaan negara hang baca……..
        semua buku kat library univ hang pulun baca……..
        ini laa baru namanya “The Art of War”……..
        kan ka hang baca buku tu????…
        ni laa peluang hang tunjuk terer hang tu…….

        elok laa hang jwb…….
        hang jngn bagi malu sarkis……..depa marah kat hang nanti…

        kah kah kah……….

  4. Apa menteri jaga bawang cakap?

  5. Taaaak, cek tak marah aaaih! hang pa cakaplah apa pun cek tak marah.
    aku juga peminat nasi kandaq. Dulu dp PP kan tersyohor Kassim nasi kandaq, di line clear atau kayu nasi kandaq. 0rg melayu pun dah pandai buat nasi kandaq seperti nasi kandaq pokok cheri, sebelah tokong cina, Sg Lalang, Sg Petani, Kedah atau nasi kandaq (depa dok kliau nasi ganja) penama entah kedai depan Mahkamah Kangar tuuu. Hang pernah ke p makan di situ BT?…kalau hang besa bolehlah kita geng ek!!

    • Aslkm,

      BT ni tulih macam pandai sangat konon dia sorang ja rajin baca… Dia tak reti nak beza nasik kandaq dengan nasik dalca…. asyik dok tulih Nasik Kandaq kandaq dalca…

      Saya rasa BT dah kena nasik kankang UNMGOK… tu jadi bodo macam kerbau kena tarik hidung…

      • KAH,,KAH,,KAH,,KAH,,KAH,,

  6. pulaaak!


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: