Posted by: pinkturtle2 | Januari 13, 2011

Saya ada bukti dan saksi yang tidak mereka jangkakan – Umi Hafilda

Ummi wants to ‘save the country’ from Anwar


Responses

  1. tak tgk pon clip ni tetapi sekadar nak mengesahkan pada pendapat saya mmg lah Anwar ini manusia istimewa, ameen

    • Allo…. Ummi Hafilda Ali,
      adik kepada Azwan Ali kaki perasan bagus..!!!

      Tak puas hati ke,
      cinta hang pada DSAI tak berbalas…???

      Hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong…!!!

      KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

      Dah dapat main dengan anak Iban Sarawak
      NORAZMAN ABDULLAH @ BAGINDA dulu dah lah…

      Hang kepingin nak main dengan Anwar jugak…!!!!

      KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

      Cermin sikit muka tu oii…!!!
      Lawa sangat ke muka tu…???

      KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

      • jangan lupa na…dia pun adik azmin ali…

        kah kah kah kah kah kah

      • Tapi Azmin Ali tak BAHALOL
        macam Azwan Ali…!!!

        KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

      • tapi dia bacul berbanding azwan ali….huhu

      • Bacul…???

        Bacul tang mana…???

        Habaq mai…!!!

  2. emmm… tak habis2, apa salah anwar kat dia pun aku tak tau…sudah2 la tu… banyak lagi benda lain yang boleh buat, sekarang rakyat susah hati pasal harga barang yang melambung, apa yang yang kerajaan buat sekarang? asyik dengki sana dengki sini, jangan dok pikir pasal politik, yang menang kena buat kerja, kata rakyat didulukan, mana dia…….

  3. Mai dah pulak dah. Bukan susah nak hidup senang. Hang cakap saja dua tiga patah, cakaplah apa pun, tak usah kira betul atau tak betul sat ni aku bagi hang. Harga bersumpah laknatullah tu yang paling mahal. Sumpahlah banyak-banyak tetapi mati tetap sekali bagi setiap satu orang. Isi durian boleh dilihat dari durinya. Terkilat lidah di celah gigi kita dah tau jantan ke pondan.

  4. Agaknya minah sekor ni duit dah habis kot, awat lagu tu minah ooii, mamak mahathir dah stop bagi hang duit ke, kalau nak mintak kat najib kena tunjuk kan sesuatu ye tak, jangan tunjuk benda lain kat najib dah lah nanti bik mama jelous…, nanti dia bagi kat hang C4, baik2 ye minah hafilda bila deal ngan najib…, sekadar nak mengigatkan je.

  5. saksi nya kelak ialah .. mereka yg dah kuar dari PKR tu, apakenama mereka mereka itu .. lupalak (sebab dahbuangdarimindaaku) beranigak ummi ni… mesti ada org yg power dibelakang dia yg support tu, tapi sapa yer..

    http://abgrara.wordpress.com

  6. dia nie la dulu nak sangat kat anwar….
    tapi bro kita bo layan…….
    apa jenih ‘species’ dia nie haa…….hangpa tolong habaq mai sat……..
    betoi laa kata si joko kat ataih tu…kantung dah kering daaa…….
    cari ‘short cut’ nak labun……..

    kah kah kah……….

  7. Salam,

    MINAH OIIII ….HANG SELAMATKAN DIRI HANG DULU.
    JIWA HANG DAH MAI KACAU….BERUBAT LAH DGN. SEGERA’
    Jangan dok ikut aku cara plan2 kayuh.Yang ini kena
    “””ASAP””” kalau pernambahan “””ber””” di depan
    dah terlambat ….penambahan laghu ni kalau
    dok dlm. klas tadika tak blajaq lagi. Kena naik ke darjah
    (bukan darjah kebesaran) std la tu…

    http://www.angelfire.com/ri/formasi/berita3.html

  8. Ini lagi satu agenda ketuanan melayu yang hendak dibawa oleh UmnoApco melalui Umi Hafilda.
    Dari tekanan kenyataan bersungguh sungguh, demi menyelamatkan agama dan bangsa melayu maka dia sanggup tampil membuat kenyataan kononnya tanpa diberi upah walaupun sedikit oleh kerajaan UBN, maka umi akan menyaman Anwar dan mereka yang disenaraikan..
    Umi juga memperakui mukjizat alQuran dan memaklumkan dirinya dan saudaranya Azmin itu adalah anak seorang ustaz. Sekali imbas Umni lebih memahami isi Alquran melebihi abangnya Azmin, Adakah kehidupan Umi semasa isu fitnah terhadap Anwar dahulu menggambarkan Umi seorang muslimah yang mendapat didikan ugama dari seorang ustaz iaitu ayahnya sendiri?.

    Yang peliknya ayat mana umi petik dan faham didalam Alquran yang membenarkan Umi tampil membuat kenyataan demi membela ketuanan melayu. Dalam Quran adakah menyebutkan mesti pertahankan keagongan bangsa melayu?
    Kalau bukti2 yang ditunjukan oleh Umi itu sudah lama disimpan. Kenapa baru sekarang baru Umi bersedia mengambil tindakan saman?.

    Masa Umi bertemu Karpal Singh untuk mendapat khidmat guaman, sedarkah Umi siapa Karpal ketika itu, dan siapa pula timbalan perdana menteri yang disebutkan oleh Umi pada ketika itu?. Meskipun Karpal seorang peguam. Adakah Karpal sahabat karib Anwar dan pemimpin parti DAP bersama Karpal, yang kita maklum Karpal adalah musuh politik Anwar TPM dari UMNO.

    Umi sewajarnya sedar dan faham, bila dia membawa kes untuk bertindak kepada TPM Anwar, ini adalah satu peluang bisnis dan political milage kepada Karpal untuk membelasah kerajaan BN pimpinan Mahathir.

    Berbanding dengan situasi sekarang, bila pimpinan dalam era Ustaz Fadhil. Pas tidak percaya dengan tuduhan paling hina pada seorang muslim apatah lagi Anwar sahabat karib ustaz Fadhil dan orang yang bersama memimpin Abim, tentu saja akan bersimpati diatas kezaliman dan fitnah terhadap Anwar. Diatas simpati dan untuk menentang kezaliman Umno inilah Gerak dan PKR telah ditubuhkan.

    Bila Barisan Alternatif dipersetujui bersama, dengan sendirinya Karpal akan berhubungan dengan semua kepimpinan Pas, DAP dan PKR. Kalau dahulu Karpal hanya mendengar cerita dari Umi dan tidak perlu menyiasat dan yang jelas membuat pembelaan kepada Umi disamping mengambil peluang membelasah Mahathir PM dan Anwar TPM kerana mereka adalah musuh politik DAP..

    Suasana hari ini sudah berbeza, Karpal yang telah diberi maklum dan tersedar apa yang diperlakukan oleh Mahathir adalah konspirasi terancang yang pelaku didalamnya ialah peguam negara, ketua polis negara, Hakim Augustine Paul dan
    disertai Umi Hafilda, Azizan Abu Bakar dan lain2 lagi. Karpal juga seperti rakyat yang tidak mahu dibodohkan apatah pula kejayaan menubuhkan kerjasama Pakatan Rakyat, takkan Karpal begitu bodoh untuk mengangkat Anwar sebagai ketua pembangkang mewakili ahli parlimen Pakatan Rakyat jika Anwar seorang kriminal peliwat yang didapati bersalah.. Keadaan sudah menjadi sebaliknya. Karpal yang dahulunya yang menjadi tetuan bagi Umi Hafilda telah bersumpah untuk membela Anwar seupaya mungkin yang dapat dilakukan oleh beliau..

    UMNO semakin terdesak mencari isu spin semula, dan terpaksa menggunakan Umi Hafilda yang dikira terencat akal dan tidak bermaruah, adek Azmin Ali Timbalan Presiden Keadilan ini kerana bersedia membiarkan dirinya dilacur sebagai umpan politik demi menjatuhkan keriteria politik abangnya….

    Adakah saman Umi ini akan berjaya, kita tunggu episod seterusnya… Umno akan mencipta isu demi isu untuk menyerang Pakatan Rakyat bagi menghadapi PRU 13.

    • salam Kucing.

      amboi, panjangnya.
      hang tulih.

      kita tak baca.
      orang lain pon, tak baca.
      bukang tak suka kat hang.
      sebab, panjang sangat.

      sekadaq hang copy dari mana.

      • salam….

        hang tak baca sbb malaih membaca, suka baca cerita karut marut dan cerita bebudak tahap tadika saja…. besa la tu bebudak tadika….. baca pon hang tak paham satu benda pon….

      • salam KeLiWoN.

        tak tahu pulak kita.
        bila.
        hang jadi pembantu peribadi.
        Kucing Kota.

        pandai Kucing.
        patutlah dia malais.
        pembantu dia KeLiWoN tOnG oNg.
        Dok BeNg OnG sokmo.

        Sekadaq lama2 jadi BoNg OnG.

  9. salam kk………

    memang depa ‘frame’ keroja buat nie……..
    betina nie hanya belakon saja….’omar rojik’ yg jadi teraju utama depa……..
    bukan pasai apa……
    kalu banyak benda dok keluaq lagu nie…
    depa pikiaq boleh ‘drag’ kes panjang sikit….
    jadi…..lakon layar yg di script kan tu………ceritanya panjang dari biasa………..silap tak silap anwar tak boleh bertanding dlm PRU akan datang…….

    depa tuntut nie bukan pasai ‘duit’ sangat….
    tapi pasai lain…….pasai ‘maruah’…kononnya mcm tu laa……..
    ada ‘maruah’ lagi ka puak-puak nie???…………….
    benda yg nak bawak pun dah jadi pekasam………
    tapi kan….kalu pandai ‘goreng’ pekasam tue…..pulamakkk….tiga pinggan nasik mesti tak cukup punya….segala bawang…segala cabai..kerisik lagi……..memang terangkattt……….

    sakan sungguh dia ‘claim’ noooooooo…..rm700 juta…….
    kalu dapat…..aku nak ‘masuk’ laa…….
    ada ‘chance’ ke???……..
    apa macam GC…??….tak mau join sama ke??….
    kita lwn bida tengok……..sapa tinggi…..

    kah kah kah…………

  10. Perkara: Pengajian di Ba’alawi KL Minggu Ini (14/1 -16/1/2011)
    Perkara: Pengajian di Ba’alawi KL Minggu Ini (14/1 -16/1/2011)
    Assalamualaikum,
    Pengajian di Ba’alawi KL pada minggu ini adalah seperti berikut :-
    Hari : Jumaat malam Sabtu (Lepas Isyak)
    Tarikh : 14/1/2011
    Guru : Tuan Guru Baba Aziz
    Kitab : Qathrul Ghosiah
    Hari : Sabtu (Dhuha)(10:00am)
    Tarikh : 15/1/2011
    Guru : Tuan Guru Baba Aziz
    Kitab : Qathrul Ghosiah
    Hari : Sabtu malam Ahad (8.00pm)
    Tarikh : 15/1/2011
    Guru : Tuan Guru Baba Aziz
    Kitab : Qathrul Ghosiah
    Hari : Ahad (Dhuha)(10.00am)
    Tarikh : 16/1/2011
    Guru : Tuan Guru Baba Aziz
    Kitab : Qathrul Ghosiah
    Hari : Ahad malam Isnin( Lepas Maghrib)
    Tarikh : 16/1/2011
    Guru : Habib Ali Zainal Abidin
    Kitab : Tafsir Quran Surah Yusof
    Mohon dipanjang-panjangkan kepada jemaah yang lain. Jazakallah
    ALAMAT LENGKAP : http://www.baalawi-kl.com/v1/

  11. oooyaaaa!, salam Budak T,

    esdi ada….sihat, cuma sibuk sikitlah dengan kerja.
    kena beri lebih tumpuan bagaimana nak cari rezeki.
    biarlah harga barang nak naik banyak mana pun.
    tanggungjawab kita bukan komplen tapi nak kena kerja keras.
    lipat ganda usaha dapatkan upah lebih buat beli barang keperluan hidup.
    tak ada makna kalau komplen komplen jika tidak berusaha.
    masa tu aku tak tahu apa erti susah untuk mencari nafkah mencari rezeki.
    dulu masa kecik-kecik aku tahu minta saja dari ibubapa.
    sekarang baru aku tahu betapa peritnya nak penuhi keperluan anak-anak.
    aku percaya kita semua serupa walaupun tak sama, sama walaupun tak serupa.
    oleh itu kita jangan jadi macam budak betina di atas tu yang hanya nak hidup mewah bergaya elite tetapi berharap kepada pemberian orang lain.
    harapkan keuntungan jatuh dari bulan ke riba. maka sangguplah berbuat apa saja.orang suruh cakap dia pun cakaplah. orang suruh bersumpah dia pun bersumpahlah.hooooo! dahsyat. kau jangan dok jadi lagu tu budak tadika. Dilaknat nanti nak minta tolong dengan siapa lagi. kita ni semua kebanyakannya sudah yatim piatu. kita perlu sedar diri kita masing-masing. jangan nak harap duit pemberian orang cara tak baik. nak duit banyak kena buat kerja kuat. usaha sendiri. jangan ambil rasuah. tak berkat tuuuu!!!

    • salam mr. esdi.

      sapalah, yang boleh diharapkan.
      menjadi maruah agama, bangsa dan negara.
      kalau maruah keluarga pon.
      tak reti nak jaga.

      mr. esdi kenalah bagi nasihat kat.
      makcik umi ni.
      maruah keluarganya,
      kena jaga.
      rahsia keluarganya,
      kena jaga.

      mr. esdi kena panggil dia.
      bagi “counselling”.

      sudahah politik tu kotoq.
      kata orang putih.
      janganlah pulak.
      dijijikkan oleh orang Islam.

      sekadaq maruah Islam mesti dipertahan.

  12. wa caya laa this wetmen have saksi yg tak sapa pon sangka, 700 juta bro, nanti depa beda-beda beda sorang sikit, adalah kot belen seketoi dua kat dia, kira okey laa tu, dah tua dah, makan pon tak banyak, tunggu org masuk tak dak bayang dah, so buat laa cerita ceriti, ada gak mashukkkkkk…… utusan meloya front page ooooo, wa tell uuuuu..

  13. Salam,

    Semuanya statement saya rasa,saya,saya rasa,
    Saya rasa i’ve to make a full stop.
    Sudah 13 TAHUN kaum melayu di kencing di tipu oleh DSAI.
    Teman pon rasa juga.Teman rasa elok guna kome dari fullstop.
    Allow me to proceed further…as usual riding slowly
    Sudah 53 tahun kaum melayu di kencing,di tipu oleh alif min nun wau.
    13 year’s ..well… consider still a kid..
    53 year’s……can become grandfather …u know…
    home say go..graveyard keep calling…come my dear

    Sebenaqnya Datok 53 tahun tu lah yg. jenoh dok meracau.
    Plan2 kayuh…..never give up…keep on trying…
    Itulah perjuangan anda…
    lastly

    “”””LAWAN TETAP LAWAN…SORA RAKYAT SORA KERAMAT”””

    Hang mengaruuuuuuuuuut saja

    • salam great chief.

      kalau jawa, ada banyak puak.
      melayu pon seropa jugak.

      hang jangan dok kata, kaum melayu.
      tak betoi.
      hang kena kata puak melayu.
      baru betoi.

      yang kita dok tengok.
      puak2 melayu.
      yang malais membaca.
      yang perangai pak arab.
      yang dkk, dikandaqkandaq.
      yang kk, kuat kutuk.
      yang lejas, lemah jasmani,
      yang dok teNganga. seropa belanga.
      yang beng, bong dan tong, ong.

      sekadaq kena pelan pelan.

  14. Satu yang mungkin kitak tak perasan, cua hangpa tengok background gambar dalam video ni!.
    Umi mengaku dia memiliki bisnes yang benilai juta2 RM siap tunjuk dokumen bukti lagi.
    Tapi. Pasaipa dia pi buat kenyataan video dalam premis yang nampak macam bazar mara, ada kopi, ada jamu, ada botoi ayag gamat, ada kain sut dan ada kain songket, semua barang dok ataih para yang takdak cermin.

    Ni pejabat dia ka atawa bazar mara kat Skinchan……?

    • salam Kucing Kota.

      hang dok pasaipa.
      makcik umi ni, seropa hang lah.

      hang mengaku.
      Kucing Kota, Kota…mana, taktau lah.
      tapi, yang hang dok mangkuk tandas, tu.
      pasaipa.

      sekadaq pasai kurang membaca.
      koot, kot lah.

  15. salam 1Malaysia.

    mak umi ni.
    nak bagi tau hal keluarga dia.
    ke IMalaysia ka.

    sekadaq bt pon rasa malu.

  16. ibubapanya bagi nama yang indah.senang disebut dan sedap di dengar. sayang, perangainya tak seindah seperti namanya itu. aku masih tak faham akan perangainya yang tak ubah macam pelacur murahan yang menjual maruah. setelah tiga belas tahun menyepi diri tiba-tiba dia muncul kembali. kemunculanya kali ini lebih dasyat.
    dan sekali lagi kita akan lihat si umi dengan gediknya menjadi saksi di mahkamah bersama fail samannya yang tak masuk dek akal.

  17. ini semua, pasai datuk shaik.
    tak nyanyi.

    datuk shaik kena, nyanyi selalu.
    umi, kau…….
    kita pun, dah tak ingat seni katanya.

    kita kena nyanyi, lagu baru lah.
    umi………….
    kaulah, akan malu.
    1Malaysia akan tahu.

    kot, tak tahu pun.
    nasik kandaq.
    dia bukang ada masa.
    nanti dalca tak masak.

  18. ini umno punya orang. Standard biasa. mcm budak budak

  19. Aslkm,

    UMNGOK takut kalau betul betul PRU nanti dia orang tumbang… Jadi ini satu lagi ‘peluru’ untuk menghalang Anwar dan kuncu kuncu dari bertanding . Mula mula kes Sipuliwat, lepas tu kes gantung hadir parlimen dan sekarang nostalgia UmiHafilda….

    Kalau UMNGOK kukuh si Umi tarak dalam kamus UMNGOK pun… ini kes dah gabra dan terdesak … gara gara dakwaan Pegawai Penyiasat Kes Mata Lebam bahawa Peguam Negara dan bekas KPN memalsukan bukti…. kalau DNA dan dokumen palsu maka saksi saksi pendakwa termasuk minah ni pun mungkin… di ulang…. MUNGKIN ….palsu jujak la…

    So.. penyokong tegar Che Det dan UMNGOk fikir fikirkan lah….. Wassalam

    • salam Neutron.

      komen hang kali ini baguis.
      baguis sikit.
      sikit saja.

      Sebab pon sikit.
      sikit saja.
      kerana.

      sekadaq dah takdak.
      munafikun.

  20. Bahasa halus: dari tanah kita datang, ke tanah akhirnya kita kembali;

    Bahasa sederhana halus: yang terlibat konspirasi DSAI dulu tu ramai sudah yang sudah meninggal dunia;

    Bahasa Kasar: yang terlibat dengan konspirasi DSAI dulu tu ramai sudoh koh’ mapuh behe tanah.

    Cuma ada lagilah sekor dua yang telinga lanjut…..itu pun tak lama lagi mapuhlah dia…..

    Maksudnya: kalau kita sentiasa ingat, sedar dan insaf bahawa suatu hari nanti entah bila-bila pun kita akan mati juga makanya kita tak akan berbuat aniaya kat orang lain, tak fitnah, tak bertindak sesuka hati, tak beri hukum sembarangan. Hukum undang-undang dunia terlalu banyak yang khilaf lagi dhaif melainkan Hukum Allah yang tetap akan berlaku lagi maha sempurna. Jika sesiapa masih berani membuat hukum sendiri, tanggunglah sendiri seperti apa yang telah berlaku kepada penulis buku 50 dalil, Bekas KPN Rahim Nor, Bekas Peguam Negara Mokhtar Dugong, Bekas hakim Augustine Paul dll. Kuat mana demo tuuu?
    Ni sekor lagi mek kematu tak ingat, tak sedar dan tak insaf juga lagi buatlah buatlah buatlah!!!!!

  21. Lu ingat DSAI takut sama lu ka?. Kami semua org cina Malaysia sokong DSAI. Melayu x sokong pun tak de prblem lo.

    Melayu umno kianat melayu

  22. tumpang lalu…

    sebab cina malaysia tau DSAI lah melayu paling bodoh…mudah makan

    • Najib yang
      paling bodoh…

      Kalau dia pandai,
      kenapa ekonomi
      Malaysia makin meleset…!!!

      • Ada bukti DSAI angkat rasuah?.

        Khir Toyo (UMNO) ada la makan sikit.

  23. salam 2 allzzzzzz…

    steady la BT hang sorg2 dok cover kat sini.
    senang saja…
    1…semua pi sumpah. (tapi kalau dh sesumpah mmg tak berani nak sumpah)…haha
    2….saman semula umi, (saman org kan dh jadi lumrah hidup)
    boleh tengok drama lagi di mahkamah.
    3…lagi senang kalau panggil umi debat.

  24. salam rempah……..

    lama hang dok bungkuih….pi mana?…..
    aku kesian kat budak tempoyak tu….tecungap-cungap….
    nak ‘cover’ apa?….
    nak jwb pun tak reti…pakai dok pelemah mcm tu laa dari dulu nie…
    tak berubah langsung….
    elok laa hang mai ‘dok main’ sama……mana tau kot dia berani sikit…

    pasai umi nie….
    kami tak mau kata apa kat dia….
    si azwan tu pun menyampah ngan dia…..
    hang piakiaq ambik laa….
    tok sah dok pikiaq sangat pasai ‘betina’ nie….
    depa lebih masak lagi dari hang……

    kah kah kah………….

    • Lama bungkuih sebab
      pi cari idea…!!!!

      KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: