Posted by: pinkturtle2 | Januari 20, 2011

Hebahan kekosongan kerusi DUN Pelabuhan Klang

Advertisements

Responses

  1. apa kata kalu budak tua kat perak tu masuk bertanding kat pelabohan kelang nie pulak?….
    suruh dia bawak mangkok tingkat timbang elok-elok……..
    silap haribulan mengkok ke mana……..kati kemana…….

    bukan pasai apa……….
    takat speaker saja kata kosong……belum tentu kosong lagi kerusi tu……
    pasai tu kat perak dulu pun depa tarik baju speaker…….

    kah kah kah……….

    • Salam NK,

      Betoi la tu.Boleh kluaq
      statement kosong saja.
      Negara koboi….
      only have gun wiil travel
      & above the law.Ikut sedap
      depa punya selera.

      Lagi 1 bagai nak rak
      speaker pon depa usong macam angkat
      kavadi.Kejor yop kejor punya
      buat hal……Teman khabor je la

      • salam GC……..

        macam gambaq Lee Van Cleef…..
        Return of Sabata……

        berita yg paling sarkis tak suka…….
        bila Penang tahun 2010 nie catat pelaburan paling tinggi RM12.2 billion lebih…
        lima kali lipat yob !!!……..
        kalu dulu tu 2009 hanya RM2.1 B lebih saja…….

        tu yang sarkis dok gelabah nak pelangkong selangor tu…
        depa nak buat mcm cerita koboi LVC tu laa……..
        depa nak pulun Penang……
        tak sampai tangan…..
        jngn mimpi laa nak dapat balik………

        kah kah kah……..

      • Salam NK,

        Nak tikam pi kot lain sat.
        Kalau Kedah mari tikam
        tu …konar pi ke lain la.

        Gagasan 1Malaysia bukan slogan atau retorik politik.
        HARIAN METRO HARI NI
        KUALA LUMPUR: Gagasan 1Malaysia bukan slogan atau retorik politik sebaliknya membawa Malaysia ke mercu kejayaan bersandarkan ikatan perpaduan semua kaum.
        Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berkata, Gagasan 1Malaysia terdiri daripada tiga peringkat iaitu toleransi antara satu sama lain, tidak ragu-ragu terhadap kepelbagaian antara kaum dan meraikan kepelbagaian itu.

        “Jika kita mampu meraikan kepelbagaian itu, kita mencapai matlamat menerima kepelbagaian sebagai sumber kekuatan dan kejayaan negara.
        “Jika semua kaum mempunyai satu impian, satu bangsa, satu negara dan 1Malaysia, kita akan mampu mencapai kejayaan lebih besar sebagai satu realiti,” katanya dalam ucapan ketika menghadiri sambutan Thaipusam di Kuil Sri Maha Mariamman, Batu Caves, di sini, semalam.

        Hadir sama, bekas Presiden MIC, Datuk Seri S Samy Vellu, Presiden MIC, Datuk G Palanivel dan Timbalannya, Datuk Dr S Subramaniam.

        Perdana Menteri berkata, kerajaan sentiasa menghargai sokongan dan sumbangan masyarakat India serta bekerjasama rapat dengan pimpinan MIC untuk menyelesaikan semua isu berkaitan kaum itu.
        “Antara komitmen kerajaan ialah membangunkan Batu Caves melalui peruntukan khas sebanyak RM6.9 juta serta melancarkan Little India di Brickfields.

        “Selain itu, satu projek pembinaan kereta kabel sepanjang 250 meter di Batu Caves bagi memudahkan warga emas dan kurang upaya sampai ke kuil tanpa perlu memanjat 272 anak tangga,” katanya.

        Gah di tv satu ketika dulu ..MUHIBBAH

        Tahun 1970 Aruah pak Najib la
        selepas 13 mei
        “””RUKUN NEGARA””” di perkenalkan..

        SERUPA SAJA…

        SARKIS…mana ada benda baru
        nak persembahkan kpd penonton.
        Macam kera berok dok terhayun2
        tangkap pi tangkap mai….
        pastu Gajah,ghimau,singa….
        cuma pembaruan skit dlm. 1 m’sia
        depa bawa mai ” NAGA”””

        BESA TGK. NAGA TAK..
        TU LA DARI DULU,KINI & SAMPAI SELAMANYA
        DEPA DOK PELEMAH ORANG SAJA….
        cerita pasai naga tapi tak perenah nampak

        RUKUN NEGARA….MUHIBBAH
        GAGASAN 1 M’SIA…SERUPA & SAMA.
        how siaw la…

  2. Rakyat dah termuntah dengan PRK di dalam sebuah negara yang paling bodoh dalam dunia. Tak nak berubah-ubah walaupun sudah mardeka 53 tahun. Belum sempat selesai di Tenang nak hungga pulak ke Merlimau. Dari Merlimau nak hungga pulak ke DUN Pelabuhan Kelang. Lepas tu nak g PRK kemana pulak? wakil rakyat tu belum dapat gaji dah nak PRU13.

    Kedai yang dah nak tutup kedai memang macam nilah bokali. Sistem sebuah negara yang tak bertamaddun. Undang2 tulis lain dia buat lain. betul seperti kata GC.

  3. AHAD INI : Lepas Subuh Di MAsjid Muadz Bin Jabal, Setiawangsa Wacana Ilmu Bersama al-Fadhil Syeikh Muhammad Nuruddin al-Banjari al-Makki :

  4. Bankrap BN lepaih ni…

    Berapa banyak duit nak tabuq
    setiap kali PRK….????

    Tapi,

    bankrap-bankrap BN pun,
    yang tetap susah….
    adalah rakyat…

    ..termasuk yang menyokong BN membabi buta….!!!

  5. Kami kena sponser BN. Memang kena pau. Janji Bn bagi projek tnpa tender.

  6. Salam sahabat2 forum,

    Elok sangat diadakan PRK banyak2. Bukankah itu rezeki rezeki rezeki, rezeki yang datang menggolek utk org Tenang, org Merlimau, orang P Klang? dan lepas2 ni akan ada lagilah banyaklah. Maka projek2 memajukan kg laman yang tergendala dapat diteruskan lagilah. Projek2 poket kaum kerabat proksi proksi cemerlang, gemilang, tembelang juga sentiasa berisilah. Mudah2an jadi tren PRK seperti ini, akan mendoakan lagi agar lebih ramai ADUN-ADUN pendek umurlah. Subhanallah…..bukan itu maksud esdi. Cuma takut-takut jadi mcm tulah.

    Lagi terujilah kehebatan sistem demo-kerasi negara. Makin panaslah medan politik tanah air yang kita cintailah. Semakin terujilah akan calon-calon berbakat yang selama ini ada bakat terpendam untuk menjadi ADUNlah. Semakin banyaklah warna warni kebusukan akan timbullah. Smakin naik lagilah harga petrollah dengan barang2 keperluan hidup rakyatlah. Semakin hampirlah hancurnya sejarah keagungan sesebuah empayer yang menzalimi rakyatlah.

    Sudah berapakalikah PRK haaa? 15x ada tak campur2 dengan yang 3 ekor katak di Perak dulu tuuu?, tolong kira adik BT, adik kan pandai ilmu hisappp kan? kan?

    TQ dik.

    • salam esdi…….

      sarkis janji saja nak buat tu nak buat ni tiap kali ada PRK….
      boleh dok taboq janji saja laa……haram tak nampak apa pun….
      habih sangat depa uloq laa sikit sepuluh ke lima puluh ke….habuan beli cekelat kat anak-anak tadika…………

      kat ulu selangor tak buat lagi……
      kat galas pun tak dak apa juga…..
      penaik sign board saja…..sampai dah naik reput……….

      kah kah kah…………

  7. hi….syok sendiri nampak. setakat 10 orang…kutuk sana sini…tak menang pilihanraya..nya

  8. salam 1Malaysia aka
    salam TGNA suka.

    kitsianglah kat sukusakat di atais.
    suku3sukusakat malais membaca.
    nasik kandaq, great chief dan ikutCelamah.
    semuanya kecewa.
    hebahlah kerusi DUN PK kosong.
    depa tetap kecewa.

    depa memang teringin, nak jadi calon.
    dah dok kandaq nasik, dah lama.
    dok terasa great takseropa chief pon, dah lama.
    ikutCelamah, dok cela2 sampai terjolor lidah, pon dah lama.
    dok ‘lubricate mr. esdi, dah sampai pokkai.
    akhiq-akhiqnya.

    akhiq-akhiqnya.
    muslimah jadi calon tenang.
    tekebeil-kebillah mata suku3sukusakat.
    malais membaca.
    seropa tekebil, mata kucing takut kat tikus.
    Kucing Kota.

    takapa.
    budak tadika kata, jangan kecewa.
    bendera logo kita ada banyak.
    hampa pilah tolong pasang mai.
    tentu TGNA suka.

    saja nak tulih sikit.
    takkang tak boleh kooot.

  9. kita nak letak budak tadika tua nie jadi calon pun dia menolak………
    apasal nie??…….
    hang jangan dok risau….
    kalu hang masuk pakai lambang batu nesan ke…batu terat ke…….mesti menang punya……
    so n so…apa tunggu lagi……try yr best budak tadika……..
    kalau guna lambang tempoyak……lagi cepat menang……..

    kah kah kah……..

    • salam nasik kandaq.

      apanya hang dok merapu, pagi2 buta tu.
      hang banyak sangat ka.
      makang ikang kerapu.
      hang, janganlah makang banyak2 sangat.
      nanti mai kucing kota, apa hang nak bagi.

      nak tanya sikit la.
      tu gerai kat padang kota lama.
      pelabuhan pulau pinang.
      hang dah pi bersih ka.
      kalau kotoq, malu lah.
      200 meter dari Dewan Sri Pinang.
      hang, takat kerja cuci cuci tu, cukuplah.
      hang, jangan dok berangan.
      nak jadi calon.

      kita, mana boleh jadi calon.
      kita tak p u.
      takat, tadika pon susah nak PAS.

      tapi, hang bolehlah, p u canada.
      takat p u, sajalah.
      tulih pon, tak reti jugak.
      kalau panjang-panjang tu.
      sahlah copy.

      setakat merapu, bolehlah hang.

  10. Lin Lan,

    mu punya nama pong dah mcm nama sengkek….
    otakmu pong sengkek juga. kalu mu tak tahu apa
    itu sengkek molek mu rujuk kamus dewan edisi keempat.

    Bukan soal 1, 2 atau setakat 10. Bermula dari
    0 hingga 9 je angka dalam dunia ni. Nombor tu
    bukan ahli matematik atau ahli sain atau ahli fizik
    yang bagi tapi Allah yang bagi mu gheti dok….
    mun sik ada 1 tak akan ada 10 jua…..
    Banyak pong kita dok pusing hak tu jugok.
    Janganlah sombong bangang! gago gilak kau!!!

    Soalnya di sini ialah “pemikiran”. Skop dan methodologi berfikir
    kena ubah jgn dok di takuk sama dengan 53 tahun dulu.
    Mu tahu tak FIKIR tu apa?…..ni sekor lagi beruk mat yeh
    tak mengaji. Nasik Kandaq, ooo nasik kandaq!….
    tolong boleh kot hang tolong buka sekolah tadika 1 lagi
    khusus utk si berok mat yeh buta angka ni. Biaq dia p mengaji
    sama dengan budak tadika hampeh tu…….!

    • kita ingat nak bagi salam kat hang.
      sebab, di suatu ketika dulu.
      hang pernah, hang coba.
      nak ajaq orang, cara nak bagi salam.

      tapi, dok tengok cara hang tulih.
      payahlah.
      koot, koot pon hang ni.
      jenih kerana keturunan Islam.
      atau.
      jenih yang mengaku Islam.

      kita ni, paham lah.
      sekarang ni.
      Islam dah jadi sebagai produk.
      boleh dipasaqkan.
      boleh dipolitikkan.
      boleh diniagakan.

      atau pon, hang ni.
      jenih yang buboh ketayap.
      boleh baca doa sikit.
      dah terasa hebat.
      dah terasa macam ustaz.

      hang pjolor ka, terjolor ka.
      tentang kekosongan kerusi DUN PK.
      komen hang dok takuk tu.
      lah.

      saja nak guna takuk jugak lah.

  11. salam pjolor…

    hahaha…aku tulis sikit…marah bejabu…
    betui pa aku cakap…10 ja. mai aku tulun kira

    1. NK
    2. GChief
    3. Pjolor
    4. ikut ceramah
    5. rempahman
    6. esdi
    7.vincent nat
    8. koot
    9. keliwon
    10.???

    tak syok sendiri namanya?

    • aloo lin lan………

      no. 10 tu lin lan laa……..
      mana hang pi cari nama macam nie…….
      kalau tak anak kelin………anak tebuan laa……..

      walau apa pun……..ur welcome…tulun peramai……..

      kah kah kah……….

  12. Tidak payahlah kita nak membicarakan kekosongan kerusi Dun Pelabuhan Klang ini.

    Episod pertama yang belaku di Dun Kota si Putih akan menjadikan rujukan kepada SPR menggantungkan Dun ini sehungga bulan Mei 2011 yang bakal menjelang 31/2 sahaja lagi.

    Speaker Dewan Undangan negeri Selangor tahu yang ia perlu mengistiharkan kerusi Dun ini sebagai kosong kerana menjalankan tugas mengikut perlembagaan negeri Selangor, apabila mempunyai bukti lengkap adun Pelabuhan Klang telah gagal menghadirkan diri di dua persidangan dalam tempoh 6 bulan.
    Beliau juga faham akan tiada apa2 pilihanraya implikasi dari pengistiharan yang dimaklumkan itu.

    Adun Pelabuhan Klang akan melakukan perkara yang sama seperti yang dibuat oleh Adun Kota Siputeh, meminta campurtangan SPR seperti yang diarahkan oleh pemimpin Umngok pusat. SPR pula akan membuat kenyataan bahawa kerusi Dun pelabohan Klang memang perlu dikosongkan tetapi kenyataan kekosongan kerusi itu perlu mendapa persetujuan dan keputusan dari mahkamah supaya tidak dapat dicabar oleh speaker kerajaan negeri.
    Alasanya, untuk menjimatkan jumlah duit rakyat yang banyak dan membazirkan jika satu lagi PRK diadakan yang mana kesalahan itu dilakukan oleh individu yang masih hidup, bukan kerana kematian..

    Jika speaker kerajaan negeri berdegil, kes ini akan dibawa kemahkamah tinggi dan Hakim akan memutuskan bahawa kerusi itu memang kosong mengikut perlembagaan negeri Selangor dan untuk mengadakan PRK, ianya terpulang kepada SPR bila perlunya mengadakan pilihanraya semula tetapi ia tidak lebih dari tempoh 60 hari selepas mahkamah tinggi ini memutuskan kerusi dun ini kosong…

    Episod seterusnya, SPR akan membuat rayuan ke mahkama persekutuan dengan alasan yang disebutkan diatas dan sama seperti precedent kes Kota siputeh, maka episod ini pun berakhirlah pada perbicaraan itu.

    Mahkamah Persekutuan akur kerusi itu memang kosong dan SPR berkuasa menangguh PRK dan terpulang kepadanya bila PRK itu hendak diadakan.. Inilah sebenarnya apa yang SPR hajatkan meskipun kerusi itu asalnya milik pembangkang dan kini sebagai kerisi bebas, tetapi apa yang kita maklum dalam satu berita. Sebelum kerusi ini diistiharkan kosong oleh Teng Chiang Kim, Badrul Hisham telah mengisi borang menjadi ahli UMNGOK…

    Keadaan akan jadi sebaliknya, jika Badrul Hisaam masih menjadi anggota dun PKR yang menjadi kerajaan Selangor….

    Pilihanraya itu jika boleh mengubah kerajaan, sudah pasti pilihanraya itu akan diharamkan oleh kerajaan UBN, kata blogger Tukar tiub….

  13. Nah, kenapa mugheh aku pulok?. Aku jangkakan lin lan tu si sengkek dari gunung tibet masuk forum pun tak bagi salam. Maka aku pun nak celah kat kamu nak bagi salam buat menate apo?. Yang si bangsat 3S budak tadika ni pong nak tunjuk lebih2 pulok!…….lebih sendok pada bubur sagu. Nak sedap lagi g tambah campur tahi itek bagi budak tadika makan. Dia bukan peduli apa. Janji sedap di mulut je macam dia menulis pun ikut sedap dia sajo. Islam pun dia saja. Yang betul pong dia saja. Kepala hotak akai pendek sama dengan bulu hidung dio sajo. Ini manusia yahudi nak porak perandakan masyarakat. Patut nak kena kasi cincang buat bubur bagi babi-babi makan. ok, ada reti tak?


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: