Posted by: pinkturtle2 | Januari 22, 2011

PRK DUN Tenang: Calon BN,PAS serah borang pencalonan 9 pagi

Calon Barisan Nasional pilihan raya kecil Tenang, Mohd Azahar Ibrahim diiringi Pengarah Pilihan Raya Kecil Tenang Datuk Abdul Ghani Othman (dua dari kanan) dan Ketua Wanita Umno Datuk Shahrizat Jalil tiba di bangunan MCA Labis sebelum memasuki Pejabat Majlis Daerah Labis pada hari penamaan calon. Foto THE STAR / Abd Rahman Embong

DUN Tenang: Calon BN, PAS serah kertas pencalonan

22/01/2011 10:05am

LABIS: Calon Barisan Nasional (BN) dan PAS sudah memasuki dewan tempat pencalonan di Majlis Daerah Labis, sebentar tadi bersama seorang pencadang dan penyokong untuk menyerahkan kertas pencalonan masing-masing.


Responses

  1. 1… sepandok kat belakang tu berbunyi TOK AI……
    ..macm bunyi cicak yg diorang sibuk cari tu je… TOKAI = TOKEK ….wakkakakak

    2.. mamak kuti mana lak tepi ghani tu…

    • salam zuraimi………

      mamak tepi ghani tu…penang mari daa…
      ada satu lagi celah-celah tu…awat hang tak nampak ke?…..
      mami jarum penang jugak tu….
      mai dari jelutong gak…..

      tak kan tak tau kot….united mamak and nana organisation………..
      apa macam geng songkok labuh….tak pi peramai sama ke?

      kah kah kah………

      • Salam,

        Mami jharum tu dok
        blkg. rumah aku la.
        Tak balik mai dah
        “””culture shock”””
        ape,mane,enko rang.

        Sapa x tau nak tikam
        masuk Jln.Md. Taib
        seblah kanan kedai tuak
        KERA jaan.La ni dah ranap.

        MAMI Jangan keriau kuat2 sangat
        kat sana tenang saja…

      • salam nasik kandaq.

        hang betoi2 jenih.
        tengok color.
        gelap pon hang nampak.
        yang lain punyalah cerah.
        hang tak nampak.

        sebab apa dia ada di situ.
        hang tau tak.
        auranya, uuuummmmmph.
        kalau setakat buat roti canai, dalca pon.
        ada aura.
        kena aura dia, nanti.
        semua muslimah longlai.
        hang pon longlai.

        tu, yang hang tak sokong.
        united malay.
        hang kena sokong.
        united mamak dan nana.

        ada ka.

  2. Salam,

    SPR dah buat mangkak dah….
    Macam buat rumah di tepi pantai
    Skali ayaq laut pasang …
    Laghu tu lah … pasiaq pon berubah
    Ada baiknya SPR declare sebagai sebuah parti politik
    Tak kalau dok nampak 1 macam 1 rasa 1 pihak
    dan akhiaq skali 1 jembalang 1 jelmaan 1 saka
    “””Sarkis Punya Representative”””

    Sronok tgk. ghamainya manusia turun
    beserta dgn. duit pon turun la.
    Tenang sunggoh kawasan PRK ni.

    Nak pesan skit ..tak banyak utk.
    pengundi2 di Tenang ni.

    INGAT BARANG NAIK…..INGAT BN

    oleh itu

    PANGKAH LA “”””PAS”””
    PAS FOR ALL

    Kita di sini biasa2 aja
    Plan2 angkat jemuran
    Hujan sudah turuuuuuuuuuuun.

    • salam great chief.

      hang ni, la.
      semua orang.
      duduk belakang rumah hang.
      hang saja yang dok depan.
      hang kenalah belajaq duduk belakang sama.
      great ke, tak great ke.
      hang kena.
      ini bukang bogota atau south dakota.
      ini, 1malaysia.

      hang dok cerita, pasiq berubah.
      semua dah tau.
      kerajaan pepaduan pon, macam pasiq jugak.
      angin kat pantai Ru sila, dok mendeRu-deRu.
      kang Ru sila pon.
      tepi pantai.
      PAS nak berubah lah, tu.

      saja analogi, bukang apa-apa pon.

  3. Salam,

    Jangan pandang remeh pada perjuangan tegak kebenaran.

    Walaupun kita tiada dalam barisan perarakan mengiringi calon Normala tetapi kita dapat rasakan bahang KEIKHLASAN para penyokong yang mengiringinya Mala ke pusat penamaan calon pagi tadi. Kenapa terlalu ramai? dari mana mereka datang?….adakah mereka semuanya orang dari luar kawasan Tenang atau orang-orang tempatan yang KASIH dan SAYANG kepada keindahan agamaNya?

    Syabbas kepada semua para penyokong dalam barisan menegak keadilan.

    Rakyat sudah tahu dan faham apa yang mereka MAHU. Rakyat sudah lama kenal siapa UMNO siapa NAJIB siapa ISA SAMAD siapa CHUA SOI LEK. Rakyat sudah lama hidup dalam serba serbi kesusahan, serba kesukaran, serba keperitan hidup. Itu semua sudah sebati dalam kehidupan mereka ibarat bantal dan tilam mereka sahaja.

    Maka itu rakyat TENANG tidak lagi memerlukan momok-momok harta dunia yang dijanjikan oleh para talibarut PENIPU RAKYAT. Mereka tidak hairan lagi dengan WANG RINGGIT yang disajikan oleh bajingan-bajingan yang sentiasa hanya muncul pada setiap kali PRK. Hilang apabila selesai pilihanraya.

    Mereka akan berjuang untuk KEBENARAN demi kebahagian dunia dan akhirat jenerasi warisan mereka.

    Sampai bila nak TIPU. Tak usahlah berbangga dengan warisan UMNO yang ditinggalkan oleh ADUN dulu-dulu. Kalau dah bapa pun dah terpalit apatah lagi anaknya yang tidak kurangya. Ibarat kata pepatah melayu, kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi….bekas ADO. Itu semua talibarut yang kegemarannya makan besar. Hidup mewah. Masakan hendak disamakan dengan kehidupan sederhana seorang Cikgu. Cikgu tidak pernah mempunyai apa-apa kepentingan. Yang dia mahukan ialah memberi pendidikan kepada setiap anak muridnya. Dia mahu setiap anak muridnya cerdik pandai menjadi manusia yang berguna dan akan berjasa kepada agama, bangsa dan negara. Adakah ADO pernah mengajar anak bangsanya begitu…..woh!!! jauh panggang dari api melainkan gaya hidup mereka ialah kejar kemewahan keselesaan hidup diri sendiri, keluarga dan kaum karabat mereka sahaja. Jangan haraplah kalau mereka ini nak berjuang untuk kesenangan rakyat mahraen.

    Pengundi Tenang sudah TAHU DAN FAHAM. Mereka tahu apa yang mereka MAHU.!!!! mulakan langkah anda untuk KEBENARAN. Insya-Allah.

    • salam mr. esdi.

      yang ni, kita tak boleh.
      komen.
      habat, tulihsannya.
      hebat, kerana tulihsan.
      mr. esdi.

      tapi, kalau 3sukusakat malais membaca tulih.
      nasik kandaq, Kucing Kota dan ikutCelamah.
      maka sah.
      depa copy and paste.

      ya, mr. esdi.
      perjuangan mesti berlandaskan.
      kesedaran.
      komitmen.
      pengorbanan.
      perjuangan mesti dilakukan dengan.
      tertib.
      strategi.
      matlamat.

      perjuangan bukan sekadaq dengan ideologi kepartian.
      perjuangan mesti mengemudikan parti.
      perjuangan bukan dihanyutkan oleh parti.

      bukang UMNO.
      bukang PAS.
      bukang KITA.

      yang akan menentukan masa depan anak bangsa.
      adalah manusia-manusia.
      yang sempurna.
      yang hampiq kenabian dan kenabiahan.
      kita belum ada.

      saja nak coba tulih seropa mr. esdi.
      PAS ke.
      tak PAS.

      • Bukang UMNO
        Bukang PAS
        Bukan KITA…..

        Habih, nak pangkah sapa mangkuk…!!!!

        Nak pangkah budak tadika bahalul…!!!

        KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!

      • orang yang pangkah parti.
        orang yang bahalul, seropa hang.

        orang yang pangkah calon.
        orang yang cerdik, seropa kita.

        ikutCeramah bahalul.
        budak tadika cerdik.

        sekadaq kesimpulannya.
        jangan marah, ya.

      • Aik…

        Hang pun
        tiru & copy paste,
        “kitar semula”
        aku punya bantai
        pada hang…???

        Pi cari idea lain lah
        nak bantai aku.
        Kalau meniru ni,
        nanti cikgu hang kat tadika
        tu marah….

  4. Salam BT,

    Nak harap kat sape lagi dik?

    PAS tak sehebat UMNO di Tenang. Ya, itu semua orang tahu tetapi kekuatan PAS adalah disebabkan UMNO adalah semakin lemah.

    Selama ini apa yang ADUN umno buat? Terbelakah nasib penduduk Tenang?. Masihkah kita nak percayakan golongan elit ini kekal setelah beberapa penggal tidak membuat sebarang perubahan? Khabarnya keluarga Mohd Azahar Ibrahim mewarisi dinasti keluarga elit di Labis. Ayahnda dia Ibrahim Daud adalah wakil ADUN kawasan ini sejak dari tahun 1999 hingga 2004. Kununnya bapa saudaranya Hashim Daud merupakan timbalan ketua bahagian Umno kawasan ini. Sama sajalah.

    Kos sara hidup rakyat semakin meningkat dari masa ke semasa. Ini dinasti UMNO BN perniagakan rakyat bukan membela nasib rakyat. Bil air, bil api, segala mcm bil-bil, harga petrol, harga barang keperluan dapur tetap kena bayar dan semakin mahal dari sehari ke sehari. Hari-hari dok sembah batang getah, batang kelapa sawit dan mcm2 kerja dibuat semata-mata nak kena memenuhi kehendak mereka. Mereka beri lepas tu mereka kutip. Perah habis2san. Sudah2lah tu…..
    buat apa nak pangkah calon UMNO-BN lagi. Berubahlah kepada cikgu Normala pulak dik sementara kita tunggu parti karat berlipat2 tu lingkup di PRU13.

    sekian adanya……

    • salam mr. esdi.

      mr. esdi baru kenai kita.
      kita dah lama kata.
      kita nak.
      UMNO kuat, PAS kuat.
      kerana kedua2nya dekat dihati kita.

      bila dua2 kuat.
      satu tidak “perform”.
      kita gantikan dengan yang satu lagi.

      tapi, bila dua2 tak perform.
      maka habislah kita nanti.

      senario sekarang.
      memang ada kelemahan pada UMNO.
      UMNO tidak “perfect”, kita juga tidak “perfect”.
      bukang kelemahan parti UMNO.
      kelemahannya pada SEGELINTIR orang UMNO.
      parti dan orang, dua yang berbeda.
      bila UMNO dapat mengisi dengan penyokong yang baik.
      UMNO dengan sendiri akan jadi baik dan kuat.

      begitu juga dengan PAS.
      bila PAS dapat mengisi dengan penyokong yang baik.
      PAS dengan sendiri akan jadi baik dan kuat.
      senario sekarang LAIH.
      antara dua TG pon, sudah tak gi, tak gi.
      antara dua ustaz jugak, kadang2 gi, kadang2 tak gi.
      pemimpin2 PAS, yang tak gi, tak gi.
      tak mau gi jugak.
      harus gi lah, bagilah peluang pada yang muda2.

      kalau kita mengambil ‘sample’.
      maka penyokong2 PAS yang terdiri dari.
      great chief, nasik kandaq, ikutCeramah, Kucing Kota, KeLiWoN, Gubir,
      mat, koot, pjoloq dan beberapa orang lagi, yang menulis di sini.
      maka sahlah.
      PAS bukan saja lemah, tapi laih.

      kita mengharapkan mereka menulis yang positif.
      kita mengharapkan mereka mengguna bahasa yang baik.
      kita mengharapkan mereka memberi gambaran Islam.
      tapi, kalau ini tidak ada.
      maka malang bagi orang orang Islam.

      sekadaq setakat ini saja dulu.
      janganlah jadikan Islam sebagai produk.

      • Mengharapkan geng-geng aku
        dalam PAS menulih benda-benda baik?

        Maknanya,

        Hang tak harap suku sakat hang
        dalam UMNO tu tulih benda baik kan…????

      • Salam,

        Kuat ka,lemah ka
        Mr perfect ka
        hormati la “””people’s choice”””
        bukan lembu atau rebau
        boleh cucuk hidung
        boleh heret utk. tajak sawah bendang saja.

        53 tahun masih lemah ka.
        should have been superb
        dok tak gi..tak gi..gi tak
        malah value for nothing
        should have improve a lot
        only little LA BROTHER
        ta rak kata usaha kearah
        kesejahteraan hidup..
        porak peranda org. lain
        demi utk. kekuasaan sendiri.
        Bila ada org. membenci
        Bila ada org. mengata
        bila ada org. bersora
        pls’ never say ”’org. x bersyukor”””
        org. tau membantah…and so on..bla..bla
        ”JUST SHUT UP & ‘GET THE JOB DONE”””la
        we want changes..improvement
        value seorg insan..bukan value seorng manusia

        me listen to “””dire strait””
        money for nothing

        jgn. ambik hati la
        kaedah bahasa dalam hidup
        penang mali
        tak brutal kalau..ckp. dalam kain
        nak pi berjuang laghu mana…

        awang dogiang betoi la..

      • sensitive laghu mana pon tak tau
        sentimentle value kot org. umngok ni
        macam tak besa bercampoq
        dok dlm. reban ayam lah
        berteloq sebiji..riuh 1 m’sia…

      • pi selak2 la sama
        blog2 pro umno
        taraf mentaliti bloger2 tu sendiri
        papagomoi.taiping mali…
        dan para2 komentar di sinun
        a lot to say over there

        di sinin sedia maklum la
        “”””masih mesra alam””””
        adik beradik alin pak lain mak saja

        sekuntum mawar merah
        sebuah puisi
        untuk gadis pilihan
        wow oh wow oh wow
        cikgu normala sudirman

        “””‘ingat BN
        Ingat Barang Naik””””

  5. mudah2an pas menang …..amin

  6. salam,

    Geli hati aku…kelakarlah kau orang semua. Oklah semua. Kita berlainan pendapat. fikir berlainan cara. Adakah matlamat kita sama. ok marilah kita sama-sama bina hidup baru. orang lama pun tak mengapa adik BT. Cara main dia lain sikit tapi lebih mantap percayalah. Tiada yang lama tak akan ada yang baru. Adik BT ku cayang nampaknya dah makin cerdik sikit dah. Dah boleh beza positif negatif. Tahniah.

    • Salam Esdi,

      Teman lagi suka
      Anak bangsa kita dah ceredik pandai
      Cuma bila besaq panjang nnt.
      Jangan pulak pi terlampau pandai pelemah
      “”””hancuuuuuuuuuuuuuuus””””
      plan2 kayuh


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: