Posted by: pinkturtle2 | Januari 23, 2011

Allah Taala Tahu Rahsia-Rahsia Kita – Presiden PAS

Kuliah Presiden PAS 21 Jan 2011

Advertisements

Responses

  1. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.

    Apakah hei nya pulak.
    Mr. Presiden kita ni.
    Dok beritahu, apa.
    Yang orang Islam dah tahu.

    Allah Maha mengetahui.
    Allah yang mencipta kita.
    Sudah tentu.
    Allah tahu rahsia-rahsia kita.

    Koot, koot.
    Mr. Presiden tujukan kepada.
    Yang bukang Islam.
    Yang berketurunan Islam.
    Yang mengaku Islam.
    Tak tahulah pulak.
    Kita.

    Kita lama dah tahu.

    Tapi, suku3sukusakat yang malais membaca.
    Tak komen pon.
    Apa dah jadi.
    Terlampau Tenang.
    Nampaknya.

    Sekadaq hairan jugak.

  2. Salam,

    Bagi teman kalau di ulang2 bacaannya
    Teman terima tampa banyak soal
    Kerana ayat2nya kebanyakannya di ulang2.
    sebagai hamba maka tak jemu2 dgn. dendangannya.
    sampai kiamat ….

    plan2 kita ambik faham
    dari apa yg. kita dok baca….

    • Salam great chief.

      Kita setujulah dengan hang.
      Kita pon paham.
      Tentang ulang2 ni.
      Orang putih kata, “drilling”.
      “Teaching technique”.
      Macam kat sekolah2 rendah.
      Zaman hang dulu.

      Rasanya, hang lebih paham.
      Sebab.
      Mr. Presiden tujukan kat.
      Yang gelong2, hang tau lah sapa.
      Yang KeLiRu2, kawan baik hang.
      Yang kelabU-kelabU, geng logo kelabU hang.
      Yang celaRu-celaRu, sampai terjolor-jolor.
      Yang cela-cela, macam yang dok ikutCelamah.
      Yang tak gi-tak gi, seropa yang tak suka pepaduan tu.

      Hang pelan-pelan pikiq.
      Betoi tak.

      Saja nak pebetoi lah.

      • Salam BT,

        Jangan habaq laghu tu
        Kita takut la
        Sebenaqnya kita masih lagi
        banyak x faham…
        Dok plan2 taktih utk. faham..
        Kalau faham habih..
        Budak2 tak tegoq la kita

        Ghasanya tang perpaduan tu tak betoi la
        Memang dah ada perpaduan..
        Perpaduan apa lagi cek dok sembang..
        Tak dak dengaq crita aku tetak hang
        Hang tetak aku..
        Dengan bangsa asing pon tak dengaq crita..
        Padu ka PEREDU yg. nak jaga
        Akaq tunjang dah makan anai2 ka
        Tebang bagi rapatlah
        Tunggu apa lagi
        takut dia raweit pi pokok lain…
        Semai benih baghu..
        Plan2 kayuh….

      • salam great chief.

        pepaduan apa lagi.
        yang hang dok kata kera…. lah.
        kerajaan pepaduanlah.

        yang dok bedeRu-deRu.
        pi.
        seperti angin dok mendeRu-deRu.
        dok seRu-seRu.
        kat pantai Ru sila lah.

        apa lagi.

  3. …..tak ada faedah dok laye orang yang hanya TAHU tetapi TAK FAHAM. Yahudi juga lagi lama tahu malangnya dia persendakan.

    • kena buka kamus.
      tengok jangan baca.
      makna.
      tahu.
      dan.
      faham.
      barulah tak malang.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: