Posted by: pinkturtle2 | Januari 23, 2011

Impossible to hide RM208b in illicit outflows – DSAI

Mustahil untuk menyembunyikan RM208b


Responses

  1. DI MALAYSIA BOLEH !

  2. salam bro n sis……..

    pasai ni laa kita tengok bila bro anwar ajak puak sarkis debat…..
    macam-macam helah depa dok bagi…..
    macam macam putaq depak dok pusing………
    depa besilat siang malam tak mau nak debat…..
    kalu debat….depa boleh kantoi punya…….
    tebarai habih laa….
    semua akan telondeh………alamakkkkkkkk…….
    depa ‘punya’ ‘besaq’ maaa…….
    mana mau sorok aaaaaaa????…….
    budak-budak ‘punya’ tak pa la…….kecik bebenor…….

    pasai apa nak takut???….
    kalau debat isu ekonomi….antaranya. ketirisan…seleweng… sini…….kamsen sana kamsen sini……….memang bertimbun laa……
    depa bawa berguni-guni ‘pitih’ pi alir cara haram…..
    memang menyeram kan betul…..RM208b……..

    apa depa nak buat dgn duit banyak-banyak tu???………
    temolok depa nie besaq sangat ke???
    Ferdinand Marcos dulu pun bawak pelari jugak…..mati kok tengah jalan saja…tak sempat mentekedarah duit yg dok bawak pelari toh………..

    pasai tu kita tengok depa dok joli sakan……….
    bejalan sana berjlan sini….lawat sana lawat sini……
    kalu reta sendiri….buat pi laa lagu mana pun………..
    beli seluaq dalam pun depa ‘claim’……….

    satu pasai lagi….
    by hook or by crook……..depa nak petahan sangat kuasa tu pasai nie laa……
    tak cukup lagi depa nak perabih……
    “Berilah kuasa kepada kami lima tahun lagi”……”kita akan membuat kebajikan kepada rakyat”………kah kah kah….

    jadi sapa nak jwb aliran wang haram yg banyak nie???????…..
    kalau GFI dah keluaqkan senarai tu…..
    Bank Negara laa kena jwb…..
    mcm mana agaknya depa nak jwb???………
    hangpa tunggu laa…….baik punya jwb….
    “missing in action”………

    opppppssssssssss lupa……belum Bank Negara jawab…..
    budak tempoyak mesti ada resepi dia punya……..
    sure bau tempoyakkkkkkkkk…………

    kah kah kah……

    Pada 20 Januari lalu, sebuah pemerhati kewangan – Global Financial Integrity (GFI) – menyenaraikan Malaysia antara negara yang merekodkan jumlah aliran wang haram tertinggi dalam tempoh sembilan tahun dalam dekad lalu.

    • salam nasik kandaq.

      yang hang dok seronok sangat.
      pasai debat.
      awatnya.

      yang nak debat, debat tu.
      tak dak kerja lain, kah.
      kat sekolah, debat.
      kat universiti, debat.
      kat parlimen, debat.
      kat gerai nasik kandaq hang pon, debat.
      tak cukup lagi, ka.

      puak sukusakat hang, bukangnya paham.
      baca pon tak paham.
      debat lagi lah, tak paham.
      yang depa tau.
      tepok, sorak, tempek.
      lain, tak tau.

      PM kita takdak masa, nak berpolitik.
      dia nak kerja.
      dia bukang jenih Kucing Kota.
      tak tau buat kerja, tekebil-kebil.
      dia bukang jenih hang.
      kandaq, sampai bila2 pon, kandaq.

      sekadaq dia cabaqlah bedebat.
      sebab dia tau, orang takdak masa nak bedebat.

  3. Salam,

    Enjin jet sikit punya gaban
    boleh tak nampak terlepaih kluaq
    trace punya trace
    dok ada kat Diego Forlan

    Apalah sangat dgn. sekeping retaih…
    Cums angka Nilai saja besaq…
    Tapi kalau dapat trace tirih kat mana
    channel yg. betoi..consider acceptable la
    mengkala kata sebaliknya
    lanun @ pengkhianat negara

    • salam great chief.

      tu lah, hang.
      orang putih kata, “selfish”.
      hang dah jadi chief.
      hang great pulak.

      patutnya.
      hang, janganlah simpan.
      ilmu hang tu.
      hang simpan, nak bawak kemana.
      jangan jadi orang tua2 dulu2.
      takmau bagi ilmu.
      kalau bagi pon.
      banyak pantang larang.

      seropa nasik kandaq.
      ilmu buat dalca, kari ikang KeLi.
      mana dia nak bagi ilmu tu.
      dia kandaq sampai mati.
      kedekuuut.

      jadi, hang bagilah ilmu hang.
      jaga injin kapai terbang tu.
      baru dia tak terbang.

      hang ni lah.
      kedekuut ilmu.

      • Salam BT,

        Ilmu laghu ni tak dak
        dlm. sejarah hidup aku.
        Pi curi hak org. bagi makan
        anak bini…malah advantage
        taker pon tarak…
        Tapi kalau ilmu cara2
        nak bela ayam turkey…
        bela ikan..ikan kelah,ketutu & lain2
        insyallah la …boleh aku ajaq.
        takat ilmu yg. ada saja la..

        U WAIT & C LAH
        Bulan 7 atau 8 dah ada produk
        (on going production)…ISO STD.
        QC CIRCLE IMPLEMENTATION
        JUST BASIC ON PDCA…
        PLAN DO CHECK & ACTION
        Mau tau ini bukan plan2…
        Blogspot pon dah siap aku advertise la
        kat sini….harap tuan empunya blog izinkan…
        doa2 la akan kejayaan aku..
        cuma kita berbeza @ berbeda …..tang mana
        lu sindiri plan2 pikiaq

      • salam great chief.

        tu baru betoi.
        kalaulah betoi sungguh jadi.
        kita sokong.
        kita salute hang.
        baru hang betoi2 great.

        sekarang jugak.
        kita masuk reminder.
        bulan 7 dan 8 dalam handphone.
        nak tengok QC hang.

        ni dah terasa pelan sangat.
        nak tunggu ni.

  4. penakut tetap penakut. Alasan tiada masa. Porahhhhhhh…

    umno bacul


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: