Posted by: pinkturtle2 | Januari 24, 2011

Gambar Calon PAS Bersalam Dengan Cina Dan India

Bersalam Dengan Suami Tersayang…
Bersalam Dengan Isteri Tersayang…

Responses

  1. Salam,

    Pasai bab salam ni
    Riuh rendah dlm. blog puak sinun.
    Siap dgn. gambaq sarong tangan.
    Ghamai depa dok syiok sindiri.
    Pak2 blogger sinun apa lagi
    Kembang semangkok la…

    Tak dak nak kata ka focus tang benda2 yg.
    membawa menafaat pd rakyat..

    Kita yg. nak tergelak tu
    Bila masa Chua Soy Lek jadi ustaz pulak.
    Krosot la laghu tu Parti Kepuanan Melayu.
    Ni pon parti baghu ka..
    PELIK2 SUNGGOH DOK BAWA MAI..HABIH GELONG…

  2. Apabila nama “Chegu Mala” telah diwarwarkan bakal calon Pas yang akan bertanding didalam PRK Tenang berikutan kematian adun Umno beberapa minggu yang lalu. Umno Bahagian Tenang sudah jadi tidak tenang lagi.
    Umno yang yakin akan menang mudah, sudah mula terasa susah. Susahnya Umno ialah bagaimana mahu meletakan calon untuk berhadapan dengan “Chegu Mala” ketua muslimat Pas kawasan Labis ini, yang sesuai berhadapan dengan chegu ini ialah ketua wanita Umno Labis, malangnya ketua wanita Umno ini sarat dengan isu moral.

    Bermula dari saat itu Che’gu Mala sudah menjadi target mencari kelemahan dan kesalahan yang boleh dijadikan senjata untuk mengalih sokongan kepada calon Umno yang akan bersaing dengan beliau nanti. Semua rekod che’gu Mala telah disemak baik dari rekod perkhidmatan atau dari sebarang sumber2 yang boleh mendakwa kelemahan dan apa juga keburukan che’gu ini. Malangnya usaha ini telah gagal… Nak taknak seorang bloger Umno yang pakar menulis karya fitnah, tanpa menilai perkara haram dan dosa memfitnah che’gu ini macam pernah berzina. Semoga Allah laknat keatasnya.

    Seusai penamaan calon, che’gu Mala sentiasa diintip dan diperhatikan oleh unit gerak saraf Umno. Seorang calon wakil rakyat pastinya akan turun padang menemui rakyat tak kira bangsa dan jantina..
    Harapan unit ini yang tidak lekang dengan video dan kamera sentiasa menunggu saat chegu Mala bersalaman dengan sesiapa saja asalkan mereka adalah lelaki yang bukan muhrimnya. Begitu lama menunggu “bagai budak tadika menunggu salji gugur di Malaysia”. Sekali lagi geraksaraf Umno jadi kecewa, che’gu Mala tidak melakukannya.

    Laporan gerakgeri che’gu Mala telah disampaikan kepada Presiden MCA dan Timbalan presiden Umno, dengan rasa hampa dan berabaur kecewa, dengan kejahilan yang ada berkatalah Chua Soi Lek dan disokong oleh anak bekas pegawai agama Johor Mahyudin Hj. Yasin ” Che’gu Mala tidak menghormati gen lelaki kerana tidak bersalam dengan mereka. tidak mesra rakyat, begitulah Islam yang akan dibawa oleh Pas. Kalau nak sangat Islam yang ekstrim, undilah Pas”.

    Begitulah jahilnya pemimpin UBN yang mengurus rakyat berbagai kaum dan agama ini di Malaysia ini, yang rupanya selama ini tidak mengenali agama rakyat dan budaya bangsa sendiri… Bodoh yang melantun lantun….

    Ataupun, apa pulak yang akan terjadi, jika che’gu Mala tersalah langkah, tersilap latah tersalam dengan lelaki bukan muhrimnya berketurunan tionghua pulak lagii…
    Esoknya didada akhbar perdana wajah ch’gu Mala yang manis dan lawa ini akan menjadi model calon muslimah Pas yang tiada etika dengan hukum Islam, bertudung litup tetapi tidak dapat membezakan yang mana muhrim dan yang mana halal…Bersorak surailah persis “budak tadika” mendapat gula gula….

    Masaklah che’gu Mala dan Pas sebuah parti Islam yang gagal mentarbiahkan ahlinya… Inilah sebenarnya yang ditunggu tunggu oleh Umno sebuah parti yang mendakwa zuhud yang kalau boleh mahu memaksa rakyat menyokong dan memberi kuasa kepada mereka….

    Selagi UmnGOk tidak punah selama itu lah rakyat menanggung susah. Rakyat Tenang kembali tidak senang jika membiarkan Umno menang. UBN di Tenang sedang menurunkan berkontena barang keperluan harian bagi melupakan pengundi Tenang tanpa terasa harga barang tinggi menjulang.

    • Kucing suka tengok gambar2 yang disiarkan oleh blog ini.
      Cameraman yang mengambil gambar dari cameranya sendiri atau memilih gambar2 dari berita luar negara kelihatan standard kualiti yang sama..

      Tahniah dan credit kepada kemampuan tuan….. bole bukak class jurugambar…

  3. Salam,

    Memang begitulah dasar puak-puak kencing merata.
    Biar mereka buat apa pong Cikgu Normala tetap
    di hati rakyat.

    Tokoh sebutir permata yang sedang
    berkilau. Nak suruh rakyat suka tak jadi masalah
    kepada Cikgu Normala.Tapi mustahil kepada
    Mohd Azahar.

    Pada Cikgu Normala orang
    pekan Tenang kenal Cikgu Normala sudah lama.
    Dia sentiasa dampingi penduduk pekan ini bukan
    dampingi kerana politik. Bukan kerana dia calon PRK.
    Mereka sudah mesra sejak sekian lama.
    Sama-sama susah senang dengan mereka.
    Hari-hari bertemu muka.

    Keadaan ini berbeza
    dengan calon umno. Dah jadi calon PRK baru nak
    dampingi rakyat. Buat baik bagi barang keperluan.
    Bagi apa saja yang boleh dibagi. Dengan harapan
    rakyat undi dia. Maaflah bang MAI. Syusyahlah syikit bang.

    Secara kebetulan sudah jadi jodoh temuan
    Cikgu Normala tiba-tiba dicalonkan sebagai calon
    PAS PRK. Maka bertambah rapatlah lagi hubungan
    mereka. Rakyat Tenang memilih Cikgu Normala
    yang bakal menyelamatkan Tenang dari abang
    MAI bekas ADO. Mereka takut dengan bekas ADO.
    Mereka lebih mesra dengan bekas Cikgu.
    Sudah begitu pilihan rakyat Tenang. Apa yang
    kita nak buat. Kalau aku pun, aku akan pilih Cikgu Normala.

    Di mana-mana pun Cikgu tetap dihormati oleh
    masyarakat. Yang tidak hormat dengan Cikgu
    ialah Menteri Pelajaran yang tiada pelajaran.

    Selamat berkempen kepada Cikgu Normala
    Selamat memilih kepada pengundi Tenang
    Cikgu Normala adalah pilihan terbaik ANDA.

  4. salam……..

    mai kita tengok sapa munafeeq tegar??sapa yg jadi umang bangkai???????……..
    masa kempen ngempen nie laa cukup syok tengok puak kaldai…puak baghal…puak unta malaya dok jaja barang tak laku………..

    Bila sarkis jumpa orang bulan….depa kata, bulan dah tak mau perjuangkan negara Islam…..hangpa tunggu apa lagi…..mai laa masuk tengok sarkis nie……….
    Bila sarkis jumpa pulak ah chong ngan putumayam…….depa pun bersabda laah lebih kurang bunyinya, “Bulan nak jadikan malaisia negara Islam…..hangpa mana boleh dok sekali ngan bulan….nanti hangpa makan bulan pulak….mai ramai-ramai masuk grombolan………
    sikit punya kamjat ke tuuuuuuuu………

    nampaknya……..
    nampaknya lah….kempen ngempen grombolan kali ini sampai sanggup menghinakan….mempermain-mainkan….memperlekehkan ajaran Islam hanya pasai nak nak menang sangat p/raya nie…..

    isu bersalam ngn non muslim pun depa manipulate bukan main lagi laa….
    yg manipulate nie pulak tak dak lain dah dari hero film porno depa laa…lepas tu apa lagi sarkis pun sokong menyenget…sokong bejabu………..

    lama dah sarkis ngan depa dok berpeluk peluk……..isu kecik macam nie pun depa nampak besaq maa………buta perut punya sarkis…..

    Cina pun bukan bodoh…..depa dah manglii prangai mca ngan sarkis tuuuuuuu….
    kita nampak cikgu Mala kita nie dah lama dah bersedia dgn segala tomahan grombolan…….cikgu mala terus popular dan dpt sambutan baik mana pun dia berkempen……..

    jangan temberang laa sarkis…….
    jamu hangpa dah tak laku……………..

    moga Allah memenangkan cikgu Mala……..
    aamiennn……………….

    • Salam nasik kandaq.

      Coba hang habaq mai sikit.
      Sapa, orang bulan tu.

      Takkang lah.
      Bila guna gambaq bulan.
      Dah jadi orang.
      Bulan.

      Di malam bulan purnama.
      Di padang kota lama.
      Ramailah nana nana.
      Dok mimpi di alam maya.

      Hang mimpi kat cekerawala
      Koot.

  5. pendedahan Pertama:

    …..PAS hari ini mendakwa bahawa kecuaian calon BN Mohd Azahar Ibrahim ketika menjadi penolong pegawai daerah Segamat, telah mengakibat tanah seorang penduduk dilelong tanpa pengetahuannya….Malaysiakini.

    fakta puak-puak kencing merata (kata mr. esdi di atas).
    kita tunggu pendedahan seterusnya. Depa kata tu provokasi….
    bagi aku depa ni apa fakta pun bukan takat kencing merata
    berak merata sekali pun depa tak malu. tengok macam cua se lak, thamby terkicik, isa pendek, mat taik, anak toyol dll mana dia tau malu…kan kan kan?

    yang penting kena dedah bagi 1 M tau. barulah betul rakyat didahulukan…..mana boleh dedah cerita DSAI saja yang dah lama dia tanggung malu.

    • kang di suatu ketika dulu.
      hang nak ajaq kita.
      tentang salam.

      yang hang dok merapu hai lain.
      buat apa.
      hang olah lah sikit, tentang.
      salam.

      takkang tu pon.
      hang nak buka kamus.

  6. Salam 1Malaysia aka
    Salam TGNA suka.
    Salam jugak pada.
    great chief, nasik kandaq, Kucing Kota dan Mr. esdi.

    Yang dok tulih panjang-panjang, buat apa.
    Tapi kalau copy n paste, tak apa lah.
    Soal salam pon, jadi isu.
    Kalau ada puak jadikan isu, biaqpi lah.
    Yang tak yakin pasai, apa.
    Sampai tunjuk gambaq2.

    Lain kali, belajaqlah fokus sikit.
    Jangan dok ikut great chief, kadang2 gelong, krosot.
    Jangan ikut perangai nasik kandaq, melelong pengandaqnya.
    Jangan ikut Kucing Kota, tekunang-kunang mata tengok tikus.
    Mr. esdi pon jangan ikut, dia dah perangai macam saddam.
    (Nota: saddam lagak kat rakyat dia boleh lah. sekali america teng, lari masuk lubang. Mr. esdi dah jadi seropa saddam sebab suka makang nasik kandaq saddam kat segambut).

    Piliharaya untuk memilik wakil rakyat untuk membela nasib rakyat.
    Dok buang masa tentang salam buat apa.

    Tanya pjolor, dia pakaq mengenai salam.

    • Salan BT,

      Depa puak2 snun
      dah dapat Ustaz baru
      Depa kata dia cukup hebat
      Cakap tentang islam,
      PAPAGOMOi pon terpegun
      dgn. kehebatan dia.
      Siap dah ada vcd di pasaran
      Hujah pjolor kurang kemaih
      Hang pi tanya ustaz ni
      “””Ustaz solek”””paling kemaih
      plan2 pi…

      • salam gc………

        apek porn punya pasai laa nie….
        apek tua sinun tu dah jadi ‘ustaz’…..mengalahkan budak tadika yg ‘pandai’ n ‘ceghodik’ toh………??????
        apek porn nie nak cakap pasai salam pompuan ngan jantan….??????
        dia lupa….dulu dia pun main selam-selam jugak….mengaku pun kata dia laa ‘the true actor’ …
        tajuk film dia “The Tokua Sumbat”……ditayangkan hanya dlm alam cyber saja……..mesti pakai ‘pass word’…kalu mau nonton pak………
        budak-budak pun tengok jugak corito niee……..

        pirraaahhhhhhhhh laa lu apek…..
        cakap saja degar-degar……
        kaki seluaq penuh taik……..

        kah kah kah………….

      • salam nasik kandaq.

        sekarang kita tau.
        hang ni ropanya, keturunan dkk siam.
        sukusakat porn.
        hang tengok orang siam.
        nama depa.
        naratporn, paraporn.
        ramailah porn, porn.

        lagi satu, yang hang dok periksa.
        seluaq dia, pasai apa.
        ni, hang pon dah main dengan taik.
        Kucing Kota, kita faham lah.
        dia memang dok kat mangkuk.
        jamban.
        jamban tentu ada taik.

        alahai nasik kandaq.

    • Soal salam pon, jadi isu.
      Kalau ada puak jadikan isu, biaqpi lah.
      Yang tak yakin pasai, apa.
      Sampai tunjuk gambaq2.

      budak tongong (BT) ni sampai bila pun takkan paham pasai politik.
      Isu salam ni satu dari kesempatan meraih sokongan pengundi melayu Islam Johor. Kita kena bagi tau yang Umngok dan apek MCA senada satu gerombolan yang tak suka Islam menguasi Malaysia ni..
      Kalau orang Islam johor perihatin dan betul2 faham dengan Islam, depa sewajarnya sokong gerakan Islam, dan Pas akan mendapat kredit dengan pengundi melayu Tenang.

      Dalam perkiraan meraih sokongan, dengan isu ekonomi dan kenaikan harga petrol serta melambungnya harga barang keperluan dan lain2. Pas menjangka tidak susah untuk mendapat undi dari orang2 cina Tenang.
      Yang susahnya pasai ada orang2 melayu totok Umno takmau berubah, biarpun dikatakan bodoh dan bengap macam hang!.

      Orang menulih, hang pun nak tulih. orang komen hang pun nak komen, tapi apa yang hang tulih dan komen tak masuk bob.. yang nampak hang daru dulu sampai laa.. tetap bodoh melantun lantun…. tapi nak buat macam mana, hang gila menjawab dan menulih meleret leret pantang tengok komen orang..

      • salam Kucing Kota.

        hang ni, asai dari mana.
        kita tak tau lah.
        tapi, yang kita tau.
        Islam kat Johor, dah lama bertapak.
        bertapak dengan baik.
        sekolah agama sebelah petang dah lama ada.
        bekas mufti dia, bukang sebarang orang.

        depa orang Islam Johor, bukang.
        sebarang Islam.
        depa tau.
        UMNO pon ada orang Islam.
        PAS pon ada orang Islam.
        dua2 ada orang Islam.

        tapi, yang depa dok perati.
        bukang seropa hang dok perati tikus.
        tekebil-kebil, tekunang-kunang.
        sekarang ini, dengan ada pjolor.
        terjolor-jolor, hang perati.

        orang Islam Johor, khususnya Tenang.
        dok perati poliTIKUS-poliTIKUS.
        mana yang Islam.
        mana yang keturunan Islam.
        mana yang mengaku Islam.

        sekadaq hang tak bodoh.
        hang BO BO Ilmu.
        teringat kat BOBOI, sukusakat hang.

  7. …aku tak nak bagi salam ke,
    aku nak merapu ke
    itu aku punya pasal.
    Hukum tak wajib bagi salam
    kepada orang sakit otak,
    orang sakit jiwa, orang cacat fikiran
    atau yahudi seperti hang Budak Tadika.
    Orang macam hang ditakrifkan
    sebagai orang tak siuman atau GILA

    kalu mu tak faham buka kamus ye!

    Molek benar puak2 Berak Nnoto
    amik hang dari tadika
    p masuk pusat jagaan orang gila
    supaya tak terus meracau mengganggu
    kesejahteraan awam

    Ok aku tulis stail hang
    panjang ke tulisan aku ni BABI?

    • tu lah hang.
      orang buka kamus.
      cari makna.
      baca dan faham.

      hang, buka kamus.
      hang salin.
      tapi tak baca.

      sekarang apa dah jadi.
      hang dah jadi pakaq.
      GILA dan BABI.

      sekadaq GILABABI.
      bukang gila.

      • Pasai pengundi di negeri Johor masih ada otak macam hang. Islam cara hang. awat! hang ingat Islam fahaman hang tu betoi sangat lah….

        Sebab tu kucing kata hang punya tulisan standard mangkuk tandas…

      • salam Kucing Kota.

        hang, hang kata apa kat kita.
        pon.
        kita bagi salam.

        sebab, kita kenai hang lama.
        di suatu ketika dulu.
        hang dok peturunkan hadis2.
        sekarang.
        hang risau kat orang Islam Johor.
        hang takut depa tak reti nak.
        pilih.

        hang jangan dok takutlah.
        Kucing Kota weh.
        Islam kat Johor dah lama.
        hang pon belum lahiq lagi.

        kalau setakat mentaliti dan budaya.
        kucing.
        tak payah lah buang booooras.
        tak kira lah.
        kucing kat kampong ka.
        kucing kat kota ka.
        seropa.

        cuma satu lain sikit.
        satu jenih berani terkam tikus.
        satu jenih tekebil-kebil, takut tikus.

        saja nak cerita lah.
        koot koot great chief tak tau.

  8. Salam..

    heran kita dngan puak2 kati ni
    salam pon boleh jadi isu
    sapa punya idea pon tak tau
    tahap budak tadika ja isu nie

    • Salam Gubir,

      Bukan saja takat salam
      Sampai ka penceraian cikgu mala pon
      depa londeh habih.Punya la kong kali kong.
      Macam talak tu cikgu mala punya kuasa.
      Almaklum la dah dapat ustaz baghu…
      ustaz “””solek”””

      Talak di tangan wanita…
      punya la bangang blogger sinun…
      sinin pi sinun pon pening kepala
      plan2 kayuh balik sinin
      sampai wang wee wang wee gelong.
      la dah adjust “””steady ja”””

  9. Salam GC..

    puak2 blogger kati nie
    depa bukannya kira..
    benda betoi ka
    tak betoi ka..
    depa tak peduli…

    cari makan maa…

    macam itu lembu jugak la
    hari2 kena makan rumput…

    • Salam Gubiq.

      Amboh hai, Gubiq.
      Hang pi mana.
      Tak kang, hang dok cari rotan.
      Sampai tak ingat kat kita.

      Bila hang keluaq dari betapa.
      Kat Gua Rotan.
      great chief pon seronok.
      Dia bukang ada kawan.
      Depa dok takut kat dia.

      Hang saja yang kata.
      Tahap budak tadika.
      Hang baca pi, komen2 suku2hang.
      Yang malais membaca.
      Sikit punya panjang lebaq.
      Tu, baru tahap budak tadika.

      Tapi, kalu tahap sarjana muda nasik kandaq dari uni canada.
      Tak tau apa nak jadi.
      Nanti bejela-jela, depa dok tulih.

      Gamaknya, sukusakat hang tak cerdik lah.
      Bukang bodo, kata bodo marah pulak.

      Kalau orang buat cerita, cerita tak lojik.
      Janganlah terima sebagai isu.
      Jangan komen.

      Depa tu bukang apa.
      Depa buat saja cerita, nak test sukusakat hang.
      Sukusakat hang lah yang kata isu.

      Depa tak kata isu.
      Sekadaq depa dok gelak kat hampa.

      • SALAM BT,

        Dok nak test apa lagi
        Sentiasa dok PAS dah…
        Awat lembab sangat..

        La ni depa habaq di sana hujan lebat
        Puteri2 redah ayaq bah angkat kain
        sekerat lutut.Nampak gebu sana
        gebu sini.Ustaz “””solek””” kata apa
        pulak.Pi la riki di sinun…habaq mai sini..

        Cikgu Mala redah sedaih ja…tarak selak
        sana sini…

        Hang pon jgn. dok ushar puteri umno
        tengah dok selak ..nnt. tibai bola
        golf tak ke mana..batang golf plak pi
        tak ka haru….

        well…say yes to PAS
        NO TO HERO THE BLUE…HARU BIRU

      • Salam BT..
        salam 1mesia dak tadika suke…

        kita tak lupa kat hang
        selalu kita ingat kat hang
        tengok rotan, kita teringat kat hang..

        hang jangan hina org cari rotan
        dengaq kat org kampong
        marah depa kat hang..

        daripada makan rasuah
        baik cari rotan
        janji rezeki yang halal
        hasil daripada titik peluh sendiri..

        hang tak pa la..
        projek juta2
        main golf hari2
        main golf pon boleh dapat projek..
        cuma kita harap hang tak amalkan rasuah..
        macam puak2 kati dok amal..
        ingat la dosa pahala sama…

        memang depa
        cuba try test tengok
        tapi tak menjadi
        cepat2 anak jasin suruh tutup isu
        takut makan diri..
        kesian kat puak2 kati…

      • Kabare sumer teman2!

        Kigha2 kita kena kata ok jugak laa… budak tadika masuk dalam blog nii..
        Sekoghang2nya ada jugak satu “punch bag” untuk kita nak belasah. kalau ada sorang dua lagi, seronok jugak pakat2 belasah… riohrendah jugak laa sikit.

        Kalau tidak kita sama kita ja dok sokong menyokong. kan! ka gitu…He3x…

  10. bro n sis……….

    lama sangat hangpa dok perati gambaq kat ataih tu………..
    cua hangpa bagi perbezaan sat antara Cikgu Mala ngan Abang Ai..(panggilan manja puak sarkis)….. kah kah kah

    aku tunggu nie……..

    • Salam NK,

      Abang Ai songkok laboh
      Cikgu Mala tudong laboh
      Abang Ai kaleh songkok laboh
      Cikgu Mala kaleh tudong laboh
      Abang Ai tak tiereh penoh berisi
      Cikgu Mala jenoh tiereh bo bo isi

      boleh ka laghu tu NK…
      baca kena faham
      baghu ambik periksa…PAS

      • KALAU pangkah X pon PAS
        mana nak dapat….

      • salam gc………

        boleh laa tara tu gc……..
        kira wookey tu…..
        kira mcm ‘comparative study’ la tu…

        abang Ai mana nak tireh…..
        pekena lagi ada laa kat lobai malang……
        abang Ai ada kes……
        cikgu mala cikgu cemerlang……..

        tu yg depa dok krosot tu……..
        macm-mcm depa ‘spin’…….tak menjadi jugak……..

        lekaih BT….hang mai ‘cover’ sat……….

        kah kahh kahhh……….

  11. MAJLIS-MAJLIS ILMU 28-30 JANUARY 2010

    28hb JAN 2011 – PENGAJIAN HABIB ALI, SURAU AL HIDAYAH, KERAMAT AU3 JAM 915PM

    29hb JAN 2011 – USTAZ AZHAR IDRUS, CERAMAH PERDANA DI MASJID AR RIDUAN HULU KELANG LEPAS MAHGRIB.

    30hb JAN 2011 MAJLIS MAWLID DI MASJID KOLEJ ISLAM MALAYA, PUSAT ASASI UIAM PJ, LEPAS MAGHRIB

    LAIN-LAIN MAJLIS ILMU :
    http://www.facebook.com/home.php#!/pages/PONDOK-HABIB/295419981998


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: