Posted by: pinkturtle2 | Januari 29, 2011

Ceramah Pakatan vs Konsert 1Malaysia

Advertisements

Responses

  1. Salam 1Malaysia.

    Ceramah lwn konsert.
    Mana lebih seronok.

    Tentulah konsert.
    Nama pon, konsert.

    Ceramah, nak ceramah apa lagi.
    Kot nak seronok pon.
    Bila betukaq jadi celamah.
    Mai puak sukusakat nasik kandaq.
    Dok pederais gelak kah, kah, kah.

    Tu yang dia dok kata.
    Comparative Study.
    Dok compare apa.

    Sekadaq not compatible.

  2. apa yg syoknya dgn ceramah.
    blk2 citer yg sama
    mengumpat, mengutuk, mengeji
    nama je Islam
    dok pakat dgn komunis nak hancurkan Malaysia

    • Otak cop kerih yang tak suka Islam tak faham Quran ni…yg mengaku Islam ni..
      bukan setakat dikeji dikutuk diumpat saja bahkan patut direndam dalam loji taik…sebelum dihumban kedalam kawah gunung berapi…..

      • Salam Kucing Kota.

        Alhamdulillah.
        Hang minat tentang Islam.

        Tapi, hang kena ingat.
        Tahu saja, tak cukup.
        Minat saja, pon tak cukup.

        Hang kena faham.
        Faham pon, tak cukup jugak.
        Hang kena beramal.

        Kalu hang KeLiRu.
        Jangan tanya nasik kandaq.
        Nanti jadi macam dalca.

        Kitsianglah kat hang.

  3. ayooooooooooo yooooooo……
    appaa ammaa…..
    pundekdekkan sarkis sudah mali maa……
    ini macam selopa tarbiah jugak….
    apek porn tengah bagi ‘tazkirah’tohhhh…………
    hang ambik peringatan elok-elok budak tempoyak wooiii….
    bukan senang apek porn nie nak bagi ‘tazkirah’ tu………..
    ini macam manyak syiok looooooo…..
    ini selupa macam main sarkis dahhhhhh…..
    budak-budak manyak syiok punya….
    belenja ayaq lioq budak nie tengok amoi begetah………kah kah kah

    telah jelas kemungkaran…..sarkis menempa kepalsuan……..
    telah jelas kebenaran melawan kepalsuan……ceramah meningkatkan kesedaran….
    kesedaran mesti dilakukan sepanjang waktu……..walau pun dlm masa yg cukup singkat……..bukan tunggu nazaq nak padam saja baru nak peringat mengucap syahadah……………
    budak tempoyak tak reti pasai nie….bagi cekelat lupa diri lah dia……….

    selamat mengundi dan selamat memilih calon terbaik………..

    • Salam nasik kandaq.

      Hang dah buang tebiaat ka.
      Selalu, hang bagi salam.
      Ini, dok ayoooooooo, yooooooo.
      Menyanyi.
      Hang berkonsert ka.
      Hang nyanyi kat konsert mana.

      Kita tahulah hang dok kandaq nasik.
      Tapi, yang dok nyanyi.
      ayooooooooooo, yooooooo.
      Seropa yang hang nyanyi tu.
      Kalu tak salah.
      Yang dok kandaq kandag.
      Tengah malam.
      Kat Penang Street.
      Dan Penang Road.
      Dulu dulu.
      Kucing Kota tau lah.
      Sebab yang dikandaq tu.
      Dari mangkuk.

      Sekadaq hang pon tau.
      mangkuk apa.

    • lu citer apa ni mat
      kalu ceramah tu baik, ttg ajaran Islam yg sebenar, sume pun nak dgr
      tapi aku dgr ceramah korang ni dah naik menyampah
      citer pasal Islam tapi dlm tu ada mengumpat, mengutuk, fitnah
      sume adalah
      mana nak ada pahala dgr ceramah
      jgn ingat korang je yg bule ckp psl Islam kat Malaysia ni

      bila mufti berckp, korang perlekehkan
      mana yg sedap kat telinga korang, itu yg kau anggukkan
      kafir bagi ceramah psl Islam pun kau angguk
      bodoh punya pas skrg
      bagus lagi pas zaman arwah Datuk Fadzil, ada prinsip

  4. Salam,

    Jangan lah berfahaman kolot dik oiiiiii
    Dalam ceramah kalau di selitkan dgn.
    cerita firaun,qarun,kaum yahudi & lain2
    bukankah ALLAH sendiri mengutuk
    perbuatan mereka itu.

    Budak tadika pon ceredik…tak kanlah
    terlajak umoq tak ceredik.(angkat skit la
    pasai tak mau bagi dik kita ni lari).

    Tang konsert boleh dok berjam2 sehingga
    bleh kusyuk hinggot kepala dgn. kaki mengedit.
    Plan2 pi selak kitab ….hinggot pala skit2..
    kaki jgn. mengedit…banyak menafaat tu..
    ”’jiwa pon tak kacau”””

    Sepohon kayu daunnya rimbun
    Lebat bunganya serta buahnya
    Walaupun hidup seribu tahun
    Kalau tak sembahyang apa gunanya
    Walaupun hidup seribu tahun
    Kalau tak sembahyang apa gunanya

    “””budak2 tolong nyanyi sat”””

    • salam great chief.

      hang ni.
      saja saja great.
      hang lebih kurang, si esdi tu.
      kat kita hang nak tegoq.
      kat puak2 hang.
      hang pukoi bodo saja.

      hang tegoqlah.
      puaksukusakat hang.
      tulih mengenai hadis.
      tulih mengenai Al Quran.
      tentu, depa jenih bersolat koot.
      bukang jenih lagi.
      bersolat sampai lekok dahi, koot.

      hang kalau nak nasihat depa.
      hang jangan kata, seribu tahun.
      hang kena kata.
      walaupun sembahyang sampai lekok dahi.
      baru depa faham.

      kalau mai depa faham.
      depa tak kutuk.
      depa tak caci.
      depa tak cela.
      depa tak fitnah.
      depa tak suka najis (yang hang pon suka).
      depa nanti.
      tulih yang baik-baik.
      orang tulih apa pon, depa jawabtulih baik.
      depa ikut ajaran Islam lah.
      bukang setakat.
      mengaku.
      berketurunan.

      hang nyanyilah kat depa.
      seropa mentera-mentera.
      kat bolivia.

  5. ceramah itu ilmu yg baik jadikan teladan yg buruk jadikan iktibar dan konsert itu hiburan pada yg ingin berseronok dan biasa pada yg selalu mendengarnya


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: