Posted by: pinkturtle2 | Januari 31, 2011

PAS tidak ada dalam hati masyrakat di Johor – TPM


Responses

  1. memanglah pas tidak ada dalam hati warga johor,warga johor yang sekular.warga johor yang hidup dengan nilai islam akan terus berjuang demi ketuanan islam.islam itu majmuk,islam itu tak beli /jual undi,islam itu tak menipu melelong tanah orang,islam itu tak merasuah tatkala pilihan raya,islam itu tak menabur janji palsu ,islam itu tak menabur fitnah,islam itu tak ada undi pos ada faham!!.BN memang menepati janji.BN =BARANG NAIK,BN=BILA NAIK,BN=BILA BILA NAIK,BN=BAGHAL PUN NAIK.

  2. memang pun betul ayat muhyidin anak lelaki yassssin tu…aku baru balik dari johor semalam..memang ramai dan banyak..orang melayu kat sana yang sampai kiamat akan menyokong umno bee end..hatta jika diletakan calon seekor babi tunggal pun mereka akan pangkah ..janji simbol keramat..timbang atau neraca atau dacing..begitu taksub melayu dengan lambang tu…

    cakap le apa saja..terangkan apa saja..mereka iaitu sesetengahnya tak akan berubah..sebab denyutan jantung pun sudah..umm no umm no umm no..ganti dup dup dup..

    dan yang kelakar gilanya pula..ada ketua keluarga pun yang tidak mendaftar sebagai pengundi.apa lagi anak menantu yang cukup umur…begitu taksub hingga tak perlu keluar mengundi tapi seratus peratus yakin umno bee end menang besar..

    duhai orang melayu di johor..kamu buat dan amalkan le begitu..kamu akan hilang suara dalam pilihanraya…menyusahkan pihak haramjadah spr untuk memutarbelitkan fakta saja nanti…rakyat malaysia je dah hampir 30 juta..orang asin lagi..indon cina dari negeri cina..nepal..kesian spr nak buat kerja nanti..nak ubah alamat..nak hilangkan ..nak hidupkan yang mati lagi..

    apa pun tanya kan pada sahabat sahabat yang pernah terlibat dengan pilihanraya..ambil tahu bagaimana undi pos dimanipulasikan untuk beri kemenangan pada calon pilihan…

    ingatlah yang pilihanraya yang telus hanya sekali sahaja..iaitu semasa pertama kali dibuat selepas mencapai kemerdekaan 1957 dulu..yang lain dicemari unsur penipuan..hu hu hu

  3. Kita sama-samalah tengok nanti di Johor tu siapa yang sebenarnya untung dan siapa yang sebenarnya rugi. Aku sebagai rakyat malaysia tak akan menyesal kerana aku bukan warga negeri Johor.

  4. PAS tidak ada dalam hati masyrakat di Johor – TPM

    Dengan maksud HizbulIslam tiada dalam hati rakyat Islam Johor, apatah lagi dalam hati rakyat bukan Islam Johor.
    Jadi 2 adun Pas yang mewakili rakyat Parlimen Muar itu bukan melalu undi rakyat Johor tetapi rakyat dari negeri antah berantah kebetulan termasuk dalam peta topo negeri Johor, atau mungkin manusia dari langit dengan bantuan allah telah datang memberi undi di 2 dun tersebut. Begitulah kira2nya…

    Rasulullah berhijrah ke Madinah membawa Islam pada ketika itu, beliau sendiri tidak maklum sama ada Islam diterima atau tidak oleh warga Madinah.

    Sewajarnya rakyat Johor yang telah lama menerima Islam akan mengalualukan kedatangan parti HizbullahilIslam ini dijadikan wadah perjuangan atau menyokong menegakan hukum Allah dibumi Allah ini sendiri. Adakah bumi Johor ini sedari dahulu milik orang melayu Islam Johor sahaja?.
    Apakah rukun Islam Johor tidak sama dengan rukun Islam yang diamal oleh rakyat Islam Kelantan dan Kedah?.

    Eh!! apa pulak ada kena mengena dengan rukun Islam berkait dengan tak sokong parti HizbullahilIslam ini, yang ditolak oleh orang Johor itu ialah Pas?. Allah pun ada tubuh parti ke?.
    Itulah gambaran kejahilan sebahagian umat melayu Islam Johor.

    Apa! Pas itu berjuang untuk rukun Islam dan rukun Iman ke? Yang kita tahu Pas itu dipimpin oleh ulamak serban ustaz ustaz dan orang2 politik yang menentang kerajaan Umno…
    Salah ke! kami mempertahankan parti United Malay Nation Organization ni?
    Yang memimpin parti ini pun orang melayu Islam jugak!. Kalau dah pemimpinnya melayu Islam, mereka ini juga tentu mendokong rukun Islam dan rukun Iman..
    Kankah ini bukti mereka orang yang beriman dan bertaqwa!.

    Kalau begitu apa lagi yang harus diperjelaskan kepada rakyat Islam Johor yang mengambil Islam versi Umno yang berjaya selama 53 tahun mentarbiah rakyatnya tentang difinisi Islam. Dalam keadaan ini bolehkah kita mengharap Umno akan menerangkan dan menjelaskan tafsiran Islam menurut AlQuran kepada Chua Soi Lek dan Koh Soo Koon.

    Namun begitu, kepada sebahagian rakyat Johor yang berjuang atas dasar Islam menegakkan AlQuran dan Hadith tiada menjadikan Umno sebagai kekangan kerana perjuangan anda lebih besar ganjarannya diberi Allah yang melihat anda terpaksa berhadapan dengan segolongan manusia muslim yang disesatkan oleh bangsanya sendiri.

    Kenangilah pengorbanan Allahyarham Samad Gul di Kelantan, Ibrahim Libya, para pejuang Memali, ustaz Othman Talib di Kedah yang gugur syahid. Lihatlah hari ini Kelantan dan Kedah sudah pun terkibar bendera simbol perjuangan Hizbullah…

    Percayalah Johor akan menyusul suatu waktu nanti. Insyaallah…..

  5. Johor sapa tak kenai……..
    dekat course way dulu masa aku lalu kat situ nak ke s’pore……..tengah-tengah hari pun budak budak muda johore dok beromen…..bedakap…berjiwang-jiwang……..
    sebelah malam….bila keluaq kat johor bharu dekat medan hilton waktu ada pantai Lido lagi….waktu aku bawa keluarga pun….ada betina cun yg dok mai mengorat aku lagi……..ajak pi situ laa……….
    yang dia nak ndak bukan aku…..duit aku daahhhhh…..
    malam memang la happening kat JB toh…….macam-macam ada…….
    ada orang kata klon hatnyai selatan…….kah kah kah
    cultural inflection dari s’pore tak kira lagi tuu……dia berjangkit cepat………..

    pasai tu laa……..
    banyak sangat yg tak betoi kat johor nie…….
    dunia nya penuh keseronokan ….
    anak anak muda dikhayalkan dgn budaya hedonism……lupa diri…lupa agama…….
    ada segelintir anak muda johore(bukan semua) macam tak kesah sangat ngan politik nie….dgn agama jauh sangat laa………..
    ikut pi laa sapa nak mai jaga depa pun……tak kisah punya……
    janji dapat tireh sikit-sikit…..dpt rumah pprt free……..dia sokong menyunggit……
    lepaih tu mana depa nak paham………

    jadi tak heran laa apa yg depa dok meretuih macam kat atas dlm klip toh……
    bila dah agama pun tak dak dlm kamus harian……..
    apa sangat nak kesah depa nak main sarkis selalu lalu………
    memang dah budaya sarkis mcm toh………

    say no 2 play play ngan sarkis….
    kah kah kah

  6. ok tu bro hanpa dah jawab
    itulah sebenar2nya
    tak perlulah aku ulas lagi

    kita jumpa lagi di Merlimau

    TQ mawi, KK dan NK.

  7. Salam,

    Lain kali nak habaq kat hampa semua
    mengkala kata nak ka S’pore
    masuk saja border hatyai selatan ni dan
    bila berhadapan dgn. mazhab TPM ni
    lu punya sleng kena tukar beb…gua cakap lu
    lu kena brutal beb..lu kena caya gua…
    wa cakap lu….dok mai hang aku tengelam habih.
    Lagi terok bila mana mai teman,kome depa full stop teruih.

    brutal beb..gua cakap lu..

  8. Amboi meroyan nampak.Tak boleh terima kenyataan kan.Bila kalah macam2 kutuk orang lain,semua orang tak betul,jahat,kaki maksiat,masuk neraka;dia sorang betul,baik,kaki masjid,ahli syorga(konon2nyalah).Islam konon.Piiirahhh macha dey

    Korang memang bodoh sombong pasal perasan pas dan tuan korang(dap dan anuwar)masih kuat macam PRU12 lepas.

    Yang kuat dap ,pasal berjaya mendapat tambahan 10% undi cina di tenang(rujuk blog lks).Hidup pas pasal undi cina,sebab itu pas boleh menang di satu dua dun/parlimen di johor.Takkan itu pun tak nampak dan tak faham.Keputusan di tenang menggambarkan corak sokongan Melayu di seluruh Malaysia di negeri2 campuran(mungkin tak termasuk kelantan/kedah)terhadap umno/bn.Orang Melayu bukan sokong sangat bn tapi meluat sangat dengan pas yg dayus.Ini kenyataan yg korang kena terima sama suka atau nak terus bodoh sombong menyalahkan orang lain tanpa cermin diri sendiri.

    Aku dulu pun pengundi pas jugak,tapi semenjak pas bersekedudukan dengan parti komunis dap dan bertuankan seorang yg sangat diragui akhlaknya iaitu bro anuwar bin ibrahim aku mufarakahlah.Tak mau aku bersubahat meruntuhkan kuasa politik orang Islam(walaupun tak mencapai ISO)

    Aku tak nampak kemana arah pas di bawah naungan dap/pkr.Hudud pun dibuang dan tak berani disebut2 lagi macamana nak mertabatkan Islam dengan kuasa politik Islam tak sampai pun 30% drp pas melalui pembahagian kerusi samarata?

    Orang berpakat dengan kafir dia pun nak berpakat,orang jadi ketua dia cuma jadi machai.Macam ni nak perintah negara,nak naikkan Islam?Gambaran kecil macamana negara diperintah kalau pakatan berkuasa nanti boleh dilihat di Selangor.Isu arak pun tak berani bantah,ada hati nak mertabatkan Islam,nak jalankan hudud jauh sekali.Retorik bolehlah.

    • Salam,

      Tak meroyan eih.Hang ingat
      dgn. kekalahan PAS ni
      kita rasa terkilan ka.
      Sikit pon tak kalau kata di Johoq.
      Kita pon tau eih mana nak boleh
      menang di sana.Tak kan hang sendiri
      tak tau..Lagi pon hang ingat kita ni
      seropa macam komen yg. hang tulih ka.
      Minta hang lebih elok drpd PAS.
      lAGI UMNO ORG. SANJUNG SEDANGKAN
      ISLAM TU UMNO LEBIH DARI ORANG LAIN.kALAU
      ORANG LAIN TAK ISLAM TAK KAN KITA NAK
      IKUT SEROPA MACAM DEPA.Hang mai la
      bawa ISLAM YG. BETOI.KITA NAK BELAJAQ DARI
      HANG.LAGHU NI HANG MAI TAK PAS.
      SAPA MAU PI NERAKA…SAPA PON TAK MAU.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: