Posted by: pinkturtle2 | Februari 3, 2011

Seorang diktator yang tidak mahu mendengar suara rakyat – Mohamed ElBaradei

An injured anti-government protester sits on the ground after being treated by medics during clashes in Tahrir, or Liberation square, in Cairo, Egypt, Wednesday, Feb. 2, 2011. Several thousand supporters of President Hosni Mubarak clashed with anti-government protesters as Egypt's upheaval took a dangerous new turn.

AP Photo 7 hours ago

An injured anti-government protester sits on the ground after being treated by medics during clashes in Tahrir, or Liberation square, in Cairo, Egypt, Wednesday, Feb. 2, 2011. Several thousand supporters of President Hosni Mubarak clashed with anti-government protesters as Egypt’s upheaval took a dangerous new turn.

Egyptian anti-government demonstrators (top) face pro-regime opponents (bottom) in Cairo's Tahrir Square where crowds have gathered for a protest calling for the ouster of President Hosni Mubarak on February 2, 2011.

Egyptian anti-government demonstrators (top) face pro-regime opponents (bottom) in Cairo’s Tahrir Square where crowds have gathered for a protest calling for the ouster of President Hosni Mubarak.

Egyptian anti-government demonstrators (top) face pro-regime opponents (bottom) in Cairo's Tahrir Square where crowds have gathered for a protest calling for the ouster of President Hosni Mubarak on February 2, 2011.

Egyptian anti-government demonstrators face pro-regime opponents in Cairo's Tahrir Square where crowds have gathered for a protest calling for the ouster of President Hosni Mubarak on February 2, 2011.

Egyptian anti-government demonstrators (top) face pro-regime opponents (bottom) in Cairo's Tahrir Square where crowds have gathered for a protest calling for the ouster of President Hosni Mubarak on February 2, 2011.

Egyptian anti-government demonstrators (top) face pro-regime opponents (bottom) in Cairo's Tahrir Square where crowds have gathered for a protest calling for the ouster of President Hosni Mubarak on February 2, 2011.

Pro-government demonstrators, background, clash with anti-government protestors during a demonstration in Cairo, Egypt, Wednesday, Feb.2, 2011. Several thousand supporters of President Hosni Mubarak, including some riding horses and camels and wielding whips, clashed with anti-government protesters as Egypt's upheaval took a dangerous new turn.

Egyptian anti-government demonstrators face pro-regime opponents in Cairo's Tahrir Square where crowds have gathered for a protest calling for the ouster of President Hosni Mubarak on February 2, 2011.

Pro-government demonstrators take to the rooftops to throw rocks down at anti-government demonstrators below, unseen, opposite the Egyptian Museum in Tahrir square in Cairo, Egypt Wednesday, Feb. 2, 2011.

Pro-government demonstrators take to the rooftops to throw rocks down at anti-government demonstrators below, unseen, opposite the Egyptian Museum in Tahrir square in Cairo, Egypt.

Stones fly in the air as Egyptian protestors opposed to President Hosni Mubarak (foreground) clash with pro-Mubarak protestors during clashes in Cairo's Tahrir square on February 02, 2011.

Stones fly in the air as Egyptian protestors opposed to President Hosni Mubarak (foreground) clash with pro-Mubarak protestors during clashes in Cairo’s Tahrir square.

An injured anti-government protester is carried away from clashes in Tahrir, or Liberation square, in Cairo, Egypt, Wednesday, Feb. 2, 2011. Several thousand supporters of President Hosni Mubarak, including some riding horses and camels and wielding whips, clashed with anti-government protesters Wednesday as Egypt's upheaval took a dangerous new turn.

Demonstrators are seen during rioting between pro- and anti-Mubarak supporters in Tahrir Square in Cairo February 2 , 2011.

Pro-government supporters of Egyptian President Hosni Mubarak (L) chase anti-government protesters in Tahrir square in central Cairo February 2, 2011.

An injured anti-government protester lies on the ground as he is treated by medics during clashes in Tahrir, or Liberation square, in Cairo, Egypt, Wednesday, Feb. 2, 2011. Several thousand supporters of President Hosni Mubarak clashed with anti-government protesters as Egypt's upheaval took a dangerous new turn.

ElBaradei kecamkenyataan Hosni

KAHERAH 2 Feb. – Tokoh pembangkang Mesir, Mohamed ElBaradei menyifatkan Presiden Hosni Mubarak gagal memenuhi kehendak rakyat dan ‘jaminannya’ untuk tidak bertanding pada pilihan raya Presiden nanti, hanyalah satu penipuan semata-mata.

Penerima Hadiah Nobel Keamanan dan bekas Ketua Pengarah Agensi Tenaga Atom Antarabangsa (IAEA) itu berkata, Mubarak akan menjadi ‘Presiden yang pincang dan ditimpa malang’ sekiranya beliau tetap tidak mahu berundur.

“Beliau malangnya akan memanjangkan lagi penderitaan dalam tempoh enam hingga tujuh bulan lagi. Beliau terus memecah belahkan negara. Beliau membuatkan rakyat terus marah dan ia boleh berakhir dengan keganasan,” katanya dalam satu wawancara dengan CNN.

Elbaradei yang muncul sebagai reformis Mesir turut menggelar Mubarak sebagai ‘seorang diktator yang tidak mahu mendengar suara rakyat’.

Katanya, tindakan Presiden itu yang mengumumkan keenggannya untuk berundur ‘jelas satu penipuan semata-mata’.

“Sesiapa pun yang menasihat Mubarak, orang itu memberi nasihat yang salah kepada beliau. Beliau hanya perlu berundur,” katanya.

Sementara itu, parti pembangkang utama Mesir, Ikhwanul Muslimin mengecam kenyataan Mubarak yang tidak akan bertanding pada pilihan raya Presiden akan datang dengan alasan mahu memantau peralihan kuasa dalam keadaan aman.

Jurucakap parti tersebut, Mohammed Mursi berkata, tawaran itu langsung tidak memenuhi kehendak seorang pun daripada rakyat Mesir. – Reuters


Responses

  1. Kalau mobaraq itu sudah perintah hampir 30 tahun dan wajar diturunkan…kita dimalaysia patut menurunkan pemimpin yg serupa spt nik aziz yg sudah perintah kelantan lebih 20 tahun…marilah kita bersama gelombang merah dan api perubahan di egypt utk merubah wajah kelantan dari pemimpin yg terbuki gagal membawa kelantan dan umatnya maju spt org lain…ayuh kita gegar semangat gelombang merah semangat perubahan dari egypt utk bawa perubahan pada negeri kita….takbir!!!

    • Bijak Jay ..

      apakata kita turunkan diktator yg mmerintah selama 53tahun dulu ..

      baru bicara yg 20tahun ..

      jgn lupa s’wak pun lama jgk tu .,,

  2. woi babi jay..ko paham x ape yg trjadi sebenarnya kt mesir n malaysia ???ko paham dulu keadaan br ko komen..setan punya manusia.hati busuk

  3. Kueng kueng kueng. Wa tak tau apa mau cakap sama lu a jay. Wa ingat wa tarak faham pasai wa tarak sekolah tinggi macam lu orang. Rupanya ada lagi kutu yang langsung tarak sekolah macam budak jay. Lagiiii keliru dia. Dia lansung tak reti beza antara september dengan oktober mana dulu. Lucunya, takpa takpa takpa, jangan marah sama dia aaa!.

    Wa buka pintu!

  4. jangan salahkan Jay kerana disebabkan OKU (orang kuat umno)tak galak orang menghadiri kuliah2 inilah kesannya.

  5. hahah..dah sape yg ckp bodoo sgt tu..

  6. ada berita super hot baru untuk jay dan adik beradik jaybon yang lain………
    sila jengok ……….
    http://rubbertapperz.blogspot.com/2011/02/tangkap-isteri-sedang-doggy-dengan.html……..
    tidak pun hangpa pi bujang susah blogspot…..

    ini laa kemajuan yg dimegahkan oleh jay bon sarkis…….
    nasib baik depa yg tangkap staf univ malaya ni tak pelupoh kepala dia nie……..kalu tidak kes naya toh………

    ini lah wajah sebenar ketua-ketua sarkis sampai sanggup main ngan ‘bini orang’……..ini laa kemajuan yg sarkis sangat suka…………

    kk…hang tolong bagi tau sat apa hukum yg islam kenakan kalu main jenih nie???………bagi depa tau sikit……….

    say no 2 jaybon n sarkis………..

    kah kah kah…………..

  7. jay ni sbnarnya sekor babi pling bodoh dri kandang org melayu sendri yg bela/nama jay pun mcm nama pangilan org Yahudi dan kritian pun boleh..2dua hal diatas jay boleh msuk ..sekor babi dan klu manusia prangai mcm yahudi serta guna nama kristian JAY.

  8. itulah wajah sebanor OKU ( Orang Kuat Umno ) jay mewakili sejuta lagi OKU yang lain, mata dan hatinya buta, akalnya gila,
    ayuh selamatkan malaysia dari makhluk jenis ni. didik betul-betul anak-anak kita agar pandang jijik pada UMNO.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: