Posted by: pinkturtle2 | Februari 4, 2011

Kaherah 9:00am Protes Terbesar Desak Mubarak Hari Ini Selepas Solat Jumaat

Terkini dari Tahrir square 9:00am (3:00pm Malaysia)..

Egyptian anti-government demonstrators sleep at Cairo's Tahrir square on February 4, 2011 as protesters were preparing to mass on the 11th day for sweeping 'departure day' demonstrations to force President Hosni Mubarak to quit.

Getty Images 22 minutes ago

Egyptian anti-government demonstrators sleep at Cairo’s Tahrir square on February 4, 2011 as protesters were preparing to mass on the 11th day for sweeping ‘departure day’ demonstrations to force President Hosni Mubarak to quit.

Egyptian anti-government protesters sleep in front of an army tank to prevent it from moving during the night in Cairo's Tahrir square on February 4, 2011 as protesters were preparing to mass on the 11th day for sweeping 'departure day' demonstrations to force President Hosni Mubarak to quit.

Getty Images 11 minutes ago

Egyptian anti-government protesters sleep in front of an army tank to prevent it from moving during the night in Cairo’s Tahrir square on February 4, 2011 as protesters were preparing to mass on the 11th day for sweeping ‘departure day’ demonstrations to force President Hosni Mubarak to quit.

Egyptian anti-government demonstrators gather next to a makeshift barricade at Cairo's Tahrir square on February 4, 2011 as protesters were preparing to mass on the 11th day for sweeping 'departure day' demonstrations to force President Hosni Mubarak to quit.

Getty Images 35 minutes ago

Egyptian anti-government demonstrators gather next to a makeshift barricade at Cairo’s Tahrir square on February 4, 2011 as protesters were preparing to mass on the 11th day for sweeping ‘departure day’ demonstrations to force President Hosni Mubarak to quit.

Egyptian medics sleep in a makeshift clinic at Cairo's Tahrir square on February 4, 2011 as anti-government protesters were preparing to mass on the 11th day for sweeping 'departure day' demonstrations to force President Hosni Mubarak to quit.

Getty Images 39 minutes ago

Egyptian medics sleep in a makeshift clinic at Cairo’s Tahrir square on February 4, 2011 as anti-government protesters were preparing to mass on the 11th day for sweeping ‘departure day’ demonstrations to force President Hosni Mubarak to quit.

Egyptian anti-government demonstrators sleep at Cairo's Tahrir square on February 4, 2011 as protesters were preparing to mass on the 11th day for sweeping 'departure day' demonstrations to force President Hosni Mubarak to quit.

Getty Images 40 minutes ago

Egyptian anti-government demonstrators sleep at Cairo’s Tahrir square on February 4, 2011 as protesters were preparing to mass on the 11th day for sweeping ‘departure day’ demonstrations to force President Hosni Mubarak to quit.

An Egyptian anti-government demonstrator holds his national flag with an-anti Mubarak slogan at Cairo's Tahrir square on February 4, 2011 as anti-government protesters were preparing to mass on the 11th day for sweeping 'departure day' demonstrations to force President Hosni Mubarak to quit.

Getty Images 11 minutes ago

An Egyptian anti-government demonstrator holds his national flag with an-anti Mubarak slogan at Cairo’s Tahrir square on February 4, 2011 as anti-government protesters were preparing to mass on the 11th day for sweeping ‘departure day’ demonstrations to force President Hosni Mubarak to quit.

An Egyptian anti-government demonstrator sleeps in a wrecked truck used as a barricade at Cairo's Tahrir square on February 4, 2011 as anti-government protesters were preparing to mass on the 11th day for sweeping 'departure day' demonstrations to force President Hosni Mubarak to quit.

Getty Images 18 minutes ago

An Egyptian anti-government demonstrator sleeps in a wrecked truck used as a barricade at Cairo’s Tahrir square on February 4, 2011 as anti-government protesters were preparing to mass on the 11th day for sweeping ‘departure day’ demonstrations to force President Hosni Mubarak to quit.

Egyptian anti-government demonstrators guard a makeshift barricade at Cairo's Tahrir square on February 4, 2011 as protesters were preparing to mass on the 11th day for sweeping 'departure day' demonstrations to force President Hosni Mubarak to quit.

Getty Images 31 minutes ago

Egyptian anti-government demonstrators guard a makeshift barricade at Cairo’s Tahrir square on February 4, 2011 as protesters were preparing to mass on the 11th day for sweeping ‘departure day’ demonstrations to force President Hosni Mubarak to quit.

Egyptian anti-government demonstrators shout slogans at Cairo's Tahrir square on February 4, 2011 as anti-government protesters were preparing to mass on the 11th day for sweeping 'departure day' demonstrations to force President Hosni Mubarak to quit.

Getty Images 28 minutes ago

Egyptian anti-government demonstrators shout slogans at Cairo’s Tahrir square on February 4, 2011 as anti-government protesters were preparing to mass on the 11th day for sweeping ‘departure day’ demonstrations to force President Hosni Mubarak to quit.

Protesters in the Egyptian capital, Cairo, are preparing to stage a “Day of Departure” for President Hosni Mubarak.

The anti-government protests are set to gain momentum in Egypt on Friday as millions of people are scheduled to gather at mosques for communal prayers.

The protesters plan to march in huge numbers to the presidential palace on Friday and have vowed to continue protests until Mubarak steps down.presstv

………………………………………………………………………………………….

Anti-Mubarak activists call for another mass rally

CAIRO – Organizers of Egyptian protesters trying to topple the regime of President Hosni Mubarak have called on their supporters to fill every square in the capital on Friday, in the wake of two days of street battles between the pro- and anti-government camps that marked an ugly turn in the country’s crisis.AP

……………………………………………………………………………………………..

Protests set to continue in Egypt

The protesters, who numbered some 10,000 in Tahrir, or Liberation, Square during the day, prepared to defy the curfew and sleep there before a big demonstration on Friday they are calling “day of departure” to mark last week’s bloody “day of wrath” protest.aljazeera.net

…………………………………………………………………………………………

Sebahagian pelajar Malaysia kumpulan pertama seramai 356 yang di bawa dari Mesir dengan pesawat Malaysia Arilines (MAS) dan AirAsia selamat tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Jeddah pada Jumaat. Foto BERNAMA
……………………………………………………………………………………………………

be4bq.jpg

Yang ni Protes besar-besaran terhadap Diktator Mubarak Di Kuala Lumpur Selepas Solat Jumaat sebentar Tadi….

Khadirn dpan kdutaan Amrika slpas solat Jmaat. Turut dhadiri org Mesir yg mnyeru spaya Mubark undur.
posted by @KhalidSamad from Twitter for BlackBerry 1 min 48 secs ago..

sbel.jpg

Gambar dari sudut lain. Mnyatakn sokongn trhadp kbangkitn rkyt Msir. Bbrapa Menteri dtahn. Mubarak?
posted by @KhalidSamad from Twitter for BlackBerry 2 mins 20 secs ago…

Asset Mubark RM120 Billn. Pemuda PR kata, duit rsuah, Mubark prompk Ngara. Pmuda UMNO kata skng Mubarak bleh dpt kntrak, komisyn, AP, lesen..Khalid samad

……………………………………………………………………………………………..

Demonstrasi rakyat Malaysia; solidariti bersama tuntutan rakyat Mesir. Shamsul Iskandar


Responses

  1. Friday, February 4, 2011
    KRISIS MESIR : DAP PARTI SUNDAL.
    11 ribu pelajar malaysia di mesir terkandas.
    95% boleh dikatakan melayu.
    melayu yang sebagiannya pelajar yang menyokong pas.

    kenapa DAP senyap dan tak menggesa agar bantuan segera dihulurkan ?

    pasal yang terlibat dalam krisis ni semuanya melayu.

    dalam kes teoh beng hock, pas diperlakukan macam keldai demi mengambil hati dap. tetapi dalam kes cemas yang melibatkan 11 ribu pelajar melayu, kenapa pas tak suruh DAP ikut stail yang sama ?

    DAP senyap,
    malaysiakini senyap
    malaysianinsider senyap.

    bayangkan kalau 11 ribu pelajar yang terlibat ini kesemuanya cina
    konpem meletop lah satu malaysia.

    DAP memang anjing rasis nombor satu, dan pas pulak penjilat tegar lubang buntut kit siang. memang hebat politik pas. macam keldai.
    Posted by GAP KEMBALI at 1:00 PM

    • Sebenarnya menjawab tulisan orang yang tak faham sirah politik Malaysia ni, buat menghabihkan boreh aja.
      Kita tunggu jugak kut2 ada sapa yang jawab tulisan hamba Allah yang tak taulah nak dikatakan dungu atau tidak!. Mungkin dia baru nak belajag menulih kut!.

      Begini sajalah, kita jawab juga semoga dia faham, samada dia tulih nak cari kebenaran atau tak perasan nak tunjuk kedunguan.

      Dia bertanya. kenapa DAP senyap dan tak menggesa agar bantuan segera dihulurkan ? Isu pelajar Malaysia yg terperangkap di Mesir.
      Dan dalam kes teoh beng hock, pas diperlakukan macam keldai demi mengambil hati dap. tetapi dalam kes cemas yang melibatkan 11 ribu pelajar melayu, kenapa pas tak suruh DAP ikut stail yang sama ?

      Kedua isu yang dibangkitkan ini, adalah dua perkara yang berbeza. Kalau DAP tidak turut menggesa kerajaan UmngokBeeend. Adakah kamu dengar pemimpin MCA, MIC dan Gerakan juga turut menggesa?

      Yang nak menggantikan UMNO ialah Pas. Kerana pada ketika ini Umno masih lagi menjadi kerajaan yang bertanggung jawab kepada rakyat Malaysia. Maka tanggung jawab itulah yang dituntut oleh Pas. Isunya ialah “Tanggung Jawab”. Ia bukan isu undang2.
      Ini isu tindakan dan kecekapan sesebuah kerajaan. Lembab itu adalah musuh kepada berlakunya kegagalan yang mengakibatkan kemalangan hilang nyawa atau cedera. Ada Faham!!!

      Isu Teoh Beng Hock pula, ialah isu Undang2, Intigriti siasatan SPRM, pendakwaan dan penghakiman. Isu ini melibatkan hak rakyat. Undang2 itu adalah pelindung kepada sekelian rakyat merangkumi semua kaum dan bangsa.

      Masalahnya kerajaan UmnGok BeeEnd menjadikan undang2 ini berpilih pilih siapa yang nak dibebaskan dan siapa yang nak dimangsakan… Dengan perkataan lain akan berlaku penganiayaan dan kezaliman.
      Memang sewajarnya Pas atau mana2 parti sekalipun menuntut hak ketelusan supaya undang2 itu berlaku adil kepada rakyat.

      Sebagai contoh dalam Isu bekas ketua Menteri Melaka Rahim Thamby Chik yang merogol cucu nenek Pandak gadis dibawah Umur ini. Tahukah anda siapa yang membela gadis melayu bawah umur ini?.

      Saudara Lim Guan Eng seorang keturunan cina DAP yang kamu benci ini, telah membuat pembelaan Mahkamah menerusi undang2 yang tidak telus, dan hasil dari tipudaya dan kuasa duit yang menyebabkan Rahim Thamby Chik terlepas dari hukuman, sedangkan mengikut undang2 dalam keadaan bagaimana sekali pun menyetubuhi gadis dibawah umur adalah salah.
      Sewajarnya Rahim dicharge dibawah kes rogol. Kerana undang2 yang berpilih ini perogol telah bebas dan yang menjadi mangsa pula ialah orang yang membela. Lim Guan Eng dihukum dan merengkok dalam penjara selama 2 TAHUN hasil dari U turn mahkamah kononnya atas kesalahan menghina mahkamah.

      So. Kita nak bertanya kepada anda. Tolong sebutkan siapa pemimpin melayu berani berkorban mempertahankan undang2 kepada mana gadis cina, iban, dayak, kadazan atau india yang telah banyak menjadi mangsa pemimpin yang berkuasa ini?. Titik

      • isu pelajar di Mesir adalah tanggungjawab k’jaan yg memerintah.
        bila k’jaan dah tunaikan tanggungjawab mrk x tau lak nak berterimakasih
        pasti ada isu lain yg nak ditimbulkan.

        apa yg mrk tau hanya menangguk di air keroh
        semasa prk di tenang ramai pak serban2 bodo ni tunjuk btg hidung
        bila dah habis prk dtg lak banjir, mana dia pak serban2 ni?
        sumenya hilang.
        mrk kata itu kerja k’jaan bg bantuan.
        cikgu mala pun tah hilang kemana
        benarlah janji ALLAH
        kemenangan hanya berpihak pd yg benar.

      • Kalau baru nak belajaq berkomen dengan hujah macam hang ni.
        Kalau hang dah kata Umno ni ugama yang mendapat redha Allah…
        Umno tu satu aqidah yang benar sebagai janji Allah….

        X yah mai la disini. Lebih baik hang pi balik baca muqaddam dulu…
        atau cari masjid yang rajin buat kulliyah…

  2. http://sidibouzidcode.wordpress.com/2011/02/04/le-mur-facebook-de-legypte-farce-et-tragedie-1/

  3. wahai kucing kurap
    kau x suka ke bila ada org yg cerita perkara sebenar
    takut org lain tau ke
    cuba kau gi tengok kat tenang sekrg
    mana ada org pas yg hulur bantuan
    jgn kata wang ringgit
    bantuan tenaga pun x ada
    dtg hanya bila ada kepentingan
    inilah sikap sebenar puak pas
    rakyat dah nampak tembelang kau
    pasal tu sokongan semakin kurang

    • Maaf bukan standard nak bicara politik cara kamung ni dengan orang yang berselindung dibawah kain sarong bapanya..

      Awak dah pergi sendiri ke?. Kat Tenang tu selepas banjir ni!
      Awak dah lihat ke jalan2raya yang baru diturap dengan bernilai berjuta Rm ini.
      Apa dah jadi dengan jalanraya yang telah musnah dibunkas banjir..

      Berapa banyak harta benda isi rumah warga Tenang yang rosak yang bernilai ribuan ringgit. Memadai kah dengan hanya beberapa ratus yang disumbang (Rasuah) oleh UBN untuk membeli undi rakyat Tenang.

      Nak salahkan siapa taburan wang yang bernilai juta RM ini apabila semuanya dimamah banjir.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: