Posted by: pinkturtle2 | Februari 5, 2011

Jangan dizalimi Mereka.. Depa Bukan Nak Merusuh!

Thousands of protestors gathered in front of the U.S embassy to show their solidarity with the Egyptian anti-government protestors. Kuala Lumpur, Malaysia. 04/02/2011

Thousands of protestors gathered in front of the U.S embassy to show their solidarity with the Egyptian anti-government protestors. Kuala Lumpur, Malaysia. 04/02/2011

Protesters clash with riot police during a rally in front of U.S. Embassy in Kuala Lumpur, Malaysia, Friday, Feb. 4, 2011. Malaysian police fired water canon on protesters who were calling for Egyptian President Hosni Mubarak to step down.

Tarik Kerbau..

Malaysian police officer piushes away protestors during a clash near the US embassy in a protest against Egyptian President Hosni Mubarak in Kuala Lumpur on February 4, 2011. Hundreds of protestors gathered in front of the US embassy to show their solidarity with the Egyptian anti-government protestors. Later protestors were dispearsed by police using water cannon.

Hey bangang,kalu kamu tak berambus juga aku akan tembakk.. Berambusss

Malaysian Riot police fires water canon on protesters near U.S. Embassy in Kuala Lumpur, Malaysia, Friday, Feb. 4, 2011. More than 1,000 people protested outside the embassy, calling for Egyptian President Hosni Mubarak to step down.

Malaysian Riot police fires water canon on protesters near U.S. Embassy in Kuala Lumpur, Malaysia, Friday, Feb. 4, 2011. More than 1,000 people protested outside the embassy, calling for Egyptian President Hosni Mubarak to step down.

Thousands of protestors gathered in front of the U.S embassy to show their solidarity with the Egyptian anti-government protestors. Kuala Lumpur, Malaysia. 04/02/2011

al-Qaradhawi menegaskan bahawa “doa orang yang dizalimi akan diangkat oleh Allah melepasi awan dan akan dibukakan untuknya pintu-pintu langit sambil Dia berkata, “demi keagungan dan ketinggianKu, Aku akan menolongmu walau pun selepas beberapa ketika”.

Malaysian Muslim protestors march towards the US embassy in Kuala Lumpur on February 4, 2011. Hundreds of protestors gathered in front of the US embassy to show their solidarity with the Egyptian anti-government protestors. Later protestors were dispearsed by police using water cannon.

Bila depa sampai depan kita kejap lagi kita terajang,kita sepak,kita pukul dg cota… kalu tak berganjak juga,kita semburrrr…. confirm depa cabut lari..ha ha

A Malaysian police officer try to push away protestors during a clash near the US embassy in a protest against Egyptian President Hosni Mubarak in Kuala Lumpur on February 4, 2011. Hundreds of protestors gathered in front of the US embassy to show their solidarity with the Egyptian anti-government protestors. Later protestors were dispearsed by police using water cannon.

Jangan bincang dg aku,berambus dari sini atau aku pukul kamu… berambussss

Malaysian Muslim protesters are dispersed by water canon near the US embassy in Kuala Lumpur on February 4, 2011. Hundreds of protestors gathered in front of the US embassy to show their solidarity with the Egyptian anti-government protestors. Later protestors were dispearsed by police using water cannon.

Semburrrr… jgn bagi mereka peluang berdemo..kita buat mcm kat mesir tu ..

Malaysian Muslim protesters are dispersed by water canon near the US embassy in Kuala Lumpur on February 4, 2011. Hundreds of protestors gathered in front of the US embassy to show their solidarity with the Egyptian anti-government protestors. Later protestors were dispearsed by police using water cannon.

Kan aku dah kata tadi berambussss… kamu tak nak.. Rasakanlah mandian air Dettol.. Padan muka! nak tunjuk perasaan konon… lagi aku berkuasa,jangan harap laaa..

Malaysian Muslim protesters challenge police near the US embassy in Kuala Lumpur on February 4, 2011. Hundreds of protestors gathered in front of the US embassy to show their solidarity with the Egyptian anti-government protestors. Later protestors were dispearsed by police using water cannon.

Sabar dulu pak!!, kita demo ni secara aman je,jgn la nak pukul kami… apa sabar2,berambus dari sini.. mana boleh berdemo ,  kita kan negara demokrasi! mana boleh nak buat demo2 ni… berambusss, kalu tidak aku terajang!!

Thousands of protestors gathered in front of the U.S embassy to show their solidarity with the Egyptian anti-government protestors. Kuala Lumpur, Malaysia. 04/02/2011

Pedihnya mata tak terkata…air mata saja yg mengambarkannya,minta disimpati pada hati yang mati tiada bererti…Ya Allah!! Kami Di ZALIMI, Kami Di ZALIMI Kami Di ZALIMI

Malaysian police fire water canon as protests spread in Muslim countries

Malaysian police on Friday fired water canon on protesters in Kuala Lumpur who were calling for Egyptian President Hosni Mubarak to step down.

More than 1,000 people protested outside the US Embassy in the Muslim-majority country’s biggest city, Kuala Lumpur, on Friday. They called on the United States to pressure Mubarak to resign immediately and prevent further violence during protests that have rocked Egypt.

Most demonstrators left within an hour, but police fired several rounds of water canon to force the rest to disperse. Several people also were arrested. Malaysian police regularly break up protests deemed illegal.

http://www.todayszaman.com

An Egyptian anti-government demonstrator hold a placard at Cairo's Tahrir Square on February 4, 2011. Tens of thousands of protesters gathered for sweeping 'departure day' demonstrations to force President Hosni Mubarak to quit after he said he would like to step down but fears chaos would result.

Susahnya nak angkat sepanduk macam ni, ada ada je yg nak terajang, nak sembur…kenapa takut sangat pd sepanduk macam ni… bukan kita tulis perkataan lain pun… just ” Mubarak “je… kenapa takut sangat … ada pe 2 ke dg Mubarak ni..

An anti-government protestor holds a poster in Tahrir Square, Cairo, Egypt, Friday, Feb. 4, 2011. The Egyptian military guarded thousands of protesters pouring into Cairo's main square on Friday in an attempt to drive out President Hosni Mubarak after a week and half of pro-democracy demonstrations.

tak perlulah nak takut dengan sepanduk2 mcm ni… biasa la .. Rakyat yg kreatif, depa ada idea mcm2 nak tulis… rakyat kan dah cerdik2 semua… depa tak tulis kalu tiada sebab… kita tak perlu takut pada rakyat !! sepanduk kita kan lagi hebat dengan slogan Rakyat diutamakan dan didahulukan… Tentu rakyat gumbira


Responses

  1. Polis telah bertindak menangkap 7 orang yg merusuh membaling botol dan benda2 keras.
    Kalau itu bukan merusuh, kita tak tahulah.

    • Ada yang habaq,
      yang baling botoi tu,
      polis yang menyamaq,
      saje buat provokasi….

      Pastu depa lari masuk bangunan
      Tabung Haji.

      Pasai apa reporter dan jurugambaq
      tak dibenarkan masuk ke bangunan
      Tabung Haji untuk merakam “adegan”
      mengejar pembaling botoi tu….???

      Hang pikiaqla sendiri…!!!

  2. buat apa lah nak demo kat malaysia nie.. Jgan terikut2 dengan budaya samseng…Buat susah FRU jer… setiap hari jumaat nak bersedia berkawal… ada jer perlawanan bola nak berkawal… bagilah mereka nak beribadah jugak…. Jgan emosi sangat… Bagilah pemimpin kita berfikir dengan tenang…. bukan nya senang nak uruskan 14000 warga kita kat Mesir tu..fikir2kan

    • Samseng along dan tonto
      yang bebas bermaharajalela tu,
      tak kena tangkap pulak…!!!

      BANGANG…!!!!

  3. fru ni semua dh mcm anjing….boss ckp gigit depa gigit!!! xdak akai !!!

  4. Jangan jadi samseng macam rakyat Mesir. Depa lawan baling batu dengan polis preman pro mubarak.

    Bukankah baik tidak jadi samseng,
    biarkan saja Mubarak buat sesuka hati dia,
    biarkan saja dia menggasak duit negara 80 billion,
    biarkan saja dia tahan rakyat yang menggugat kuasa presidennya dibawah akta darurat (ISA) Mesir,
    biarkan dia buat komisyen jual beli urusan negara
    biarkan saja Isteri Mubarak berbelanja sesuka hatinya diluar negara

    Tapi Mubarak.
    Tidak hina agama Islam.
    Tidak membunuh wanita.

    Kerajaan UBN yang perintah Malaysia ni.
    Adakah dia buat macam Mubarak buat?.

    Apa?
    Tak ada?
    Kalau tak ada janganlah pergi berdemo nak bela rakyat Mesir pulak.

    Nanti menyusahkan polis FRU nak beribadah.
    Membelasah pendemo ni bukan kerja polis.
    Polis jaga keselamatan rakyat dan keselamatn jalanraya saja.

    Tapi polis kata kalau tak belasah, nanti rakyat taktau kuasa polis!
    Taktau.. ka?. ramai polis yang dapat kuasa dah jadi samseng!

    Tak caya pergi cari kat disco ka!, night club ka! disco dangdut ka!
    Maaf cakap laa… kita dah lama kawan dengan polis.

    Yang pergi mesjid tu memang ada.. tapi takla seramai mana.
    Tak caya pi ziarah kat masjid2 selain hari jumaat.
    Maaf cakap laa… kita memang suka ziarah masjid ke masjid, nak dengag kulliyah.

  5. Depa bukan merusuh! Mengapa mereka dizalimi!
    Saudara & saudari, dugaan ini terlalu kecil berbanding apa yang dilalui Rasulullah. Pengobanan kalian amat sedikit. Teruskan dan jangan mudah berputus asa. Allah telah MENJANJIKAN SYURGA bagi mereka yang berjuang kerana Islam.

    Kepada anggota polis yang mengaku Islam, kalian tidak rasa bersalahkah membelasah saudara yang seagama dengan kamu dan sadarlah bahawa kerja sia-sia yang kalian laksanakan atas arahan pihak atasan yang tidak bertamadun ini tidak akan menjamin syurga dan akan menjadi igauan yang menghantui kalian sepanjang hayat. Apabila kalian mati nanti sudah pasti dalam kehinaan. Janganlah jadi pak turut dengan menzalimi mereka. Bertaubatlah!! Aku berdoa agar Allah melembutkan serta membuka pintu hati kalian agar kembali ke jalan hamba yang beriman. Aameen!!!!

  6. bro n sis……..

    apa laa hangpa nie….
    aloo demonstran !!!………
    ari jumaat awat yg pi buat mcm tu???…..
    abang adik mata-mata kita nak buat ibadat bagi lama sikit……hangpa dah pi kacau…..pi dok berimpun ramai-ramai……….ganggu lebuhraya dahhhh…..
    aku tau hangpa tak dak buat kacau apa pun…….
    botoi yg terbang tu mai dari ataih flat dekat situ……
    tak dak sapa dok balin aihhhhh…..
    saja depa uloq ayaq mineral dari ataih……
    kesian tengah rembang dok belarak………..

    abang mata-mata kita tu bukan buat apa pun kat hangpa….
    depa tengah buat ‘latihan’ tu…..tu kira rehearsal la tu…….dok tunggu hari yg betoi………
    mcm mana nak hadapi para demonstran yg real punya…….
    hangpa bukan jenih ‘real’ punya….
    pasai dlm ramai-ramai tu aku tengok budak tadika pun tak dak…….dia pi tahrir square di cairo nu…….dia tak main takat KL nie…….dia ada temujanji main golf ngan mubarak…..kat sana banyak lubang…….elok-elok pulak toh……

    dlm pemikiran Islam……..
    bila sesuatu yg terjadi di mana pun jugak….ada sangkut paut dengan akidah…syariat dan Ihsan………maka sebagai seorang Islam…..kita akan terasa sama…..
    kita akan rasa ‘sakit’ akan rasa ‘demam’ yg sama……kerana umat islam adalah ‘ummtan waahidah’…….umat yg satu….
    satu dlm akidah…dlm syariat ..dlm ubudiyyah…dlm tindakan………….satu dlm kalimah ‘syahadatain’………….

    sebab itu bila ada komentar yg songsang dengan pemikiran Islam sejagat…….sejagat dlm melawan kamjat pemerintah seperti di Mesir tu………nampak sangat laa yg kita tidak ada ‘kepedulian’ terhadap ukhuwah yg melampaui batasan geografi………kita hanya nak ‘jaga’ mulut dan ‘lubang’ sendiri saja………..

    kita hanya nampak yg ‘zahir’ dari perlakuan….
    kita terlupa ‘pokok’ persoalan terjadinya keadaan………

  7. PDRM jadi “gila meroyan” sebab takut KL
    jadi macam Tahrir Square.

    Bukan setakat demonstran makin bertambah,
    polis pun lari tak tentu arah dikejar demonstran…!!!

    KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!! KAH…!!!


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: